Dialogue among Religions and Denominations and Its Aims2.pdf
209.9K
📢 #مقاله «Interreligious Dialogue and Religious Values»
✅ متن مقالهی ارائه شده توسط پروفسور لگنهاوزن در #نشست علمی با عنوان احترام به ارزش های ادیان ابراهیمی که به همت مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری موسسه رجعت عیسی«ع» برگزار شد.
🔰نشانی تماشای بایگانی پخش زندهی این ارائه
https://eitaa.com/shiastudyir/2393
https://eitaa.com/shiastudyir/2394
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔@legenhausen_ir
🆔 https://eitaa.com/legenhausen_ir
📢 #اطلاعیه «واقعگرایی معرفتی در فلسفه اسلامی»
✅ همایش ملی «واقعگرایی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیشروی آن» برگزار میگردد.
❇️ سخنرانان این همایش استاد عسگر دیرباز، پروفسور لگنهاوزن، حجج الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، استاد محمد حسین زاده یزدی، دکتر مجتبی مصباح و... بوده و دبیر علمی همایش دکتر سیداحمد غفاری قرهباغ میباشد.
🗓 ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت(دوشنبه و سهشنبه)
📍 موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🔰نشانی مجازی نشست:
https://www.skyroom.online/ch/irip/pa
🔰 سایت همایش:
er.irip.ac.ir
🔰 برنامه همایش: بارگیری
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔@legenhausen_ir
🆔 https://eitaa.com/legenhausen_ir
📢 #عکس «واقعگرایی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیشروی آن»
✅ ارائهی پرفسور لگنهاوزن در نشست دوم از همایش واقع گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیشروی آن
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔@legenhausen_ir
🆔 https://eitaa.com/legenhausen_ir
📢#گزارش «واقعگرایی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیشروی آن»
✅ گزارشی از ارائهی پروفسور لگنهاوزن در #نشست دوم همایش ملی «واقعگروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیش رو»
❇️ پروفسور محمد لگنهاوزن، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، سخنران بعدی این مراسم بود. وی گفت: در طول دورهای که من راجعبه موضوع «واقعگروی» تحقیق و پژوهش میکردم به نتیجه نهایی و مشخص نرسیدم و امیدوارم شما بتوانید من را هدایت کنید.
❇️ لگنهاوزن افزود: علامه طباطبایی سنگبنای فلسفه اسلامی را بنا نهاد و ایشان مجموعه مقالاتی با موضوع رئالیسم در سال ۱۹۵۳ نوشته که بعدها شهید مطهری هم آن را اصلاح کرد. علامه در این مقالات توضیح داده که رئالیسم چیست؟ این مقالات در رد نظریه ایدئالیسم بارکلی و سفسطه است. در قرن بیستم و ۲۱ فلسفه غرب خیلی با رئالیسم درگیر است و از این واژه بسیار استفاده و انواع رئالیسم نیز معرفی شده است. به نظر بنده تصوری که از رئالیسم در فلسفه تحلیلی حاکم است بیشتر برگرفته از نظریات جی. ای. مور فیلسوف انگلیسی است. علامه طباطبایی با وجود اینکه معتقد بود پشت هر حقیقتی یک واقعیت است اما اشاره نکرده که قوههای شناختی ما میتواند همه چیز را درک کند. ایشان به موضوع اعتباریات اشاره کرد و گفت باید به اعتباریات هم توجه کنیم و بدانیم که قلمروی مفاهیم اعتباری محدود است یعنی ما درباره هر کسی نمیتوانیم بگوییم فلانی مثل شیر است بلکه باید پشت این پدیده یک واقعیتی وجود داشته باشد. پس رئالیسم علامه صرفاً قبول کردن اصالت وجود نیست و منظور ایشان از رئالیسم چیزی بیش از اینهاست.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: چیزی که من متوجه شدم و قابل اصلاح است اینکه برای رئالیسم معرفت شناختی باید نظریه صدق و کذب براساس مطابقت قبول کنیم.
❇️ لگنهاوزن سپس به نظریات ارسطو و افلاطون درباره رئالیسم پرداخت و مثالهایی از نظریات این دو فیلسوف یونانی بیان کرد. این فیلسوف و پژوهشگر آمریکایی تصریح کرد: در فلسفه اسلامی ابن سینا درباره دو جهان خارجی و ذهنی صحبت کرد و گفت چیزی که صرفاً وجود ذهنی دارد نشاندهنده یک حکم درونی است درحالیکه چیزی که وجود دارد هم در ذهن ما هم در خارج با یک صورت مشترک نشاندهنده حکم عینی ماست و عینیت در حکم یعنی صورت ذهنی و صورت خارجی یکی هستند. در قرون وسطی صحبت از سوبژکتیو و آبژکتیو کاملاً برعکس چیزی بود که امروز وجود دارد و بسیاری از فلاسفه قرون وسطی در مباحث خود به ابن سینا ارجاع دادند.
🔰نشانی گزارش کامل نشست دوم
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔@legenhausen_ir
🆔 https://eitaa.com/legenhausen_ir
📢 #اطلاعیه #پیام
✅ پیام تسلیت پروفسور لگنهاوزن در پی شهادت رئیسجمهور محترم و همراهان
❇️ In His Name, the Exalted
To the Leader of the Islamic Revolution, Sayyid Ali Khamenei, to the people of Iran, and to all Muslims, I offer my sincere condolences on the sad occassion of the martyrdom of President Sayyid Ibrahim Raisi, Foreign Minister Husayn Amir-Abdullahian, Ayatullah Muhammad Ali Al-Hashim, Governor of East Azerbaijan Province Malik Rahmati, and those who accompanied them. May God grant you (and all of us) patience and fortitude.
❇️ به نام خداوند متعال
حادثه غمبار شهادت رئیس جمهور محترم ایران جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی، جناب آقای دکتر امیرحسین عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیتالله محمدعلی آلهاشم، جناب آقای مهندس مالک رحمتی، استاندار محترم آذربایجان شرقی و همه همراهانشان را خدمت رهبر انقلاب اسلامی، آیتالله سیدعلی خامنهای، مردم ایران و همه مسلمانان صمیمانه تسلیت عرض میکنم. خداوند به شما و همه ما صبر و بردباری عنایت فرماید.
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔@legenhausen_ir
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 ble.ir/legenhausen_ir
📢 #اطلاعیه «حقوق بشر و اسلام»
✅ ارائه پروفسور لگنهاوزن با موضوع «حقوق بشر و اسلام» در بیست و نهمین #نشست ارائه و متنخوانی الهیات سیاسی که با همت مرکز مطالعات الهیات سیاسی در بستر مجازی اسکایپ برگزار میگردد.
🗓 ۲ خرداد(امروز)
🕓 ساعت ۱۷ - ۱۹
📍گروه مرکز مطالعات در اسکایپ
🔰نشانی اتاق مجازی: https://join.skype.com/FOpWmRpD5S7d
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 ble.ir/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #اطلاعیه «گزارشی از یک سفر فلسفی»
✅ ارائهی پروفسور لگنهاوزن با موضوع «فلسفه اخلاق کانت و محدودیت پیشینی بودن آن» در #نشست «گزارشی از یک سفر فلسفی»
❇️ این #نشست به مناسبت سیصدمین سالروز تولد ایمانوئل کانت و برگزاری کنفرانس بینالمللی کانت و به همت شهر فلسفه ایران برگزار میگردد.
🗓 پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
🕓 ۱۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰
📍 تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان گلدان، پلاک ۵
📍موقعیت مکانی
🔰نشانی ثبت نام در نشست: ثبت نام
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 ble.ir/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #شعر «حسن ختام»
✅ انتشار ترجمهای از شعر «حسن ختام» امام خمینی(ره) توسط پروفسور لگنهاوزن به مناسبت سالروز ارتحال ایشان...
❇️ کتاب The Wine of Love ترجمه انگلیسی کتاب باده عشق توسط دکتر غلامرضا اعوانی و دکتر محمد لگنهاوزن است.
کتاب باده عشق دربردارنده بخشی از اشعار عرفانی امام خمینی(ره) است که ایشان به درخواست خانم فاطمه طباطبایی سروده بودند. نامه خانم فاطمه طباطبایی به امام خمینی(ره) و پاسخ امام(ره) به ایشان نیز در همین کتاب آمده است.
❇️ در ترجمه انگلیسی، مجموعه فوق به همراه غزلیات کتاب سبوی عشق امام خمینی(ره) که پیشتر با عنوان«A Jug of Love» (با همکاری آقای سرودلیر) ترجمه و چاپ شده بود و نیز ترجمه چند رباعی گنجانده شده است.
✅ در بخش انتهایی کتاب نیز، مقاله بسیار جالبی با عنوان "نمادگرایی شعر مذهبی" به قلم پروفسور لگنهاوزن ضمیمه شده است.
❇️ تهیه و تنظیم عکس توسط کانال ترجمان نور انجام گرفته است.
🔰دریافت کتاب The Wine of Love:
https://www.al-islam.org/wine-love-mystical-poetry-imam-khomeini
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
دکتر لگن هاوزن- همایش واقع گروی.mp3
47.51M
📢 #صوت
✅ ارائهی پروفسور لگنهاوزن در همایش «واقعگروی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیش روی آن»
❇️ این همایش به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانیان در تاریخ ۲۴ و ۲۵ اردیبهشتماه برگزار گردید.
🔰نشانی سایت همایش:
http://er.irip.ac.ir
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
پروفسور لگنهاوزن؛ گزارشی از یک سفر فلسفی.mp3
16.44M
📢 #صوت «گزارشی از یک سفر فلسفی»
✅ صوت ارائهی پروفسور لگنهاوزن در مورد ارائهی ایشان در کنفرانس بینالمللی کانت(۲۰۲۴) در کالینگراد که به مناسبت سیصدمین سالروز تولد او برگزار شد
❇️ این نشست به همت شهر فلسفه ایران برگزار شد
🔰مشاهدهی #فیلم کامل این نشست :
https://aparat.com/v/wraoxq3
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #عکس «مباهله اوج تواضع عقلی پیامبر(ص) بود»
✅ سخنرانی پروفسور لگنهاوزن با عنوان «مباهله اوج تواضع عقلی پیامبر(ص) بود» در دومین کمیسیون تخصصی همایش بینالمللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت»
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #ارائه «مباهله اوج تواضع عقلی پیامبر(ص) بود»
✅ سخنرانی پروفسور لگنهاوزن با عنوان «مباهله اوج تواضع عقلی پیامبر(ص) بود» در دومین کمیسیون تخصصی همایش بینالمللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت»
1⃣ پروفسور لگنهاوزن در ابتدا با اشاره به تفاوت میان تواضع عقلی و تواضع اخلاقی، گفت: چند فضیلت مشهور یعنی شجاعت، تواضع، عدالت، حکمت داریم که از بین این مجموعه، شجاعت و تواضع را اخلاقی میدانند، لذا این تواضع از نوع اخلاقی است. ولی تواضع عقلی هم داریم.
2⃣ وی افزود: برخی فلاسفه و روانشناسان معتقدند تواضع عقلی آن است که ارزشیابی که ما در مورد توان عقل خود داریم، نباید بیش از حد باشد یعنی سنجش درستی در مورد توان عقل خود داشته باشیم و تصور کنیم افکار ما بیشتر از دیگران مهم است.
3⃣ لگنهاوزن ادامه داد: دیدگاه بنده در این باره آن است که اگر ما میخواهیم از تقابل عقلی پرهیز کنیم، باید حتی در موقعی که فکر میکنیم حرف ما درست است و طرف مقابل ما اشتباه میکند، باز نباید عقل او را زیر سؤال ببریم یعنی اذعان کنیم که شما عاقل هستی ولی به نتیجهای مخالف من رسیدهای.
4⃣ استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: من برای تبیین تواضع عقلی به مباهله مثال میزنم؛ آنطور که ما شیعیان از آیه مباهله استفاده میکنیم و هر سال هم آن را جشن میگیریم، پر از تقابل است یعنی آن را روز پیروزی اسلام بر مسیحیان میدانیم و میگوییم ما در این میدان پیروز شدیم و مسیحیان ترسیدند و اینکه البته آنها میدانستند که دروغ گفتهاند.
5⃣ لگنهاوزن تصریح کرد: بنده معتقدم که این راه خطاست بلکه راه درست این است که بگوییم مسیحیان نجران نمیدانستند پیامبر(ص) واقعاً پیامبر است و راست میگوید؛ لذا او را آزمایش کردند و به پیامبری ایشان معترف شدند ولی در نهایت اسلام نیاوردند.
6⃣ وی افزود: مسیحیان شاید فکر کردند پیامبر(ص) شارلاتان است و دروغ میگوید ولی وقتی دیدند حضرت محمد(ص) همراه با پنج تن آمدند و این پنج تن جزو عزیزترین افراد خانواده او هستند، مطمئن شدند که پیامبر(ص) دروغ نمیگوید. صداقت دارد گرچه قانع نشدند لذا از مباهله عقب کشیدند و پیشنهاد مذاکره و توافق و پیماننامه دادند.
7⃣ استاد مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: طبق برخی روایات نتیجه این بحث آن شد که پیامبر(ص) فرمودند من شخصاً حیات و مال و دین شما را تضمین میکنم یعنی کسی نمیتواند به مال و جان و کلیساهای شما تعرضی داشته باشد و آن را تخریب کند.
8⃣ پرفسور لگنهاوزن تصریح کرد: این خیلی استثنایی است و من قصد دارم از این مسئله از دو جهت استفاده کنم؛ اول اینکه ما باید این حادثه را بر مبنای تواضع عقلی تحلیل کنیم و نگوییم ما همه چیز را میدانیم و آنها نمیدانستند و بدجنس و ترسو بودند و دوم اینکه باید عبرت بگیریم از پیامبر اسلام(ص) که ایشان در حالی که میدانست خودش پیامبر(ص) است و طرف مقابل اشتباه کرده است، باز به آنان حق داد و اجازه نداد به حقوقشان تجاوز شود و آنان را مجبور نکرد تا رسالت پیامبر(ص) را بپذیرند.
9⃣ استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: این اوج تواضع عقلی است؛ ایشان فکر نکرد این مسئله مهم نیست و یا عقل مخاطبانشان کم است ولی حاضر بود به طرف مقابل خود حق بدهد.
🔰نشانی خبر: نشانی
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #عکس #شعر
✅ شعری از پروفسور لگنهاوزن به مناسبت آغاز دههی اول محرم
❇️متن شعر:
It is the first of the year 1446, and it begins amid catastrophe.
We have started wearing black again. Does it signify our sympathy?
Sympathy for the orphaned and maimed victims of yet another sortie?
Yet another reminder of human inability to conquer inhumanity?
All of this suffering in a new lunar year reminds us of the old savagery,
Of suffering that is not redemptive and makes no one free.
The protests around the world fail to change the policy
And only unleash an eternally escalating brutality.
O Husayn (may divine peace be with you)! Cursed be your every enemy!
How can I turn my thoughts to you without returning to Muharram’s atrocity?
If for every cut inflicted on the innocent, your martyrdom is the epitome,
How can we have any love for you without stopping the current barbarity?
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #شعر «قیام امام حسین(ع)»
✅ شعری از پروفسور لگنهاوزن در رسای امام سوم شیعیان(علیه السلام) باعنوان «قیام امام حسین(ع)» به مناسبت عاشورای حسینی
❇️ The Stand of Imam Husayn (‘a)
The history of humanity
Is a history of cruelty.
From Cain’s fratricide, we can start,
To the medieval tearing of limbs apart,
Perpetrators of the inhumane,
Governments, rapists, and some insane.
What happens in dungeons and black sites,
What sadists do, even thinking it’s right?
There comes another after each outrage,
A ghoulish necklace adorns every age.
But in the string of such horrors,
there is none moves me more
Than what happened on Ashura,
near the Euphrates shore.
There we find resistance against the abuse of religion,
Subjugation for the enjoyment of power and corruption.
Oh, here comes Yazid, that cursed wretch,
With the dominion and wealth that his armies could fetch,
Does he see what is wrong as he offers his lies?
“I’ve defended Islam, this is my rightful prize.
I fought Christians and pagans and took riches and lands,
Where I set up courts to have cut the thieves hands.
And if your favorite, Abbas, lost his hands as well,
That’s what he deserved, he and every rebel.”
As Husayn is remembered a unique martyr and pure,
Every age has its Yazids and so must endure
Cruel measures said to be needed to put down rebellions,
And for political prisoners, ever more dungeons,
While elites enjoy riches and maneuver for more,
Planning and scheming to start the next war.
Then we are left here with no place to turn,
But from the example of Husayn we can learn
Refusal to give one’s hand to the tyrant,
Resistance and the art of remaining defiant!
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #شعر «یاحسین(ع)»
✅ شعری از پروفسور لگنهاوزن در رسای امام سوم شیعیان(علیه السلام) باعنوان «یاحسین(ع)» به مناسبت عاشورای حسینی
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #اطلاعیه
با سلام و عرض ادب
صفحهی اجتماعیِ تلگرام و ایتای پروفسور لگنهاوزن مشغول فعالیت است؛ برای آشنایی حقیقتجویان با ایشان، لطفاً این صفحهها را به اطرافیانتان معرفی فرمایید.
"ادمین"
🔰فهرست زندگینامهی ایشان:
https://eitaa.com/Legenhausen_ir/54
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #ارائه «احترام به ارزشهای ادیان ابراهیمی»
✅ خلاصهی ارائهی پروفسور لگنهاوزن در نشست علمی با عنوان احترام به ارزشهای ادیان ابراهیمی که به همت مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری موسسه رجعت عیسی«ع» برگزار گردید.
❇️ پروفسور لگنهاوزن:
بنابر تجربه خود بنده سه شیوه گفتوگوی مهم و کاربردی وجود دارد:
۱. گفتوگوهای دیپلماتیک و رسمی؛ مثلا هیئتهایی از شوراهای کلیسایی پروتستانی یا کاتولیکی به کشوری مسلمان سفر میکنند و یا بلعکس و با رهبران و مقامات رسمی آن کشور دیدار و گفتوگو میکنند. سفر پاپ به عراق و گفتوگوی او با آیتالله سیستانی (ره) نمونهای از این نوع گفتوگو است.
۲. گفتوگوهای عمومی؛ به این معنا که گفتوگوهای بینالادیانی در میان افراد جوامع مختلف صورت میپذیرد تا ارتباطی بین آنها ایجاد شود. اثرگذاری این شیوه گفتوگو نیز قابل توجه است. مثلا در تورهای مسافرتی معمولا مردم َمن آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر با دین و آداب و رسوم و مناسک مذهبی آنها هم آشنا میشوند و گفتگوهایی هم بین آنها صورت میگیرد.
۳. گفتوگوهای آکادمیک و دانشگاهی به منظور ارتقای جایگاه علمی گفتگوهای دینی. در این نوع گفتوگوها هر کسی نمیتواند شرکت کند، زیرا طرفین گفتوگو باید به مباحث اعتقادی طرف مقابل کاملا اشراف داشته باشد و نکته مهمتر اینکه احترام متقابل به ارزشها نیز کاملا حفظ شود. در غیر این صورت گفتوگو از حالت علمی و آکادمیک خارج میشود.
فرق بین گفتوگوی دیپلماتیک و عمومی این است که در گفتوگوی عمومی همه میتوانند شرکت کنند و هدف آن ایجاد ارتباط است. در حالی که هدف در گفتوگوی دیپلماتیک بیشتر سیاسی است و شاید نیازمند انعقاد قرارداد باشد.
در این نوع گفتوگو برای حل مناقشه اعتقادی باید ارزشهای مقدس طرفین مثل مکانها و شخصیتهای مقدس مورد توجه ویژه قرار گیرند و بهطور رسمی از طرفین خواسته شود که به هیچوجه توهین و تمسخری درباره نمادهای دینی صورت نگیرد. خودمحوری از هر یک از طرفین مجاز نیست، زیرا نه تنها راهگشا نیست، بلکه مناقشه را افزایش میدهد.
گفتوگوی بینالادیانی از منظر علامه مصباح سه گونه است؛
الف. طرفین باید تفاهم داشته باشند، به این شکل که هدف تغییر عقیده طرف مقابل نباشد، بلکه رفع سوءتفاهم باشد.
ب. پرداختن به اعتقادات مشترک. باید اجازه داد که طرف مقابل بنابر آموزههای خودش فکر کند و تصمیم بگیرد.
ج. همکاری. بنابر روایت آخرالزمانی شیعیان به رهبری امام عصر (ع) ارواحنا فداه و مسیحیان پیرو حضرت مسیح (ع) در جنگ علیه دَجّال و شیاطین اتحاد و همکاری خواهند داشت تا با پیروزی بر ظلم و ستم، شرایط و مقدمات لازم برای برقراری عدالت و صلح جهانی فراهم شود.
❇️ پرسش و پاسخ:
یکی از مهمترین سؤالاتی که از جناب پروفسور لگنهاوزن پرسش شد بدین شرح است؛
به نظر شما با توجه به ناسالم بودن فضای سیاسی فرق و ادیان راهکارهای عملی گفتوگو چیست؟ و آیا در فضای دانشگاهی، آزادی بیان وجود دارد که بتوان حرف حق را گفت؟
پاسخ پروفسور لگنهاوزن:
سوال خیلی خوبی پرسیدید،...
باید نقطه نظرات را دید و با آگاهی کامل حرکت کرد و کسانی باید پا به عرصه گفتوگو بگذارند که تسلط کافی بر مبانی اعتقادی طرف مقابل داشته باشند و منظور طرف مقابل را بهخوبی درک کنند. طرفین گفتوگو باید شناخت کافی از خطرات گروههای افراطی مثل داعش و تبشیریون داشته باشند و بدانند که آنها با اقدامات افراطی خود در مباحث مختلف، زمینه را برای گفتوگوی ناسالم و خطرناک آماده میکنند.
🔰 نشانی نشست در کانال مجمع جهانی شیعه شناسی:
https://eitaa.com/shiastudyir/2391
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #عکس «احترام به ارزشهای ادیان ابراهیمی»
✅ گزارش تصویری #نشست علمی با عنوان احترام به ارزشهای ادیان ابراهیمی با ارائهی پروفسور لگنهاوزن که به همت مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری موسسه رجعت عیسی«ع» برگزار گردید.
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
هدایت شده از آکادمی بینالمللی حکمت
❇️ ضبط دوره فلسفه اسلامی به زبان انگلیسی با تدریس پروفسور لگنهاوزن به پایان رسید.
✏️ به گزارش خبرنگار آکادمی بینالمللی حکمت در راستای ادامه برنامههای تابستانی این مجموعه در سال ۱۴۰۳ دورهای با عنوان فلسفه اسلامی به زبان انگلیسی با تدریس پروفسور حاج محمد لگنهاوزن -عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)- در استودیو این مجموعه ضبط شد.
🔄 دوره فلسفه اسلامی پس از تدوین در سایت آکادمی بینالمللی حکمت قرار میگیرد و مخاطبین میتوانند از این دوره فاخر بهرهمند شوند.
#فلسفه_اسلامی
📍برای مشاهده خبر در سایت به لینک زیر مراجعه کنید:
hekmat.academy/news/islamic-philosophy
🔸آکادمی بینالمللی حکمت
eitaa.com/joinchat/1830879264C6fc532bd89
68.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #فیلم «نسبیانگاری و عینیت»
✅ #ارائه پروفسور لگنهاوزن در بیست و پنجمین کنگره جهانی فلسفه(2024)
❇️ این کنگره در شهر رم ایتالیا برگزار شده و ایشان با ارائهی مقالهای با عنوان Relativism and Objectivity (نسبیگرایی و عینیت) در آن شرکت کرده اند
🔰اطلاعات بیشتر راجع به کنگره
https://wcprome2024.com
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
Relativism and Objectivity.pdf
1.74M
📢 #مقاله «نسبیانگاری و عینیت»
✅ فایل ارائه شده توسط پروفسور لگنهاوزن در بیست و پنجمین کنگره جهانی فلسفه(2024)
🔰اطلاعات بیشتر راجع به کنگره
https://wcprome2024.com
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir
📢 #شعر «پرچم کربلا»
✅ شعری از پروفسور لگنهاوزن در رسای امام سوم شیعیان(علیه السلام) باعنوان «پرچم کربلا» به مناسبت اربعین حسینی
❇️ The Flag of Karbala
My blood is red like
the flag of Karbala,
glistening in the sunlight.
My spine is the rod
of the flag of Karbala,
bent in the fast hot wind.
My breath blows through
the flag of Karbala,
snapping with the catch in my throat,
A wind bearing dust and salt,
the salt of torrid tears,
tears lost on the wretched plain,
Over which his life was spilled.
And I have grown from the clay
Upon which he was slain.
I am the flag of Karbala
marking the grave of Husayn (‘a)!
My breath the wind,
My spine the rod,
My blood the color red…
Husayn! The place you fell
is where I plant my feet.
Between heaven and hell
Is where I wave to greet
The pilgrims whom I meet
For whom this song I tell,
To breathe a word
In praise of God
To stand up in the wind,
Upon the earth
stained with his blood
To offer up this hymn:
Allahu Akbar.
Allahu Akbar.
Allahu Akbar.
Allahu Akbar.
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
🆔 t.me/legenhausen_ir