eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 *قاسمِ حاج‌قاسم* 📌 *زندگینامه داستانی شهید وحید زمانی ‌نیا* ... نویسنده سعی کرده زندگینامه این شهید بزرگوار را به صورت داستانی بنویسد. و به بنظرم خروجی، چندان خوب از آب در نیامده! بنظرم نویسنده به جای "روایت‌گری"، به "داستان نویسی" رو آورده و قسمت‌هایی از زندگی شهید زمانی‌نیا، تصنعی شده. 📍 البته طبیعی هست که در روایت‌گری هم می‌توان از عناصر داستان‌نویسی استفاده کرد (نمونه‌اش همان ویولن زن روی پل) ولی در این کتاب گویی اصل بر زبان داستانی زندگی این‌ شهید است. (ناگفته نماند شاید این سبک باب میل برخی سلیقه‌ها باشد... ) ❗️ خلاصه اگر مثل من دنبال پیدا کردن نکته‌هایی از سبک زندگی این شهید هستید، چندان کتاب جالبی نیست و جنبه داستانی، غلبه دارد. ولی... 🖇 ولی چند اتفاق و روایت در کتاب، جالب و مورد توجه است. هنوز ماجرای تصادف شهید در حین ماموریت (محافظت از حاج قاسم سلیمانی) با ماشین دولتی و اتفاقی که پس از آن افتاد در ذهنم باقی مانده... 🔻🔻🔻 ✒️ @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
📚 *ویولن زن روی پل* 📌روایت این کتاب، روایت عجیبی است. روایت *سفر از ظلمت به سمت نور* . روایتگر که خود از داستان‌نویسان نام‌آشنا است، ماجرای اعتیاد شدید خود به مواد مخدر (مصرف روزانه هفت و نیم گرم تریاک و ۱۵۰ عدد قرص!!!) و سپس ترک اعتیاد و کمک به دیگر معتادان جهت ترک اعتیاد است! 📍حدود یک سال قبل با این کتاب آشنا شدم. اما به علت تبلیغات گسترده کتاب توسط رسانه‌های دولتی، حدس زدم کتابی است ضعیف که صرفاً یک‌ دغدغه اجتماعی را می‌خواهد بیان کند! نگرفتم و نخواندم. ولی گه‌گاهی تعریف‌هایی از کتاب توسط افراد مختلف می‌شنیدم. گذشت... نمایشگاه کتاب امسال کارگاهی برگزار شد تحت عنوان اصول روایت نویسی. استاد جلسه خسرو باباخانی بود و ضمن توضیحاتی کاربردی، از همین کتابش شاهد مثال‌هایی آورد و خاطراتی واقعی را تعریف کرد که واقعا شنیدنی بود.گرفتم و خواندم. عجیب بود... 📝تا صفحه ۱۰۸ کتاب، روایت ظلمت است. ظلمت محض. کتاب با روایت عجیبی آغاز می‌شود. روایت اقدام به خودکشی روایتگر از شدت اعتیاد و ناامیدی.‌‌ ولی زنده می‌ماند.... نیمه دوم کتاب روایت رسیدن به نور است. نه تنها رسیدن، بلکه رساندن بقیه به نور.... کتاب دارای تناقض لطیفی است. در نیمه اول کتاب با خود می‌گویی 《خدا رو شکر که مثل "او" نبودم و خدا کند هیچوقت مثل "او" نشوم. 》در نیمه دوم کتاب با خود می‌گویی 《ای کاش روزی مثل "او" شوم و حداقل دست یک نفر را بگیرم و راه را به او نشان‌ دهم...》 🖇 جهت آشنایی بیشتر: http://www.javann.ir/004ZOk 🔻🔻🔻 ✒️ @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
۹ آبان ۱۴۰۲
-1928126718_-1495677427.pdf
255.8K
📌 *نمودار مباحث جلسه دوم* ؛ *تربیت از نگاه مکتب معارف خراسان* @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📌 *نمودار مباحث جلسه دوم* ؛ *تربیت از نگاه مکتب معارف خراسان* @derang_td
🖇منابع جلسه دوم طبق نظر دکتر مرصعی، مجموعه سه جلدی *تربیت عقلانی* دکتر بنی هاشمی بود. فهرست، مقدمه و فصل اول جلد نخست این مجموعه، به همراه فهرست مقدمه و فصل نخست کتاب *تربیت آرمانی؛ با الهام از سیره استاد علامه کرباسچیان"ره"* اثر دکتر بنی‌هاشمی👇👇👇 @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
-242344189_733231696.pdf
67.7K
📌 *نمودار مباحث جلسه سوم* ♨️ *تربیت از نگاه رویکرد عرفانی مکتب نجف* 🆔 @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
1454448384_-1046195727.pdf
49.8K
📌 *نمودار مباحث جلسه ششم* ♨️ *تربیت از نگاه دکتر خسرو باقری؛ رویکرد تأسیسی* 🆔 @derang_td
۹ آبان ۱۴۰۲
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوبی‌هاتو نمی‌برم از یاد 🌷🇮🇷🌷
۹ آبان ۱۴۰۲
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فکر دیگران را به خودتان وابسته نکنید!🔸 ▫️ اگر شما در ضمن دادن به دیگران، چنان عمل کنید که او دفعۀ دیگر هر کاری که دارد، قبل از اینکه کند، بیاید از شما بپرسد، این نقض غرض است؛ . اگر شما چنان او را راهنمایی کنید که او هرگز نتواند بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد، خیال می‌کنید که به او خدمت کرده‌اید؛ اما شما به او کرده‌اید. ▫️ گاهی آدم از اینکه با او مشورت کنند! لذت می‌برد از اینکه از او کسب تکلیف کنند! اگر این‌طور شد، آن فرد را چنان بار می‌آورد که به او وابسته شود و دم به دم بیاید بگوید: «آقا! تکلیفم چیست؟ این کار را بکنم یا نکنم؟» ▫️ مثلاً کسی که دوست دارد چند نفر مثل موم در دستش باشند، یک بار که آنها بدون مشورت او عمل کردند و اشتباه کردند، می‌گوید: «نگفتم که بدون مشورت با من تصمیم نگیرید؟! من خیر شما را می‌خواهم. برای شما ضرر داشت که یک زنگ به من می‌زدید و کسب تکلیف می‌کردید و اطلاع می‌دادید؟!». ▫️ ! این سیستم تربیت نفسانی است. این برنامۀ بنده‌سازی انسان‌ها و وابسته کردن آنها به خود است. نفس، تشنۀ آقایی است، تشنۀ سیادت است، تشنۀ تسلط است؛ می‌خواهد یک فکر، دو فکر، سه فکر، چهار فکر وابسته به او باشند. نفس، تشنۀ معبود شدن است، تشنۀ این است که چهار تا بنده داشته باشد، چهار تا پرستنده داشته باشد. @haerishirazi
۹ آبان ۱۴۰۲