eitaa logo
مهدی طاهری
977 دنبال‌کننده
748 عکس
355 ویدیو
68 فایل
دین، فرهنگ، سیاست، تاریخ و تمدن... ارتباط با ادمین 👇 @mahdiTahere
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدی طاهری
『﷽』 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎤 سخنران: حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری 🎤
شب دوازدهم عهد نهضت بانوان با موضوع«نهضت خاموش مادر موسی تا غوغای بیداری زینب کبری» امشب تپه نورالشهدای شهرکرد https://eitaa.com/MahdiTaheri55
2032213763_-637260964.aac
38.59M
شب دوازدهم عهد نهضت بانوان با موضوع«نهضت خاموش مادر موسی تا غوغای بیداری زینب کبری» از الگوی پشتیبانی تا الگوی پیشتازی https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔰 🔹 با شهدا تا کربلای حسین 🔹 ده شب مراسم سوگواری دهه دوم محرم در جوار شهدای گمنام 🗓 از جمعه 29 تیر ماه (ساعت ۲۰:۲۰) 🏫 مکان : تپه نورالشهدا 🎙 سخنران: حجت الاسلام دکتر طاهری به همراه دو شب روایتگری سردار احمدیان 🎤 با نوای مداحان : سید احمد معنوی حاج حسین رفیعی حاج حسین علیمحمدی کربلایی محمد مهدی مطلبی هیئت انصار المهدی(عج) ┄┄┅═✧❁○❁✧═┅┄┄ 💫 https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔸تحلیلی بر عهدهای الهی در قرآن حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری با اشاره به اینکه یکی از مدل‌های فهم قرآن، درک و تحلیل واژگان قرآنی است، گفت: «عهد» یکی از الفاظ قرآنی قابل تأمل است و عهدهای فردی و جمعی فراوانی در قرآن مطرح شده که در صورت عمل به آنها، تربیت صحیح شکل خواهد گرفت. 🔗لینک اخبار: 👇 📍https://iqna.ir/00Hjkm 📍https://nehzat.ir/fa/news/16666 📍https://www.mehrnews.com/news/6170497 ༺🦋@nehzat_eslami_chb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: • جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. • نباتات: رشد دارند امام حرکت و مقصد ندارند. • حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. • انسان:
رشد، حرکت و مقصد 
دارد. به تعبیری دیگر انسان اگر مقصد نداشته باشد حدش حد حیوان است و اگر حرکت نداشته باشد حدش حد نبات و اگر رشد نداشته باشد حدش حد جماد. بنابراین انسان باید حیاتش را به‌گونه‌ای شکل دهد که دارای رشد و حرکت و مقصد باشد و از این جهت است که انسان تکلیف هم دارد و چون تکلیف دارد نیاز به تشخیص و گزینش دارد. • تشخیص‌ها و گزینش‌های انسان‌ها از نظام باورها و ارزش‌های او شکل می‌گیرد و انسان را وارد ساحت‌های حیات می‌کند. ۱) حیات اعتقادی: • پایه حیات اعتقادی باور به توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت. • حیات اعتقادی بعد دانستن و دانایی انسان است. • داشتن حیات اعتقادی برای داشتن حیات اجتماعی کافی سالم کافی نیست. • تلاش اهل بیت علیهم السلام تبدیل حیات اعتقادی به حیات اجتماعی است. • برای این مهم عقیده را باید با نشاط نگه‌داشت. • حیات معرفتی دروازه نشاط حیات اعتقادی است. ۲) حیات معرفتی: • بُعد آگاهی انسان است. • از طریق معرفت به سیره انبیاء و ائمه علیهم السلام ایجاد می‌شود نه باور به ضرورت نبوت و امامت. • فهم انسان نسبت به شیوه و روش انبیاء و ائمه در مواجهه با مسایل مختلف است. • حیات معرفتی از زندگی اهل بیت تصویر سازی درست می‌کند. • برخی در باور به اهل بیت مشکل ندارد در تصویر از اهل بیت علیهم السلام و تحلیل زندگی اهل بیت دچار مشکل‌اند. • تحلیل دو مفهوم: یک: صبر معنای صبر به معنی تحمل وتوقف؛ صبر به معنی استقامت و حرکت. دو: موفقیت تصور ما از موفقیت کسی است که مشکلی ندارد. یا کسی که با سختی به مرتبه ای رسیده است. • چون در حیات اهل بیت علیهم السلام حرکت است پس مجاهدت و مقاومت و استفامت هست. • برای فهم حیات معرفتی درست باید وارد حیات ایمانی بشویم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-395436287_-111800989.aac
30.82M
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: • جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. • نباتات: رشد دارند امام حرکت و مقصد ندارند. • حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. • انسان: رشد، حرکت و مقصد دارد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
3350272_1288987630.aac
33.94M
صوت👆 یادداشت 👇 شب دوم: ساحت‌های حیات (2): ۳) حیات ایمانی: • رسوخ اعتقاد در دل. • اصحاب کهف گروهی اهل ایمان که نشانه راسخ اعتقاد در دل. آیات اول سوره مبارکه کهف. • این گروه حیات ایمانی ندارند. ۴) حیات اجتماعی: • مطابقت زندگی ما با زندگی اهل بیت در حیات فردی: تبدیل نگرش به گفتمان تبدیل نگرش به رفتار: ۵) حیات فراتاریخی: • باور به حضور اهل بیت علیهم السلام و تاثیر ایشان در عالم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
صوت👆 یادداشت 👇 شب دوم: ساحت‌های حیات (2): الكهف : 13 نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً. الكهف : 14 وَ رَبَطْنا عَلى‏ قُلُوبِهِمْ إِذْ قامُوا فَقالُوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَا مِنْ دُونِهِ إِلهاً لَقَدْ قُلْنا إِذاً شَطَطاً. مقدمه: خلاصه جلسه قبل: حکایت موسی و شبان و تفاوت حیات اعتقادی و حیات معرفتی: • باور درست و تصویرسازی غلط. تلاش برای دانستن متفاوت از تلاش برای فهمیدن است: • احساس بی‌نیازی به معرفت، احساس استغناء، شبه دانستن به جای دانستن: آیا با وجود هوش مصنوعی باز هم حیات معرفتی و دانشی اهمیت دارد: اولا هوش مصنوعی، مصنوع بشر است؛ ثانیا هوش مصنوعی آگاهی است یا دانایی؛ ثالثا هوش مصنوعی رافع تکلیف یا اراده است یا مسئولیت آور؛ رابعا تقویت کننده فکر و اندیشه به صورت عمومی است یا تضعیف کننده. • یکی از موانع معرفت و فهم حجاب، علم و حجاب دانایی است؛ سیر دانش: حس ‌گرایی، عقل‌گرایی، دانش شهودی؛ امام خمینی در کتاب چهل حدیث: حجاب علم از حجاب‌هایی نیست که از کنارش رد بشوی، بلکه باید وارد حجاب بشوی و آن را بشکافی و بیرون بیایی. من نیز چندان عقیده به علم فقط ندارم وعلمی را که ایمان نیاورد حجاب اکبر می‌دانم؛ ولی تا ورود در حجاب نباشد، خرق آن نشود. علوم بذر مشاهدات است.. ۳) حیات ایمانی: • رسوخ اعتقاد در دل. • اصحاب کهف گروهی اهل ایمان که نشانه راسخ اعتقاد در دل. آیات اول سوره مبارکه کهف. • دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام متفاوت از دوست داشتن حیات و سیره اهل بیت علیهم السلام است.