eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب
2.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
335 ویدیو
79 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ باید تقویت بشود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 ✅ خبر خوب برای مبلغان؛ سامانهٔ شمع راه‌اندازی شد. https://eitaa.com/shabaketabligh/880 ✅ پیگیری رساله سطح 3 و 4 و دریافت مدرک به صورت مجازی. https://eitaa.com/sotohaali/1037 ✅ راه اندازی کانون هنرهای ادبی با حضور جمعی از بانوان طلبه و مبلغ اهل قلم https://eitaa.com/hawzahnews/28366
مجمع نمایندگان طلاب
/ / سه چیزی که باعث قبول نشدن اعمال میشود / ۱۳۸۲/۰۳/۰۴ حَدَّثَنا اَبی رَضیَ اللهُ عَنهُ قالَ حَدَّثَنا سَعدُ بنُ عَبدِ اللهِ عَن اَحمَدَ بنِ اَبی عَبدِاللهِ البَرقیِّ عَن اَبیهِ عَن صَفوانَ بنِ یَحیى عَن عَبدِ الرَّحمنِ بنِ الحَجّاجِ عَن اَبی عَبدِالله (عَلَیهِ السَّلام) قالَ: قالَ‌ اِبلیسُ‌ لَعنَةُ اللهِ‌ عَلَیهِ‌ لِجُنودِهِ اِذا استَمکَنتُ مِنِ ابنِ آدَمَ فی ثَلاثٍ لَم اُبالِ ما عَمِلَ فَاِنَّهُ غَیرُ مَقبُولٍ مِنهُ اِذَا استَکثَرَ عَمَلَهُ وَ نَسیَ ذَنبَهُ وَ دَخَلَهُ العُجب.(۱) قالَ‌ اِبلیسُ‌ لَعنَةُ اللهِ‌ عَلَیهِ‌ لِجُنودِهِ اِذا استَمکَنتُ مِنِ ابنِ آدَمَ فی ثَلاثٍ لَم اُبالِ ما عَمِلَ فَاِنَّهُ غَیرُ مَقبُول سند این روایت به ابلیس میرسد که این لعین، به لشکریان خود این جور گفت که اگر من توانستم در سه چیز بر بنی‌آدم مسلّط بشوم، دیگر غصّه‌ی این را نمیخورم که حالا او اعمال نیکی دارد به جا می‌آورد و ممکن است مراتب سعادت را طی کند؛ نه، خاطرم آسوده است؛ چون هر کاری بکند از او قبول نخواهد شد؛ عمده این است که من این سه چیز را بتوانم تدارک کنم و در این سه کار بر بنی‌آدم مسلّط بشوم؛ اگر [مسلّط] شدم دیگر خیالم آسوده است. آن سه چیز چیست؟ اِذَا استَکثَرَ عَمَلَه یکی این است که او کار نیک خود را زیاد به شمار بیاورد، به نظرش زیاد بیاید؛ به خودش که نگاه میکند میگوید: «ما واقعاً چقدر آدم خوبی هستیم! این همه نماز و این قدر نافله و این قدر خدمت به مردم و روزی چند ساعت در دادگاه‌ها و در فلان مسئولیّتها، درس هم که میرویم و درس هم که میگوییم»؛ همین طور کارهای خودش به نظرش زیاد بیاید؛ اعمال خیر خودش را [زیاد بشمارد و] از خود خشنود شود، راضی بشود از خود به خاطر کارهایی که انجام میدهد. اوّلین ضربه‌ای که به انسان میخورد و خاکریز اوّلی که جلوی دشمن او -یعنی ابلیس- باز میشود این است؛ ما گاهی هم بعضی‌ها را می‌بینیم که میگویند: «آقا ما دیگر چه کار کنیم؟ این همه داریم کار میکنیم»؛ به نظرشان آن کاری که میکنند زیاد می‌آید؛ خود را مقایسه نمیکنند با بندگان صالح خدا که یک لحظه از لحظات عمرشان را فارغ از خدمت و عبادت و کار خیر و حسنه نبودند؛ این مقایسه را حاضر نیستند بکنند و همین کارهای کوچک خودشان به نظرشان بزرگ می‌آید. وَ نَسیَ ذَنبَه دوّم [اینکه] گناهان خود را فراموش بکند؛ مثل همه‌ی عادات ماها که به خودمان به چشم حسن‌ظن نگاه میکنیم؛ [یعنی] این همه گناه کوچک، بزرگ، خلاف، غیبت، دروغ، خدای نکرده تهمت و تخلّفات گوناگون را فراموش کنیم، از یادمان برود. اینکه می‌بینید در بعضی از دعاها مدام اسم گناه تکرار میشود -اَللهُمَّ‌ اغفِر لِیَ‌ الذُّنوبَ‌ الَّتی‌ تَهتِکُ‌ العِصَم-(۲) تا که انسان به یادش بیاید؛ یا درباره‌ی انسان در روایت دارد که «وَ بَکى‌ عَلى‌ ذَنبِه»،(۳) بنشیند بر گناه خود، به گناه‌هایی که کرده بگرید؛ [این] به یاد آوردن گناه است که اینها را انسان فراموش نکند؛ در مراقبتها و در باب مراقبة هم میگویند که هر شبی بنشینید ببینید چه کار کردید آن روز؛ این مانع از فراموشی میشود. یکی هم اینکه فراموش کند. وَ دَخَلَهُ العُجب سوّم [اینکه] خودشگفتی در او وارد بشود؛ این خودشگفتی طبعاً برای اَعمال نیست، چون آن قبلاً گفته شد؛ برای خصوصیّات خود او است؛ [یعنی] علم خودش، تقوای خودش، حلم خودش، صبر خودش به نظرش بزرگ بیاید. خودشگفتی یا عُجب یعنی انسان در مقابل خودش که قرار میگیرد دچار اعجاب بشود و به شگفت بیاید که واقعاً «ما هم چه آدم خوب و برجسته‌ای هستیم»! گاهی هم انسان گله‌مند میشود که چطور دیگران نمیفهمند این خوبی‌های ما را؟ چطور قدر نمیدانند؟ بله جناب ابلیس به دوستانش این جور میگوید که وقتی این سه خصوصیّت در کسی وارد شد و من توانستم از این سه ناحیه، بر یک انسان سلطه و سیطره پیدا کنم، دیگر غصّه‌ی این را که حالا عبادت کرد و روزه گرفت و نماز خواند نمیخورم؛ چون میبینم همه‌ی اینها باطل خواهد بود؛ یعنی قبول نخواهد بود. ۱) خصال، روایت هشتادوششم، ج ۱، ص ۱۱۲؛ « امام صادق (علیه السّلام) فرمود: شیطان لعین به لشگر خود گفت که من اگر در سه مورد بر فرزند آدم دست یابم، پس از آن هر عملى که به‌ جا آورد پریشان‌خاطر نگردم که میدانم عملش پذیرفته نیست: هنگامى که عمل خود را زیاد پندارد و گناه خود را فراموش کند و خودپسندى در او راه یابد.» ۲) مصباح‌المتهجّد، ج ۲، ص ۸۷۲ ۳) روضةالواعظین، ج ۲، ص ۴۵۲
🌷همراهان گرامی و کتابخوان سلام🌷 برای دسترسی بهتر به کتاب های معرفی شده در کانال از استفاده کنید: 💠 21_ خاندان ویرانی 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6235 22_ 72 سخن عاشورایی 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6239 23_ نظام سیاسی در اسلام 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6247 24_ مقررات شرعی ساختمان و مهندسان 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6267 25_ طالبان؛خاستگاه و مبانی فکری 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6272 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 آدرس سایر قفسه های کتاب ✅ 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6215 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6226 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6245 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6261
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
💠 طلاب و فضلای محترم؛ برای نمایندگان طلاب از فهرست زیر استفاده کنید: 📌 ✅ مجمع نمایندگان طلاب باید برای آینده حوزه هدف گذاری کند. 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6090 ✅ سهم طلاب را در حرکت رو به جلو جدی بگیرید. 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6095 ✅ تلاش همه برای مدرنیزه‌کردن حوزه، منطبق با نیازها. 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6102 ✅ حوزه، مسؤول ارائه‌ی الگوی زندگی اسلامی 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6112 ✅ تصویر مطلوب و ایده‌آلی حوزه‌های علمیه 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6141 ✅ استعدادهای خوب در حوزه را به سوی کار تبلیغی هدایت کنید. 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6146 ✅ عدم امکان پاسخگویی حوزه‌ی ما با وضع کنونی 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6149 💠 دریافت سایر بخش ها: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6022 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6085
◾️ مجمع نمایندگان طلاب درگذشت حجت الاسلام اسدپور را تسلیت گفت 🔻 مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین اسدپور را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است: باسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون خبردرگذشت جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین اسدپور (رحمت الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید. وی از اساتید اخلاق، انقلابی و نماینده طلاب و فضلای شبستر دوره هفتم مجمع نمایندگان بود و در مناسبت های مختلف فرهنگی داخلی، خارجی و در تربیت و هدایت طلاب فعالیت چشمگیر داشت. ارتحال این عالم ربانی را به پیشگاه امام عصر( عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و حوزه های علمیه کشور و قم و طلاب وفضلای شبستر بویژه خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و علو درجات برای ایشان و صبر جمیل و جزیل را برای خانواده خواستاریم. هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم https://b2n.ir/y22224 ┅┅┅❀🔶🔷💠🔷🔶❀┅┅┅ 📲 جدیدترین اخبار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را اینجا دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/4022206477C6f03594923
🏴 نماینده طلاب و فضلای هرمزگان درگذشت ◾️ حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، نماینده طلاب و فضلای هرمزگان، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بامداد سه شنبه دوم شهریورماه، پس از یک ماه مبارزه با بیماری منحوس کرونا درگذشت. ◾️ حجت الاسلام جهانگیری متولد ۱۳۶۳ بندرجاسک از شهرستان های استان هرمزگان و دارای مدرک سطح چهار در رشته تفسیر و علوم قرآنی بود. https://b2n.ir/r88471 ✓ کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب ╭┅───•••───┅╮ 💠 @MNT_QOM ╰┅───•••───┅╯
مجمع نمایندگان طلاب
🏴 نماینده طلاب و فضلای هرمزگان درگذشت ◾️ حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، نماینده طلاب و فضلای هرمز
🔳 تسلیت مجمع نمایندگان طلاب در پی درگذشت حجت الاسلام جهانگیری 🔻 مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است: باسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون خبردرگذشت جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج عبدالمحمود جهانگیری (رحمت الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید. وی از نمایندگان فعال و انقلابی و سخت کوش حوزه انتخابیه هرمزگان در دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم بود و در جایگاه های مختلف فرهنگی و در تربیت و هدایت طلاب فعالیت چشمگیر داشت. ارتحال این عالم ربانی را به پیشگاه امام عصر( عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و حوزه های علمیه کشور و قم و هرمزگان و طلاب وفضلای استان هرمزگان بویژه خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و علو درجات برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای خانواده خواستاریم. هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم https://b2n.ir/g97906 🌐 کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب
📢 ✅ دانشنامه مجازی ویکی پاسخ رونمایی شد. 🔹سامانه ویکی پاسخ دانشنامه ای مجازی بوده که در راستای پاسخ گویی به سؤالات و شبهات مختلف دینی راه اندازی شده است. https://eitaa.com/ismcir/4707ششصدوهفتاد و هشتمین شماره هفته‌نامه افق حوزه منتشر شد+ دانلود و مشاهده نسخه PDF⬇️ https://hawzahnews.com/xbhR2
مجمع نمایندگان طلاب
/ / حسد، حرص و دروغ منشاء بسیاری از ناروایی‌های اجتماعی‌اند / ۱۳۸۲/۰۶/۲۴ حَدَّثَنا اَبی رَضِیَ اللهُ عَنهُ قالَ حَدَّثَنا عَلیُّ بنُ اِبراهیمَ بنِ هاشِمٍ عَن اَبیهِ عَن اِسماعیلَ بنِ مَرّارٍ عَن یُونُسَ بنِ عَبدِ الرَّحمنِ یَرفَعُهُ اِلى اَبی عَبدِ الله عَلَیهِ السَّلام قالَ: کانَ فیما اَوصى بِهِ رَسولُ الله صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه عَلیّاً عَلَیهِ السَّلام:‌ یَا عَلیُّ اَنهاکَ عَن ثَلاثِ خِصالٍ ‌عِظامٍ الحَسَدِ وَ الحِرصِ وَ الکَذِب.(۱) یَا عَلیُّ اَنهاکَ عَن ثَلاثِ خِصالٍ ‌عِظام این [این روایت بخشی از] یک مجموعه‌‌ وصایایی است از نبیّ‌ّ اکرم (صلّی‌ الله ‌علیه ‌و‌ آله ‌‌و ‌سلّم)‌ به امیرالمؤمنین که یک قسمتی‌ از آن را اینجا ذکر کرده‌اند؛ [یا علی!] از سه خصلت منفی بزرگ تو را نهی میکنم، که اگر دقّت کنیم می‌بینیم بخش مهمّی از ناملایمات و ناروایی‌ها در میان مردم ناشی از همین سه خصلت است [و این] مخصوص مسلمانها هم نیست و در هر جامعه‌ای که یک چنین خصوصیّاتی باشد، مایه‌ی وجود ناروایی‌های بسیاری در آن جامعه خواهد شد: الحَسَد یکی حسد است که موجب میشود که روابط عاطفی انسان با مردم پیرامون خود -هرچه نزدیک‌تر، بیشتر- به هم بخورد و ناسالم بشود؛ اگر انسان به نزدیکان خود، به برادر خود، به دوست نزدیک خود، به خویشاوند خود، به معاشر خود، همین طور بروید تا افراد گوناگون جامعه و تا هرجایی که دایره‌ی آشنایی او توسعه دارد، حسد بورزد، روابط عاطفی و قلبی او با این محسودین را ناسالم میکند و خراب میکند. [این] درست عکس آن چیزی است که در یک نظام سالم مورد نظر است که توادد(۲) و تراحم و محبّت و مانند اینها باشد؛ محبّتها را از بین میبرد، صمیمیّت‌ها را از بین میبرد، همکاری‌ها را از بین میبرد؛ صِرف حسد! چقدر کسانی که انسان مایل است با آنها همکاری کند، محبّت کند، به خاطر حسادت به آنها، جلوی اینها گرفته میشود؛ به او کمک نمیکند، همکاری نمیکند، دوستی نمیکند، بدگویی میکند، کارشکنی میکند به خاطر حسد. ببینید! منشأ بسیاری از ناروایی‌ها در ارتباطات اجتماعی عبارت است از حسد؛ یعنی [حسد] یک سرِ بند است، یک ریشه است برای مجموعه‌ای از ناروایی‌ها و به دنبال آن، ناکامی‌ها. وَ الحِرص حرص یک بُعد دیگر و یک جانب دیگر است که آن هم موجب میشود انسان چیزهایی را در زندگی خود هدف‌گیری کند، مادّیاتی را هدف خود قرار بدهد و در راه رسیدن به آنها دیگر هیچ ملاحظه‌ای نکند؛ مثل یک کودکی که وقتی مثلاً یک چیز جذّابی جلوی او، در دو سه متری قرار میگیرد و میخواهد برود طرف آن، دیگر سر راهش نگاه نمیکند که لیوان آب ریخت، ظرف غذا چپه شد؛ اینها را دیگر ملاحظه نمیکند، همین طور بی‌ملاحظه می‌آید به طرف آن. حرص این جوری است در انسان؛ وقتی انسان به مال دنیا حریص شد، به مقام دنیا حریص شد، به شهوات دنیوی حریص شد و هدف‌گیری کرد، دیگر بین راه ملاحظه نمیکند که از این حرکت سریع او چه اتّفاق می‌افتد، چه چیزهایی خراب میشود، چه چیزهایی میریزد، چه آبروهایی بر باد میرود، چه فضیلت‌هایی نابود میشود، چه حقهایی پایمال میشود؛ اینها را دیگر انسان ملاحظه نمیکند؛ حرص این است. وَ الکَذِب سوّمی هم کذب است؛ دروغ، دروغ‌گویی، دروغ رفتاری که نقطه‌ی مقابل صادق و صدق است که در قرآن این همه راجع به آن صحبت شده و صادقین این طور مورد مدح قرار گرفته‌اند؛ یعنی همه‌ی حقایقی را که یک انسان، یک مجموعه‌ی انسانی، یک جامعه باید بر اساس آن حرکت کنند، وارونه نشان دادن و وارونه کردن و عکس مراد را در واقع تحصیل کردن؛ کذب، این است که چیز عجیبی است. ۱) خصال، ج ۱، ص ۱۲۴؛ «امام صادق (علیه السّلام) فرمود: پیغمبر (صلّی ﷲ علیه و آله) ضمن سفارش‌هایش به حضرت على (علیه السّلام) فرمود: یا على! تو را از سه صفت بزرگ باز میدارم: حسد و حرص و دروغ.‌» ۲) محبّت 🔷 دریافت سایر جلسات: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6103 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6214
+ دریافت رایگان نسخه الکترونیکی 📚 مقالاتی از اندیشه‌نامه‌ی انقلاب اسلامی ؛ تبیین اندیشه‌ی انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(قدس سره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) - جلد اول ✍️ : هدف اندیشه‌نامه انقلاب اسلامی، ارائه‌ی مجموعه‌ای مکتوب از مقالات علمی و پژوهشی است که خطوط فکری و مواضع نظری انقلاب اسلامی را بر اساس دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظلّه‌العالی) به‌گونه‌ای جامع و در تراز آثار دانشنامه‌ای تبیین کند. مخاطبان این مجموعه، نخبگان و فرهیختگان‌اند؛ به‌ویژه جوانان فرهیخته‌ی‌ دانشگاهی و حوزوی که درصدد تعمیق نظام‌واره‌ی اندیشه‌ی خود ذیل اندیشه‌ی انقلاب اسلامی میباشند. "اندیشه‌نامه انقلاب اسلامی" دارای 102 مدخل اصلی است که به تبیین ابعاد مختلف مواضع فکری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... انقلاب اسلامی می‌پردازد. از این تعداد، مقالاتِ 15 عنوان از مداخل در کتاب حاضر با عنوان جلد اول «مقالاتی از اندیشه‌نامه انقلاب اسلامی» منتشر میشود تا درعینِ‌حال فرصتی برای دریافت نظرات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران هم فراهم شده باشد. 🌐 آدرس خرید اینترنتی: yun.ir/amy8ae
،مجموعه ای است از احادیثی که آن ها را در ابتدای درس خارج شرح کرده اند. این مجموعه از تاریخ یازدهم آبان 1378 موجود است و جلسات قبلی در دسترس نیست. به همت روابط عمومی ، شماره اول این بسته محتوایی شامل جلسه ۱۹ تا ۵۰ در قالب یک فایل برای استفاده آسان تر طلاب و فضلا و مبلغین آماده شده و ارائه می شود.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | «اگر بخواهیم -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من این را به شما عرض کنم: حوزه‌ی قم پشتوانه است. حرف من این است که میگویم حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بایستی به‌عنوان یک حوزه‌ی انقلابی، به‌عنوان ، به‌عنوان آن کوره‌ی آتشفشانی که همین‌طور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد.» ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
مجمع نمایندگان طلاب
/ / چه کسانی تمام دنیا را دارند؟ / ۱۳۸۲/۱۰/۰۲ عَن اَبِی الدَّرداءِ قالَ‌، قالَ رَسولُ الله صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه‌: مَن اَصبَحَ مُعافًى فی جَسَدِهِ آمِناً فی سَربِهِ عِندَهُ قوتُ یَومِهِ فَکَأَنَّما حیزَت لَهُ الدُّنیا.(۱) مَن اَصبَحَ مُعافًى فی جَسَدِهِ آمِناً فی سَربِهِ عِندَهُ قوتُ یَومِهِ فَکَأَنَّما حیزَت لَهُ الدُّنیا پیامبر اکرم فرمود: کسی که این سه خصوصیّت را داشته باشد وقتی که روز را آغاز میکند، مثل کسی است که همه‌ی دنیا را دارد: یکی اینکه در جسم خود بیماری‌ای نداشته باشد، سالم باشد، جسمش سالم باشد؛ [دوّم،] در مسیر زندگی و رفت و آمدهایش هم امنیّت داشته باشد؛ [سوّم،] خوراک روزش را هم داشته باشد. حکمت که میگویند این است! حرفهای سهل و ممتنع، بظاهر ساده و آسان که هر چه بیشتر روی آن فکر میکنید، بیشتر به اعماقش میرسید و می‌بینید درستش همین است. انسان همه‌ی دنیا را برای چه میخواهد؟ برای این میخواهد که جسم او سالم باشد، بیماری نداشته باشد و امنیّت داشته باشد و شکمش خالی نماند؛ اصلاً دنیا برای این است و آنچه نیازهای ضروری انسان است اینها است؛ این [انسان] مثل اینکه همه‌ی دنیا را دارد. نمیخواهد بگوید که دنبال تولید ثروت نباشید که حالا یک عدّه‌ای بگویند: «عجب! اسلام با تولید ثروت مخالف است»؛ نه، اسلام که فریاد میزند ثروتهای انباشته‌ی در درون طبیعت را با همه‌ی وجود و همه‌ی استعداد استخراج کنید که مخالف این نیست؛ نمیگوید مثلاً دنبال علم نروید یا دنبال جاه و حرمت بین مردم نروید، اسلام مانع از اینها که نیست و میگوید [دنبال] بکنید؛ میخواهد بگوید اساس راحت انسان که وقتی این را داشت دیگر باید حرص نزند، باید برای خاطر زخرف(۲) دنیا ظلم نکند، بداخلاقی نکند، بی‌انصافی نکند، جنایت نکند، این سه‌ خصوصیّت است؛ این سه خصوصیّت اساس همه چیز است و اینها آن چیزهایی است که انسان وقتی آنها را دارا هست قدرش را نمیداند. شما راحت میخورید، راحت دفع میکنید؛ نه در خوردن مشکلی دارید، نه در دفع کردن مشکلی دارید، نه در مسیر این خوراک از وقتی که از گلو پایین میرود تا وقتی که دفع میشود دردی، ناراحتی‌ای دارید؛ خب سلامت این است، در حالی ‌که بین همین آغاز خوردن غذا، یعنی از لب انسان تا انتهایی که این فاضل غذا و باقی‌مانده‌ی غذا خارج میشود دَه‌ها نوع ناراحتی و رنج ممکن است وجود داشته باشد؛ هر کدام از اینها پیش بیاید زندگی برای شما تلخ است: لب‌هایتان زخم بشود نتوانید غذا درست بخورید، دندانهایتان خراب باشد نتوانید غذا بخورید، زبانتان آفْت بزند نتوانید غذا بخورید،‌ گلویتان مشکل پیدا کند نتوانید [غذا را فرو دهید]؛ همین طور بروید تا پایین ببینید چقدر مشکلات سر این راه ممکن است وجود داشته باشد که هر یکی از اینها [پیش] بیاید زندگی را بر شما تلخ خواهد کرد. شما اینها را ندارید، ملتفت هم نیستید که این مشکلات را ندارید؛ بزرگ‌ترین راحت برای زندگی انسان، این است؛ همین طور امنیّت، همین طور خود غذا که انسان نگران و دغدغه‌ی گرسنگی را نداشته باشد. اینها آن روح حرص و آز انسانی را میخواهند در انسان کنترل کنند و مهار کنند که بدبختی‌های جامعه‌ی بزرگ بشری و خانواده‌ی بزرگ بشر هم ناشی از همین روح آز و افزون‌طلبی‌های زیادی است. ۱) خصال، ج ۱، ص ۱۶۱؛ «رسول خدا به ابى‌درداء فرمود: کسى که صبح تندرست و در امنیت باشد و خوراک همان روز را داشته باشد مثل این است که دنیا را به او داده‌اند.» ۲) زر و زیور دنیا 🔷 دریافت سایر جلسات: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6103 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6214
💠 فداکاری و خون ماه محرّم برای مذهب تشیع ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به دست آمده است. 06 دی 1357 إن شهر محرم لدی المذهب الشیعی هو الشهر الذی تحقق فیه النصر بالتضحیه والدماء. ۲۶ محرم ۱۳۹۹ ه- ق The month of Muharram for the Shi`ah school of thought marks an occasion when victory has been gained through devotion and bloody sacrifices. December ۲۷, ۱۹۷۸ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/index/quote#quote27961
📚همرزمان حسین (علیه‌السّلام) ؛ ده گفتار از حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(علیهم‌السّلام) این کتاب مشتمل بر 10 سخنرانی معظّمٌ‌له در ماه محرّم سال 51 است. ایشان بین سالهای 46 تا 55 به طور متناوب در مناسبتهای مذهبی به تهران مسافرت میکردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن میپرداخته‌اند. در محرّم سال 51 به تهران عزیمت میکنند و در هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) و برخی از جلسات دیگر به سخنرانی می‌پردازند. هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) از هیئتهای پرشور و انقلابی تهران بود و بسیاری از مبارزان انقلابی در جلسات این هیئت شرکت میکردند و سخنرانان این جلسه نیز از میان روحانیان انقلابی انتخاب میشدند. معظمٌ‌له از ابتدای تأسیس این هیئت بارها در آن سخنرانی کرده بودند. نفس سخنرانی در این جلسه، یک اقدام انقلابی از سوی ایشان تلقّی می‌شد. این کتاب پایان راه نیست بلکه آغازی است برای آشنایی صحیح با سیره‌ی پربهجت و درس‌آموز اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و بر دانشمندان تاریخ اسلام است تا با بهره‌گیری از نکات و سرخط‌های ارائه‌شده‌ی در این کتاب، دَین خود را نسبت به این بزرگواران و جامعه‌ی اسلامی ادا نمایند. 🌐 آدرس خرید اینترنتی: yun.ir/8nq732
🌀 مرکز واکسیناسیون ویژه طلاب راه اندازی شد ♻️ مرکز امور طلاب و مرکز خدمات حوزه های علمیه در اطلاعیه ای از راه اندازی مرکز واکسیناسیون ویژه طلاب بالای ۱۸ سال حوزه علمیه قم خبر دادند. ♻️ طلاب بالای ۱۸ سال می توانند بدون ثبت نام و با دردست داشتن کارت ملی و کارت طلبگی همه روزه از تاریخ ۴ شهریور به مدت پنج روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۶ به مرکز واکسیناسیون الهادی مراجعه نمایند. ♻️ باتوجه به کمبود واکسن ایرانی برکت توصیه می شود طلاب سریعا به مرکز واکسیناسیون مراجعه نمایند. ♻️ طلاب برای واکسیناسیون به آدرس: خیابان امام(ره)، انتهای شهرک امام حسن (ع)، سمت چپ، کوچه شهیدان عطار، جنب چاپخانه تبلیغات اسلامی، مجتمع الهادی (روبروی سپاه علی بن ابیطالب (ع)) مراجعه نمایند. https://hawzahnews.com/xbhYB منبع: خبرگزاری حوزه ┅┅┅❀🔶🔷💠🔷🔶❀┅┅┅ 📲 جدیدترین اخبار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را اینجا دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/4022206477C6f03594923