eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⏰ بزودی منتشر می شود ⏰ 🖼 #پرونده_ویژه_عارفِ_انقلاب 🖼 📺 روایتِ سلوک انقلابی #علامه_حسن_زاده_آملی 📺 🌺 با ما همراه باشید 🌺 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 هم اکنون 🔰🔰🔰
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖼 #پرونده_ویژه_عارفِ_انقلاب (۱) 🖼 📺 روایت سلوک انقلابی #علامه_حسن_زاده_آملی 📺 🎁 هدیه به مقام معظم رهبری 🔴 حرف رهبرتان را گوش بدهید و الا... ❌ ناراحتی شدید علامه #پرونده_ویژه_عارف_انقلاب #علامه_حسن_زاده #سلوک_انقلابی 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ بایستی این فکر را در حوزه ریشه دار کنیم / استنباط فقهی بر اساس فقه اداره ی نظام/ طلاب را برای نیازهای جامعه تربیت کنیم ❌ 🔴 متأسفانه هنوز در حوزه‌ها کسانی هستند که خیال می‌کنند حوزه باید به کار خودش مشغول بشود، اهل سیاست و اهل اداره‌ی کشور هم مشغول کار خودشان باشند؛ حداکثر این‌که با هم مخالفتی نداشته باشند! اما این‌که دین در خدمت باشد و سیاست از تغذیه بکند، هنوز در بعضی از اذهان درست جا نیفتاده است. ♨️ ما بایستی این فکر را در حوزه ریشه‌دار کنیم؛ به این شکل که هم را این‌طور قرار بدهیم، و هم در این‌گونه باشیم. یعنی چه؟ یعنی استنباط فقهی، بر اساس باشد؛ نه . ✳️ فقه ما از طهارت تا دیات، باید ناظر به اداره‌ی یک ، اداره‌ی یک و اداره‌ی یک باشد. شما حتّی در باب طهارت هم که راجع به ماء مطلق یا فرضاً ماءالحمام فکر می‌کنید، باید توجه داشته باشید که این در یک جا از اداره‌ی زندگی این جامعه تأثیری خواهد داشت؛ تا برسد به ابواب معاملات و ابواب احکام عامه و احوال شخصی و بقیه‌ی ابوابی که وجود دارد. بایستی همه‌ی اینها را به عنوان جزیی از مجموعه‌ی اداره‌ی یک کشور استنباط بکنیم. این در استنباط اثر خواهد گذاشت و گاهی تغییرات ژرفی را به وجود خواهد آورد. 💢 در عمل هم باید این‌گونه باشیم. باید طلاب را برای تربیت کنند. این جامعه احتیاج به قاضی دارد. باید دستگاهی در قم طلاب را به سمت تربیت قاضی سوق بدهد. این‌طور نباشد که تربیت قاضی را هم حوزه به عهده‌ی دیگری واگذار بکند. جایی در حوزه باشد که طلاب را برای حضور در دستگاههای گوناگون اداری کشور - مثل سازمانهای عقیدتی، سیاسی و ادارات مختلفی که احتیاج دارند - سوق دهد. جایی باشد که اشخاص و جمعی را به سمت پیدا کردن مسائل مهم - که نظام به آنها نیاز دارد - سوق دهد. 🔈 ۱۳۷۰/۰۶/۳۱  🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖼 #پرونده_ویژه_عارفِ_انقلاب (۲) 🖼 📺 روایت سلوک انقلابی #علامه_حسن_زاده_آملی 📺 🔆 نعمت انقلاب اسلامی 🔴 ناموسِ مملکت 🌿 مقام شهدا #پرونده_ویژه_عارف_انقلاب #علامه_حسن_زاده #سلوک_انقلابی 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 حکومت اسلامی، مردم را در نور راه می برد 🔆 #شهید_صدر 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
⛔️ اگر این کار نکنیم، کمک کرده ایم به حذف دین از زندگی بشر ⛔️ 💠 در زمینه‌های گوناگون، امروز وجود دارد؛ هم برای نظام اسلامی، هم در سطح كشور، هم در سطح جهان. تبیین معرفت‌شناسی اسلام، تفكر اقتصادی و سیاسی اسلام، مفاهیم فقهی و حقوقی‌ای كه پایه‌های آن تفكر اقتصادی و سیاسی را تشكیل میدهد، نظام تعلیم و تربیت، مفاهیم اخلاقی و معنوی، غیره، غیره، همه‌ی اینها باید ، ، و ناظر به اندیشه‌های رائج جهان آماده و فراهم شود؛ این كار حوزه‌هاست. 🌐 با ، این كار عملی است. اگر ما این كار را نكنیم، به دست خودمان كمك كرده‌ایم به ؛ به دست خودمان كمك كرده‌ایم به . این، معنی است. این حركت نوبه‌نوی اجتهادی، اساس تحول است. 🎙 ۱۳۸۹/۰۷/۲۹  📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 #پرونده_ویژه_عارفِ_انقلاب (۳) 🖼 📺 روایت سلوک انقلابی #علامه_حسن_زاده_آملی 📺 ✴️ انجام وظیفه 🔈 آگاه نمودن مردم پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی عالَم اسلام #پرونده_ویژه_عارف_انقلاب #علامه_حسن_زاده #سلوک_انقلابی 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
20140831122127-9771-37.pdf
413.3K
📖 (۵۳) 📕 هویت دینی و اسلامی 《فلسفه اسلامی》 📝 🔍🔎 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
✴️ کار دشوار رهبری کردن ✴️ 🔆 #رشد_مردم 🔆 #آیت_الله_حائری_شیرازی 🌿🌿 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
☑️ نظام سازی بر اساس فقه اسلامی ☑️ 📚 در شیعه، سابقه‌اش از اولِ تدوین فقه است. یعنی حتّی قبل از آنکه فقه استدلالی در قرن سوم و چهارم تدوین بشود - در عهد روایات - فقه سیاسی در مجموعه‌ی فقه شیعه حضور روشن و واضحی دارد؛ که نمونه‌اش را شما در روایات می‌بینید. همین روایت «تحف‌العقول» که انواع معاملات را چهار قسم میکند، یک قسمش سیاسات است - امّاالسّیاسات - که خب، در آنجا مطالبی را بیان میکند. در این روایت و روایات فراوان دیگر، شاخصها ذکر میشود. این روایت معروف صفوان جمّال: «کلّ شی‌ء منک حسن جمیل الّا اکرائک الجمال من هذا الرّجل» و دیگر روایاتی که فراوان است، از این قبیل است. بعد که نوبت به عصر تدوین فقه استدلالی میرسد - دوران شیخ مفید و بعد از ایشان - باز انسان مشاهده میکند که فقه سیاسی در آنجا وجود دارد؛ در ابواب مختلف، آن چیزهائی که مربوط به احکام سیاست و اداره‌ی جامعه است، در اینها هست. 📝 بنابراین سابقه‌ی فقه سیاسی در شیعه، سابقه‌ی عریقی است؛ لیکن یک چیز جدید است و آن، بر اساس این فقه است؛ که این را ما انجام داد. قبل از ایشان کس دیگری از این ملتقطات فقهی در ابواب مختلف، یک نظام به وجود نیاورده بود. اولْ کسی که در و در - توأماً - یک نظام ایجاد کرد، امام بزرگوار ما بود؛ که را مطرح کرد، مسئله‌ی را مطرح کرد. بر اساس این مبنا، بر سر پا شد. این، اولین تجربه هم هست. چنین تجربه‌ای را ما در تاریخ نداریم؛ نه در دوران صفویه داریم، نه در دوره‌های دیگر. اگرچه در دوران صفویه کسانی مثل «محقق کرکی»ها وارد میدان بودند، اما از این نظام اسلامی و نظام فقهی در آنجا خبری نیست؛ حداکثر این است که قضاوت به عهده‌ی یک ملائی، آن هم در حد محقق کرکیِ با آن عظمت بوده است؛ ایشان میشود رئیس قضات، تا مثلاً قضات را معین کند؛ بیش از اینها نیست؛ نظام حکومت و نظام سیاسی جامعه بر مبنای فقه نیست. ایجاد نظام، کاری است که امام بزرگوار ما انجام داد. همان طوری که جناب آقای مهدوی در نطقشان اشاره کردند - که من اجمالاً اطلاع پیدا کردم - امام مسئله‌ی را در نجف کردند و بحث کردند؛ بعد هم در ، این را پیاده کردند و آوردند، شد یک . 🔈 ۱۳۹۰/۰۶/۱۷  📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab