eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
610 عکس
216 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
از ابتدای تاسیس این کانال هدفم توضیح این مباحث بوده که متاسفانه تا کنون فرصت نشده است
◽️ کوتاهی در کمک کردن قَالَ  اِبْنُ عَبَّاسٍ قَالَ  اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :  إِنَّمَا رَفَعَ اَللَّهُ اَلْقَطْرَ عَنْ  بَنِي إِسْرَائِيلَ بِسُوءِ رَأْيِهِمْ فِي أَنْبِيَائِهِمْ وَ إِنَّ اَللَّهَ يَرْفَعُ اَلْقَطْرَ عَنْ  هَذِهِ اَلْأُمَّةِ بِبُغْضِهِمْ  عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .  وَ فِي رِوَايَةٍ: فَقَامَ رَجُلٌ فَقَالَ يَا  رَسُولَ اَللَّهِ وَ هَلْ يُبْغِضُ  عَلِيّاً أَحَدٌ قَالَ نَعَمْ اَلْقُعُودُ عَنْ نُصْرَتِهِ بُغْضٌ . (المناقب لابن شهرآشوب،ج۳، ص ۲۱۵) ابن عباس از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نقل کرده: خداوند باران را از بنی اسرائیل گرفت به سبب اختلاف‌شان درباره انبیاء و نگاه نادرستی که به ایشان داشتند و از این امت باران را منع می‌کند به دلیل بغض علی بن ابی طالب علیه السلام. شخصی پرسید: آیا ممکن است کسی علی را مبغوض دارد؟ فرمود بله، هر کس علی بن ابی طالب علیه السلام را کمک نکند بغض او را دارد. (بی‌تفاوتی نسبت به ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام بغض اوست)
تـویی آن نقطه‌ی بـالای فاء     کـه در وقـت تنـزّل تحت بـسم الله را بایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️ بیم‌ها و امیدهای "مهمانی ۱۰ کیلومتری" ۱. «فرهنگ سازی» سه مدخل عمده دارد: «آموزش هنجارها»، «تحریک انگیزه بر رعایت هنجار و پذیرش الگوی رفتاری» و «مجازات بر ناهنجاری یا عدم رعایت هنجار» راه نخست لازم و ضروری است اما هم با این مشکل روبروست که عمومیت دادن به آن سخت است و هم بدون تعارف عمده انسانها از صرف دانستن تشویق به انجام رفتار یا ترک نابهنجار نمی شوند. در عین حال ضرورتش غیر قابل انکار است. مدخل سوم هم ضروری است اما کافی نخواهد بود، این روزها سخن از درستی یا نادرستی گشت ارشاد است، گشت ارشاد یا هر نهاد و یا فردی که وظیفه اش نهی از منکر است بودنش ضروری است اما نمی تواند رفتار صحیح را گسترش دهد و فقط مانع از ناهنجاری هاست (اگر بتواند..) ۲. اما راه تحریک انگیزه راه بسیار خوب و پر رواجی است، ظاهرا اغلب سیستم های فرهنگ ساز به این مطلب توجه دارند که برای تقویت فرهنگ بایست انگیزه ها، شوق و خوف ها را برانگیخت تا فرهنگ و بهنجار عرف و عادت شود. فیلم های سینمایی، انیمیشن ها، بازارها و مال ها تجاری، شهربازی ها، مکان های تفریحی صنعتی و موارد فراوان دیگری وجود دارد که فرهنگ لیبرالی را بدون تمرکز بر آموزش یا مجازات قابل توجه بر عدم رعایت، ترویج می کنند. اگر تجربه حضور یا رؤیت اینها را داشته باشید تصدیق می کنید که آدمی را تشویق به چه نوع سبک زندگی (الگوی فرهنگی نظام مند) می کنند. همین طور حضور در مشاهد مشرفه و خصوصا کربلای معلی، پیاده روی اربعین، راهپیمایی های علیه استکبار کارویژه شان تحریک انگیزه هاست نه آموزش یا مجازات. ۳. مهمانی ۱۰ کیلومتری بنا نیست جای سخنرانی، تحقیق و پژوهش درباب غدیر و یا مناظره ای در این موضوع را بگیرد. بلکه وظیفه اش تحریک انگیزه و شوق و البته یک مانور علیه تضاد با ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام است و البته مردم خوب تهران در مقیاس بسیار عظیم از این مهمانی استقبال کردند، چیزی فراتر از تصور... ۴. این امید فراوانی در دل ایجاد می کند اما باید نگران هم بود، نگرانی موجود در این رویداد به «نبودن» یا «ضعف» مولفه ای بر می گردد که در علوم اجتماعی به آن «عنصر فرهنگی» گفته می شود. «عنصر فرهنگی» به کوچک ترین واحد فرهنگی اطلاق می شود که ممکن است یک عبارت، شیء، حرکت یا نماد باشد. مثلا لباس مشکی، پرچم، نوحه، موکب، کتیبه محشتم و امثال آن عناصر فرهنگی اند و رویداد هر ساله عزای اباعبدالله الحسین «مجموعه فرهنگی» است. مجموعه فرهنگی وقتی می تواند نقش موثری داشته باشد که عناصر فرهنگی قدرتمند و فراگیری داشته باشد. حال تصور بفرمایید «مجموعه فرهنگی» مهمانی 10 کیلومتری به رویدادی هر ساله تبدیل شده اما «عناصر فرهنگی» غربی در آن موجود باشد مثل موسیقی رپ، اختلاط نا مناسب زن و مرد، رقص دختر بچه ها و پسر بچه ها و مواردی از این قبیل. طبیعتا کار فرهنگ ساز ما تبدیل به ضد خود شده است.
◽️ انقلابی لیبرال وقتی آیت الله مصباح از انقلابی‌های لیبرال می‌گفتند می‌گفتیم مگر ممکن است کسی انقلابی باشد و لیبرال هم باشد؟! دقیقا مثل مربع سه گوش می‌ماند؛ انقلابی مومنی است که "اراده" خداوند را حاکم بر زندگی‌اش کرده و لیبرال "اراده" خودش را. اکنون که می‌بینیم طرف مدعی دینداری و انقلابی‌گری است ولی نمی‌داند تکلیف رفتارها را فقاهت و اجتهاد مشخص می‌کند نه تمایلات و زشت و زیبا دیدن ما کاملا متوجه آن صحبت‌ها شدم. تقابل با اصل گشت ارشاد تقابل با نهی از منکر است. در اجرا ممکن است اشتباهاتی باشد، مگر من و شما در دینداری‌مان معصومیم؟! احساس می‌کنم این پدیده بیش از همه معلول این است که "معلم‌هایمان" عوض شده‌اند، معلم نسل ما خود آیت الله مصباح بود و معلم نسل جدید... چه عرض کنم؟!!
◽️ چه اصراری بر دارید؟ 👈دوستانی هستند که اصرار بر حجاب را بی‌دلیل می‌دانند یا دست کم احساس می‌کنند حجاب این قدر ارزش ندارد که به خاطرش هزینه‌های فعلی را تحمل کنیم. خب اولا اگر مانع نشدیم و کار به عریان شدن و ایجاد فضاهای زننده‌ای شد که خودتان جرات نکردید پا از خانه بیرون بگذارید چه؟ ثانیا اگر مانع نشدیم و بعد صحبت از شرب خمر اختیاری، هم‌جنس‌گرایی اختیاری و زشت‌تر از آن شد چه؟ مگر این ناهنجارها در جامعه ما نیست؟ مگر دشمن نمی‌تواند سر تک تک اینها پروپاگاندا راه بیندازد؟ مثل قضیه هسته‌ای است که اگر سنگر را باختی باید موشکی و نفوذ منطقه‌ای و ... را هم بدهی برود. 👈نکته مهم جامعه‌شناختی قضیه این است که طرفداران این ناهنجاری‌ها اقلیت‌اند اما چون پشتوانه رسانه غربی را دارند از یک سو، و مماشات عموم مردم را می‌بینند از سوی دیگر، جری و پررو خودشان را اکثریت نشان می‌دهند. دقت کنید! تعداد زیادی از خانم‌ها ممکن است شل حجاب باشند اما راضی نیستند بی‌عفتی و آلودگی منتشر شود. به دوست عزیزی گفتم اگر ۵ درصد مردم تهران بی عفت باشند و ۹۵ درصد عفیف ولی بی‌خاصیت و اهل مماشات کافی است چهره شهر کاملا آلوده نشان داده شود. ۵ درصد یعنی ۳۰۰ هزار نفر... کافی نیست؟!
فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد
◽️ استراتژی خطوات شیطان فکر می‌کنم این مطلب را در بیانات حضرت آیت الله بهجت قدس سره دیدم که: برای مبارزه با شیطان و هوای نفس تحفظ بر انجام مستحبات و ترک مکروهات را وجهه همت خود قرار دهید، این طوری ممکن است شیطان یا هوای نفس از شما یکی دو تا مستحب را بگیرد یا مکروه را انجام دهید ولی سنگر مبارزه جلوتر از واجب و حرام است. اما اگر در سنگر واجب و حرام مبارزه کنید زمین خوردن و سیلی خوردن از شیطان و هوای نفس در اینجا یعنی عقاب خداوند و یعنی جهنم. داستان حجاب هم، تا حدی مثل این قضیه است؛ امروز کسی که برای تحفظ بر حجاب مبارزه نکند فردا حتما دغدغه‌اش مانع شدن از روابط آزاد جنسی در انظار عمومی، درگیری به سبب شرب خمر در پارک‌ها و بوستان‌ها و با همسایه‌ها خواهد بود. از مومنین بی‌تفاوت خیلی دلگیرم!
سخنرانی - حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد موسوی فر.MP3
38.89M
🔸 سخنرانی ، هیات محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهواز ◽️ "اثر گذاری فرهنگی" و "اثر پذیری فرهنگی " جلسه اول ◽️ فرهنگ چیست؟ ◽️ تحلیل عناصر معنایی فرهنگ ◽️ آیا فرهنگ در ادبیات دین معادلی دارد؟ ◽️ روضه حضرت مسلم سلام الله علیه
◽️ حق ندارید بهتر از ما باشید! آقای دکتر رفیع پور تعریف می‌کرد: در آلمان برای تامین هزینه تحصیل دانشگاه مجبور بودم کار کنم، شرکتی که کار می‌کردم یکی از قطعات جانبی خودرو را تولید می‌کرد. من با تجربه متوجه شدم می‌توانم در زمان مساوی، قالب‌های بیشتری از کارگرهای دیگر تولید کنم که موجب دستمزد بیشتر می‌شد. یکی از کارگرها من را صدا زد و گفت: این کار را نکن! تو برای مدت کوتاهی اینجا هستی ولی ما دائما اینجا کار می‌کنیم. اگر سرکارگر بفهمد می‌توانیم در این زمان، قالب‌های بیشتری تولید کنیم ما را مجبور خواهد کرد و این در طولانی مدت برای ما سخت است. ضمنا اگر کارگرهای دیگر بفهمند برای تو بد می‌شود. این حکایت حمله‌های این روزها به خدمت‌رسانی مسئولان است، اگر مردم بفهمند مسئول می‌شود این طور باشد و از طریق مانیتورینگ مدیریت نکند برای بعضی‌ها خیلی بد می‌شود.
سخنرانی - حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد موسوی فرد .MP3
39.2M
🔸 سخنرانی ، هیات محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهواز ◽️ "اثر گذاری فرهنگی" و "اثر پذیری فرهنگی " جلسه دوم ◽️ چرا فرهنگ اهمیت دارد؟ ◽️ ۱. تربیت اجتماع، با فرهنگ آسان می‌شود ◽️ ۲. خلا فرهنگی موجب سرازیر شدن فرهنگ بیگانه می‌گردد ◽️ خصوصیات غنای فرهنگی و ضعف فرهنگی ◽️ روضه ورودیه
سخنرانی - حجت السلام والمسلمین محمد جواد موسوی فرد .MP3
52.61M
◾️سخنرانی ، هیات محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهواز ◽️ "اثر گذاری فرهنگی" و "اثر پذیری فرهنگی " جلسه سوم ◽️ اثرگذاری فرهنگی و دو سوال مهم ◽️ فرهنگ سازها چه چیزهایی هستند؟ ◽️ فرهنگ سازها چه کسانی هستند؟ ◽️ نقش اصلی قدرت در ایجاد فرهنگ ◽️ روضه حضرت رقیه سلام الله علیها
سخنرانی - حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد موسوی فرد .MP3
42.76M
◾️سخنرانی ، هیات محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهواز ◾️ "اثر گذاری فرهنگی" و "اثر پذیری فرهنگی " جلسه چهارم ◽️ سه مدخل کلی فرهنگ سازی ۱. آموزش هنجارها و فلسفه هنجارها ۲. تحریک انگیزه‌ها و ایجاد جذابیت ۳. اجبار قانونی برای متخلفین ◽️ روضه حضرت حر بن یزید ریاحی سلام الله علیه
سخنرانی - حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد موسوی فرد .MP3
39.33M
◾️سخنرانی ، هیات محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهواز ◾️ "اثر گذاری فرهنگی" و "اثر پذیری فرهنگی " جلسه پنجم ◽️ انتقال فرهنگی ◽️ انتقال زمانی فرهنگ (انتقال نسل به نسل) ◽️انتقال مکانی فرهنگ ◽️ راه‌های تهاجم فرهنگی: ۱. وجود خلا فرهنگی ۲. تحقیر ۳. جذابیت ولنگاری فرهنگی ◽️ روضه حضرت عبدالله بن الحسن سلام الله علیهما
هدایت شده از 🎧 سایه‌بان 📻
🔥 بررسی صحت ماجرای خون باریدن از آسمان هنگام به شهادت رسیدن امام حسین(ع) ✍ دکتر حامد ساجدی 🔰ما از کیفیت این ماجرا چندان اطلاع نداریم، اما هرچه بوده شاهدان عینی از آن تعبیر به خون باریدن آسمان کرده اند. کتابهای تاریخی متعددی به این واقعه اشاره کرده اند و نکته جالب این است که این نقلها تنها در کتب تاریخی-روایی یک مذهب و گرایش خاص(مثلاً شیعیان) منعکس نشده بلکه در منابع تاریخی مختلف اهل سنت هم آمده است. جالب تر اینکه حتی در تاریخ وقایع انگلستان هم به این پدیده شگفت¬آور اشاره شده است. در ادامه برخی از این نقلها را مرور می کنیم: 1. حضرت زینب(ع) در خطبه معروفشان که در کوفه ایراد کرده اند، بعد از مذمت اهل کوفه می فرمایند: آیا تعجب کرده اید که آسمان خون باریده است، در حالی که عذاب آخرت خوارکننده¬تر است و آن روز یاری نمی شوید. این خطبه را افراد زیادی از جمله ابن طیفور سنی مذهب (متوفای 280ه.ق) در کتاب بلاغات النساء، ابن فقیه همدانی (متوفای 365 ه.ق) در کتاب البلدان، ابن اعثم کوفی (متوفای 314ه.ق) در کتاب الفتوح، شیخ مفید (متوفای 413ه.ق) در کتاب امالی اش اورده اند. 2. شاهدان عینی، این پدیده را نقل کرده اند که در کتب تاریخی آمده است. اين نقليات در کتب تاریخ اهل سنت منعکس شده است از جمله: الطبقات الکبری واقدی (متوفای 230)، دلائل النبوه بیهقی(متوفای 458)، تاریخ مدینه دمشق ابن هبه الله شافعی (متوفای 571)، بغیه الطلب ابن العدیم (متوفای 660)، امتاع الاسماع مقریزی (متوفای 845)، ذخائر العقبی ابوجعفر طبری (متوفای 694)، سبل الهدی صالحی شامی (متوفای 942)، الخصائص الکبری سیوطی (متوفای 911) 3. امام رضا(ع) در خطاب به ابن الشبیب به این واقعه اشاره می کند. (عیون اخبار الرضا(ع) و امالی شیخ صدوق متوفای 381) 4. در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون در اتفاقات مربوط به سال 685 میلادی اشاره به باریدن خون از اسمان در انگلستان می-کند. شهادت امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری مصادف با 680 میلادی است. بنابراین بعید نیست این واقعه با انچه در منابع اسلامی امده است ارتباط داشته باشد. با توجه به اینکه این یک اتفاق نادر است و بعید است دو بار رخ داده باشد، احتمالا انچه در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون آمده در ذکر سال وقوع دچار سهو شده است. چنین سهوی در نقل زمان وقایع تاریخی چندان غیر طبیعی نیست. 🆔 @ArmanAndisheh
◾️ مصیبت فوق سنگین روز عاشورا مقتل نوشته روی تنت پا گذاشتند در زیر دست و پا ، زده ای دست و پا حسین   مقتل نوشته پیکر تو نرم گشته بود با هر نسیم جسم تو شد جابجا حسین   مقتل نوشته حد حرم را چهل زراع رفته تن بدون سرت تا کجا حسین   مقتل نوشته ضربه به پهلوی تو زدند حتما  شبیه مادرتان بی هوا حسین   مقتل نوشته راس تو را بد بریده اند چون از جلو بریده نشد از قفا حسین   مقتل نوشته دست به گیسوی تو زدند یک عده گرگ های بی حیا حسین   مقتل نوشته دست تو از مچ بریده شد با خنجری شکسته و با ضربه ها حسین   مقتل نوشته زیر گلو نحر گشته بود پهنای نیزه شد به گلوی تو جا حسین   هر ضربه را برای رضای خدا زدند شمشیر ، نیزه ، سنگ و حتی عصا رحم الله من نادی یا حسین😭😭😭