eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷این عیدسعید،عید حزب اللهست🌷 🌷دشمن زشکست خویشتن آگاهست🌷 🌷چون پرچم جمهوری اسلامی ما🌷 🌷جاوید به اسم اعظم الله است🌷 🌷🌷شادی روح امام خمینی ۳ صلوات🌷🌷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی با همکاری مرکز علوم نوین اسلامی معنا برگزار می‌کند: 💠گام دوم و گفتمان آینده انقلاب اسلامی 💠با ارائه حجت الاسلام نهاوندی‌فر آدرس: قم ، بلوار جمهوری، سازمان تبلیغات اسلامی 🗓 تاریخ: دوشنبه 27 بهمن 1399 🕒ساعت: 15:00 🔸لینک نشست برای حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/gam2 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • 1 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ قلۀ توفیق حضرت امام ظهور جوانان مؤمن و انقلابی را «فتح الفتوح» انقلاب اسلامی؛ یعنی بالاترین دست آورد آن و چه بسا دست آورد بی نظیر آن، می دانستند. حضرت آقا این دیدگاه امام را مطرح می کنند و چیزی بر آن می افزایند و می گویند اگر جوان انقلابی برای کشور خود آینده ای فرض کند(عزم کند و تصمیمی بگیرد) و آن را ابراز کند و پای آن بایستد و برایش هزینه بدهد این «فتح الفتوح» انقلاب اسلامی و پیشرفت واقعی است. وقتی عزم را در دیدگاه امام و رهبری دنبال می‌کنیم می‌بینیم از جایگاه ویژه‌ای برخودار است؛ عزم از دیدگاه امام و استاد امام «جوهرۀ انسانیّت» است و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عزم ملی عامل شکل‌گیری «معجزه‌های بزرگ الهی» به ارادۀ حق تعالی است؛ به همین جهت می‌فرمایند «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم انقلاب) ▫️تعهد عزم عزم چه چیز؟ بلند همّت بودن و دلمشغولی‌های بزرگ داشتن در فرهنگ اهل بیت ع ممدوح است. «کُن بعید الهمم اذا طلبت»(امام علی) «وقتی نوبت به خواستن رسید همّت‌های دور و دراز داشته باش» بلندی همّت بلندی جوهره و شخصیّت را رقم می‌زند، و شخصیّت متعالی، همۀ حوادث باشکوه را در زندگی انسان باعث می‌شود. همۀ این تعلیمات بلند و نورانی شعار بود تا حضرت امام ره به لطف الهی در زندگی جامعۀ ایران پای گذاشت و به خاطر خدا همه را وادار به «اراده و قیام» کرد و ایران اسلامی را که غرق در بی‌هدفی بود دارای اهداف بلندی کرد. ایران اکنون اندیشه های بلندی دارد و این جای افتخار دارد. درد بشر را داشتن نه دیوانگی و نه خودشیفتگی است، انسان بودن است؛ همچنان که به خدا در راهنمایی زندگی و پیشبرد خواسته‌های مؤمنانه، اعتماد داشتن نیز سفاهت نیست؛ «ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنٰا وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا كَذٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنٰا نُنْجِ اَلْمُؤْمِنِينَ» ﴿يونس‏، 103﴾ «وَ كٰانَ حَقًّا عَلَيْنٰا نَصْرُ اَلْمُؤْمِنِينَ»﴿الروم‏، 47﴾ به نام خدا و برای مردم، همچون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در برابر طاغوت ایستادن نیز خلاف اسلامیّت نیست، بلکه نشانۀ طراوت توحید است؛ به همین خاطر است که حزب اللهی خود را متکفل ویرایش جهان بشری موجود می‌داند؛ حزب اللهی معتقد است باید نسبت به انفعال جامعۀ بشری و تحقیر انسانها حساس باشد؛ حزب اللهی باید آزاداندیش و طرفدار واقعی آزاداندیشی و آزادی بیان و احترام به آرای دیگران باشد؛ حزب اللهی باید بنای خود را بر این بگذارد که عطر سخن اسلام را با بیان‌های زیبا در کل دنیا بگستراند و مردم را با آگاهی به سمت مطلوبهای واقعی‌اش بخواند؛ حزب الله باید برای حکمرانی طاغوت که در هر برهه‌ای شکلی دارد، فکری بردارد؛ انفعال در برابر کرونا شایستۀ ایران اسلامی نیست، حزب الله باید فکری درست برای آن داشته باشد؛ حزب الله باید برای اسناد بین المللی که در واقع رقیّت جدید و خلاف توحید است، فکری بردارد؛ حزب الله باید برای اقتصاد فسادزا فکری بردارد؛ اینها همه پاره‌های پیکر نحس طاغوت است و حزب الله ناگزیر در برابر آن قرار می‌گیرد. و این عزمها از آن حزب‌اللهی‌ها است. ▫️مانع استکباری طاغوت یک موجود زنده است و حتماً از کانونهای انرژی و چاکراهایی برخوردار است. قلب نظام کفر و طاغوت کجاست تا آن را بکوبیم و جهانی را از آنها آسوده کنیم؟ طاغوت موجودیّت نحسش در استضعاف و استخفاف است. طاغوت قطعاً نوعی عدم تعادل است و این عدم تعادل تنها در صورت استضعاف دیگران و تحریف واقعیّت، میدان تکوین و تحقق پیدا می کند. طاغوت از قبول استکبار تغذیه می‌کند. استکبار گونه‌های مختلفی دارد و برخی از آنها ممکن است از طرف عمامه‌به‌سرها اعمال شود. جهان کفر با ترهیب و انواع ارعاب زنده است و به این استخفاف تن دادن، فسق و پا روی حق گذاشتن است. «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطٰاعُوهُ إِنَّهُمْ كٰانُوا قَوْماً فٰاسِقِينَ»﴿الزخرف‏، 54﴾ کفر و طاغوت در دل مردم جایی ندارد. کدام بیچاره ای است که تحقیر، تضعیف، فقر، تنگنا و ... این فشارها را دوست داشته باشد. استکبار یعنی در پیش گرفتن همۀ اینها در حق دیگران. به همین جهت استکبار از عنصر دیگری برای حفظ جایگاه خود استفاده می کند و آن ترهیب است. آنچه مانع این کار است استحکام شخصیّت انسان‌ها است. به همین جهت راه نجات انسان‌ها شخصیّت دادن به آنها است. شخصیّت به آرمان، عشق و حماسه است و اینها وابسته است به فلسفۀ مستقل حیات و سرمایه‌هایی برای بالیدن و احساس ارزشمندی داشتن است. مردم‌سالاری یعنی همین. حزب الله خود عزم‌های بلند می‌کند و به شخصیّت‌های متعالی می‌رسد و به مردم هم شخصیّت می‌دهد و آنها را از چنگال استکبار نجات می‌دهد. پروژۀ امروز حزب الله چیست و چگونه به مردم شخصیّت خواهد داد؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰کتاب «تقریری تفصیلی از پنج رویکرد مادر در مکتب امام» به قلم پژوهشگر ارجمند حجت الاسلام حمید آقانوری
🔰 کتاب «تقریری تفصیلی از پنج رویکرد مادر در مکتب امام» عنوان کتابی است که به تبیین تصویر مختصاتی از مکتب امام می پردازد. این کتاب برداشتهای سطحی و ضعیف از مکتب امام را کنار زده و با روشن ساختن ژرفا و بطنای مکتب امام، مختصات این بنای باشکوه معرفتی را برای ما مبیّن می سازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی نشست 1️⃣1️⃣ ✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی(جلسه سوم) 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین فلاح(زید عزه) 🕤زمان: پنجشنبه 99.11.30 ساعت 13 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰
رزمایش مواسات و همدلی، حقیقت فطري انسان متأله و مرتبت عقلانیت جامعه ایمانی و شیعی را نشان داد حضرت امیر به ما آموخته اند که في تقلب الأحوال علم جواهر الرجال! در ابتلائاتی نظیر همه گیری کروناست که جوهره جامعه ایمانی و جامعه کفر خود را نشان می دهد. هر چند پیش از این به واسطه سحر سحره امپراتوری رسانه ای غرب نظم مدرن و سبک زندگی آمریکایی قله حيات انسانی نشان داده می شد، اما رب العالمين به همه جهانیان نشان داد که قدرت ایمان بالاتر از همه قدرت هاست و عقلانیت شیعی برترین عقلانیت هاست.  کتاب حاضر در پی تبیین فکر و فرهنگ پشتیبان رزمایش همدلی و مواسات می باشد.

🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️ظهر روز دوشنبه مورخ 20-11-99 اعضای مرکز گفتمان توحید با حضور در مسجد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) خدمت آیت الله یزدان پناه(حفظه الله) رسیده و گزارشی از اهداف و فعالیت های این مرکز ارائه نمودند. در ادامه از رهنمود های ایشان استفاده نمودند که اهم فرمایشات ایشان در متن ذیل خدمت عزیزان تقدیم می گردد.❇️ 🔰1️⃣توحید مرکز ثقل است جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در انسان می‌گذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل می‌شود. من معتقدم اگر انديشه را بسط بدهند (بدون بسط نمی‌شود) به‌راحتی همه‌جا را دربرمی‌گيرد؛ اين يك واقعيت است. به‌ويژه اينكه اصلاً حقيقي‌ترين، واقعي‌ترين و مهم‌ترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و واقعاً هم توحید مركز ثقل است و كلّ آنچه در دين می‌بينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد است. اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبه‌رو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر می‌کند. يعني فقط خدا ولی است و بقيه خارج‌اند و بعد از آن هر كسی هم كه تولّي كند می‌شود حزبِ «الله» جلّ جلاله. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰2️⃣عقل مدنی واقعیت این است که اين فضاي جريان‌سازي اجتماعي است و ما آن را دستِ‌كم گرفته‌ايم و البته يكي از گرفتاري‌هاي امروز ما همین است. ما هروقت در فاهمۀ عمومی مردم تاثیری گذاشته‌ایم، مردم به‌سرعت از آن در کنش‌های خود بهره برده‌ اند و آن کنش را اعمال کرده اند. این خاصيت فرهنگ است. جناب بوعلي از این فاهمۀ عمومی به عقل مدني تعبير می‌كند که معنای وسیعی دارد. ما گاهي می‌گوييم كسي خودش می‌نشيند تك‌تك مقدّمات را می‌چيند و تك‌تك مسائل را بررسي می‌كند تا به يك نتيجه برسد كه اين یک مسئله است، ولي به جامعه كه می‌رسيم مسئله اين‌طور نيست. در جامعه بايد انديشه‌ها انتقال داده شود. عقل مدني خاصيتش اين است که آن اندیشه در عقل و فاهمۀ همۀ افراد جامعه هست. يك‌دفعه می‌بینیم که در يك پدیده، همه يك كنش واحد دارند. دليلش چيست؟ آن عقل مدنيِ مشترك است که سبب این کنش واحد شده است و البته این عقل مدني قابلِ‌ساخت و پرورش‌دادنی است. اگر شما در اين زمينه كار نكنيد، عدّۀ ديگري می‌آيند وارد کار می شوند و گفتمان‌هاي ديگر را می‌آورند که الان نیز شما بخواهید یا نخواهید مشغول هستند. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰3️⃣لزوم توجه به بستر کلان آیات قرآن رهبري قرآن را به شكل اجتماعي تبیین می‌کنندو این از اول براي من جذاب بود. علامه طباطبايي هم هرجا كه بحث اجتماعي قرآن است فروگذار نمی‌ کنندو تلاش می‌كنند آن را در فضاي اجتماعي حل كنند؛يعني سياق که سياقی اجتماعي است، ایشان هم به‌هيچ‌وجه اين سیاق را به‌هم نمی‌زنند و این خيلي براي من خوشايند است. من معتقدم كلّ قرآن اجتماعي است. چرا؟ چون بستر اصلي قرآن بستر اجتماعي است. رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از هنگام بعثت تا زمانی‌كه در مكّه بودند، مشغول مبارزه بودند. بعد هم نوبت هجرت است و پيروزي انقلاب. اين بسترِ كلان است. بستر كلان خيلي معنا دارد. بعضي‌ها اصلاً به این مسئله توجّه نمی‌کنند! اين سياق عمومي قرآن است.همین درمورد حضرت امام (رحمه الله) هم هست. ایشان از سال42 تا ایام انقلاب و پس از پیروزی، اطلاعيه‌ها دادند و مطالب مختلفی بیان کردند. حال‌وهوای این بیانات کاملاً مشخص است. بستر بسترِ انقلاب و صحنۀ اجتماع است و هر تعبيري كه امام دارند، مانند «ما مأمور به وظيفه هستيم، نه نتیجه.» مشخص است که شأن نزول و محلّ اشاره‌ای دارد. در این بستر کاملاً معنا دارد و قرار است در صحنۀ اجتماع، چيزي را بشكند و خراب كند و چيزي را درست كند. کلّ قرآن هم این‌گونه است؛ لذا بنده معتقدم که اين بسترِ كلان به ما اجازه می‌دهد که تمام آيات را اجتماعي بفهميم ولَو درموردِ آیات فردي که معنا و توضیح خود را دارد.در اصل آیات قرآن همیشه در صحنۀ اجتماعي زنده می‌شوند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67
🔰نحوه تهیه کتابها مراجعه حضوری به فروشگاه کتاب باقرالعلوم علیه السلام 📞تماس با شماره 02537835554 📱یا شماره همراه 09191593080 آقای زین العبادی 🔴در صورت عدم پاسخگویی پیامک به شماره همراه داده شود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
9️⃣یادداشت نهم: 🔰اجرای غیرقانونی 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🔗https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3319 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت ششم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت هفتم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت هشتم اینجا کلیک کنید؛ 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
9️⃣یادداشت نهم: 🔰اجرای غیرقانونی #معاهده_پاریس 🖋 #حمیدرضا_شب_بویی ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل مل
🖋 🔰 🔰اجرای غیرقانونی 🔻اخیرا در گزارشهای بعضی از شخصیت های علمی انقلاب اسلامی، این خبر به چشم می خورد که توافق نامه پاریس به صورت غیرقانونی در حال اجرا است لذا بر آن شدیم گوشه ای از نتایج این توافق نامه خطرناک را بازگشاییم تا روشن گردد چرا بعد از توافق نامه 2030، اکنون عده ای بر اجرا شدن این معاهده دامن زدند. 🔰معاهده پاریس چیست؟ 🔻از 30 نوامبر تا 12 دسامبر سال 2015 در پاریس ، کنفرانسی تحت عنوان شکل میگیرد، این کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس سالانه طرف‌های معاهده کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۲ و یازدهمین ملاقات تاکنون بود. 🔻 یکی از کشورهایی است که خود را متعهد به اجرای این توافق نامه دانسته است و از امضاکنندگان این پیمان است. زمستان سال ۹۴، با امضای رئیس وقت سازمان حفاظت از در پاریس، ایران اعلام کرد که قصد دارد در این توافق که شاید جهان را از «» نجات دهد، شرکت کند که یک سال بعد به تصویب مجلس رسید اما شورای نگهبان آن را رد کرد. 🔰تاملی بیشتر 🔻برای این که قدری لایه های عمیق این توافق نامه روشن شود باید پای سخن کسی که در سال 2015 به عنوان عضو اقلیم و در سال 2019 به عنوان عضو انتخاب شد، نشست.(قبلا راجع به بنیادهای خیریه ای توضیح داده شد) 🔰 🔻کولت پیچون بتل(Colette Pichon Battle) یک فعال و حقوقدان است، که مرکز و در زمینه اقلیم و مرکز حقوق و سیاست ساحل خلیج آمریکای شمالی را تأسیس کرد. 🔻وی در سخنرانی را تحت عنوان «تغییرات آب و هوا موجب جا به جایی میلیون‌ها نفر خواهد شد، اینگونه آماده شویم» داشته است و سعی می کند در این سخنرانی بخشی از اثرات تغییرات اقلیمی و پایبندی به معاهده پاریس را بازنمایی کند. 🔻پیچون بحث می کند که تغییرات آب و هوایی نقاطی را به مخاطره می اندازد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتری دارد و این امر موجب می شود که ‌ها از نقاط تهدیدی به امن صورت می گیرد و اینگونه مهاجرت ها نیز موجب می شود که افراد ضعیف بیشترین آسیب و سوء استفاده به سمت آنها متوجه گردد؛ لذا باید ساختار و و تغییر کند. 🔻پیچون می گوید راهکار این است که اولا بپذیریم که مهاجرت یک مزیت است؛ لذا ایجاد شهرهایی که مردم را می پذیرند و مسکن، آب، غذا و بهداشت مهاجرین را بتواند تامین کند، از اولویت ها است. 🔰هشدار 🔻گزاره فوق از ابتدایی ترین خطری است که معاهده پاریس ذیل خطر تغییرات اقلیمی، پی‌ریزی می کند و تغییر بوم ها و افراد و تبدیل همه آنها به یک هویت از قبل طراحی شده واحد برای ایجاد نظم نوین جهانی از لوازم این معاهده خواهد شد. 🔻در جایی دیگر بیان می کند که «مهم نیست که این مهاجرین از کجا هستند و از کجا آمده اند، باید برای همه آنها عدالت جدیدی را رقم زد و این عدالت جز با پیروی کردن از یک جای خاص شکل نمی گیرد». 🔻پیچون بعد از همه این حرفها نهایتا بیان می کند که «باید به استاندارهای تساوی زیست محیطی و عدالت آب و هوایی حقوق بشر به عنوان پایه و استاندار، متعهد شویم و پذیرای قدرت بزرگتری از خود باشیم». 🔹سوالی بی جواب ⁉️به راحتی می توان با مرور چند گزاره اخیر از پیچون متوجه شد که این اسناد با توجه به اینکه تحت شبکه های امنیتی ارتش آمریکا نوشته شده و به تصریح خودشان تمامی این سیاست ها و راهبردها جهت حفظ منافع قدرت جهانی آمریکا است، لذا باید سوال کرد که کسانی که اصرار بر اجرای غیرقانونی این معاهدات دارند چه نفع و مزیتی بر آنان در پی این توافق نامه ها نهفته است؟! 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • 2 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مکانیزم دفاعی انکار فشارهای روحی یک واقعیّت زندگی انسان است و گاه چنان سنگین است که «خود» را به مرز متلاشی شدن نزدیک می کند. روان تحلیلگران معتقدند انسان برای فرار از فشارهای روحی انواع مکانیزمهای دفاعی را ابتکار کرده است و یکی از آنها مکانیزم انکار است. وقتی انسان با مصیبت تلخی مواجه می شود ممکن است تلاش کند آن را نبیند تا دچار متلاشی شدن خود نشود. گویا در فضای سیاسی نیز گاهی به این مکانیزم پناه می بریم تا خود را از رنج بی پایان نجات دهیم. جریان فرصت طلب، ضدانقلاب، وابسته، نفوذپذیر و غربگرایی که فتنۀ 88 را پدید آورد و فاجعۀ برجام را رقم زده است و تا توانسته تیغ حرکتهای انقلابی را کند کرده است و حرکتهای او دشمن شادکن بوده و مؤثرترین اقدامات برای بزک کردن چهرۀ خبیث دشمنان بشریت و آبروبخشی و فرصت سازی برای آنها بوده است، منطقاً باید چه نوع نگاهی به انتخابات داشته باشد و اگر بداند که با این انتخابات جداً ممکن است از صحنۀ فعال جامعه حذف شود و جبهۀ انقلاب بتواند چهرۀ سازنده و پیشرفتساز خود را به جامعۀ ایرانی نشان بدهد، چه تدبیری برای آن خواهد کرد؟ تعجب نکنیم اگر متوجه شدیم که این جریان فاسد ممکن است بروز انتخاباتی(؟!) کثیفی را طراحی کرده باشند، کثیفتر از آنچه در سال 88 رقم زدند و کثیفتر از آنچه در این 8 سال از ایشان دیدیم. اگر کسانی فکر می کنند چیزی مانع و رادع این طائفه است معلوم است می خواهند با چشم بسته در محیطی که مدام واقعیّتهای گزنده ای بر سر و صورتمان می خورد زندگی کنند. جبهۀ انقلاب برای چنین انتخاباتی که قطعاً یک مخاطرۀ جدی برای انقلاب است چه تدبیری دارد؟ این که کسانی در این کشور هستند که مثل رهبری و مثل جبهۀ انقلاب فکر نمی کنند و ممکن است نگاهشان حائز امتیازاتی نیز نسبت به نگاه جبهه باشد و راه حلهای قابل توجهی نیز داشته باشند، یک چیز است و این که یک طائفۀ شرور جهول و طماع نقشه های بدی برای کشور کشیده اند چیز دیگری است. نگاههای واگرا ـ به تعبیر رهبری وجود دو دیدگاه در ادارۀ کشور ـ یک واقعیّت تلخ در ایران امروز است، ولی اصلاً نوبت به تضارب این دو نگاه و تعاملهای اخلاق مدار این دو با هم نمی رسد. اگر کسانی این دو طائفه(دگراندیشان و اصحاب فتنه) را یکی می کنند نیز معلوم است بنا ندارند از ساده اندیشی در تحلیل واقعیتهای جامعه دست بکشند. طائفه ای که تصمیمات و اقداماتشان با هیچ نظریۀ کارشناسی قابل دفاعی همراه نیست و تنها می توان برای آن توجیهات سیاسی طُغث و چاله میدانی درست کرد، واقعاً صاحبان نگاه کارشناسی ای محسوب می شوند که به گونه ای دیگر می اندیشند؟ «متأسفانه گروهی به‌دنبال سیاست‌زدگی و گروهی به‌دنبال سیاست‌زدائی، دائماً تبدیل فضای فرهنگی کشور را به سکوت مرداب‌گونه یا تلاطم گرداب‌وار، می‌خواهند تا در این بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تریبون، بتوانند تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند و سطح تفکر اجتماعی را پائین آورده و همه فرصت ملی را هدر دهند و اعصاب ملت را بفرسایند و درگیری‌های غلط و منحط قبیله‌ای یا فرهنگ فاسد بیگانه را رواج دهند و در نتیجه صاحبان خرد و احساس، ساکت و مسکوت بمانند و صاحبدلان و خردمندان، برکنار و در حاشیه مانده و منزوی، خسته و فراموش شوند. در چنین فضائی، جامعه به جلو نخواهد رفت و دعواها، تکراری و ثابت و سطحی و نازل می‌گردد، هیچ فکری تولید و حرف تازه‌ای گفته نمی‌شود، عده‌ای مدام خود را تکرار می‌کنند و عده‌ای دیگر تنها غرب را ترجمه می‌کنند و جامعه و حکومت نیز که تابع نخبگان خویش‌اند، دچار انفعال و عقبگرد می‌شوند.» (16/11/81) الگوی خوبهای جامعۀ انقلابی این است : «ما مثلاً فرهیخته و اتوکشیده مشغول فعالیتهای پاکیزه، لوس، هیجانی، بی کلاس و منفعل سیاسی(از قضا مطابق با الگوی تباه جریان لیبرال) می شویم و می ایستیم تا آنها بر اساس همین باطن آلوده برای مردم بیچاره هزینه درست کنند و بعد با استفاده از قدرت سپاه و فرزندان بسیجی مقام معظم رهبری(قدرت پای کار و منسجم دیگری هم که نداریم) گندشان را جمع می کنیم و با زخمهایی بسیار بیش از گذشته به زندگی پرامید خود ادامه می دهیم». در برابر جریانهای شرور و حیله گر الگوی دیگری هم داریم؟ هنوز جبهه نمی خواهد با این سؤال مواجه شود. به همین جهت همۀ همّ خود را مشغول بازی انتخابات ـ آنچه ما را به سمت آن می کشند ـ کرده است. اینها همه در حالی است که ایران انقلابی در بهترین موقعیتهای «حرکت انقلابی» خویش است و تمام هزینه هایی که داده شده باعث شده در واقع تمام ایده های امام و رهبری و جبهۀ فرهیختۀ انقلاب اثبات شود و وقت حاصلخیزی برای بهره برداری انقلابی فرا رسیده است. حیف از فرصتهایی که به خاطر دید محدود و الگوهای فرتوت و فسیل شده از دست می رود. بحث ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰4️⃣اهمیت گفتمان توحید مسئلۀ توحيد پايه و اساس كار است.چه در حركت رسول‌الله(ص)، چه در حركت ديني ما و چه در انقلاب ما. اين راه را بايد براي هميشه گفتمان‌سازي كنيم. يعني بايد توحید را در عقل مدني جامعه قرار دهیم. ما بايد كاري كنيم تا توحید در حافظۀ نزديكِ مردم باشد كه سریع جواب بدهد و تبديل به اندیشه شود؛ يعني تا كسي آن را می‌‌شنود، به نتيجه برسد. اين امر به گفتمان‌سازي و پرورش احتیاج دارد. ساحت انساني ساحت شعور است. بايد به شعور انسان دست زد و بعد از آن، ساحت انگيزه را تقويت كرد. عزم او را نیز بايد درست كرد و اين كارهای لازم تنها از راه گفتمان‌سازي ممکن است. من بسیار به جريان‌سازي معتقد هستم و معتقدم جريان‌سازي يعني يك انديشه آن‌قدر در جامعه و در عقل مدنيِ جامعه و در فرهنگش جا بیفتد که آن وقتی که قرار است جامعه پاسخی بدهد، براساسِ اين انديشه‌ای كه در ذهنش است پاسخ بدهد. این اگر در حافظۀ نزديكش باشد، یعنی هميشه در اولين برخورد او به ذهنش بیايد و براساس آن تعامل كند،مسئله درست می‌‌شود. وقتي شهید سلیمانی به شهادت رسيد،ما حركت واحدي در ايران ديديم که دليلش پشتوانۀ فكري است. اگر پشتوانۀ فكري نبود، چنین کنش واحدی پدید نمی‌آمد.اما در بعضي از ساحت‌های اجتماعی، مردم هنوز در شخصیت‌ها و کنش‌ها مردّد هستند.چون انديشه‌اي ندارند. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره