eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
298 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست «للباطل جولة». 🔰 و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار ؛ و او خواهد آمد. 🔰 انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🔰 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. 🔰 این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود ، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. 🗓 ‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم؛ ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6⃣ ✅ در ساعت‌های بهشتی، به معانیِ این دعا توجّه کنید 🔹 «بعدازظهرِ این یک روز، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم. بیخود نیست که یک شخصیّتى مثل حسین‌‌بن‌‌على با آن عظمت، آن نصفه‌‌روز را صرف میکند با آن دعا. 🔹 حتماً سعى کنید به معانى این دعا توجّه کنید؛ دقّت کنید ببینید چه میگوید. نه‌اینکه بنشینید رویش فکر کنید -اینها فکر کردن نمیخواهد- فقط وقتى حرف میزنید، بدانید دارید با مخاطبى سخن میگویید، و معناى آن کلمه را بفهمید که چیست. 🔹 دعاى امام سجّاد (سلام الله‌ علیه) در روز عرفه، مثل شرح دعاى امام حسین است؛ گویى این پسر یک ذیلى، تعلیقى، تبیین و شرحى براى کلمات پدر در ذیل دعا و با زبان دعا نوشته؛ هر کدام یک طعمى دارد.» 🗓 بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج درباره روز عرفه؛ ۱۳۷۲/۰۳/۰۵ @hamim1 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
7⃣ ✅ شخصیت درخشان امام حسین علیه‌‏السلام، دو وِجهه دارد: 🔸 یک وجهه، همان وجهۀ جهاد و شهادت و توفانی است که در ‏تاریخ به راه انداخته، که همچنان هم این توفان برپا خواهد بود، با همۀ برکاتی که این دارد؛ که شما با آن آشنا هستید. 🔸 یک بُعد دیگر، بُعد ‏معنوی و عرفانی است که به‌خصوص در دعای عرفه، به‌شکل عجیبی نمایان است. 🔸 کمتر دعایی را ما داریم که این سوزوگدازِ دعای ‏عرفه در او باشد و این نظم عجیبِ این دعا، در توسل به ذیل عنایت حضرت حق متعال، بر فانی‌دیدنِ خود درمقابلِ ذات مقدّس ربوبی؛ ‏خیلی دعای عجیبی است. 🔸 دعایی در صحیفۀ سجادیه هست، دعای روز عرفه است؛ آن‌هم برای فرزند این بزرگوار است. من مکرر، این ‏دو دعا را باهم مقایسه می‌‏کردم؛ اول دعای امام حسین را می‌‏خواندم، بعد دعای صحیفۀ سجادیه را. مکرر به نظر من این‌طور رسیده است ‏که دعای حضرت سجاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن متن است؛ این شرح است. آن اصل است؛ این فرع است. دعای عجیبی است، دعای عرفه.‏ 🗓 گفتار جلوه‌های معنوی و عرفانی عاشورا؛ ۱۳۷۶/۰۹/۱۳ @sahba_nashr 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنای واقعی حج 🔸 کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه‌ای به دور از رذایل مادی و معنوی‏‎ ‎‏است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه‌های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ‏‎ ‎‏متکامل در دنیاست. 🔸 و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که ‏_ ‎‏اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـصلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏و سلمـ پیوند خورد و یکی گردد و شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این‏‎ ‎‏زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و‏‎ ‎‏معنوی مسلمانان است. 🔸 حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره‌مند می‌شوند، ولی‏‎ ‎‏اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از‏‎ ‎‏نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاست‌های اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا‏‎ ‎‏گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال‏‎ ‎‏حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است.» 🗓 ؛ صحیفه امام، ج۲۱، ص۷۶ ‏‎🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سرود برخواسته از فطرت ها 💠 انگیزه های نوجوانان و جوانان را الهی کنیم 🔴 کلمه «غیور جامانده» در سرود، پدر دشمن را درآورده 🔻 تمام تلاشهای فرهنگی شیطان و دشمنان این است که غیرت را بگیرد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌀 بدهکار نمیشویم اگر... 🔹 در باب حقوق زن و وظایف زن و حدود معاشرت زن در این‌جا من عرض کردم که ما در مقابل دنیا بدهکار نمی‌شویم اگر نظر خودمان را در باب زن بگوییم، دنیا نمی‌تواند علیه ما حرف بزند، اگر مفهوم حدود زن و وظایف زن در جامعه مشخص بشود، ما هستیم که زبان آن سر دنیا دراز خواهد بود. 🗓 بخشی از کتاب آزادی یعنی آزادی 📚 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
محجبه بودن بانوان ایرانی را نشان دهیم 🔹 با توجه به ده‌ها دلیل تحلیلی (قیاسی) و طبق استقراء و آمارهای معتبر، جامعه ایرانی جامعه‌ای مذهبی است. 🔹 بر اساس معیارهای علوم عقلی، ارزش معرفتی قیاس بیش از استقراء ناقص (ادله آماری) و به طور حتم، ارزش شناختی هر دو به مراتب، بیشتر از تخمین‌های عرفی و عامیانه است و چه بسا این حدس‌های چشمی و عوامانه هیچ ارزش علمی ندارند. 🔹 برخلاف ارزش‌گذاری فوق، آنچه که در متن جامعه باور عمومی را تشکیل داده و هدایت آن را به دست گرفته است همین گمان‌ها و تخمین‌های عوامانه است. 🔹 طبق آمار، ۷۷ درصد مردم تهران! و ۸۳ درصد کل مردم ایران علاقه‌مند به شرکت در مراسم لیالی قدر هستند و طبق همان آمار، از بین مردم تهران، "فقط ۱۲ درصد" به روزه اعتقادی ندارند! (۱) امّا باور عمومی، چنین آماری را برنمی‌تابد. براساس آمار، اکثریت مردم ایران به حجاب معتقدند (۲) امّا تلقی عوام و حتی خواص، برخلاف آن است. ❓چرا؟ چون موارد معدود روزه‌خواری، برجسته‌سازی می‌شود. چون دشمن این توانایی را دارد که کشف حجاب چند دخترک را در فلان پارک شیراز در برابر دیدگان همگان، نمایان‌سازی و در بوق و کرنا کند و باورها و ذهنیات را به دست گیرد. 🔹 زمینی که دشمن در آن با ما مبارزه و تهاجم می‌کند زمین تصاویر و "توجه‌دهی" و ذهنیت‌سازی است. اکثریت مردم ایران به حجاب معتقد "هستند" امّا ما در اثبات حجاب و شمارش فواید آن متمرکز می‌شویم. ما در دفاع از محجبه‌بودن بانوان ایرانی، تحلیل ارائه می‌کنیم امّا دشمن در ردّ آن، تصویرسازی می‌کند. ما آمار می‌دهیم ولی او "توجه" می‌دهد و برجسته‌سازی می‌کند. 🔹 دشمن در منطق تصاویر با ما می‌جنگد لیکن ما در منطق مفاهیم به او پاسخ می‌دهیم. 🔹 به نظر می‌رسد ما بیش از حدّ، مفهومی و استدلالی شده‌ایم و باید علاوه بر ارائه‌ی ادله‌ی تحلیلی و آماری، عفیفه بودن بانوان ایرانی را به رخ بکشیم. 🔹 دغدغه‌مندان عرصه حجاب و عفاف باید به این پرسش اندیشه کنند که چگونه می‌توان محجبه "بودن" اکثریت بانوان ایرانی را به رخ کشید و آن را درست و به باور عمومی تبدیل کرد؟ 📌 پ.ن : (۱) و (۲) ر.ک : مرکز افکارسنجی ایسپا نویسنده: امیرحسین علی‌اکبر 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علما 8⃣2⃣ 🎙 آیت الله : ▫️برای ما ‌ها این كار یك ادب دینی است، مُهری كنار آن اتاق مطالعه ما باشد، هر وقت تمام شد یك شكر كنیم، بعد بیاییم بیرون، اینها را جزء برنامه ‌ها بدانیم... ▫️ دینی زندگی کردن، غیر ا تکلیفی زندگی کردن است... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔷 اولین دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی 🔹ویژه طلاب خواهر 💠 آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆 زمان برگزاری: ۲۵ الی ۳۱ مرداد 📌 مکان برگزاری: تهران، آبعلی 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: تا ۵ مرداد ↩️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @tollabekhahar در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. 🔹ثبت نام از طریق 🦋 www.eslamenaab.ir به اسلام ناب طلبگی خواهران بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
زیربنای مکتب امام 🔰 اگر بخواهیم زیربنای را و را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همه‌ی فعّالیّتهای ایشان «» بود؛ هدف، قیام للّه [بود]؛ 🔰 همان که در یادداشت معروفشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی (رحمة اللّه علیه) نوشته‌اند: قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنَی وَ فُرادَی؛(۱) قیام للّه، که این قیامِ للّه ریشه‌ی قرآنی بسیار مستحکمی دارد. قیام للّه در همین آیه‌ی سوره‌ی سبأ ــ قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم ــ [بیان شده]، یا «قوموا لِلّهِ قانِتین» (۲) در سوره‌ی مبارکه‌ی بقره، یا در آیه‌ی دیگری در سوره‌ی مدّثّر در اوّل بعثت: یا اَیُّهَا المُدَّثِّر* قُم فَاَنذِر(۳) «قیام للّه» یعنی این. 🔰 پ.ن: ۱. سوره‌ی سبأ، بخشی از آیه‌ی ۴۶؛ «بگو: من فقط به شما یک اندرز میدهم، که دودو و به‌تنهایى براى خدا به پا خیزید ...» ۲. سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۲۳۸؛ «...خاضعانه براى خدا به پا خیزید.» ۳. سوره‌ی مدّثر، آیات۱ و ۲؛ «اى کشیده رداىِ شب بر سر، برخیز و بترسان.» 💠 مطالعه کامل متن: 🌐 https://khl.ink/f/50381 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فلسفه رویداد «» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛ در این تحول‌سازها دور هم جمع شده‌اند تا برای ما بگویند از مسیری که رفته‌اند و چه شده‌ است که توانسته اند یک حرکت اجتماعی فرهنگی را رقم بزنند. خلاصه آن‌که مسیر نوکری سلام الله علیه نیاز به یارانی کاربلد و پرتلاش دارد که تک‌تک لحظات شان در مسیر خود و دیگران باشد و رویداد پنجشنبه هم با انتقال تجربه‌ها می‌خواهد از همین مسیر برای ما بگوید و الگوهای حرکت و تحول را به نمایش بگذارد. پنجشنبه 23 تیر از ساعت 9 صبح سالن همایش مدرسه معصومیه ثبت نام با ارسال واژه "تحول آفرین" @aalaa_admin 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab