eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
3⃣ ✅ دانشمندان نسبت به مسائل انسانها و عدالتخواهی مسئولیت دارند 🔻 جامعه‌ی باید متوجّه‌ هدفهای برتر هم باشد؛ هدفهای برتری وجود دارد: فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود به‌طوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. 🔻 نخبه نباید مسائل انسانها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمده‌ی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. 🔻 اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم انجام بدهید، ارزشش مضاعف میشود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف میشود؛ یک و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمیتوانید در این جنگ بی‌تفاوت باشید؛ نمیتوانید. 🔻 آن‌وقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین (علیه ‌السّلام) را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: "لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم‌"؛(خطبه۳) اگر این مسئولیّتها نبود، من قبول نمیکردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ "اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم"؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیاده‌خواری و افزون‌خواری‌ای است که آدم را از کار می‌اندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداری‌ها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ "وَ لا سَغَبِ مَظلوم" -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین میگوید اگر نگرانی من و دغدغه‌ی من درباره‌ی مسئولیّت در برابر زیاده‌خواران، ویژه‌خواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمیکردم؛ 🔻 آن‌وقت میفرماید: "وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء"؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس‌ دادن و درس‌ خواندن و تحقیق‌ کردن نیست؛ یکی از مسئولیّتهایتان هم این است که «اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟ 🗓 بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی؛ ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صدای صدر 🌀 خودمان را ارزیابی کنیم، محبت دلهایمان برای کیست؟ 🔺 بخشی از سخنرانی شهید صدر در رجب ۱۳۹۹ ه.ق ◼ ۱۹ فروردین| چهل و سومین سالگرد شهادت سید محمدباقر صدر و شهیده بنت‌الهدی صدر، یاد و خاطرشان گرامی باد. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 سوره مبارکه حمد 🔸 سوره مبارکه حمد در آغاز جزء اول و اولین سوره قرآن کریم که فاتحه الکتاب و ام الکتاب هم خوانده می شود دلالت های تدبری تشکیلاتی زیادی دارد. 1⃣ اولین نکته شروع به بسم الله الرحمن دد الرحیم است همانند سایر سور قرآن در روایات آمده است که هر امر مهمی با بسم الله باید شروع شود و گرنه ابتر خواهد بود. به تعبیر امام خمینی(ره) همه کارها برای اینکه ماندگار باشند و اثر گذار باید به اسم رب و با بسم الله انجام شوند. و این شروع با بسم الله هم باید یک حقیقت برای آن عمل باشد نه صرفا یک قیل و قال. امور تشکیلاتی و فرهنگی هم از این امر مستثنی نیست. اگر بخواهیم فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی ما ابتر نباشد باید حقیقتا به اسم الله و با صبغه و رنگ الهی باشد. و این همانند بسم الله سوره که در همه آیات جاری می شود، باید در همه اجزای پیاده شود. 2⃣ نکته دیگر تشکیلاتی این سوره ایاک نعبد و ایاک نستعین است. عبودیت خداوند به صورت و استعانت از خداوند به صورت جمعی آمده است. اولین ایات قرآن دلالت بر این دارد که مسلمانان با همدیگر و به صورت جمعی باید به هدف افرینش که عبودیت است برسند. و وقتی این ایه شریفه ایاک نعبد و ایاک نستعین برای انسان جلوه می کند و معنای حقیقی پیدا می کند که در و کاروانی به سمت توحید و عبودیت قرار گرفته باشد. غایت رسیدن به این بندگی جمعی با استعانت جمعی از خداوند متعال است. و بعد از آن طلب هدایت به صراط مستقیم ان هم به صورت جمعی معنا می‌یابد. و برای شناخت مسیر درست الگوهای عینی و مصداقی را باید بعنوان شاخص در تشکیلات شناخت و الا بدون شاخص در شناخت مسیر حق و صراط مستقیم اختلاف ایجاد می شود. یعنی صراط الذین انعمت علیهم. توجه به وجه هدایتی فعالیت ها در تشکیلات بسیار مهم است. در هر فعلی هم توجه توحیدی و استعانت از حق لازم است و هم طلب راهگشایی و هدایت به صراط مستقیم. 3⃣ از طرفی هم ناظر به غایت و هدفگذاری عبودیت است‌‌. بدون هدفگداری، هدایت و حرکت در مسیر درست در تشکیلات محقق نمی شود. و بر اساس غایت و مسیر است که حیات فردی و اجتماعی انسان ها از یکدیگر متمایز می شود و اینجاست که جبهه بندی و صف بندی انبیا در عالم بر مدار صراط مستقیم شکل می گیرد. و مغضوب علیهم و ضالین از انعمت علیهم تفکیک می شوند... 🗓 تدبر در قرآن بر اساس آموزه های تشکیلاتی •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 شب قدر معراج مومن 🔸 شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها، روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. 🗓 ۱۳۸۳/۰۵/۱۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📄 معنای ولایت در جامعه 🎙 استاد، سید علی خامنه ای ⏰ جمعه ۱۳۵۳/۰۷/۱۹ - ۲۴ رمضان ۱۳۹۴ ✅ ولایت به معنای همبستگی و درهم تنیدگی اجتماعی است. ✅ مهمترین عامل برای حفظ جامعه ی دینی وجود، حفظ و گسترش ولایت بین مومنین است. ✅ در نهی از منکر هایی که این روز ها حتما انجام میدهیم، باید به حفظ ولایت بین مردم در عین انجام نهی از منکر توجه کنیم. ✅ طرح اصلی دشمن، از بین بردن ولایت اجتماعی و درهم تنیدگی مردم جامعه است. 🖋 این صوت بخشی از سلسله سخنرانی های رهبر انقلاب با عنوان " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " که قبل از انقلاب بیان شده و در کتابی با همین عنوان چاپ شده است. ⏰ مدت زمان صوت: ۵ دقیقه ۴ ثانیه 🌀🌀 دیده بان 🔰🔰 @talabedideban •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔸 قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. 🗓 ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
☑️ ذکر مصیبت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام 🏴 نقل میکند از حبیب‌‌‌‌‌بن‌‌‌‌‌عمرو که میگوید: در آن ساعات آخر، در همان شب بیست و یکم، رفتم دیدن ، دیدم یکی از دختران آن حضرت هم در آنجاست؛ آن دختر اشک میریخت، من هم گریه‌‌‌‌‌ام گرفت، بنا کردم گریه کردن؛ مردم هم بیرون اتاق بودند، صدای گریه‌‌‌‌‌ی این دختر را که شنیدند، آنها هم بنا کردند گریه کردن. 🏴 امیرالمؤمنین چشم باز کرد، گفت: اگر آنچه را که من می‌‌‌‌‌بینم، شما هم میدیدید، شما هم گریه نمیکردید. عرض کردم یا امیرالمؤمنین مگر شما چه می‌‌‌‌‌بینید؟ گفت: من ملائکه‌‌‌‌‌ی خدا را می‌‌‌‌‌بینم، فرشتگان آسمانها را می‌‌‌‌‌بینم، همه‌‌‌‌‌ی انبیاء و مرسلین را می‌‌‌‌‌بینم که صف کشیدند، به من سلام میکنند و به من خوشامد میگویند. 🏴 و پیغمبر را می‌‌‌‌‌بینم که پهلوی من نشسته است، اظهار میکنند که بیا ، زودتر بیا. میگوید: من اشک ریختم، بعد بلند شدم، هنوز از منزل خارج نشده بودم که از صدای فریاد خانواده، احساس کردم که علی از دنیا رفت. 🏴 صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین. نسئلک اللّهمّ و ندعوک باسمک العظیم الاعظم الأعزّ الأجلّ الأکرم یا اللَّه... 🗓 ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
4⃣ ☑️ ایمان عامل حقیر شدن مرگ در چشم مردم ▪️بدون هم ممکن نبود این بیداری [بیداری مردم در برای انقلاب] به وجود بیاید. ایمان مردم از درون مثل یک موتور فعال وجود آنها را به راه انداخت. اگر ایمان نبود، اینجور کوچک نمیشد در چشم مردم. آن چیزی که مرگ را حقیر میکند در مقابل چشم مردم، ایمان است. لذا هر چه ایمان بالاتر باشد، مرگ حقیرتر میشود. ایمانی مثل ایمان ، آنقدر مرگ را تحقیر میکند و کوچک میکند که میگوید من از مرگ نه فقط وحشت ندارم، بلکه با او انس دارم. ▪️«انس للموت من الطّفل بثدی امّه»(خطبه۵)؛ انس دارم، علاقه دارم، اصلاً نه اینکه نمیترسم، استقبال میکنم؛ این ناشی از ایمان است. وقتی ایمان هست، مرگ پایان زندگی نیست. وقت مردن آمد و جستن ز جو "کلّ شی‌ء هالک الّا وجهه" از جو انسان میپرد. یک خط فاصلی است بین این نشئه و آن نشئه؛ بعضیها را با زنجیر از این خط فاصل عبور میدهند؛ آنهائی که چسبیده‌اند به زندگی دنیا، بعضی خودشان جست میزنند، خودشان را پرتاب میکنند؛ چرا؟ چون می‌بینند آنجا چه خبر است. وعده‌ی الهی را مشاهده میکنند. ▪️لذا شهدای عزیزی که نام اینها را شنیده‌اید، بسیاری از اینها را میشناسید، بعضی از شماها با آنها همراه بوده‌اند، زندگی کرده‌اید، این از مرگ نمیترسیدند، اینها عاشق زندگی بوده‌اند. وصیتنامه‌ها را که انسان نگاه میکند، این را میفهمد. راه یک ملت این است. ملت ما این راه را شروع کرد. 🗓 ‌بیانات در دیدار مردم تبریز؛ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🏴 شکوه دین‌داری ایرانیان در احیای شب‌های قدر ▪️دومین شب احیای ماه رمضان، دیشب در سراسر کشور برگزار شد. اماکن متبرکه، مساجد، هیأت‌ها و حسینیه‌های کشور در این شب مملو از هموطنانی بود که با هر تیپ و ظاهری حضور پیدا کرده و با خدای خود راز و نیاز کردند. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
تجلّی ایمان در راهپیمایی روز قدس 🔸 ما اگر احساس مى‏ كنيم كه نسبت به دشمنان خدا بی‌تفاوت هستيم، بايد شك بكنيم كه خدا را دوست ‏داريم يا نه؛ نمى‏ شود آدم، خدا را دوست بدارد اما دشمنانش را هم دوست بدارد! 🔸 ما اگر نسبت به كسانى كه خدا هستند، مصداقش نسبت به جنايتكاران و ، اگر حس مى ‏كنيم که نه، چندان هم از این‌ها بدمان نمى ‏آيد، بالاخره این‌ها هم يك واقعيتى هستند و بايد پذيرفت، اگر چنين احساسى داريم، [باید] در اصل ايمانمان شك بكنيم! نمى ‏شود آدم [هم] خدا را دوست بدارد و [هم] دشمنان خدا را كه این‌چنین دارند به بندگان خدا ظلم مى ‏كنند، دين و ايمانشان را مى ‏دزدند و سر دينمان با ما دشمنى مى ‏كنند. 🔸 [این‌ها] چرا این‌قدر با ما دشمن هستند؟! [دشمنی آن‌ها با ما] فقط به خاطر است. به خاطر چيز ديگری نيست. ما براى چه با آن‌ها دشمن هستيم؟ براى اينكه آن‌ها دشمن دين ما هستند و الا آمريكا یا يك كشور ديگر براى ما چه فرقی مى‏ كند؟ علت دشمنى ما [با آمریکا و اسرائیل] اين است كه آن‌ها دشمن دين ما هستند. 🔸 ما همان‌طور كه موظفيم كه دوستى را در دلمان تقويت كنيم موظفيم كه دشمنى دشمنانشان را هم در دل خودمان تقويت كنيم و لذا به همان اندازه ‏اى كه بايد صلوات بر اهل‌بیت بفرستيم، بايد مرگ بر آمريكا بگوييم! 🗓 آیت‌الله مصباح یزدی(ره)؛ ۱۳۸۰/۰۸/۰۳ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🌀 شماره مادرش را پیدا کردیم گوشی را که برداشت، خودم را به عنوان طلبه قم معرفی کردم و گفتم کار دختر خانم شما جای تقدیر و تشکر دارد. 🌀 گفتند: کار خاصی نکرده، وظیفه دینی و از سر دلسوزی اش بوده! اصرار کردم و الحمدلله پذیرفتند. همراه مدیر عامل موسسه همشهری و آقای توانگر نماینده مردم تهران، خدمت این خانواده رسیدیم و به سهم خودمان تکریم شان کردیم. 🌀 برای مثل من که با هزار توجیه و استدلال، بی خیال سرنوشت هم وطنان ام میشوم، حجتی بود که خداوند توفیق دیدارشان را داد. ادب و غیرت و مظلومیت این دختر خانم در امر به معروف را در فیلم به عیان میتوان دید. ✍ حجت‌الاسلام 🌐 @tamardom •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
📸 برخی از شهدای امنیت سال گذشته که در چنین شب قدری، تقدیر شهادت‌شان امضا شد. 🙏 التماس دعا •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
ثواب شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال، مضاعف است: 💡هم روز قدر است ... ✌️هم چون مردم تا صبح بیدار بودند و کم استراحت کرده اند از مصادیق «خیر الامور احمزها» است. 🇮🇷 هم اینکه و مزدورانش امسال آرزو دارند، شرکت‌کنندگان کمتر باشند و یقینا شرکت در راهپیمایی از مصادیق آیه زیر است: «ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» که هر کس با کارش دشمن را به خشم آورد برای هر گامی برمی‌دارد عمل صالح برایش نوشته می‌شود. ✍ حجت‌الاسلام •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 دلیل اصرار جمهوری اسلامی بر آزادی قدس و از بین رفتن اسرائیل، نابودی غده سرطانی ظلم و ستم در مقیاس دولتی و جهانی هست. 📝 بعد از بین رفتن اسرائیل، برقراری عدالت راحت تر و رخ دادن ظلم در جهان سخت تر خواهد شد و این همان خواسته ی انبیاء است. 📍در این فیلم بچه های شیخ زکزاکی رو می‌بینید که کیلومترها از کشورشون دور شدن تا درس دین بخونن و برگردن تا انقلاب اسلامی رو تو نیجریه رقم بزن. بیش از ۴۰ ساله که خمینی(ره) امام مستضعفین هست و آزادی قدس، آرمان. ⏳ بماند در تاریخ : قم المقدسة ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ۲۳ رمضان ۱۴۴۴ 🌀 دیده‌بان 🌐 @talabedideban •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
تجدید مضمون بعثت توسط انقلاب اسلامی 🔸 در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ی بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛ 🔸 [این] همان خطّ است که خب در طول زمان کم‌رنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد، و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همه‌ی زندگی انسان است؛ امام بزرگوار این را برجسته کرد؛ ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛ و مصداق این جمله قرار داد. 🔸 خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم بود، بر ضدّ استبداد بود و بر ضدّ استکبار بود، طرف‌دار مظلومان بود از هر آئینی، از هر دینی -مظلومان به معنای حقیقی کلمه- طرف‌دار محرومان بود، طرف‌دار مستضعفان بود از هر ملّتی و با هر دین و مسلکی، و در همه حال هم این انقلاب، عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد، و حرکت اساسی انقلاب این است. 🗓 بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث؛ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🌀 اعتقاد به حجاب، اجباری نیست اما... 🔹 «اعتقاد به حجاب» را نمی‌شود اجبار کرد؛ کسی هست مخالفتی با این گزاره داشته باشد؟ یعنی نمی‌شود کسی را مجبور کرد اعتقاد داشته باشد پوشش و رفتار محجوبانه، کرامت را حفظ می‌کند و به او امنیت روانی و اجتماعی می‌دهد. یا مجبورش کرد اعتقاد داشته باشد نداشتنِ حجاب، مخالف حکم خداست و باعث عقوبت در دنیای دیگر می‌شود. 🔸 از طرفی، با تمام ابعادش انتخاب آگاهانه‌ی زنان و دختران است که برای حفظش زیر هجمه‌های سنگینِ تمام این سال‌ها، عاشقانه خون‌دل خورده‌اند و می‌خورند. واژه‌ی «اجبار» کنار این انتخاب زیبای مقدس، شأنش را پایین می‌آورد. اما این را هم نمی‌شود انکار کرد که در یک محیط اجتماعی، که باید رابطه‌‌های انسانی حاکم باشد، جذابیت‌های جنسی، فضای جنسی را حاکم می‌کند و حق آدم‌هایی که می‌خواهند در این محیط، فعالیتی منطقی و انسانی داشته باشند، زیر پا گذاشته شود. 🔹 این هم انکارپذیر نیست که بدپوششی و حالا دیگر به یک موضوعی تبدیل شده است که همه‌ی جریانِ زر‌ و زور و تزویر با دروغ بزرگِ ، پشتش صف‌آرایی کرده‌اند تا فرهنگ و خانواده و روان و امنیت جامعه را با همین ابزار تا مرز فروپاشی ببرند. 🔸 به‌خاطر آن حق اجتماعی و این صف‌آرایی مزورانه، واضح است باید برای پوشش افراد در محیط جامعه حدود مشخصی را تعیین کرد و با تعریف ، افراد را به رعایت این حدود ملزم کرد؛ مثل همه قانون‌های اجتماعی دیگر که هدفش حفاظت از حقوق افراد در جامعه و مرزهای فرهنگی است. اما نهادینه‌شدنِ این الزام قانونی دو تا پیش‌شرط اساسی دارد: 1⃣ اول اینکه دو موضوع «حجاب به‌عنوان یک اعتقاد» و «حدود پوشش به‌عنوان یک الزام اجتماعی» را باید از هم تفکیک کرد. تا این دو در ذهن مردم جامعه از هم جدا نشود، نه تنها هیچ‌کدامشان درست فهمیده نمی‌شود، بلکه به‌صورت فرسایشی باید به این مغالطه جواب دهیم که اعتقاد، باید اختیاری و آزادانه باشد؛ پس حجاب نباید اجباری شود. مخصوصا اینکه با این تفکیک، ارزش و جایگاه اعتقاد به حجاب به‌عنوان یک انتخاب و باور متعالی، بهتر و دقیق‌تر مشخص می‌شود؛ ارزش‌گذاری که حق زنان محجبه‌ایست که با وجود همه‌ی سختی‌ها و هجمه‌ها، مؤمنانه و با افتخار پای این اعتقاد ایستاده‌اند. 2⃣ دوم؛ باید و در واقع جامعه‌پذیری به‌عنوان یک ویژگی اخلاقی و یکی از لازمه‌های متمدن‌بودن، برای افراد در جامعه جا بیفتد. بیشتر فعالیت‌های فرهنگی حول قانون حجاب، باید روی این قسمت از ماجرا متمرکز شود. 🔹 نکته‌ی مهم اینکه چنین رویکردی، صرفا تئوریک نیست و در یکی از موفق‌ترین طرح‌های اصلاح بدپوششی در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مبنا قرار گرفته و نتایج مؤثر و قابل‌توجهی داشته است. ✍ نویسنده: سیده راضیه حسینی •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟! 1⃣ 🔹 سودان تا سال ۲۰۱۱ بزرگترین کشور آفریقایی بود؛ و بی اغراق یکی از مهمترین کشورهای ژئوپلتیک افریقا به شمار می‌رفت؛ اتصال به بخش مهمی از دریای سرخ که دروازه ورود به مدیترانه است! دارا بودن بخش بزرگی از رود نیل! ذخایر نفت (بیستمین کشور جهان) و ذخایر بی‌شمار معادن این کشور را به کشور مهم و تعیین کننده افریقا بدل کرده بود! ❗️ بخش مسلمان نشین سودان بیشتر در شمال سودان زندگی می‌کنند و جنوب سودان بیشتر مسیحی نشین است! جالب اینجاست که جنوب سودان که دست مسیحیان است منابع بیشتری از نفت و چوب و جنگل و آب در اختیار دارد ولی شمال سودان موقعیت ژئوپلتیک بهتری دارد؛ از دیرباز با تحرکات استعمارگران شمال سودان و جنوب سودان درگیری‌هایی داشتند (درحالیکه اگر‌متحد بودند هردو می‌توانستند از مزایای یک کشور قوی و بزرگ استفاده کنند!) ❌ تا اینکه در نهایت به تحریک غرب و ضعف حکومت سودان در سال ۲۰۱۱ سودان جنوبی از سودان جدا شد و حکومت مستقلی شد و شهر جوبا را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. و عملا بخش بزرگی از سودان جدا شد و یک کشور مسیحی نشین در جنوب سودان شکل گرفت. کشوری که با وعده‌های غرب گمان می‌کرد یک کشور مسیحی ثروتمند خواهد شد اما زهی خیال باطل! پس بخش اول این‌که در سال ۲۰۱۱ سودان تجزیه شد... 🌐 حوزه توئیت •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟ 2⃣ ✅ آشنایی با عمرالبشیر 🔹 سودان در ۵۰سال گذشته شاهد کشمکش‌های داخلی فراوانی بوده است؛ طولانی ترین زمان حکومت در این سالها متعلق به حاکم اسلامگرا عمرالبشیر است که از ۱۹۸۹ (ده سال بعد پیروزی انقلاب ایران) بر مسند قدرت حضور داشت و حدود ۳۰سال بر سودان حکومت کرد. و در زمان حکومت او، با تحریمهای غرب و تحریکات جنوب سودان بخش جنوبی سودان جدا شد. 🔹 عمرالبشیر گرچه مثل بسیاری از حکام عرب (اگر نگوییم‌ تمامی آنان!) دارای شخصیتی مستبد و دیکتاتور می‌باشد، اما رفتارهای ضداستکباری او و همچنین توجه زیاد او به مسائل قرآنی و فرهنگی در سودان و مبارزه اوبا فرهنگ منحط غربی و همچنین حمایت اواز بشار و مخالفتش باداعش و سرنگونی اسد، وخصوصا حمایتهایی از ایران باعث شد غربی‌ها دراقدامی کم سابقه به بازداشت یک مقام رسمی در دادگاه لاهه حکم کنند! وحکم جلب بین‌المللی عمرالبشیر صادر شود! و پس از آن با تحریمهای متعدد وضعیت اقتصادی سودان رامتشنج کنند. 🔹 هم زمان با این اقدامات وجدایی جنوب سودان، گروههای شبهه نظامی در دارفور (غرب سودان) قدرت بیشتری گرفتند وهمین امر نیز سبب تضعیف حکومت عمرالبشیر شد. 🔹 همینطور که وضع سیاسی و اقتصادی سودان رو به وخامت می‌گذاشت بخاطر خشکسالی‌های متعدد در افریقا و کم شدن آب رود نیل، سودان که مزارع پربار گندم در اختیار داشت باکاهش تولید گندم روبرو شد و به ناچار قیمت نان را به سه برابر افزایش داد! این افزایش زمینه ساز جدیدی شد که درنهایت منجر به سقوط حکومت عمرالبشیر شد... 🌐 حوزه توییت •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟! 3⃣ 💠 انقلاب زنانه! 🔹 پس از گرانی شدید نان و سوخت در سودان، معترضین با برجسته کردن نقش به خیابان آمدند و بجای اعتراض اصلی به گرانی، اصل حکومت عمرالبشیر را خواستار شدند! ❗️ این اعتراضات با زنانه تر کردن اعتراض و پیوستن شبکه‌های اجتماعی با حمایت غرب روز به روز بیشتر بر سرنگونی عمرالبشیر تمرکز کرد و گویی با سقوط او وضع گرانی پایان می‌یابد! نقطه عطف این انقلاب آواز خوانی یک زن سودانی به نام الا صالح بود که روی ماشین آواز می‌خواند و سخنانی با این مضمون که همیشه در سودان ها شاه تعیین می‌کنند! 🔹 این اعتراضات که بارها توسط معترضان به نام انقلاب (الثوره) خوانده می‌شد سرانجام سبب سرنگونی دولت عمرالبشیر شد و خود عمرالبشیر هم به دوسال زندان محکوم شد. پس از سرنگونی عمرالبشیر معترضین شادی مفصلی کردند و مطمئن بودند تحریمها که بخاطر مشکلات غرب با عمرالبشیر وضع شده‌اند برداشته خواهد شد و وضع اقتصادی عالی خواهد بود! پس از عمرالبشیر حکومت به دست نظامیان افتاد... (ادامه دارد) 🌐 حوزه توییت •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟ 4⃣ 🔹 تمام معترضین سودانی و شبکه‌های اجتماعی وانقلاب زنانه برای ساقط کردن حکومت عمرالبشیر یک دلیل مهم داشتند!با رفتن عمرالبشیر امریکاتحریمها رابر خواهد داشت و وضع عالی خواهدشد! چون ما اینهمه نفت ومنابع داریم وتنها دلیل مشکلاتمان عمرالبشیر است! 🔹 وقتی عمرالبشیرساقط شدامریکااول گفت بایدبیایید مذاکره تا ببینیم اصلامی‌تونیم به توافق برسیم یا نه! و یه مدت اونها را با مذاکره سر دواند و وضع اقتصادی روزبه‌روز بدتر می‌شد چون کل کشور در حالت انتظاربرای مذاکرات بود! ❗️ بعد از مذاکرات امریکا گفت اولاشما نظامی هستی ومن با دولت نظامی‌کار نمی‌کنم! باید حکومت باشید اونهم زیر نظر سازمان نمایشی ملل!بعد هم اصلا شما حقوق بشر رعایت نمی‌کنید! هرچی سودان شروط را قبول می‌کرد امریکا شرط جدید می‌ذاشت (چرا نذاره وقتی بدون هیچ زحمتی داره استعمار می‌کنه؟!) حتی سودان پذیرفت برخلاف خیلی از کشورهای عربی روابطش را با هم آغاز کنه! ❌ وقتی سودان حتی قرارداد عادی سازی بااسرائیل راامضا کرد به نطرتون تحریمها لغو شد و پولهای سودان هم برگشت و اقتصاد عالی شد؟! تازه امریکا تصویب کرد که سودان ۳۳۵میلیون دلار باید به ما غرامت بده! چون کلی علیه ما کار کرده وتازه وقت تسویه حسابه! خلاصه سرتون را درد نیاریم! مردم بیچاره سودان تازه ۳۳۵میلیون دلارم بدهکار شدند وبرای رفع تحریم، جنوبو که داده بودن، حکومت یکپارچه رم دادن، حکومت نظامی هم اوردن،با اسرائیل هم با کمال خفت بستن، آخرم ۳۳۵میلیون دلار بدهکار شدند! 🌐 حوزه توییت •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"