eitaa logo
ما اهل کوفه‌ ایم
132 دنبال‌کننده
117 عکس
135 ویدیو
10 فایل
❣️ سیاست و مهدویت 💥 این سنت الهی است که اگر شما در برابر ظالم خضوع کنید، او بیشتر فشار می‌آورد.
مشاهده در ایتا
دانلود
14030906_46402_1921k.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری
tavassol-doa.mp3
11.99M
🎧 قرائت اختصاصی دعای توسل توسط حاج مهدی سماواتی
14030912_46437_128k.mp3
11.43M
🎧 قرائت اختصاصی دعای چهاردهم صحیفه سجادیه توسط حاج مهدی سماواتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چرا ما دبی نشدیم؟! یک کشور کوچک توسعه‌یافته از یک‌کشور وسیع و پر مشکل بهتره! 🔻این باور عمومی کم کم در عموم جامعه رخنه کرده و ایده‌ی اصلی تجزیه‌طلبی‌های کشورهای بزرگ منطقه است! ⚠️اتفاقی که در سوریه افتاده هم نمونه‌ی این باوره! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حتما این صحبت ها را چندین بار با دقت گوش کنید! مقاومت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 🔞 هولوکاست واقعی 🤐🤫 لطفاً به این اعداد و ارقام توجه کنید 👆 این اعداد و ارقامی که در کلیپ بالا می‌بینید نه مربوط به بازارهای مالی است و نه شاخص های بورس جهانی! ☢ این اعداد مربوط به جان میلیون ها انسانی است که «قربانی استعمار» شده اند! این ارقام مربوط است به میلیون ها دلار سرمایه های کشورهایی که توسط استعمار به تاراج رفته تا خرج توسعه خودشان بشود! وقتی از حرف میزنیم دقیقا یعنی شکم هایی که از شدت گرسنگی به پشت بدن چسبیده! ⭕️ یعنی بدن های نحیف کودکانی که بخاطر گرسنگی استخوان هایش بیرون زده و در آستانه مرگ قرار دارند! ⭕️ یعنی ۱۶۵ میلیون نفری که از سال ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰ در هندوستان توسط انگلیس کشته شده اند! ⭕️ یعنی ۳ میلیون نفر انسانی که فقط در سال ۱۹۴۳ بخاطر ممنوعیت ورود غلات توسط انگلیس در هند جان باختند! ⭕️ یعنی ۴۵ تریلیون دلار از ثروت هندوستان که به سرقت رفت!! 🏭 و همهٔ این ها خرج «توسعهٔ کارخانه‌جات و راه آهن انگلیس و اروپا و آمریکا» شد! این است واقعیتِ استعمار!!! .
46.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️اتاق فکر استعمار چه طرحی برای کشورهای خاورمیانه دارد؟ اتفاقی که در سوریه افتاد، بخشی از طرح خاورمیانه جدید بود که از سال ۲۰۰۱ به صورت علنی معرفی شد. .
✴️ وضعیت موجود منطقه 🔹امروز ۴۴۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد. ۴۵هزار شهید و ۱۰هزار مفقود حاصل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه بوده است. 🔸امروز نه‌تنها در غزه بلکه در کرانۀ باختری نیز شاهد موجی از دستگیری‌ها و شهادت فلسطینیان هستیم. 🔹 در کنار فلسطینی‌ها، حزب‌الله لبنان نیز از فردای عملیات طوفان‌الاقصی حملات خود را به اسرائیل جنایتکار آغاز کرد. 🔸لبنان هم حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم کرده و فرماندهان بزرگ خود را تا به امروز از دست داده است. ◀️ در این میان یمن همچنان مهم‌ترین حامی فلسطین بعد از حزب‌الله است. 🔹عراق هم همچنان در حال موشک‌باران اسرائیل است؛ هر چند عراق مشکلات خاص خود را دارد از جمله اینکه آسمان عراق در دست آمریکاست. ✔️آنچه در سوریه رخ داد نوعی جنگ جهانی بود؛ از تحریم‌های اقتصادی گرفته تا مشکلات ارتش سوریه و نظام سیاسی حاکم بر آنجا. 🔹از جمله متغیرهای اصلی منطقه علاوه بر جریان مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. ▪️البته آمریکا و اسرائیل خواسته‌های مشترکی دارند و در برخی موارد با یکدیگر افتراقاتی دارند. 🔹رژیم صهیونیستی به دنبال درگیری بین کشورهای اسلامی است و آمریکا به دنبال سیطره بر کل منطقه است. ↙️ آمریکا به دنبال این است تا کُریدور تهران بیروت را قطع کند تا ایران نتواند حزب‌الله لبنان را پشتیبانی کند. 🔹بازیگران دیگر منطقه، ترکیه و قطر هستند که به لحاظ فکری مشی اخوانی دارند. 🔸بازیگران دیگر نیز عربستان و امارات و سایر کشورهای عربی هستند. این‌ها با توجه به اینکه اخوانی نیستند به دنبال نفوذ در سوریه هستند تا جریان اخوان را ضعیف کنند. 📌بازیگر و متغیر بعدی نیز ایران و متحدانش هستند. هدف ایران و جبهۀ مقاومت، نابودی اسرائیل و خروج آمریکا از منطقه است. 🔹البته متغیر بعدی یعنی چین و روسیه را نیز باید در نظر گرفت. روسیه به دنبال توازن قوا در سوریه و حکمرانی خود است، چین نیز به دنبال سیطرۀ اقتصادی و احیای جادۀ ابریشم است. 🔸این‌ها مجموعه‌ای از بازیگران فعلی سوریه هستند. در آیندۀ نه چندان دور قطعاً شاهد اختلاف بین گروه‌های مختلف بر سر حکمرانی بر سوریه هستیم. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔴 قـضـاوت بـا شـمـا ➖عجز و درماندگی دبیر شورای عالی مجازی از پاسخ به یک سوال واضح ▪️کدام کشور قبول می‌کند یک شبکه وسیع مجازی در کشورش باشد که تمام مدیریت آن، در دست دشمن درجه یک این کشور باشد؟ .
