eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ سیاست یا دیانت 🎙 گفتگوی ویژه نشریه خط با آیت الله 👈 با موضوع: "جایگاه حوزه علمیه در اداره جامعه"زمان: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه؛ ساعت ۱۱ 💻 راه دسترسی(لینک) پخش زنده، دو ساعت قبل از گفتگو در کانال قرار داده میشود. 🌐 کانال علمی_فرهنگی نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE 📌 پ.ن: مخاطبین عزیز، سوالاتی که مد نظرتان هست در این گفتگو پرسیده شود را میتوانید به ادمین نشریه ارسال بفرمایید... 🌐 @Sarbazyaser 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔹 گفتگو با حضرت آیت الله سیفی مازندرانی، در لینک زیر: 🌐 https://www.aparat.com/KhaneTolab/live 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
0⃣2⃣ "إِن تَمسَسكُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبكُم سَيِّئَةٌ يَفرَحوا بِها ۖ وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا يَضُرُّكُم كَيدُهُم شَيئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِما يَعمَلونَ مُحيطٌ" (آل‌عمران؛ ۱۲۰) ⏪ 🔻 صبر یعنی چه؟ صبر یعنی در باقی ماندن، از میدان بیرون نرفتن. بعضی از میدان می‌گریزند؛ بعضی نمیگریزند امّا بتدریج از میدان کناره می‌گیرند؛ این خلاف صبر است. 🔻 صبر یعنی کردن، در میدان ماندن، استقامت کردن. صبر یعنی چشم به و به افقهای دور دوختن؛ چشم دوختن به هدفهای دور. 🔻 گاهی انسان از یک موفّقیّت نقد خرسند می‌شود، خوشحال می‌شود، گاهی مغرور میشود، و این است که قانع می‌شود؛ این خطرناک است؛ این موجب می‌شود که انسان در میدان باقی نماند. نه، هدفِ دور را نگاه کنید، را نگاه کنید؛ ببینید پیام حقیقی و چیست و ملّت ایران را و امّت اسلامی را و در نهایت جامعه‌ی بشری را به سمت چه هدفی میخواهد حرکت بدهد؛ به آنجا نگاه کنید. حرکت انقلاب اسلامی یک چنین صبری را لازم دارد. 🔻 و تقوا؛ تقوا با معنای گسترده‌ی خود در این آیه‌ی شریفه مورد توجّه قرار گرفته است؛ هم به است یعنی برای عدم انحراف از جادّه‌ی مستقیم شریعت اسلامی -که در بسیاری از جاها به کار رفته است- هم به معنای پرهیز و مراقبت از خود در مقابل ، به قرینه‌ی آیات قبل از این آیه که درباره‌ی دشمنان است. مراقب باشید؛ در مقابل دشمنید. 🔻 انسان در یک ‌جور زندگی میکند؛ در هنگامی که جنگ نیست، جور دیگری زندگی می‌کند. انسان در یک‌ جور می‌نشیند، یک‌ جور استراحت می‌کند، یک‌ جور میخوابد؛ در اتاقِ راحتِ داخلِ خانه‌ی خود یک‌ جور دیگری می‌خوابد و زندگی می‌کند. بدانید در مقابل دشمنید؛ این را همه‌ی ما باید بدانیم. 🔻 تقوا به این معنا است: مراقبت از خود در مقابله‌ی با دشمن، پرهیز از اعتماد به دشمن -به دشمن اعتماد نکنید- تقوا به این معنا است. 🗓 ۱۳۹۷/۰۴/۰۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (بررسی منطق جمهوری اسلامی در قبال بحران اکراین) ⏰سه شنبه ۱۷اسفند ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
♦️ سلسله جلسات (17) جلسه هفدهم با موضوع: 🌀سنت‌های الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) 🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سلسله جلسات (١٠) 🛑جلسه دهم با موضوع: 🌀سنتهای الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) - بخش اول🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی # حسن زاده 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سلسله جلسات (17) جلسه هفدهم با موضوع: 🌀سنتهای الهی در قرآن با تکیه بر دیدگاه شهید صدر (ره ) - بخش دوم🌀 🎙 با ارائه حجت الاسلام هادی زاده 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣1⃣ 🔻 دیده‌اید کتاب «» ی حجازی را؟ این «زیبا» ی حجازی را اگر می‌خواهید بفهمید چیست، به خاطرات مراجعه کنید. جلد دوم خاطرات فردوست، یک، به اصطلاح، بساطی را مشخص می‌کند. 🔻من «زیبا» ی حجازی را سالها پیش خوانده بودم و همین برداشت را داشتم. بعد که این کتاب - خاطرات فرودست - را خواندم، دیدم بله! این، چند جبهه است، که جبهه‌ی فرهنگی‌اش، همین محمد حجازیها و اینها هستند. دیدم قشنگ همان خط را تعقیب می‌کنند. سیاستی در ایران هست و می‌خواهد حکومت کند. پشتش است، است، کمپانیها هستند و جلوش است! 🗓 ۲۲ تیر ۱۳۷۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔹هو الحی🔹 🔶اختتامیه و مرحله نهایی🔶 🔸رویداد احیای عاصمه🔸 پنجشنبه ۱۹ اسفند 🔰رقابت ۴ تیم ۱۳ تیم برای طراحی دوره تخصص فقه تحقق 💢 داوران روز اختتامیه💢 1⃣ حجت الاسلام عالم زاده نوری 2⃣ حجت الاسلام قاسمیان 3⃣ حجت الاسلام وکیلی 4⃣ حجت الاسلام حیدری 5⃣ حجت الاسلام رهدار 💠 با حضور :💠 👤 حجت الاسلام عاشوری 👤 حجت الاسلام علی محمدی 👤 حجت الاسلام سهرابی 👤 حجت السلام گلی ⚠️از تمامی طلاب کشور دعوت می شود با شرکت در اختتامیه علاوه بر مشارکت در روند داوری با ارائه ایده‌های خود به دبیرخانه رویداد تا تاریخ ۱۸ اسـفند از جوایـز ارزشمند مادی و معنـوی بهره‌مند گردند. 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات رویداد در پیام رسان های اجتماعی مراجعه نمایید. https://zil.ink/ehyaa_e_asemeh 🕗 زمان: پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۳۰ 📍مکان:تهران، حوزه علیمه مشکات علی بن موسی الرضا روابط عمومی 09011305302 @ehyaa_e_asemeh 🔵رویداد احیای عاصمه🔵
علما 4⃣2⃣ 🔸 وقتی انسان به یاد "" باشد، فکرش نورانی می شود. در مقابل، اگر آدمی به باشد، دچار ظلمت روحی می شود. 🔸 هر مؤمنی علاوه بر اینکه باید مراقب رفتارش باشد، باید از فکرش نیز مراقبت کند. 🔸 یکی از دلایل پاسبانی از فکر، این است که رفتار انسان تحت تأثیر اندیشه‌ی اوست و تصورات فکری او بر جسم و عملش نیز اثر می گذارد. 🔸 از این دست است ترشح شدن بزاق دهان هنگام تصور کردن ترشی. و شهوت رانی نیز روح و جان انسان را تیره و آلوده می کند و بر اعمال و رفتار ظاهری او اثر منفی می گذارد. 🔸 به عکس، هرگاه کسی به یاد پروردگار یا حجت کردگار باشد، در واقع به منبع نور متصل می شود و ارمغان پیوند پربرکت فکر با یاد او، گره خوردن نورانیت فکر با عمل صالح است. 🗓 ؛ کتاب فصل فراق 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
♦️ سلسله نشست‌های 5⃣ نشست پنجم 🌀 جریان مافیایی اقتصاد آمریکا🌀 🎤 با حضور: دکتر حسن حسن خانی 🔻 مدرس اقتصاد بین الملل و اقتصاد اسلامی دانشگاه مفید قم ⏰ زمان: پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ 🏣 مکان: خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ لینک ثبت‌نام: 🌐 edu.khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ لینک ثبت‌نام: 🌐 edu.khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لذت مناجات با حق 🔸 در فرصت باقی‌مانده از بشنویم نکاتی از را از حضرت استاد یزدان‌پناه 🔸 حضرت ره تأکید زیادی بر مناجات شعبانیه داشتند و این فراز را دائما می‌خواندند: "الهی هب لی کمال الانقطاع الیک..." 🔸 اسرار زیادی در مناجات شعبانیه هست و اصل حرف در مورد غفلت ما انسان‌هاست. 🔸 "الهی الحقنی بنور عزک..." فراز نزدیک به آخر مناجات است. صحبت از عز قدس و معدن عظمت است. این که حجب نوری را پاره کنیم تا به عز قدس برسیم. 🔸 این که می‌بینیم کسی مثل ره چندین ساعت عبادت می‌کند، این لذت عبادت به او قوت و غذا داده است که توانسته این جور عبادت کند و الا هر کسی نمی‌تواند این چنین عبادت کند. 🗓 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⏰ بزودی منتشر خواهد شد... ✅ سلسله جلسات مجازی آشنایی با "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد سعید 🌺 با ما همراه باشید... 🔺 این جلسات به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🛑 توجه❗️ 🔺 این دوره شامل هفت جلسه می‌باشد، که به عزیزانی که این جلسات را مشاهده کرده و (جزوه‌نویسی) نمایند، در پایان تعلق گرفته و به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. ▫️ آی‌دی ارسال تقریرات در ایتا: 🌐 @sallman 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
۲۰ سال جوانی این گروه در اردوهای جهادی گذشت... 🔻 حاج «»، این روزهایشان را می‌دید که تاکید می‌کرد وسط درس و دانشگاه، گهگاه سری هم به مناطق محروم بزنند و چند صباحی همنشین کوخ‌نشینان باشند.  🔸 گزارش خبرگزاری از عملکرد ۲۰ ساله گروه جهادی را در لینک زیر بخوانید: 🌐 http://fna.ir/79x0u 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
0⃣2⃣ چند خط درباره این پرسش که چرا تاکنون مساله حل نشده باقیمانده است؟ 🔻 تقلیل انگاری تبیین: 🔸باور نگارنده این سطور این است که هنوز مفاهمه منطقی، علمی، فنی و حتی گفتمانی و اعتقادی عمیقی بین و تحقق جهاد تبیین شکل نگرفته است و هنوز یک و یک فهم و درک مشابه در این باره صورت‌بندی نشده است که به چند مورد اشاره می‌کنم: 1⃣ مکانیکی‌انگاری تبیین: 🔸 تصور و ادراک بسیاری از ما تلقی از موضوعی است که اتفاقا به شدت ذات و پویا دارد. به گمان اکثریت، تحقق فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب، تنها نیازمند یک مصوبه، بودجه به مقدار کافی، ابلاغ و بخشنامه آمرانه و عده‌ای کارمند حقوق‌بگیر نهادهای فرهنگی و تعدادی بسیجی و پیاده‌نظام داوطلب است که به محض اعلام فرمان آغاز جهاد، پس از مدتی شاهد تحقق خودکار و بسیار راحت موضوع خواهند بود! در حالی که مساله تبیین موضوعی به غایت پیچیده است که مولفه‌ها و بازیگران بسیاری در آن حائز اثر و نقش هستند که بدون درنظر گرفتن آنها، این پروژه‌ها محتوم، مختوم و محکوم به شکست خواهد بود. 2⃣ احساس بی‌نیازی نسبت به اقناع: 🔸 در سازمان فهم بسیاری درخصوص جهاد تبیین، موضوعی به نام نیاز به اساسا صورت‌بندی نشده است حال آنکه معنی تبیین، صرف رساندن محتوا و ابلاغ آن به مخاطب یا تولید و فوروارد فله‌ای محصولات در فضای مجازی نیست بلکه نیازمند و ممارست برای اقناع است. 🔸 برخی فکر می‌کنند که مشکل تبیین نرسیدن پیام است و اگر سازمان، تشکیلات و بسترهای و زیربنایی راه‌اندازی شود و محتوا به مخاطب برسد کار تمام است حال آنکه موضوع تغییر در نگرش‌ها و باورها بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از این تصورات ساده‌انگارانه است. 3⃣ فروکاست مساله تبیین به یک مونولوگ آمرانه: 🔸 مساله بعدی احساس بی‌نیازی از دیالوگ و با مخاطب است. ما گمان می‌کنیم که تمام شئون و ویژگی‌هایش مانند جنگ سخت است و ما باید لشکری سازماندهی کنیم و هر چه در توان داریم موشک و گلوله بر سر مخاطب بریزیم غافل از اینکه اتفاقا یک و دوسویه پویاست که میسر نمی‌شود مگر در رفت و برگشت‌هایی که یکدیگر را تعدیل، اصلاح و تکمیل می‌کنند و تا به درک دقیقی از موقعیت، وضعیت، شرایط و جهان مخاطب نرسی، امکان تاثیرگذاری بر او تقریبا غیرممکن است. 🔸 نافهمی پیچیدگی‌های امر اجتماعی رویکردهای نوین علوم انسانی قائل به آن است که واقعیت امری ثابت و از پیش داده شده در جهان نیست، بلکه در خلال تعاملات ما و در ما شکل گرفته و این ما هستیم که در کنش‌های زبانی خود، واقعیت را می سازیم و معنا از بسترها و روندهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأثیر پذیرفته و برساخته می شود. 🔸 به جرأت می‌توانم ادعا کنم که بیشتر ما در مواجهه با مسأله جهاد تبیین، امر اجتماعی را از نظرگاه برساخت اجتماعی واقعیت و مناسبات پیچیده جهان زبان‌ها و رویکردهای جامعه شناختی، روانشناختی و معرفت شناختی و... به تماشا نمی‌ایستیم و درک دقیقی از آنچه ماهیت و ذات تبیین و نسبت آن با امر اجتماعی است نداریم. 4⃣ عبرت نگرفتن از تجربه های پیشینی: 🔸 مساله بعدی اینجاست که آسیب شناسی جدی درباره کوشش‌های پیشینی مشابه و تجربه‌های زیسته نزدیک به این ماموریت انجام نمی دهیم. فکر می‌کنیم جهاد تبیین از اساس با ، با با ده ها پروژه و برنامه‌ای که هدفش افزایش اطلاعات و قدرت تحلیل مردم بوده و صدها میلیارد تومان و... برایشان هزینه کرده‌ایم متفاوت است و باز با همان روش و چهارچوب به دنبال تحقق این دیگری نیز هستیم. دوباره می زنیم برنامه درست می کنیم و با همان دست فرمان و با همان افراد به دنبال بصیرت افزایی و تبیین هستیم. 5⃣ زدگی مفرط و بی توجهی به فرم محتوا: 🔸 مانع دیگر تحقق جهاد تبیین، رادیکال و التفات نداشتن به اهمیت محتواست. عاشق این هستیم که ظرف‌های شکیل و قشنگ بسازیم بی اعتنا به اینکه در این ظرف‌ها چه مظروفی قرار است بریزیم. فوری فرمان تشیکل تبیین را صادر می کنیم و ساختار کشوری، استانی، شهرستانی و کوچه به کوچه آن را راه اندازی می‌کنیم و بعد از آن تازه از خودمان می پرسیم ثم ماذا؟ حالا با این لشکر بلاتکلیف بگوییم دقیقا چه کار باید بکنند؟ ✏️ نویسنده: علی سلطانی‌وش - دکترای علوم سیاسی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
شما جوانان.. 🔸 شما جوانان باید دائماً هشیار باشید. معارف دینی خود و معارف انقلابی خود را هرچه می‌توانید تعمیق کنید. مثل پاره‌های پولاد ـ زُبُر الحَدید، آن‌طوری که در تعبیرات حدیث و در بعضی دعاها وجود دارد ـ نفوذناپذیر و نفوذ‌کننده، و درمقابلِ دشمن، بُرنده و با ارادۀ قوی باشید. 🗓 گفتار نگاهی کلان به انقلاب اسلامی؛ ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🚩 میلاد حضرت علی‌اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب یک منظومه‌ی فکری نویی را عرضه کرد.(منظومه‌ فکری مقام معظم رهبری) ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط ( و ) از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مناجات شعبانیه را بخوانید! ▫️همه هیچ‌اند و اوست فقط. همه دنبال او هستند. ▫️ بیاناتی از حضرت رحمةالله‌علیه در مورد مناجات شعبانیه. 💢 کاری از موسسه نفحات 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
انا لله و انا الیه راجعون 🏴 یک دانشمند می‌نشست دورش گعده کنیم. گفتگو کنیم. برای نشریات عهد و خط مصاحبه بگیریم. یادداشت مینوشت برایمان. فکرش را بکنید یک مرجع تقلید برای یک نشریه طلبگی طلاب جوان. 🏴 آری با آن همه دانش و علم، خاکی و صمیمی. مثل پدربزرگی مهربان. درس ولایت میداد به ما و درس بصیرت. 🏴 عزم کردیم « هشتاد و هشت» راه بیندازیم و در تهران و قم در نقاطی که اتفاقی افتاده بود جمع شویم و ناظران و تحلیلگران بیایند سر صحنه، داستان فتنه را برای طلاب جوان تعریف کنند. اول اما به رسم ادب به منزل او رفتیم از خانه او شروع کردیم و او چه صمیمانه برایمان درد دل کرد. الحق که پناهی بود برایمان. کمتر کسی میداند چقدر زیبایی نهفته و گمنام دارد. مرجع دوست داشتنی حوزه! امیدوارم در آغوش اباعبدالله آرام بگیری. ✏️ نویسنده: حجت‌الاسلام 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
1⃣2⃣ "الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ" (آل‌عمران؛ ۱۷۳) ✅ وجود معارف بسیار، در داستانها و حوادث نقل شده‌ در قرآن 🔸 در قرآن، بیان مثل بیان کتابهای بشری نیست که یک فصل‌بندی بکنند، موضوع‌بندی بکنند؛ نه، خدای متعال در قرآن گاهی با ، با یک اشاره، یک دریای معرفت را به سمت انسان سرازیر میکند که اگر چنانچه تدبّر کنیم و ابعاد را بسنجیم، اگر از خرد بشری برای فهم آن استفاده بکنیم، گاهی معارف عجیبی در یک کلمه برای انسان حاصل میشود. 🔸 یا فرض بفرمایید که در ضمن یک که قرآن دارد بیان میکند، کوتاه یا بلند، راجع به پیغمبران یا غیر پیغمبران -که در قرآن داستانهای فراوانی وجود دارد از گذشتگان- در خلال آن، یک مطلبی را به ما تعلیم میدهد و ما از آن استفاده میکنیم. 🔸 مثلاً فرض کنید در خلال گفتگوی دو نفر، یا یک حادثه‌ی معیّنی اتّفاق افتاده، یک بیانی نسبت به آن حادثه در قرآن هست، امّا این بیان اگر چه مربوط به یک حادثه است، امّا مخصوص به آن حادثه نیست؛ این بیان کلّیّت دارد، مثلاً این آیه‌ی شریفه‌ی سوره‌ی آل‌عمران است: "الَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل". 🔸 خب این مربوط به ماجرای بعد از است؛ بعد از آنکه مسلمانها از جنگ اُحُد، ناموفّق، مجروح، خسته، کوفته، شهیدداده، و مصیبت‌زده برگشتند، یک عدّه از افتادند بین مردم که شما اینجا نشسته‌اید، امّا دشمنها آنجا حاضرند، نزدیک مدینه یک جایی اجتماع کرده‌اند و بزودی حمله میکنند پدر شما را درمی‌آوردند؛ 🔸 پیغمبر فرمود فقط آن کسانی که امروز در این حادثه در اُحُد مجروح شدند بیایند؛ شب بلند شدند رفتند آن مجموعه را شکست دادند و برگشتند. اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم؛ منافقین شایعه درست میکردند که بله، پدرتان درآمد، علیه شما دارند چنین میکنند، چنان میکنند، اینها رفتند و غائله را ختم کردند و برگشتند: فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللهِ وَ فَضلٍ لَم یَمسَسهُم سوء. خب این یک «قضیّه» است، این قضیّه مال یک حادثه‌ی خاص است امّا مخصوص آن زمان نیست؛ هم هست، در همه ی دورانها هم بوده است. 🔸 هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه‌ای شبیه آن حادثه استنطاق بکنیم، از قرآن هدایت بطلبیم، قرآن کریم همین مطلب را در اختیار ما خواهد گذاشت. امروز هم همین جور است؛ امروز هم ممکن است بعضی‌ها بیایند بین ما شایعه درست کنند که مثلاً «فلان دولت، فلان گروه، فلان ابرقدرت، فلان مجموعه دارند علیه شما توطئه میکنند، خلاصه بیچاره شُدید» و مانند اینها ؛ اینجا هم همان است: "فَزادَهُم ایمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل". 🔸 البتّه "حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل" با گوشه‌ی خانه جور در نمی‌آید؛ بایستی آمد وسط ، کما اینکه آنها رفتند وسط میدان. درس این است: بروید وسط میدان، کاری را که لازم است انجام بدهید و بگویید "حَسبُنَا اللهُ وَنِعمَ الوَکیل". 🗓 ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ثبت نام سیر مطالعاتی صراط 💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط ( و ) از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ✅ دعا و توسل در شب نیمه شعبان 🔹 ، میلاد مبارک حضرت (ارواحنا ‌فداه) است. شب و روز واقعاً مبارکی است به برکت این میلاد مقدّس. 🔹 علاوه‌ی بر این، خود شب نیمه‌ی [شعبان]، یک شب بسیار باعظمت است؛ بعضی گفته‌اند است. یادتان نگه دارید شب نیمه‌ی ماه شعبان را و با دعا، با توسّل، با ذکر، با یاد خدا طراوت ببخشید به جان خودتان؛ خواسته‌هایتان را با خدای متعال در میان بگذارید، با خدا حرف بزنید. 🗓 ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 🚩 فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت بقیّة‌الله الاعظم ارواحنا فداه را تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم‌. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اگر تحلیل کنید که انقلاب اسلامی موفق بوده یا نه، راه پیش‌رو چیست؟ 🔻 باید مقیاس معین شود؛ 1⃣ یک موقع شما قیاس انقلاب اسلامی را در حد یک تعریف می‌کنید، می‌گوئید انقلابی شبیه است. و برای اینکه نظام استبدادی را تبدیل کند به نظام مشروطه، انقلاب اجتماعی شکل گرفته است. به طور طبیعی این انقلاب مقیاس تاثیرگذاری اش بر عرصه اجتماعی، تبدیل نظام استبدادی به نظام متناسب با اهداف انقلاب است و تمام می‌شود، مثل جریان مشروطه. ⁉️ ایا انقلاب اسلامی ما این گونه بوده است؟ برای اینکه را، مثلا به نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند؟ همین؟! بعضی تلقی‌شان از انقلاب اسلامی همین است؛ ازین رو، خیال میکنند انقلاب تمام شده است.... 🗓 ایت الله ، نشریه ص۱۹ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab