هدایت شده از باهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترفندهای طلایی خانه داری 👌👆👆👆
لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام👇👇
┏━💎🍃🌷🍃💎━┓
🟡 @ghjariafsane 🟡
┗━💎🍃🌷🍃💎━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترفند جالبی که دونستنش برای خانوما اجباریه😍
لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام👇👇
┏━💎🍃🌷🍃💎━┓
🟡 @ghjariafsane 🟡
┗━💎🍃🌷🍃💎━
"گله نکن"
ناشکری نکن
خدا حکمت
همه کارها رو میدونه...
فقط مرتب بهش بگو :
ای که مرا خواندهای
"راه نشانم بده"..
لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام👇👇
┏━💎🍃🌷🍃💎━┓
🟡 @ghjariafsane 🟡
┗━💎🍃🌷🍃💎━
هدایت شده از باهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خلوت با نامحرم حرام است ...
بعضی ها میگن ما ظرفیتمون بالاست...
🎙استاد ماندگاری
لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام👇👇
┏━💎🍃🌷🍃💎━┓
🟡 @ghjariafsane 🟡
┗━💎🍃🌷🍃💎━
هدایت شده از مدار 01:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم فیلم لحظه دزدی گلریز قهرمان نماینده پارلمان نیوزیلند
این زن ایرانی_نیوزلندی یکی از سیاستمدارهایی بود که پارسال از جنبش فواحش حمایت کرده بود 😂
هر چی فاسد و دزد و ولنگار و بیآبرو و... یا در بطن فتنه فواحش بود یا ازشون حمایت میکرد!
@madare0120
با ما به روز باشید و از آخرین اخبار و رویدادهای مذهبی و فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرستان و ایران باخبر شوید
┄┅┄┅┅┅┅┅ 🎥🎙✍ ┅┅┅┅┅┄┅┄
ملاردنما
مجله خبری ، فرهنگی و اجتماعی
🆔@malardnama
┄┅┄┅┅┅┅┅ ❄️🌨⛄️ ┅┅┅┅┅┄┅┄
هدایت شده از باهم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد ارجمند آقای ازغدی:
یزیدی روضه خوانی
هدایت شده از باهم
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کافهداری که سارق حرفهای شد
🔹انتقاد رئیس قوه قضاییه از حکمی که در آن به یک سارق ارفاق شده است.
🔹اژهای: من اگر جای قاضی این دادگاه باشم به شما هیچ ارفاقی نمیکنم، شما امنیت مردم را به خطر میاندازید.
@TasnimNews
ز) محاکمه و مناظره باب در مجلس ولی عهد
در آخرین روزهای سلطنت محمد شاه، سید علی محمد باب را از قلعه چهریق به تبریز بردند و مجلسی با حضور ناصرالدین میرزا (که در آن وقت، ولی عهد بود) و چند تن از عالمان برای محاکمه یا مناظره با باب تشکیل دادند؛ زیرا وی مدعی دریافت وحی و اعجاز شده بود. از وی سؤال شد: از معجزه و کرامت چه داری؟ گفت: اعجاز من این است که برای عصای خود آیه نازل می کنم و خواندن این فقره را آغاز کرد: «بسم الله الرحمن الرحیم، سبحان الله القدوس السبوح الذی خلق السموات و الارض کما خلق هذه العصا آیه من آیاته!» و اعراب کلمات را به قاعده نحو غلط خواند؛ زیرا تاء را در «السموات» مفتوح قرائت کرد و چون گفتند: مکسور بخوان، ضاد را در «الأرض» مکسور خواند!
امیر اصلان خان که در مجلس حضور داشت، گفت: «اگر این قبیل فقرات از جمله آیات شمرده شود، من هم می توانم تلفیق کنم و گفت: «الحمد لله الذی خلق العصا کما خلق الصباح و المسا!» (۱)
📗۱)- تاریخ ظهور الحق، ج ۳.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۲_۳۳
#تحلیل_نقد_بهائیت
#ادعاهای_باب
💀@bahaiyat💀
▪️ذات بی شروع و پایان▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜سُئِلَ أَبوعَبْدِاَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ «هُوَ اَلْأَوَّلُ وَ اَلْآخِرُ» فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اَلْأَوَّلُ لاَ عَنْ أَوَّلٍ كَانَ قَبْلَهُ وَ لاَ عَنْ بَدْءٍ سَبَقَهُ وَ اَلْآخِرُ لاَ عَنْ نِهَايَةٍ كَمَا يُعْقَلُ مِنْ صِفَةِ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ لَكِنْ قَدِيمٌ أَوَّلٌ آخِرٌ لَمْ يَزَلْ وَ لاَ يَزَالُ بِلاَ بَدْءٍ وَ لاَ نِهَايَةٍ لاَ يَقَعُ عَلَيْهِ اَلْحُدُوثُ وَ لاَ يُحَوَّلُ مِنْ حَالٍ إِلَى حَالٍ خٰالِقُ كُلِّ شَيْءٍ .