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امروز ایمان ما را با تبیین کردنِ ما می‌سنجند! .
تلاوت قرآن‌مان در طول این هفته هدیه به ارواح مطهر چهارده معصوم، انبیاء، اولیاء، صلحا، شهدا، درگذشتگان و همچنین شهید: صابر آزاد سادات متولد: ۱۳۴۵ شهادت: عراق ۱۳۶۲
قرآن کریم صفحه‌ ⇔۰۴۹
4_5796577206591293005.mp3
935.9K
🔸ترتیل صفحه ۰۴۹ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور 🛑 فایل بدون ترجمه .
4_5796577206591293006.mp3
1.97M
🔸ترتیل صفحه ۰۴۹ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه .
🌺 نکته تفسیری صفحه ۴۹ 🌺 دین آسان: فرض کنید که شما برای پرورش جسمتان در یک کلاس ورزشی ثبت نام کرده­ اید. مسلّماً در این کلاس برنامه­ هایی وجود دارد که بدن شما را ورزیده می­ کند. شاید از نظر یک انسان تنبل، این برنامه­ ها مشکل باشد، ولی از نظر شما کاملاً مفید است و شما آن را با کمال میل می­ پذیرید. آموزش و یادگیری نیز برای دانش آموزان ضعیف، دشوار است؛ ولی دانش­ آموزان با انگیزه و هوشیار، سختی آن را با دل و جان می­ پذیرند و برای رسیدن به قلّه‌ی علم و آگاهی، با حوصله و دقت از گردنه­ های تکلیف و امتحانات می­ گذرند. امّا این برنامه­ ها تا زمانی مفید و سازنده هستند که در حدّ توان افراد باشند و اگر بیش از حد مشکل و طاقت فرسا شوند، ارزش و فایده خود را از دست می­دهند و حتّی افراد با انگیزه نیز از آن فرار می­کنند. خدایی که ما را آفریده، برای پرورش جسم و روح و آباد­ساختن دنیا و آخرت، برنامه‌ی دقیق و کاملی برایمان فرو فرستاده است و ما برای رسیدن به سعادت واقعی، هیچ راهی به جز عمل به آن برنامه نداریم. البته دین، دارای دستوارتی است که شاید کسانی که فقط به لذّت­ جویی و خودخواهی فکر می­ کنند، آنها را سخت و دشوار بدانند؛ ولی واقعیّت نشان می­ دهد که اگر چه شاید انجام برخی از آن دستورات، کمی مشکل باشد، ولی سود و فایده­ ای که از آنها به ما می­ رسد، بی نهایت است. روزه‌ی ماه رمضان، نماز صبح در ابتدای روز، رفتن به حج، حجاب برای بانوان و... دستوراتی است که در ابتدا مشکل به نظر می­ رسند، ولی انجام آنها بیش از طاقت انسان­ها نیست و مستقیماً به نفع خود آنان می­ باشد. درست مانند تمارین دشوار ورزشی یا تکالیف مدرسه که برای پرورش جسم و ذهن انسان­ها لازم است. حتی همین دستورات در هنگام ناتوانی انسان حذف یا آسان­تر می شود. مثلاً انسان مریض نباید روزه بگیرد یا شخصی که نمی­ تواند ایستاده نماز بخواند، باید آن را نشسته به جا آورد. به طور کلی دین اسلام کاملاً با خواسته­ های انسان موافق است و هیچ تکلیف طاقت­ فرسایی در آن وجود ندارد. اسلام با خوارکی­ های پاکیزه، لذّت­های حلال و تفریحات سالم کاملاً موافق است و حتی مسلمانان را به آن تشویق می­ کند. پیشوای نخست ما حضرت علی(ع) به فرزند خود امام حسن(ع) فرمود:«انسان با ایمان باید وقت خود را در سه حالت صرف کند: 1ـ امرار معاش و گذران زندگی 2ـ گامی برای آخرت 3ـ لذّتی که حرام نباشد» [1]. آری؛ اسلام با هر نوع ریاضت طاقت­ فرسا و کارهایی که برخلاف طبیعت انسان است ، مخالفت می­ کند و تمام برنامه­ های آن باعث تقویت و رشد منطقی و متعادل روح و جسم ما می­ شود. در روایات آمده است زنی به نزد پیامبر(ص) آمد و گفت: همسر من روزها روزه می­ گیرد و شب­ها عبادت می­ کند (و برای خانوده­ اش وقت نمی­ گذارد) پیامبر(ص) با ناراحتی به نزد آن مرد رفت و فرمود: خدا مرا نفرستاده تا مردم را به گوشه­ گیری از دنیا دعوت کنم. بلکه مرا با دینی آسان و مناسب فرستاده است. من هم روزه می­ گیرم و عبادت می­ کنم؛ ولی برای خانواده­ ام نیز وقت می­ گذارم (و از لذّت­ها و تفریحات سالم بهره می­ برم) پس هر کس مرا دوست دارد باید از راه و روش من الگو بگیرد. [2]   [1] بحارالانوار،ج67، ص65 [2] اقتباس از کافی، ج5، ص494 .
۰۰۴۹ ❣️ مهدی شناسی اصل چنین روایتى هیچ پایه و اساسى ندارد یا اگر هم وارد شده، به صورت معناى موقّت و احتمالى بوده است. نتیجه مى‌گیریم كه اهل علم، در فهم درست اصول مسائل اعتقادى كه به طور طبیعى به هدف خلقت و تشریع مربوط مى‌شود و نیز در ارائه درست مسائلى كه جنبه اصولى در زندگى فردى و اجتماعى انسان دارد، وظیفه خطیرى بر عهده دارند و نباید نیرو و عمرشان را در بررسى بعضى از مسائلى كه مورد نیاز مردم در زندگى نیست، صرف كنند. اگر انسانى نتواند اثبات كند كه تسبیحات اربعه در نماز یك مرتبه است یا سه مرتبه، در جامعه اشكالى ایجاد نمى كند؛ امّا آیا نباید در مقابل ظلم مقاومت كرد؟ آیا نباید اسلام راستین را در سطح جامعه و جهان ترویج كرد؟! آیا در برابر فساد و فتنه انگیزى مفسدان و جباران عالم، مسؤولیتى نداریم؟ این پرسش‌هایى است كه اگر پاسخ آن‌ها را درست درك نكنیم، سرنوشت جامعه تغییر مى‌كند. اگر كسى ببیند خون‌هاى مسلمانان به زمین ریخته، و به نوامیس آنان تجاوز مى‌شود و در عین حال كارى انجام ندهد، او نیز در این جنایات شریك خواهد بود. اگر قرار بود در طول دفاع مقدّس، تسلیم صدام و دیگر كشورهاى استعمارگر بشویم، این همه كشته و زخمى و اسیر نمى دادیم. اسلام با هشت سال جنگ تحمیلى، بار دیگر در ایران احیا شد. كشورهاى ابرقدرت با هم متّحد شده اند و مى‌خواهند با تبلیغات گسترده خود با اسلام مقابله كنند. كشورهاى استعمارگر، كشور ایران را راحت نمى گذارند. این كشورها به تدریج افراد ناآگاه ایران را مى‌فریبند تا به اهداف شوم خود برسند؛ ولى بحمداللّه اكثر قریب به اتّفاق مردم ایران، مسائل را به خوبى درك مى‌كنند و از این توطئه‌ها فریب نمى خورند. اگر امروز امریكا به افغانستان و عراق حمله مى‌كند، براى این است كه بتواند راه‌هاى نفوذ به ایران را بیابد و حمله‌اى چند جانبه را با طرح و برنامه‌هاى قبلى ضدّ ایران به پا كند و به قول خودشان قضیه ایران را تمام كنند؛ البته خدا هیچ گاه نمى گذارد خون‌هاى پاكى كه مردم ایران براى اسلام داده اند، پایمال شود: یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللّهُ إِلاّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ. هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛كافران مى‌خواهند نور خدا را با نفس تیره و گفتار جاهلانه خویش خاموش كنند؛ ولى خدا جز این نمى خواهد كه نور خود را به منتهاى ظهور و حدّ اعلاى كمال برساند؛ هرچند كافران ناراضى و مخالف آن باشند. او خدایى است كه رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم برترى دهد؛ هرچند مشركان ناخشنود و مخالف باشند. اینان با نقشه‌هاى پیشین به ما پیشنهاد مى‌كنند مصالحه و همكارى كنیم؛ زیرا از جنگ كردن با ما هراس دارند كه مبادا در جنگ با ما دوباره شكست بخورند و كشور ایران به صورت قدرت دیگرى در دنیا مطرح شود و دنیا به آن توجه ویژه‌اى بكند. ما به عصمت و امام معصوم معتقد هستیم؛ ولى لازم است این فهم را تعالى بخشیم. باید اسلام و حكومت حق را در جهان گسترش داد تا مردم جهان حكومت حق را ببنند و بر ایشان حجت تمام شود. ما باید اصل بینش اسلامى را درباره جنگ و جهاد و توسعه اسلام بپذیریم تا بتوانیم مسائل دیگر را در پرتوِ آن حل كنیم؛ ولى با یك روایت بى سند توقع داریم همه این مشكلات حل شود. نداشتن فهم درست و دقّت كافى در مسائل دینى، از ضررهایى كه دشمنان به اسلام مى‌زنند، كم‌تر نیست.  ادامه دارد .
✡️ مغضوبین ارض [١] 💥 «طرح پرسش» 1️⃣ همیشه حزنی همراه با شگفتی با خود دارم، که چگونه می‌شود روزی حداقل ده مرتبه از خدای متعال درخواست دوری از را داشت، اما برای شناخت آنان گامی برنداشت و یا به حداقل اکتفاء نمود؟! 2️⃣ راستی دختران عزیزم و پسران خوبم: 🔸آیا می‌دانید خشم و غضب الهی شامل چه قوم و قبیله‌ای شده است؟ 🔹آیا تاکنون اندیشیده‌اید که حدّ و اندازه و گستردگیِ خشم خداوند تا به کجاست؟ 🔸آیا از پندار و اندیشهٔ مردمی که گرفتار غضب خالقشان شده‌اند و از رفتار و گفتار آنان با خود و با دیگران اطلاع دقیقی دارید؟ 3️⃣ اگر مطلعید و اگر می‌دانید تقاضای اکید دارم که بیشتر بدانید، و اگر نمی‌دانید امید است نوشتهٔ مختصر ما یاری‌گر شما در راه شناخت این قوم و این طائفهٔ پر رمز و راز باشد. 🕋 «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ». [سورهٔ ممتحنه، آیهٔ ١٣] 📖 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! با قومی که خداوند آنان را مورد غضب قرار داده دوستی نکنید؛ آنان از آخرت مأیوسند، همان‌گونه که کفّارِ مدفون در قبرها مأیوس می‌باشند! 4️⃣ بیشتر مفسّران بر آنند که به یقین مراد از آنانی که خشم خدا برآنان نشسته است، هستند. به‌دلیل گفتهٔ خدای متعال: «غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضَّالِّینَ». 5️⃣ در روایت است که رسول خدا (ص) در وادی القری با جهودان و ترسایان کارزار می‌کرد. یکی از اصحاب اشاره به یهودیان کرد و گفت: یا رسول الله (ص) ایشان چه کسانی‌اند که با تو محاربه می‌کنند؟ فرمود: هم المغضوب علیهم. و بعد از آن اشاره به ترسایان نمود و گفت ایشان چه طائفه‌اند؟ فرمود: هم الضالون. [تفسیر منهج الصادقین فی الزام المخالفین، ج١، ص۴٧] 🇮🇷👉 @MaKofian .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بزرگی که آیت الله مصباح (رحمة الله علیه) در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها گوشزد کردند! .
تولد دوباره‌ی انقلاب به ضرس‌قاطع معتقدم فتنه‌ی ۸۸ سنگین‌ترین حادثه بعد از انقلاب است؛ حادثه‌ای که از ادعای تقلب در انتخابات شروع شد و به شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» رسید! می‌خواهم برخی از مهم‌ترین وقایع ۸ ماه فتنه را(بدون ترتیب زمانی) اولاً برای دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها و ثانیاً برای تمام کسانی که آن وقایع هولناک را فراموش کرده‌اند، روایت کنم تا معلوم شود به برکت وجود «امام‌خامنه‌ای» و «امت بیدارش» چه بلایی از این انقلاب و میهن دور شد: ۱) اعلام «تقلب در انتخابات» به‌عنوان رمز آشوب‌های بعدی، مدت‌ها قبل از شروع انتخابات؛ ۲) تشکیل کمیته‌ی «صیانت از آراء» برای اولین بار در تاریخ انقلاب توسط اصلاح‌طلبان؛(آقای محتشمی‌پور و سرانجام ایشان را ببینید) ۳) کنارکشیدن آقای خاتمی به نفع آقای موسوی(نظر کیهان در مورد این جابجایی خواندنی است) ۴) هتاکی و دروغ و شایعه‌های فراوان علیه دولت و آقای احمدی‌نژاد در رسانه‌های مخالف ایشان؛ ۵) مناظرات داغ و بی‌سابقه‌ی انتخابات بین ۴ نامزد و سخنان ساختارشکنانه‌ی آقای احمدی‌نژاد علیه بعضی از نامزدها و مسئولان کشور؛(خصوصاً مناظره احمدی‌نژاد-موسوی را ببینید) ۶) حضور حدود ۴۰ میلیون نفر در انتخابات و ثبت یک رکورد؛ ۷) حضور ۴۰ هزار نماینده از طرف ستاد آقای موسوی در صندوق‌های اخذ رأی؛(بی‌سابقه) ۸) اعلام پیروزی زودهنگام آقای موسوی قبل از پایان انتخابات و تبریک آقای خاتمی به ایشان؛ ۹) بیانیه‌های گسترده‌ی طیف‌های اصلاحات مبنی بر تقلب در انتخابات؛ (آقای خاتمی بعدها گفت تقلب نشده است؛ همچنین آقای عباس آخوندی نماینده‌ی آقای موسوی و آقای تاج‌زاده. بیانیه‌ی آقای محسن رضایی را ببینید) ۱۰) بازشماری ده درصد کل آراء توسط شورای نگهبان برای اولین بار در کشور؛ ۱۱) راهپیمایی سکوت طرفداران آقای موسوی در خیابان انقلاب؛ ۱۲) نماز جمعه‌ی تاریخی امام‌خامنه‌ای در ۲۹ خرداد و مناجات معروف ایشان با امام زمان علیه‌السلام(حتماً کل خطبه‌ها را بشنوید) ۱۳) سکوت عجیب و غریب تعداد زیادی از خواص و روشنگری‌های تعداد قلیلی از سیاسیون؛(اصطلاح ساکتین فتنه را جستجو کنید) ۱۴) حضور حسین شریعتمداری در تلويزيون و تشبیه جنبش سبز به «انقلاب مخملی»‌؛(انقلاب‌های رنگی را جستجو کنید) ۱۵) دستگیری‌های عوامل اصلی فتنه و اعترافات بعدی آنها؛(اعترافات آقای ابطحی قابل‌تامل است) ۱۶) نامه‌ی بدون سلام آقای هاشمی رفسنجانی به امام‌خامنه‌ای؛(نامه را ببینید) ۱۷) مدیریت میدان توسط امام‌خامنه‌ای در جلسه با نمایندگان چهار نامزد(کتاب فتنه‌ی تغلب را بخوانید) ۱۸) اقامه‌ی آخرین خطبه‌ی نماز جمعه‌ی آقای هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تیر ۸۸( حواشیِ قبل، حین و بعد از آن را بخوانید) ۱۹) صدور ۱۷ بیانیه‌ی تند توسط آقای موسوی و اغتشاشات بعد از بیانیه‌ها با شعارهای هنجارشکنانه علیه نظام و آقا؛(از باب نمونه یکی از بیانیه‌ها را بخوانید) ۲۰)ریزش‌های باورنکردنی بزرگانی همچون بعضی از اساتید شناخته‌شده‌ی اخلاق و عرفان؛(مواضع آن زمان و این زمان آقای مهاجرانی را ببینید) ۲۱) مظلوم‌ترین شهدای انقلاب، شهدای فتنه‌ی ۸۸؛(شادی روح‌شان حمد و سوره‌ای هدیه بفرمایید) ۲۲) ۳۲۰ هزار میلیارد تومان زیان اغتشاشات ۸۸‌؛ ۲۳) مسئولیت‌گرفتن تعداد زیادی از عناصر اصلی فتنه در دولت آقای روحانی؛(وزرا و معاونان آقای روحانی را ببینید) ۲۴) حمله‌ی فتنه‌گران به دسته‌جات عزاداری روز عاشورا و حمایت آقای موسوی از آنان؛(بیانیه‌ی عجیب آقای موسوی را بخوانید) ۲۵) «قلاده‌های طلا» ارزشمندترین اثر هنری پیرامون فتنه‌ی ۸۸ است که چندبار مورد تمجید «آقا» قرار گرفت؛ فیلمی که هنوز کارگردان و تعدادی از بازیگرانش توسط غرب‌گرایان، بایکوت‌اند؛ ای‌کاش صدها فیلم و سریال و رمان و اثر هنری پیرامون آن دوران تولید می‌شد! ۲۶) «تولد دوباره‌ی انقلاب» در «یوم‌الله ۹ دی» با حضور میلیون‌ها نفر در تهران و سراسر کشور در حمایت از انقلاب و آقا و علیه فتنه‌گران(شعارهای این روز را حتماً ببینید)‌ آقا پیرامون حماسه‌ی ۹ دی سخنان فراوانی دارند؛ اما این جملات‌شان بسیار متفاوت است: «هرچه انسان در اطراف اين قضايا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن علی(عليه‌السلام) را می‌بيند. این کارها کارهایی نیست که با اراده‌‌ی امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان‌طور که امام در یک موقعیت حساسی - که من بارها این را نقل کرده‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.» .
23.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حمید رسایی توضیح میدهد که چرا وعده صادق ۳ اجرا نمی‌شود؟ .
✡ مغضوبین ارض [٢] 💥 نشانه‌های آشکار برای شناخت یهود 1⃣ خشم خدا 🔸 «قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ»، نشانهٔ بارزی است که می‌توان با آن و هر یهودی‌شده‌ای را به‌راحتی شناخت. 🔹 علامه طباطبایی (ره)، در تفسیر گران‌سنگ المیزان، در بیان «قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ» می‌گوید: «المراد بهم الیهود المغضوب علیهم» [المیزان، ج١٩، ص٢۴٣]. 🔸 تکرار این صفت در قرآن عزیز تا به آن‌جاست که ابن‌زید و الحسن و منذر بن سعید بعد از این‌که یهود را مصداق قومی معرفی می‌کنند که بر آنان تعلّق گرفته است، می‌گویند: «لانّ غضب الله قد صار عرفا لهم» [المحرر الوجیز، ج۵، ص٣٠٠]. 🔹 این قوم به‌سبب عناد و دشمنی با مؤمنان، به‌سبب طغیان و سرکشی از فرامین الهی و به‌خاطر پیامبران و تورات و تبدیل الفاظ آن، علاوه بر این‌که خشم خدا را به‌صورت عُرف و معمول از آنِ خود ساخته است، نفرین و خدا را نیز با خود خواهد داشت، «وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِمْ وَ لَعَنَهُمْ [سورهٔ فتح، آیهٔ ۶] و خدا بر ایشان خشم نموده و لعنتشان کرده». 2⃣ ریاست‌طلبی 🔸 از نشانه‌های دیگر قوم یهود، است؛ چنان‌که آیه از تازه‌مسلمانان می‌خواهد که: «لا تَتَوَلَّوْا»، و ریاست این طائفه را نپذیرند. و نیز دور از عقل نیست که ریشهٔ خشم خدای متعال، پی‌آمدِ همین صفت یهودیان و یهودی‌زادگان در طول زمان باشد. 3⃣ یأس و نااُمیدی 🔸 نشانه و مشخصهٔ کلیدی دیگری که آیه به آن پرداخته است «قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ» است. 🔹 این بخش از آیه، شقاوت و قذارت روانِ و یهودی‌پیشگان را برای مردم همهٔ اعصار بیان می‌کند. 🔸 همهٔ رفتار و کردار یهود و همهٔ مواضع گذشته و حال و آیندهٔ این قوم، تحت تأثیر یأس و نااُمیدی آنان از رحمت و مغفرت پروردگار است. 🔹 نوع ، شبیه یأس و نااُمیدی کفّار از بازگشت مُردگانشان است. 🔸 شاید «مرگ» در فهم مردم، مشکوک‌ترین یقین باشد، اما عدم بازگشت مُردگان و عدم احیاء مُردگان، به‌ویژه آنانی که در دل قبر قرار گرفته‌اند، کوچک‌ترین شکّی را برنمی‌تابد. 🔹 یقین به عدم بازگشت اصحاب قبور تا جایی است که می‌توان ادعا کرد تا کنون هیچ آدم عاقلی مدعی بازگشت مجدّد مردگان و زندگی با آنان نشده است. 🔸 از همین‌روست که خدای متعال آیه را با «کَما یئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ» تمام می‌کند. 🇮🇷👉 @MaKofian .
تلاوت قرآن‌مان در طول این هفته هدیه به ارواح مطهر چهارده معصوم، انبیاء، اولیاء، صلحا، شهدا، درگذشتگان و همچنین شهید: حسین آزادگان متولد: ۱۳۴۵ شهادت: تهران ۱۳۶۶
قرآن کریم صفحه‌ ⇔۰۵۰
4_5798695420037170796.mp3
976.9K
🔸ترتیل صفحه ۰۵۰ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : سه گاه - عراق 🛑 فایل بدون ترجمه .
4_5798695420037170797.mp3
2.12M
🔸ترتیل صفحه ۰۵۰ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه - عراق 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه .
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 3 سوره مبارکه آل‏عمران صفحه 50 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان الم (1) الف، لام، ميم (1) اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ (2) خدا، هيچ معبودى جز او نيست که زنده و قائم به تدبير [جهان] است. (2) نَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ (3) اين کتاب را که تصديق کننده کتاب هاى آسمانى پيش از آن است به حقّ بر تو نازل کرد، و تورات و انجيل را [نيز ]نازل کرد. (3) مِنْ قَبْلُ هُدًى لِلنَّاسِ وَأَنْزَلَ الْفُرْقَانَ ۗ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ (4) پيش از آن، تا هدايتى براى مردم باشد، و فرقان را [هم ]نازل کرد. همانا کسانى که به آيات خدا کفر ورزيدند عذابى سخت خواهند داشت; و خدا عزّتمند و صاحب انتقام است. (4) إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَىٰ عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ (5) همانا خدا، هيچ چيزى نه در زمين و نه در آسمان بر او مخفى نيست. (5) هُوَ الَّذِي يُصَوِّرُكُمْ فِي الْأَرْحَامِ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (6) او است آن که شما را در رَحِم ها هر گونه بخواهد شکل مى دهد; هيچ معبودى جز او نيست همو که عزّتمند و حکيم است. (6) هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ ۖ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ ۗ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ (7) او است که اين کتاب را بر تو نازل کرد در حاليکه بخشى از آن، آياتِ محکم اند که آنها اصل اين کتاب اند و بخشى ديگر متشابه اند. پس کسانى که در دلهايشان انحرافى هست به منظور فتنه جوئى و طلب تأويل آن، آيات متشابه آن را دنبال مى کنند، در حالى که تأويل آنها را جز خدا کسى نمى داند. و راسخان در علم مى گويند: ما به آن ايمان آورده ايم، همه اش از جانب پروردگار ماست. و جز خردمندان کسى متذکر نمى شود. (7) رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ (8) [آنان مى گويند: ]پروردگارا! پس از آنکه ما را هدايت کردى قلب هايمان را منحرف مکن، و از نزد خود رحمتى به ما ببخش، بى گمان تو خود بسيار بخشنده اى. (8) رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لَا رَيْبَ فِيهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ (9) پروردگارا! قطعاً تو مردم را براى روزى که شکّى در آن نيست گِرد مى آورى; همانا خدا در وعده اش خلاف نمى کند. (9) .
🌺نکته تفسیری صفحه ۵۰🌺 تورات: ما مسلمانان براساس کتاب آسمانی خویش به تمام پیامبران خدا ایمان داریم و به تک­ تک ایشان احترام می­ گذاریم. حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) دو تن از پیامبران بزرگ خدا هستند که قرآن بارها از آنان یاد کرده است. کتاب آسمانی حضرت موسی تورات و کتاب آسمانی حضرت عیسی انجیل است. هم­ اکنون نیز کتاب­ هایی به نام توارت و انجیل وجود دارد و کسانی که خود را پیرو حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) می­ دانند ، آن کتاب­ ها را به عنوان کتاب آسمانی خویش می­ شناسند. البته بین تورات و انجیلی که قرآن معرفی می­ کند و تورات و انجیل آنان، تفاوت­ های زیادی وجود دارد. به همین خاطر خوب است درباره‌ی هر یک از این دو کتاب آسمانی، به طور جداگانه مطالبی را بدانیم: الف)تورات: کلمه تورات در زبان عبری(زبان کهن یهودیان) به معنای شریعت و راه آشکار می­ باشد.[1] به فرموده‌ی قرآن، خداوند 40 شب با موسی(ع) در کوه طور وعده گذاشت و در آن مدت موسی(ع) به راز و نیاز با خدا مشغول بود. سپس خدا تورات را به صورت لوح­ هایی به او داد.[2] لوح صفحه­ ای است که روی آن مطلبی می­ نویسند و البته جنس الواح تورات برای ما مشخص نیست.[3] الواح تورات شامل پندها و دستورات خدا بود و افراد خدا­ترس را هدایت می­ کرد و برایشان رحمت و بخشش خدا را به ارمغان می­ آورد.[4] آن الواح مدت­ ها در میان بنی­ اسرائیل در میان صندوقچه­ ای نگهداری می­ شد؛ تا این­که پادشاه خونخواری به نام «بخت النصر» به سرزمین آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید و معبدشان را ویران نمود و الواح تورات را از بین برد. بنی­ اسرائیل تا حدود پنجاه سال پس از آن حادثه، در فلاکت و بدبختی زندگی کردند؛ تا این­که کوروش ـ پادشاه بزرگ ایرانی ـ آنان را از چنگال بخت النصر نجات داد و یکی از نزدیکان خود به نام«عزرا» را فرمانروای بنی­ اسرائیل قرار داد و به او اجازه داد تا سرزمینشان را دوباره بسازند و کتاب آسمانی­شان یعنی تورات را بازنویسی کنند. و بدین ترتیب تورات دوباره نوشته شد![5] از آیات قرآن استفاده می­ شود که اگر­چه توراتی که در زمان پیامبر اسلام(ص) وجود داشته، با تورات اصلی تفاوت­ هایی داشته، ولی بسیاری از حقایق مانند صفات و ویژگی­ های پیامبر اسلام(ص) و برخی از دستورات خدا در آن آمده بود.[6] برخی از مطالبی که در تورات کنونی وجود دارد شبیه قرآن است، ولی مطالب خلاف و عجیب و غریبی در آن هست که مسلّماً از سوی خدا نمی­ باشد. قدم­ زدن خدا در بهشت، کشتی­ گرفتن او با یعقوب، ازدواج او با دختران لوط و... مطالبی است که در تورات کنونی آمده و همه نشانگر این است که تورات کنونی، کتابی تحریف­ شده و پر از مطالب دروغ و باطل می­ باشد.[7]   ب)انجیل: کلمة انجیل به معنای «بشارت» است.[8] محتوای انجیل، پند و هدایت بوده و آن کتاب مقدس چراغ راهنمای پرهیزکاران بوده است.[9] امّا این­که بر سر انجیل اصلی چه آمده است، دقیقاً مشخص نیست. آنچه مسلّم می‏ باشد این است که براساس تاریخی که خود مسیحیان نیز آن را قبول دارند، اناجیل اربعه(چهار انجیل معروف و رایج مسیحیان) همگی پس از مسیح(ع) نوشته شده­ اند و سند هیچ­یک از آنان به مسیح نمی­ رسد. قرآن برخلاف مسیحیان از یک انجیل سخن می­ گوید و بیان می­ کند که مسیحیان زمان پیامبر(ص) ویژگی­ های آن حضرت را در کتاب مقدس خود می­ خواندند.[10]  اساس مسیحیت کنونی براساس «انجیل لوقا» می­ باشد. «لوقا» نه از حواریون بود و نه عیسی(ع) را دیده بود. او در ابتدا از یهودیان متعصّب بوده و مسیحیان را بسیار اذیّت می­ کرده است. تا این­که به ادعای خودش در حالت بی هوشی با مسیح ملاقات نموده و به او ایمان آورد و مأمور ترویج انجیل شد! براساس انجیل او، برای نجات انسان، ایمان به مسیح کافی است و نیازی به عمل به دستورات خدا وجود ندارد! او گوشت خوک و مردار و بسیاری از کارهای ممنوع را حلال اعلام کرد![11] به هر حال اگر­چه از نظر ما، تورات و انجیل کنونی تحریف شده است، ولی از آن جهت که اصلِ این دو کتاب، الهی و آسمانی­ اند، ما به آنها احترام می­ گذاریم و از هر گونه توهین به آنها پرهیز می­‌کنیم؛ حتی اگر مدعیان پیروی از موسی(ع) و عیسی(ع) به کتاب آسمانی ما توهین کنند. [1] ترجمه تفسیر المیزان، ج3، ص10 [2] اقتباس از آیات 142 تا 145 سورة اعراف [3]قاموس قرآن، ج6 ، ص214 [4] اقتباس از آیه 154 سورة اعراف [5] ر.ک.به آیات 157 سوره اعراف و 43 سوره مائده [6] اقتباس از قاموس قرآن، ج1، ص296 [7] ترجمه تفسیر المیزان، ج3، ص10 [8] آیه 46 سوره مائده [9] آیه 157 سوره اعراف [10]قاموس قرآن، ج7، ص19   .
۰۰۵۰ ❣️ مهدی شناسی به بهانه این ایّام مبارك، چه خوب است بكوشیم درباره‌ی بعضى از معارف اهل بیت(علیهم السلام) بحث و گفت و گو كنیم و از خدا بخواهیم كه در پرتو انوار اهل بیت(علیهم السلام)، معرفت و محبّت ما را به خود و اولیاى خودش افزون‌تر كند. روابط ما با اهل بیت(علیهم السلام) با مفاهیمى از قبیل امامت، ولایت، مودّت، محبّت، تشیّع و مفاهیمى از این قبیل مطرح مى‌شود. الحمدللّه ما مشمول بزرگ ترین نعمت‌هاى خدا، یعنى ولایت اهل بیت(علیهم السلام) هستیم؛ در قلب به آن‌ها عشق مىورزیم، و مودّت و محبّت خود را به اهل بیت(علیهم السلام) در عمل ظاهر كنیم. همه این‌ها درست است؛ امّا این ارتباطات چگونه باید تقویت شود، و تقویت این ارتباط مقدّس چه تأثیرى بر سعادت ما مى‌نهد و چه جایگاهى در مجموعه معارف اسلامى دارد؟ مى‌دانیم معارفى كه خداى متعالى به وسیله پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) نازل فرموده، مجموعه هماهنگ، منسجم و متناسبى است كه هركس بیش‌تر با این معارف آشنا باشد، ارتباط و انسجام و هماهنگى آن‌ها را بهتر درك مى‌كند. جایگاه ولایت اهل بیت(علیهم السلام) میان مجموعه معارف اسلامى كجا است؟ چطور است كه انسان اگر این ولایت را داشته باشد، به كمال و مقام‌هاى عالى مى‌رسد و اگر نداشته باشد، از كمالات و مقام‌ها محروم مى‌شود. ولایت در حركت تكاملى انسان، داراى چه جایگاه و نقشى است؟ روایات عجیبى درباره ولایت اهل بیت(علیهم السلام) وارد شده است؛ روایاتى فراوان در ستایش كسانى كه داراى این ولایت هستند و نیز روایاتى كوبنده در سرزنش كسانى كه از این نعمت محرومند. همه‌ی ما كم و بیش این روایات را شنیده ایم و به آن‌ها معتقدیم؛ امّا امروز زمانه‌اى است كه باید درباره‌ی معارف و اعتقادات بیش‌تر حسّاس باشیم. شاید در همین زمان نیز قشرهایى از مردم هستند كه با شنیدن یا خواندن چند روایت در فضایل اهل بیت(علیهم السلام) عقیده شان محفوظ مى‌ماند؛ بارشان را مى‌بندند واز گمراهى نجات مى‌یابند. گاهى با یك روایت كه گوینده‌اى روى منبر بخواند، دل‌هایى پاك به عالم بالا پرواز مى‌كنند و چنان ارتباط معنوى مى‌یابند كه ما از آن محرومیم؛ ولى به هر حال، براى نسل معاصر و آینده‌ی جامعه، به ویژه روشنفكران و تحصیل كرده‌هاى دانشگاهى باید كوشید تا این مسائل مستدل‌تر، قابل فهم‌تر و عقلانى‌تر مطرح شود. امروز زمانه‌اى است كه گرایش فكرى روشنفكران و تحصیل كرده‌هاى دنیا به این سمت حركت مى‌كند كه جز مادّه و مادیّات چیزى را نپذیرند. اگر گاهى نیز از دین و معرفت و ایمان به عالم غیب و ملكوت صحبت مى‌شود، آن را تعبیرهاى شاعرانه‌اى تلقّى و گاهى نیز تصریح مى‌كنند كه زبان دین، زبان شعرى و زبان اسطوره است و آن چه واقعیت دارد، همین عالم مادّى است. كسانى كه دین را این گونه تلّقى مى‌كنند، وقتى از مقام‌هاى اولیاى خدا، كرامت‌ها، فضایل و ارتباطشان با ملكوت عالم و ملائكه صحبت مى‌شود، آن را غیرواقعى و فقط حالت خاصّ شاعرانه مى‌دانند؛ همانند شاعرى كه در حالتى رؤیایى قرار مى‌گیرد و در وصف كره‌ی ماه با آن كه كره‌اى سنگى و سیاه است و هیچ ارزش و جمالى ندارد، شعرها مى‌سراید و زیبایى‌ها مى‌شمارد. مادّیگرایى، گرایشى همگانى است كه روز به روز در دنیا فراگیرتر نیز مى‌شود: وَ قالُوا ما هِیَ إِلاّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیىَ وَ ما یُهْلِكُنا إِلاَّ الدَّهْرُ؛ اینان مى‌گویند: چیزى جز همین زندگى دنیایى ما در كار نیست. گروهى از ما مى‌میرند و گروهى دیگر جاى آن‌ها را مى‌گیرند و جز طبیعت و روزگار، ما را نابود نمى كند. امروزه این عقیده‌ی باطل، به گرایشى علمى و فلسفى تبدیل شده است. در سوى دیگر، درون جامعه مسلمان اهل ولایت، ساده اندیشانى پیدا مى‌شوند كه حتّى براى روایات غیر معتبر و بدون سند نیز توجیه‌هایى درست مى‌كنند و به چیزهایى معتقد مى‌شوند كه هرگز قابل توجیه و تبیین نیست. طبیعى است كه اگر پاى بحث و مناقشه‌اى به میان آید، شكست مى‌خورند. ما معتقدیم كه باید حقایق دینى را بر پایه‌هایى محكم استوار كنیم و بكوشیم از خود آیات و روایات نكته‌هایى استنباط كنیم كه این معارف را مستدل‌تر و محكم‌تر سازد. طورى نباشد كه وقتى از ما دلیل مطالبه كنند، در مرحله‌ی آخر، به روایت غیرمعتبرى برسیم كه گوینده‌اى، از كتابى مجهول نقل كرده است. چنین امرى براى آینده خطرناك است؛ البتّه ممكن است آن مطلب فى حدّ نفسه مطلب درستى باشد؛ امّا صفت هرچیز دلیل اعتبارش نیست. مبناى اعتقادات ما نباید روایات مجهول، ضعیف و از كتاب‌هاى ناشناخته باشد. باید در مطالب دقّت كنیم و استدلال‌هایى محكم براى عقایدمان بیابیم. ادامه دارد
002008_009.mp3
3.03M
002008_009 🔊 آموزش تلاوت به روش تجویدی البقرة(۸): وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ مَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ برخی از مردم [که منافقند] می‌گویند: ما به خدا و روز قیامت ایمان آوردیم، درحالی‌که مؤمن نیستند‌ البقرة(۹): يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ مَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ مَا يَشْعُرُونَ [به گمان باطلشان] خداوند و مؤمنان را مورد نیرنگ قرار می‌دهند درحالی‌که جز به خودشان نیرنگ نمی‌زنند، و [زیانِ این نیرنگ را نسبت به خود] درک نمی‌کنند‌ https://eitaa.com/MaKofian/315 https://eitaa.com/MaKofian/390 https://eitaa.com/MaKofian/439 https://eitaa.com/MaKofian/473 https://eitaa.com/MaKofian/508 https://eitaa.com/MaKofian/547 https://eitaa.com/MaKofian/582 https://eitaa.com/MaKofian/617 https://eitaa.com/MaKofian/702 https://eitaa.com/MaKofian/735 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فریاد دانشجوی انقلابی علیه گران سازی لیبرالها اعتراض بغض‌آلود دانشجویان به نگاه یکسان اصولگرا و اصلاح‌طلب در اقتصاد و گران‌سازی معیشت مردم در مواجهه با وزیر سابق اقتصاد پ.ن: مردم عزیز ایران از روی واژه های بی خاصیت چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا با قدرت عبور کنید و همیشه به کسی اعتماد کنید و به کسی رأی دهید که جانش را برای انقلاب و برای مردم می‌دهد نه اینکه جان مردم را بگیرد و از سفره انقلاب برای خودش و هم خطانش کیسه کیسه زر و سیم جمع کند. 💥گند کشیدید به معیشت مردم .