تغییر سیاستهای تلگرام پس از دستگیری دورُف؛
گزارشکردن چتهای خصوصی ممکن شد
🔹️نزدیک به دو هفته پیش «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام به اتهام مشارکت در فعالیتهای مجرمانه در این پیامرسان، در فرانسه دستگیر شد.
🔹حالا تلگرام بیسروصدا با بهروزرسانی صفحه اف.اِی.کیو (سؤالات متداول)، بخش مربوط به محافظت از چتهای خصوصی از درخواستهای تعدیل محتوا را حذف کرده است و حالا امکان گزارشکردن چتهای خصوصی به تعدیلکنندگان محتوا وجود دارد.
🔹️بهجای بخش مربوط به محافظت از چتهای خصوصی و گروهی، نوشته شده که تمام اپهای تلگرام دکمه «گزارشکردن» (Report) دارند که به شما اجازه میدهد محتوای غیرقانونی را به تعدیلکنندگان محتوا گزارش کنید./ دیجیاتو
☑️ @Masaf
هدایت شده از واحد معماری و شهرسازی مصاف
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اهمیت بازیکردن کودکان و تأثیر معماری بر آن
🎬 برشی از جلسه طراحی فضای بازی کودک در مسکن
👤استاد:حسین کریمی
#کارگاه_طراحی_مسکن
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
هدایت شده از افق
💠 «دین، در ادبیاتی نو»
💢فصل اول : ضرورت تولید ادبیاتی تازه در معرفی دین
▪️قسمت پنجم: ادبیات قرآن، ادبیاتی منفعت گرایانه(5)
🔰 سخن در «ادبیات منفعت گرایانه» قرآن و ذکر شواهدی از آیات برای این مدعا بود. نمونه های آن بسیار زیاد است که در قسمت های پیشین به برخی از آنها پرداختیم و به چند نمونه دیگر صرفاً اشاره میکنیم:
۴. خدای حکیم وقتی به «انفاق و زکات» امر می کند آن را مایه رشد مال انسان معرفی می کند: «حكايت کسانی كه اموال خويش را در راه خدا خرج مىكنند، همانند دانهايست كه هفت خوشه رويانيده و در هر خوشه صد دانه هست، خدا براى هر كسى كه بخواهد چند برابر مىكند، خدا وسعت بخش و داناست. مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم.»(بقره/261 و 265)
۵. اگر از «نماز» سخن می گوید آن را راهی برای ترک صفات و عادات و رفتارهای ناپسند معرفی میکند: «نماز از كار زشت و ناپسند بازمىدارد، إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر»(عنکبوت/45)
۶. «حجاب و حیای بانوان» را باعث حفظ آنان از آزار و اذیت میداند: «اى پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند. اين براى آن است که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْن»(احزاب/59)
🔸 همچنین خدای متعال در آیات فراوانی وقتی سخن از بهشت و جهنم به میان میآورد نیز کاملاً منفعت گرایانه سخن میگوید. لذتهای بهشتی و عذابهای جهنمی را به صورت ریز و جزئی توصیف میکند تا گرایش و انگیزه انسان را تحریک کند.
👈 همانطور که میبینید ادبیات قرآن، صرفاً ارزشی و کلامی و اعتقادی نیست؛ بلکه ناظر به منافع و گرایشهای انسان سخن میگوید. اما تا چه اندازه چنین ادبیاتی در آموزشهای دینی رائج استفاده میشود؟
#دین_در_ادبیاتی_نو
🔆 کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🔆 @masaf_ofogh
هدایت شده از اهل بیت مدیا
22.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محسنیه، سنت یا بدعت؟ لطفا این کلیپ مهم را انتشار دهید...
👤 #کلیپ تلنگریِ «محسنیه؛ سنت یا بدعت» با سخنرانی حجتالاسلام #حسن_آبادی تقدیم نگاهتان
📥 دانلود با کیفیت بالا
رسانه اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ آخرین گفتوگویم با ChatGPT!
🔹با اندکی تسامح پذیرای روضهای که از زبان ماشینها ظهور و بروز پیدا کرده، باشید!
#صلی_الله_علیک_یا_ابا_عبدالله
☑️ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4_5967390826207122915.mp3
35.51M
🎙 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📑 «کدام امام، کدام ماموم؟» جلسه سوم
🗓 ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - تهران
🎧 کیفیت 64kbps
✅ @Masaf
4_5967390826207122916.mp3
70.9M
🎙 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📑 «کدام امام، کدام ماموم؟» جلسه سوم
✅ لینک فایل تصویری در آپارات
🗓 ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - تهران
🎧 کیفیت 128kbps
🆔 @Masaf