eitaa logo
مدرسه‌ زندگی/حسین عباسی اصل
812 دنبال‌کننده
614 عکس
314 ویدیو
1 فایل
🌱 زندگی، آموختنی است. حسین عباسی‌اصل: محقق،مولف و مدرس سبک زندگی مدیر اندیشکده سبک زندگی ⚪ سایت : https://mirasnab.ir/ 🔸اینستاگرام: 🌐 @abbasii_asl 🔁 ارتباط با ما: @Ghanbarikhz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 💎 (۲) ✨یک تیر و دو نشان... 📖 تدبری در آیه 20 سوره شوری 🎙حجت الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🫂 در سبک زندگی اسلامی (۲۲) ✅ بایدها و نبایدهای در سبک زندگی اسلامی: پنج : 🍀سه – : یکی از مسائلی که گاهی اوقات پیش می‌آید یا خواهد آمد شکایت از است. به این صورت که در جمع‌های دوستانه یا فامیلی در غیاب میزبان به بررسی غذای مهمانی می‌پردازند و در نهایت به مناسب نبودن غذا از لحاظ کیفی یا کمی رای می‌دهند، این کار ناشایست ضمن اینکه نشان از روحیه عدم قدرشناسی و نمک‌نشناسی است، غیبت بوده و در روایات اسلامی مورد تقبیح قرار گرفته است. امام صادق (ع) می‌فرماید :«هُلْكٌ بِالْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أَنْ يُخْرِجَ إِلَيْهِ أَخُوهُ مَا عِنْدَهُ فَيَسْتَقِلَّه» یعنی «هلاک باد آن مرد مسلمانی که برادرش آنچه دارد برایش می‌آورد اما او آن را اندک می‌شمارد» 🔶 به هر حال میزبان زحمت خود را کشیده ولی یا سبب شده است غذایی سطح پایین یا کم آماده کند و یا اعم از استرس یا شلوغی یا مشکل دیگری سبب شده است غذا از لحاظ کیفی به خوبی آماده نشود. 🔆🔆 بنابراین انصاف ایجاب می‌کند که انسان، قدرشناس زحمت‌ها باشد و زبان خود را وادار به تحسین و دفاع کند و مثلا بگوید «خیلی زحمت کشیده بودن» و یا به جنبه دیگری مهمانی که خوب بوده تاکید کند و بگوید «همین که اصرار داشت همه جمع بشویم نشان از مردانگی و علاقه‌اش به همه بود» و... 🔵 البته لازم به ذکر اگر در میزبانی کم لطفی کرد و آداب ( ) میزبانی را به درستی انجام نداد و حیثیت مهمان را رعایت نکرد مثلا بد استقبال کرد یا پذیرایی نکرد و یا... در روایات اسلامی به مهمان اجازه داده شده که اگر خواست می‌تواند بدگویی میزبان را بکند مثلا امام صادق (ع) می‌فرماید: «إِنَ الضَّيْفَ يَنْزِلُ بِالرَّجُلِ فَلَا يُحْسِنُ ضِيَافَتَهُ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَذْكُرَ سُوءَ مَا فَعَلَه» یعنی «هنگامی که مهمان بر شخصی وارد می‌شود و آن شخص (با اینکه قدرت پذیرایی بهتر را داشت) از او به خوبی پذیرایی نمی‌کند، بر آن مهمان گناهی نیست که از رفتار بد او یاد کند» ⭕ اما باید دانست که اجازه بدگویی : ✔-در صورتی داده شده است که میزبان در کل مهمانی بد عمل کند، نه در یک مورد خاص مثل غذا و پذیرایی و یا حداقل آداب اسلامی و عرفی را رعایت نکند. ✔-با هدف تحذیر افراد دارای شرایط از بی احترامی به مهمان است چرا که فرد بداند اگر از مهمان خود با هر رنگ، زبان، قومیت و... اگر بد میزبانی کند آبروی او در خطر است و این گونه اسلام ضمانت اجرایی برای احترام به مهمان ایجاد کرده است. 🍀چهار – : که در تطور تاریخی قرار دارد و امروز یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ‌های جهان است، خود نقش واکسینه کردن بعضی از آسیب‌ها را دارد و یکی از که ظاهرا در دوره‌های صدر اسلام بوده است، بوده است. 🔶 از آنجایی که صدر اسلام تازه طبقات ارباب و رعیت، آقا و برده فرو پاشیده بود و همگی شده بودند، این روحیه هنوز به‌طور کامل از بین نرفته بود، اسلام و خاصتا پیامبر اسلام با باقی مانده این روحیه نیز مبارزه کردند و فرمودند : « ثَمَانِيَةٌ إِنْ أُهِينُوا... الْمُتَأَمِّرُ عَلَى رَبِّ الْبَيْتِ » یعنی « اگر کسی که به میزبان دستور می‌دهد، مورد اهانت قرار گرفت کسی جزء خودش را سرزنش نکند ». 🔷 از آنجایی که طبقات اجتماعی منفی غربی که همان پولدار و فقر است ممکن در جامعه ما نیز نفوذ کند، لذا باید دانست که مهمان با هر سطح و حق دستور دادن به میزبان را ندارد و میزبان حق دارد برخورد مناسب را با روحیه متکبرانه مهمان داشته باشد. ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل ادامه دارد... •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 (۱۱) ✅موضوع: پیام آخر (جمع‌بندی) •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
مدرسه‌ زندگی/حسین عباسی اصل
🔆 #امام_علی_علیه_السلام #معمار_سبک_زندگی_اسلامی (۱۱) ✅موضوع: پیام آخر (جمع‌بندی) #ماه_ر
🔆 (۱۱) ✅موضوع: پیام آخر (جمع‌بندی) ⚜علی (ع) در دوره‌ای می‌زیست که مردم به واسطه تعالیم پیامبر، روند رو به نسبت به و _خواهی را طی می‌کردند ولی بعد از رحلت پیامبر(ع)، این روند رو به رفت و از آنجایی که این روند سقوطی تاکنون ادامه دارد، (ع) و تعالیم او در این هزار و چهارصد سال به خوبی روشن می‌شود. ⚜علی (ع) روند سقوطی جامعه اسلامی را « » می‌دانست و راهکار مقابله با آن را (مبتنی بر تقوا، مقدمه چیدن و نتیجه گرفتن) و (مبتنی بر عقبا سازی عمل کردن) معرفی می‌کرد. ⚜ لذا همیشهٔ تاریخ دو گروه که هر دو در دچار یا بود، به نبرد با او پرداختند. ⚜ دشمنی بی‌تقوایان علمی و عملی به دو صورت ذیل بوده است : 1⃣ : کسانی که چه برای دنیا خواهی (معاویه و طلحه و زبیر) و چه برای دنیا نخواهی ( ) به دنبال ترور او بودند. 2⃣ : کسانی که چه برای دنیانخواهی مانند خوارج زمان، که و می‌باشند) و چه برای دنیا خواهی مانند صاحب نظران و صاحب عملان و ،که علمی و عملی می‌باشند، به دنبال از بین بردن شخصیت تاثیرگذار او بر تاریخ و جامعه بشری بودند. ⚠️ آنان از همه ابزار خود اعم از و و برای تخریب و تحریف علی(ع) و معارف او بهره می‌برند. ❗️اما حاصل این تلاش‌های گسترده و تاریخی دشمنان علی(ع) آن است که 👈 انسان‌های (ع) که قدرت مقابله با معاویه را نداشته امروز تبدیل به کشورها و شده‌اند در جهان امروز در مقابل دشمنان و ثبت می‌کنند. لذا با جرات می‌توان گفت بهترین معیار برای و حقیقت و میزان انطباق با علی(ع) و معارف او می‌باشند. ✍🏼 حجت الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 💎 (۳) ✨ زندگی مثل یه بازیه ! 📖 تدبری در آیه 20 سوره حدید 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل •••••••••🌸🌸🌸•••••••• 🌱 /حسین عباسی‌اصل 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3319005363Cf1e07afd05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا