eitaa logo
تجوید حفظ تفسیر تدبر ( ختم نور )
1.8هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.2هزار فایل
⚘﷽⚘ تقدیم محضر مولی صاحب الزمان علیه السلام #قرائت_تجوید_حفظ_تفسیر_تدبر #قرآن_ونهج_البلاغه با همکاری اساتید محترم تدبر، قرائت، تجوید و حفاظ کل قرآن کریم آیدی مدیر کانال⏬ @V012345 کانال های دیگر ما :کانال گیف استیکر⏬ https://eitaa.com/stikerrrr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 91 و92 ) 🌺🍃 🕋 وَإِذَاقِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ بِمَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ نُؤْمِنُ بِمَا أُنزِلَ عَلَيْنَا وَيَكْفُرونَ بِمَا وَرَاءهُ وَهُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَهُمْ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِيَاءَ اللّهِ مِن قَبْلُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (۹۱)  🕊 و هنگامی که به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل کرده ایمان آورید، گویند: ما تنها به چیزی ایمان می آوریم که بر( پیامبر) خودمان نازل شده باشد و به غیر آن کافر می شوند، در حالی که آن (قرآن) حقّ است و آنچه را (از تورات)با ایشان است، تصدیق می کند. بگو:اگر (به آیاتی که بر خودتان نازل شده) مؤمن بودید پس چرا پیامبران خدا را پیش از این به قتل می رساندید؟! 🍀🔸-پیامبراسلام، مأمور دعوت همه ی امت ها به اسلام بوده است 🔸-یکی ازعوامل کفر کفّار، نژاد پرستی و تعصبات قومی است 🔸-ملاک ایمان، حقانیت است نه نژاد 🔸-دروغگو، رسوا ست. 🕋 وَلَقَدْ جَاءكُم مُّوسَى بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِن بَعْدِهِ وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ (۹۲) 🕊 و همانا موسی(آن همه) معجزات برای شما آورد، ولی پس از (غیاب) او گوساله را(به خدایی) گرفتید، در حالیکه ستمکار بودید. 🍀🔸-ذکرسوابق، زمینه را برای قضاوت درست فراهم میکند. 🔸-بازگشت به شرک و جاهلیت، ظلمی به خود و نسلهای بعد است. 📚 برگرفته از تفسیرنور
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 93 ) 🌺🍃 🕋 وَإِذْأَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُواْ مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاسْمَعُواْ قَالُواْ سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَأُشْرِبُواْ فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِكُفْرِهِمْ قُلْ بِئْسَمَا يَأْمُرُكُمْ بِهِ إِيمَانُكُمْ إِن كُنتُمْ مُّؤْمِنِينَ ﴿۹۳﴾ 🕊 و(یاد کنید) آنگاه که از شما پیمان گرفتیم و کوه طور را بر فراز شما بالا بردیم و (گفتیم)دستوراتی که به شما داده ایم، محکم بگیرید و گوش دهید(و عمل کنید. امّا آنان) گفتند: شنیدیم و نافرمانی کردیم، و به سبب کفرشان به (پرستش) گوساله دلباختند. بگو اگر ادعای ایمان دارید، (بدانید که) ایمانتان شما را به چیز بدی فرمان می دهد. 🍀🔸-میثاق گرفتن یکی از عوامل و انگیزه های عمل است. 🔸-انجام احکام و دستورات الهی، نیازمند قدرت، جدیّت، عشق و تصمیم است و با شوخی و تشریفات، سازگاری ندارد.دینداری، با ضعف و مساحمه و سازشکاری سازگار نیست. 🔸-عشق وعلاقه مفرط، خطرناک است.اگر دل انسان از علاقه به چیزی پر شود، حاضر نمی شود حقایق را بپذیرد. 📚 برگرفته از تفسیرنور
♦️⚜️💠💠⚜️♦️ ❌پایان اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺🍃 «راهکار عدم فراموشی محفوظات» 💠💠🔹💠💠 ☘آیات را طوطی وار حفظ و مرور نکنید. بادقت بخونید و وقتی بفهمید چی می خونید به تسلطتتون خیلی کمک می کند تا آیاتی را به خوبی حفظ نکردید سراغ ایات بعدی نروید. ☘بعد از حفظ، ایات را برای دیگران بخوانید و تحویل دهید و مباحثه انجام دهید ☘هر وقت خواستید آیات جدیدی را حفظ کنید حتما ابتدا آیاتی که در طول ۳ روز گذشته حفظ کردید را مرور کنید. ضمن اینکه ده درس رو هم دارید. ☘هنگام مرور محفوظات حتما قلم و کاغذ همراه خود داشته باشید و اشکالات خود را یادداشت کنید. وروز جمعه که استراحت دارید اشکالاتتون رو مرور کنید که براتون تثبیت بشه. ☘اگه زود تمرکزتون رو هنگام انجام مرورهاتون از دست می دهید. پشت ه مرورهاتون رو انجام ندهید هر پانزده دقیقه تا بیست دقیقه یکبار استراحت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۲ قسمت ۲ معیار شداقت و شجاعت و عفت ۰(1).mp3
1.55M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 47 2⃣ ⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🔰 اولین نکته بسیار مهم و جذابی که در حکمت ۴۷ به چشم می خورد؛ عبارت است از ارائه میزان ، معیار و شاخص برای اندازه پذیر کردن امور اخلاقی . مستحضرید که امروز یکی از جدیدترین تئوری ها و دانش ها در شاخه روانشناسی غربی، کمّی سازی امور کیفی است ؛ یعنی به اندازه کشیدن مسائل اخلاقی و معنوی. در حالیکه این دانش به شهادت نهج البلاغه، اوّلین بار در هزار و چهارصد سال قبل و توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) ارائه شده است. امروز و در این جلسه، ما می خواهیم مصادیق اندازه گیری و روش اندازه پذیر کردن امور اخلاقی را ارائه کنیم . 🔸۱. اندازه جزا و پاداش هر انسانی به اندازه بلایی است که در آن صبر کرده ( خطبه ۱۹۲) 🔸۲. ارزش و اندازه هر انسانی به اندازه همّتی است که دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۳. اندازه سختی مصیبتِ مصیبت زده به قدر ارزش آن چیزی است که در این مصیبت از دست می رود. ( حکمت ۲۷۵ ) 🔸۴. اندازه تفاوت مردم در رفتارهایشان بر اساس قدر اختلاف طینت آنهاست. ( خطبه ۹۱ ) 🔸۵. اندازه حسن ظنّ یک عبد به پروردگارش به مقدار خوفی است که از پروردگارش دارد.( نامه ۲۷) 🔸۶. میزان عطیه و عطای الهی، به قدر نیّت انسان است. ( نامه ۳۱) 🔸۷. اندازه صداقت هر انسان بستگی به اندازه مروّت و جوانمردی او دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۸. اندازه و قدر شجاعت هر کسی به مقدار احساس ننگ و عاری است که از ترسیدن میکند. ( حکمت ۴۷) 🔸۹. اندازه عفّت هر انسانی به مقدار غیرت اوست. ( حکمت ۴۷) 🔸۱۰. اندازه معونه و کمک و یاری خدا ، به قدر معونه و کمک و هزینه هایی است که انسان در زندگی لازم دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