eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌖 (۳) 🌔 ❌ به طور قاطع می گویم: الگوی پیشرفت غربی، یک الگوی ناموفق است ❌ 🌐 ما حالا باید برای شکستن این فکر کنیم؛ کدام طلسم؟ این طلسم که کسی تصور کند که کشور باید لزوماً با انجام بگیرد. این وضعیت کاملاً برای کشور است. 💠 الگوهای غربی با شرائط خودشان، با خودشان، با خودشان شکل پیدا کرده؛ بعلاوه بوده. ❌ بنده به طور قاطع این را میگویم: الگوی پیشرفت غربی، یک است. درست است که به رسیده‌اند، به رسیده‌اند؛ اما را دچار کرده‌اند. ، پیشرفتهایی است که امروز همه‌ی دنیا و همه‌ی بشریت دارند از آن میبرند؛ کشورهای عقب‌مانده یکجور، کشورهای پیشرفته یکجور. این همان پیشرفت و توسعه‌ای است که توانسته است گروه‌های معدود و انگشت‌شماری از خانواده‌های ثروت را به ثروت برساند؛ اما ملتهای دیگر را دچار و و کرده؛ به وجود آورده و حکومت تحمیل کرده است و در داخل خود آن کشورها هم اخلاق فاسد، دوری از معنویت، فحشا، فساد، سکس، ویرانی خانواده و این چیزها را رواج داده. بنابراین، موفق نیست. ✴️ شما الان اگر آثار ادبی کشورهای غربی -مثلاً - را که مربوط به سه قرن یا دو قرن پیش هست، بخوانید، وضع امروزِ آنجا را هم مطالعه کنید، خواهید دید مردمِ آنجا از لحاظ بمیزان بسیار زیادی عقب رفته‌اند. این وضعیتی که امروز بر آنجا حاکم است، آن روزها حاکم نبود. پیشرفت تمدن غربی در طول قرنهای متمادی، این کشورها را از لحاظ اخلاقی دچار مشکل کرده؛ آنها را از لحاظ اخلاقی به انحطاط کشانده؛ از لحاظ وضع زندگی هم به آنها خدمتی نکرده؛ یعنی فقر در آنجاها برنیفتاده است. در آنجا کار و تلاش زیاد است؛ اما دستاورد و محصول برای فرد و برای خانواده کم. بنابراین، پیشرفت غربی، پیشرفت ناموفقی است. 🎙۱۳۸۶/۰۲/۲۵ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🌐 #انسان_سازی مهم ترینِ کارها 🌐 💠 انقلاب مس را به طلا تبدیل کرد 💠 #امام_خامنه_ای #انقلاب #انسان_سازی 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
rohe-tohid.pdf
3.74M
📖 (۶۰) 📘 روح توحید، نفی عبودیت غیر خدا 📝 📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🌖 (۴) 🌔 🔴 چرا الگوی اسلامی ایرانی می گوییم؟/ پیشرفت برای رشد و تعالی انسان/ هدف انتفاع انسانیت است 🔴 ✴️ ما باید پیشرفت را با الگوی اسلامی - ایرانی پیدا کنیم. این برای ما حیاتی است. ❓چرا میگوئیم و چرا میگوئیم ؟ اسلامی به خاطر اینکه بر مبانی  و اسلام و مبانی  اسلام استوار است. ❓چرا میگوئیم ایرانی؟ چون و ایرانی، این را به دست آورده؛ اسلام در اختیار ملتهای دیگر هم بود. این ملت ما بوده است که توانسته است یا میتواند این را تهیه و فراهم کند. پس الگوی اسلامی ایرانی است. البته کشورهای دیگر هم از آن، بدون تردید استفاده خواهند کرد؛ همچنانی که تا امروز هم ملت ما و کشور ما برای بسیاری از کشورها در بسیاری از چیزها الگو قرار گرفته، اینجا هم یقیناً این الگو مورد تقلید و متابعت بسیاری از ملتها واقع خواهد شد. ✳️ کشور و تحولی که به پیشرفت منتهی میشود، باید طوری برنامه‌ریزی و ترتیب داده شود که انسان بتواند در آن به و برسد؛ انسان در آن تحقیر نشود. هدف، است، نه طبقه‌ای از انسان، حتّی نه انسانِ ایرانی. پیشرفتی که ما میخواهیم بر اساس اسلام و با تفکر اسلامی معنا کنیم، فقط برای انسان ایرانی سودمند نیست، چه برسد بگوئیم برای طبقه‌ای خاص. این پیشرفت، برای کل بشریت و برای انسانیت است. نقطه‌ی تفارق اساسی، نگاه به انسان است. 🔈 ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ ✳️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات 💠 عارفی که بعد از چهل سال مجاهدت، مشاهده می کند یک جوان در مدت چند ماه به دست می آورد 🔆 اخلاص و برکات آن #امام_خامنه_ای #سلوک_انقلابی #شهدا 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
📚 کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری موسسه صهبا برگزار می نماید: 📢 دوره تربیت مدرّس کتاب 《انسان ۲۵۰ساله》 📢 📣 ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم 🗓 زمان #ثبت_نام: ۵ الی ۲۰ مرداد ماه 📚 #زمان_برگزاری: از تاریخ ۲۸ شهریور الی ۲۶ دی ماه روزهای پنج شنبه بعد از ظهر (به مدت ۳ ساعت) 💻 نحوه ثبت نام: 1⃣ مراجعه به سایت RBO.IR 2⃣ ارسال 《انسان ۲۵۰ ساله》 و نام خانوادگی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۱۶۰ 📲 برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۲۲۵۰۶۴۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.
📖 #بایسته_های_طلبه_عصر_انقلاب (۳) 📖 📔 کتاب بخوانید 📔 📚 طلبه باید دستش از #کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دوره‌ی #جوانی بخواند. این ذخیره‌ی حافظه را که بی‌نهایت دارای ظرفیت است، هرچه میتوانید، در دوره‌ی جوانی پر کنید. ما هرچه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همه‌ی گرفتاری‌ها، بیش از جوانها مطالعه میکنم - به دست می‌آوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید. این منبع قیمتىِ ارزشمند را از #اطلاعات_ارزشمند، از آگاهی‌های مفید و لازم در زمینه‌های مختلفی که برای #تبلیغ به آنها احتیاج دارید، هرچه میتوانید، انباشته کنید؛ از این استفاده خواهید کرد. 🔎 ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ #امام_خامنه_ای #حوزه #ظرفیت_جوانی #کتابخوانی 📔📔 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشر_حداکثری 🔴 #نفوذ_در_حوزه 🔴 ❌ خطر انقلاب زدایی از حوزه ❌ ✴️ انقلابی بودن یعنی #اسلام_کاملِ ناظر به تمام ابعاد زندگی انسان ❌ عدم ورود برخی از علما به مسائل #سیاسی 🔆 بزرگترین کار امام راحل، اِحیاء بخش عظیمی از اسلام ✳️ اگر اسلام می خواهیم باید #حوزه_انقلابی داشته باشیم 📔 انقلابی بودن یعنی متاثر از افکار امام(ره) بودن #آیت_الله_مصباح_یزدی #حوزه_انقلابی ✳️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔖 #خطبه_های_قیام | برای نخستین بار منتشر شد 🔰 خطبه‌‌های نماز جمعه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران پهلوی 🔺️ انتشار به مناسبت چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه دوران پس از انقلاب اسلامی 👈 به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی ایران در پنجم مرداد ۱۳۵۸، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، متن و صوت خطبه‌های نماز جمعه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چهلم شهدای قیام مردم یزد را که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۵۷/۲/۲۲) در مسجد آل‌الرسول(ص) ایرانشهر در زمان تبعید ایشان ایراد شده است، برای اولین بار منتشر می‌کند. 📥دریافت متن+صوت از آدرس زیر👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43112
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 #خطبه_های_قیام | صوت تاریخی 🎙 بشنوید| خطبه‌‌های نماز جمعه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران پهلوی 🔺 انتشار به مناسبت چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه دوران پس از انقلاب اسلامی 💻 @Khamenei_ir
❌ چنین نیست که انسان مسلمان اگر #کنجِ_خلوتگه محراب بنشیند، مسلمانی خود را کامل کرده است ❌ #امام_خامنه_ای #اسلام_کامل #اسلام_ناب #جدایی_دین_از_سیاست #سلوک_انقلابی 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴 #مهم_ترین بخش فقهِ ما، بخش #سیاسات است 🔴 #امام_خامنه_ای #جدایی_دین_از_سیاست #احکام_سیاسی #فقه_حکومتی 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🌖 (۵) 🌔 🔴 الگوی غربی ناکافی است بخاطر نوع نگاهش به انسان و پیشرفت 🔴 ✴️ آنچه که موجب میشود ما الگوی غربی را برای پیشرفت جامعه‌ی خودمان ناکافی بدانیم، در درجه‌ی اول این است که نگاه جامعه‌ی غربی و فلسفه‌های غربی به -البته فلسفه‌های غربی مختلفند؛ اما برآیند همه‌ی آنها این است- با نگاه اسلام به انسان، بکلی متفاوت است؛ یک و ریشه‌ای دارد. لذا پیشرفت که برای انسان و به وسیله‌ی انسان است، در منطق فلسفه‌ی غرب معنای دیگری پیدا میکند، تا در منطق اسلام. ✳️ پیشرفت از نظر غرب، است؛ محور، است؛ هرچه سود مادی بیشتر شد، پیشرفت بیشتر شده است؛ افزایش ثروت و قدرت. این، معنای پیشرفتی است که غرب به دنبال اوست؛ منطق غربی و مدل غربی به دنبال اوست و همین را به همه توصیه میکنند. پیشرفت وقتی مادی شد، معنایش این است که و را میشود در راه چنین پیشرفتی کرد. یک ملت به پیشرفت دست پیدا کند؛ ولی اخلاق و معنویت در او وجود نداشته باشد. 💠 اما از نظر اسلام، پیشرفت این نیست. البته پیشرفت مادی مطلوب است، اما به عنوان . هدف، و انسان است. 🔈 ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ ⬜️⬜️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
📢 جلسه ششم امام خمینی (ره)/ 🔰🔰🔰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #صوت_هیأت 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام 🎙 #سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #عابدینی جلسات #شرح_آداب_الصلاه امام خمینی(ره) #جلسه_6 🔆 موضوع بحث: ✴️ همه عبادات حول محور نماز است 📖 مرتبه علم ✳️ حقیقت خشوع ♨️ خضوع در مقابل پروردگار 🔈🔈کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 کلیپ صوتی (بخشی درس امام خمینی (ره) 📢 فنا در حدود دنیا، یا فنا در خدای بی انتها @abedini 🔈🔈 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴 سئوال شهید مطهری از خودش و پاسخ آن: آیا بجای رشته ای دیگری را فرا می گرفتم بهتر بود❓ ✴️ خاطره ای خوش و جاوید ✴️ ⁉️ يادم هست، در زماني که در قم تحصيل مي‌‌‌‌‌کردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهي را که در زندگي انتخاب کرده‌‌‌‌‌ام ارزيابي مي‌‌‌‌‌کردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجاي اين تحصيلات، رشته‌‌‌‌‌اي از تحصيلات جديد را پيش مي‌‌‌‌‌گرفتم بهتر بود يا نه؟ ⁉️ طبعا با روحيه‌‌‌‌‌اي که داشتم و ارزشي که براي ايمان و معارف معنوي قائل بودن اولين چيزي که به ذهنم رسيد اين بود که در آن صورت وضع روحي و معنوي من چه مي‌‌‌‌‌شد؟ 💠 فکر کردم که الان به اصول و و و و غيره ايمان و اعتقاد دارم و فوق العاده اينها را عزيز مي‌‌‌‌‌دارم؛ آيا اگر يک رشته از علوم طبيعي و يا رياضي يا ادبي را پيش گرفته بودم چه وضعي داشتم؟ 🌐 به خودم جواب دادم که اعتقاد به اين اصول و بلکه اساساً روحاني واقعي بودن وابسته به اين نيست که انسان در رشته‌‌‌‌‌هاي علوم قديمه تحصيل کند. بسيارند کساني که از اين تحصيلات محرومند و در رشته‌‌‌‌‌هاي ديگر تخصص دارند، اما داراي ايماني قوي و نيرومند هستند و عملًا متّقي و پرهيزکار و احياناً حامي و مبلّغ اسلام‌‌‌‌‌اند و کم و بيش مطالعات اسلامي هم دارند؛ احياناً ممکن بود من در آن رشته‌‌‌‌‌ها بر زمينه‌‌‌‌‌هايي علمي براي ايمان خود دست مي‌‌‌‌‌يافتم بهتر از آنچه اکنون دست يافته‌‌‌‌‌ام. ✳️ آن ايام، تازه با آشنا شده بودم و آن را نزد استادي ( ظاهرا مقصود (ره) است)- که برخلاف اکثريت قريب به اتفاق مدّعيان و مدرّسان اين رشته صرفاً داراي يک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهيات اسلامي را واقعا چشيده و عميق‌‌‌‌‌ترين انديشه‌‌‌‌‌هاي آن را دريافته بود و با شيرين‌‌‌‌‌ترين بيان آنها را بازگو مي‌‌‌‌‌کرد - مي‌‌‌‌‌آموختم. لذّت آن روزها و مخصوصاً بيانات عميق و لطيف و شيرين استاد از خاطره‌‌‌‌‌هاي فراموش ناشدني عمر من است. 📚 در آن روزها با همين مسأله که آن ايام با مقدّمات کامل آموخته بودم آشنا شده بودم، قاعده معروف‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»را آن طور که يک حکيم درک مي‌‌‌‌‌کند درک کرده بودم (لااقل به خيال خودم)، نظام قطعي و لا يتخلّف جهان را با ديده عقل مي‌‌‌‌‌ديدم، فکر مي‌‌‌‌‌کردم که چگونه سؤالاتم و چون و چراهايم يک مرتبه نقش بر آب شد؟ و چگونه مي‌‌‌‌‌فهمم که ميان اين قاعده قطعي که اشياء را در يک نظام قطعي قرار مي‌‌‌‌‌دهد، و ميان اصل‌‌‌‌‌ «لا مؤثّر في الوجود الّا اللّه»منافاتي نديده آنها را در کنار هم و در آغوش هم جا مي‌‌‌‌‌دهم، معني اين جمله را مي‌‌‌‌‌فهميدم که‌‌‌‌‌ «الفعل فعل اللّه و هو فعلنا»و ميان دو قسمت اين جمله تناقضي نمي‌‌‌‌‌ديدم، «امر بين الامرين»برايم حل شده بود، بيان خاصّ صدر المتألّهين در نحوه ارتباط معلول با علت و مخصوصاً استفاده از همين مطلب براي اثبات قاعده‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»فوق العاده مرا تحت تأثير قرار داده و به وجد آورده بود؛ خلاصه يک در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامي پيدا کرده بودم، و و پاره‌‌‌‌‌اي از احاديث و ادعيه پيغمبر اکرم و اهل بيت اطهار را در يک اوج عالي احساس مي‌‌‌‌‌کردم. 📕 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم و فيض محضر اين استاد را درک نمي‌‌‌‌‌کردم همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّي و چه از لحاظ معنوي، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، همه آن چيزهايي که اکنون دارم داشتم و لااقل مثل و جانشين و احياناً بهتر از آن را داشتم، اما تنها چيزي که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيده‌‌‌‌‌ام. 📙 منبع: عدل الهی/ص۹۹ 📕📕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴 اسلام فقط به امور معنوی نمی پردازد 🔴 ♨️ دین مقدّس اسلام، فقط #دنیا و #آخرت مردم را و زندگى #مادّى و #معنوى انسان را از راه برنامه‌هاى هماهنگ، به سعادت و صلاح میرساند. ❌ چنین نیست که اسلام فقط #آخرت مردم را آباد کند و کارى به کار #دنیاى مردم نداشته باشد. از جمله‌ى تهمت‌هاى بسیار ناجوانمردانه‌اى که دشمنان اسلام و دشمنان دین بر این آئین مقدّس وارد کرده‌اند، یکى این است که گفته‌اند دین اسلام فقط به امور #اخلاقى و #معنوى میپردازد و به #دنیاى مردم کارى ندارد. این تهمتى است که اکنون چند قرن است که #دشمنان و #استعمارگران و در کنار استعمارگران، #مستبدّان و #خودکامگان از آن بهره میبرند و استفاده میکنند. به مردم مسلمان تفهیم میکنند که باید فقط به فکر اخلاق خود و به فکر آخرت خود باشند؛ مسائل #جهانى، مسائل #سیاسى، مسائلى که مربوط به #ارتباطات_عظیم_بین‌المللى است، به آنها ارتباطى ندارد و هستند کسانى که براى آنها تصمیم بگیرند و براى خود عمل کنند. 🔈 ۱۳۵۷/۰۲/۲۲ #امام_خامنه_ای #جدایی_دین_از_سیاست #اسلام_ناب 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🛍 (۱) 🛍 🔴 جوان بعد از بیست سال تحصیل، کار می خواهد 🔴 ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چگونه می‌توانید به یک «تحلیل‌گرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید ⁉️ #استاد_میرباقری 🆔 @khaneTolab
🌖 (۶) 🌔 🔴 نوع دید غرب به انسان/ محور پیشرفت و توسعه در غرب، انسان سود محور است/ در اسلام، معنویت پایه اساسی پیشرفت است 🔴 ❌ هم است. اومانیزم -که محور فلسفه‌های قرن نوزدهمی و بعد و قبل از آن است- انسان را محور قرار میدهد. اما چه‌جور انسانی؟ انسان در منطق غرب و اومانیزم غربی، بکلی با این انسانی که در منطق اسلام هست، تفاوت دارد. انسان در الگو و نگاه اسلامی موجودی است هم و هم ؛ دوبُعدی است؛ اما در نگاه غربی، انسان یک موجود است و هدف او ، ، بهره‌مندی از ، که محور پیشرفت و توسعه در غرب است؛ انسان . ✴️ اما در جهان‌بینی اسلام، ثروت و قدرت و علم، برای . در آن جهان‌بینی غربی، و و ، . انسانها تحقیر بشوند، ملتها تحقیر بشوند، میلیونها انسان در جنگها لگدمال بشوند و کشته بشوند، برای اینکه کشوری به قدرت یا به ثروت برسد یا کمپانیهایی سلاحهای خودشان را بفروشند؛ ایرادی ندارد! تفاوت منطقی، این است. ♨️ بنابراین، آن چیزی که ما به آن نیاز داریم، این است که را بر اساس برای این انسان، انسانِ در منطق اسلام، فراهم و تهیه کنیم. در این نقشه‌ی پیشرفت و تحول، دیگر معنا ندارد که پیشرفت با ، با غوطه خوردن درمنجلاب همراه باشد. 📿 ، پایه‌ی اساسی این پیشرفت خواهد بود. پیشرفتی که محورش انسان است و انسانی که دارای بُعد معنوی قوی است و انسانی که علم و دنیا و ثروت و فعالیت زندگی را وسیله‌ای قرار میدهد برای تعالی روحی و رفتن به سوی خدای متعال، این پیشرفت با آن پیشرفت خیلی متفاوت است.  🎙 ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab