eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
8⃣ ✅ نهی از دوستی با دشمنان 🔸 «بسم الله الرحمن الرحيم. يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا»؛ اى كسانى كه ايمان آورديد به اسلام و به اين آيين و به اين حركت! خطاب به شما است. 🔸 «لاٰ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيٰاءَ‌»؛ مگيريد من و دشمن خودتان را ولىّ خود. بارها گفته‌ايم كه «ولى» به معناى دوست، به معناى هم‌پيمان و به معانى ديگرى است كه اينجا، به قرينه‌اى كه بعد ذكر مي‌شود، دوستِ داراى رابطه‌ى دوستانه معنا مي‌دهد، نه دوستى كه شما آن را واقعاً دوست مي‌داريد و محبّتى به او داريد. اينجا «ولى» به آن معنا نيست؛ چون مورد خاصّش كه حاطب‌بن ابى‌بلتعه باشد، با آن كفّار قريشى كه براى آنها نامه مي‌نوشت، دوستىِ به معناى عطوفت شخصى نداشت بلكه رابطه‌ى دوستانه با آنها برقرار كرده بود، پيوند دوستى با آنها ايجاد كرده بود. 🔸 پس ميفرمايد كه دشمن من و دشمن خودتان را دوستانى مگيريد كه با آنها رابطه‌ى دوستانه برقرار كرده باشيد كه «تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ‌»؛ مودّت و دوستى خودتان را به آنها بدهيد، در اختيار آنها بگذاريد و آنها را به‌وسيله‌ى دوستى خودتان كمك كنيد؛ اين‌جور نباشد؛ چرا؟ دو دليل در ادامه آیه ذكر ميكند. 🗓 تفسیر آیه یک سوره ممتحنه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب یک منظومه‌ی فکری نویی را عرضه کرد.(منظومه‌ فکری مقام معظم رهبری) ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط ( و ) از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسه ششمنقش حوزه و طلبگی ❓مشکل و ❓قابل تصور نیست، طلبه ای بگوید من انقلابی‌ام اما درس خوان نباشد! ❓اولین خروجی مورد انتظار حوزه، تربیت انسان جامع ❓، ، سه ضلع جامعیت 🎙 استاد مهدیان 🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان دوره هدایایی از طرف خانه طلاب به همراه مدرک پایان دوره تقدیم آنان می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ارائه پایان‌نامه استاد علی مهدیان، یکی از اعضاء خانه طلاب جوان 📚 موضوع: مصیر عصر توحید - تأملی در منظومه و زمانه اندیشه -امام_خمینی ره ◀️ استاد راهنما: استاد ◀️ استاد مشاور: استاد 🔸 بحث با پرسش فلسفۀ تاریخی شروع می شود. 🔸 این پایان‌نامه تلاش می کند بر اساس پاسخی که به مسألۀ فلسفۀ تاریخ می‌دهد ساختار را در لایه های مختلف تبیین کند و نسبت لایه‌ها را با هم نشان دهد، و انسجام واره از مکتب حضرت امام در ساحت‌های مختلف داشته باشد. و در موقف تاریخی اکنون قابل تبیین باشد. 🔸 چهارلایه مکتب امام عبارتند از: 1⃣ اندیشه‌های بنیادین (عرفان نظری) 2⃣ سطح سلوکی(جایگاه در تاریخ دانش و رابطه با لایۀ بنیادین) 3⃣ سطح فقهی (جایگاه در تاریخ دانش و رابطه با دو لایۀ قبل) 4⃣ کاربست دانش یا عملیات و معماری سطوح دانش قبل یا مکتب سیاسی ⏪ لینک خرید کتاب: 🌐 https://b2n.ir/r61126 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
9⃣ 🔹 در پاسخ به اشکالات نسبت به عدم اعتبار روایت (مذکور در ابتدای کتاب مکاسب) 🔸 امّا اشکال اوّل که مسألۀ غموض بود، این اشکال دو جواب دارد: 1⃣ اوّلاً ما تصحیف و تحریف در روایت را نفی نمی‌کنیم و وجود تصحیف یا تحریف در یک روایت، موجب اجمال در آن قسمتی که تصحیف یا تحریف صورت گرفته، می‌شود، امّا روایت را از اعتبار نمی‌اندازد. 2⃣ ثانیاً: غموض ادّعا شده، ناشی از تغییر در ادبیّات محاوره از زمان صدور روایت تا زمان ما است، و در خیلی از روایات این معنا مشاهده می‌شود؛ فلذا این مورد به عنوان اشکال بر متن روایت، مورد قبول نیست. 🔸 اشکال دوّم که فرمودند: بعضی از فقرات حدیث، مُفتَی به نیست، اگر چنین چیزی هم وجود داشته باشد -کما اینکه در روایت، فقراتی داریم- این، موجب می‌شود که در همان فقره، تردید پیدا کنیم و در عمل به آن جزم‌مان را از دست بدهیم، و این موضوع، باعث نفی همۀ روایت نمی‌شود و در حقیقت حجیّت روایت در ماعدای این بخش، به حال خودش باقیست. 🔸 اشکال بعدی این بود که گفته شد: روایت، به صورت فصل‌بندی و باب‌بندی آمده و لحن کلام ائمّه(ع) این‌گونه نیست! ⏪ در جواب می‌گوییم: در کلام امام(ع) این‌گونه تقسیم‌بندی وجود دارد و فرق نمی‌کند در باب احکام باشد یا در غیر باب احکام. در روایات غیر باب احکام، در کتاب کافی در باب جنود عقل و جهل، تقسیم‌بندی دقیق و مفصّلی از جانب امام(ع) بیان شده است، در روایات احکام، کتاب قضایا (ع) که نوشتۀ است، این‌گونه تقسیم‌بندی دارد، یا در روایاتی که در باب قصاص و دیات وجود دارد. 🗓
درس خارج فقه مکاسب جلسه ۱۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ از واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید: 1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 2️⃣ ساکن قم 3️⃣ ترجیحا دارای سابقۀ کار تشکیلاتی 4️⃣ زمینۀ همکاری: ارتباط با گروه های جهادی طلبگی 🎁 مزایا: ♦️ دریافت حقوق ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان ♦️ امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح ⏪ برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Ba_emam پیام بدهید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ ✅ بصيرت ؛ دليل مقام بلند او ❓چرا شما عمار را «سلام‌الله‌عليه» مى‌گوييد، ولى نسبت به يكى ديگر از صحابى رفيق عمار كه او هم از مكه بوده و در مكه كتك خورده است، «سلام‌الله‌عليه» نمى‌گوييد؟ 🔸 چون عمار در وقت حساس اشتباه نكرد و فهميد؛ ولى او اشتباه كرد. ببينيد، خط عمار را مى‌گويند. به نظر من، عمار هنوز هم ناشناخته است. عمار ياسر را خود ماها هم درست نمى‌شناسيم. 🔸 ، يك حجت قاطعه‌ى الهى است. من در زندگى (عليه الصّلاة و السّلام) كه نگاه كردم، ديدم هيچ‌كس مثل عمار ياسر نيست؛ يعنى از صحابه‌ى رسول اللّه، هيچ‌كس نقش عمار ياسر را در طول اين مدت نداشت. آنان زنده نماندند، ولى ايشان حيات بابركتش ادامه پيدا كرد. 🔸 هر وقت براى امير المؤمنين يك مشكل ذهنى در مورد اصحاب پيش آمد يعنى در يك‌گوشه شبهه‌يى پيدا شد زبان اين مرد، مثل سيف قاطع جلو رفت و قضيه را حل كرد. در اول خلافت حضرت همين‌طور، در قضاياى جمل و صفين هم همين‌طور، تا در صفين به شهادت رسيد. 🗓
سخنرانی در جمع روحانیون لرستان؛ ۱۳۷۰/۰۵/۳۰
🏴🏴 سالروز شهادت را تسلیت عرض می‌کنیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 جمهوری‌ اسلامی‌ امروز نیازمندی‌‌هایی‌ دارد که این نیازمندی‌‌ها را ماها باید تأمین کنیم. به اعتقاد بنده برترینِ این نیازمندی‌‌ها،   و   و  [است]؛ اینها در رأس همه‌ی‌ این نیازها است. 🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ (منظومه فکری مقام معظم رهبری) ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسه هفتمجهاد و مبارزه در مکتب امام 1⃣ ❓ واقعی ما کیست؟ ❓نکته‌ی اصلی در جبهه‌بندی چیست؟ ❓دو میل کلیدی انسان؟ ❓ملاکات اهل حق و اهل باطل؟ ❓ویژگی جبهه‌بندی ؟ ❓رأس و چه کسانی اند؟ 🎙 استاد مهدیان 🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان دوره هدایایی از طرف خانه طلاب به همراه مدرک پایان دوره تقدیم آنان می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⭕️ دوره همراه با جایزه ✅ با توفیقات الهی دوره مشروطه شناسی به پایان رسید. پس از آن جهت تکمیل کردن گزاره های تاریخی در صدد برگزاری دوره پهلوی شناسی میباشیم. برهه از تاریخ که منجر به انقلاب اسلامی شده است و از اهمیت بسیار بالایی در جریان شناسی سیاسی و تاریخ دارد ... ❗️توضیحات دوره: 🗣 تدریس استاد 🏆 اهدای به نفرات اول تا سوم (نقدی و فرهنگی) ⏰ طول مدت دوره ۲۶ قسمت ضبط شده است که هر هفته چهار صوت در کانال نشریه عهد قرار خواهد گرفت. 📜 ارائه به افرادی که تقریر جلسات را بنویسند. 🖇 کانال نشریه عهد 🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 💠 خانه طلاب جوان
اربعین مقدمه پیوسته به ظهور.pdf
1.57M
اربعین مقدمه پیوسته به ظهور 📃 گفتاری در باب و ✏️ نوشته 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️به مناسب ارتحال حاج حیدر رحیم پور ازغدی 🔹 قسمتهایی از مصاحبه با مرحوم حاج حیدر 🔹 حاج حیدر رحیم پور: [شریعتی] وقتی از زندان آخر آمد گفت: آنها برنامه داشتند هر روز ساعت ۴ میآمدند و به من ۱۰ ضربه شلاق میزدند. 🔹 [مأمورین رژیم شاه] میگفتند: تو [شریعتی] و مطهری، هر دو شاگرد آقا [امام خمینی] هستید، آقا بوسیله ی تو ارتجاع را میکوبد و به وسیله او [شهید مطهری] التقاط را، نه روشنفکر و مجتهد را. هر چه من میگفتم: من با مطهری همچین سازش و قراردادی نداشتم. آنها میگفتند: نه شما پدر ما را درآوردید، تو ارتجاع را از بین بردی و او التقاط را، هر دو از یک کاسه آب میخوردید اما ما خام بودیم. 🆔 @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نظر حجت‌الاسلام و المسلمین (قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور) درباره (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🔻 از همه جوان‌های حوزه و حوزویان، و دانشگاهیان تقاضا می‌کنم که حتماً وارد این بشوند تا یک حیات طیبه دیگری و یک حیاط جهاد و مقاومت دیگری در روح آنها سرایان و جریان پیدا کند تا بتوانیم در مقابل دشمن با صلابت بایستیم و به بزرگترین آرزوی خودمان بعد از انجام تکلیف که است برسیم همان آرزویی که سردار بزرگ داشتند. ⏪ ثبت‌نام : 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسه هشتمجهاد و مبارزه در مکتب امام 2⃣ ❓ نقطه‌ی خود را، مقابله با و اسرائیل قرار داد. ❓چرا در اندیشه امام، آمریکا شد درجه نه کمونیست؟ ❓امام نه در ساحت اندیشه و نه در ساحت رفتار با کسی مشکل نداشت، بلکه مشکل امام با کسانی ست که در ساحت با آنها درگیر است! ❓در اندیشه امام باید دید، اراده به کدام سمت است؟ به سمت الله یا به سمت دنیا. ❓چرا امام می گفت من با مخالفم؟ 🎙 استاد مهدیان 🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان دوره هدایایی از طرف خانه طلاب به همراه مدرک پایان دوره تقدیم آنان می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اتصال به امام، اتصال به صراط مستقیم در دنیا و آخرت 🔸 ما در این دنیا با لشکر و درگیر هستیم. خدای متعال برای کمک به ما، امامی را فرستاده تا با تبعیت از او، از چنگ شیطان خارج شویم. شیطان هم تمام تلاشش را می کند تا نگذارد ما به متصل شویم. 🔸 اگر کسی به امام برسد، دیگر گمراه نخواهد شد ولی اگر از امام روی گردان شود به سختی و تنگنا می رسد و اگر همه دنیا را هم داشته باشد، باز هم برایش تنگ است. 🔸 راه مستقیم دو راه است؛ یکی در دنیا و دیگری در قیامت. تنها زمانی که می شود وارد این راه شد، وقتی است که ما در دنیا حضور داریم. لذا اگر کسی در دنیا به امام متصل نشود، بعید است در قیامت این اتفاق بیفتد. 🔸 اگر کسی به امام برسد چشمش به حقائق جهان باز می شود و در پس پرده این عالم، دست خدا را می بیند ولی اگر به امام نرسد فقط ظواهر را می بیند؛ بنابراین تنها راه نجات از کور دلی، اتصال به امام است. 🔸 قرآن کریم می فرماید: اگر کسی در برابر آیات الهی که در اصل همان ائمه هستند،   کند به هیچ وجه وارد نمی شود و باید تا ابد در جهنم بماند مگر این که انقدر در برابر امام تواضع کند تا در حد یک ذره یا کم تر بشود. 🔸 ما همه تشنه امام هستیم و اگر در این دنیا به امام نرسیم و سیراب نشویم، این تشنگی در قیامت عذاب ما خواهد شد و ما را اذیت خواهد کرد. 🗓 ؛ ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 مرحوم حجت‌الاسلام درخشان‌پور 🗓 هیأت امام حسن مجتبی (ع) - خرداد ۱۳۹۸ ▪️ یک پدر گمنام معنوی از مدارس علمیه کم شد. و چه میفهمید معنای ثُلمه چیست. و ثلمه‌ها گاهی چقدر دردناک است. کسی که عمرش را مشغول مداوا کردن معنوی طلاب بود و حل مشکلات زندگی آنها. ▪️ خدایا به حق همه خوبان و اولیایت، حاج آقا عزیز ما را هم که عمری راه سلوک طلبگی‌مان را درخشان کرده بود را در آغوش رحمتت سر سفره خوبانت بپذیر. و زیر سایه امامش و جلوات توحیدت آرامشش ببخش. آن طور که در قنوت میخواند: اللَهُمَّ نَوِّرْ ظَاهِرِی‌ بِطَاعَتِکَ، وَ بَاطِنِی‌ بِمَحَبَّتِکَ، وَ قَلْبِی‌ بِمَعْرِفَتِکَ، وَ رُوحِی‌ بِمُشَاهَدَتَکِ، وَ سِرِّی‌ بِاسْتِقْلَالِ اتِّصَالِ حَضْرَتِکَ؛ یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الإکْرَامِ 🗓 [بخشی از دل‌نوشته ی یکی از شاگردان استاد درخشان‌پور] 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ "ناظر به دوره مکتب امام" 🔸 طرح مسئله جدا بودن سیاست از روحانیت، چیز تازه ای نیست. این مسئله در زمان بنی امیه طرح شد و در زمان بنی عباس قوت گرفت. 🔸 در این زمان‌های اخیر هم که دستگاه‌های بیگانه در ممالک باز شد آنها هم به این مسئله دامن زدند به طوری که مع‌الاسف بعضی از اشخاص متدیّن و روحانیون متعهّد هم باورشان آمده است که مثلاً اگر یک ملایی در مسائل سیاسی وارد بشود به او ضربه می‌خورد این یکی از نقشه‌های بزرگ است که بعضی باور کردند. 🗓 حضرت امام خمینی؛ ۱۳۶۱/۰۵/۲۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔟 🔹 در ادله‌ی حرمت ، بسیاری از فقها وقتی که می‌خواهند استدلال بر حرمت غناء بکنند، می‌گویند: الکتاب و السنة و الاجماع. ⏪ کتاب که مستقلّاً دلالتی ندارد مگر به معونه‌ی روایات، چون اگر روایات نباشد، این آیات دلالتی بر حرمت غناء ندارند. هم مطلقا در اینجا حجت نیست؛ چون است. 🔹 بعضی از این هم فراتر رفته و عقل را هم به عنوان یکی از ادلّه اضافه کرده اند! اینکه انسان بخواهد با دلیل عقلی حکم شرعی را ثابت بکند که «دونه خرط القتاد»*. 🔹 بنابراین عمده‌ی ادلّه‌ی بحث، همان روایات است که شیخ حُرّ در رساله‌ای می فرمایند: حدود سیصد روایت در باب غناء هست. البته ایشان محدّثند و در روایات واردند ولی آنچه ما دیدیم، به سیصد روایت نمی رسد. [* مثل معروفی است برای سخت نشان دادن کاری] 🗓
بخشی از جلسه ۲۵۰ درس خارج فقه رهبر انقلاب
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جلسه ارائه علمی استاد مهدی عباسی یکی از اعضای ✏️ عنوان پایان‌نامه: شیطان از منظر امام خمینی و تطبیق آن بر آمریکا 🔺 استاد راهنما: استاد 🔺 استاد مشاور: استاد 🌐 https://eitaa.com/khanetolab
جلسه ارائه علمی استاد مهدی عباسی یکی از اعضای ✏️ عنوان پایان‌نامه: شیطان از منظر امام خمینی و تطبیق آن بر آمریکا 🔺 استاد راهنما: استاد 🔺 استاد مشاور: استاد 🔸 از منظر (ره) در سه عرصه هستی، فردی و اجتماعی تقرر دارد. 🔸 اگر چه پرداختن به شیطان در لایه هستی و فردی در تراث فلسفی و عرفانی و تفسیری مسبوق به سابقه است اما به نظر می‌رسد بررسی شیطان از منظر اجتماعی و مواجهه عینی با آن از ابداعات ایشان است که متاسفانه در محیط‌های علمی مانند حوزه پیگیری نشده است و این مساله تاثیرات منفی خود را در نوع مواجهه گذاشته است. 🔸 این رساله تلاش می‌کند ضمن بررسی شیطان در لایه فردی و هستی از منظر امام، به تبیین حقیقت اجتماعی شیطان بزرگ بپردازد و چگونگی تطبیق آن بر «» را توضیح دهد و تبیین کند چرا مبارزه با نه یک سیاست مربوط به روابط حاکم بر دولت‌های متخاصم بلکه حقیقتی است برخواسته از ماهیت حکومت آمریکا. 🔸 در انسان واهمه او است اگر مستقل و حاکم باشد. خصوصیت وهم در انسان توجه به محسوسات و عدم توانایی درک و فهم غیب است که نتیجه آن توجه تام و تمام به لایه محسوس و انکار لایه غیب است. ناشی از همین فهم ناقص است. 🔸 شیطان در هستی، وهم کل در انسان کبیر است تعلق به این موطن ملازم با دو تعلق است: تعلق به ماهیت و تعلق به جسم. تعلق به جسم در عالم عقل منتفی است و تعلق به ماهیت در عالم عقل با شدت وجود جبران شده است و همین کلید حل مساله شرور در عالم است. 🔸 با توجه به اینکه هر موطنی اقتضاء خاص خودش را دارد و یک معنا در هر موطن با توجه به این اقتضائات طرح می‌شود شاید بتوان گفت معنای توجه به محسوس در انسان و تعلق به ماهیت و جسم در هستی همان خودپرستی و دنیاطلبی است و هر انسان و اجتماعی که بر محور همین دو معنا شکل بگیرد انسان و اجتماعی شیطانی را شکل داده است. 🔸 به هر حال این دو خصوصیت که خصوصیت عمده شیطان بزرگ است در لایه اجتماعی با توجه به منابع و آمارهای مستند بر اقلیت حاکم بر آمریکا تطبیق دارد و بنابراین باید گفت آمریکا همان شیطان بزرگ است. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f