eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ملحقات-جلسه-بیستم.pdf
112.1K
🔴 پی دی اف ملحقات جلسه بیستم طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
TarheKoli.mp3
18.36M
🔈فایل صوتی ملحقات طرح کلی🔈 ♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔴بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشته‌ام که بروم در گوشه‌ای بنشینم و تبلیغ کنم؛ ولو برای عده‌ی کمی🔴 💠 نباید بگوییم که «فلان کس رفته درس‌خوانده، فاضل شده، مکاسب خوانده، کفایه خوانده؛ حالا بیاید برود بین عشایر کوچ‌رو؟! پس خواندن این کفایه و مکاسب و این همه زحمتی که کشیده به چه درد می‌خورد!؟» همه‌ی آنها مقدمه‌ی همین است. همه‌ی آنها مقدمه‌ی و یک انسان است. «لان یهدی الله بک رجلا خیر مما طلعت علیه الشمس.» اگر یک انسان را خدا به‌دست تو هدایت کند، این بهتر از همه‌ی آن چیزی است که خورشید بر آن تابیده است. یعنی همه‌ی طلاهای عالم، ارزش این را ندارد. زن روستایی، زن عشایری، زن شهری، مردشان، جوانشان، پیرشان، همه را تشویق کنید شوند. 🔴امروز اینها وظیفه‌ی ماست. ما نباید خیال کنیم روحانی همان است که می‌رود در مسجد، یک حدیث و چند مسأله می‌گوید و بدون این‌که به خیر و شرِ کارها کاری داشته باشد، بیرون می‌آید؛ نه. این، مختصِ یک روزگار دیگر بود. امروز این نیست. امروز مسؤولینِ کشور هم روحانی هستند. امام بزرگوار، که در رأس همه‌ی امور و شخص اول این کشور بود، یک روحانی بود و به آن افتخار می‌کرد. امروز مسؤولین کشور همین‌گونه‌اند. بنده‌ی حقیر، خودم را یک طلبه می‌دانم و به روحانی بودن و انجام وظایف خود در این لباس افتخار می‌کنم. یعنی این کاری را که انجام می‌دهیم جزو وظایف روحانی خودمان می‌دانیم. وظایف امروز ما اینهاست: آگاه‌شدن از ، آگاه‌شدن از و گذشت برای . ❇️ شما ببینید کسانی را که از شهرهای آباد و زندگی راحت در اروپا بلند می‌شدند و هزاران کیلومتر آن طرفتر، در امریکای لاتین یا در آفریقا، در جنگلهای آمازون و در جنگلهای کنیا می‌رفتند؛ سالها می‌ماندند و را تبلیغ می‌کردند! من برای آقایان اهل علم، این را تکرار کردم و گفتم: ما کشیشهایی را می‌شناسیم که رفتند در آن‌جاها ماندند. در دوران استعمار، جاهایی رفتند که پای استعمارگران به آن‌جاها نرسیده بود! رفتند آن‌جاها و با خودشان صلیب بردند و همان عقاید خرافی را به آن بیچاره‌های بومی دادند! بعضی مسلمان بودند و بعضی غیرمسلمان؛ آنها را مسیحی کردند. آنها در راه باطلشان این‌گونه‌اند؛ ما چرا نباید در راه حقمان تلاش کنیم!؟ ✅ شما بدانید: بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشته‌ام که بروم در گوشه‌ای بنشینم و کنم؛ ولو برای عده‌ی کمی. امروز وضع ما به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم آن کارها را انجام دهیم. این نیست که من این توقع را فقط از شما داشته باشم؛ نه. این توقعی است که از همه‌ی روحانیان هست. هرکس بتواند، در هرجایی که بتواند، این، کار مهمی است.  🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵ ❇️✳️❇️✳️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🔴 🌿 در زندگی معمولی این بزرگوار(حضرت زهرای مرضیه)، یک نکته مهم است و آن بین زندگى یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگى‌ناپذیر در برخوردش با حوادثِ سیاسىِ مهم بعد از رحلت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلم) که به مسجد مى‌آید و سخنرانى و موضع‌گیرى و دفاع مى‌کند و حرف مى‌زند؛ ⭕️و یک به تمام معنا و خستگى‌ناپذیر و مِحنت‌پذیر و سختى‌تحمل‌کن است، از طرف دیگر. ✳️همچنین از جهت سوم، یک و بپادارنده نماز در شب‌هاى تار و قیام‌کننده لِله و خاضع و خاشع براى پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیاى کهن الهى، با خدا راز و نیاز و عبادت مى‌کند. ✴️ این سه بُعد را با هم جمع کردن، زندگى فاطمه زهراعلیهاالسلام است. آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضى خیال مى‌کنند انسانى که مشغول مى‌باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمى‌تواند یک باشد. یا بعضى خیال مى‌کنند کسى که اهل سیاست است ‌ـ چه زن و چه مرد‌ ـ‌ و در میدان جهاد فى‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمى‌تواند یک زنِ خانه با وظایف مادرى و همسرى و کدبانویى باشد و اگر مرد است، نمى‌تواند یک مرد خانه و دکان و زندگى باشد. خیال مى‌کنند اینها با هم منافات دارد؛ درحالی‌که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیت که ندارد، در شخصیت انسانِ کامل، کمک‌کننده هم است. 🔈۱۳۶۸/۰۹/۲۲ 🌿🌿🌿🌿کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 مردم سالاری دینی در عرفان نظری 🔴 ✴️بررسی ریشه‌های #تحول_مردم در انقلاب از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه در گفت‌و‌گو با #استاد_امینی‌نژاد،استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی🔰🔰🔰🔰🔰 http://www.khanetolab.ir/content/9647 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
4_5830375163236974700.mp3
8.29M
👆👆👆سخنرانی #پخش_نشده حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ✅لطفا مطالب رو باذکر منبع منتشر گردانید. http://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
📚حوزه علمیه مرکز پرورش رهبران فکری است📙 💠 قم کرد، ملت قیام کرد، ملت در قم متبلور بود، روحانیت نهاد سمبلیک ملت است هر جا روحانیت حرکت می کند ملت هم حرکت می کند. در هر جهتی که روحانیت مترقی و محبوب گام می گذارد ملت گام می گذارد. ✴️ این واحدی که بنام در شهر طیّب قم پا برجاست فقط یک نیست او را فقط یک دانشگاه ندانید، مجمع پرورشگاه فکری و مذهبی و اسلامی این امت است. ✅ هر طلبه کوچکی، هر طلبه کم سن و سالی که در مدرسه ای درس می خواند برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ی ایرانی و اسلامی و شیعی، بالقوه یک است، اینجا مرکز پرورش است، مجموعه ای است از آن کسانی که در راه گام برمی دارند. مجموعه ای است از کسانی که می خواهند ((العُلَماء ورثه الانبیاء)) بشوند. هرجا که حوزه علمیه قم می رود در حقیقت ملت ایران می رود. این هم یک محاسبه است یک محاسبه دقیق که باز با فرمولهای عادی جامعه شناسان مادی تطبیق نمی کند. ✳️ آنچه می گوییم و نیست این دیدن یک است. یک طلبه در یک شهر، در یک دِه، در یک مملکت، در یک استان چه می کند. این ، این ، این ، این موجودی که به کم قانع است، برای اینکه بار زیادی را بر دوش بگیرد او در اینجا چه می کند؟ او می آموزد، چه می آموزد؟ ، دین چیست؟ اصیل ترین نهادی که بر روح و بر ذهن انسانها در این مملکت بحمدالله همچنان حاکم است و البته حاکم خواهد بود. 💠 وقتی قم می کند یعنی ملت می کند، قم را یک شهر کوچک صدهزار نفری و دویست هزار نفری ندانید، حوزه علمیه را یک دانشگاه ده هزار نفری و پانزده هزار نفری ندانید او جامِ است که همه ملت را باید در آن ببینید. 🔆سخنرانی منتشرنشده آیت الله خامنه ای در دومین سالگرد شهیدمصطفی خمینی در حضور امام خمینی... ۱۳۵۸/۰۸/۲۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴آفات راه طلبگی🔴 💠 اگر طلبه‌ی امروز ما به بی اعتنایی کند، یا به و و خود بی اعتنا بماند، یا خود را به کار نیندازد، یا خود را گم کند - مثل کسی که به طرف مقصدی در حال حرکت است، اما وقتی وسط راه به قهوه‌خانه‌ی خوش‌آب‌وهوایی رسید، همان‌جا پیاده بشود و لنگر بیندازد و همان‌جا بماند و هدف را فراموش کند - یا اگر در اثنای راه منظره‌یی به چشمش خورد، نشناخته و ندانسته به سمت آن راه بیفتد و از هدف غافل بشود، همه‌ی اینها راه ماست.   ✅ طلبه باید راه را با و و انتخاب کند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهد؛ آنچه که مربوط به فرد طلبه است، اینهاست. البته مسؤولیتهای دیگری هم هست که به‌طور طبیعی کار کسان دیگری است؛ کار مدیران و کار استادان و بزرگان است - که آن هم داستان دیگری دارد - کار طلبه‌ها نیست. 🔆۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰⬇️🔰⬇️ @khaneTolab
🔆 #معجزه_انقلاب 🔆 #امام_خامنه_ای ♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 (۱) 🔴 💢❌ اگر مردم حکومتی را نخواهند پایه ی خودش را از دست می دهد... مردم یک رکن مشروعیتند🔴 1⃣ در تفکّر دینى، حاکمیّت دین و نفوذ دین و ، تکیه‌ى به است. تا مردم نخواهند، تا ایمان نداشته باشند، تا اعتقاد نداشته باشند، دین حاکم نمیشود. ... در قانون اساسى،... همه‌ى مراکز قدرت هم، مستقیم یا غیر مستقیم با آراءِ مردم ارتباط دارند و مردم و هستند و اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ى خودش را از دست داده است. ۱۳۷۷/۱۲/۴  2⃣ در اسلام مردم‌ ، نه همه‌ى پایه‌ى مشروعیّت‌. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و ، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که و نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همه‌ى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  بنابراین، پایه‌ى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم رأى و کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  دادن به رأی مردم و بیعت مردم، این یک است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  3⃣ در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است. لذا شما می‌بینید که امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از لحاظ واقع منصوب پیغمبر و صاحب حق واقعی برای زمامداری میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ یعنی آن را معتبر میشمارد و در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است. اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار خواهد شد و ولایت و حکومت به وابسته است یا بگوئیم زمامداری و حکومت به بیعت مردم وابسته است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴محتاج به تربیت معنوی🔴 📿 ، با هیچ بار و تکلیفی قابل مقایسه نیست. حقیقتا انقلاب را سالم نگه داشتن و سالم جلو بردن، کار سنگینی است. انقلاب و حکومت ما، مثل انقلاب ها و حکومت های دیگر نیست. 💠 خدای متعال به رسول اکرم خطاب فرمود: (( یا ایّهاالمزّمِّل🔅قُم الّیلَ الّا قلیلا🔅نِصفَهُ اَو انقُص منهُ قلیلا🔅اَو زِد علیه و رتّل القرآن ترتیلا🔅انّا سَنُلقی علیک قولا ثقیلا🔅نحل/۱۲۰)) این سخن و بار سنگین، حتی بر دوش پیامبر آن چنان سنگین است که او را محتاج به و و می کند. و ما افراد ضعیف در مقابل آن چشمه های جوشانِ قدرت و نیروی الهی، جای خود داریم. 📕قرارگاه های فرهنگی/ص۴۳ 🔖🔖🔖🔖کانال خانه طلاب جوان💎💎💎💎 @khaneTolab
🔴روایت یک دیدار ویژه در اوج #فتنه 🔴 🎙 دیدار خصوصی جمعی از فضلای حوزه علمیه با رهبر انقلاب به روایت #استاد_پارسانیا 🎙 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=38593 ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ 🔴انتشار برای اولین بار🔴 📖روایت یک دیدار ویژه در اوج فتنه📖 🔈اشاره:  سی‌ام تیرماه ۱۳۸۸ کشور همچنان از التهابات پس از انتخابات ریاست‌‌جمهوری رنج می‌برد. رسانه‌های بیگانه و بلندگوهای داخلی‌شان همچنان مشغول تردیدافکنی در اعتماد مردم و مشروعیت نظام هستند. در این شرایط، جمعی از دیداری با رهبر انقلاب دارند تا دیدگاه‌های خود در مورد انتخابات و مسائل کشور را بی‌پرده با ایشان در میان بگذارند. برای آنکه سخنان حضار صریح مطرح شود، جلسه از حضور دیگران خلوت شده بود. مشروح دیدار نیز در آن ایام منتشر نگردید و حتی خبر رسمی نیز از آن به بیرون درز نکرد. نظر به اهمیت این موضوع، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در کتابی تحلیلی-روایی درباره‌ی فتنه ۸۸ که حاوی بخش‌هایی از بیانات و مواضع منتشر نشده‌ی رهبر انقلاب اسلامی درباره فتنه است ، با یکی از حاضران در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ، گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌هایی از آن تقدیم مخاطبین محترم می گردد 📗📚📗📚کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
🔆 (۲) 🔆 🔴 دولت سالاری در اسلام نیست... 🔴مشارکت مردم یعنی.... 🔵 سیستم مطلقا در اسلام نیست، یعنی دست را از کارهای گوناگون در بخش های تولید، در بخش های خدمات، در بازرگانی، در آموزش و پرورش، در بخش های گوناگون دیگر کوتاه کردن و این کارها را به اختصاص دادن، چنین چیزی مطلقا در اسلام وجود ندارد. این روش دولت سالاری که کشورهای تابع اردوگاه سوسیالیست جزو اساسی ترین و اصولی ترین برنامه هایشان است، در اسلام وجود ندارد، البته یک وقت دولت اسلامی مصلحت می داند به خاطر یک ضرورتی، به خاطر یک کاری یک بخشی را اختصاصا در اختیار بگیرد و دست کسانی را که یا نمی توانند یا سوء استفاده می کنند، از آن بخش کوتاه کند. همان طور که گفتیم، آن وقتی که ضرورت ایجاب می کند، هیچ اشکالی هم ندارد. اما اینکه یک قانون و یک شکل و یک سیستم و یک رویه برای دولت جمهوری اسلامی باشد، چنین چیزی وجود ندارد. ⚪️ با این وضع، دولت اسلامی ضمن اینکه نهایت اقتدار و توانایی را در اداره ی جامعه دارد، به خاطر همان اختیاراتی که گفتیم این اختیارات به هیچ وجه محدود نیست، در عین حال در همه ی صحنه ها یک مشارکت جدی است. درست است که مشارکت مردم فقط به این نیست که در راهپیمایی ها شرکت کنند، یا نماز جمعه ها را گرم کنند، یا آنجایی که لازم است جنگ و کارسیاسی را شعار بدهند. 🔴 یعنی دخالت در و ، نه فقط با تنشان، با فکرشان، با اراده شان، با ابتکارشان، با خلاقیت هایشان و با سرمایه های مادی و معنوی شان، وارد بشوند، میدان ها را اداره کنند. ⚫️ در همه ی بخش ها می شود را به شکل صحیح مشارکت داد، البته با دو شرط، شرط اول اینکه به دست باشد. نتوانند سوءاستفاده چی ها، افراد پلید، و خبیث و خودکامه که به فکر منافع شخصی خودشان هستند، برای پرکردن جیب خودشان اوضاع مملکت را نابسامان کنند. سیاست گذاری و برنامه ریزی به عهده دولت و مسئولان جمهوری اسلامی است، این شرط اول. شرط دوم اینکه و دستگاه های مسئول دائما وجود داشته باشد. دستگاه قضائی فعال عمل کند، مسئولین دولتی فعال عمل کنند، مسئولین اجرایی فعال عمل کنند، نبادا در این شعله ی اشتیاق مردم برای کار، برای خدمت کردن، برای تلاش، برای ابتکار، کسانی هم پیدا بشوند بخواهند خباثت کنند، بدجنسی کنند، سوءاستفاده کنند، جیب خودشان را پر کنند. 📌کتاب ولایت و حکومت/صص۲۷۴و۲۷۵ 📌بیانات کمترمنتشرشده: ۱۳۶۳/۰۶/۰۹ 🔴🔵⚪️⚫️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴 آیا فقه و کلام و فلسفه کافی است؟...فضلای جوان باید خود را برای کاری که شهید مطهری کرد آماده کنند🔴 ❎ ... من قبلاً گفتم بی مایه فطیر است. علوم عقلی کلام و فلسفه حتماً لازم است؛ اما آیا اینها هم هست؟ من به شما عرض میکنم: نه، کافی نیست. 📚 ما در برنامه‌های کارىِ خود باید جریان خلّاق فکری یی را که در حوزه‌های ما بحمدالله از دوره‌ی قبل از ما شروع شده و تا حدودی اتساع هم پیدا کرده است، و بیشتری بدهیم. 💢 کسی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی (رضوان‌الله تعالی علیه) در حوزه‌ی علمیه‌ی قم پیدا شد؛ ایشان، هم بود و هم ؛ هم میتوانست درس خارج فقهِ مفصلی بدهد؛ هم میتوانست درس خارجِ اصول مفصلی ترتیب دهد و فضلا را جمع کند؛ اما او به کاری پرداخت که آن را میدانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر این‌که اینها لازم است. او گفت من میبینم که دارند تفکرات و فلسفه‌ی کاذب را در ذهنها جا میدهند؛ نمیشود با اینها را پاسخ دهیم؛ توضیح‌المسائل جای خودش را دارد؛ جواب این شبهه‌ها را با چیز دیگری باید داد. ایشان «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشت. ⭕️ یکی از تربیت‌شده‌های او مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) است. کاری که شهید مطهری کرد، امروز باید همه‌ی فضلای جوان در صدد باشند خود را برای آن آماده کنند؛ و اگر آماده هستند، اقدام کنند. 🔍 شهید مطهری به عرصه‌ی نگاه کرد و عمده‌ترین سؤالات ذهنیت جامعه‌ی جوان و تحصیلکرده و روشنفکر کشور را بیرون کشید و آنها را با و و منطبق کرد و پاسخ آنها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت؛ از مسأله‌ی عدل الهی و قضا و قدر و علل گرایش به مادیگری بگیرید - که مسائل، بیشتر ذهنی و عقلی است - تا مسائل مربوط به زنان، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل ایران و اسلام، که این هم تلاشی بود برای روشن کردن ذهنها. آن روز عده‌یی با گرایشِ میخواستند با مبارزه کنند؛ ایشان گفت نه، اسلام به ایران خدمت کرده؛ ایران هم به اسلام خدمت کرده. «خدمات متقابل ایران و اسلام» همانقدر ارزش دارد که کتاب «عدل الهی» شهید مطهری. ✅ مرحوم نمونه‌ی یک شخصیت روحانىِ است که میتواند در چالش اول، کارِ درست بکند و اقدام بجا انجام دهد. البته شبیه ایشان باز هم داشتیم و بحمدالله امروز هم داریم. 💠امروز در قم فضلای جوانی به این کارها مشغول هستند؛ خوب هم مشغول هستند؛ من با بعضی از آنها و آثارشان آشنایم؛ اما این در حوزه‌های ما باید به صورت یک دربیاید. همه باید خود را با این حرکت و این جریان آشنا کنند. 🎙۱۳۸۳/۰۴/۱۵ 📚📗📗📚کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 مردم #گله دارند اما پای #انقلاب ایستاده اند 🔴 #امام_خامنه_ای ✴️✴️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۳) 🔆 🔴 مردم سالاری یعنی مردم در همه امور زندگی صاحب تدبیر و تصمیم هستند 🔴 ⭕️...جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، را معنا کرد به ؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد را به ؛ این است. ❌ یعنی مردمْ ؛ اصلْ مردمند؛ نه فقط در ؛ چون تا میگوییم مردم‌سالاری، ذهن همه میرود به صندوقهای رأی ــ که خب درست هم هست، تعیین رئیس جمهور، تعیین خبرگان رهبری و در واقع تعیین رهبر، تعیین دستگاه‌های مختلف، همه درواقع به وسیله‌ی مردم انجام میگیرد ــ این تعیین‌کننده است، این درست است امّا فقط این نیست؛ آنچه مهم است، این است که مردم‌سالاری یعنی مردم را در ، و و 💢...این مردم‌سالاری فقط در اداره‌ی سیاسی کشور نیست، در خدمات شهر و روستا است؛ در روحیّه‌ی کارهای بزرگ در کشور است ــ که شما نمونه‌ی آن را، مصداق واقعی آن را در تشکیل ، در تشکیل ، در تشکیل مشاهده میکنید؛ ناگهان در کشور یک حقیقتی مثل جهاد سازندگی به ‌وجود می‌آید و آن‌همه کارهای بزرگ را در طول چند سال انجام میدهد؛ [همین‌طور] سپاه پاسداران یا بسیج؛ این، ناشی از است ــ در و ، [یعنی] کشور...اثر مردم‌سالاری هم هست؛ وقتی مردم وارد میدان شدند، به مردم اعتماد شد، به مردم اعتنا شد، این‌جوری میشود. حسّ اعتماد به نفس ملّی در مردم زنده میشود؛ آن‌وقت در میدانهای علمی پیشرفت میکنند، در میدانهای صنعتی پیشرفت میکنند، در دانشهای نوپدید پیشرفت میکنند، در تأثیرگذاری سیاسی در منطقه پیشرفت میکنند؛ اینها همه ناشی از حضور مردم و تأثیرگذاری مردم بر حوادث کشور است؛ کشور و ملّت پیدا میکند. 🎙۱۳۹۶/۱۱/۲۹ 🔵🔴🔵🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 باید مایه ی علمی داشته باشید تا منشأ اثر شوید🔴 📚 عزیزان من! را هم و بخوانید؛ این را من به جوانها عرض میکنم. ❌ همه‌ی آنچه برای یک روحانی از شؤون مختلف لازم است، متوقف است بر این . 💢 در دوران مبارزات در مشهد بنده درس میگفتم - سطوح درس میدادم؛ مکاسب و کفایه میگفتم - در کارهای مبارزه هم بودم. طلبه‌هایی که با بنده معاشر بودند، خیلی از آنها داخل مسائل بودند. حضور در میدانهای و ، بعضی از آنها را دچار تردید کرده بود که خواندن این درسها و دقت در متون درسی چه فایده‌یی دارد؛ برویم مشغول کار سیاسی شویم. آنها در همان میدان سیاسی هم با بنده مرتبط بودند و از بنده چیزهایی میآموختند. وقتی متوجه این تردید شدم، به آنها گفتم هر کاری بخواهید بکنید، است؛ باید مایه داشته باشید تا بتوانید منشأ اثر باشید. و به شما عرض میکنم: برادران عزیز! را مستحکم کنید. 🎙۱۳۸۳/۰۴/۱۵ 📕📗📚📚کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
nahaie_enghelab_chehel_sale97.10.25.pdf
4.07M
(10) 🔆 انقلاب چهل ساله 🔆 ⭕️ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران ⭕️ 🌿 تهیه و تدوین: دفتر تبلیغات اسلامی قم 📖📖خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
10-fadaeian-moharam9503.mp3
5.88M
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات 🎙 همسر شهید حججی: محرم سال ۹۵، سيدرضا نریمانی این مداحی را خواند. خیلی با دل محسن بازی کرد. بعد از هیئت از اصفهان تا خود نجف آباد آن را زمزمه کرد و اشک ریخت☑️ #شهدای_مدافع_حرم #شهید_حججی_عزیز خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
📖📖 لیست به همراه هشتک در کانال خانه طلاب🔰🔰🔰🔰🔰🔰 📖 (۱)🔰 📖 (۲)🔰 ماموریت گرا 📖 (۳)🔰 تحصیل و تحقیق فلسفه و عرفان اسلامی 📖 (۴)🔰 📖 (۵)🔰 📖 (۶)و(۷)🔰 📖 (۸)🔰 📖 (۹)🔰 ، چراها و بایدها 📖 (۱۰)🔰 🌿 جزوات جدید در راه است...با ما همراه باشید.... 🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۴) 🔆 🔴 عامه مردم، بالقوه طرفدار سخن حق اند...رهبر خوب رهبری است که...🔴 💠 عامّه‌ی مردم هرجا هستند، آنجا قابل پیاده شدن و تأمین شدن است و رهبران اسلامی این را همیشه به ما توصیه کرده‌اند. ❌ نمی گویم عامّه مردم هیچ وقت در طول تاریخ نشدند؛ نمی گویم هیچ وقت توده های مردم دور و بر یک پیغمبر را نگرفتند که سنگ به او بزنند؛ چرا اتفاق هم افتاده. ⭕️💢 ما در چهره نگاری طبقات اجتماعی، طبقه ی عامّه مردم را داریم که طرفدار همه ی سخن های است، اما گاهی می تواند روی او اثر بد بگذارد. 🔴 یک ، آن رهبری است که عامّه ی مردم را هدف و خودش قرار می دهد، روی آنها کار می کند، آنها را می کند، از هم استفاده می کند؛ کمااینکه در انقلاب خود ما این کار انجام گرفت. همه معتقد بودند که مردم نمی آیند، معتقد بود که می آیند. همه از مردم و نیروی مردم و اجابت مردم مایوس بودند، امام بود. خیلی ها سراغ رفتند؛ امام از سال چهل و یک گفت: ((مردم)). 📗قرارگاه های فرهنگی/صص۲۴و۲۵ 📚📗📚📕کانال حوزه و تمدن سازی⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
❌ نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، #زائد و #بی‌فایده و غیر ناظر به آن #نیازها باشد. طلبه ای که در حوزه درس می‌خواند، باید در جهت برآوردن یکی از #حاجات و رفع یکی از #نیازها حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. 1374/04/16 #امام_خامنه_ای 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🎙 آیت الله جوادی آملی: بنده در همان بحبوحه قیام ایشان(امام خمینی) رفتم خدمت یکی از مراجع که از اساتید من هم بودند، دیدم ((بحار)) مرحوم علامه مجلس را باز کرده اند و مشغول مطالعه بحث #تقیه هستند. او گرچه ممکن بود بحثی از جهاد و مبارزه و فداکاری مطرح کند ولی #حرف_جهاد را می زد و #فکر_تقیه در ذهنش بود. اما امام(قدس سره) #حرف_جهاد را می زد، #فکر_جهاد را می کرد، و #قلبش برای جهاد می تپید. این خصوصیت را داشت این #هنر است. امام در بخشی از معارف اسلامی جزء (( #یومنون_بالغیب )) نبود، جزء (( #یومنون_بالشهاده )) بود. ❌❌ ادامه بیانات پیرامون ویژگی های عرفانی امام خمینی(ره) از منظر آیت الله جوادی را بخوانید🔰🔰🔰