eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
💠چکیدهٔ یادداشت «تغلب صدای تقلبی، در فتنهٔ بلندگوها» 🔰پیرامون ملت و از منظر رهبر حکیم انقلاب 🔘 ملّت در اصطلاح قرآن به معنی راه و روش و طریقه‌ای است که از طرف یک‌ رهبر الهی بر مردم عرضه شده؛ و در اصطلاح امروز فارسی کلمهٔ ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقهٔ تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد می‌باشند. 🔻به اعتقاد نگارنده، ملت (و بعضاً مردم) از منظر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تعریف مصطلح امروزی و تعریف قرآنی و باقدمت آن، اشتراکات و افتراقاتی دارد؛ 🔺از طرفی ایشان پیرو تعریف مصطلح امروزی، دامنهٔ ملت ایران را همهٔ افراد متعلق به محدودهٔ جفرافیایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مراد می‌کنند که جوهره و روحیات خاصی نیز برای این ملت قائل هستند و از طرف دیگر پیرو تعریف قرآنی، برای این ملت ویژگی‌های ضروری آرمانی، ایمانی و ارزشی و همچنین شرایطی همچون جهت‌گیری خاص، حرکت و حضور در میادین قائل هستند. 👈 در هر موضوع و معرکه، مردم را به سه قسمت می‌توان تقسیم کرد: ۱. مردم معتقد به هویت، آرمان‌ها و آگاه و بصیر (خواص طرفدار حق) ۲. مردم معتقد اما مفتون تدلیس‌ها و فتنه‌ها (عوام) ۳. مردم متخاصم، عنود و کافرمسلک (خواص طرفدار باطل) ⭕️ گروه ناچیزِ سوم که در ستیز با خصائص و خطوط جوهری، هویتی، آرمانی و قهرمانی ملت هستند و از دایرهٔ ملت و مبحث خارج‌اند؛ اما اگر در موضوعی، جمعیت گروه دوم بیشتر باشد، آیا می‌بایست تحت عناوینی نظیر مردم‌داری و مردمی بودن، شنیدن صدای مردم، جذب، افزایش سرمایهٔ اجتماعی، انعطاف، عقلانیت، تحول، نوسازی، خادمی و نوکری مردم، وکالت و نمایندگی ملت یا ... همواره همان که می‌خواهند و طلب می‌کنند را دنبال و اعمال کرد؟ 📌دو نفر را فرض کنید که هر دو قصد تأمین طلای ۲۴عیار را دارند اما اولی با علم و شناخت و بصیرت همان چیزی را تأمین می‌کند که نیت و اراده کرده است اما دومی به دلیل اینکه مفتون تدلیس و فریب‌های در بازار می‌شود برغم نیت و قصدی که داشته است یک فلز بی‌ارزش طلانما به او غالب می‌کنند. 🔰در پایان باید گفت گروه اول و دوم قاطبهٔ مردم را تشکیل می‌دهند و اگر در مواقع فتنه‌آلود، غبارها از پیش چشم‌ها کنار رود و تدلیس‌ها و فریب‌ها دفع شوند گروه دوم نیز همانگونه تطبیق می‌دهد، همان را می‌خواهد و همان راهی را می‌رود که گروه اول می‌خواهد و می‌رود؛ لذا صدای اصیل و راستین قاطبهٔ ملت (نه صرفاً گروه اول) یک صدای واحد است که برای آشکارسازی و طنین‌انداز شدن حداکثری آن می‌بایست با روشنگری و تبیین، غبارزدایی کنیم تا شکاف احتمالی و موردی بین نیات و مقاصد حقیقی عده‌ای از مردم با نگاه و مواضع اتخاذی آنان رخ ندهد. 📎متن کامل یادداشت: https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/837 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر حکیم انقلاب: باید خروجی کارها را مشاهده کنید! 🔻از جمله‌ی نکات مهمّی که من در این زمینه روی آن اصرار دارم که تکرار بشود، مسئله‌ی جنگ است که من بارها تأکید کرده‌ام. 