eitaa logo
مدیکو | کلینیک کنکور 🎓
1.5هزار دنبال‌کننده
277 عکس
51 ویدیو
56 فایل
{ ﷽} Medico| Medical Konkour 🩺🏥 کلینیک تخصصی کنکور تجربی | دکتر علی رفیعی بدون دردُ خونریزی🩸🥺 ازت یه پزشک میسازیم رفیق👩🏻‍⚕️ ◂جانم؟ درخدمتم💙 @Medico_Admin ◂با تیم ما بیشتر آشناشو🔥 @Medico_Team ◂رضایتِ‌ ستاره‌هایِ‌ مدیکویی🌟 @Medico_Progress
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و خسته نباشید برای اینکه کنکور تجربی بدم چطوری و از کجا باید شروع کنم که نتیجه خوبی بگیرم؟!(رشته ام نظری نیست) پاسخ در ویس زیر 👇👇 ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team http://rubika.ir/medico_team
زمان: حجم: 889.2K
برای کنکور تجربی چه باید کرد؟🤷‍♂🤷‍♀ 1⃣ چرایی کار خودمان که کنکور دادن هست را بدانیم نیچه: هرکس چرایی زندگی را بداند با هر مسئله‌ای در زندگی‌اش کنار می‌آید. 2⃣ شناخت مسیر کنکور 🛣 3⃣ فراهم کردن لوازم مورد نیاز در مسیر محیط مناسب 🏠 کتب مناسب 📚📖 آموزش مناسب💻 4⃣ محکم جنگیدن و خسته نشدن تا رسیدن به هدف 🥊 ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_QA http://rubika.ir/medico_team
«من نمی‌تونم طبق برنامه‌ریزی پیش برم؛ مشکل از منه یا برنامه؟»🔭 💥 اشتباهات رایج در برنامه‌ریزی: 1️⃣برنامه‌ریزی ساعتی (بجای بازه‌ای)⏱🧮 ⛔️مشکل: نوشتن ساعت به ساعت باعث میشه با اولین تأخیر، کل برنامه بهم بخوره. ✅راه‌حل: بازه‌ی زمانی مشخص کن (مثلاً «بین ۱۰ تا ۱۲» فلان کار رو انجام بدم، نه دقیقاً ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۴۵) 2️⃣برنامه‌ریزی با مغز رویایی🔸🔸 ⛔️مشکل: شب موقع نوشتن برنامه، انگار باتری فول داری! ولی صبح، واقعیت فرق داره ✅راه‌حل: برنامه‌ت رو با ذهنیت معقول بنویس، نه ذهنیت شارژ شبونه! یعنی واقع‌گرایانه و بر اساس روزهای قبلی⚙️🫥 3️⃣نوشتن کار زیاد (بیش‌برنامه‌ریزی) ⛔️مشکل: ۸ تا کار برای یه روز میذاری، ۳ تاشم نمی‌رسی، بعدش خودتو سرزنش می‌کنی ✅راه‌حل: ۳ تا کار اصلی (اولویت‌دار) بنویس + نهایتاً ۱ یا ۲ کار فرعی (در صورت داشتن وقت اضافه) 4️⃣بی‌توجهی به «حلقه‌های زندگی» ⛔️مشکل: انگار نه انگار که باید غذا بخوری، بری حموم، با خانواده صحبت کنی یا خسته شی! برنامه فقط درس درس درس! ✅راه‌حل: برنامه باید شامل درس + استراحت + زندگی عادی باشه☺️😳 5️⃣نداشتن زمان خالی (جای خالی بین کارا) ⛔️مشکل: همه‌ی زمان‌ها رو چسبیده بهم می‌چینی. یه تاخیر کوچیک، کل جدولو می‌ریزه بهم ✅راه‌حل: بین هر دو کار مهم، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جای خالی بذار برای نفس کشیدن یا جبران👌💆‍♂️ 6️⃣برنامه‌ریزی بدون انعطاف و بررسی شبانه ⛔️مشکل: یه برنامه می‌نویسی و فکر می‌کنی باید مو به مو اجرا شه. ولی اصلاً نمی‌فهمی چی به دردت خورد و چی نه. ✅راه‌حل: شب‌ها فقط ۵ دقیقه وقت بذار برای مرور. بگو: – امروز چی خوندم؟ – چی موند؟ – فردا چی مهمه؟ برنامه باید «زنده» باشه، نه خشک و یک‌بار مصرف 7️⃣برنامه‌ریزی بدون اولویت ⛔️ مشکل: همه‌ی کار برات مهمن، پس همه رو می‌نویسی ✅ راه‌حل:اولویت بندی داشته باش و درس هایی استرسشون داری یا حس میکنی عقبی بیشتر توی برنامت بذار✅ 8️⃣برنامه‌ریزی بدون پاداش و انگیزه‌ی ملموس ⛔️مشکل: فقط کاره، کاره، کاره… ✅راه‌حل: برای هر روز یه پاداش کوچیک مشخص کن. یه استراحت کوچیک، یه خوراکی خاص، یه زنگ با رفیق. مغز باید جایزه ببینه تا ادامه بده!🫥❤️ 📌خلاصه‌ش اینه: اگه نمی‌تونی طبق برنامه‌ت درس بخونی، احتمال زیاد مشکل از مدل برنامه‌ریزیه — نه از اراده‌ی تو💧 برنامه باید باهات راه بیاد سخت نگیر، هوشمندانه برنامه بریز❤️ 🔺🔺🔺🔹🔹🔹🔺🔺🔺 ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team http://rubika.ir/medico_team
از کی شروع کنیم برای خوندن دندون و پزشکی خوبه؟ پاسخ در ویس زیر 👇👇
زمان: حجم: 822.3K
از کی شروع کنیم؟🤔 هر موقع شروع کنید خوب هست🏃‍♂ نکته مهم: هر موقع استارت خوندن رو بزنید حداقل ۴ الی ۵ ماه طول میکشه که روش مناسب خودتان را پیدا کنید.📚🎯 پس... هر چه زودتر شروع کنید، روش مناسب رو زودتر پیدا میکنید و زمان بیشتری دارید که با این روش مناسب برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_QA http://rubika.ir/medico_team
زمان: حجم: 1.7M
چرا شناخت رمز موفقیت است؟🎯 در باب توضیح شعار تیم مدیکو 00:30 داستان شخصی خودم 1:50 مکتب CBT در روانشناسی بر مبنای شناخت و اصلاح رفتار طراحی شده 2:44 مثال واقعی زندگی: مشاوره کسب و کار 💻 مشاوره تحصیلی 📚 مشاوره ازدواج 👫 حتی مشاوره کشاورزی 🌱 04:01 مثال قرآن: وَكَيْفَ تَصْبِرُ عَلَىٰ مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا (کهف ۶۸) عدم شناخت مسیر و عدم آگاهی باعث میشه که ما بی‌صبری و کم طاقتی بکنیم 5:02 آفت جمع آوری اطلاعات و آگاهی کسب کردن میتونه منجر به وسواس در شروع کردن بشه ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team http://rubika.ir/medico_team
سلام من دوازدهم تجربی ام.توی این روزا که چیزی مشخص نیست من واقعا هیچ امیدی ندارم از همون اول هم نداشتم وقتی که فکر میکنم میبینم کلی درس نخونده هم سرم ریخته دوستامو میبینم که بکش دارن میخونن با خودم میگم کاشکی منم اینقدر میخوندم راهی هست که بتونم به دوستام هم برسم ؟؟ پاسخ در ویس زیر 👇👇
زمان: حجم: 730.3K
راهی هست که بتونم به دوستانم برسم؟؟🛣🛤 مشکل از کجاست: 1⃣ بی هدفی 🎯 بی‌هدفی منجر به بی‌انگیزگی میشه 2⃣ ناامیدی 😔 ناامیدی به دلیل نداشتن افق معنایی و نداشتن تصوری از آینده به وجود میاد 3⃣ مقایسه کردن خود با دوستان 🤼‍♂ وقتی هدفی‌از درس خوندن نداشته باشیم،طبیعتا خودمان را با دوستان مقایسه میکنیم. راهکار عملیاتی⚔💣: مسیر خودت رو مشخص کن، به طور خلاصه و در یک کلام هویت و تکلیف خودت رو مشخص کن. چرا اومدی رشته تجربی؟ چرا میخوای کنکور بدی؟ چرا داری درس می خونی؟ در آینده میخوای چیکار کنی؟ وقتی هدفت رو مشخص کردی با اعتماد به نفس، امید این رو داشته باش که میتونی بهش برسی اینطوری انگیزه هم پیدا میکنی و میتونی به اهدافت برسی. حتما این ویس رو هم گوش کن: تکلیف کنکور چی میشه؟ ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_QA http://rubika.ir/medico_team
سلام خسته نباشید ، من همش حواسم با گوشی و سریال پرت میکشه حس میکنم این چند ماه آخری دارم با کارای بیهوده به اون همه زحمتی که کشیدم خیانت میکنم یه حس بد و ناکافی بودنی دارم واقعا اعصابم خورده واگر یه روز بد پیش بره همه روزمو ناراحتم برای اون چند ساعت که چرت مثلا درست نخوندم و فلان پاسخ در ویس زیر 👇👇
زمان: حجم: 864.3K
دارم وقتم و تلف میکنم😔، چیکار کنم؟🤷‍♂ پاسخ تو خود سوال هست. دانش‌آموز ما چند ماه خوب درس خونده، متاسفانه با وقایع پیش آمده از مسیر انحراف پیدا کرده. سوال کلیدی؟🔑 اون زمانی که خوب درس میخونده، چطوری اینکار رو میکرده؟ 🤔 غیر از این بوده که هدف گذاری مطالعاتی داشته؟! غیر از این بوده که کارهای حاشیه‌ای نمی‌کرده؟! غیر ازاین بوده که با برنامه ریزی درس میخونده؟! غیر از این بوده که یک نظمی داشته؟! پس... راهکار عملیاتی چی هست؟⚔💣 برنامه‌ریزی سبک چند روزه و الزام به انجام‌دادن آن، بعد از چند روز با بازخورد مثبتی که میگیری، مطمئن باش کم‌کم به مسیر درست برمیگردی. چگونه حس درس خوندن در خودمون ایجاد کنیم؟! ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_QA http://rubika.ir/medico_team
❇️برای بالا بردن تمرکزم چیکار کنم🥲؟! عزیزم تمرکز الکی که به دست نمیاد تمرکز، مهارتیه که باید تمرینش بدی، خودش از آسمون نمیاد 😉 ⬅️محیط مطالعه‌ت رو خلوت کن. گوشی و هرچی حواس‌پرتی میاره دور باشه.😎📖 ⬅️برای هر جلسه مطالعه هدف کوچیک بذار (مثلاً «این ۱۰ تست» یا «این یک درس»). وقتی تموم شد حس موفقیت می‌گیری.😍 ⬅️اگه حین مطالعه فکرت پرت شد، یادداشتش کن روی یه کاغذ و بعد برگرد سر درس؛ اینجوری ذهنت سبک میشه.😌🧠 ⬅️مدت‌های کوتاه و پرفشار بخون (۴۵ دقیقه مطالعه – ۵ دقیقه استراحت). این بهترین تعادله.🥰 ⬅️از تکنیک «مطالعه فعال» استفاده کن؛ یعنی حین خوندن، نکته بنویس، خلاصه بکش، یا زیر مهم‌ترین جاها خط بکش.✍️ تمرکز با تمرین مداوم ساخته میشه؛ روز اول سخته، ولی روزای بعد به عادت تبدیل میشه.🥰 ღـــــ🦾ـــــ⤷ @medico_team http://rubika.ir/medico_team