eitaa logo
نشریه خط
1.1هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰یک سوال مهم درباره پایان مماشات 👈این روزها از سوی برخی چهره‌ها در جواب مطالبهٔ از سوی بدنه اجتماعی انقلابی، به راهبردی ارجاع داده میشود با این ادبیات که:«باید کشته بشویم اما نکشیم!» در قسمت دوم این عبارت: «اما نکُشیم» نسبت به عوامل غیر اصلی و در چهارچوب قانون، مشکلی به نظر نمیرسد! 🔻اما مشکل و سوالی که به ذهن میرسد مربوط به آنجایی است که: 👈 گفته می‌شود باید کشته بدهیم. به نظر شما آیا تنها راه‌حل در این وضعیت همین است؟ آیا این روش بازدارندگی لازم را به همراه دارد؟ اصلا این راهبرد برگرفته از چه مبنای فکری بوده و از نظر شرع و عقل تصمیم درستی است؟ سبد اقدام در این عرصه شامل چه مواردی می‌باشد؟ آیا منحصر در سرکوب است؟ ➖ما میخواهیم تلاشی داشته باشیم برای رسیدن به جوابی مناسب برای این سوالات. از شما مخاطبین عزیز هم درخواست داریم آنچه که به ذهنتان میرسد را برای ما بفرستید. 👌مناسب ترین ها بازتاب داده شود 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🌍نخستین نظمِ جهانی🌎 👈هنری کیسینجر در کتاب «نظم جهانی» می‌نویسد: «در واقع هیچوقت نظم جهانیِ واقعاً جهانی وجود نداشته است.» با این حال در دوره‌هایی یک نظم و نظام غالب وجود داشته است که نخستین مورد آن در دوره جدید و تحت عنوان «نظم جهانی» به چهار قرن پیش بازمی‌گردد. در میانه قرن هفدهم و پس از جنگ‌های مذهبی ۳۰ ساله در اروپا، نمایندگان کشورهای بزرگ اروپا در سالن شهرداری شهر مونستر آلمان گردهم آمدند و پیمان وستفالی را امضا کردند. 👈این پیمان اولین نظم جهانی را شکل داد که براساس آن قرار شد هر کشور فارغ از بزرگی یا کوچکی آن، به عنوان یک واحد سیاسی مستقل و دارای حاکمیت در قلمرو خود شناخته شده و کشورها از دخالت در امور یکدیگر پرهیز کنند. در حالی این پیمان و وضعیت پس از آن، نخستین نظم جهانی نامیده می‌شود که مردمان و حکومت‌های مستقر در دیگر قاره‌های زمین، نه تنها دخالتی در شکل‌گیری آن نداشتند بلکه حتی بسیاری از آنان از این موضوع بی‌خبر نیز بودند. ➖عمر آنچه نظم جهانی وستفالی نامیده می‌شود، تا جنگ جهانی اول بود. پس از پایان این جنگ، معاهده ورسای و تشکیل جامعه ملل، تلاشی برای پایه‌گذاری نظم جدید بود. 🗂 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
سراسیمگی دشمنان برای برداشتن روسری از سر زنان ایرانی برای چیست؟ 🔻دلیلش روشن است. تمدن غرب صدها سال تلاش کرده تا الگوی خودش را بر همه جهان تحمیل کند و بگوید بدون ؛ بدون تجاوز از حدود الهی، بدون التزام به سکولاریسم ممکن نیست کشوری و ملتی کند. شیطان بزرگ تمام همّش را صرف این کرده که بگوید توسعه و پیشرفت اقتصادی ملازمِ نظام فاسد اخلاقیست: « الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ » شیطان بزرگ؛ شما را از یک سو به عقب افتادگی، توسعه نیافتگی و فقیر شدن تهدید می‌کند و از دیگر سو امر به فحشا می‌کند. این الگوی توسعه و پیشرفت در منظومه‌های شیطانی است. ✅جمهوری اسلامی همان طور که الگوی مارکسیستی مبارزه منهای خدا را به چالش کشید و به بن بست رساند و خود جانشین سرافراز آن شد؛ امروز منهای معنویت، منهای هویت دینی، منهای استقلال فرهنگی را که غرب علمدار آن است به چالش کشیده! ✍ وحید جلیلی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢از:سیدحسن نصرالله 📌به: طاغوت عربستان 🔴نه تو می‌توانی، نه پدرانت، نه اجدادت و نه فرزندانت، چیزی ازین تقدیر الهی تغییر دهید! جواب دندان شکنِ سید مستعفین به بن سلمان مزدور، درباره ظهور حضرت حجت (عج) و دشمنی با ایران به خاطر زمینه سازیِ ظهور 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
♨️بازی با ولز و چند درس و نکتهٔ مهم‌تر از نتیجهٔ بازی! ۱. دیدیم که همهٔ بازیکنان تیم ملی فوتبال، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را خواندند؛ به یاد بسپاریم و صد البته و و برخورداری از قاطعیت، همواره ضروری و راهگشاست (برغم سازهای مخالف و واهمه‌سازی‌های منفعلان). ۲. صحنهٔ خواندن جمعی سرود ملی را برد و پیروزی اصلی و بزرگ‌تر از نتیجهٔ بازی باید دانست؛ آن صحنه در نوع خود، غلبه‌ای تاریخی بر سنگین‌ترین عملیات‌های روانی جهان علیه ایران بود و مملو از درس. ۳. دستگیری آن بازیکن وقیح و قومیت‌گرا نیز، هم درست بود و هم به‌موقع (باز هم بر خلاف سازهای مخالف دلسوزان خاله‌خرسی و منفعل). اتفاقا تعقیب و کیفر بسیار زودتر و بلافاصله پس از اولین جرم و عبور از حدود می‌بایست صورت می‌گرفت. این مسیر را می‌بایست با قدرت ادامه داد و به جد از قوانین و حدود حراست کرد و همه را نسبت به آن پاسخگو کرد و به بسیاری از سلبریتی‌ها و مشاهیر در هر عرصه و از هر قشری پایان داد. ✍ علی نجاتی مهر 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰 رهبر معظم انقلاب 🔻شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و انقلابتان را. شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند. ♦️ دوره آموزشی- عملیاتی 🔹جهاد تبیین با محوریت طرح کلان رهبری 🔸از مبانی معرفتی تا امتداد میدانی 📆 مهلت ثبت نام: ۸ آذر ماه 📌 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید. https://khanetolab.ir/revayatenasr/ 🔻اطلاعات تکمیلی و اخبار دوره در کانال "مثل خمینی" 👇👇👇👇👇👇👇 🌐 @ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰پاسخی برای یک پرسش تکراری که این روزها گاهی برخی از چهره‌ها نیز جاهلانه و بعضا عامدانه به آن دامن می‌زنند: ❓برای دوری جامعه از مفاسدِ فضای مجازی باید فرهنگ سازی کرد؛ جواب نمی‌دهد.پاسخ: 1⃣ -که در درستی و ضرورت آن تردید نیست- باید در بستر سالم و با فرض رعایت و تحقق استانداردهای لازم صورت گیرد. 👈آیا فرهنگ سازی رانندگی برای افرادی که با وسیلۀ نقلیۀ مشکل دار(مثلا بدون ترمز) و در جاده غیر استاندارد رانندگی میکنند، می‌تواند نتیجه بخش باشد وآنها را از خطرات حفظ کند؟! بنابراین در فضای مجازی نیز کنترل راه های انحرافی منطقاً مقدم بر آموزش و ارشاد است؛
2⃣ فرهنگ سازی به هیچ وجه نافی برخوردهای محدودیت آور نیست و اساساً بخشی از فرهنگ سازی با ایجاد محدودیت و انجام عوامل سلبی محقق می‌شود؛ چنان که به عنوان نمونه برای تحقق قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه و فرهنگ سازی آن، در کنار آموزش و ترویج قوانین، پلیس به مقابله با تخلفات و ازجمله دریافت جریمه اقدام می‌کند؛
3⃣ چرا ادعای فوق در موضوعات و زمینه‌های مشابه دیگر مطرح نمی‌شود؟ 👈مثلا در پزشکی نیز گفته شود:«راه‌اندازی مطب پزشکی، و عرضهٔ دارو آزاد است. مردم خود شعور دارند؛ می‌توانند تشخیص دهند. وظیفهٔ حکومت، صرفا فرهنگ سازی است تا خود مردم، پزشکان شایسته را از افراد نااهل و غیرمتخصص، و داروهای مفید را از مضر تشخیص دهند.»! 🔰 اگر در عرصهٔ بهداشت و درمان، لازم است بر اساس استانداردها عمل کرد و از فعالیت‌ها و داروهای غیراستاندارد جلوگیری شود، و اگر در مورد مواد مخدر لازم است عوامل سلبی وجود داشته باشد، طبعا در مسائل فکری و روحی نیز که از اهمیت بیشتری برخوردار است باید کنترل و نظارت صورت گیرد و درهمین راستا فضای مجازی نیز مشمول چنین حکمی خواهد بود. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔴کسی که آشوب می‌کند و سطل آشغال می‌سوزاند در نگاه برخی آقایان دیده می‌شود ولی کسی که سالی چند بار خودجوش بیرون می‌آید در نگاه برخی اصلاً دیده نمی‌شود. ظاهراً تجمعات قشر متدین و انقلابی و میهن دوست کشور از بس تکرار شده دیگر دیده نمی‌شود. 🔻دیدیم فردای روزی که عده‌ای قلیل در خیابان آشوب به پا کردند، مسئولینی آمدند و گفتند: حرف مردم را هم باید شنید! دم از زدند. اینکه سیستم نباید به انسداد سیاسی برسد و باید مسیرهارا باز کرد! 🔘اما آن طرف یک بدنهٔ اجتماعی وجود دارد که مهم‌ترین عامل در همه عرصه‌ها بوده و اساسا تنها نیروی آبادگر و پیشرانِ کشور است.و اگر بنا به بروز اجتماعی هم باشد، حداقل در همین تهران سالی ۵ الی ۶ بار یک مسیر چند کیلومتری را پر از جمعیت می‌کند و می‌آید روی ارزش‌های خودش تأکید می‌کند. ولی سیاستمداران ما اصلاً این قشر عمده جامعه را نمی‌بینید.پرسش من این است که اصلا شما آمدید از این بپرسید که اساساً با این چیزی که تحت عنوان سیاست‌های اجتماعی جدید زمزمه می‌کنید، موافقند یا خیر؟! ➖شما اگر نمایندهٔ آن لایهٔ آشوبگر هستید که هیچ، اما اگر نمایندهٔ این لایه دیندار و انقلابی هستید حق ندارید از جانب خودتان حرف بزنید. باید نمایندگی کنید نه ریاست! حرف آن‌ها را مطرح کنید! 👈 فلذا فردای این آشوب‌ها، اگر آقایان بخواهند جامعه را شکل دهند و مثلا در قضیه حجاب تصمیم گیری کنند این حق را ندارند بدون جلب رضایت همین بدنهٔ اجتماعی کاری انجام بدهند! 📻 گفتگوی با ، پژوهشگر سیاست‌گذاری عمومی 🌐@KHAT_NASHRIYE
❓اگر برای شما هم سوال شده که چگونه باید با جریان اغتشاش و اعتراض مواجه شویم و دست به چه نوع اقداماتی بزنیم که بتوانیم اتفاقی را روی زمین رقم بزنیم، به نظر لازم می‌آید ابتدا باید یک دسته‌بندی و احصایی داشته باشیم از عاملان این دو اتفاق، ماهیت، مسأله و اهداف و نیز ریشه پدید آمدنشان؛ تا سپس بتوانیم به سمت مواجهٔ درست و ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت قدم برداریم. 🔺تصویر بالا، یک نمونه خوب از دسته بندی با محورهای مذکور می‌باشد که آقای مهدی جمشیدی ارائه کرده‌اند؛ ☑️مطالعه این دسته‌بندی، برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و به تبع تصمیم‌گیری درست، پیشنهاد می‌شود! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰اینکه صدای یک عده، صدای برخی افرادِ یک جامعه هست، اینجا بحثی وجود ندارد. ❓اما آیا هم هست؟ وقتی میگوییم ملت یا مردم، در واقع اشاره به همه می‌کنیم. و آن هنگام که میگوییم صدای مردم، باید مشخص شود که صدای کدام مردم منظور است؟ اگر ما گفتیم آن حرف، نیست، نه یعنی اینکه صدای تعدادی از افراد این جامعه نیست؛ بلکه یعنی اینها نماینده آن هویت کل نیستند. صدایشان صدای همه نیست. خوب چه زمانی یک جمعیت، صدایشان علاوه بر آنکه صدای برخی از افراد جامعه هست صدای جامعه هم هست؟ ☑️این پرسش درستی است که باید حل شود! ✍ علی مهدیان 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔍واقعيّت اجتماعيِ اخير كه در قالب اغتشاش سربرآورد و نمايان شد، مبتني بر حجم انبوهی از روايت‌های رسانه‌ای بود که ابتدا به حجابِ الزامی «معنادهی‌های ناروا» کرد و به واسطه تصرف در ، «دِگرشُدگی معنایی» را در این زمینه ایجاد نمود؛ 👈و به این واسطه، تصویر ذهنیِ بخشی از جامعه نسبت به از هویت اولیه‌اش فاصله گرفت و به یک «کج روایت» تبدیل شد. 🔻به همين واسطه نيز توانست عده‌ای را با خود همراه كند که ازاين رو، بايد تأمّل کرد که چه «معانی تازه‌ای» شکل گرفته اند و «روایت‌ها» و «کج روایت‌ها» از حجاب الزامی چه هستند! ادامه دارد... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اتفاقی در آسمان هنگام بازی ایران و آمریکا! ➖گریه آیت‌الله ناصری -ره- بعد از بازی ایران و آمریکا! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰نهضتی باید شکل بگیرد برای ذکر نَعَماتِ 🔘هر نعمتمان باید داشته باشد؛ و این را خداوند متعال از ما خواسته‌اند که: 👈«وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» و نعمتهای پروردگارت را بازگو کن! در حالیکه عده‌ای فقط به دنبال ذکر نقمات هستند. 🔻فلذا نهضتی باید شکل بگیرد برای ذکر نَعَماتِ 📻دیدار و گفتگوی اعضای ، با آقای "قائم مقام سازمان صدا و سیما" 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📻مدیر از هدفِ برگزاری اردوی روایت نصر می‌گوید: 🔰 بر ما واجب است. ولی ما وقتی قیام‌می کنیم که بیان روشن داشته باشیم؛ دقیقا چه چیزی را باید بگوییم؟ 🔻مهمترین مسئلهٔ تبیین، همان چیزی است که می خواهیم‌ بگوییم و در این مسیر اگر افق و زاویۀ نگاه ما با آن چیزی که رهبری می گوید متفاوت باشد، حتما به مقصود نمی‌رسیم! 🔻در این دوره تلاش می‌کنیم به در اداره جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنیم. و البته راهکارهایی را هم برای عملیاتی کردن تبیین بررسی کرده و به نزدیک کنیم. 📅 دوره ۲ روزه آموزشی_عملیاتی ، شهر مقدس قم ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلام علیکم من طلبه ای کوچک در حوزه علمیه قم و شاگردی از شاگردان شما بزرگواران هستم. حضرت امام ره فرمود شما «ستون محکم انقلاب در حوزه های علمیه» هستید. این بیان نورانی که به تعبیر رهبری صرفا به افراد خاص در آن دوران تعلق نمیگیرد بلکه به «هیات اجتماعیه» و «عنوان مستمر» این نهاد مقدس و ریشه دار تعلق گرفته، وظیفه ای بسیار سنگین بر عهده شما اساتید بزرگوار قرار میدهد. رهبری انقلاب درباره این نهاد مقدس فرمود: «جامعه را مغز متفکّری و چشم بینایی و وجدان سالم و حسّاسی میدانم برای دستگاه اداره‌کننده‌ی کشور» بر این اساس این طلبه کمترین حوزه های علمیه خطری را که احساس و استشمام کرده ام با شما بزرگواران در میان میگذارم. فضای مجازی امروز یک محیط زیست حقیقی برای مردم و فرزندان این میهن اسلامی است. آنها در این محیط زندگی، میاندیشند، تصمیم میگیرند، ارتباط برقرار میکنند، دوستی و دشمنی میکنند. سالهاست این محیط زیست حقیقی جوانان میهن تحت حاکمیت دشمنانشان است. همین اواخر رهبری انقلاب به درستی و دقت فرمودند: «دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند.» متاسفانه جریانی جدی در میان مدیران کشور وجود دارد که نه تنها عزم حقیقی برای شکل گیری حکمرانی الهی و مردمی بر فضای مجازی ندارند بلکه تلاش میکنند با رفع فیلترینگ صحنه را برای حاکمیت مجدد دشمن فراهم کنند و این خطرناک است. من جایی را در حوزه علمیه مهمتر از این نهاد مقدس نمیشناختم که از آنها بخواهم نسبت به این ماجرا و بازگشت دوباره حکومت دشمن بر ذهنهای جوانان ما حساسیت و جدیت بیشتری به خرج داده و با تمام توان مقابل این نفوذ خطرناک دشمن قد علم کنند. ما طلاب جوان انقلابی نیز حتما پشتیبان شما خواهیم بود. خداوند بر توفیقات همگی شما بزرگواران بیفزاید. و السلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
📣 برگزار می‌کند:📣 ♨️دوره ویژهٔ آموزشی♨️ ☆روش تحلیل بیانات رهبر انقلاب☆ ❇️تلاشی در راستای پُر کردن جایِ خالی تحلیل‌هایی از جنس انقلاب! 🎙با تدریس: حجت الاسلام سعیدی فاضل _مدیر پژوهشکده بین المللی امام رضا-علیه السلام- 🔰۴ جلسه کلاس آموزشییک جلسه کارگاه ☑️اعطای گواهی معتبر از مؤسسه خانه طلاب جوان 📅 شروع دوره: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ 💬 جهت ثبت نام عدد ۱ را به آیدی @Admin_N_Khat ارسال بفرمایید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
تغلب صدای تقلبی، در فتنهٔ بلندگوها.pdf
106.8K
🔰پس از سخنرانی اخیر رهبر حکیم انقلاب در دیدار بسیجیان، مجددا برخی سؤالات در بعضی اذهان و محافل جولان پیدا کرده است؛ مثلا اینکه ملت و صدای ملت کدام است؟! 📎آقای علی نجاتی مهر، پژوهشگر نظام حکمرانی، در یادداشتی این مسئله را واکاوی کرده‌اند که بسیار قابل استفاده بوده و مطالعه آن پیشنهاد می‌شود. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✍️ 🔰ملت در اصطلاح قرآن به معنی راه و روش و طریقه‌ای است که از طرف یک‌ رهبر الهی بر مردم عرضه شده؛ 👈 و در اصطلاح امروز فارسی کلمهٔ ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقهٔ تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد می‌باشند. 