👈این فعّالیتهایی که تا حالا شده فعالیتهای خوبی بوده؛ من به دوستان هم بیرون [از حسینیّه] که این نمایشگاه را نگاه کردیم گفتم؛ آنچه تا حالا اتّفاق افتاده زیرساخت و لازم است؛ باید خروجی کارها را مشاهده کنید! ✅آن وقتی احساس رضایت کنید که ببینید نوجوان دبیرستانی شما، جوان دانشجوی شما با همان چشم به دفاع مقدّس نگاه میکند که شما نگاه میکنید و همان برداشت را از دفاع مقدّس و از حوادثی که در پی دفاع مقدّس پیش آمده دارد. اگر چنانچه این [طور] شد، موفّقیّت در آینده در میدانهای گوناگون حتمی است؛ کما اینکه ما تا حالا هم موارد مختلفِ روایتهای درست و تأثیر آن را دیده‌ایم. *دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📌اگر "مجرای نفوذ دشمن" را - که است- کور کنیم، می‌توانیم در درون جامعۀ خویش، دست به "اصلاح و تصفیۀ فرهنگی" بزنیم. اگر دست شیطانیِ این شبکه‌ها از سر جامعه قطع شود، دیگر "" با "تلاطم‌های اجتماعی" مواجه نخواهد شد. مسأله، "" است و این قبیل روایت‌ها هم در فضای مجازی، ساخته و القاء می‌شوند! ✍جمشیدی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔍ریشهٔ تاریخی کاهش ارزش پول در ایران ⚠️مسئله که امروز به یکی از جدی‌ترین مسائل اقتصاد کشور تبدیل شده، مسئله‌ای ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران بوده و آغاز آن به بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که بازار ایران در برابر سیل شدید واردات کالاهای خارجی قرار گرفت و تقابل پول کشور در برابر ارزهای خارجی امری اجتناب‌ناپذیر شد. موج انقلاب صنعتی دوم که به پیشرفت تکنولوژیک در صنایع اروپا انجامید، در ایران با حکومت سلسلهٔ قاجار مصادف بود. موج صنعتی شدن اروپا که منجر به افزایش تولیدات صنعتی شد، در ایرانِ قاجار، ورود و بروزی نداشت و چرخهٔ در ایران به مرور از توان رقابت با صنعت اروپا، که منجر به تولید انبوه و ارزان می‌شد، باز می‌ماند... 🔻ادامه دارد ... 🗂 پرونده ویژه؛ ✅ با موضوع: "بررسی عملکرد یک ساله دولت" 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🛑محمد محلاتی ظاهرا بدون آن‌که کسی از او بخواهد وکالت داعشی‌های وطنی و غیروطنی را یک‌تنه بر دوش گرفته و در این زمینه از هیچ تحریف سطحی دریغ نمی‌کند. 📌برای نمونه، در دو یادداشت اخیرش و در موضوع محارب، که از مفاهیم ریشه‌دار در فقه اسلامی است، قیدی را ذکر می‌کند که هیچ مستند فقهی، اصولی یا حتی عقلی ندارد. او می‌نویسد: «محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است ... ولی معترض قانون شکن در برابر حکومت موضع دارد و بدنبال استقرار نظم دیگری است و به این دلیل است که این دو کاملا از دو جنس متفاوتی هستند.» با این توصیف مفهوم «محارب» مقید به «عدم نیت مخالفت با نظام» است درنتیجه هرکس که خالصانه (!) نیت کند و در راه مخالفت با نظام اسلامی دست به هر جرم و جنایتی بزند و برای اسقاط نظام اقدام به قتل سرباز مدافع امنیت، سنگسار کردن بسیجی مظلوم، تکه‌تکه کردن افراد به ظنّ بسیجی بودن، هتک عرض نوامیس مردم به صرف چادری بودن و... کند و نیروی امنیتی را به آتش بکشد و اموال بیت‌المال را بسوزاند از نگاه محمد محلاتی نه تنها محارب نیست بلکه یک «معترض مظلوم» است و حکومت نیز حق ندارد حکم محارب را علیه او جاری کند ... 👈دوستانمان در کانال روزنه، ادعاهای محلاتی را بصورت دقیق و موشکافانه، مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند که مطالعهٔ آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم🔻🔻 ✅مطالعه مطلب کامل در: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11985 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
