💢 علوم انسانی، رساله توضیح المسائل غربی
آیت الله #حایری_شیرازی:
علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب میآید و در داخل شما اسمش را میگذارید کتاب جامعهشناسی و فکر و خیالتان راحت میشود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداریتان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رسالهها را آرمِ علم زدهاید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است.
اینکه در روایات داریم که مسلمانها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا میگیرند، معنایش همین است.
آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! اینطور نیست! رساله آمده است! سالهاست که آمده و دارد اجرا میشود.
همین علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس میشود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل میکنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند.
#علوم_انسانی_مدرن
#ضرورت_تحول_در_علوم_انسانی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
انتشار محتوای نشست مجازی حسینیه حکمت با عنوان «جایگاه حُب در کنش انسانی در صحنه عاشورا» توسط خبرگزاری ایکنا
https://iqna.ir/00HS3r
صحنه کربلا یک تابلوی تمام قد از تاریخ بشریت است،
تصویری روشن از کنشهای ارادی انسانهای مختلف در موقعیت تزاحم خواستههای مختلف با یکدیگر.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🖌 انتشار مقاله علمی پژوهشی
«مواجهه فیلسوفان اسلامی با معرفتشناسی غربی»
🌐 چکیده
معرفتشناسی اسلامی یکی از دانشهای نوپا در منظومه دانشهای فلسفی است. نوشتار حاضر قصد آن دارد که با روش تحلیل عقلی هویت معرفتی این دانش، ضرورت و نسبت آن با دیگر دانشهای بشری را تبیین کرده، سپس ماجرای این علم را در میان علوم اسلامی به تصویر بکشد. بنا بر مهمترین یافتههای این مقاله، فیلسوف بزرگ معاصر علامه طباطبایی را باید بنیانگذار این دانش در جهان اسلام دانست که پس از ورود فلسفههای مادی و اندیشههای پوزیتویستی غرب به ایران بهدرستی ضرورت این امر را برای مقابله عالمانه با این اندیشهها دریافت. پس از ایشان، دیگر فیلسوفان مسلمان معاصر این مسیر را ادامه دادند و با تنظیم، تبویب و تدوین مسائل معرفتشناسی موجب گسترش این دانش گردیدند و با نظریهپردازی به تعمیق و تحکیم مسائل آن پرداختند، چنانکه دیدگاههای معرفتشناختی را در حل مسائل سایر دانشها بهخصوص معرفتهای دینی به کارگرفتند. بهکارگیری معرفتشناسی در تبیین معارف اسلامی و دفاع از آنها در برابر هجمه دیدگاههای وارداتی از الهیات مسیحی یکی از درخشانترین نتایج حضور و گسترش این دانش در قلمرو علوم عقلی اسلامی بوده است. بهنظر میرسد در آینده نیز یکی از مهمترین ثمرات این دانش میتواند تأمین مبانی معرفتشناختی علوم انسانی مطلوب باشد.
📗 مجله تاریخ فلسفه در اسلام
دوره 2، شماره 5، ص83-109
https://hpi.aletaha.ac.ir/article_176477.html
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
آنچه از غرب به عنوان علوم انسانی آمده کم نيست.
زلزله ای که آمده کوچک نيست.
ديواری که بر سر ما فرو ريخته بسیار سنگین است.
ما جامعه زلزله زده ای هستيم از نظر #فرهنگی مخصوصاً از نظر #جامعه_شناسی و #شناخت.
ما بايد از زير اين سنگها بيرون بيایيم تا بتوانيم قرآن را بفهميم و قرآن را بپذيريم.
ما بايد به خيلی از طاغوتها کفر بورزيم تا زمينه ايمان به الله در ما تقويت شود: «...فَمَنْ يَکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ».
ما بايد به #طاغوت_فرهنگی، کفر پيدا کنيم
فرهنگی که می خواهد به ما
#شک در فطرت،
#شک در ذاتيات انسان،
#شک در آگاهی انسان،
#شک در عقل،
#شک در جهت يابي را تزریق کند، کفر بورزيم.
کفر به اين طاغوت مقدمه ايمان به خداست است.
