eitaa logo
كشكول جودی
161 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
3.2هزار ویدیو
50 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم . کشکول مطالب روز ، آموزنده ، ادبی ، روانشناسی ، تربیتی ، حقوقی ، علمی ، اخلاقی ، عرفانی
مشاهده در ایتا
دانلود
@kashkuljudy 🔶🔸اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن. ♻️ تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل، ابو حنیفه، امام مالک و امام شافعی. 🔆اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ ) یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی . 🔆دوما: اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند . اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱) 🔆 سوما: تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند . قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵) ✅ پس ما شیعه هستیم بدلیل اینکه: 1- ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا ) 2- یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون ) 3- همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله ) شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟ @kashkuljudy
@kashkuljudy 💠 موقت و نگاه ابزاری به زن ❇️گروهی مدعی شده‌اند که نگاه شیعه به زن نگاه ابزاری است، این گروه برای ادعای خویش روایتی را از امام صادق(علیه‌السلام) آورده‌اند که می‌فرماید: «تزّوج مِنهنّ الفاً فانهنّ مُستَاجِرات؛ زنان شیعه کرایه ای هستند.»[1] ✅در بررسی این روایت لازم است به چند نکته توجه داشت: 1⃣. روایت مذکور در مورد ازدواج موقت است. 2⃣. ترجمه این روایت صحیح نیست، 👈 زیرا مقصود از مستاجرات در اینجا، اجاره‌ای نیست، تا گمان شود که حضرت، زنان صیغه‌ای را زنان اجاره می‌داند. مستاجرات از ماده اجر به معنای مهریه هست نه کرایه، آنچنان که در فرهنگ لغت اینگونه آمده است که «أَجْرُ المرأَة: مَهْرُها» [2] 👈و از سوی دیگر در آیات قرآن نیز هرجا ماده «اجر» آمده است، مقصود از آن مهریه است، که به عنوان نمونه می‌توان به دو آیه اشاره کرد، «أيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آَتَيْتَ أُجُورَهُنَّ[احزاب/50] اى پيامبر، ما براى تو آن همسرانى را كه مَهْرشان را داده‌اى حلال كرديم.»؛ «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً[نساء/24] زنانى را كه مُتعه كرده‌ايد، مَهرشان را به عنوان فريضه‌ به آنان بدهيد.» 👈به همین خاطر علمای بزرگ شیعه مانند آیت الله خوئی(ره) تصریح دارند که مقصود از «مستاجرات» در این گونه روایات، به معنی اصطلاحی و عرفی آن نیست و منظور از آن مهریه است.[3] با توجه به این نکات مقصود از روایت این است که اگر با زنانی ازدواج موقت انجام دادید مهریه آنان را بپردازید. 🔆از سوی دیگر، باید دقت داشت که مهریه تنها جنبه مادی ندارد، تا گمان شود که همان پولی که بین مستأجر و موجر رد می‌شود؛ بین زن و مرد انجام می‌گیرد، بلکه باید ماهیت مهریه را در جای دیگر جستجو کرد، آنچنان که به برخی از موارد آن این گونه می‌توان اشاره کرد که: 👈مهريه تجلی فطرت و طبيعت است: هديه دادن به محبوب به عنوان اظهار محبت و نشان دادن علاقه، امری فطری و طبيعی است که معمولا از سوی کسی که پيش قدم می شود و طالب و يا خواستگار است ارايه می گردد. 👈 مهريه قانون عشق و جذب است: مرد از نظر آفرينش مظهر طلب، عشق و تقاضا است و زن مظهر محبوبيت و معشوقيت می باشد. مهريه از جانب مرد يک اظهار عشق و محبت فوق العاده برای زن می باشد که حتی بالاتر از بخشش و هديه های معمولی است....[4] ــــــــــــــــــــــ 📚پی‌نوشت [1]. اصول الكافی، ثقة الإسلام کلینی، دار الكتب الإسلامية، ج5، ص452. [2]. لسان العرب، ابن منظور، دار الفكر للطباعة و النشر و التوزيع- دار صادر، ج4، ص10. [3]. موسوعة الإمام الخوئی، آیت الله خوئی، مؤسسة إحياء آثار الإمام الخوئی، ج‌32، ص370. [4]. رک. به کتاب نظام حقوقی زن در اسلام بخش هشتم، نوشته شهید مطهری. 🆔 @kashkuljudy
@kashkuljudy سر نماز اول وقت حاضر شو؛ شاید ⇦ ✺ آخرین دیدار دنیایی‌ات باخدا باشد ✺ کسی را تحقیر مکن؛ شاید ⇦ ✺ محبوب خدا باشد ✺ از هیچ غمی ناله نکن؛ شاید ⇦ ✺ امتحانی از سوی خدا باشد ✺ دلی را نشکن؛ شاید ⇦ ✺ خانه خدا باشد ✺ از هيچ عبادتی دریغ مکن؛ شاید ⇦ ✺ کلید رضايت خدا باشد ✺ هيچ گناهي را كوچك ندان؛ شايد ⇦ ✺ دوری از خدا در آن باشد ✺ @kashkuljudy ✅ یاعلی‌علیه‌السلام
هدایت شده از حسین
میلاد امام زمان علیه السلام - مدرسه حجتیه ا ___ 11 - 2 - 1397 = 14 شعبان 1439.MP3
13.97M
🎵سخنرانی استاد احمد عابدی ▶️بررسی روایات قیام قبل از ظهور امام زمان علیه السلام و نقد طرفداران احمد الحسن 🔹مدرسه حجتیه در جمع طلاب شبه قاره - قم ۱۱ اردیبهشت ۹۷ 🎧با دوستانتان به اشتراک بگذارید @Ahmad_aabedi
Dr Ahmad Abedi- Mahdaviat.mp3
8.73M
☀️ #مهدویت #امام_زمان☀️ 💥 #ظهور #منجی صوت کامل: 💠 بیانات استاد عابدی درباره «مهدویت» برنامه تلویزیونی «این شب ها» لطفا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🆔 @Ahmad_aabedi
✨﷽✨ @kashkuljudy : { } روزى روستاييان تصميم گرفتند براى بارش باران دعا كنند در روزيكه براى دعا جمع شدند تنها يك پسربچه با خود چتر داشت ،این یعنی ایمان... { } كودك يك ساله اى را تصور كنيد زمانيكه شما اورابه هوا پرت ميكنيد او ميخندد زيرا ميداند اورا خواهيد گرفت اين يعنى اعتماد.. { } هر شب ما به رختخواب ميرويم ما هيچ اطمينانى نداريم كه فردا صبح زنده برميخيزيم با اين حال هر شب ساعت را براى فرداكوك ميكنيم اين يعنى اميد. 🌷براتون "ایمان ، اعتماد و امید به خدا" را آرزو میکنم.🌷 ↶【به ما بپیوندید 】↷ @kashkuljudy
@kashkuljudy 💢مبحث نسخ و علم الهی در آیات قرآن ⁉️یکی از ایرادات واهی افراد شبهه افکن این است که: نسخ وفراموشی از صفات سلبیه اند، و چون در آیه 106سوره بقره این دوصفت به خدا نسبت داده شده، پس یا، خدا وجود ندارد ویا اینکه این آیات از ناحیه خدا نیست؟ 👈برای پاسخ ابتدا آیه شریفه را ذکر می کنیم.«ما نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ؛ [حكمِ] هر آيه اى را كه [بر اساس مصالح مردم و مقتضاى زمان] از ميان برداريم يا به تأخير اندازيم، بهتر از آن يا مانندش را مى آوريم. آيا ندانسته اى كه خدا بر هر كارى تواناست؟!»(بقره/106)[1]. نکته مهم:همان طور که در ترجمه ذکر شده است مراد از«انساء» به تـأخیر انداختن است نه فراموش کردن. ✅امّا مراد از نسخ چیست؟ 👈" نسخ" از نظر لغت به معنى از بين بردن و زائل نمودن است، و در منطق شرع، تغيير دادن حكمى و جانشين ساختن حكمى ديگر بجاى آن است.[2] ⁉️با توجّه به معنای «نسخ»، این سوال پیش می آید که:چرا نسخ واقع شده است؟ به تعبير ديگر: چه مى شد از آغاز حكم چنان تشريع مى گشت كه احتياجى به نسخ و تغيير نداشت؟ ✅در پاسخ عرض می کنیم: مى دانيم نيازهاى انسان گاه با تغيير زمان و شرائط محيط دگرگون مى شود و گاه ثابت و بر قرار است، يك روز برنامه اى ضامن سعادت او است ولى روز ديگر ممكن است بر اثر دگرگونى شرائط همان برنامه سنگ راه او باشد.يك روز دارويى براى بيمار فوق العاده مفيد است و طبيب به آن دستور می دهد، اما روز ديگر به خاطر بهبودى نسبى بيمار ممكن است اين دارو حتى زيانبار باشد، لذا دستور قطع آن و جانشين ساختن داروى ديگر را مى دهد. 👈اين مساله مخصوصا با توجه به قانون تكامل انسان و جامعه ها روشن تر مى گردد كه در روند تكاملى انسانها گاه برنامه اى مفيد و سازنده است و گاه زيانبار و لازم التغيير، به خصوص در هنگام شروع انقلابهاى اجتماعى و عقيدتى، لزوم دگرگونى برنامه ها در مقطعهاى مختلف زمانى روشنتر به نظر مى رسد. البته نبايد فراموش كرد كه اصول احكام الهى كه پايه هاى اساسى را تشكيل مى دهد در همه جا يكسان است، هرگز اصل توحيد يا عدالت اجتماعى و صدها حكم مانند آن دگرگون نمى شود، تغيير در مسائل كوچكتر و دست دوم است. [3] 🔆از آن چه ذکر شد این طور به دست می آید که نه تنها نسخ دلالت بر جهل و گمراهی خداوند ندارد، بلکه نسخ براساس مصالح افراد است(نسخ به معنای تغییر در علم قانون گذار نیست بلکه نسخ به معنای تغییر در مصلحت قانون پذیر است.) و خدوند متعال به عنوان قانون گذار از همان ابتدای وضع قانون، علم به پایان آن دارد منتهی آن زمان اعتبار را ذکر نکرده است و هنگام اتمام زمان آن قانون، آن را با حکم جدید نسخ می کند. 📚پی نوشت: [1]ترجمه قرآن- انصاريان، حسين-انتشارات اسوه- قم-1383 ش. [2]: تفسير نمونه-مكارم شيرازى، ناصر- دار الكتب الإسلامية-تهران-1374 ش- ج1، ص391. [3] همان. 🆔 @kashkuljudy
@kashkuljudy 🔰 بررسی رابطه قانون با عرف 💠علمای حقوق معمولاً عرف را در کنار قانون، رویه قضایی و دکترین حقوقی یکی از منابع حقوق محسوب می‌کنند. با این حال در نظام‌های پیشرفته حقوق داخلی معمولاً از استناد به عرف خودداری شده و آن را عنصری مزاحم و نسبتاً بی‌اهمیت شمرده می‌شود، اما در عرصه بین‌المللی، حداقل تاکنون، عرف یک منبع پویا بوده و نقش برجسته‌ای در تدوین و شکل‌گیری حقوق بین‌الملل ایفا کرده‌است. در فقه اسلامی هرچند عرف در ردیف منابع چهارگانه حقوق اسلامی ذکر نشده اما مطالعه آثار فقها نشان می‌دهد که عرف را هم مثل کتاب و سنت از ادله و منابع استنباط احکام به شمار می‌روند 💠عرف می‌تواند توسط قانون منسوخ یا پذیرفته گردد. عرف لازم‌الاجرا نیست اما قانون لازم‌الاجراست؛ بنابراین تردیدی نیست که قانون می‌تواند اهمیت ونقشی به مراتب بالاتر از عرف را دارا باشد. @kashkuljudy
@kashkuljudy 🔰 ماهیت ایقاع 💠ایقاع نوعی عمل حقوقی است که فقط با اراده یک نفر انجام می‌شود و برخلاف عقد یا قرارداد به توافق دو یا چند اراده نیاز ندارد. هرچند ممکن است با اراده دیگری از میان برود. مهمترین انواع ایقاع طلاق، رجوع شوهر، لعان، حیازت مباح (آبادسازی اموال بی‌صاحب)، فسخِ قرارداد (خیارات)، اعراض، ابراء (بخشش طلب)، تملک به شفعه، نذر و فرزند خواندگی هستند. در مورد عقد یا ایقاع بودن برخی از اعمال حقوقی همچون اقرار وصیت تملیکی و ابراء اختلاف است. این اختلاف گاه ناشی از تعریف ایقاع و گاه ناشی از تأثیر رد ذینفع در تحقق ایقاع است. @kashkuljudy
☘✨☘ @kashkuljudy پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: 💖 هیچ زنی نیست که به شوهرش یک لیوان آب بدهد، مگر اینکه برای او بهتر است از یکسال که روزها را روزه بگیرد و شبها را به عبادت و بندگی شب زنده داری کند. و خداوند به ازای هر لیوان آبی که به شوهرش می دهد یک شهر در بهشت بنا می کند و شصت گناه او را می بخشد.💖 📚 وسائل الشیعه ج۲ ص۱۷۲ ------------------------------ @kashkuljudy
@kashkuljudy گناه ازگناهان زبان🔥🔥🔥🔥🔥 ۱.دروغ گفتن🔥 ۲.غیبت کردن🔥 ۳.وعده دروغ🔥 ۴.مزاح زیاد🔥 ۵.بدخلقی🔥 ۶.دل شکستن🔥 ۷.آبروریزی🔥 ۸.تهمت زدن🔥 ۹.طعنه زدن🔥 ۱۰.حکم ناحق دادن🔥 ۱۱.سرزنش بی جاکردن🔥 ۱۲.مسخره کردن🔥 ۱۳.ناامیدکردن🔥 ۱۴.ریادرگفتار🔥 ۱۵.امربه منکر🔥 ۱۶.نهی ازمعرف🔥 ۱۷.زخم زبان زدن🔥 ۱۸.شهادت ناحق دادن🔥 ۱۹.کبردرگفتار🔥 ۲۰.شایعه پراکنی🔥 ۲۱.رنجاندن مؤمن🔥 ۲۲.بدعت دردین🔥 ۲۳.فحش وناسزاگفتن🔥 ۲۴.خشونت درگفتار🔥 ۲۵.سخن چینی کردن🔥 ۲۶.به نام بدصداکردن🔥 ۲۷.شوخی بانامحرم🔥 ۲۸.تملق وچاپلوسی🔥 ۲۹.فریادزدن بی جا 🔥 ۳۰.لعنت کردن مردم🔥 ۳۱.اظهارحسدوبخل🔥 ۳۲.بامکروحیله سخن گفتن🔥 ۳۳.تحریف مسائل دینی🔥 ۳۴.فاش کردن اسرارمردم🔥 ۳۵.خبرراندانسته گفتن🔥 ۳۶.عیب جویی ازدیگران🔥 ۳۷.تصدیق کفروشرک🔥 ۳۸.بدنامی هنگام معاشرت🔥 ۳۹.تقلیدصدای کسی راکردن🔥 ۴۰.قسم دروغ🔥 ❤️ @kashkuljudy
مثل لیمو شیرینه @kashkuljudy آیت الله بهجت ره: نماز مانند لیمو شیرین است هر چه از اول وقت دورتر شود تلخ تر می شود. هر که عادت به تاخیر نمازها کرده؛ خود را برای تاخیر در امور زندگی آماده کند! تاخیر در ازدواج، تاخیر در اشتغال، تاخیر در تولد اولاد، تاخیر در سلامتی! هر قدر که امور نمازت منظم باشد، امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد! @kashkuljudy