... 🔻اگرچه در این برهه از تاریخ(دوران قاجار)، صنایع تولیدی ایران از جمله صنعت نساجی از نظر کیفیت محصولات در سطح بالاتری نسبت به محصولات خارجی قرار داشتند، اما اجناس ارزان قیمت صنعتی، هرچند با کیفیت پایین‌تر به عنوان خطری جدی برای آیندهٔ به حساب می‌آمد. 👈در این بین عامل مهمی که از صنعت داخلی در برابر هجوم وارادت حفاظت کرده، به آن فرصت پیشرفت و کسب توان رقابت می‌داد، تعرفه‌های وضع شده بر اجناس خارجی بود. 🛑پس از تحمیل و انعقاد عهدنامه‌های گلستان و ترکمنچای با روسیه و عهدنامهٔ تجاری با انگلیس، تعرفه‌های گمرکی ایران با اجبار خارجی به زیر ۵ درصد کاهش یافت. پس از آن و به مرور، کشورهای دیگر نیز خواستار همین میزان تعرفه برای صادرات کالاهای خود به ایران شدند. ... لذا در زمان اندکی، بازار کشور به تصرف خارجی‌ها درآمد و توازن تجاری ایران و بیگانگان به‌هم خورد؛ سیل کالاهای خارجی روانهٔ ایران شد و صنایع داخلی ما را فلج کرد ... 🔻ادامه دارد ... 🔍"بررسی " 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
💢پیرامون همایش ملی ارتقای شفافیت و مطرح شدن مجدد شفافیت قوای سه‌گانه، پیشنهاد می‌شود گزارش ویژه نشریه خط را با موضوع بررسی ابهامات طرح شفافیت قوای سه گانه که در فروردین ۱۴۰۱ به مجلس آورده شد، مطالعه بفرمایید؛🔻🔻
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📌پیرو تسلط بیگانگان بر بازار ایران و نابودی صنایع داخلی، ابتدائاً منابع مالی واردات از طریق خروج نقدینگی و مسکوکات طلا، نقره و جواهرات تامین می‌شد که خود ضربهٔ دیگری بر و عاملی برای کاهش آن بود. رفته رفته با کاهش شدید این ذخایر، کشور تا آستانهٔ ورشکستگی پیش رفت. ⚠️ به طور طبیعی کاهش ، اُفت شدید ارزش پول ایران را نیز در پی داشت. تومانِ ایران که در زمان شاه طهماسب صفوی ۱۰ برابر پوند انگلیس بود، در زمان فتحعلی شاه و محمدشاه قاجار ۲ برابر پوند شد و اواخر دورهٔ قاجار، یعنی زمان مظفرالدین شاه، هر تومان یک پنجم پوند بود! 📗|سیدیاسر جبرائیلی، دولت و بازار، ص ۱۹۱ 🔍"بررسی " 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خضریان نماینده مجلس خطاب به دانشجویی که بدون حجاب پشت تریبون حاضر شد: اگر حجاب بر سر بگذارید با شما گفتگو خواهم کرد در غیر این صورت به احترام خون شهدا با شما گفتگو نمی کنم! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
‍ ▪️ماله‌کشی جنایت محارب، با فتوای مجعول اخیرا یک نوشته برای تغذیه ساندویچی مخاطب از سوی جریان نفاق داخلی منتشر شده و فتاوی مجعول و بُریده‌شده‌ای از علماء در آن به چشم می‌خورد. سرآمد این فتاوی مجعول، فتوای آیت‌الله خوئی در خصوص «محارب» است. عملا، جاعلین این فتاوی، هم‌دست این ناامن سازی جامعۀ مسلمین و هم‌کار این جنگ علیه ایرانند. مردم باید هوشیار باشند، افرادی اینچنین لجستیک و پوشش تجاوز و تعدی دو ماهه به جامعۀ مسلمین را فراهم می‌کنند و با ظاهر اسلامی در میان ما می‌زیند و مشغول توسعۀ جنایت و ماله‌کشی دشمنی علیه ملت ایران هستند. چنین جریان خبیثی عملا می‌داند مخاطب به دنبال بقیۀ جملۀ گزینشی و نتیجۀ مجعول نمی‌رود. فتوای آیت‌الله خوئی در کتاب تكملة منهاج الصالحين - در صفحۀ ٥١ (لینک به منبع)،کاملا مؤید حکم دادگاه‌ جمهوری اسلامی برای «محسن شکاری» است: الخامس عشر - المحاربة (مسألة 260): من شهر السلاح لإخافة الناس نفي من البلد، ومن شهر فعقر اقتص منه ثم نفي من البلد ومن شهر وأخذ المال قطعت يده ورجله، ومن شهر وأخذ المال وضرب وعقر ولم يقتل، فأمره إلى الإمام إن شاء قتله وصلبه، وإن شاء قطع يده ورجله» الخ. 🖋 ترجمه: «کسی که برای ترساندن مردم سلاح بکشد، از آن شهر تبعید می گردد. کسی که سلاح بکشد و زخم وارد آورد، اول قصاص می شود، سپس از شهر تبعید می شود. » ❇️ نارفیقان منافق ما ، تا اینجا را در متن کلیشه‌ای خود قید کرده و بقیه را برای مردم بُریده‌اند! در ادامه آیت الله خوئی قید نموده‌ است: 🖋 « کسی که سلاح بکشد و مالی را نگیرد، دست و پایش قطع می شود. و کسی که سلاح کشیده و مال اخذ کند و ضربه بزند و زخمی کند لکن کسی را نکشد، حکم او در اختیار امام است که اگر بخواهد او را بکشد و به دار آویزد و اگر بخواهد می تواند دست و پای او را قطع نماید.» ... الی آخره. بدین ترتیب، در اختیار امام (در اینجا قاضی دادگاه‌ جمهوری اسلامی) است کسی که سلاح کشیده و ضربه زده و مال برده ولی کسی نکشته را چگونه اعدام کند. همین ، حکم آیت الله وحید است و همین در استبصار شیخ طوسی آمده است. حال چگونه به خود اجازه می‌دهند با اسلام اینگونه بازی کنند، نشان واضح‌تری از اسلامیت آنان است. دو ماه جنگ تمام عیار علیه ایران، اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی موفق نشد، جریانی که این وضعیت اقتصادی را با کاسۀ گدائی گرفتن به مرحمت آمریکا در هشت سال و رها کردن اقتصاد و سازندگی و درون‌زائی باعث شد تا مکمّل موفقیت و پیشرفت تحریم‌های آمریکا علیه این ملت مقاوم باشد، اکنون بعد از این جنگ به همکاری با جریان شورش پرداخته و از مجازات شرعی آنان با دغل و ریا و فریب جلوگیری می‌کند. کار چاقو و قمه و خون که به نتیجه نرسید حالا این جریان نفاق شروع به جعل کردن فتوی می‌کند تا امنیت این دشمنی را با حرف و جعل تامین کند و پیش برود. تصویر ضمیمه، تصویر این جعل و خیانت در حق اسلام و حقیقت است که در اینترنت به وفور پخش شده است. 💬 سید احمد خوئی https://eitaa.com/fars_plus/49086 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
توضیح آیت‌الله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه 🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است. 🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد. 🔹در واقع باید صدق کند؛ یعنی قدرت‌نمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرت‌نمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشین‌ها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فی‌الارض است. 📎https://eitaa.com/farsna/176147 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
عضو مجلس خبرگان: محاربی که قتل نکرده هم می‌تواند حکم اعدام بگیرد 🔹جواد مجتهد شبستری: کسی که سلاح به دست می‌گیرد و سلاح را از غلاف بیرون می‌کشد، برای ، عنوان بر او قطعا صدق می‌کند، لازم نیست حتما مرتکب قتل شده باشد. 🔹در کتب فقهی محارب به کسی می‌گویند، که اسلحه را برای ترساندن مردم از غلاف بیرون بکشد. یعنی کسی سلاح به دست می‌گیرد، و راه می بندد، درگیر می‌شود با مردم و قمه به دست می‌گیرد. فرقی هم ندارد که یک را بترساند یا مردم را. 🔹در مورد فردی که اخیرا اعدام شده هم حکم محارب محقق شده و ما نباید برای خوشامد دیگران از صدور احکام اسلام دست بکشیم. اگر نظام بخواهد در قبال افرادی که مسلحانه وارد درگیری شده‌اند رافت به خرج بدهد، دامنه متوقف نخواهد شد. 📎https://eitaa.com/farsna/176152 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
💢اگر امروز با مفاسد اخلاقی و با بی‌بندوباری در جامعه مقابله‌ی صحیح و هوشمندانه شود، آنها جنجال میکنند؛ این بدیهی است. جنجالِ آنها حقیقت را عوض نمیکند، وظیفه را هم عوض نمیکند؛ مسؤولان باید بدانند چه میکنند. *بیانات در دیدار بسیجیان استان همدان* ۱۳۸۳/۰۴/۱۶ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔴 جریان لیبرال، علاوه بر تمرکز ویژه بر مسئله ، تلاش زیادی برای بی‌اهمیت جلوه دادن نقش و جایگاه و ساختار نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای گوناگون در نحوه استفاده کاربران از این محیط می کند. اینان در اظهار نظرات خود، کاربر را یگانه عنصر تعیین کننده در نحوه استفاده از فضای مجازی معرفی کرده و جایگاه حکومت و مدیریت و ساختار فناوری را نفی می کنند. ➖تاکید بر این جمله: «استفاده از این ابزارهای بستگی به خودمان دارد »، از مهم‌ترین موارد جاری بر ادبیات گفتاری و نوشتاری اینان است. ❌اینک متاسفانه رگه‌های این نگاه در جبهه انقلابی نیز مشاهده میشود و عده قابل توجهی از آنان نیز همان حرفها را تکرار می‌کنند... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🛑ظاهرا توسط عده‌ای از مسئولان و افراد غیر معتقد به کشور در عرصه ، از خواسته‌ شده در خاکِمان داشته باشد. 👈اینکه این شرکت جنایتکار چه پاسخی به این درخواست میدهد، برایم مهم نیست؛ 🔻مسئله این است که؛ اگر قرار است به بانیان و مسبّبانِ اصلی جنایات و اخیر، اجازه نفس کشیدن در خاکمان داده شود، به نظر قاتلان فریب خورد‌ه‌ای که همه بر مجازاتشان متّفق هستیم، به ادامه حیات سزاوارتر هستند از سرچشمه‌های سیاهی و نجاست! ✍موسوی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📚مجموعه کتاب قدرت پنهان ویژه ایام فاطمیه منتشر شد ــــــــــــــــــــــــ کتب حاضر با عنوان «قدرت پنهان» به بازخوانی سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در مدیریت عواطف اجتماعی و تبیین جایگاه زنان ایران اسلامی در سه عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخته است. این محتوای تبلیغی با دو قلم و مهندسی محتوای متفاوت، برای دو مخاطب متفاوت تولید شده است. ــــــــــــــــــــــــ «قدرت پنهان ۱» ویژه مخاطب خاص بوده و برای فضای علمی‌ و نخبگانی قابل استفاده است. «قدرت پنهان ۲» ویژه مخاطب عام بوده و برای عموم فضای تبلیغی قابل استفاده است. 📎https://eitaa.com/shabaketabligh/1526 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✍ رهبرانقلاب: در میان مردم است. با صدها گونه خواسته و توقع مردم روبه‌روست. برای او با و در میان آنها بودن خودش کاری، و کار مهمی است. پس وقت آن را که از سر صبر و حوصله به قلم زدن بپردازد، ندارد. هزار مسئله برایش مطرح است. هزار درد، هزار سؤال، هزار نیاز در برابرش قرار می‌گیرد. مشغله‌های نقد، او را از پرداختن به طرح‌های دراز مدت و غیرنقد باز می‌دارد. این از جهتی خسارت است و در این شکی نیست؛ اما خسارت اجتناب‌ناپذیری است! 📚|نشریه شماره یک حزب جمهوری اسلامی، منتشر شده در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽آیت الله اراکی حفظه الله خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی: سازماندهی نیروها کار شماست، پهنای باند بدهید، فضا برایشان بسازید، متشکلشان کنید... 🔗 https://eitaa.com/mohsenaraki_ir/1555 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از کسانی هستید که هنوز هم را منحصر در مجاز می‌دانید و ارتباطش را با حقیقت و فضای حقیقی انکار می‌کنید و یا حداقلی می‌دانید، صحبت‌های مجیدرضا رهنورد، قاتل مشهدی را بار دیگر بشنوید! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔺نقش اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و امثال آن‌ها به عنوان کارخانهٔ تولید فساد و جنایت که مشخص است؛ اما به نقش کسانی که این کارخانه‌ها را در کشور گستراندند یا برای مقابله و برچیدن آن‌ها مقابلهٔ کافی نداشتند هم توجه داریم؟! شریکانِ خون و خیانت و فساد ...
🔶 آغاز ثبت‌نام دوره مجازی تاریخ 📜 دوره جامع تاریخ ( تاریخ باستان تا تاریخ معاصر) 📚مدرس: استاد احسان عبادی 📅 آغاز دوره: از چهارشنبه ۳۰ آذر 📁 با اعطای مدرک از مؤسسه خانه طلاب جوان 💬 برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر عدد ۵ را به @Tarikh1357 ارسال نمایید _🖇کانال نشریه علمی_فرهنگی خط🔰_ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔺خیال کنید اگر این اتفاق در ایران افتاده بود چی می‌شد؟ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE