مربوط به یادداشت بالا
عکس یادگاری جلسه مشترک اعضای هیأت مدیره انجمن ایرانی تاریخ با رؤسای شعب انجمن
@MohsenAlviri
میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام مبارک باد
🔹 مصاحبه با ایکنا در باره سیره امام صادق علیه السلام
صبح امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۲ خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) گزارش مصاحبهای را با عنوان "همراهی امام صادق علیه السلام با امت اسلام و هویتبخشی متمایز به شیعیان" و به نشانی زیر منتشر ساخته است:
https://iqna.ir/fa/amp/news/4172596
در این گزارش که با دو قطعه فیلم از بخشهایی از مصاحبه همراه است، در باره محورهای زیر مطالبی بیان شده است:
باز تولید سیره نبوی در سیره هر یک از ائمه اطهار علیهم السلام متناسب با شرایط و اقتضاءات زمانه هر یک از آنها، ضرورت تحلیل سیره امام صادق علیه السلام در درون یک بازه زمانی گستردهتر با عنوان عصر حضور ائمه علیهم السلام که تا آغاز غیبت کبری را در بر میگیرد و میتوان آن را دوره هویتیابی شیعیان شمرد، نقش بیبدیل امام صادق علیه السلام در هویتبخشی به شیعیان در عصر حضور در مقایسه با دیگر امامان علیهم السلام، ادله تمدنی بودن الگوی نظری و عملی ارائه شده از سوی امام صادق علیه السلام و تجربه تحقق بیرونی آن، همراهی امام صادق علیه السلام با امت اسلامی و حرکت تمدنی مسلمانان و جدا نکردن راه خود از آن و کوشش برای باقی ماندن به عنوان بخشی از پیکره امت اسلامی و همزمان با آن دنبال کردن خطمشی متمایزسازی اندیشه و رفتار شیعیان از دیگر گروههای اسلامی با تکیه بر نقطه کانونی آموزه امامت، ضرورت خوانش امروزی سخن و سیره امام صادق علیه السلام و توجه به امتداد تمدنی آنها، توجه به این نکته مهم که بین پیروی واقعی از امام صادق(ع) و ادعای رهروی راه ایشان تفاوت بسیار است و گمان نکنیم که با قال الصادق گفتن و انجام شعائر صادقی، پیرو واقعی و راستین امام صادق علیه السلام میشویم.
۱۱ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
حماسهآفرینی جبهه مقاومت در سرزمینهای اشغالی مبارک و مداوم باد
🔸 مصاحبه با نشریه "دیدهبان اندیشه" در باره دکتر افروغ
شماره پنجاه پیاپی (سال چهارم، شماره دوم، خرداد و تیر ماه ۱۴۰۲) دوماهنامه تخصصی "دیدهبان اندیشه" با عنوان «از خَلوَت تا جَلوَت؛ همراه با مسافر سوادکوه» به بررسی آثار و آرای مرحوم دکتر عماد افروغ اختصاص یافته است. این نشریه ویژه رصد و تحلیل رویدادهای اندیشهای است و از سوی مؤسسه شناخت و با سردبیری آقای سیدمحمدمهدی شرفالدین به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر میشود.