📄 از امام صادق عليه السّلام در مورد معناى قول خداوند «او اوّل و آخر است» پرسيدند. ایشان فرمودند: خداوند اوّل است نه از اوّلى كه پيش از او بوده باشد و نه از پديدآورندهاى كه بر او پيشى گرفته باشد و آخر است بىآنكه پايانى داشته باشد چنانكه صفت آفريدگان اینگونه است. او ازلی است اوّل و آخرى كه هميشه بوده و هميشه خواهد بود، بىابتدا و انتها. پديدهها بر وى عارض نمىشود و از حالى به حالى نمىگردد، آفرينندۀ هرچيزى است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۳۱۳
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸تناقض بهائیت در عصمت بیت العدل
بهائيت جريان تشكيلاتي است كه بر دو ركن استوار است؛ يكي بيت العدل كه وظيفه تشريع و وضع احكام غيرمنصوص در آثار بهائي را بر عهده دارد و ديگري ولايت امر كه موظف به تبيين آنها است.(۱)
سران بهائيت، بيت العدل را به دليل قانونگذاري احكام، معصوم از خطا ميدانند و درباره مصونيت و محفوظ بودن اين نهاد قانونگذاري تأكيدهاي بسياري در آثار خود دارند كه به برخي از آنها اشاره ميشود:
الف. حسين علي نوري (معروف به بهاءالله، سركرده بهائيت) درباره ملهم بودن بيت العدل به الهام الهي مينويسد: «آنچه از حدودات در کتاب بر حسب ظاهر نازل نشده بايد اُمناى بيت عدل مشورت نمايند آنچه را پسنديدند مجرى دارند انّه يلهمهم ما يشاء و هُو المدبّر العليم».(۲)
ب. عباس افندي (معروف به عبدالبهاء، مبين و دومين سركرده بهائيت) در اينباره مينويسد: «مثلاً بيتالعدل عمومي، اگر به شرايط لازمه، يعني انتخاب جميع ملت، تشكيل شود، آن عدل در تحت عصمت و حمايت حق است؛ آنچه منصوص كتابْ نه، و بيتالعدل به اتفاق آراء يا اكثريت، در آن قراري دهد، آن قرار و حكم محفوظ از خطاست … هيأت بيت عدل در تحت حمايت و عصمت حق است».(۳)
ج. اشراق خاوري (از مبلغان و نويسندگان آثار بهائيت) نيز در باره عصمت بيت العدل مينويسد: «بيت عدل الذي جعله الله مصدر كلّ خير و مصوناً من كل خطاء».(۴)
از سوي ديگر، عباس افندي از احتمال تباين و اختلاف دستورات بيت العدل با آيات (نوشتههاي) حسينعلي نوري سخن ميگويد و در اين موارد به او دستور سرپيچي از قانون صادر شده از سوي بيت العدل را ميدهد: «ولي امر، رئيس لاينعزل اين مجلس فخيم (بیت عدل) است، … هر گاه تصميمي را وجداناً مباين با روح آيات منزله تشخيص دهد، بايد ابرام و تأكيد در تجديد نظر آن نمايد».(۵)
اين دستور عباس افندي مفهوم مهمي دارد و آن احتمال خطاي بيت العدل و به وجود آمدن تناقض ميان قانون صادر شده از سوي بيت العدل با قوانين منصوص قبلي توسط حسين علي نوري است.
اينجا پرسشي رخ ميدهد: «چطور ميشود بيت العدل ملهم به الهام الهي و داراي عصمت باشد؛ ولي حكم و تصميمش با روح آيات حسينعلي نوري (بها) همخواني نداشته باشد؟!!»
به هنگام رخ دادن اين تناقض، روشن است كه هر دو نميتوانند الهي باشند؛ بنابراين يا آياتي كه حسينعلي آورده، الهي نيست و به دروغ به خداي سبحان نسبت داده شده يا بيت العدل ملهم به الهام الهي نيست و عصمت ندارد!!
به هر حال، هر دو طرف تناقض از سوي حسينعلي نوري صادر شده و روشن میسازند که نه حسينعلي نوري ميتواند پيامبر الهي باشد و نه مسلك بهائيت ميتواند يك دين يا آيين الهي باشد، چون خود حسينعلي نوري به تقليد از قرآن كريم كه وجود اختلاف را دليل بر غير الهي بودن ميداند،(نساء: ۸۲) در كتاب بديع خود وجود تناقض را دليل بر غير الهي بودن مينويسد: «تناقض را در ساحت اقدس مظاهر الهيه راه نبوده و نخواهد بود».(۶)
به اميد روزي كه حقجويان و باطلستيزان با ترك تقليد كوركورانه و برداشتن عينك تعصب جاهلانه، با چشم خود ببينند و حقيقت را از باطل بازشناسند…
📚منابع
📗۱. دور بهائي، ص ۸۲.
📕۲. پیشین، ص ۸۱.
📙۳. مفاوضات، ص ۱۲۲.
📘۴. گنجينه حدود و احکام، ص ۲۱۶.
📔۵. دور بهايي، ص ۸۳.
📓۶. بديع، ص ۱۲۶.
#تناقض_بهائیت
💀@bahaiyat💀