eitaa logo
مشفقون
3هزار دنبال‌کننده
425 عکس
428 ویدیو
10 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/Moshfeghipour )
مشاهده در ایتا
دانلود
میر حسین موسویِ قانون مدار و 600 مورد تخلف از قانون در چهار سال!! «پیش از جلسه رأی اعتماد مجلس به دور دوم نخست وزیری میرحسین ، آیة الله خامنه اى(رئیس جمهور وقت) به عنوان سندى دال بر عدم صلاحیت موسوی، فهرست بیش از 600 مورد تخلف از قانون اساسی آقای موسوی که در دوره اول نخست وزیری به او تذکر داده ولی ایشان اعتنا نکرده را به مجلس داد.» (1) پ.ن: هنوز چهره ی حق به جانب ایشان در انتخابات سال 88 و کلماتشان در دفاع از قانون و اینکه به دنبال مراعات قانون در کشور هستند، در ذهنم هست... اما گویا از همان اوایلِ انقلاب در ذات ایشان بوده است... محمد صالح مشفقی پور ______________ (1) بازگشت از نیمه راه/ص253. 💎 @Moshfeghoun 💐
نامه امام(ره) منتشر می شد میرحسین نه دنیا داشت و نه آخرت!! در سال 67 و پس از قبول قطعنامه، میرحسین موسوی استعفا می دهد! سه روز قهر و می کند که با واکنش امام(ره) و رئیس جمهور وقت(رهبری بزرگوار) مواجه می شود. ✅ مرحوم امام به او می گوید: "اگر نبود کار چند سال شما، به ملت اعلام می کردم که شما در و نظام ایستاده اید!"(1) ✅ آقای بادامچیان نقل می کند: "موسوی بعد از استعفا به مدت سه روز در خانه ای پنهان شده بود. مرحوم سید احمد آقا هر روز تماس می گرفت و می پرسید که موسوی کجاست؟ تا اینکه روز سوم، صبح سید احمد آقا زنگ زد و گفت موسوی را پیدا کنید و بگویید بیاید خدمت امام چون امام نامه ای نوشته و گفته اند اگر تا ظهر موسوی نیامد، بدهیم اخبار بخواند. اگر این نامه پخش بشود، نه دنیا برای موسوی می ماند و نه آخرت. خیلی نامه تندی بود. ما به همه گفتیم تا این که موسوی ساعت یازده صبح آمد و امام هم نامه را تغییر داد." (2) ✅ آیة الله خامنه ای در جواب استعفای موسوی می نویسد: "اکنون هم استعفای شما را به مصلحت ندانسته و اصرار بر آن را ضربه به نظام و حتی با کمال معذرت _البته خیانت غیر عمدی_ می دانم و معتقدم خوب است جنابعالی امروز نظرات امام در امور اقتصادی را به طور دربست بپذیرید." (3) ✅ امام که از استعفای هماهنگ نشده و خود سرانه تعجب کرده بود در نامه ی خود به ایشان مطلبی را می فرماید که بهتر بود جناب موسوی در وقایع سال 88 آن را آویزه گوش خود می نمود و آن را فراموش نمی کرد: "همه بايد به خدا پناه ببريم و در مواقع عصبانيت دست به کارهايي نزنيم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از اين گونه مسائل در طول انقلاب زياد ديده‌اند. اين حرکات هيچ تأثيري در خطوط اصيل و اساسي انقلاب اسلامي ايران نخواهد داشت..." (4) ✅ سرانجام موسوی که _ به قول خودش _ پیام هشدار دهنده امام را شنیده بود استعفای خود را پس گرفت و اظهار داشت که "اینجانب عزت و مصلحت را در تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانم" (5) اما در سال 88 شد آن چه نباید و انجام داد آنچه نباید... ✅ جناب موسوی عجب حکایتی دارد... زمانی به دلیل مصلحت، رهبرِ سابق، او را به اجبار از منزل بیرون می کشد... زمانی دیگر باز هم به دلیل مصلحت، رهبرِ حاضر، او را به اجبار در منزل نگاه می دارد... در هر دو اجبار و حکم، از جانب هر دو رهبر مشهود است... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _________ (1) انقلاب اسلامی در بوته آزمایش/ ص365. (2) بازگشت از نیمه راه/ ص254. (3) همان (4) صحیفه امام/ ج 21/ ص129. (5) اینجا 💎 @Moshfeghoun 💐
با جذب کنید نه آن که شهید را حل کنید... از شهید سوء استفاده نکنیم... شهید را نکنیم... شهید !حججی با همه ویژگی هایش محور وحدت هست و باید باشد... اگر از شهید حججی، اعتقاداتش را، عشق به حرمش را، بسیجی بودن و بسیجی واری اش را، جهادی بودنش را، پاسدار بودنش را، اعتقاد به حجاب و روسری اش را و ... بگیرید که دیگر شهید حججی نیست... شهید حججی را آن گونه که بوده و هست معرفی کنیم و نه آن گونه که دلمان می خواهد... کاش به این خدادادی به ملت ایران، ظلم نکنیم و به درستی شکر نعمت به جای آوریم. جسم شهیدمان را بی سر کردند... فکر واندیشه و اعتقاد شهیدمان را بی سر نکنیم... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
شما هم شنیده اید که یک باید فرا جناحی باشد و سیاسی کاری نکند؟؟ کلامی بسیار صحیح اما مصداق "کلمة حق يراد بها الباطل" شده است. طلبه، فراى كدام جناح ها بايد باشد؟؟ آیا منظور این است که طلبه حق مدار و حق گو نباشد؟ چند نمونه که برای خودم به عنوان یک طلبه اتفاق افتاده است:👇 از یک طرف 🔸 از شاه و آن بابای خدا نشناسش حرف می زنیم؛ می گویند حاج آقا شأن شما و لباستان أجل از این سیاستِ آلوده هست... از طرفی دیگر 🔸 از و سران قدر نشناسش صحبت کنیم؛ می گویند حاج آقا فرا جناحی عمل کن... 🔸 نکته تاریخی مستند و مطالعه شده بنویسیم؛ می گویند سیاسی بازی نکن حاج آقا... 🔸 ملاک های در انتخابات را بگوییم؛ می گویند طلبه نباید وارد مسائل جزئی سیاسی بشود... (البته اگر به نوعی نامزد مورد نظرشان را تأیید کنیم کف و سوت تحویلمان می دهند و علامه دهر می شویم و لو اینکه دو کلاس سواد حوزوی هم نداشته باشیم، تازه خدا را چه دیدید؟ شاید بعدا منصب و پستی هم گیرمان آمد...) 🔸 اگر را به صورت علمی نقد کنیم؛ می شویم طلبه بی سواد بلندگو به دست... از آن طرف دیگر 🔸 نظریه نقد می کنیم، می شویم بی بصیرتی که سواد سیاسی ندارد... 🔸 برخی اشکالات قوه قضائیه را مطرح می کنیم؛ می شویم کم اطلاع سیاست زده... 🔸 از مجلسی که خیلی وقت ها موجب سر افکندگی است حرف می زنیم؛ می گویند "والسلام علی من اتبع الهدی" 🔸 بحث علمی در مورد وحدت سیاسی بین شیعه و سنی می کنیم؛ می شویم عامل و مزدور انگلیس... جالب اینجاست که همه هم در نهایت می کنند که "حاج آقا فرا جناحی باش"!! اما 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که به معنای خنثی بودن باشد... 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که بر اساس حق نباشد... 👈 کافرم به آن فراجناحی بودنی که به خاطر دنیای خودش بلکه به خاطر دنیای دیگری!(وا مصیبتاه) چشم بر حقایق می بندد... 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که نگاه و دهانش به اکثریت هست که مبادا دچار ناامنی بشود و فحش بشنود... 👈 و کافرم به آن فرا جناحی بودنی که و انقلابی بودن را هم یک جناح می پندارد... یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
حاکم شهری که مرغابی بُوَد... ورود بانوان به ورزشگاه ها و چند نکته 🔸 به هر حال، چه دوست داشته باشیم و چه نه، متخصصین امور دینیِ این کشورِ اسلامی یعنی بیشتر حضرات حسب وظیفه و تشخیصی که بر اساس قواعد داشته اند، ورود به ها را جایز ندانسته اند. 🔸 اینکه برخی حتی از میان متدینین! این را استهزاء کرده و به آن بی اعتنایی می کنند محل تعجب و تأمل است. درد آور تر آن که از خود(بدون داشتن اهلیت لازم) حکم شرعی صادر می کنند و از لحاظ شرعی این کار را بی اشکال می شمارند!(گرچه این دخالت های غیر کارشناسی در مسائل دینی، قوت روزانه ی برخی مردمِ ما بوده و هست) 🔸 اینکه کسانی دائما از خواست اکثریت حرف می زنند، باید دقت داشته باشند که خواست اکثریت در هیچ زمانی ملاک حکم شرعی نبوده و نخواهد بود. این چه منطق عجیبی است که از فقیه توقع دارند به خاطر اکثریت و یا خواست برخی از مردم حکم فقهی را عوض کند!؟ کیف تحکمون؟ 🔸 شیوه اجرای این حکم شرعی توسط حکومت (به معنای عام) حقیقتا متناقض و مضحک است. متولیان باید پاسخگو باشند: 👈 چرا با وجود این که نظر مراجع در این زمینه مطلق هست(و مربوط به بیشتر رشته های ورزشی هست) ولی این آقایان بین رشته های مختلف تفاوت قائل شده اند!؟ آیا این حق را به یک شهروند نمی دهند که برای او سؤال و تردید ایجاد شود؟ 👈 با وجود این که از ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه ها ممانعت می شود پس چرا در همان زمان بانوان غیر ایرانی بدون ممانعت وارد ورزشگاه ها می شوند؟ 👈 چرا در ورزشگاه های خارج از کشور، متولیان امرِ ج.ا.ا به برخی بانوان ایرانی، اجازه رفتن به ورزشگاه ها را می دهند؟ مگر حرام در این کشور در یک کشور دیگر حلال می شود!؟ (طبیعتا مواردی که هماهنگی امر به دست متولیان می باشد مورد نظر هست.) 👈 چرا به صورت شفاف این حکم شرعی گفته نمی شود و ما از زبان هر مسئول در هر زمان یک حرفی می شنویم؟ 🔸 بی تعارف باید عرض شود که برخی سیاسیونِ ما باید کمی بکشند!! مسائل دینی مردم را وارد این بازی های سیاسی خود نکنند (گرچه این قصه سرِ دراز دارد) نمونه داشتیم در فصل اصلاحات موافق بوده، در فصل بهار مخالف بوده، در فصل اعتدال دوباره موافق می شود...!😏 آن یکی در فصل اصلاحات کفن به تن می کرده، در فصل بهار روشن فکر می شود و در فصل اعتدال دوباره تاریک الفکر می شود...!😢 آقایان! با تغییر فصول!! در این مملکت، لطفا فقط لباس هایتان را کم و زیاد کنید و نه اعتقاداتتان را!! 🔸 آن دسته عزیزانی هم که به دنبال راه حل برای قضیه هستند؛ سعیهم مشکور؛ اما مراقب باشند صورت مسأله را پاک نفرمایند... اگر دَم از واقع بینی می زنند متوجه این واقعیت باشند که این مسأله به نظر مراجع جایز نیست... فلذا باید عوامل حرمت را از راه درست بر طرف نمایند _طبیعتا اگر امکان دارد_ 🔸 فراموش نکنیم که اصل چنین منازعات و مطالباتی از طرف برخی بانوانِ ما، معلول کم کاری ها و یا بد کاری های متولیان امر، مخصوصا متولیان امور فرهنگی است. که حاکم شهری(1) که مرغابی بود... بر سر آن شهر رسوایی بود... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور __________________ (1) منظور بنده از حاکم شهر در اینجا، برخی از متولیان امور فرهنگی در کشور هستند... 💎 @Moshfeghoun 💐
تأملی در وقایع مربوط به مباهله از وقایع مربوط به در موارد و موضوعات متعددی می توان استفاده کرد. برخی از مواردی که به نظر می رسد در آن ها می توان به جریان مباهله استناد کرد: 🔸 حقانیت رسول خدا(ص) و در نتیجه حقانیت اسلام. 🔸 حقانیت امیرالمؤمنین(ع) و حسنین (ع) و در نتیجه حقانیت شیعه که آن روی سکه ی‌ همان اسلام است. 🔸 ولایت مداری 🔸 ابطال کثرت گرایی دینی. (پلورالیزم در حقانیت) 🔸 ابطال نظریه ای که اسلام را تعمیم داده به نحوی که مسیحیان و ... (غیر مسلمانان) را هم مسلمان می پندارد. 🔸 مدارا و در عین حال قاطعیت با کسانی که هم عقیده ما نیستند. 🔸 مشخص شدن معنا و مصداق لفظ اهل بیت در قرآن. 🔸 لزوم ایستادگی بر حرف حق. (حق مداری، حق پذیری، حق گویی) 🔸 حضور صحیح بانوان در اجتماع. 🔸 لزوم تبلیغ دین. 🔸 کیفیت تبلیغ و مراحل آن برای غیر مسلمانان.  🔸 شیوه برخوردِ حکومت با اقلیت های دینی. 🔸 صحت و اولویت دعا کردن به صورت دسته جمعی. 🔸 لزوم کار جمعی. 🔸 لازمه ی کار دینی، لزوما زرق و برق داشتن نیست. گاهی سادگی، تأثیر بیشتری دارد. و... . ✅ در آدرس زیر می توانید مختصرا با وقایع روز مباهله آشنا شوید: mehrnews.com/news/2390893/ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
اندکی تأمل در سینه زنی ماه نزدیک است... یکی از موضوعات حساسی که خیلی با دقت باید در مورد آن صحبت کرد، مسأله ی عزاداری(به صورت کلی) برای آل الله علیهم السلام است. در بیان عظمت مرثیه سرایی و ذکر مصیبت و گریه و برپایی مجالسِ سوگواری و برای اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سید الشهداء (ع)؛ انسان عاجز است و اهل بیت (ع) چه با شکوهی کرده اند از ارادتمندانی که به این امور اهتمام دارند. یکی از شیوه های که در مجالس و هیئات مذهبی انجام می شود "سینه زنی" است... در اینکه صرف سینه زنی برای خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله (ع) از اعمال بسیار نیکو و شرعی است؛ هیچ شکی وجود ندارد و آرزوی همه ما این است که ان شاء الله با مُهر سینه زنِ اباعبدالله (ع) بر پیشانی، خدا را ملاقات نماییم. اما 🔹 آیا تبدیل مجالس جشن (ع) به مجالس سینه زنی(آن هم به شکل سنگین و مفصل) صحیح است؟؟ 🔹 آیا برپایی مجالس سینه زنی (به شکل سنگین و مفصل) به شکل مداوم (مثلا هر هفته) در طول سال ممدوح است؟ 🔹 آیا برهنه شدن برای سینه زنی در هنگامی که در معرض دید بانوان است و فیلم برداری و عکس برداری می شود؛ جایز است؟؟ 🔹 آیا مجلس عزاداری را فقط به معنای سینه زنی بدانیم و به بیان معارف و وعظ و سخنرانی اهمیت ندهیم؛ قابل قبول است؟؟ 🔹 آیا اگر سینه زنی با ریتم های عجیب و غریب و غیر متعارف انجام شود؛ مطلوب است؟؟ 🔹 آیا در حالی که مداح محترم در حال خواندن در مورد مطالبی مثل لعن آل سعود و آمریکا، کرامت و مهمان نوازی عراقی ها، یمن و فلسطین، مقام معظم رهبری و ... می باشد؛ صحیح است؟؟ ⬅️ مثلا چرا در حالی که همه باهم می خوانند: "اهریمنِ زمانِ ما نفرین به تو ای آمریکا" باید سینه زد؟ ⬅️ یا چرا وقتی مداح محترم خطاب به عراقی های بزرگوار می گوید "انتم الکرماء انتم الشرفاء" باید سینه زد؟ مگر زمانی که شما می خواهید از کسی تشکر کنید سینه می زنید؟؟ ⬅️ آیا معنای انقلابی بودن هیئات و مادحین محترم این است که مثلا شعری در مورد حضرت آقا خوانده شود و سینه زده شود؟؟ آیا بهتر نیست اینگونه اشعار _که نوعا مضامین خوبی دارند_ به صورت عادی خوانده شود و یا حتی یک خواننده ی خوش صدا با یک موسیقیِ مناسب و حلال در غیر مجلس عزاداری بخواند؟؟ ✅ به چند روایت شریف و یک نقل قول از مقام معظم رهبری دقت بفرمایید: 🔸 حضرت (ع): "خداوند براى ما، شیعیانی برگزیده است که ما را یارى مى کنند، با خوشحالى ما خوشحال مى شوند و در اندوه و غم ما، محزون مى گردند." (1) 🔸 حضرت (ع): "هرگونه جزع و گریه کردن، مکروه است مگر جزع و گریه بر علیه السلام." (2) 👈 جزع چیست؟ 🔸 حضرت (ع): "شدیدترین و بالاترین مراحل جزع کردن عبارتند از: فریاد بلند و صیحه زدن و لطمه زدن به صورت و سینه و کندن مو." (3) پس جزع(که سینه زنی یکی از مصادیق آن هست) برای امام حسین ع (و ملاکا و قاعدتا برای سایر ائمه ع) باید انجام شود. بزرگوار: "مسأله‌ی دیگر، مسأله‌ی روضه‌هاست. روضه‌خوانی و سینه‌زنی باید باشد؛ اما نه در هر عزایی. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همه‌ی ائمه نیست؛ متعلق به بعضی از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسی کسی روضه‌یی میخواند، عده‌یی دلشان نرم میشود و گریه میکنند؛ این عیبی ندارد. اصلاً عزاداری کردن یک حرف است، روضه‌خوانی و سینه‌زنی راه انداختن یک حرف دیگر است. روضه‌خوانی و سینه‌زنی راه انداختن، مخصوص است؛ حداکثر مربوط به بعضی از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‌ویکم ماه رمضان، سینه‌زنی و عزاداری و برپایی جلسات خوب است؛ ... بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‌آور است." (4) اندیشه کنیم🙏 یاعلی🌹 __________________ (1) غررالحکم ، ج 1، ص 235. (2) وسائل الشیعه، ج 3، ص 282. (3) کافی، ج 3، ص 222. (4) در تاریخ 13/12/1370. 💎 @Moshfeghoun 💐
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگویید پیر غلام و غلام امام حسین(ع)! اسمِ فرزندتان را عبد الحسین نگذارید! گریه بر (ع) رشد نمی آورد! ⬅️ حرف هایی نامناسب... آن هم در شرایط فعلی... 🔸 آیة الله 💎 @Moshfeghoun 💐
#معرفی_کتاب كتابى بسيار مناسب جهت افزايش #معرفت_حسينى #پاسخ_شبهات آذرخشى ديگر از آسمان کربلا آیة الله #مصباح يزدى 💎 @Moshfeghoun 💐
امامِ حرم یا امام ؟ حکایتی از همراهی یک طلبه با برخی از ائمه جماعات یکی از کشور های عربی در تهران (قسمت اول) قرار بود یک گروه حدود 15 نفره از ائمه جماعات یک کشور عربی را که برای یک دوره ای به ایران(قم) آمده بودند را به تهران ببرند... منِ حقیر را که عنوان استادی بارم کرده بودند و از آنجا که چند کلمه عربی از بَر بودم، همراه خود کردند... من بودم و ائمه جماعات و 4 نفر از برخی متولیان امرِ هم وطنی که خود بعضا از اساتید بودند... به حرم (ره) رفتیم. به محض ورود، دستی به آب زدیم و صبحانه ای خوردیم و قرار شد مختصری در مورد امام برایشان بگوییم... هنگام صبحانه دو نفر از همراهانِ هم وطن که یکیشان خیلی نگران بود، مشغول صحبت بودند: _ "اینا بیان این وضع حرم رو ببینن چی میگن؟" _ "نترس! اینا خودشون از این حرم ها زیاد دارن و آشنا هستن" _ "حاجی فرق میکنه آخه" _ "درستش میکنیم" مشغول صحبت از امام شدیم... روی چمن ها نشسته بودیم... تصور کنید حدود 17 نفر عمامه به سر روی چمن در مورد امام حرف می زدیم... یکی حرف میزد و دیگری ترجمه میکرد... از امام گفتیم... انگار تا به حال نشنیده بودند... وسط صحبت دیدم از این طرف و آن طرف، برخی مردم(جوان و پیر) هم جمع شدند و گوش می دادند... انگار تا به حال کسی برایشان از امام نگفته بود! صحبت ها تمام شد... راه افتادیم سمت داخل حرم و ضریح... هر چه چشم گرداندم یک صحبتی، متنی، جمله ای از امام به در و دیوار زده باشند؛ هیچ ندیدم! چه برسد به اینکه به چند زبان ترجمه کرده باشند!! فقط دو عبارت عربی دیدم: "السلام علیک یا روح الله" "مغاسل"😔 خیلی به من برخورد... چه خبره اینجا؟ قبلا چندین بار آمده بودم ولی تا به حال با این دید به دور و برم نگاه نکرده بودم... اینجا چه قدر از شخصیتِ امام خالی است! در حالی که این جماعتِ عرب زبان به عکس امام و یادگارش که بر دیوار ورودی بود نگاه می کردند و حس تحسینی نسبت به امام پیدا کرده بودند و با هم می گفتند: "با این تعاریفی که از امام شنیدیم حتما از اولیاء الله بوده" من عصبانیتم از آشفته بازارِ حرم و اینکه گویا به یک پارک آمدم را پشت یک لبخندِ زوری مخفی می کردم. صحبت از امنیت هم می کردند... خبر حمله تروریستی چند وقت پیش را شنیده بودند... ولی برایشان عجیب بود که تا الآن اصلا آن ها را نگشته اند... یکی از همراهان با یک ذوقی گفت "اینجا ایرانه" و شروع کرد از قضیه شش موشک گفتن... دیگر حس افتخار در چشم عرب زبان ها هم دیده می شد... من هم با خودم گفتم یعنی واقعا یک بازرسی هم نگذاشتند؟ عجب جرأتی! که یک دفعه رسیدیم به یک بازرسی. ولی خدا میداند که این بازرسی چه کرد که دوست داشتم زمین دهان باز کند و من را ببلعد... ادامه دارد... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
امامِ حرم یا امام ؟ حکایتی از همراهی یک طلبه با برخی از ائمه جماعات یکی از کشور های عربی در تهران (قسمت دوم) به بازرسی رسیدیم... یک دفعه سر و صدایی شنیدم و دیدم یک سرباز، با کمال بی ادبی در حال برخورد با این دوستان عرب است... "از این وَر بیا" "تو یک صف بایستید ببینم" "این چیه؟ سیگار ممنوعه" سربازِ خوش انصاف، هر چه ریسیدیم را پنبه کرد... سربازِ حسابیِ عزیز! این ها فارسی بلد نیستند! نوبتِ من شد... وقتی دید ایرانی هستم خیلی احترام کرد! _ "حاج آقا ببخشید شما رو می گردم ها" _ "خواهش میکنم، آقاجون! این رفقای ما فارسی بلد نیستن" _ "باشه حاج آقا" نفر پشت سری که دید من خیلی راحت رد شدم با یک تکلفی دست هایش را تو هم کرد و اشاره کرد به من و به سربازه گفت: _ "با هم" (منظورش این بود که ما با هم هستیم ولی پاسخ شنید:) _ "چی کار کنم که با همید، این چیه؟ فندک ممنوعه! ای بابا" !! عصبانیتم دو چندان شد... سریع آمدم داخل، گفتم الآن سکته می کنم. با خودم می گفتم: "امامی که ما می شناسیم به فکر و نظم نوین جهانی بود... حالا دربون حرمش بلد نیست با خارجی ها چه جور صحبت کنه! مسئولین حرمش دو تا جمله از امام را به چند زبان نتوانستند بزنند به در و دیوار! ای کاش اینقدر که فکر ظاهر اینجا بودند یک مقدار فکر شخصیت امام و انتقال افکارش بودند... واقعا این انصافه که فرق حرم امام با پارک سر خیابان ما فقط یک گنبد باشه؟ این همه جمعیتی که می آیند در صحن حرم و چادر می زنند و می خوابند و غذا می خورند؛ نباید احساس کنند که اینجا با یک استراحتگاه بین شهری فرق می کند؟" بگذریم... تو ماشین بین هم وطن ها زمزمه ای بود که چون وقت نمی شود به جماران نرویم! من تا به حال جماران نرفته بودم. از یک طرف دوست داشتم که برویم و از طرفی می ترسیدم. یکی از هم وطنانِ همراه می گفت: "نه! برویم؛ تجربه کردیم که اگر خارجی هایی که می آوریم را از حرم ببریم جماران خیلی خوبه. چون خیابان های تهران را می بینند و برایشان جذاب است و پیشرفت ایران به چشمشان می آید!" تو دلم گفتم "ای بابا! خود ما هم که انگار گرفتار ظواهریم!" تو همین فکر ها بودم که یکی از دوستان عرب روی شانه ام زد و گفت: " نمیریم قصر شاه رو ببینیم؟ اونجا هم خیلی زیبا است" ظاهرا از همان چیزی که می ترسیدیم بر سرمان آمده بود... ما رفته بودیم حرم امام و او از زیبایی قصر شاه گفت! من هم جواب دادم که "بله، اونجا هم زیباست" ادامه دارد... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
امامِ حرم یا امام ؟ حکایتی از همراهی یک طلبه با برخی از ائمه جماعات یکی از کشور های عربی در تهران (قسمت سوم) در مسیر به سمت جماران بی تعارف و بی سانسور در مورد همه چیز با برادران عرب زبانمان گپ زدیم و بحث کردیم... اختلافات مرحوم منتظری با امام و رهبری... خانه نشینی برخی علما... وضعیت حجابِ تهران... اختلافات مرحوم هاشمی و رهبری... جریان شیرازی ها... جریان مقتدی صدر و ... . اولش خیلی با احتیاط حرف می زدند و گاهی وقتی یکی از آن ها صریحا در مورد سؤال می کرد، برخیشان او را ساکت می کردند... اما از اواسط بحث وقتی دیدند ما با صراحت و خیلی راحت و منطقی پاسخ می دهیم و تعصبِ بیجا نداریم؛ دیگر بی سانسور سؤال می کردند و پاسخ می شنیدند... (البته بی تعارف خدا خدا میکردم از خانواده خود امام و برخی نوه هایشان سؤال نکنند که حقیقتا برای خودم هم هنوز جواب درست و درمونی پیدا نکردم که الحمدلله سؤالی نکردند و البته خیلی از مرحوم آقا مصطفی هم چیزی نمی دانستند و بیشتر احمد آقا را می شناختند) در حین بحث، هر از گاهی یکی از همراهانِ هم وطن، آن ها را به دیدن خیابان ها و اتوبان ها تشویق می کرد... وقتی رسیدیم جماران، موقع پیاده شدن، بابت بحث ها تشکر می کردند، فکر کنم تا به حال این قدر صریح و راحت در مورد ایران( از صدر تا ذیلش) سؤال نکرده بودند. بار اول بود که می آمدم جماران. چند صلوات فرستادم که اینجا آبروی ما حفظ شود. رسیدیم درب جماران. بسته بود! گفتیم "یا خدا! چرا باید بسته باشه؟" که یک دفعه یک سربازی آمد و در را باز کرد و خیلی مؤدبانه با یک بازرسی ساده دوستان را عبور داد و وسایل ممنوعه را با احترام از ایشان گرفت. یک مقدار که آمدم جلوتر عکسِ بزرگ یکی از تازه گذشتگانِ انقلاب به دیوار بود! تحت عنوان "امیر بی گزند" سؤال کردیم چرا عکس ایشان اینجاست؟ گفتند همسر مرحوم امر فرموده است که این عکس باید اینجا باشد! به هر حال مشغول صحبت از جماران برای این دوستان خارجی شدیم... یکی دو نفر از مسئولین جماران هم ما را همراهی کردند... خیلی کار خوبی کردند... تو دلم گفتم "نه! مثل اینکه اینجا فرق داره" انصافا هم احساس می کردم امام هنوز آنجاست. شاید به این خاطر بود که بار اولم بود. ولی واقعا سادگی آن اتاقی که همیشه فقط تو تلوزیون دیده بودم مرا بهت زده کرده بود. دیدم دوستان عرب هم خشکشون زده بود... وقتی اتاق امام و آن مبل را دیدم و یاد برخی مسئولینِ بعد از امام افتادم فقط آه کشیدم! بعد از اینکه نماز را خواندیم، از مسئولین آنجا آمدند و گفتند در زیر زمین تصاویری از امام هست، بیائید و ببینید. خیلی خوشحال شدم. کنار هر عکس، توضیحی هم به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی نوشته بودند. فضای کوچکی بود اما خدا را هزاران بار شکر که بود! البته تو یکی دو تا قفسه، عکس ها و لوح تقدیر هایی از یادگارِ یادگارِ امام بود که هر چه فکر کردم ربطش را به عکس های امام نفهمیدم! به قول ما طلبه ها لا یتچسبک بود... بعد هم یک سری از کتاب های امام را به ما هدیه دادند. در کل نظرم خیلی برگشت و خدا را شکر کردم و یک فاتحه دیگر برای امام خواندم. آخرِ سفر به یکی از هم وطنان که مسئول اصلی آوردن چنین گروه هایی به ایران بود گفتم که حتما گروه ها را بعد از حرم، جماران بیاورید... نه به خاطر خیابان ها... بلکه به این خاطر که به امام ظلم نکنید و حقیقت امام را معرفی کنید. یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید #نوکری یا کارمندی؟ حاج آقا #علم_الهدی [امام جمعه ای که یکی در میان فحشش می دهند😔] #امام_حسین (ع) #محرم 💎 @Moshfeghoun 💐
خواب باشد برای بعد از شهادت... معمولا کسانی که در عرصه های مختلف فضای مجازی، سعی در تولید محتوای دینی و مناسب دارند، در فضای حقیقی زندگی خود هم مشغله های بسیار زیادی دارند. اما در شرایطی که مشاهده می شود از چند هفته قبل از محرم، دشمنان کیانِ تشیع با همراهی برخی دوستانِ نادان، فعالیت های خود را برای هجمه به دین و اسلام ناب چند برابر می کنند؛ آیا شایسته نیست که این عزیزان هم حتی از خواب خود کم کنند و تولید محتواهای ارزشی و مناسب را دوچندان نمایند؟ یاعلی🌹 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 رونوشت به تمام عزیزانی که در جهت نشر محتواهای مناسب در تلاشند و بین مطالب سره و ناسره تفاوت می گذارند. 💎 @Moshfeghoun 💐
🔺 آیا در ، باتوم سهم کارگران می شود و تبلت سهم نمایندگان!؟ 🔺 مگر در اسلام نداریم که خدا از هر چه بگذرد از غصب حق کارگر نمی گذرد؟(1) 🔺 مگر در نداریم که "اجرت کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپرداز" ؟(2) 🔺 و مگر این نگفت که "خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از و رو آوردن به حمایت از گردد و اغنیا و ثروتمندان ازاعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست" ؟(3) 👈 پس مشکل از کجاست؟ مشکل از اسلام ماست يا انقلاب ما و یا از مسلمانیِ ما؟؟ آیا انقلاب را به دست نااهلان و نامحرمان سپرده ایم؟؟ ❌ مشکل از کجاست که کسی دلش به حال کارگر نمی سوزد؟؟ آن بهانه ای یافته تا دولتِ ناهمخوانش را بنوازد...!😔 آن و سکوت کرده تا مبادا دولت همخوانش نوازش شود...! آن به اصطلاح روشنفکر چنان ذوقی سراسر وجودش را گرفته که دوباره بهانه ای دارد تا حکومت اسلامی و آخوندی را تخطئه کند و از نظریه دین حداقلی و اندیویژوالیته اش بگوید...! آن سبک مغز سلطنت طلب قرون وسطاییِ خوش خیال هم به امید اینکه فردا نظام کله پا می شود، می خوابد... اما بیچاره ! _____________ (1) میزان الحکمة/ ج1/ ص25. (2) میزان الحکمة/ ج1/ ص26. (3) http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_45358/ 💎 @Moshfeghoun 💐
#معرفی_کتاب كتابى در جهت افزایش #معرفت_حسينى و #پاسخ_شبهات این کتاب در حقیقت با اشاره و نوعی سفارش #رهبری نگاشته شده است. "در پرتو آذرخش" آیة الله #مصباح 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفر #رهبری به #کردستان سرزمین #فداکاری های بزرگ سرزمین صفا و #وفاداری ⛔️ "سیاست خباثت آلودی" به دنبال "تلقینی شیطانی" است 💎 @Moshfeghoun 💐
باید بچشد عذاب #تنهایی را فردی که ز عصر خود فراتر باشد... (دکتر شفیعی کدکنی) 💎 @Moshfeghoun 💐
عظّم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السلام، و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه من آل محمد علیهم السلام. التماس دعا 💎 @Moshfeghoun 💐
شیطنت برخی خواص و سادگی توده مردم 🔸 "اگر گفته شود بزرگ ترين عامل از مسير صحيح خود، مردم بوده است، سخن گزافى نيست. 🔸 البته نقش هايى كه فتنه ها را طراحى مى كردند قابل انكار نيست چون آنها نقش اصلى را بازى مى كردند. اما اگر توده مردم از آنها نمى كردند، آنها هم كارى از پيش نمى بردند. اگر سادگى مردم نبود، شياطين نمى توانستند نقشه هاى خود را پياده كنند... 🔸 در مورد ساده لوحى مردم شام [هم] داستان هاى فراوانى در تاريخ نقل شده است..." (1) یاعلی _______________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ بنی امیه در کمین خلافت/ ص21. 💎 @Moshfeghoun 💐
⚡️نقدی بر سخنان مرحوم پیرامون قیام (ع) 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 کانال تلگرامی "نامه های حوزوی" درهفته گذشته، بخشی از سخنرانی مرحوم احمد قابل را منتشر کرد. مضمون سخنان مرحوم قابل چنین است: "هدف امام حسین(ع) قیام برضد یزید و تشکیل حکومت نبود. ایشان فقط قصد امر به معروف و نهی ازمنکر داشتند؛ لکن تهدید حکومت باعث شد ایشان برای تأمین امنیت به مکه و سپس کوفه فرار کنند." نقد کامل و داوری نهایی درباره این فرضیه نیازمند فرصتی مبسوط است. لکن با مراجعه به برخی منابع تاریخی نکات بسیار مهمی پیرامون سخنان مرحوم قابل به دست می آید: 🔷 پس از شهادت امام مجتبی(ع)، برخی افراد از امام حسین(ع) درباره قیام بر ضد معاویه کسب تکلیف می کنند. حضرت ضمن دعوت آنها به صبر تا زمان مرگ معاویه، می فرمایند: "…إنّي لأرجو أن يكون رأي أخي _ رحمه الله _ في الموادعة و رأيي في جهاد الظلمة رشدا و سدادا…:…امیدوارم نظر برادرم _ خدایش رحمت کند _ در مورد صلح و نظر من در مورد جهاد با ستمگران، صحیح و بی نقص باشد…". (موسوعة الامام الحسين ع/ج۱/ص۲۷به نقل از:انساب الأشراف/بلاذری و…) این نقل نشان می دهد حضرت از مدتها قبل تصمیم به جهاد پس از مرگ معاویه داشته اند. 🔷 سیدالشهداء(ع) در نامه ای به معاویه می نویسند: "…و ماأردت لك محاربة ولا عليك خلافا و ماأظنّ لي عندالله عذرا في ترك جهادك…:…من قصد جنگ با تو و مخالفت با تو ندارم و [لکن] گمان نمی کنم نزد خداوند عذری برای ترک جهاد بر ضدتو داشته باشم…". (همان/ص۳۸ به نقل از:البدایه و النهایه/ابن کثیر و…) این نقل نشان می دهد حضرت علاوه بر نهی از منکر، جهاد با معاویه را هم وظیفه الهی می دانسته اند. 🔷 امام حسین(ع) در زمان معاویه کاروانی از یمن که حامل بیت المال بود و از راه مدینه به دمشق می رفت را مصادره فرموده و در میان مستمندان تقسیم کردند. (سیره پیشوایان/ص۱۶۰ به نقل از:حياة الامام الحسين/باقر شريف القرشي به نقل از:شرح نهج البلاغه/ابن أبی الحدید) این نقل نشان می دهد که حضرت حتی در زمان صلح با معاویه هم فقط نهی از منکر نمی کردند؛ بلکه گاهی با استفاده از قوه قهریه، اقدام عملی نیز انجام می دادند. 🔷 حضرت در وصیت به محمد حنفیه، علاوه بر امر به معروف و نهی از منکر، عمل به سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را نیز به عنوان هدف بیان می دارند. توجه به اینکه "مبارزه با طاغوت" و "تشکیل حکومت" سیره قطعی این دو بزرگوار است؛ ممکن است ناقض فرضیه مرحوم قابل باشد. 🔷 اهل كوفه در نامه هایشان تصریح می کنند که: ۱.در نمازهای عید و نمازجمعه حاکم کوفه شرکت نمی کنند. ۲.حاضرند او را از کوفه اخراج کنند. ۳.حاضرند حکومت حضرت را بپذیرند. (موسوعة الامام الحسين ع/ج١/ص۳۷۵ به نقل از:الإمامه و السیاسه/ابن قتیبه) 🔷 اباعبدالله(ع) دعوت مردم کوفه را می پذیرند سپس شروطی برای حاکم ذکر می فرمایند که خودشان مصداق آن هستند: "…ما الإمام إلّا الحاكم بالكتاب، القائم بالقسط، الدائن بدین الحق، الحابس نفسه علی ذات الله والسلام." (همان/ص۴۱۲ به نقل از:الإرشاد/مفید و…) 🔷 امام(ع) در نامه به اهالی بصره نه تنها سخنی از تأمین امنیت خودشان به میان نمی آورند؛ بلکه خود را سزاوارترین فرد برای جانشینی رسول الله(ص) معرفی می کنند و در نهایت آنها را به "اطاعت از خود" دعوت می کنند.(همان/ص۴۲۲ به نقل از:التاریخ/طبری و…) 🔷 برخی منابع نقل می کنند که حضرت از بزرگان بصره کمک خواستند و آنها را به "قیام" همراه خودشان دعوت نمودند.(همان/ص۴۲۳ به نقل از:فتوح/ابن اعثم) 🔶پی افزود احمد قابل از روشنفکران دینی ضد انقلاب و از شاگردان برجسته و مورد توجه خاص آیت الله منتظری بود. اطرافیان آقای منتظری پیشتر نیز ارائه تحلیل های عاشورایی مخالف مشهور و مجادله برانگیز در کارنامه داشته اند. کتاب شهید جاوید به قلم شیخ نعمت الله صالحی نجف ابادی٬ یک نمونه از چنین آثاری است که با تایید مکتوب آقای منتظری چاپ شد و انتقادهای شدیدی به محوریت آیت الله العظمی گلپایگانی برانگیخت. جالب آنکه چنین تحلیل های تحریف آمیزی توسط برخی کانالهای حوزوی بازنشر می شود. مدیر کانال نامه های حوزوی عضو تحریریه نشریه خیمه و با دانشگاه مفید٬ و رسانه هایی چون مباحثات٬ تقریرات و... همکاری رسانه ای دارد. @rozaneebefarda‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"دنبال این #راحتی_خیالی نرید..." آیة الله #مصباح #دشمن_شناسى ای کاش گوش شنوایی بود...😔 و ای کاش حداقل درس بگیریم...😔 #برجام 💎 @Moshfeghoun 💐
، ژن محبوب/ کلامی بچگانه و از سر تفاخر یا مبنایی روان شناسانه و غیر قابل قبول؟ 🔹 "با توجه به نظریات ، به صورت خلاصه می توان گفت: عوامل مؤثر در شکل گیری انسان را می توان به دو دسته تقسیم کرد: 1⃣ عوامل وراثتی و . 2⃣ عوامل محیطی. ✅ [اما با توجه به شواهد نقض متعدد] این اشکال بر مبنای روان شناسان وارد می شود که نمی توان گفت تنها عامل تشکیل دهنده شخصیت افراد، و است... بلکه عوامل دیگری در این زمینه دخالت دارند... ✅ [همچنین] اگر ما تأثیر وراثت و محیط را تأثیر کامل بدانیم، در این صورت باید به نوعی قائل شویم. [چون نه عوامل وراثتی به دست اوست و نه محیط اطراف او و ساختارش در اختیار اوست] ... 🔹 [اما متأسفانه] چنین طرز تفکری که گرایشی جبر گرایانه است، امروزه در بسیاری از کشورهای غربی وجود دارد... یکی از عوامل رواج فرهنگ و تسامح در مغرب زمین هم همین گرایش است. 🔹 به تعبیر دیگر، افراد چنین تصور می کنند که هرکس خوب است، عوامل غیر اختیاری ارثی یا محیطی او را خوب ساخته است. در مقابل نیز هرکس بد است، اجتماعی که او در آن زندگی می کند خراب بوده و در نتیجه او را فاسد کرده است و یا عوامل ارثی که در اختیار او نیست، در شخصیت او تأثیر گذاشته است. لذا چنین شخصی را نباید کرد. باید به یکدیگر بگذاریم و برخوردی همراه با "" داشته باشیم! باید تحمل داشته باشیم و به خرج ندهیم. نباید افراد را مذمت کنیم! بالأخره شرایط، افراد را اینگونه ساخته است... ✅ این روحیه بالطبع نوعی حالت بی تفاوتی و سهل انگاری نسبت به دیگران را ایجاب می کند... اما همچنان که می دانید برخورد با مردم این گونه نبوده است که خوب بودن یا بد بودن افراد را میراثی از پدر و یا در نتیجه ی تأثیر محیط دانسته و با سادگی از کنار آن بگذرند. با مطالعه در بیانات کریم در می یابیم که قرآن کریم مطلبی غیر از این را می فرماید.." (1) یاعلی _____________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ وراثت و محیط، تنها عوامل صعود و سقوط انسان؟/ ص75_79. 💎 @Moshfeghoun 💐
به خود خدا قسم! این آیه ی قرآنه👇 وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا. ﻭ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻠﻢ ﻧﺪﺍﺭی [ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺷﻨﻴﺪﻩ ﻫﺎ ، ﺳﺎﺩﻩ ﻧﮕﺮی ﻫﺎ ، ﺧﻴﺎﻟﺎﺕ ﻭ ﺍﻭﻫﺎم ﺍﺳﺖ ]ﭘﻴﺮﻭی ﻣﻜﻦ ; ﺯﻳﺮﺍ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ [ ﻛﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭﺍﻗﻌی ﺍﻧﺪ ] ﻣﻮﺭﺩِ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻧﺪ .(1) پ.ن: مگر ما نیستیم؟ مگر ما نیستیم که رو می بوسیم!؟ خدا وکیلی تو این شبکه های مجازی، به این آیه عمل می کنیم!؟ اندیشه کنیم. یاعلی🌹 ________________ (1) سوره اسراء/ آیه 36/ ترجمه انصاریان. 💎 @Moshfeghoun 💐