این شماره از نشریه، در بردارنده مصاحبهای با عنوان "مواجهه انقلابی با روشنفکری محافظهکار" در صفحات ۲۴ تا ۳۱ است که مهمترین محورهای آن چنین است:
مفهوم روشنفکری تراز انقلاب و تطبیق آن با مرحوم دکتر افروغ، ارائه تبیینی از کوچیدن مرحوم دکتر افروغ از ساحت علم به ساحت عشق و پیوند این موضوع با مسأله معنوی بودن انقلاب اسلامی، عدم وابستگی روحی دکتر افروغ به ساختار قدرت به اقتضای تبار تاریخی روشنفکری و به پشتوانه استدلال عقلی، توان مرحوم دکتر افروغ برای جمع میان پایبندی به اصول انقلاب و اندیشههای امام خمینی و پویایی اجتماعی و محدود و محصور نساختن خود در ساختارهای سیاسی و اداری، ضرورت الگوبرداری حکومت از اندیشههای دکتر افروغ و فراخ ساختن مجال برای روشنفکران منتقد، برکات و مزایای ذهن تئوریک ونظریهمند مرحوم افروغ و قابل گفتوگو و قابل نقد شدن اندیشه کسانی که دارای این ویژگی هستند، رسالت روشنگری به مثابه یک رکن روشنفکری در مرحوم دکتر افروغ و پیوند ایشان با مردم و فراوانی مصاحبههای ایشان در همین چارچوب.
متن کامل این مصاحبه به پیوست در دسترس است. نسخه کامل چاپی یا الکترونیکی این شماره از نشریه نیز از طریق ارسال درخواست به آیدی @m110614 در ایتا و تلگرام قابل تهیه است.
۱۵ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
متن کامل مصاحبه در باره دکتر افروغ.pdf
11.08M
مربوط به یادداشت بالا
متن کامل مصاحبه با دیدهبان اندیشه در باره آثار و آرای دکتر افروغ
@MohsenAlviri
✅ روشنفکری و اقامت در دو وطن
👤 دکتر محسن الویری
📌 انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی است؛ بنابراین اصولاً چه فهم گذشته و چه نقشآفرینی برای اکنون و آینده انقلاب در گرو و رهینِ توجه به بعد معنوی است و این استثنابردار نیست؛ اگر ما بپذیریم که یک رکن رکین غیرقابل انکارِ انقلاب، معنویتگرایی است، بنابراین یک روشنفکر تراز انقلاب اصلاً نمیتواند نسبت به این موضوع کمتوجه باشد.
📌 وجه توجه مرحوم دکتر افروغ به بُعد معنویت و کوچیدن از علم به عشق نیز دقیقاً در همین نکته نهفته است. کوچیدن از علم به عشق، به مفهوم کمارزش و بیارزششمردن علم نیست؛ کسی که با درک درستی از انقلاب در ساحت علم، قدم زده است، به کمالیافتگی میرسد و این کمالیافتگی یعنی ورود به ساحت و عرصه عشق، ریشه در بعد علمی دارد.
📌 یک روشنفکر تراز انقلاب، نه فقط باید رفت و برگشتِ بین ساحتِ علم و عشق داشته باشد، بلکه باید در این دو ساحت مقیم باشد؛ بحث رفت و برگشت نیست، بلکه سخن در اقامت است. یعنی باید یک پای او اینجا باشد و یک پای او آنجا؛ و إلا نه میتواند فهم نماید که چه شد و نه میتواند به یک نتیجه و باور و روشی در باره اینکه چه باید بکنم، دست پیدا کند.
⚠️ فرهیختگان و علاقهمندان میتوانند برای تهیه نسخه چاپی یا الکترونیکی این شماره از نشریه درخواست خود را به آیدی @m110614 در ایتا و تلگرام ارسال نمایند.
@Didebane_Andisheh
__
@MohsenAlviri
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة ... ـ بخش اول از دو قسمت
سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این "مدینة طیبة بین الشام و مصر" (آثار البلاد و اخبار البلاد، زکریا بن محمد قزوینی، ص ۲۲۷) یکی از کهنترین شهرهای جهان است. (المعالم الأثیرة فی السنة والسیرة، محمد محمدحسن شراب، ص ۲۰۹) برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیدهاند (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷).
بر پایه برخی گزارشهای تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (سورة ایلاف) بدان جا میرفتند. هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد. (معجم البلدان، ج ۴، ص ۲۰۲) به همین دلیل در متون عربی، غزه را، "غزة هاشم" هم مینامیدهاند. (قلائد الاجياد فيما اتفق فى التسمية من البقاع و البلاد، عبدالرحمن بن ابراهیم حسینی حنبلی، ص ۲۱۹؛ مسالک الأبصار فی ممالک الأمصار، احمد بن یحیی بن فضل الله، ج ۳، صص ۵۵۴)
غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قویتر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد. (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷)
مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است (معجم البلدان، یاقوت حموی، ج ۴، ص ۲۰۲):
و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی
سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی
یعنی:
همانا من شور و آرزوی غزه دارم
هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند
خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم
از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلکهایم را سرمه میکشم
در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند (تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، تحقیق سهیل زکار، ج ۲، ص ۹۲۱). غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابنبطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است (رحله ابن بطوطه، ج ۱، ص ۲۳۹) ... (ادامه دارد)
۲۶ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة ... ـ بخش دوم از دو قسمت
...
غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غمبار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است.
رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکاندهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاقستیز ستممحور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی میکنند.
سرزمینهای اشغالی آخرین قطعه از سرزمینهای اسلامی است که عدهای خونریز وحشی نادان پست به نمایندگی از نظام استعماری آن را در دست دارند و حماسه خون و شهادت جبهه مقاومت در غزه در شمار آخرین و کارسازترین سیلیهایی است که بر چهره کریه چندشآور استعمار و نظام سلطه فرود میآید. همان گونه که استعمار با وجود همه فجایع و نسلکشیهای آشکار و نهان و غارتگریهای بیپایان سرانجام با پاهای شکسته از سرزمینهای اسلامی بیرون رانده شد، سرنوشت محتوم این نژادپرستان دونمایه تفاله نیز همین است.
مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقهای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار میرفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کمنظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است.
حماسه حماس و قوام مقاومت دیگر تنها یک حرکت و پیروزی نظامی گروهی اندک در گوشهای از جهان نیست، یک حرکت عمومی همهجانبه است که با وجود همه رخوت و خیانت حکمرانان کشورهای اسلامی وجدان بشر دهه سوم قرن بیستم میلادی را هدف گرفته و همگان را جز آنان که خود را به خواب زدهاند، بیدار کرده است و چه بسا بتوان گفت مردم جهان را به درک ضرورت هویتیابیهای جدید و بازنگری در فراگیری آموزه دولت ـ ملت نزدیک کرده است.
اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پایبندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک میکنند، همه کسانی که به پاکی مهر میورزند و از ناپاکی دوری میجویند سنگینی میکند که به روشنگری بپردازند.
اکنون شرایطی نیست که به بهانه سودجویی عدهای افراطی که افق نگاهشان دست یافتن به صندلیهای قدرت کوچک و بزرگ در این نظام است سکوت کرد، اکنون نباید آنها که همه چیز از مقدسات دینی گرفته تا خون شهیدان تا آرمانهای فلسطین برای آنها چیزی جز ابزار انتقامجویی و سکوی پرش به سکوی دنیایی بالاتری نیست، نخبگان دردمند و رهبران میانی اندیشمند جامعه را به دام سکوت بکشانند. اکنون باید به ندای فطرت انسانی لبیک گفت، آیههای جهاد خواند، سخنان حماسی مولی الموحدین را زیر لب زمزمه کرد و با روشنبینی و نیت راست ( فَانْفُذُوا عَلَى بَصَائِرِكُمْ وَ لْتَصْدُقْ نِيَّاتُكُمْ فِي جِهَادِ عَدُوِّكُمْ، خطبه ۱۹۷)، استوارتر از کوه ایستاد و دندانها را به هم فشرد و سرها را به خدا سپرد و گامهای خود را در زمین فرو برد و به دورترین نقطه دشمن نگریست و بر همه قدرت پوشالی او چشم بست و از یاد نبرد که یاری و پیروزی از آن خداست (تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ (خطبه ۱۱).
۲۶ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
و انی لمشتاق الی ارض غزه.docx
31.2K
مربوط به یادداشت بالا
متن یکپارچه و أنی لمشتاق الی أرض غزه در قالب وُرد
@MohsenAlviri
و انی لمشتاق الی ارض غزه.pdf
112.6K
مربوط به یادداشت بالا
متن یکپارچه و أنی لمشتاق الی أرض غزه در قالب پیدیاف
@MohsenAlviri
🇵🇸 برافراشته باد پرچم خونین مقاومت در برابر اسرائیل و امریکا
🔹 مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما
به مناسبت ایام دهه آخر صفر مصاحبهای با خبرگزاری صدا و سیما با محوریت دیدگاه امام موسی صدر در باره عاشورا بر پایه کتاب "سفر شهادت" صورت گرفت که بخشهای مختلف آن ظاهرا در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۴ شهریور به صورت پراکنده و مکرر در شبکههای مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، مانند:
https://telewebion.com/episode/0x86593ed
و
https://telewebion.com/episode/0x874d10b
محورهای اصلی این مصاحبه چنین بود:
معرفی کتاب "سفر شهادت" و فصلهای آن و چند ملاحظه در باره چگونگی تنظیم مطالب کتاب، نگاه امام موسی صدر به عزاداری سیدالشهداء علیه السلام و گسترش آن در سطح جهان، لایههای سهگانه مواجهه امام موسی با این رویداد بزرگ تاریخی، مفهوم امتداد اجتماعی رویدادهای تاریخی در نگاه امام موسی صدر و تطبیق آن بر حادثه عاشورا، نکات برجسته کتاب در باره اهمیت و جایگاه گفتکو در جامعه و نیز نقش زنان در یک جامعه ایمانی.
۲۸ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
🇵🇸 استوار باد گامهای مجاهدان نبرد با رژیم منحوس اسرائیل و امریکا
🔸 دفاع از رساله سطح چهار با عنوان "مبانی نظری تمدّن اسلامی با تأکید بر اندیشههای مقام معظّم رهبری"
روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ جلسه دفاع از رساله سطح چهار حجت الاسلام آفای کریم صفری با عنوان "مبانی نظری تمدّن اسلامی با تأکید بر اندیشههای مقام معظّم رهبری" در معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم وابسته به مركز مديريت حوزه هاي علميه برگزار شد.
راهنمایی این رساله بر عهده بنده بود و حجت الاسلام آقای دکتر علی الهامی و آقای دکتر سیدروح الله پرهیزکاری داوری آن را برعهده داشتند.
رساله پس از توضیح در این باره که رهبر معظم انقلاب نظریهای نو در باره تمدن نوین اسلامی عرضه کردهاند، کوشیده است مبانی این نظریه را با توجّه به مؤلفههای تشکیلدهنده یک نظریه در گستره آرای ایشان مورد بررسی قرار دهد. پس از فصل اول که ویژه کلیات تحقیق و فصل دوم که ویژه تبیین مفاهیم اصلی پژوهش است، فصلهای سوم تا ششم به ترتیب به این موضوعات اختصاص یافته است: مبانی هستیشناختی تمدّن نوين اسلامي از دیدگاه مقام معظّم رهبری، مبانی معرفتشناختی تمدّن نوين اسلامي از دیدگاه مقام معظّم رهبری، مبانی انسانشناختي تمدّن نوین اسلامی از دیدگاه مقام معظّم رهبری و مبانی غایتشناسی تمدّن نوين اسلامي از دیدگاه مقام معظّم رهبری.
بر خلاف پارهای آثار متنتشر شده در مراکز علمی آموزشی و پژوهشی وابسته به حوزه که بحمد الله وزین و افقگشا هستند، تمدنپژوهی در فضای سنتی حوزه برای رسیدن به مرحله فربهی و پختگی هنوز راهی دشوار پیش روی دارد. برای حجت الاسلام آقای کریم صفری که با وجود خدمت در کسوت امامت جمعه و اشتغالات فراوان مرتبط با آن، با اشتیاق و علاقه در این مسیر گام برداشتهاند آرزوی توفیق روزافزون دارم و امید آن دارم که این گامها تداوم یابد.
۲۸ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
مربوط به یادداشت بالا
عکس یادگاری جلسه دفاعیه آقای صفری، از سمت چپ: آقای عبدالکریمی مسؤول برگزاری جلسه دفاعیه، آقای دکتر پرهیزکاری، آقای کریم صفری، آقای دکتر الهامی، بنده.
@MohsenAlviri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 درود خداوند بر مجاهدان جبهه مقاومت
در نُهمین سالگرد رحلت استاد فرزانه اخلاق و علم و حکمت و مجاهد پارسای شجاع مرحوم آیتالله محمدرضا مهدوی کنی رحمة الله علیه یادشان گرامی باد.
۲۹ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
🇵🇸 یاری دمادم خداوند بزرگ ارزانی جبهه مقاومت باد
🔹 ارائه بحث در نشست «گفتمان تمدنپژوهی در اندیشه معاصر ایران»
روز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در سی و ششمین نشست از سلسله نشستهای وضعیت تفکر در ایران معاصر در خانه اندیشمندان علوم انسانی، نشستی با عنوان گفتمان تمدنپژوهی در اندیشه معاصر ایران با هدف نقد و بررسی کتاب "گفتمان تمدن اسلامی در ایران دوره پهلوی" برگزار شد.
در این نشست که به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و شورای درسی متون و کتب علوم انسانی و با مدیریت خوب و پخته آقای دکتر مالک شجاعی جشوقانی تشکیل میشد، استادان محترم جناب آقای جعفریان به عنوان مؤلف کتاب، آقای دکتر داریوش رحمانیان، آقای دکتر علیرضا ملایی توانی، آقای دکتر حبیبالله بابایی و بنده سخنرانی داشتند.
بخش نخست سخنان بنده به بیان ویژگیهای مثبت کتاب در قالب چهار نکته اختصاص داشت: ارزش ذاتی تمدنپژوهی، برآورده شدن نسبی یکی از نیازهای موجود در زمینه تمدنپژوهی، ظرفیتسازی بالای کتاب برای پژوهشهای بعدی، زنده کردن ارزش و اهمیت برش تاریخی متصل به پیروزی انقلاب اسلامی. سپس تأملاتی در باره کتاب بر پایه این محورها ارائه شد: چند اشکال ویرایشی و فنی؛ سعه مفهومی تمدن و مشخص نبودن مرزهای آن؛ محدود ماندن محتوای کتاب به نگاههای انتقادی به غرب و گزارش نشدن نگاههای ایجابی؛ ضعف و کاستیهای بخش مربوط به علمای قم مانند نحیف بودن گزارش مربوط به امام خمینی، پراکندگیها و همپوشانیهای مطالب و وارد نبودن این اِشکال که علمای قم فاقد تخصص لازم برای اظهار نظر در باره تمدن بودهاند؛ و سرانجام دلالت این کتاب بر ظرفیت بالای علمی کشورمان و ناسازگاری این نکته با پارهای موضعگیریهای مؤلف محترم در باره تمدن پیشین اسلامی.
پیوند فایل صوتی و تصویری و نیز متن کامل صحبت ارائه شده به پیوست در دسترس است.
۳۰ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
ihht.mp3
21.15M
مربوط به یادداشت بالا
پوشه شنیداری سخنرانی ارائه شده در نشست گفتمان تمدنپژوهی در اندیشه معاصر ایران
@iranianhht
@MohsenAlviri
مربوط به یادداشت بالا
پیوند پوشه تصویری سخنرانی ارائه شده در نشست گفتمان تمدنپژوهی در اندیشه معاصر ایران
https://www.aparat.com/v/u63VT
@MohsenAlviri