🔻به اعتقاد نگارنده، ملت (و بعضاً مردم) از منظر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تعریف مصطلح امروزی و تعریف قرآنی و با قدمت آن، اشتراکات و افتراقاتی دارد؛ 🔺از طرفی ایشان پیرو تعریف مصطلح امروزی، دامنهٔ ملت ایران را همهٔ افراد متعلق به محدودهٔ‌جفرافیایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مراد می‌کنند که جوهره و روحیات خاصی نیز برای این ملت قائل هستند و از طرف دیگر پیرو تعریف قرآنی، برای این ملت ویژگی‌های ضروری آرمانی، ایمانی و ارزشی و همچنین شرایطی همچون جهت‌گیری خاص، حرکت و حضور در میادین قائل هستند ... ✅مطالعه مطلب در: https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/837 📚علی نجاتی مهر، ملت وصدای ملت از منظر رهبر انقلاب 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✍ مطلبی منتشر شده با عنوان: فلسفه حجاب، تضمین حضور اجتماعی زن بود، و نه جلوگیری از انحراف مردان و نه... که قصد نقد آن را داشتیم! 🔻اما متوجه شدیم که گویا این تلخیص از صحبتهای حجت‌الاسلام قنبریان، دقیق نبوده و کلام ایشان درست منعکس نشده؛ لذا پس از نقد محتوای منتشر شده، به آسیب شناسی رویکرد حاکم بر بعضی رسانه‌های فعال در حوزه زنان، در این نوع مسائل خواهیم پرداخت! 🔻🔻 ⭕️فلسفه حجاب تضمین حضور اجتماعی زن بود، نه جلوگیری از انحراف مردان و نه... 🔺 قطعاً شهدای عزیز به حجاب سفارش کرده اند و حتی به لحاظ تاریخی شهادت آنها نقش جدی در سریان ارزشهای اسلامی از جمله حجاب در جامعه پس از انقلاب داشت؛ لکن فلسفه حجاب، گرامی داشت خون شهداء نیست! 🔺 قطعاً حجاب زنان باعث می شود مردان، بیشتر از گناه حفاظت و بنیان خانواده مستحکم بماند؛ لکن فلسفه حجاب، محدود کردن زن برای سلامت مرد و خیانت نکردن به زن اول نیست! 🔺از مجموعه حقوق زنان در قرآن (علم آموزی، کنش سیاسی، کسب، فعالیت خیرخواهانه و...) در کنار تکالیفشان (از جمله حجاب) میشود فهمید: 🔸حجاب برای تأمین و تضمین حضور اجتماعی زن است.تا زن بتواند مثل هر انسانی از حقوق مساوی خود با مردان بهره‌مند باشد؛ تأنیث او موجب ایذاء و حرمانش از انواع فعالیتهای اجتماعی نشود. 🔸 ترویج حجاب با این بنیان فکری -که میراث مثل مطهری هاست- اقتضائات دیگری -غیر از منبر رفتن و صرفاً تعبیر سازی برای حجاب- دارد. امتداد این بنیان، کمتر از دیگری هایش تمایز گذاری شده است! 🔸امتدادهای این حجاب را باید بیشتر در فعالیت های موثر و نوشونده اجتماعی تحقق داد و بعد روایت کرد؛ تا با تعامل عینیت و ذهنیت، جامعه اقناع شود: حجاب برای زن در اجتماع (ورزش و هنر و علم و کسب و سیاست و...) بهتر است! مثلا هیچ باحجابی خالی از فعالیت موثر اجتماعی نباشد و هیچ فعالیت مشروع اجتماعی خالی از جمعیت باحجاب نباشد! 💠اینگونه "کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" هم کنار دعوت زبانی و... می نشیند!
☑️ رسانهٔ نخبه رسانه‌ای است که وقتی محتوایی تولید میکند، رسانه های دیگر را مجبور به واکنش می کند؛ چه لَه و چه علیه. 📻 گفتگوی با حجت الاسلام ، مدرّس حوزه و دانشگاه 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✴️از امروز؛ 🔺🔻 ✅ شروع دوره «روش تحلیل بیانات رهبر حکیم انقلاب»