(اسیر بسیرة جدی و ابی) • اللهم اجعل محیایی محیا محمد و آل محمد و... . • چند مثال عاشورایی از محبت: عبدالله بن عمر، عبدالله بن عمرو عاص یزید بن الحصین الهمدانی و پیشنهاد مذاکره با عمرسعد. امام به یزید بن الحصین فرمود ذلک الیک! فدخل علیه و لم یسلم علیه! عمر سعد گفت مگر من مسلمان نیستم... در مذاکره از اوج اقتدار و انداز ورود کرد در مذاکره ذلیل نبود. به ابن سعد گفت:فکر می‌کنی مسلمانی و آب را بر روی حسین بسته‌ای؟! عمرسعد گفت: انی لأعلم حرمة أذاهم و لکن یا أخا الهمدان ما اجد نفسی تجیبنی الی ترک الری! فرجع یزید بن حصین فقال للحسین علیه السلام یا ابن رسول الله قد رضی أن یقتلک بولایة الری! • اهل بیت را دوست دارد برای اهل بیت گریه می‌کند اما سیره اهل بیت را نه، شیوه اهل بیت را نه(گریه عمر سعد بر امام حسین علیه السلام). • این گروه حیات ایمانی ندارند. ۴) حیات اجتماعی: • مطابقت زندگی ما با زندگی اهل بیت در حیات فردی: نگرش را تبدیل به گفتمان کردن این که گفتمان مکتب اهل بیت علیهم السلام در ساحات مختلف اجتماعی. تبدیل نگرش به رفتار: در نسبت با بزرگ‌ترها و پیرمردها، پدر و مادر؛ خواهر و برادر؛ دختر و ... گفتمان انبیاء در سیره ما حاکم است یا گفتمان فراعنه. اراده اجتماع را برای تحقق این گفتمان بسیج کردن. (لیقوم الناس)(چند شب رفتی هیئت یا چند نفر را بردی هیئت) ۵) حیات فراتاریخی: • باور به حضور اهل بیت علیهم السلام و تاثیر ایشان در عالم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-1217061120_1155821127.aac
37M
صوت👆یاداشت👇 شب سوم: تغییر ذائقه الإسراء : 71 يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً . طه : 63 قالُوا إِنْ هذانِ لَساحِرانِ يُريدانِ أَنْ يُخْرِجاكُمْ مِنْ أَرْضِكُمْ بِسِحْرِهِما وَ يَذْهَبا بِطَريقَتِكُمُ الْمُثْلى‏. گفتمان و نگرش حاکم بر اجتماع: انبیاء مردم را به خدا دعوت می‌کردند و فراعنه مردم را به خودشان؛ • در اندیشه انبیاء نظام حاکم بر قوانین اجتماع را خدا باید تعیین کند چون هیچ کس حق برتری بر دیگری را ندارد و قوانین باید مطابق اراده الهی باشد. • در اندیشه فراعنه قوانین اجتماع بر اساس خواست و میل انسان و آن‌‌‌هم انسان قدرتمند و ثروتمند تعیین می‌شود. غلبه گفتمان انبیاء یا فراعنه از طریق: • تغییر ذائقه فکری: احساس نیاز به امام/ اضطرار الی الحجة. نور و بصر. منذر بن جارود؛ سمرة بن جندب. هویت عقلانی قلبی: آگاهی عواطف. • عناصر عقیده ساز: معرفت؛ میل. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
1091968771_-550205562.aac
33.07M
شب چهارم: معماری شخصیت يس : 20 وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلينَ خلاصه: رشد، حرکت، مقصد، در گرو: • حیات اعتقادی، معرفتی، ایمانی، اجتماعی، تاریخی. دو خط فکری تاریخی: • خط انبیاء: • خط فراعنه: دلیل عدم همراهی با پیامبران: • تغییر ذائقه‌ها: انواع ذائقهذائقه عرفی: • ذائقه فکری: • ذائقه فرهنگی: https://eitaa.com/MahdiTaheri55
یاداشت شب چهارم: معماری شخصیت يس : 20 وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلينَ خلاصه قبل: رشد، حرکت، مقصد، در گرو: • حیات اعتقادی، معرفتی، ایمانی، اجتماعی، تاریخی. دو خط فکری تاریخی: • خط انبیاء: معماری شخصیت، توحید و ارزشهای الهی بر جامعه حاکم باشد. تاکید بر مسیر نبوت: امام حسین علیه السلام اسیر بسیرة جدی و ابی. • خط فراعنه: معماری شخصیت انسان‌ها به گونه‌ای قدرت و ثروت ملاک برتری و حکمرانی باشد. انکار نبوت: یزید: لا خبر جاء و لا وحی نزل. ابوسفیان در هنگام پیری نابینا مانند گویی حکومت را بین خودتان بچرخانید. چرا همراهی با پیامبران خدا نکردند: • تغییر ذائقه‌ها: فوکویاما نظریه ای با عنوان “میکروپولتیک میل ها و میکروفیزیک قدرت” ارائه می دهد و می گوید برای پیروزی بر یک کشور باید “میل مردم” را تغییر دهیم. اگر میل مردم از شهادت طلبی، ایثار، جوانمردی و دهها عاملی که به عنوان فرهنگ شکل گرفته است به رفاه طلبی، غربزدگی و … تغییر نیابد مانند این است که آب در هاون می کوبید. این میل ها هم تغییر نمیکند مگر اینکه ارکان یک قدرت از آن حمایت کند. از شخصیت انصاری تا شخصیت اشرافی: رواج روحیه اشرافی گری:عبدالرحمن بن عوف مرد شامی؛ (ابن عساکر، تاریخ دمشق، تحقیق علی شیری، ص120). از مدح علی تا پناهگاه معاویه: بی توجهی و تسامح در احکام دین: نجاشی شاعر امیر المومنین در معاویه شرب خمر می کند! شهید مطهری: بنی امیه آرمان، عشق و غیرت دینی را از بین مردم بردند. انواع ذائقه • ذائقه عرفی: هر جامعه‌ای ذائقه مربوط به خودش را دارد در مورد نوع غدا طعم غدا و... • ذائقه فکری: ذائقه فکری یک ملت این که چگونه می‌اندیشد، چگونه فکر می‌کند، و به چه نوع تفکری تمایل دارد. آن آینده یک ملت را رقم می‌زند. دائقه فکری هر مقدار عمیق‌تر و دقیق‌تر باشد هویت و شخصیت یک ملت را نشان می‌دهد. این عمق را کجا می‌شود دریافت در مبناها و در آرمان‌ها. مبنا توحید؛ آرمان تمدن. ضرورت با نشاط نگه داشتن تفکر و اندیشه تمدنی. • ذائقه فرهنگی: زمانی که ذائقه فکری هویت جمعی می‌یابد و در عده بسیاری فراگیر می‌شود؛ ذائقه فرهنگی شکل می‌گیرد. در نتیجه فراگیری ذائقه فرهنگی پدیده اجتماعی شکل می‌گیرد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
163847936_-1891537811.aac
38.78M
صوت👆یاداشت👇 شب پنجم: هویت اجتماعی انواع هویت: • هویت شخصی: بر اساس نسب و ویژگی‌ها و توانایی‌های و رفتارهای شخصی. حضرت سلیمان: وَ وَهَبْنا لِداوُدَ سُلَيْمانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ. حضرت یحیی: و نيرومندى؛ به همه مردم‏، ، به پدر و مادرش ، و سركش و نافرمان نبود. • هویت اجتماعی: بر اساس نمادها و رفتارهای گروهی و جمعی معین می‌شود. اهالی مدین، قوم شعیب، بت پرستی و کم فروشی؛ قوم یونس، قومی اهل ایمان. هویت اجتماعی بازتاب اجتماعی رفتار در ذهن اجتماع است که انتسابش به اجتماع امر اختیاری نیست بلکه برداشت و بازتاب همان رفتار اجتماع است. عقیده از عوامل مهم اثرگذار بر هویت اجتماعی است. رویکرد انفعالی و نگاه حداقلی به دین نمی‌تواند هویت تمدنی برای یک جامعه بسازد؛ حداقلی: رابطه انسان با خدا. رویکرد فعال و نگاه حداکثری، دین را در قامت اندیشه‌ای مهاجم، پیشرفت‌گرا و پیشرو معرفی می‌کند. اندیشه‌ای که می‌خواهد تمدن برپا کند و تمدن‌های دیگر را در خودش هضم کند. نگاه به آینده و اندیشه پیشرو در مقابل اندیشه منفعل. قاعده‌‌ای راهبردی و هویت بخش از امام حسین علیه السلام: • مثلی لا یباع مثله. امام خمینی و اندیشه پیشرو: • نه به لیبرالیسم و کمونیسم https://eitaa.com/MahdiTaheri55
دیر زمانی است که به این مسئله اندیشده‌ام که امویان تنها یک قوم یا قبیله نیستند بلکه یک تفکرند که در تاریخ امتداد یافته‌اند و شناخت این تفکر از بایسته‌های زیست در صحنه انقلاب اسلامی و مواجه با نفاق و بسط تفکر علوی است. امروز در حین مطالعه این جملات روزی‌ام شد که با شما به اشتراک و البته قضاوت می‌گذارم: «یکی از ويژگي بني ‏اميه اين بود كه انسان‏هاي بصير و فهيم و روشنفكران فرزانه را در جامعه، تحت فشار قرار مي‏دادند و آنها را به گرفتاري و مصيبت مبتلا مي‏كردند. نمي‏گذاشتند كساني كه از خدعه‏‌گري‏ها و ترفندهاي حزب اموي سر در مي‏ آوردند و توان مقابله با آنها را دارند، آسوده زندگي كنند.» https://eitaa.com/MahdiTaheri55
واما فی الحلم:من شتمك فقل له «ان كنت صادقا فیما تقول فاسال الله ان یغفر لی وان كنت كاذبا فیما تقول فالله اسال ان یغفر لك» درباره حلم!اگر كسی به تو ناسزا بگوید، بگو: اگر در آنچه می گویی، راستگو هستی، از خدا می خواهم كه مرا ببخشد و اگر در آنچه می گویی، دروغ می گویی، پس از خدا می خواهم از تو درگذرد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-266920189_-1928121678.aac
40.14M
شب ششم: امت ولایت‌مدار تلاش انبیاء برای قیام مردم: • قوم موسی گفتند ما می‌نشینیم شما دشمن را بیرون کنید؛ • مردمی که ولی‌شان را یاری نکردند سرگردان و حیران شدند به تعبیر آیه‌ای دیگر ذلیل و فقیر شدند. رهبران الهی مربی‌اند تا مردم برای اقامه عدالت قیام کنند؛ اگر مردم از مسئولیت اجتماعی خویش شانه خالی کنند امام غریب می‌شود. مدل رهبران الهی در میدان آوردن مردم اقناع و رضایت است نه الزام مقام تأسیس و مقام تثبیت تفاوت امام خمینی با بقیه رهبران اجتماعی: • مردمی بهتر از مردم حجاز و بهتر از مردم کوفه. • انقلاب اقناعی نه انقلاب الزامی: • قصد قربت و تقرب فردی: • قصد قربت و تقرب اجتماعی: • سختی از سنخ سختی ابرقدرت شدن. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-489611519_-2137666528.aac
38.22M
شب هفتم: فهم استراتژی دشمن سوره مبارکه اعراف آیات ۱۰۵-۱۲۳ : قَالَ فِرْعَوْنُ ءَامَنتُم بِهِ قَبْلَ أَنْ ءَاذَنَ لَكمُ إِنَّ هَاذَا لَمَكْرٌ مَّكَرْتُمُوهُ فىِ الْمَدِينَةِ لِتُخْرِجُواْ مِنهَا أَهْلَهَا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ. ضرورت شناخت استراتژی دشمن: • تفاوت ایدئولوژی و استراتژی: شناخت ایدئولوژی دشمن برای مواجه با او کافی نیست بلکه باید استراتژی‌اش را نیز شناخت. استراتژی دشمن: تطمیع: فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالُوا لِفِرْعَوْنَ أَئِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِنْ كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ إِذًا لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ تهدید: لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَ أَرْجُلَكُم مِّنْ خِلَافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ تحقیر: سعید بن جبیر، از تابعین بود. در اصل اهل کوفه بود که ساکن مکه شده بود. ابن شهر آشوب در کتاب مناقب آل ابی‌طالب در مورد او می‌نویسد: و ما على الأرض إلا و هو محتاج إلى علمه. کشی در رجال می‌نویسد: إن سعيد بن جبير كان يأتم بعلي بن الحسين ع، و كان علي ع يثني عليه و ما كان سبب قتل الحجاج له إلا على هذا الأمر و كان مستقيما. حجاج برای تحقیر او گفت: قال له: أنت شقي بن كسير؟ قال: أمي كانت أعرف باسمی... تخریب: مختار در کتاب معجم الرجال احادیث شیعه آیت الله خویی. توجه توجه: استراتژی دشمن همان ایدئولوژی او نیست بلکه از سنخ تزیین و اغوا و تسویل است. تبدیل تهدید به فرصت: • ساحران: انا الی ربنا منقلبون. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
1090658049_-150716812.aac
36.23M
صوت👆شب هشتم: بانوان الگوی حیات تمدنی التحريم : 11 وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لي‏ عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّني‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّني‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ. رشد، حرکت، مقصد؛ با توجه به حیات انبیاء؛ الگوی اول الگوی (الگوی شرق): الگوی دوم الگوی (الگوی غربی): • مرد جنس برتر تمدن غرب؛ غرب حریم زن را نگه نداشت خواست او را شبیه مردان کند. الگوی سوم الگوی (زن مسلمان): • تکریم شخصیت زن الگوی مبتنی بر ضرورت و الگوی مبتنی بر اضطرار تمدّن غرب، تمدّن مردسالار است. درست نقطه‌ی مقابل تمدّن غربی که مرد را الگو قرار میدهد، در قرآن زن را الگو قرار میدهد؛ نه فقط برای زنان بلکه برای همه‌ی انسانها؛ تحلیل چند واژه در رویکرد تفکر اسلامی پیرامون حیات پر تکریم بانوان: • حرم و مَحرم؛ • نفقه و یک تضمین دائمی؛ • مهریه بهترین تکریم شخصیت یک بانو. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
یاداشت👇 شب هشتم: بانوان الگوی حیات تمدنی التحريم : 10 ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذين كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ كانَتا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَيْنِ فَخانَتاهُما فَلَمْ يُغْنِيا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَيْئاً وَ قيلَ ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلينَ. التحريم : 11 وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لي‏ عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّني‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّني‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ. التحريم : 12 وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتي‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتينَ. الروم : 21 وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ. رشد، حرکت، مقصد؛ با توجه به حیات انبیاء؛ الگوی اول الگوی خدمت محور (الگوی شرق): الگوی دوم الگوی جنسیت محور (الگوی غربی): • مرد جنس برتر تمدن غرب: یونان باستان: مراد از شهروند انسان آزاد بالای 20 سال؛ قرن ششم و همایش این که آیا زن انسان است؟. غرب حریم زن را نگه نداشت خواست او را شبیه مردان کند. در شباهت با مردان نفقه اش را از بین برد. زیبایی اش راخیابانی کرد مهریه اش را. الگوی سوم الگوی شخصیت محور(زن مسلمان): • شخصیت: خداوند:(تقبل‌ها بقبول حسن). خاتم الانبیا: قام الیها(تمام قد در مقابل دخترش می‌ایستاد و به استقبالش می‌رفت) خاتم الحجج: لی فی ابنةرسول الله اسوة(الگوی من دختر رسول خدا) الگوی مبتنی بر ضرورت و الگوی مبتنی بر اضطرار: وقتی که مرد در تمدّن غربی، جنس برتر است و تمدّن، تمدّن مردسالار است، نتیجه این است که زن سعی میکند الگوی خودش را مرد قرار بدهد و مرد میشود الگوی زن؛ زن دنبال کارهای مردانه حرکت میکند؛ نتیجه این است. درست نقطه‌ی مقابل تمدّن غربی که مرد را الگو قرار میدهد، در قرآن زن را الگو قرار میدهد؛ نه فقط برای زنان بلکه برای همه‌ی انسانها؛ چه در زمینه‌ی کفر، چه در زمینه‌ی ایمان.۱۴۰۱/۱۰/۱۴؛ بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اقشار مختلف بانوان. تحلیلی بر: زن مسلمان مجاهد. زن مسلمان مبارز. زن مسلمان مقاوم. تحلیل چند واژه در رویکرد تفکر اسلامی پیرامون حیات پر تکریم بانوان: • حرم: مقدس‌ترین سرمایه‌های ما دارای حرمند و حریم و بانوان از مقدسات تفکر و تمدن اسلامی‌اند و اهل حرمند و دارای مَحرم؛ • نفقه تضمین تأمین هزینه‌های در شأن یک بانو از طرف مرد در تفکر اسلامی است • مهریه بهترین هدیه برای تکریم شخصیت یک بانوست نه جنسیتش. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🚩هم‌عهدی ۵ وَنُصرتی‌لَکُم‌مُعَدَه برای‌یاریتان‌آماده‌ایم. 🔹پنجمین اجتماع بزرگ خانوادگی فعالان فرهنگی استان با رویکرد تجلیل از باحضور حجت الاسلام والمسلمین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور 🗓 ۴شنبه ۱۰ مرداد ⏰از ساعت ۱۶:۳۰ .https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔸آیین سنگرسپاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری برگزار می‌شود آیین سنگرسپاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، چهارشنبه، دهم مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. در این آیین، ضمن قدردانی از پنج سال تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معرفی می‌شود. جزئیات بیشتر 👇 https://iqna.ir/00Hk5r ༺🦋@nehzat_eslami_chb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای ازشهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی ، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد. به گزارش سپاه نیوز ؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند . متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی https://eitaa.com/MahdiTaheri55
بسم الله الرحمن الرحیم همسنگران عزیز فرهنگی سلام علیکم خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که توفیق عنایت فرمود تا در طلیعه گام دوم انقلاب پر ثمر اسلامی همسنگر شما در فرهنگ و اجتماع باشم؛ هرچند تلخی ترک جمع علمی دوستان در شهر مقدس قم را پذیرفتم با این همه، شیرینی مجاهدت در میدانی جدید و آشنایی با مجاهدان عرصه تبلیغ دین که به همت والای سرور مکرم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قمی زید توفیقاته در گامی نو طراحی گردید برایم دلپذیر و سرشار از تجربه‌های جدید در میدان و مواجهه و تعامل با گروه‌ها، جریان‌ها، شبکه‌ها و افراد مختلف بود. برای این نعمت جبین شکر به آستان حق می‌سایم و از همه همسنگرانی که زمینه‌ این توفیق را فراهم نمودند، خاضعانه سپاسگزارم. هم‌چنین لازم می‌دانم از همه همراهان دولتی و مردمی که در این مدت پنج سال حقیر را مورد لطف و همراهی و راهنمایی قرار دادند تشکر نمایم. بدون شک راهنمایی و ارشادات دلسوزانه و مؤثر نماینده محترم ولی فقیه در استان همواره برای حقیر راهگشا بوده و از صمیم قلب قدردان این الطاف پدارنه خواهم بود. اکنون که پس از پنج سال با درخواست حقیر جهت سپردن این سنگر به عزیزی دیگر موافقت گردید لازم می‌‌دانم ضمن تشکر و سپاس از همه همسنگران ستادی، مدیران کل استان‌ها و همسنگران استانی و شهرستانی، از برادر انقلابی و مجاهدم حجت الاسلام دکتر کاظمی جهت پذیرش این مسئولیت قدردانی نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت نمایم. بر خود فرض می‌دانم اگر اندک توانی باشد در همراهی و همکاری با مجاهدان این عرصه کوتاهی ننمایم. از محضر مبارک حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قمی که با قدوم مبارک خویش مجلس سنگرسپاری ما را مزین فرمودند و برادر ارجمندم حجت الاسلام والمسلمین نظیری که مقدمات این واگذاری را با حضور در استان فراهم نمودند تشکر و قدردانی می‌نمایم. سایه مقام معظم رهبری مستدام دهم مرداد ماه 1403 مهدی طاهری https://eitaa.com/MahdiTaheri55