eitaa logo
🕋💫ظهور نزدیک است💫🕋
3.5هزار دنبال‌کننده
68هزار عکس
75هزار ویدیو
421 فایل
🔥فتنه‌رابایدباروشنگری خاموشكرد. 💎 هرجاروشنگری بود،فتنه‌انگیزدستش كوتاه میشود ❤باخامنه ای کسی نگرددگمراه اودرشب فتنه میدرخشدچونماه @yazdanp_m @mahdyyonfatematazzahra https://eitaa.com/mahdyyon313 تلگرام @MAHDYOON313 @mahdyyon https://t.me/mahdyyon313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سهیل سلیمی
☢️👆🏻☣️ 💢چیستی، چرایی و چگونگی سازمان بهداشت جهانی! 💢تعارض منافع در تجارت بهداشت و سلامت! 💢پاندمی بعدی چگونه است؟ 💢 پروژه ۱۱۲ و واحد۷۳۱ چه هستند؟ 💢کنترل جمعیت با امضای کیسینجر و هایک. 💢اعتبار اجتماعی چیست؟ 🎥👇🏻برای مبارزه با دیکتاتوری علمی، مستند جنایت نامرئی را ببینید و باز نشرکنید، نباید گذاشت دیکتاتوری‌های علم زده، درهای نقد و بررسی و تحلیل را، به نام حمایت از علم به روی متخصصان و دلسوزان ببندند. 🔻🔻مجموعه‌ی مستند🔻🔻 ⏯ جنایت نامرئی 🔻نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: ⏏️ سهیل سلیمی 🆕🆓 📌برای تماشای هر قسمت از مجموعه لینک‌های زیر را باز کنید👇🏻 1️⃣ قسمت یکم: جهان در آشوب 2️⃣ قسمت دوم: توازن جمعیت و جنگ‌های ترکیبی، راه حلی برای تمام فصول 3️⃣ قسمت سوم: جلیقه زرد که باشی می‌میری 4️⃣ قسمت چهارم: قرن کنترل 5️⃣ قسمت پنجم: جنگ جهانی چهارم #جنایت_نامرئی #سهیل_سلیمی 🔻 🟥 برای تماشای دیگر مستندها و فیلم‌ها در آپارات عضو شوید👇🏻👇🏻👇🏻 ✅ aparat.com/SOHEIL_SALIMI 🌐 soheilsalimi.blogsky.com 📺 namasha.com/soheilsalimi ✅ virasty.com/SOHEILSALIMI 🔴 @INVISIBLECRIME 🔴 @RAZEMASTORI 🟥 در کانال ایتای سهیل سلیمی عضو شوید 👇🏻 🎥 @SOHEILSALIMI 🇮🇷
E02-ریشه‌های ما.mp3
23.45M
📢 بشنوید 🔶🔹 سلسله نشست‌های «در آستانه‌ی قله» 📼 جلسه‌ی دوم: ریشه‌های ما (۲) 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ مروری بر محتوای جلسه‌ی یکم: جهان دو قطبی پیش از انقلاب اسلامی؛ 2️⃣ مطرح شدن الگوی سوم تمدن‌سازی توسط انقلاب اسلامی؛ 3️⃣ چرا هیچ کدام از کشورهایی که انقلاب کردند به قدرت و جایگاه ایران نرسیدند؟ 4️⃣ کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، حاصل نگاه مبنایی امام خامنه‌ای به حوزه‌ی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بر مبنای ولایت؛ 5️⃣ تصریح هر دو امام انقلاب بر زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) به‌عنوان هدف غایی انقلاب اسلامی از همان سال‌های آغاز نهضت؛ 6️⃣ جمهوری اسلامی ایران، پلی برای گذر بشر از دره‌ی معرفتی مادی‌گرایی به سمت خدامحوری؛ 7️⃣ تأکید امام خامنه‌ای بر فهم غلط جامعه از ولایت به‌عنوان آسیب‌شناسی موضوع ولایت؛ 8️⃣ چرا قوانین جامعه باید اسلامی باشد و همه باید پایبند باشند؟ حتی وقتی که گروهی از افراد جامعه تابع اسلام نیستند؛ 9️⃣ به چه دلیل عقلی، تشکیل حکومت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) ضرورت دارد؟ 🔰 ارائه‌دهنده: استاد محمدعلی‌شکوهیان‌راد 📍مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه‌ی ۶، سازمان تبلیغات اسلامی 🆔 ثبت‌نام: @Ketabsal003 @AFKAREHOWZAVI ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آیا وقت تجدیدنظر نرسیده است؟ 👈 خبر همکاری سازمان جهانی بهداشت با رژیم کودک‌کش اسرائیل را شنیدید، (اینجا) این خبر ما را به این قطعیت می‌رساند که این سازمان، تابع نظام سلطه در زمینه بهداشتی است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. 🔹 حالا این صحبت ارزشمند مرحوم دکتر طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت) را نیز بشنوید: 🔘 در داستان کرونا، از بین کشورهای جهان، فقط ٣٠ کشور از پروتکل های سازمان جهانی بهداشت تبعیت می کند. 🔘 ایران رتبه اول است. و با کشور دوم فاصله چشمگیر دارد. 🔸 آیا وقت آن نرسیده که در میزان رابطه با این سازمان ضدبشری تجدیدنظر نماییم؟ آیا وقت آن نرسیده که حوزه سلامت کشور از بند پروتکل‌های غیرعلمی و مشکوک این سازمان رها شود؟ 💢 قانون «اجازه الحاق دولت ایران به سازمان بهداشت جهانی» مصوب ۱۳۲۷.۲.۱ الزاماً نیاز به بازنگری دارد. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد قانونگذاری جهت تجدیدنظر در نوع رابطه با این سازمان ضدبشری مطالبه نمایید. @dadshahr_iranian
این مداحی فاخر قدیمی حاج حسین فخری را ببینید و با مداحی های دی جی وار امروز 😐 مقایسه کنید تا پی به خیلی از نکات ببرید. 💯 #بهارستان_سلام https://eitaa.com/joinchat/1208352963C7f6d127e18
🔺مکرون هم به صف معترضان نتانیاهو پیوست! 🔻 مکرون در توئیتی از شوکه شدنش بعد از کشف ۶ جسد(در غزه) گفت و خواستار پایان فوری آتش بس و آزادی همه اسیران از جمله دو اسیر فرانسوی شد آیا این توئیت (در اوج اعتراضات صهیونیست ها) به معنی عبور اروپا از نتانیاهو است؟ ┄┄┅┅┅❅‌❀❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎🇮🇷❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌❀❅┅┅┅┄┄ @AMIRKABIR_IRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️ گزارش صداوسیما: در روزهایی که گرفتن وام ازدواج سخت شده؛ بانک‌ها ده‌ها هزار میلیارد تومان به کارمندانشان وام داده‌اند @BisimchiMedia
🚨بسته شدن مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان؛ 💢چرا موسسه گوته در تهران پلمب شد؟ 📌چندی پیش، موسسه گوته وابسته به سفارت آلمان در تهران واقع در خیابان دیباجی جنوبی پلمب شد. 🔹وب سایت تابناک از پلمب موسسه گوته زیر نظر سفارت آلمان در تهران خبر داده است. 🔹همچنین خبرگزاری میزان تصاویری منتشر کرد و نوشت: «دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند. همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.» 🔹کانال تلگرامی موسسه گوته نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «زبان آموزان گرامی، به اطلاع می‌رسانیم، ساختمان قلهک و دیباجی تعطیل می‌باشد. (کلیه کلاس ها اعم از حضوری و آنلاین برگزار نخواهند شد).» 🔹هنوز دلیل رسمی برای تعطیلی این موسسه فرهنگی اعلام نشده است. گفته می‌شود پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. 🔹وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد. تکذیب وقوع درگیری هنگام پلمب مراکز غیرقانونی آلمان در تهران 🔹در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری مأموران یگان ویژه با کارکنان مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران، خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که نه‌تنها مأموران یگان ویژه در مأموریت تعطیلی این مراکز غیرقانونی نقشی نداشته‌اند که اساسا هیچ درگیری و ضرب و شتمی هنگام پلمب این مراکز رخ نداده است. 💠 گروه رسانه‌ای تیمورا در ایتا و روبیکا 🆔 eitaa.com/timoora 🆔 rubika.ir/timoora
🚨درباره مرکز عملیات نرم آلمان؛ 💢چرا موسسه آلمانی گوته در تهران تعطیل شد؟ 🔹کمتر از یک ماه پس از یورش پلیس آلمان به مراکز اسلامی متعلق به ایران؛ تهران فعالیت دو شعبه «موسسه آموزش زبان آلمانی» را ممنوع کرد؛ اگر تهران اقدامش را در چهارچوب حقوق بین‌الملل عمومی تعبیر نمی‌کند، پس بر چه اساسی اقدام به تعطیلی مرکز آموزش زبان آلمانی گرفته شده است؟ می‌کنند، به شکلی عیان در مدارس ایرانی پیاده‌سازی می‌کنند. این برنامه در واقع بخشی از تلاش‌های گسترده‌تری برای ترویج زبان و فرهنگ آلمانی در سراسر جهان است. با این حال در این برنامه، تمرکز اصلی روی معلمان است. گوته در این برنامه اقدام به پشتیبانی از معلمان، مدارس و نهادهای آموزشی‌ای می‌کند که زبان آلمانی را به‌عنوان زبان خارجی تدریس می‌کنند. در این برنامه منابع آموزشی (کتاب، ابزار آموزشی و حتی تجهیزات) مطابق با نظام آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ دولت آلمان و مبتنی‌بر ارزش‌های فرهنگی آلمان تدریس می‌شود و معلمان ضمن آموختن این اصول در دوره‌های آموزشی، از سوی موسسه DSIT و درواقع گوته، تحت پشتیبانی فنی و آموزشی قرار می‌گیرند. با تربیت نسلی از معلمان زبان آلمانی مطابق با فرهنگ غربی و همچنین حمایت مالی از آنها، شبکه‌ای از معلمان زبان آلمانی تشکیل می‌شود که این شبکه تضمین‌کننده تعلیم هزاران دانش‌آموزی خواهند بود که از دریچه فرهنگ و ارزش‌های غربی به دنیا می‌نگرند. البته این موضوع هیچ‌گاه از جانب ایران تایید نشد و شرق نیز نخواست آن را به نقل از رایزن مطبوعاتی منتشر کند. نکته قابل توجه درباره فعالیت موسسه اینجاست که حتی در خبرهای منتشر شده در رسانه‌های غربی، هیچ نامی از «موسسه زبان آلمانی» نیست و آنها از فعالیت مجدد موسسه گوته در ایران گفته‌اند. این در صورتی است که پرونده گوته در سال 1366 برای همیشه بسته شد اما با این حال و با توجه به اینکه (DSIT)، درواقع همان گوته با تابلوی جدید بود، همه آن را با نام گوته می‌شناختند. این مرکز در غیاب گوته عهده‌دار تمام وظایف گوته همچون برگزاری امتحانات آن شده بود. DSIT تنها در سال 2009، بیش از 5 هزار زبان‌آموز در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و پیشرفته داشته است. با وجود تعطیلی موسسه گوته در ایران و فعالیت DSIT، آلمانی‌ها همچنان مصر به بازگشایی مجدد گوته بودند. این موضوع به اندازه‌ای برای برلین مهم بود که تیرماه سال 1379 در جریان سفر سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران به آلمان در سال 2000 و دیدارش با «گرهارد شرودر» صدراعظم وقت آلمان، شرودر خواستار بازگشایی مجدد شعبه‌ای از انستیتو گوته در ایران شد. اما چرا گوته در این سطح برای آلمانی‌ها مهم بود که با وجود ایجاد یک موسسه پوششی، باز هم خواهان فعالیت مجدد آن بودند. 💠 گروه رسانه‌ای تیمورا در ایتا و روبیکا 🆔 eitaa.com/timoora 🆔 rubika.ir/timoora
وزیر دارایی اسرائیل: هر کس در اعتصاب فردا شرکت کند، حقوق نمی‌گیرد. رییس جمهور ایران: هر کس در آشوبها شرکت کرده باید به دانشگاه برگردد و حقوق بگیرد!
💢درباره مرکز عملیات نرم آلمان در تهران که بیشتر از یک کلاس زبان است 🚨گوته یا گشتاپو؟ 📌صادق امامی، عضو شورای سردبیری روزنامه فرهیختگان: کمتر از یک ماه پس از یورش پلیس آلمان به مراکز اسلامی متعلق به ایران و مصادره این مراکز، تهران با اعلام ممنوعیت فعالیت دو شعبه «موسسه آموزش زبان آلمانی» (DSIT) در خیابان‌های یخچال و دیباجی جنوبی، این دفاتر را پلمب کرد. تصمیم به بستن دفاتر این موسسه آلمانی آن هم چند هفته پس از اقدام علیه مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز وابسته، در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، تفسیر به «اقدام متقابل» ایران شد. اگرچه برپایه حقوق بین‌الملل عمومی، ایران امکان اقدام متقابل در واکنش به بهانه‌جویی‌های برلین را داشت اما حداقل به دو دلیل به نظر نمی‌رسد که این تصمیم، بر این پایه انجام گرفته باشد:1- اگر تهران بنای اقدام متقابل داشت، نیاز به اتلاف وقت تقریبا سه هفته‌ای نبود و بلافاصله دست به چنین کاری می‌زد. 2- تهران گزینه‌ای بهتر برای اقدام متقابل داشت. طبیعتا به جای یک موسسه آموزش زبان، آلمانی‌ها مراکز و موسسات دیگری در ایران دارند که تعطیلی آنها می‌توانست پیام روشن‌تری به برلین مخابره کند. اگر تهران اقدامش را در چهارچوب حقوق بین‌الملل عمومی تعبیر نمی‌کند، پس بر چه اساسی اقدام به تعطیلی مرکز آموزش زبان آلمانی گرفته شده است؟ 💢 تحقیر در جنگ و بازنگری در روش پیش از پاسخ به این سوال، باید سیری در تاریخ کرد. شکست در جنگ جهانی اول و به دنبال آن پیمان ورسای که در آن آلمان با ماده «گناه جنگ» به سختی تحقیر شده بود، برلین را بر آن داشت تا در سال 1925 با ایجاد یک سازمان فرهنگی به نام «دویچه آکادمی»، به «بازپس‌گیری جایگاه ملت آزاد آلمان در جهان از طریق کار قاطع و هدفمند» اقدام کرده و جایگاه خود را در اروپا بازیابی کند. با ظهور هیتلر و به تبع آن شعله‌ور شدن جنگ دوم جهانی، «دویچه آکادمی» در سال 1945 منحل شد. با پایان جنگ، مجددا آلمانی‌ها با شکست و تحقیری به مراتب سنگین‌تر مواجه شدند. این بار طرف‌های پیروز جنگ، با «توافق پوتسدام» که شامل خلع‌سلاح و تعطیلی ارتش آلمان، دریافت غرامت جنگی و پیگیری جنایت‌های جنگی می‌شد، همه دندان‌های آلمان را کشیدند تا برلین نتواند برای سومین بار جهان را به آتش بکشد. با شکست هیتلر، ظاهر ماجرا نشان می‌داد که فاشیسم در آلمان به پایان خود رسیده اما خوی تمامیت‌خواه و امپریالیستی آلمانی‌ها، آنان را بر آن داشت تا این بار نه با جنگ سخت که با شیوه‌های مبتنی‌بر جنگ نرم، سلطه بر جوامع هدف را دنبال کنند. از این رو 6 سال پس از پایان جنگ دوم جهانی، در 1951، آلمان «موسسه‌ گوته» که برگرفته از نام شاعر برجسته آلمانی «یوهان ولفگانگ فون گوته» بود را با هدف آموزش زبان و فرهنگ آلمانی پایه‌گذاری کرد. یک‌سال بعد اولین شعبه خارجی این موسسه در یونان راه‌اندازی شد. در سال 1958 (1337) یعنی هفتمین سال تاسیس گوته، شعبه‌ای از آن در ایران افتتاح شد. کمی بعد و با گسترش شعبات در سرتاسر دنیا، رالف دارندورف، در وزارت خارجه آلمان، دستورالعملی را برای سیاست فرهنگی خارجی منتشر کرد. با این دستورالعمل ماموریت گوته به شکل قابل توجهی گسترش پیدا کرد و ترویج «روابط فرهنگی غیررسمی با کشورهای خارجی و آلمانی‌های مقیم خارج از کشور» را در دستورکار قرار داد. تقریبا در همان سال‌ها، به ابتکار دیتر ساتلر، رئیس بخش هنر وزارت خارجه، گوته به‌تدریج تمام موسسات فرهنگی آلمان در خارج از کشور را در اختیار گرفت. در سال 1968 گوته تحت تاثیر شورش‌های دانشجویی در اواخر دهه 1960، برنامه رویدادهای فرهنگی خود را با موضوعات اجتماعی-سیاسی و هنر آوانگارد تغییر داد تا برلین، کار فرهنگی ازجمله گفت‌وگو و مشارکت را به‌عنوان رکن سوم سیاست خارجی خود معرفی کند. به دنبال آن در دوران ویلی برانت، مفهوم «فرهنگ گسترده» اساس فعالیت‌های موسسه گوته را تشکیل داد. مجموع این رفتارها باعث شد تا در آن دوران، در جهان دوقطبی، کشورهای بلوک شرق ماموریت‌ جدید گوته را در چهارچوب «تبلیغات غربی» و «ابزاری برای جاسوسی» بخوانند. 💢 گوته در ایران پیش از انقلاب در ایران، گوته علاوه‌بر آموزش زبان آلمانی، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه فرهنگ داشت که یکی از آنها برگزاری محفل شبانه شعر و سخنرانی به مدت 10 شب در سال 1356 بود. با پیروزی انقلاب، گوته به دلیل فعالیت‌های فرهنگی در چهارچوب ارزش‌های غربی، تعطیل شد. گفته شده که چند سال بعد با رایزنی‌های سفارت آلمان، انستیتو گوته توانست در ایران برای ترویج زبان آلمانی مجددا فعالیت کند اما پخش یک ویدئوی هتاکانه در تلویزیون آلمان غربی در 15 فوریه 1987 (26 بهمن 1365)، باعث شد تا ایران برای همیشه تصمیم به تعطیلی انستیتو گوته بگیرد؛ اتفاقی که در سال 1366 افتاد. 💢 فعالیت با موسسه پوششی
💢 فعالیت با موسسه پوششی علی‌رغم تلاش‌های برلین، تهران با بازگشایی مجدد گوته موافقت نکرد تا آلمانی‌ها برای تداوم اهداف و عقب نماندن از موسسات رقبای خود به‌ویژه انگلیس و فرانسه، به‌منظور دور زدن قوانین ایران و همچنین محدودیت‌های اعمالی، به جای در، این بار از پنجره وارد شوند. در سال 1995 (۱۳۷۴) سفارت آلمان، بدون دریافت مجوز از نهادهای مربوطه در ایران، موسسه زبان آلمانی (DSIT) را تاسیس کرد. برخلاف گوته که علاوه‌بر آموزش زبان، امکان فعالیت‌های‌فرهنگی در کشورها را نیز داشت، موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران، همان‌گونه که از نامش پیداست، ظاهرا هدفش تدریس زبان آلمانی بود. این موضوع به صراحت در سایت سفارت آلمان در تهران آمده است که این موسسه «برای پیشبرد و حمایت از تفاهم بین آلمان و ایران در سال 1995» تاسیس شده است. طبق نوشته وب‌سایت سفارت، در مدت کوتاهی این موسسه تبدیل به «مرکز مهمی برای آموزش و بازآموزی زبان آلمانی» شد. بررسی اخبار آن سال‌ها چنین نشان می‌دهد که ایران در سال 1996، مجوزی 4 ساله برای فعالیت این موسسه صادر کرده است. در سال 2000 (1379) این مجوز فعالیت منقضی شد و موسسه می‌بایست برای ادامه فعالیت، درخواست مجوز می‌کرد. در اردیبهشت سال 1383 (آوریل 2004) «دایکو پوتسل»، رایزن مطبوعاتى سفارت آلمان در گفت‌وگو با شرق ادعا کرد «مجوز ادامه فعالیت انستیتو زبان آلمانى وابسته به سفارت آلمان صادر شده است.» شرق نوشته بود «مقامات ایران با ادامه کار این مرکز مخالفت نکرده بودند و توافق‌هایى برسر ادامه کار این انستیتو صورت گرفته بود.» البته این موضوع هیچ‌گاه از جانب ایران تایید نشد و شرق نیز نخواست آن را به نقل از رایزن مطبوعاتی منتشر کند. نکته قابل توجه درباره فعالیت موسسه اینجاست که حتی در خبرهای منتشر شده در رسانه‌های غربی، هیچ نامی از «موسسه زبان آلمانی» نیست و آنها از فعالیت مجدد موسسه گوته در ایران گفته‌اند. این در صورتی است که پرونده گوته در سال 1366 برای همیشه بسته شد اما با این حال و با توجه به اینکه (DSIT)، درواقع همان گوته با تابلوی جدید بود، همه آن را با نام گوته می‌شناختند. این مرکز در غیاب گوته عهده‌دار تمام وظایف گوته همچون برگزاری امتحانات آن شده بود. DSIT تنها در سال 2009، بیش از 5 هزار زبان‌آموز در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و پیشرفته داشته است. با وجود تعطیلی موسسه گوته در ایران و فعالیت DSIT، آلمانی‌ها همچنان مصر به بازگشایی مجدد گوته بودند. این موضوع به اندازه‌ای برای برلین مهم بود که تیرماه سال 1379 در جریان سفر سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران به آلمان در سال 2000 و دیدارش با «گرهارد شرودر» صدراعظم وقت آلمان، شرودر خواستار بازگشایی مجدد شعبه‌ای از انستیتو گوته در ایران شد. اما چرا گوته در این سطح برای آلمانی‌ها مهم بود که با وجود ایجاد یک موسسه پوششی، باز هم خواهان فعالیت مجدد آن بودند 💢 چرا گوته مهم است؟ گوته بزرگ‌ترین سازمان حاکمیتی فرهنگی آلمان برای صدور فرهنگ و ارزش‌های آلمانی در کشورهای مختلف و به‌ویژه کشورهای هدف برلین در راستای تقویت سیاست خارجی فرهنگی برلین است. این موسسه اگرچه در سال 1976 طی توافقنامه‌ای با وزارت خارجه، عنوان یک «سازمان فرهنگی مستقل» را به خود گرفته اما همچنان بخش عمده‌ای از بودجه‌اش را از وزارت خارجه آلمان دریافت می‌کند. در سال 2007 برای اولین بار در بیش از 10 سال، پارلمان آلمان بودجه این موسسه را افزایش داد. در اهمیت فعالیت‌های این موسسه همین بس که در کنار تامین 60 درصد بودجه‌اش از سوی وزارت خارجه آلمان، در بسیاری از پروژه‌هایش از سوی شرکت‌های بزرگ آلمانی یا بین‌المللی مانند ایرباس، آئودی، BMW، زیمنس و فولکس واگن تامین مالی می‌شود «تاتیانا لانشینا» پژوهشگر دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE مسکو در مقاله‌ای با عنوان «موسسه گوته و قدرت نرم» در مجله تحقیقات سازمان‌های بین‌المللی، از همکاری نزدیک وزارت خارجه آلمان و موسسه گوته خبر داد و نوشت وزارت خارجه «دفتر خارجی موسسه گوته را به جلسات و مشاوره‌های مربوط به فعالیت‌های موسسه دعوت می‌کند و آن را در جریان دستورات و گزارش‌های جدید هیات‌های خارجی قرار می‌دهد. همچنین موسسه گوته درباره دستاوردهای خود به وزارت خارجه آلمان گزارش می‌دهد و مرتبا با مقامات وزارت خارجه دیدار می‌کند» گوته در حال حاضر دارای 157 موسسه در 98 کشور جهان و 12 موسسه منطقه‌ای است. این موسسه با بیش از 3500 نفر کارمند (2800 نفر در خارج از کشور و حدود 700 نفر در دفتر مرکزی) توانست در سال 2019 برلین را در قدرت نرم به جایگاه سوم جهان برساند. در همین سال، آلمان از منظر قدرت نظامی در جایگاه دهم و از منظر دیپلماسی، در جایگاه هفتم جهان قرار داشت قدرت نرم به یک کشور این امکان را می‌دهد تا بتواند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و خود را در سطح بین‌المللی شکوفا سازد
🔴مشارکت سیاسی دوباره‌ی بانوان صحابه‌ی امام حسن علیه‌السلام با وجود پایمال شدن حقوق سیاسی زنان در فتنه‌ی سقیفه ♦️دوره امام حسن علیه السلام دوره بسیار پر فتنه جهان اسلام است از طرفی سلطه‌جویی‌های معاویه و از طرفی شیوخ مقدس نهروان انحرافات جدی در دین پیامبر واصل ولایت به وجود آورده بودند، اما امام حسن علیه السلام با وجود فتنه‌ها به هدایت جامعه اسلامی می‌پرداختند. ♦️در این بین حضور بانوان صحابه و خدمات آنها در تداوم امامت و بیعت شیعیان با امام علیه السلام بسیار مهم است " البته باید گفت فضای فرهنگی جامعه برای مشارکت سیاسی زنان به گونه‌ای بود که، بعد از غصب حق‌رای زنان در غدیرخم و بیعت مردان با ابوبکر، در زمان سه خلیفه حق مشارکت سیاسی زنان به حاشیه رفته بود و حضور جدی بانوان در قیام امام حسین و حضور میدانی آنها در عاشورا خود به نوعی مبارزه با بدعت حذف حق مشارکت سیاسی بانوان اسلام نیز بود. (۱) اما با حال زنان شیعه خدمات چشمگیری برای تداوم مکتب شیعه انجام داده‌اند که می‌شود به چند دسته کلی تقسیم کرد: 🔻زنان شاعر که نوحه‌سرایی شهادت امیرالمومنین را انجام داده‌اند بانوانی مثل امبراء، ام‌هیثم، زینب دختر ام‏سلمه، که از فقیه‏ترین زنان مدینه بود‌. به روایتی زهری، اسماء انصاری نیز از شهادت امیرالمومنین از حق شیعه دفاع کرده‌اند و در بصیرت دهی به جامعه و اجتماع مومنین بر سر ولایت امام حسن نقش آفرینی کرده‌اند. 🔻زنان راوی حدیث در زمان امام حسن علیه السلام نقل حدیث در زمان امیرالمومنین رواج یافته بود که در زمان امام حسن علیه السلام نیز با سرعت کمی تداوم داشته است . زنان مدینه وکوچه نزد امام رفته و احادیث را آموخته و به دیگر زنان آمورش می‌دادند. بانوانی مثل فاطمه دختر امیر المومنین که از صحابه امام نیز بودند، حبابه والیبه، فاطمه دختر حبابه، نضره، ابن سعد واقدی هم زنی به اسم صهبا را معرفی می‌کند، ام ابیها دختر عبدالله بن جعفر، امامه زن پارسای جهان اسلام که خواهر زاده حضرت زهرا سلام الله بودند نیز از شاگردان راوی حدیث امام حسن محسوب می‌شوند. 🔻جهاد تبیین بانوان در مقابل جنگ شناختی معاویه سنگین ترین هجمه‌ها علیه امام حسن علیه السلام ونابودی میراث شیعه بعد از صلح اتفاق افتاد، در این زمان بسیاری از یاران به شهادت رسیدند، معاویه مجالس عمومی تشکیل می‌داد، بزرگان را دعوت می‌کرد تا مدح معاویه و بدی امام حسن را بگویند، اما در این بین بانوانی بودند که با تمام قدرت از اهل بیت حمایت کرده‌اند و در روند نگارش تاریخ موثر بوده‌اند به عنوان مثال یکی از این بانوان آمنه همسر عمرو‌بن حمق خزائی است که بعد از شهادت همسرش توسط معاویه، معاویه را نفرین کرده و به علت روشنگری علیه معاویه از شام تبعیدشده است. این زن در راه حمص فوت می‌کند که بعید نیست به دست سربازان معاویه مسموم شده و به شهادت رسیده است . منابع : ۱_محمدحسین دوانی، نشست « بررسی حضور و نقش زنان در حوادث قیام حسینی ۲_حوزه‌نت ۳_کافه تاریخ ✍عالیه سادات ___________________ به ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
از همین رو پس از عدم اجابت درخواست بازگشایی موسسه گوته، سفارت برلین در تهران با استفاده از کارمندانش، به بهانه آموزش زبان، موسسه زبان آلمانی را افتتاح کرد. در ابتدا موسسه آموزش زبان آلمانی(DSIT) ظاهرا به وظیفه اصلی خود که آموزش زبان آلمانی است می‌پرداخت اما رفته‌رفته دایره حوزه‌های فعالیت خود را به اندازه‌‌ای گسترده کرد که تمام ماموریت‌های گوته را پوشش می‌داد. اگرچه گوته و حتی موسسه زبان آلمانی در بین افکار عمومی به موسسات تدریس زبان شناخته می‌شوند اما اصلی‌ترین فعالیت این موسسه که در پشت پرده و بدون مجوز انجام می‌گرفت، در حوزه فیلم، موسیقی و تئاتر تبلور پیدا می‌کرد. سفارت آلمان با علم به غیرمجاز بودن فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، تلاش داشت تا به صورت پنهانی و بدون برجا گذاشتن ردپایی از خود، در رویدادهای فرهنگی ایران نقش‌آفرین باشد. نمونه‌اش جلسه آقای «گوست» وابسته فرهنگی سفارت آلمان در ایران با برخی نویسندگان و روشنفکران برای فعالیت‌های فرهنگی در ایران بوده است. پس از اینکه این جلسه توسط نیروهای امنیتی شناسایی و عوامل حاضر در آن دستگیر شدند، طرف آلمانی ادعا کرد این جلسه برای گفت‌و‌گو درباره «تجدید فعالیت انستیتو گوته» بوده است. به نظر نمی‌رسد این ادعا با واقعیت تطابق داشته باشد؛ چراکه زمان برگزاری این جلسه 25 جولای 1996 (4 مرداد 1375) یعنی پس از آن بود که آلمانی‌ها از فعالیت مجدد گوته ناامید شده بودند و از همین رو موسسه آموزش زبان آلمانی را دایر کردند و در آن مشغول فعالیت بوده‌اند. علی‌رغم نداشتن مجوزی حتی برای آموزش زبان آلمانی، DSIT با انجام تبلیغات گسترده و اعتباربخشی به خود با استفاده از نام گوته و همچنین ارائه خدماتی همچون تسهیل خروج نخبگان، سالانه نزدیک به 10 هزار زبان‌آموز ایرانی را جذب می‌کرد و نزدیک به 15 هزار نفر در لیست انتظار داشت. دفتر تهران با این تعداد زبان‌آموز، پس از دفتر مونیخ، بالاترین رکورد زبان‌آموز را به خود اختصاص داده است. 💢 لیبرالیسم در مدارس ایران یکی از نگران کننده‌ترین برنامه‌هایی که موسسه (DSIT) در قالب آموزش زبان آلمانی در حال پیشبرد آن است، دو طرحBKD (Bildungskooperations Deutsch) و PASCH است. این دو برنامه، بر یک حوزه متمرکز هستند؛ تربیت دانش‌آموزان با باورهای غربی. البته این تنها آلمانی ها نیستند که چنین برنامه‌ای را در ایران دنبال می کنند. آمریکایی‌ها نیز با روش‌های گوناگون تلاش بر تعلیم دانش‌آموزان ایرانی با آموزه‌های غربی دارند. پیش از این «فرهیختگان» در گزارش «لانه شبکه‌سازی آمریکا» از تلاش بنیاد آمریکایی اوراسیا (Eurasia Foundation)برای ایجاد مدارس آنلاین آموزش شهروندی خبر داد و نوشت این مدارس به جای دانش‌آموزان، به‌صورت متمرکز آموزش معلم‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی را دنبال می‌کند تا آنان را به سمت ایجاد شبکه‌های فشار بر حکومت برای «تغییر قوانین کشور» به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش هدایت کند و درنهایت بتواند الگوی آموزش شهروندی در ایران را که «براساس پایبندی به ایدئولوژی دینی» تعریف شده را به آموزش «شهروندی دموکراتیک» تبدیل کند. در آن گزارش به آموزش سند 2030 در مدارس در قالب «کارگاه سند توسعه پایدار» و از طریق معلمان اشاره شده بود. در یکی از گزارش‌های بنیاد به‌صراحت آمده «بیش از 70 معلم» درحال حاضر مفاهیم دوره‌ای بنیاد اوراسیا را در کلاس‌های درس خود در سراسر ایران «وارد» کرده‌اند. حالا آلمانی‌ها با برنامه (BKD) دقیقا همان پروژه‌ای را که آمریکایی‌ها به صورت مجازی و زیرپوستی دنبال می‌کنند، به شکلی عیان در مدارس ایرانی پیاده‌سازی می‌کنند. این برنامه در واقع بخشی از تلاش‌های گسترده‌تری برای ترویج زبان و فرهنگ آلمانی در سراسر جهان است. با این حال در این برنامه، تمرکز اصلی روی معلمان است. گوته در این برنامه اقدام به پشتیبانی از معلمان، مدارس و نهادهای آموزشی‌ای می‌کند که زبان آلمانی را به‌عنوان زبان خارجی تدریس می‌کنند. در این برنامه منابع آموزشی (کتاب، ابزار آموزشی و حتی تجهیزات) مطابق با نظام آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ دولت آلمان و مبتنی‌بر ارزش‌های فرهنگی آلمان تدریس می‌شود و معلمان ضمن آموختن این اصول در دوره‌های آموزشی، از سوی موسسه DSIT و درواقع گوته، تحت پشتیبانی فنی و آموزشی قرار می‌گیرند. با تربیت نسلی از معلمان زبان آلمانی مطابق با فرهنگ غربی و همچنین حمایت مالی از آنها، شبکه‌ای از معلمان زبان آلمانی تشکیل می‌شود که این شبکه تضمین‌کننده تعلیم هزاران دانش‌آموزی خواهند بود که از دریچه فرهنگ و ارزش‌های غربی به دنیا می‌نگرند.