eitaa logo
مشفقون
3هزار دنبال‌کننده
413 عکس
426 ویدیو
10 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/Moshfeghipour )
مشاهده در ایتا
دانلود
هر فرد مسلمانی، با قاطعیت، ادعای مشخص و نمايان بودنِ مکانِ دقیق (س) را بكند؛ ادعایش و غیر قابل قبول است. (۱) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كلُّ مسلم يدّعي جازما بأنّ الموضعَ الدقيق لقبر سیدة النساء (س) معلوم و محدَّد؛ ادعاؤه مطعون و . (۱) 💎 @Moshfeghoun 💐
باسمه تعالی بیان یک نکته ضروری👇 🔸 بنده محمد صالح مشفقی پور (خادم کانال ،)، تا به حال هیچ متنی برای هیچ کانالی در هیچ پیام‌ رسانی (چپ، راست، اصول گرا، اصلاح طلب، عدالت خواه، سنتی، متجدد و .‌..) ننوشته ام و اگر مطالب حقیر، در آن کانال ها و بعضا بدون ذکر منبع بازتاب داده میشود، از طرف بنده نیست. 🔸 بنده نگاشته های ناچیزم را صرفا در کانال مشفقون تقدیم می کنم و باز نشر آن ها در سایر کانال ها لزوما به معنای گرایش بنده به تفکر آن‌ کانال ها نخواهد بود. 🔸 طبیعتا اینکه متأسفانه گاهی در متن های حقیر، دست برده می شود و‌‌ گاهی کلماتی با معنای حقوقی خاص به آن ها اضافه می شود، ملاکی برای مسؤولیت بنده نیست و بنده صرفا نسبت به متن اولیه موجود در همین کانال مشفقون مسؤول می باشم. ✅ متأسفانه بر خلاف میل باطنی ام و بر خلاف رویه گذشته، مجبورم عرض کنم که زین پس نشر مطالب حقیر جایز نیست. ✅ صمیمانه از همراهی شما و‌ همچنین همکاری شما در نشر مطالب متشکرم. یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
هر کلامی را باور نکنیم... اینکه بعضی، با استناد به برخی نقل ها، ادعای وجود اختلاف بین (س) و امیرالمؤمنین (ع) می نمایند... و بعد در صدد توجیه این اختلاف بر می آیند؛ به هیچ وجه نیست... ✅وجود این اختلاف و ناراحتی، در تعارض با این دو بزرگوار (ع) است. ✅اساس این نقل ها مخدوش است. ✅این سخنان، در نهایت به سرپوش گذاشتن بر اسناد (س) و روایات ایشان (س) می انجامد. البته اگر ادعا نکنیم "این نقل ها اساسا برای همین هدف ایجاد شده است." (۲) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
علینا أن لا نصدّق کلّ کلام هناک بعضٌ یُثبتون اولا وجودَ بعض بين أميرالمؤمنين علي (ع) و بين سيدة النساء (س) مستندين إلى بعض الروايات؛ ثم يسعون لتبريرها بينما عملهم هذا(الإثبات ثم التبرير) في غاية الضعف و . ✅وجود هذه الخلافات ينافي عليهما السلام. ✅هذه الروايات مرفوضة. ✅کل هذه الکلمات تؤدي إلى التعتيم على الأسناد و الروايات الدالة على سيدة فاطمة (س) و . طبعا إن لا نقول و ندّعي أنّ أساسَ جعل هذه الكلمات و الروايات هو هذا التعتيم و التلبيس! (۲) 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه گفته می شود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت عایشه بوده و لذا دفن شیخین در آنجا صحیح بوده و ممانعت عایشه از دفن شدن حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آن مکان مشروعیت داشته است، به هیچ وجه صحیح نیست. ✅مدفن شریف حضرت رسول (ص)، منزل شخصی خودشان بوده است و معروف به (س)، البته در زمان خلیفه اول! مشهور شد به بیت عایشه. ✅زمین این خانه از طریق ارث، ملک (س) است که شد. ✅سهم الارث عایشه از رسول خدا (ص) یک سهم از هفتاد و دو سهم از قیمت آن خانه است. (۳) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
ما يقال مِن أن الحجرة التي دُفن فيها رسولُ الله (ص)، هي في الحقيقة و ملكها! لا أساس لها من الصحة و الصدق. بناء على هذا الكذب، يظنّ بعضٌ أنّ دفنَ الشيخين فيها صحيحٌ و حيلولة عائشة دون دفن الإمام الحسن المجتبى (ع) فيها مشروعة؛ في حين أنّ ✅مدفنَ رسولِ الله (ص) الشريفَ، كان بيتَ نفسِه العزيز و كان معروفا ب (س)، لكن في زمن الخليفة الأول! أصبح مشهورا ببيتِ عائشة. ✅أرض هذا البيت أصبحت ملكَ سيدة النساء (س) بعد استشهاد أبيها عن طريق ، على الرغم من أنها و أخِذت منها (س) ظلما و قهرا. ✅سهم عائشة من إرث النبي (ص) و قيمة ذاك البيت هو التُسع من الثُمن! (۳) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 این ها (کتاب، رنگ آمیزی، کاغذ برای نقاشی و‌کاردستی، سنجاق سینه) چیزهایی هست که به مناسبت ، برای کودکان همسایه، برادر زاده هایم و فرزندانم، تهیه کردم... 🔸 یه خیلی خیلی کوچک برای کودکانِ اطرافم... 🔸 قراره ان شاء الله یک‌ خیلی کوچک در پارکینگ مجتمعمون راه بندازیم که آثار همین کودکان، اون رو تزیین و پر میکنه... شاید یک چایی یا دمنوشی هم دادیم...😌 🔸 شما برای فاطمیه چه می کنید...؟ ✅ از کارهای به ظاهر کوچک هم غافل نشویم... ___________________ معرفی کتاب: «مثل تو، بانوی من، فاطمه» سَما دختر کوچک مهربانی است که ماجرای به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) را از نگاه خودش برای همه ی بچه ها تعریف می کند... 👈 ویژه سنین ۶ تا ۱۲ سال 👈 نوشته خانم ژوبرت یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول (ص)، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن بودند که علاوه بر ناچیز شمردن میراث حضرت رسول ص (وحتی مقروض!! دانستنِ ایشان بعد از رحلت)، صدیقه طاهره (س) را نیز منحصر در بدانند و همچنین حضرت (س) از حکامِ وقت را مختصر و بشری بدانند. 🔸 این جریان تا به امروز بر این عقیده و تلاش، استوار است. 🔸 از سوی دیگر متأسفانه برخی گمان می کنند مطالبه حضرت (س) از حکامِ وقت، فقط بوده است. 🔸 حال آنکه هر چهار موضوع: 1. کم ارزش دانستن میراث حضرت رسول (ص)؛ 2. منحصر کردن مطالبات مالی حضرت فاطمه (س) به ارثشان؛ 3. ناچیز و بشری نشان دادن اختلاف بین حضرت فاطمه (س) و حکامِ وقت؛ 4. منحصر قلمداد کردن اموال غصب شده به فدک؛ غیر قابل قبول و مروجین متعمّد آن، مصداق آیه قرار می گیرند. (۴) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 للأسف نحن نرى بعد استشهاد رسول الله (ص)، أن تيّارا من نفس الأمة الإسلامية! عزم على أن يعُدّ تركة النبي (ص) زهيدا (حتى سعى ليقول أنّه بعد وفاته كان مقترضا! و مديونا!) بالإضافة إلى ذلك، اجتهد هذا التيار أن يحصُرَ و مطالبات سيدة النساء (س) المالية في طلبِ وحسب؛ و أيضا أراد أن يعرّف و يُري على حكّام وقتها قليلا و انسانيا و لا إلاهيا. 🔸 هذا التيار لا يزال يسعى إلى إثبات هذه الأفكار. 🔸 من ناحية أخرى هناك بعضٌ -لسوء الحظ- يزعمون أن مطالبتها (س) المالية من حكّام زمانها كانت منحصرة في . 🔸 و الحق أنّ كل هذه المواضيع الأربعة المذكورة من: 1. زعم قلة ميراث النبي (ص)؛ 2. حصر مطالبة حضرتها (س) في إرثها؛ 3. إرائة غضب حضرتها (س) من حكام زمانها قليلا و بشريا؛ 4. و زعم انحصار أموالها المغصوبة في فدك؛ غيرُ مقبول و الدعاة المتعمّدين إليها من مصاديق آية الشريفة. (۴) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. نام امروزی این منطقه است. 🔸 بعد از شکست یهودیان در خیبر، فدک به اجماع مسلمانان تحت عنوان «فیء» (۱) ، ملک رسول خدا (ص) شد. 🔸 حضرت رسول ص در زمان حیات، این مکان را به حضرت (س) کردند. 🔸 این منطقه فقط حدود پانزده روز! بعد از شهادت حضرت رسول (ص) توسط حکام وقت مصادره شد. 🔸 ادعای عدم وجود روایت صحیح بر این بخشش و هدیه (از طرف پیامبر (ص) به دخترشان س)، و است. ✅ فراموش نکنیم که فدک جزء ارثِ حضرت (س) نبوده است که برخی بخواهند با ، را مشروع جلوه دهند. (۵) __________________ (۱) یعنی مالی از کافران که بدون جنگ و خونریزی عاید مسلمانان شده و‌ اختیارش با پیامبر (ص) و بعد از او، با ائمه(ع) باشد. ر.ک: آیه ۷ و ۸، سوره حشر یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 بقعة خصيبة خضراء و ذات عيون متعددة في الحجاز بالقرب من خيبر بحيث تبعد عن المدينة المنورة زهاء 160 كيلومترا. تسمى هذه المنطقة اليوم . 🔸 بعد هزيمة اليهود في خيبر، انتقلت فدك إلى مِلك رسول الله (ص) فَيئا(١) بإجماع المسلمين. 🔸 قد النبي ص في حياته لسيدة النساء (س). 🔸 في غضون حوالي 15 يوما فقط! بعد استشهاد النبي (ص)، هذه المنطقة على أيدي حكّام زمان حضرتها (س). 🔸 ادعاء عدم وجود الأسناد الصحيحة الدالة على هذه الهبة و الإعطاء(من جانب النبي (ص) إلى بنتها س) و للغاية. ✅ لا أحد يستطيع أن يُحِلّ ذاك و يُريه مشروعا مستندا إلى ضعيفة ؛ لأننا نعرف و لن ننسى أنّ فدك ما كانت من نصيب ميراث حضرتها (س) بل كانت ملكها عن طريق الهبة. (٥) _____________________ (١) يُعنى به المال الذي یحصل علیه المسلمون بدون حرب و إراقة دم، ويوضع تحت تصرّف الرّسول(ص) و الأئمة(ع) بعده. ر.ك: سورة الحشر، ٧ و ٨ 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 اینکه عده ای اولا مطالبات مالی حضرت (س) را فقط "از جنس طلب ارث" می دانند؛ 🔸 ثانیا تمام این مطالبات را در یک مجلس و بسیار محدود می دانند؛ انسان را نسبت به آنان می کند. ✅ مطالبات حضرت (س) حداقل در و در هر مرحله در چندین نوبت بوده است. ✅ایشان (س) علاوه بر ارث، و را نیز مطالبه نمودند. (۶) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 هناك بعض أولا يعتقدون بأنّ مطالبات سيدة النساء (س) كان من "صنف طلب الإرث" وحسب؛ 🔸و ثانيا يحسبون كلّ مطالباتها من حكّام وقتها (س)، قليلا و في مجلس واحد! و الحق أن مثل هذه الآراء و الأفكار من قِبل البعض، يجعلنا في . ✅مطالبات حضرتها (س) كانت على الأقل في ثلاث مراحل و في كل مرحلة كانت على دفعات. ✅طلبت حضرتها (س) إضافة إلى إرثها، و . (۶) 💎 @Moshfeghoun 💐
حضرت (س) که گردید👇 ✅ برخی از اموالی که تحت عنوان به تملک حضرتش (س) در آمده بود: 🔸 وادی القری(بین خیبر و شام) 🔸 دژ سُلالِم 🔸 دژ وَطیح 🔸 بخشی از دژ القَموص 🔸 تَیماء(بین خیبر و شام) 🔸باقی مانده زمین های بنی نضیر 🔸بازار مَهزور ✅ سایر اموال: 🔸 بخش دیگری از دژ القموص تحت عنوان 🔸 فدک تحت عنوان (۷) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سيدة النساء (س) التي و أخذت منها ظلما و جورا👇 أ) بعض الأموال التي إنتقلت إليها عن طريق : 🔸 وادی القری(بین خیبر و الشام) 🔸 حصن السُلالِم 🔸 حصن الوَطيح 🔸 قسم من حصن القموص 🔸 تَيماء(بين خيبر و الشام) 🔸 بعض مَزارع بني نضير 🔸 سوق المَهزور ب)‌ سائر الأموال: 🔸 قسم آخر من حصن القَموص عن طريق 🔸 فدك عن طريق (۷) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 زمانی که (حدودا ده روز! بعد از شهادت حضرت رسول ص) خبر تصمیمِ حکام وقت مبنی بر مصادره به حضرت (س) رسید؛ ایشان خطبه ای طولانی در حضور حاکم وقت و مسلمانان ایراد فرمودند. این خطبه معروف است به . 🔸 ایشان (س) مسأله خودشان را هم در این خطبه مطرح می کنند: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» آيا رواست كه ميراثم به جور و ستم از من گرفته شود؟... ✅ باید دقت کنیم که اين ها، سخنان دختر پیامبر مسلمین (ص) است که هنوز ده روز!! از رحلت پدرشان نگذشته، از سخن می گویند... (۸) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 عندما (حوالي 10 أيام! بعد إستشهاد رسول الله ص) بلغ سيدةَ النساء (س)، خبر عزم حكّام الوقت على منعها (س) عن ألقت خطبة طويلة أمام المسلمين و حاكم الوقت. قد اشتهرت هذه الخطبة ب. 🔸 تتکلم حضرتها (س) خلال خطبتها في قضية أيضا: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» ✅ لنَنتبِه أنّ هذه كلماتُ بنت نبيّ المسلمين التي تتكلٌم عن بينما لم ينقضِ عن رحيل أبيه سوى 10 أيام!! (۸) 💎 @Moshfeghoun 💐
سیاستِ بدون دیانت، بی پدر و مادر است... 🔸 بعد از ایراد توسط حضرت (س)، ابوبکر حاکمِ وقت بر منبر رفته و خطاب به امیرالمؤمنین علی (ع) داماد پیامبر (ص) مطالبی را بیان می کند. 🔺 از ذکر کلماتش معذورم... 🔸 این مطالب به حدی و است که ابن ابی الحدید شارح نهج البلاغه و از علمای اهل سنت (شافعی مذهب) بعد از خواندن آن مطالب، از روی تعجب از استاد خود می پرسد: «تمام این مطالب را به علی(ع) گفته است؟!؟» 🔸 استادش پاسخ می دهد: _نعم، إنه الملكُ يا بُنيّ. (بله، است! كه كار را به اينجا می كشاند) ✅ یکی از نتایج همان مُلک بدون دین در زمان ما، است. (۹) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
المُلك بلا ديانة... 🔸 لمّا ألقت سیدة النساء (س) الخطبة الفدكية، صعد أبوبكر حاكمُ الوقت المنبرَ فقال كلمات موجِّها إلى أميرالمؤمنين علي (ع) صهر رسول الله(ص). 🔺 لا أستطيع أن أذكر كلامه... 🔸 كانت كلماته و جدّا بحيث إبن أبي الحديد _شارح نهج البلاغة و من أجلة علماء العامة(كان شافعيا)_ بعد قراءة هذا الكلام يسأل أستاذه _يحيى بن أبي زيد البصري_ متعجبا: «أهذا الکلام کله لعلي يقوله؟؟!» 🔸 أجاب الأستاذ: «نعم، إنّه يا بُنيّ» ✅ و إحدى من نتائج ذاك المُلك الذي كان بلا دين في عصرنا الراهن هي . (۹) 💎 @Moshfeghoun 💐
چگونه ممکن است؟! 🔸 چگونه ممکن است روایتِ « إنا معاشر الأنبياء لا » را (که مستمسک حضرت (س) شد) فقط خلیفه اول _که از قضا این حکم به او هیچ ارتباطی هم ندارد_ از رسول خدا (ص) شنیده باشد؟ 🔸 آیا این حکم در یک مجلسِ خصوصی! به خلیفه اول گفته شده که هیچ کس دیگری آن را است!؟ 🔸 چرا مفاد این روایت فقط در مورد حضرت صدیقه طاهره (س) اجرا شد و در مورد برخى حضرت رسول (ص) اجرا نشد!!؟ 🔸 چگونه از به حکم قرآن کریم ارث برده میشده است اما از پیامبر اسلام (ص) خیر!؟ (۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كيف يمكن ذلك...؟ 🔸 كيف يمكن أن الذي سمع رواية « إنا معاشر الأنبياء لا » من النبي(ص) هو الخليفة الأول وحسب!؟ الرواية الفريدة التي مُنعت سيدة النساء (س) من مستندا إليها!! 🔸 هل هذا الكلام قيل إلى الخليفة الأول(الذي لا ترتبط الرواية به أصلا) في مجلس خاص بحيث سواه!؟ 🔸 لماذا أجريت هذه الرواية في حق حضرتها(س) وحسب و ما أجريت في حق بعض النبي(ص)!!؟ 🔸 كيف كان يورَث عن بمقتضى القرآن؛ لكن عن نبي الإسلامِ فلا؟ كيف!؟ (۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 روز شهادت حضرت زهرا(س) یک ایستگاه صلواتیِ کوچک به همراه یک نمایشگاه فاطمی داشتیم. 🔸 البته ویژگی این کار فرهنگی، این بود که مختص همسایه ها در مجتمع مسکونی خودمان بود و نقاشی ها و کاردستی های کودکان مجتمع، آن را تزیین کرده بود... ✅ گاهی به قدری به فکر کارهای بزرگ و دور دست هستیم که به کلی از کارهای کوچک و از اطرافیان نزدیکمان غافل می شویم... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
من نمی فهمم! شما می فهمید!؟ 🔸 یک روز خلیفه با استناد به یک ، حضرت (س) را از ارث پدرش (ص) محروم می سازد و احتجاج به قرآن را نمی پذیرد. 🔸 روز دیگر روایات نبوی را و از کافی بودن قرآن در بین مسلمانان حرف می زند! 🤔 (۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