eitaa logo
خادم المهديّ «عج»
123 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
479 ویدیو
6 فایل
درخانه اگر کس است یک حرف👇 💠 امام صادق (ع) فرمود: ❇️ لَوْ أَدْرَكْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَيَّامَ حَيَاتِي. ✅ اگر او (مهدی) را درک می کردم تمام عمر، #خادم او می‌شدم. الغيبة (للنعماني)، ص ۲۴۵؛ بحارالأنوار (للمجلسي)، ج۵۱، ص۱۴۸. ادمین👈🏻 @MahdiAsgariiiiii
مشاهده در ایتا
دانلود
فرمود: ❇️ إنَّ اللهَ: 1️⃣ جعَلَ الدُّنْيَا دَارَ بَلْوَى، وَ الْآخِرَةَ دَارَ عُقْبَى. 2️⃣ و جَعَلَ بَلْوَى الدُّنْيَا لِثَوَابِ الْآخِرَةِ سَبَباً، وَ ثَوَابَ الْآخِرَةِ مِنْ بَلْوَى الدُّنْيَا عِوَضاً. ✅ به راستى، خداوند دنيا را خانه آزمايش و آخرت را خانه ماندگار. و آزمايش در دنيا را سببى براى ثواب آخرت، و ثواب آخرت را عوض آزمايش دنيا قرار داده است. 📚منابع: تحف العقول، ص ۴۸۳؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۶۵. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
فرمود: @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
فرمود: ❇️ اذْكُرْ مَصْرَعَكَ بَيْنَ يَدَيْ أَهْلِكَ، لَا طَبِيبٌ يَمْنَعُكَ وَ لَا حَبِيبٌ يَنْفَعُك‏. ✅ به يادآور آن هنگامى را كه پيش روى خانواده ات در بستر مرگ افتاده اى و نه طبيبى مى تواند جلو مردنت را بگيرد و نه دوستى به كارت مى آيد. 📚منابع: نزهة الناظر، ص۱۴۱؛ الدر النظيم، ص۷۳۰؛ أعلام الدين، ص۳۱۱؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۷۰. @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
فرمود: ❇️ عاتِبْ فُلَاناً وَ قُلْ لَهُ: إِنَّ اللهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً إِذَا عُوتِبَ قَبِلَ. ✅ از فلانى عذرخواهى و بگو: هر وقت خدا خير بنده‏‌اى را بخواهد وقتی از او عذر خواهى شود (ویا توبیخش کنند) بپذيرد. 📚منابع: تحف العقول، ص۴۸۱؛ وسائل الشيعة، ج۱۲، ص۱۸؛ بحار الأنوار، ج۷۲، ص۶۵. @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
فرمود: ❇️ الغِنى قِلَّةُ تَمَنِّيكَ و الرِّضا بما يَكفِيكَ. ✅ بی نیازی و ثروت آن است که آرزویت کم باشد، و به آنچه برایت بس است راضی باشی. 📚منابع: نزهة الناظر، ص۱۳۸؛ الدر النظيم، ص۷۲۹؛ الدرة الباهرة، ص۴۲؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۶۸. @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
فرمود: @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
💠 مَا رَوَاهُ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ فِي كِتَابِ (الرَّسَائِلِ) عَمَّنْ سَمَّاهُ قَالَ: ❇️ كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّ الرَّجُلَ يَجِبُ أَنْ يُفْضِيَ إِلَى إِمَامِهِ مَا يَجِبُ أَنْ يُفْضِيَ بِهِ إِلَى رَبِّهِ. قَالَ: ✅ فَكَتَبَ: «إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ، فَإِنَّ الْجَوَابَ يَأْتِيكَ». 💠 از (جمله تشرفات)آن است محمد بن يعقوب كلينى در كتاب (الرسائل) از كسى كه او را نام برده است نقل نموده كه گفت: ❇️ به حضرت ابى الحسن (امام هادی) عليه السّلام: نوشتم كه: همانا مردى دوست دارد كه مطالب و حوائج خود را به امام خود عرضه بدارد، آنچنان كه دوست دارد كه بر پروردگار خود عرضه بدارد (تكليف او چيست و چه بايد بنمايد)؟ گويد: ✅ در جوابم مرقوم داشت كه: اگر ترا حاجتى باشد لبهاى خود را حركت ده كه جواب براى تو خواهد رسيد. 📚منابع: كشف‌المحجة(لعلي‌بن‌طاووس)، ص۲۱۱؛ بحار الأنوار(للمجلسي)،ج ۵۰، ص۱۵۵؛ رياض‌الأبرار(للجزائري)، ج۲، ص۴۷۰. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
❇️ قال شیخنا «رحمه الله»: وَ كَانَ الْإِمَامُ بَعْدَ ع ابْنَهُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ لِاجْتِمَاعِ خِصَالِ الْإِمَامَةِ فِيهِ وَ تَكَامُلِ فَضْلِهِ. وَ أَنَّهُ لَا وَارِثَ لِمَقَامِ أَبِيهِ سِوَاهُ، وَ ثُبُوتِ النَّصِّ عَلَيْهِ بِالْإِمَامَةِ وَ الْإِشَارَةِ إِلَيْهِ مِنْ أَبِيهِ بِالْخِلَافَةِ. ✅ و كَانَ مَوْلِدُهُ بِصَرْيَا «1» مِنَ لِلنِّصْفِ مِنْ سَنَةَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ وَ مِائَتَيْنِ. ✅ و بِسُرَّمَنْ‏رَأَى فِي سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ وَ لَهُ يَوْمَئِذٍ إِحْدَى وَ أَرْبَعُونَ سَنَةً وَ أَشْهُرٌ. ✅ و كَانَ قَدْ أَشْخَصَهُ مَعَ يَحْيَى بْنِ هَرْثَمَةَ بْنَ أَعْيَنَ مِنَ الْمَدِينَةِ إِلَى ‏رَأَى، فَأَقَامَ بِهَا حَتَّى مَضَى لِسَبِيلِهِ. وَ كَانَتْ مُدَّةُ إِمَامَتِهِ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ سَنَةً. ✅ و أُمُّ وَلَدٍ يُقَالُ لَهَا: . -------------------------------- (1) صريا: هي قرية اسسها موسى بن جعفر عليه السلام على ثلاثة أميال من المدينة. «مناقب آل أبي طالب، ج 4، ص 382». 📗 في معرفة حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۹۷. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
ای دوای درد بی‌درمان من مرهم داغ دل بریان من ای که هم جانی و هم من ای که هم دینی و هم ایمان من در تو بی‌سر و سامان شدم هم سر من باش و هم سامان من از سر هر دو جهان برخواستم تا تو هم این باشی و هم آن من خان و مانم گو برو در راه تو بس بود تو خان و مان من گنج مهر خود نهادی در دلم کردی آباد این دل ویران من محو کن بود و نبودم تاز آنِ تو ماند نماند آنِ من دیوان اشعار شماره ۷۶۵ @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
💠 فرمود: ❇️ الشَّاكِرُ أَسْعَدُ بِالشُّكْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَةِ الَّتِي أَوْجَبَتِ الشُّكْرَ؛ لِأَنَّ النِّعَمَ مَتَاعٌ، وَ الشُّكْرَ نِعَمٌ وَ عُقْبَى. ✅ فرد شكرگزار، به خود آن بيش از نعمتى كه موجب شكر شده سعادتمند و خوشبخت است؛ زيرا نعمتها تنها كالا و متاع دنيايند، ولى شكر، هم [دنيا] است و هم [آخرت‏]. 📚المنابع: تحف العقول، ص۴۸۳؛ الوافي، ج۲۶، ص۲۸۴؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۶۵. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
✅ قصه‌ی عشق من ... ای که هم دردی و هم درمان من وی که هم جانی و هم من دردم از حد رفت درمانی فرست ای دوای درد بی درمان من تا بکی سوزد دلم در آتشت رحمی آخر بر من جان من آتش عشقت سراپایم گرفت سوخت خشک و تَر زِخان و مان من روز اول دین و دل دادم ز دست تا چو آرد بر سر پایان من راز خود هر چند پنهان داشتم فاش کرد این دیدهٔ گریان من یادگار از در عالم بماند قصه من و جانان من دیوان اشعار شماره ۷۶۶ @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
💠 ❇️ وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ، غَيْرَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ و جَلَّ يُحِبُّ أَنْ يَمْتَحِنَ ، فَعِنْدَ ذلِكَ يَرْتَابُ الْمُبْطِلُونَ يَا . قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنْ أَدْرَكْتُ ذلِكَ الزَّمَانَ أَيَّ شَيْ‏ءٍ أَعْمَلُ؟ قَالَ: «يَا زُرَارَةُ، إِذَا أَدْرَكْتَ ذلِكَ الزَّمَانَ، فَادْعُ بِهذَا الدُّعَاءِ: اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ؛ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ، اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ؛ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ، اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ؛ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي؛ الحدیث. ✅ اى زراره او کسی است که باید انتظارش را کشید، خدای متعال دوست دارد را امتحان کند، و در این زمان، أهل باطل به شك گرفتار می شوند. زراره می گويد: گفتم: قربانت، اگر به اين دوره رسيدم چه بايد كرد؟ فرمود: اى زراره وقتى به اين دوره رسيدى، اين دعا را بخوان: «خدايا خودت را به من بشناسان؛ زيرا اگر خودت را به من نشناسانى، من رسولت را نخواهم شناخت. خدايا خود را به من بشناسان؛ زيرا اگر تو رسول خود را به من نشناسانى حجت تو را نخواهم شناخت. خدايا خود را به من بشناسان زيرا اگر تو حجت خود را به من نشناسانى گمراه خواهم شد». 📚المنابع: الکافي، ج۲، ص۱۴۹، ح۵؛ کمال الدین، ج۲، ص۳۴۲، ح۲۴؛ الغيبة(للطوسي)، ص۳۳۴؛ إعلام الوری، ج۲، ص۲۳۷. @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
روز محشر که خدا پرسش ما خواهد کرد دل جدا شکر تو و دیده جدا خواهد کرد جان غم دیده که آمد به لب از هجرانت تا کند عمر وفا با تو وفا خواهد کرد دیوان اشعار شماره ۱۷۹ @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
💠 ❇️ يا أَبَا بَصِيرٍ لِشِيعَةِ قَائِمِنَا الْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ فِي غَيْبَتِهِ، وَ الْمُطِيعِينَ لَهُ فِي ظُهُورِهِ، أُولَئِكَ أَوْلِيَاءُ اللَّهِ الَّذِينَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون‏َ؛ الحدیث. ✅ ای ابو بصیر خوش به حال قائم ما، كه زمان در او منتظر او مي باشند، و در راستای ظهور او اطاعت خدا را می کنند. آنها دوستان خدايند و كسانى مي باشند كه از كسى جز خدا ترس ندارند و غمگين نمي باشند. 📚المنابع: کمال الدین، ج۲، ص۳۵۷، ح۵۴؛ إثبات الهداة، ج۵، ص۹۱، ح۱۶۲؛ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۵۰، ص۷۶. @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
توئی آن ماه ملک حسن و خوبی مرا از جان تو ستّارالعیوبی مرا بی روی تو جان بر لب آمد ز و شب و روزم تب آمد ز عشقت سوختم ای جان کجائی چنین پیدا چنین پنهان چرائی ز عشقت سوختم بنمای دیدار که در دردم میان خاک و خون خوار دلم خون گشت ای تو دانی سزد گر تو مرا زین غم رهانی ز عشقت یوسفا مهجور ماندم عجب بر خاک و خون رنجور ماندم وصالت را طلب کردم بسی من بسر بردم غمت را در بسی من ز درد عشق جان در جستجویست بهر اسرار اندر گفتگویست ز وصلت درد باید بر دوایم که تا گردی بذات حق تو قائم @mahdiasgariii ••••┈••••••✾•🌺•✾•••••┈••••
👌 💠 به علي بن مهزیار فرمود: ❇️ يا أَبَا اَلْحَسَنِ، قَدْ كُنَّا نَتَوَقَّعُكَ لَيْلاً وَ نَهَاراً، فَمَا اَلَّذِي أَبْطَأَ بِكَ عَلَيْنَا؟ قُلْتُ: يَا سَيِّدِي، لَمْ أَجِدْ مَنْ يَدُلُّنِي إِلَى اَلْآنَ. ✅ قالَ لِي: لَمْ نَجِدْ أَحَداً يَدْلُّكَ؟ ثُمَّ نَكَثَ بِإِصْبَعِهِ فِي اَلْأَرْضِ، ثُمَّ قَالَ: لاَ، وَ لَكِنَّكُمْ: ❌كثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ، ❌و تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ، ❌و قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ اَلَّذِي بَيْنَكُمْ. فَأَيُّ عُذْرٍ لَكُمْ اَلْآنَ؟ فَقُلْتُ: اَلتَّوْبَةَ اَلتَّوْبَةَ، اَلْإِقَالَةَ اَلْإِقَالَةَ. ✅ ثمَّ قَالَ: يَا اِبْنَ اَلْمَهْزِيَارِ ، لَوْ لاَ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ لَهَلَكَ مَنْ عَلَيْهَا إِلاَّ خَوَاصَّ اَلَّذِينَ تُشْبِهُ أَقْوَالُهُمْ أَفْعَالَهُمْ. ✳️ حضرت فرمود: صبح و شب منتظر آمدنت بودیم، چه چیز تو را به تاخیر واداشت؟ گفتم: کسی نبود مرا به اینجا راهنمایی کند. حضرت فرمودند: نه! بلکه شما: 1️⃣ (فقط به فکر تجمیع) و ازدیاد اموال بودید، 2️⃣ و به ضعیفانِ مؤمنين ظلم کردید، 3️⃣ و قطع رحم نموده اید. دیگر چه عذری دارید؟ گفتم: توبه می کنم و پوزش می طلبم. سپس فرمود: ای پسر مهزیار! اگر استغفار بعضی از شما برای بعضی نبود، همه ی کسانی که بر زمینند هلاک می شدند جز خواص شیعیان، آنها که گفتارشان شبیه کردارشان است. 📚المنابع: دلائل الإمامة، ج۱، ص۵۳۹، ح۱۲۶؛ مدينة المعاجز، ج۸، ص۱۱۵، ح۷۶. @MahdiAsgariii ••••••••••✾🌸•🌺•🌸✾•••••••••
روزی که جمال دیده شود از فرق سرم تا به قدم دیده شود تا من به هزار دیده رویش نگرم آری به دو دیده دوست کم دیده شود دیوان اشعار ۲۹۵ @MahdiAsgariiii •••••••••✾🌸•🌺•🌸✾••••••••
🤚السلام علیک یا بقية الله في أرضه 💐 💠 فرمود: ❇️ لا بُدَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ مِنْ غَيْبَةٍ، وَ لَا بُدَّ لَهُ فِي غَيْبَتِهِ مِنْ عُزْلَةٍ. وَ نِعْمَ الْمَنْزِلُ طَيْبَةُ، وَ مَا بِثَلَاثِينَ مِنْ وَحْشَةٍ. ✅ صاحب الأمر (حضرت مهدی عج) حتما غیبتی دارند، و حتما در این غیبت در بین مردم ظاهر نیستند (ولی قطعا حاضر و ناظر بر اعمال آنها هستند). چه منزل خوبی است مدینه (چون مسکن آن حضرت می‌باشد، و ایشان به صورت ناشناس بیشتر در آنجا سکونت دارند)، و سی نفر از محبان واقعی همراه و مونس تنهایی و غصه های آن حضرت هستند. 📚المنابع: الکافي، ج۲، ص۱۵۸، ح۱۶؛ تقريب المعارف، ص۱۴۳، ح۳؛ الغيبة(للطوسي)، ص۱۶۲، ح۱۲۱ @MahdiAsgariii •••••••••✾🌸•🌺•🌸✾••••••••
خادم المهديّ «عج»
#انتظار #حدیث #حدیث_مهدوی 🤚السلام علیک یا بقية الله في أرضه 💐 💠 #امام_صادق_علیه‌السلام فرمود: ❇️ ل
💠 قال العلامة رحمه‌الله: ‏ طيبة هي المدينة المقدسة يعني إذا اعتزل فيها مستترا و معه ثلاثون من شيعته يأنس بعضهم ببعض فلا وحشة لهم كأنه أشار بذلك إلى غيبته القصيرة فإن في الطويلة ليس لشيعته إليه سبيل‏. (۱) 💠 قال العلامة رحمه‌الله: و العزلة بالضم: اسم الاعتزال أي المفارقة عن الخلق. "و لا بد له في غيبته" في بعض النسخ: و لا له في غيبته، أي ليس في غيبته معتزلا عن الخلق بل هو بينهم و لا يعرفونه. و الأول أظهر و موافق لما في سائر الكتب. و الطيبة بالكسر اسم المدينة الطيبة، فيدل على أنه عليه السلام غالبا في المدينة و حواليها إما دائما أو في الغيبة الصغرى؛ و ما قيل: من أن الطيبة اسم موضع يسكنه عليه السلام مع أصحابه سوى المدينة فهو رجم بالغيب. و يؤيد الأول ما مر أنه لما سئل أبوه عليه السلام: أين أسأل عنه؟ قال: بالمدينة. " و ما بثلاثين من وحشة" أي هو عليه السلام مع ثلاثين من مواليه و خواصه، و ليس لهم وحشة لاستيناس بعضهم ببعض؛ أو هو عليه السلام داخل في العدد فلا يستوحش هو أيضا أو الباء بمعنى مع أي لا يستوحش عليه السلام لكونه مع ثلاثين. و قيل: هو مخصوص بالغيبة الصغرى، و ما قيل: من أن المراد أنه عليه السلام في هيئة من هو في سن ثلاثين سنة و من كان كذلك لا يستوحش فهو في غاية البعد، و في غيبة الشيخ: لا بد لصاحب هذا الأمر من عزلة و لا بد في عزلته من قوة، الخبر. (۲) 📚المنابع: ۱. الوافي، ج۲، ص۴۱۶. ۲. مرآة العقول، ج۴، ص۵۰. @MahdiAsgariii •••••••••✾🌸•🌺•🌸✾••••••••
👌 مولود مبارک 💠 عَنْ يَحْيَى الصَّنْعَانِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلى‏ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ هُوَ بِمَكَّةَ وَ هُوَ يُقَشِّرُ مَوْزاً وَ يُطْعِمُهُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، فَقُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، هذَا الْمَوْلُودُ الْمُبَارَكُ؟ قَالَ: «نَعَمْ، يَا يَحْيى‏، هذَا الْمَوْلُودُ الَّذِي لَمْ يُولَدْ فِي الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَكَةً عَلى‏ شِيعَتِنَا مِنْهُ. 📗 الکافي، ج۱۲، ص۵۶۸، ح۳. وجه ذلک: قال ره: لان الشيعة كانوا فى زمانه «ع» على رفاهية؛ و يحتمل أن يكون الحصر اضافيا بالنسبة الى غير الائمة عليهم السّلام. (شرح الأصول، ج۶، ص۱۹۲، ذیل ح۹) قال : أقول: وجه النص ما مرّ من أنه لا يكون الإمام إلا أفضل الناس. (إثبات الهداة، ج۴، ص۳۸۴، ذیل ح۱۳) قال ره: أي في هذا الزمان؛ أو بالإضافة إلى غير سائر الأئمة عليهم السلام؛ أو المراد نوع من البركة يختص به عليه السلام من بين سائرهم، كتولده بعد يأس الناس؛ أو غير ذلك من جوده عليه السلام و غيره. (مرآة العقول، ج۲۲، ص۲۰۳، ذیل ح۳)
السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْآيَةُ الْعُظْمَى السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحُجَّةُ الْكُبْرَى با سلام واحترام. عرض ادب و تبریک فراوانِ میلاد با سعادت و و پر برکت امام جواد علیه السلام به محضر امام زمان عج و خدمت حضرتعالی و خانواده محترم. 💐💐💐 بر ابن رضا، نور هدایت صلوات بر جود و عطا شمس ولایت صلوات سائل به کرمخانه ی او بسته دلش بر بحر کرم، لطف و عنایت صلوات 👌طریق تحصیل الهي 💠 فرمود: ❇️ ثلَاثٌ يَبْلُغْنَ بِالْعَبْدِ رِضْوَانَ اللَّهِ: 1️⃣ كثْرَةُ الِاسْتِغْفَارِ، 2️⃣ و خَفْضُ الْجَانِبِ، 3️⃣ و كَثْرَةُ الصَّدَقَةِ. ✅ سه خصلت که بنده را به رضوان الهي (و رستگاری واقعی و سعادت حقیقی) می‌رساند: 1⃣ استغفار مدام، 2⃣ و تواضع داشتن، 3⃣ و صدقه مدام. 📚المنابع: کشف‌ الغمّة، ج۲، ص۳۴۹؛ حلية الأبرار، ج۴، ص۶۰۰؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۸۱. التماس دعا داریم. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
💠 فرمود: ❇️ ثَلَاثٌ مِنْ عَمَلِ الْأَبْرَارِ: 1⃣ إِقَامَةُ الْفَرَائِضِ، 2⃣ وَ اجْتِنَابُ الْمَحَارِمِ، 3⃣ وَ احْتِرَاسٌ مِنَ الْغَفْلَةِ فِي الدِّينِ. 📚المنابع: کشف‌ الغمّة، ج۲، ص۳۴۹؛ حلية الأبرار، ج۴، ص۶۰۰؛ بحار الأنوار، ج۷۵، ص۸۱. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••
فرمود: ❇️الْمُؤْمِنُ يَحْتَاجُ إِلَى: 1️⃣ تَوْفِيقٍ مِنَ اللَّهِ، 2️⃣ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، 3️⃣ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. 📚 المنابع: تحف العقول، ص۴۵۷؛ الوافی، ج۲۶، ص۲۸۴؛ بحار الأنوار، ج۷۲، ص۶۵. @mahdiasgariii ••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••