هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ چرا نباید به خواسته اقلیت بیحجاب تن داد؟
🔰 حمید رسایی: در صفحه مجازی معاون بازرسی و نظارت دادستان کل کشور، متن پیوست قرار داده شده است. این متن اشاره یه بندهایی دارد که حکایت از وظایف قطعی قوه قضاییه در برخورد با #کشف_حجاب و #بیحجابی دارد. باید از قوه قضاییه که در برابر کشف حجابها (و نه کم حجابها یا بدحجابها) چنین قاطعانه وارد میدان شده است، تشکر کرد.
اینجا را ببینید (eitaa.com/rasaee/7168)
طبق معمول احتمالا جماعتی از درون خیمه حاکمیت، در اجرای این برخورد قانونی و قاطعانه، تشکیک میکنند. در حالی که متدینین جامعه و کسانی که برای استقرار نظام اسلامی و اجرای احکام دین هزینه و شهید دادهاند، از بیحرمتیها و کشف حجابهای این ایام ناراضی و مطالبه جلوگیری از گسترش آن را دارند،
چرا در حالی که رهبر انقلاب صراحتا تأکید کردند که حجاب، حکم الهی و واجب شرعی است و باید اجرا شود، اما در برخورد با کشف حجاب تعداد معدودی از این افراد، منفعلانه عمل میشود؟
چرا در حالی که اقلیت اقلی از زنان، کشف حجاب کردهاند و این اقلیت، دیکتاتورمآبانه دنبال تحمیل بیقانونی و هنجارشکنی خود به اکثریت جامعه هستند، باید در برابر آنها کوتاه آمد؟
چرا در حالی که اکثریت خانمهای جامعه با احترام به شرع و قانون، علیرغم کشف حجاب یک اقلیت دیکتاتور، حاضر به همراهی با آنها نشده و به تعبیر رهبر انقلاب با عدم پذیرش انجام کشف حجاب، توی دهان دشمن زدهاند، این مواد قانونی نباید اجرا شود!
البته در کنار برخورد با بیحجابیها این خواسته به حقی از طرف مردم است که نه فقط در موضوع #بیحجاب که در موضوعات دیگر از جمله مفاسد اداری و اقتصادی، با قاطعیت قانون اعمال شود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️هر چه دارم از نماز اول وقت و
امام حسین(ع) دارم.
تا حالا نشده چیزی رو دوبار به امام حسین بگم..!!!!
نوجوان ۱۳ سالهای که حرف و عملش عقلای جهان را مات و مبهوت خود کرده...
محیالدین🌼سلطانیفر
⭕️هر چه دارم از نماز اول وقت و امام حسین(ع) دارم. تا حالا نشده چیزی رو دوبار به امام حسین بگم..!!!
عجب چیزیه این...
إن تتولوا یستبدل قوماً غیرکم ثمّ لایکونوا أمثالکم...
دسترسی به اینستاگرام واقعاً سخت شده و فیلترشکنها یکی پس از دیگری از کار میافتند یا سرعت خیلی پایینی دارند. بنابراین چارهای نیست جز نقل مکان به روبیکا.
لینک صفحه روبیکای بنده:
https://rubika.ir/m_sultanifar
عوامل-مؤثر-بر-اجرایی-شدن-سیاست-های-حجاب-و-راهکارهای-پیش-رو-irpublicpolicy.pdf
2.37M
آمار مرکز پژوهش های مجلس پیرامون حجاب
محیالدین🌼سلطانیفر
آمار مرکز پژوهش های مجلس پیرامون حجاب
در مخالفت با منع حاکمیتی کشف حجاب گاهی به این پژوهش استناد میکنند. میگویند طبق این بررسی، اکثر مردم حجاب شرعی ندارند و تمایل به حجاب عرفی دارند، ثانیاً اکثراً با دخالت حکومت در این قضیه مخالف اند.
در حالی که اگر با دقت بخوانید، می بینید که اولاً منظور از حجاب شرعی در این پژوهش حجاب کامل شرعی یعنی پوشش کامل به غیر از صورت و دستها تا مچ است. کمتر از این را اسمش را گذاشته حجاب عرفی و اقرار کرده که اکثر قاطع مردم این حجاب را دارند. همچنین اذعان کرده که همین حجاب را هم به دلیل اعتقادات دینی دارند و این را یک ضرورت دینی میدانند. پس اکثریت حجاب دارند. از روی دینداری هم حجاب دارند. اسم صحیح تر ما برای این پدیده «حجاب دینی ضعیف» است.
ثانیاً اگر دقت کنید با توجه به زمانی که این پژوهش انجام شده، منظور از دخالت حاکمیت در امر حجاب، همان گشت ارشاد است. یعنی بر فرض اگر این دادهها نشان از مخالفت اکثر مردم داشته باشد (که در آن هم بحث هست)، مخالفان با گشت ارشاد مخالفت کردهاند با همه حواشی و مشکلات و تخریبهایی که علیهش بوده. نه اصل منع قانونی که میتواند شیوههای اجرای متفاوتی داشته باشد. ذهنیت عمومی این بوده است. این گزارش که سال ۹۷ منتشر شده، خودش آمارگیری نکرده بلکه پژوهشهای سالهای قبل را گزارش کرده که مخصوصاً در موضوع الزام حکومت بر حجاب، مربوط به سالهای ۸۵ و ۸۸ و نهایتاً ۹۳ است. یعنی سالهای آخر احمدینژاد و اوج تبلیغات علیه گشت ارشاد که موضوع اساساً بدحجابی و برخورد انتظامی با آن و گشت ارشاد بود نه موضوع مورد بحث امروز. امروز شرایط خیلی متفاوت است.
بنابراین اصلاً متعرض آن اقلیتی که اصلاً اعتقاد دینی ندارند و حجاب برایشان اجباری است نشده چون آن زمان امکان کشف حجاب نداشتند و متمایز نبودند و اصلاً این توجه وجود نداشت. اما امروز کاملاً متمایز هستند و مردم هم توجه به این مسأله پیدا کردهاند. اساساً فرق عمده ای که باعث میشود این گزارش و امثال آن قابل تطبیق بر شرایط فعلی نباشد این است که امروز در دی ماه ۱۴۰۱، مخصوصاً پس از فتنه اخیر، صف اقلیت بیدین و دینستیز و کاشف حجاب و حجابستیز از اکثریت قاطع با دین ولی ضعیف الحجاب کاملاً جدا شده و تفکیک شده و مردم این را به وضوح فهمیدهاند و این زمینه برخورد حاکمیتی با آن اقلیت را فراهم کرده. در گذشته چنین چیزی وجود نداشت. این را باید طبق رهنمود قرآن از برکات فتنه اخیر دانست. آنجایی که در فتنه جنسیتی مشابه یعنی رویداد افک میفرماید: لاتحسبوه شراً لکم بل هو خیر لکم. این نقطه محوری و فارق اعظم در مسأله است.
این گزارش مغالطههای فاحش در تحلیل نتایج دارد که میزان وزانت علمی آن را نشان میدهد. البته مآخذ و دادههای آنها هم باید دقیقتر بررسی شود و همچنین پژوهشهای دیگری که اینجا نیامده و نادیده گرفته شده است.
بعضی از آمارهای این مقاله اصلاً گویا و به درد بخور نیست مثل جدول ص۱۴ و به هیچ وجه نتایجی که نویسنده گرفته را تایید نمیکند که با کمی دقت روشن می شود.
چند مورد از پژوهشهای مورد استناد این مقاله فقط در یک شهر مثلاً تهران اجرا شدهاند اما نویسنده آن را به کل کشور تعمیم داده است.
نویسنده فقط به کمیت حجاب توجه کرده و نتیجه گرفته که حجاب به طور کلی در جامعه رو به ضعف است. درحالی که اگر به کیفیت هم توجه کنیم نتیجه قطعی این است که لااقل کاهشی در حجاب رخ نداده. کمیت کاهش و کیفیت افزایش پیدا کرده. کیفیت یعنی آگاهی و درک فکری حجاب. حجاب ها امروز ضعیف تر و شل تر است اما به مراتب نسبت به گذشته آگاهانه تر و نهادینه تر است. یعنی همین مقدار حجاب آگاهانه و همراه با یک رشد فکری است. پیشتر نیز در این باره مطالبی نوشتم. حالا به این اضافه کنید چهل سال هجمه تمدن غرب و نظام سلطه علیه حجاب و تبلیغات و جنگ سنگین و پرهزینه او علیه حجاب را. هر جنگی طبیعتاً تلفات دارد و با زد و خورد همراه است. به نظر من با لحاظ این مسأله، زنان ایرانی شاهکار کرده اند و ملت ایران بر سر حجاب مقاومت جانانه ای از خود به نمایش گذاشته است.
نهی از منکر و مبارزه با بی حیائی و فساد وظیفه شرعی حکومت اسلامی و حکم فقهی است و حکم فقهی با نظرسنجی لغو نمیشود. مخصوصاً چنین نظرسنجی آشفته و مغالطه آمیزی با معیارهای غیرعلمی و سست.
در نهایت باید گفت سوگیری و پیش داوری در این مقاله آشکار است و خیلی تلاش کرده بگوید حجاب شکست خورده و باید تسلیم شویم اما به نظر حتی در همین مقاله غیرعلمی و پرمغالطه هم عمق اعتقادات دینی و فرهنگ عفاف و حجاب ایرانیان و مقاومت ملی بر سر این ارزش الهی کاملاً مشهود و مشخص است.
🔴🔴نعمت انقلاب ...
♦️مرد با همسر و فرزندش در حال عبور از پل معلق اهواز بودند.
از روبرو دو سرباز آمریکایی و انگلیسی مست ! به طرف آنها می آمدند.سرباز آمریکایی با چشمان دریده به زن خیره شده و تلوتلوخوران به سمتش می آمد.گویا قصد بدی داشت؛ مرد جلو رفت تا از ناموسش دفاع کند؛ دعوا شد.مردم جمع شدند؛ پاسبان های ایرانی هم بودند!! سربازهای مست، مرد را از بالای پل به رودخانه انداختند. مردم با عصبانیت از پاسبان ها خواستند تا آنها را دستگیر کنند؛ گفتند: ماحق دستگیری و محاکمه آنهارا نداریم!! (بخاطر قانون کاپیتولاسیون)پدر جلوی چشم زن وبچه اش غرق شد.
دو سرباز آمریکایی و انگلیسی بلندبلند میخندیدند و دور می شدند.
مادر و فرزند نرده های پل را گرفته بودند و هق هق کنان می گریستند.
🔴🔴 37 سال بعد
♦️ "شما وارد محدوده آبهای جمهوری اسلامی ایران شده اید. بدون مقاومت تسلیم شوید."این صدای بلندگوی قایق سپاه ایران بود که به طرف تفنگداران امریکایی در نزدیکی یک جزیره ایرانی می آمد...
وقتی شناورهای ایرانی به قایق امریکایی رسیدند،آنها با ترس و خفت، دستها را بالا بردند. و برای همیشه تصویر درازکشیدن سربازان امریکا در مقابل ایران را بر صفحه رسانه ها حک کردند. و سرانجام، باعذرخواهی از ایران، آزاد شدند.
♦️ خدایا ما را قدردان انقلاب اسلامی قرار ده و نگذار با دیدن کاستی ها چشم مان را از خدمات انقلاب خوب مان ببندیم.
🔴 موضع آقای #خسروپناه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اظهار نظر سخیف ضرغامی که معیار #امربه_معروف را خواست مردم می دانست!
👌این یعنی امید به بازگشت شورای عالی انقلاب فرهنگی به #مسیر_درست
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
46.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔈 بازدید حجت الاسلام علی کشوری از مجتمع های آپارتمانی شهرک آسمان شهر پرند / سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۷ دقیقه
❓ساخت آپارتمان به معنای ضربه زدن به تفریح، تربیت کودکان، مکاسب، سلامت، امنیت و روابط انسانی صحیح است!
👌چرا معماری شهرک آسمان را به یک شرکت انبوه ساز ترکیه ای داده اید؟
👌نیازمند تحول در دانش معماری و مهندسی هستیم!
#نه_به_آپارتمان
#دار_واسعه
#شهرک_آسمان
@olgou4