_ آیت الله #حائری_شیرازی
📔 برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
واحدتند - عاشورا پایانی نداره.mp3
4.87M
✅ ترکیب شور و شعور در عزاداری
عاشورا پایانی نداره
کربلا دائم برقراره
هل من ناصر بازم بلنده
بسم الله هر کس پای کاره
عاشورایی بودن آسون نیست
راهی غیر از تقدیم خون نیست...
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
وظیفه حکومت اسلام در خصوص احکام اجتماعی از قبیل حجاب
رهبر فرزانه انقلاب:
...جمهوری اسلامی استحکامش متّکی به مردم است، متّکی به ایمانهاست، متّکی به جوانان پُرشور و علاقهمند است، متّکی به آن خطّ و راه درستی است که امام بزرگوار ترسیم کرده..
میخواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیونها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند...
دارند تلاش میکنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند...
خب، تا اینجا مسئلهای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.
[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»!
حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیله پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.
حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه خودش است، کار شخصی میکند.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، کنار، آن بین خودش و خداست؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد.
این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟
شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.
🗣 بیانات در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام
1396/12/17
#حجاب_واجب_الهی
#حکومت_اسلامی
#نه_به_سکولاریسم
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
یک. گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
دو. گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
سه. اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»
توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
#حوزه_علمیه
#سکولاریسم
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔰 توضیحات استاد علیدوست پیرامون یادداشت «دفاعی عقیم و پر هزینه»
باسمه تعالی
اللهم صل علی محمد و اهدنا لما اختلف فیه من الحق باذنک انک تهدی من تشاء الی صراط مستقیم
🔹انتشار یادداشتی از این جانب در تاریخ 14/05/1402 در فضای مجازی واکنشهای متفاوتی را در پی داشت. خلاصه یادداشت این بود: دفاع و صیانت از عملکرد جمهوری اسلامی ایران راه و رسم خود را دارد و این که پای مثل حکومت امام علی علیه السلام را به میان آورده، برخی فسادها را از آن دوران، ردیف کرده تا کاستیها و ناراستیهایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران هست، طبیعی و گریزناپذیر جلوه کند، صحیح نیست؛ این گونه دفاع ضمن این که در واقع دفاعی از عملکرد حاکمیت به حساب نمیآید، نسل جوان و دیگران را نسبت به حکومت علوی بدبین میسازد.در آن یادداشت اصل برخی ناراستیها در حکومت حضرت مورد انکار قرار نگرفت؛ اما گفته شد: نباید بحث مربوط به حکومت علوی را ناقص گذاشت؛ باید اقتضائات زمانه را هم در نظر گرفت، از برخوردهای قاطع، سریع و عادلانه حضرت هم صحبت کرد. حکومت علوی تراث ارزشمندی است که نباید – نابحق – بسوزد و مورد بدبینی قرار گیرد.
🔹با انتشار این یادداشت موجی از موافقتها و مخالفتها به منصه ظهوررسید، این رفتار از مخاطبان محترم، اینجانب را واداشت تا نکاتی را بیان کنم.
🔻جهت تکمیل و توضیح بیانیه نکاتی ذکر میگردد:
1️⃣ در این دو روز، بحثهای خوبی صورت گرفت و از برخی حملهها و نیتخوانیها و ناسزاها که بگذریم – که متاسفانه آسیب اخلاقسوز فضای رسانهای کشور به حساب میآید – گفتگوهای قابل تقدیر و تاملی به وجود آمد. ای کاش موضوعی مهم مثل موضوع مورد گفتگو درحد نخبگان و ترجیحا از رسانههای عامی مثل سیما در قالب مناظره انجام شود. و آن گونه که خداوند متعال میپسندد و اخلاق، مقتضی آن است، ادامه یابد. بدون این که افراد پنجه تعرض به یکدیگر بیفکنند.
2️⃣ بدون شک #صیانت_از_کشور_نظام_و_رهبری از وظایف مهم شرعی ما است. و همان طور که در سالهای قبل بارها گفتهایم، روحانیت با رصد، مراقبت، هدایت، نقد و حمایت خود باید به این مهم بپردازد(https://eitaa.com/alidost_fiqh/4439) این وظیفه نباید تحت الشعاع هیچ امری قرار گیرد.
3️⃣ بدون تردید کشور با فساد سازمان یافته (که عدهای برای فساد سرکار آمده باشند) مواجه نیست. لکن در بخشهایی با #فساد_اتمیک و موردی، اما متعدد و متکثر مواجه است؛ که بدون ناامیدی باید همگان در رفع آن بکوشند. و از اصلیترین دغدغه مسئولان باید باشد اما رفع فساد راه و رسم خود را دارد که گاه برخی بیدقتیها، آسیبهای زیادی به بار میآورد.
4️⃣ در نقدی که در یادداشت مورد نظر بر گفته برخی افراد داشتم، به هیچ وجه – به هیچ وجه – ناظر به شخص و شخصیت خود افراد نبودم. بزرگوارانی که حقیر را میشناسند، میدانند این جانب هیچ گاه نقد عملکردها و گفتهها را جایگزین نقد افراد نمی کنم.
5️⃣ خداوند متعال و عالم به سرّ و عَلَن، میداند که برای این جانب، خط و فکر سیاسی افراد در نقدها، هیچ مهم نیست، البته اگر موردی پیش آید، و به نظر اینجانب قابل نقدِ لازم باشد و متکفل نداشته باشد، عهدهدار میشوم؛ بنابراین نباید افرادی، موارد قابل نقدی که حقیر به دلیل داشتن بانی در نقد، مورد نقد قرار ندادهام، لیست کنند و آن را حمل بر سیاسیکاری نمایند. گزینشی این چنین شایسته کسانی است که هر چه انجام میدهند، یا بیانیه مینویسند، سیاسی کاری است نه مثل این جانب! در کارنامه اینجانب نقدهای متعدد به روحانیون و غیر روحانیون، با افکار مختلف میبینید و هرگز عدم اطلاع را حمل بر عدم وجود نباید کرد.
6️⃣ واژه «#خودتحریمی» که در بیانیه بود را به معنای حرکتی که حضور حداکثری مردم را در صحنههای ضرور نفی کند، به کار بردهام و اگر دیگران در معنای دیگری به کار بردهاند، از عهده ما خارج است. این جانب معتقدم هیچ پشتوانهای برای کشور و حاکمیت مثل حضور مردم نیست و هر حرکتی که این حضور را کمرنگ کند – حتی الامکان – نبایدصورت پذیرد.
7️⃣ انتظار اینجانب – به عنوان صاحب یادداشت – این است که ناقدان، یادداشت را به طور کامل مطالعه کنند، سپس قلم به نقد بسپارند. بسیاری از نقدها، آشکارا از عدم مطالعه یادداشت خبر می دهد.
8️⃣ برخی مدافعان یادداشت، حملههایی به ناقدان داشتند، از دوستان میخواهم به هیچ وجه تعرض به افراد صورت نپذیرد. ایکاش بحث در فضایی آزاداندیشانه وبدون پرخاش پیش برود. حوزههای علمیه را نباید از این فضا خالی دید، هر چند برخی غیر این را بر آن بپسندند. چنان که عهدهدار برخی اظهار نظرها – هر چند در دفاع از بیانیه این جانب صورت پذیرد- نیستم.
🔹خداوند بزرگ همه را به وظایف ، آشنا و توفیق عمل خالصانه عنایت فرماید. طبیعی است که بنای حقیر در این پیوند بر ادامه دادن نیست.
ان ارید الا الاصلاح ما استطعت. الحمد لله رب العالمین / 16/05/1402
🆔 @alidost_fiqh
قوطی خالی کمپوت
وﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ، ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻡ و ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ خالی ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:
«ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ. ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺘﺶ ۲۵ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ. ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ و ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ آﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰ ﺗﻤﯿﺰ ﺷﺪ. ﺣﺎﻻ ﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ.»
ﺑﭽﻪﻫﺎ ﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ.
📚نقل از شهید حسین خرازی
#مدیون_خون_شهداییم
#مدیون_ایثار_مردمیم
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
نشریه The Cradle منتشر کرد:
مقایسه ایران پیش از انقلاب با ایران پساانقلاب
نرخ فقر از ۴۶٪ به ۲۷٪
باسوادی از ۳۶.۵٪ به ۸۸.۷٪
سهم نفت در درآمد کشور از ۷۵ به ۸٪
امید به زندگی از ۵۵.۸ به ۷۷.۳٪
تولیدناخالص داخلی از ۸۰٫۶ به ۹۳۹٫۳ میلیارد
مرگ نوزادان در هر ۱۰۰۰تولد از ۹۳.۳ فوتی به ۱۰.۵ فوتی
#ایران_اسلامی
#انقلاب_اسلامی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
ملاحظاتی بر بیانیه استاد علیدوست.docx
26.2K
✅ ملاحظاتی بر بيانيه آيت الله ابوالقاسم عليدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه"
درباره مقایسه اوضاع حکومت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و نظام جمهوری اسلامی
✍️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری
✍️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد سلیمانی
✍️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حامد منتظری مقدم
🗓 دوشنبه 1402/5/16
#علیدوست
#فساد_مسؤلان_حکومت_حق
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✅ بزرگترین جنگ شناختی و ترکیبی جهان در طول تاریخ علیه ایران فقط در ۳ ماهه پاییز ۱۴۰۱
🌗 گوشه ای از اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در پاییز ۱۴۰۱ و برخی از پاسخ های ایران اسلامی
1️⃣ حمایت از اغتشاش گران توسط:
بایدن، وزیر خارجه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کلینتون، رابرت مالی، ۳۱ نفر از سیاستمداران مطرح آمریکا و اروپا، ۳۷ نفر از شخصیتهای موسیقی، و ۶۲ نفر از هنرپیشگان مطرح غرب مانند آنجلیاجولی، ۱۵ نفر از فوتبالیست ها وباشگاههای مطرح دنیا، شخصیت های موسیقی ترکیه، هزار سینماگر فرانسوی، که عده ای موهای خود را قیچی کردند؛ و فیلم آن را میلیونها بار نشر دادند؛
وزرای خارجه: کانادا، سوئد، آلمان، بلژیک، اسپانیا، شیلی، فرانسه، نویسنده کتاب هری پاتر و یک نماینده زن ایرانی الاصل در بلژیک که در حمایت از آشوب گران موهای خود را کوتاه کرد.
موج شبانه روزی رسانه های انگلیسی و آمریکایی و....
2️⃣ به میدان آمدن بارزانی برای حمله به ایران،
3️⃣ فعالیت رسانه ای سلبریتی های وطن فروش داخلی،
4️⃣ هشتک مهسا امینی ۳۲۰ میلیون بار توئیت و ریت شد؛
درحالی که فارسی زبانان توئیتر ۳ میلیون نفر هستند!
5️⃣دستگیری یک تبعه خارجی که در کوله پشتی خود یک دست لباس بسیجی به همراه چند نارنجک و اسلحه، ده ها گلوله و سر نیزه داشت؛
که قرار بود در حین کشتن مردم عده ای از او فیلم بگیرند و بگویند بسیجی ها مردم را میکشند.
6️⃣ در چند شهر کردستان از جمله اشنویه ۱۷ هزار نیرو در حالت آماده باش برای شروع جنگ داخلی بودند.
7️⃣ بمباران رسانه ای در چابهار با این تیتر که یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به یک دختر ۱۴ ساله سنی تجاوز کرده! و بعد از آن کشتار مسجد مکی اتفاق افتاد؛
و انفجار و آتش زدن بازار و حمله به پاسگاه ها بطور همزمان شروع ؛ ورود گروهک ریگی و جیش الظلم به کشور آغاز شد.
8️⃣ در تهران از یک خانه، مردم را با تفنگ لیزری میزدند.
خانه محاصره شد؛ ناگهان یک زن جوان لخت مادرزاد از خانه خارج شد که وای مردم! کمک کنید که اینها میخواهند به من تجاوز کنند. این خانه مرکز هدایت عملیات بود؛
و کلی سلاح و بیسیم پیشرفته کشف شد.
پس از بازجویی هایی که از وی صورت گرفت، این زن ۱۱ پایگاه موساد را در شهرهای مختلف ایران لو داد؛ که همه دستگیر شدند؛
فقط از یک پایگاه ۱۳۷ قبضه سلاح کشف شد؛
که قرار بود آن شب عملیات مسلحانه انجام شود. (با توجه به حادثه شاهچراغ توسط یک نفر تروریست ، معلوم میشود که چه کشتار عظیمی قرار بود رخ دهد.)
9️⃣ کشف تعداد زیاد مسلسل یوزی از داخل صندلی های شش خودروی بدون پلاک؛
🔟 دستگیری یک خانم در اصفهان با ۵۲ کیلو مواد منفجره ، که قرار بود بازار تاریخی اصفهان را منفجر کند.
1️⃣1️⃣ دستگیری یک مهره یهودی در شیراز که به بیمارستان منتقل شد؛ و عدهای از اغتشاش گران به بیمارستان حمله کردند که این مهره را یا فراری دهندیا بکشند تا به دست نیروهای امنیتی نیفتد.
2️⃣1️⃣ دستگیری راننده یک پراید که ۱۷ نفر از نیروهای انتظامی را زیر گرفت؛.
3️⃣1️⃣ دستگیری دو خودرو که با پلاک و آرم و لباس سپاه که به مردم حمله میکردند؛ و زنان را میزدند و عده ای هم فیلم میگرفتند.
4️⃣1️⃣ در منطقه دانشگاه شریف یک خودرو مگان، تعدادی از نیروهای انتظامی رو زیر گرفت و بعد تعقیب و گریز به ماموران تیراندازی کرد که در آخر دستگیر شد.
5️⃣1️⃣ حمله به پاسگاه شهید مدرس جهت خلع سلاح کردن ماموران،
6️⃣1️⃣ ضرب و شتم شدید یک زن محجبه و کودک سه ساله اش، به نیت ترساندن چادری ها که با چادر در جامعه حاضر شوند.
7️⃣1️⃣ چندین حمله در شهرهای مختلف به ماشین خانواده های مذهبی با مواد منفجره،
8️⃣1️⃣ زدن۳۲نقطه توسط سپاه درکردستان عراق، و به درک رفتن ۵۰۰۰ نفر از منافقین و تجزیه طلبان،
9️⃣1️⃣ انهدام یک جلسه سری در ترکیه با پهپاد انتحاری از ایران، که در آن سران ۵ حزب از سلطنت طلبان، منافقان، کومله، پژاک، پاک و نماینده آمریکا و فرانسه حضور داشتند؛
0️⃣ 2️⃣ برنامه بعدی هم در آذربایجان و ارمنستان بود که با تصرف منطقه زنگزور ارتباط ایران با ارمنستان قطع شود و به تبع آن راه ایران با اروپا قطع شود؛ و از آن طریق تجزیه ایران را شروع کنند که به لطف خدا ناکام ماند.
#درود_بر_حافظان_امنیت
#درود_بر_سربازان_گمنام
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینیم اجتماع و عزاداری زنان مسلمان ترکیه در ایام اسارت حضرت زینب سلام الله علیها
ترکیه فقط آنتالیا نیست و..
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔸اگر همین اقدام از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد و به واحدهای صنفی، باشگاههای ورزشی، ادارات و اماکن دولتی و خصوصی و سازمانها دستور دهد که حق استفاده از زبان انگلیسی را در تبلیغات محیطی، نام گذاری ها و برچسبها و موارد دیگر ندارند، فریاد واتمدن! برخی بلند میشود و هزار انگ عقب ماندگی می زنند.
🔹زبان رسمی یک کشور دژ دفاعی در برابر هجوم فرهنگی و نابودی فرهنگهاست. نظم خوددساخته استعمارگران به گونه های مختلف به دنبال تسلط بر کشورهاست.
حفظ و توسعه زبان فارسی را جدی بگیریم.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✅ پیروزی واقعی
حضرت آیت الله مصباح(ره):
⁉️اگر ما تمام پیروزیها را به دست آوردیم، فرض کنید قاره آمریکا را تحت قدرت خودمان آوردیم، تمام تکنولوژی آنها را در اختیار گرفتیم، تمام سرمایههای آنها را در اختیار گرفتیم اما ملتی شدیم بیدین! آیا همه چیز درست میشود؟! به هدفمان رسیدهایم؟! مگر هدف ما ثروت بود؟! مگر هدف ما تکنولوژی بود؟!
🔻 ما آنوقتی به هدف خودمان نزدیک میشویم که گامی در رها کردن مردم از بندگی غیر خدا برداریم؛ اول راه خدا را به آنها بشناسانیم و بعد کمک کنیم تا اینکه برنامه الهی را در جامعه خودشان پیاده کنند.
🔺ما هر قدمی که بهسوی این هدف برداریم پیروز شدهایم اما اگر در این راه، کوتاه بیاییم هیچ پیروزی دیگری این را جبران نخواهد کرد!
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
▪️جملهای تکاندهنده از امام سجاد علیهالسلام...
▪️امام سجاد علیه السلام:
و اللَّهِ لَوْ أَنَّ النَّبِيَّ تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي قِتَالِنَا كَمَا تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي الْوَصَاةِ بِنَا لَمَا زَادُوا عَلَى مَا فَعَلُوه.
" قسم به خدا! اگر پیامبر صلی الله علیه وآله به جای اینکه سفارش ما اهل بیت را به مردم کند،
مردم را به جنگ علیه ما توصیه کرده بود،
نمیتوانستند بدتر از آنچه بر سر ما آوردند انجام دهند! "
📚 اللهوف، ص۲۰۲.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
دعای امام سجاد جامعه را عقلانی و از جاهلیت نجات می دهد
آیت الله العظمی جوادی آملی: در قرآن بخشهای فراوانی مربوط به دعاست، #فرهنگ_دعا را امام سجاد (ع) تبیین نمود، گرچه همه ائمه (علیهم السلام) درباره دعا دستوری و عملی دارند، ولی امام سجاد (سلام الله علیه) رسماً #تفسیر_ادعیه_قرآنی را انجام دادند؛ یعنی آن معارفی كه در قرآن راجع به دعاست حضرت تشریح کردند و توضیح دادند. ایشان فرهنگ دعا را به گونه ای تبیین کردند كه جامعه را #جامعه_عقلانی می كند و از جاهلیت نجات می دهد.
🔻دعاها تنها این نیست كه خدایا بیمار مرا شفا بده و یا گناه مرا بیامرز و یا پایان امور مرا ختم به خیر كن! اینها ادعیه رایج است، اما آن دعایی كه #فرهنگ_آور است دعای امام سجاد در صحیفه است عرض میكند:
«أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْیهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِهِ»؛
خدایا اگر یك محتاجی دستش را پیش محتاج دیگری دراز كند این سفاهت و بی عقلی است! این دعای امام سجاد است!
ما اگر خواستیم ببینیم سفیه هستیم یا عاقل، این دعا برای ما #معیار است به چه كسی مراجعه كنیم به چه كسی وابسته باشیم؛ به شرق وابسته باشیم به غرب وابسته باشیم؟ فرمود ملتی سفیه است كه به بیگانه چشم داشته باشد.
▫️ محور اصلی دعای امام سجاد (ع) این است كه خدایا من از تو #فرهنگ می خواهم، #ادب می خواهم، من از تو #انسانیت می خواهم تا مبادا بی دلیل كسی را برنجانم، مبادا #نظام_ارزشی من عوض شود و برای كسی كه وضع مالی اش خوب است به خاطر پول او احترام بیشتری قائل بشوم؛ خدایا تو مرا از این امور حفظ بكن!
#شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#در_محضر_استاد
↙️ صوت و متن کامل درس اخلاق:
https://esra.ir/fa/web/javadi/w/467051
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1395/08/06
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنای دقیق ولایت فقیه در بیان ولاییترین فقیه.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش باور نباشیم...
رونوشت به:
برخی مدیران صداوسیما و سایر مسؤلان خوشباور
#راه_خمینی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
❄️ امبرتو اکو فیلسوف شهیر ایتالیایی
💥 بزرگترین مشکلی که [شبکههای اجتماعی] دارد، این است که به «دار و دسته احمقها» هم حق صحبت میدهد. همانهایی که قبلا فقط در قهوهخانهها بعد از دو سه لیوان نوشیدنی صحبت میکردند و نمیتوانستند به جامعه آسیب بزنند، حالا به اندازه یک نوبلیست «حق اظهارنظر» دارند.
در گذشته تلویزیون برای «احمق دهکده» تبلیغ میکرد، خب البته مردم هم در این سالها باورش نمیکنند و مرعوبش نمیشوند. اما ظاهر امروز شبکههای اجتماعی «احمق دهکده» را حملکننده صلیب واقعیت جلوه میدهند، تصفیه اطلاعات همین جا بغزنج میشود که چرا در این دائرةالمعارف این دو وزن یکسان دارند، حتی در شبکههای اجتماعی «دارودسته احمقها» وزن بیشتری دارند. کافی است ببینید در شبکههای اجتماعی چه کسانی بیشتر تعقیب کننده (follower) دارند. این به جامعه آسیب میزند.
این یک چالش برای گونه بشر است. اگر در گذشته بشر همیشه در تلاش بوده بیشترین طبقهبندی موجود ممکن را انجام دهد، اما حالا بیشترین اطلاعات را در اختیار دارد بدون کوچکترین طبقهبندی! این دانش یا ابراز طبقهبندی و اعتمادسازی هنوز اختراع نشده و انگار قرار هم نیست بشود. انگار همه خرسندند از این آشفتگی و سردرگمی زیر این حجم عظیم اطلاعات. الان اینترنت مثل قلاب ماهیگیری کار میکند که به لرزه درآمده و ماهیگیر فکر میکند ماهی بزرگی به چنگ آورده، در حالی که در نهایت یک قوطی کنسرو عایدش شده.
بخشهای بیشتری از مصاحبه وی با یک روزنامه ایتالیایی را میتوانید اینجا مطالعه فرمایید:
http://www.farhangnews.ir/content/187811
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
43.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مستند دیدنی تارکد
از آیت الله شریعتمداری از کودتاچیان اول انقلاب چه میدانید؟
❗️برای نخستین بار انتشار اسنادی از حقوقبگری آیت الله شریعتمداری از ساواک
❗️وجوهات مالکان بهایی شرکت پپسی به آیت الله شریعتمداری
🔴وقتی در سال 57 آیت الله شریعتمداری از آمریکا میخواهد که از او حمایت کنند ولی با فرود هواپیمای امام همه رشتههایش پنبه میشود
🔴وقتی آیت الله شریعتمداری مهره سازمان سیا میشود و علیه قانون حجاب و ولایت فقیه و تجزیه طلبان دست به کار میشود.
🔴ماجرای درخواست وام 5 میلیون دلاری آیت الله شریعتمداری از آمریکا
امام خمینی:
«تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.»
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین
🔻چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبههای نهجالبلاغه اختصاص داشت، بهمناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. این بیانات را به شرح زیر میخوانیم:
🔹میدانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کردهام، واقعش هم این است که احتمال میدهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان میشود؛ امّا اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین».
🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعهای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمیکردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود.
🔹مثل دانههای تسبیح یک رشته و یک نخ همه اینها را به هم وصل میکرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشتهها به آنجا متصل میشد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان میداد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود.
🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را میدیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع).
🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنبالهروی عاشورای حسین است. این هم که میبینی همه جا این تپشهایی که در شیعه مشهود شده، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعلههایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جانها و روحها رسیده. انسانها را به گلولههای داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.
🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بینالمللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطرهانگیز است آن سرزمین. سرزمین خاطرهها است، خاطرههای باشکوه، خاطرههای عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشتهشدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند.
🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنبالهگیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند.
🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
#اربعین_کنگره_بینالمللی_شیعیان
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #قدرت_روح
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
💠 اگر نیت انسان قوی شد، بدن کم نمی آورد و همراهی روح را می کند، تا جایی که جسم آنقدر لطیف میشود که مثل روح شود؛ مثل شهدای کربلا
«السلام علیک و علی الأرواح التی حلّت بفنائک»
در #زیارت_عاشورا چرا به یاران حضرت، تعبیر به ارواح شده، در حالی که با جسم و بدن به صحرای کربلا آمده بودند!؟
💠در محضر جانان باید جان آورد.
❤️امام، قطب الاقطاب و قلب قلبهاست.
#قوت_روح
#اتحاد_جسم_روح
#حقیقت_انتظار
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi