eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نام تكنيكهاي كتاب تكنيكهاي فرزندپروري.pdf
111K
📚📚📚📚📚📚 اسامی ۵۷ تکنیک کتاب تکنیک‌های فرزندپروری نوشته دکتر سعید جهانشاهی فرد ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
1_1025036530.pdf
435.4K
📚📚📚📚📚📚📚 : پدر، مادر؛ معلم من نوجوانم نوشته: دکتر علي اصغر احمدي انتشارات پركاس 1393 🌷🇮🇷🌷
1_1025032868.pdf
657.3K
📚📚📚📚📚📚📚 : آموزش والدین و توانمندی سازی خانواده در و PMT نوجوان راهنمای مدرسین نوشته: دکتر چاپ سازمان بهزیستی کشور سال ۱۳۹۶ 🌷👌🌱📚
Be Bacheha Goftan,Az Bacheha Shenidan_1.pdf
4.28M
📗کتاب به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن ج ۱ و ۲ نمونه خوبی برای (گفت و شنود با کودکان)
هدایت شده از 
بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: ۱۳۷۷/۰۲/۲۳ حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور ـ حتی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است. ما می‌خواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیره‌ای در اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ آینده‌ای را که آنها خواهند ساخت و پرداخت و پیش برد، چگونه تصویر کرده‌ایم؟ اگر حقیقتاً به آرمان‌های اسلامی و ملی و عظمت ایران و ایرانی و جبران راهی که دست‌های استبداد سیاه در این صدوپنجاه سال، دویست سال اخیر ما را در آن کشانده است، فکر می‌کنیم؛ اگر اینها برایمان مهم است و به آینده به معنای حقیقی کلمه اهمیت می‌دهیم، پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم، درباره آن خیلی فکر کنیم و اهمیت آن را خیلی بشناسیم؛ که احساس می‌کنم برای برخی از مسئولان امور فرهنگی ـ دست‌اندرکاران ـ مسئله به این شکل مطرح نیست! بچه شما در آغوش شما، در مدرسه شما، در کتاب‌خانه کانون و جلوِ روی شماست و شما برای او فکرهایی، آینده‌ای و امیدواری‌ای دارید. ناگهان مشاهده می‌کنید دسترسی یک نفر که حداقل بیگانه است ـ شما با این بچه خویشاوندید، شما معلّمش، مادر یا پدرش، یا مربی‌اش هستید, لیکن او بیگانه و بی‌علاقه به سرنوشت این بچه است ـ به این بچه، از راه همین کالاهای فرهنگی متداول و رسانه‌های گوناگون خبری و فرهنگی، بیشتر از شماست! این، جای نگرانی است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم! نتیجه چیست؟ این است که ما باید گردشِ کار را تُندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و می‌توانیم. من اعتقاد دارم ما می‌توانیم بهتر، عینی‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کار کنیم و نگذاریم. پس نکته اول، در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است. من به شما عرض کنم که شما (استاد و فراگیر حوزه تربیت) شما مربی عزیز، شما که در کتاب‌خانه با کودک مواجه می‌شوید، شما که قصه می‌گویید، شما که کتاب (می¬نویسید) و می‌فروشید، شما که کتاب می‌خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار می‌دهید، بدانید که الان درست روی نقطه اصلی و اساسی حرکت می‌کنید. شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام می‌دهید. آن کسی می‌تواند از کار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأِ لحظه را پر کند. خلأِ لحظه این است و شما این خلأ را پُر می‌کنید. پس این نکته اول در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است یا به تعبیر بهتر، برای کودکان و نوجوانان است که در حقیقت برای آینده، برای خانواده‌ها، برای کشور و تاریخ است.
هدایت شده از 
سعى کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده مى‌شود از آنها هر شخصیت عظیمى ساخت و براى هر کارى مناسبند. خامنه ای 🌺🌱☘️👶👦
پرورش بچه های باایمان.pdf
1.64M
📘کتاب: پرورش بچه های باایمان 284 صفحه ✨ این کتاب ارزشمند در حقیقت بیان دغدغه های مربیان مسیحی است است برای پرورش نسل با ایمان در تقابل با مدرنیسم 👌 پیشنهاد مطالعه 🌷🇮🇷🌷
🅾 بدترین ضربه هنر روز به کودکان مظلوم ⭕️ توصیه رهبر انقلاب حضرت آیةالله درباره قصه‌گویی و کار هنری برای کودکان 🔶رهبرانقلاب: سعی کنید در این قصّه‌گویی و در این کار هنری، اوّلین چیزی را که در ایجاد می‌کنید، ایمان باشد. 🔹هیچ چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آورید. 🔹بدترین ضربه‌ای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکه‌ی عظیم فساد در دنیا را در این سال‌های متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دوره‌ی پهلوی، پَرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بی‌ایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متّکی نباشد! 🔸سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. 🔷اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. ۱۳۷۷/۰۲/۲۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir 🌷🇮🇷🌷
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا.pdf
354.1K
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودک و نوجوان ✍️نویسندگان: مجتبی حیدری علی عسگری محمود نوذری سید محمدرضا موسوی نسب 📗منبع: روانشناسی و دین سال نهم پاییز 1395 شماره 3 (پیاپی 35) ✨این پژوهش، با هدف بررسی مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان، با روش مقطعی انجام شده است. 198 دانش آموز دختر و پسر 7 الی 17 ساله شهر قم، به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های پژوهش بر پایه روش بالینی و از طریق مصاحبه انفرادی نیمه ساخت یافته گردآوری و توسط پنج کارشناس نمره گذاری شدند. داده ها با روش تحلیل واریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که با افزایش سن، سطح عاطفه ایمانی نیز افزایش و دگرگونی می یابد. همچنین بر پایه نتایج به دست آمده، روند تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان دارای مراحل ذیل است: احساس خدا، به عنوان موجودی مهربان، درد دل کردن با خدا، داشتن رابطه نزدیک و صمیمانه با خدا، داشتن حس شکرگزاری یا شرمندگی در مقابل خدا. همچنین، مقایسه نمرات دختران و پسران بیانگر تفاوت معنادار دو جنس در این مؤلفه، و بالاتر بودن نمره دختران نسبت به پسران است.
✨👌نشست علمی «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی برگزار شد! 🔸پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): نهمین نشست از سلسله نشست‌های معنویت‌پژوهی با عنوان «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی با حضور ✨«حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود نوذری» از سوی مرکز اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایسکا، مطالب ایشان در سه محور کلی طرح شد: 🔺محور اول: موضوع و قلمرو رشد معنوی موضوع رشد معنوی و دینی، فرایند دیندار شدن انسانهاست. در این فرایند، از این منظر که ابتدائاً چگونه شکل می­گیرد؟، براساس چه مکانیسمی رشد می­کند؟، نقاط و مراحل میانی این رشد کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ و در نهایت نقطه پایانی این رشد کجاست؟ مورد مطالعه جدی قرار می­گیرد. همچنین در زمینه قلمرو رشد معنوی، می­توان گفت که تحول دینی در انسانها در سه ساحت می­تواند صورت گیرد و مورد مطالعه قرار گیرد. اول: تحولاتی دینی که در ساحت شناختها صورت می­گیرد. در این گستره این نکته مورد مطالعه قرار می­گیرد که فرایند رشد فهم و درک دینی چگونه اتفاق می­افتد؟ دوم: تحولاتی که در احساسات انسان صورت می گیرد و نهایتاً تحولاتی که در بعد کنشها و رفتارهای دینی در انسان صورت می­گیرد. با این مقدمه می توان نظریات رشد دینی را این گونه تعریف کرد: « مطالعه فرایند دیندار شدن انسان از منظر روانشناختی و به روش تجربی، که در طول عمر و در سه ساحت شناخت، احساسات و کنشها صورت می گیرد » 🔺محور دوم: پیشینه نظریات رشد معنوی-دینی اولین نظریه ای که به شکل منسجم در زمینه رشد دینی مطرح شد مربوط به سال 1964 است. از آن پس تا کنون حدود 40 نظریه در زمینه رشد دینی مطرح شده است. به طور کلی برای تقسیم بندی و طبقه بندی نظریات مطروحه در رشد دینی دو رویکرد می­توان داشت: اول: طبقه­بندی براساس رویکردها، در این دسته­بندی براساس نظریات و رویکردهای کلان روانشناسی­رشد می­توان دیدگاه های رشد دینی را دسته بندی کرد. به عنوان مثال: نظریات روان تحلیل گری در رشد دینی، نظریات شناختی، نظریات جامعه پذیری و غیره دوم: طبقه بندی بر اساس رشد مفاهمی دینی در کودکان. در این گونه، تمرکز اصلی بر مفاهیمی است که به عنوان مفاهیم دینی در کودکان رشد می­کند. در این نظریات رشد یک تک مفهوم دینی از آغاز شکل­گیری تا اوج بلوغ و پختگی آن مفهوم در کودکان و بزرگسالان رصد می­شود. مفاهیمی که روانشناسان رشد دینی عمدتاً برآن­ها تمرکز کرده­اند عبارتند از: رشد ایمان، سیر تحول دعا در کودکان، داوری دینی، انگیزه دینی و مفهوم مرگ در کودکان. 🔺محور سوم: نظریات عمده در رشد دینی و رویکردهای انتقادی نکته اساسی در نظریات رشد معنوی-دینی این است که در حدود نیم قرن گذشته رویکرد شناختی به رشد دینی در عمده نظریه پردازی­ها حاکم بوده است. رویکرد شناختی در رشد دینی دارای ویژگیهای زیر است: 1. تمرکز ویژه بر بعد شناخت و ساختارهای شناختی دارد. 2. این رویکرد رشد شناختی را مرحله ای می­داند. 3. بر تعامل دوسویه ذهن و محیط به شکل فعال تأکید می­کند. 4. انگیزه تحول شناختی را عدم تعادل شناختی کودک می­داند. 5. تغییرات در شناخت بر حسب ساخت تفسیر می شود ( اجمالاً به این معنا که تحول شناختی منجر به تحولات کیفی در شناخت کودک می­شود) 6. این تحول در سه مرحله صورت می­گیرد. اما مهم ترین نظریه پردازان شناختی در رشد دینی عبارتند از: پیاژه، گلدمن، الکایند، اوسر، فاولر و ..... درمیان این نظریه پردزان مشهورترین و برجسته ترین نظریه پرداز «فاولر» است که تحت تأثیر نظریه رشد اخلاقی کلبرگ مدلی هفت مرحله ای برای رشد ایمان دینی پیشنهاد می کند. ❌از سال 1995 به بعد دیدگاه­هایی شکل گرفت که معتقد بودند تحلیل شناختی موجود در تبیین رشد دینی در همه ابعاد گوناگونش ناکارامد و ناکافی است. این نظریه پردازان عبارتند از: 1. نظریه کویلسکی 2. نظریه جنبش معنوی کودک 3. نظریه نظامهای رشد محور 4. نظریات شناختاری-فرهنگی منبع: تاریخ خبر: 1395/9/7 يكشنبه http://www.bou.ac.ir/Portal/home/?news/39806/151257/455910/%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%C2%AB%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
1_1683961382.pdf
1.64M
📘کتاب: پرورش بچه های باایمان 284 صفحه ✨ این کتاب ارزشمند در حقیقت بیان دغدغه های مربیان مسیحی است است برای پرورش نسل با ایمان در تقابل با مدرنیسم 👌 پیشنهاد مطالعه 🌷🇮🇷🌷
📚 🔹دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار هستند. برای ایجاد، حفظ و تقویت این جایگاه می بایست نقشه هست ها و نیست ها و بایدها و نبایدهای سبک زندگی دختران ترسیم شود. این نقشه را به استناد فرهنگ قرآن و روایات بیان می دارد. این نقشه منطبق با ویژگی ها و شرایط تکوینی و فطری دختران و لحاظ رشد تربیتی او در دنیای امروز است. 🔸این نوشتار، مجموعه بیانات نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری است که تحت عنوان «درآمدی بر الگوی تعالی دختران» ارائه می گردد. 🔹کتاب حاضر در هفت فصل تنظیم شده است. عناوین فصول عبارتند از: «کلیات»، «روش دست یابی به الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش دختری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش همسری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش مادری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش اجتماعی در الگوی تعالی دختران» و «تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی». •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💥 دانش‌آموزان، علاوه بر کُتُب درسی، نیازمند یک نظام فکری هستند که رابطه بین «اعتقاد» و «عمل» را تمام کند. 🔰 : «اگر بخواهيد نسلی تربيت کنيد که در مقابل امواج تمدنی غرب و الگوی توسعۀ غربی، و امواج جريان نفاق در جهان اسلام، مقاومت کند، غير از اين‌که بايد نظام تعلیم و کتب درسی بهینه شود و ارتقاء پیدا کند، بايد يک دورۀ  را هم به جوان‌ها تعليم دهيد که رابطۀ بين «اعتقاد» و «عمل اجتماعی‌» را تمام کند؛ يعنی بفهمند که چطور بايد عمل کنند تا به نفع اسلام تمام شود.» https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6646 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6647 ☑️ @mirbaqeri_ir
بعضی جوانان از این‌که تیم محبوبشان گُل خورده است، خوابشان نمی‌برد، اما کاری ندارند که مبارزۀ «حزب‌اللّه» با «صهیونیسم» به کجا رسید! این بدان معناست که شما به آن جوانان، «نظام فکری» نداده‌اید. رابطۀ «اعتقادات شیعی» را با «همۀ عرصه‌های زندگی» مشخص می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
ویرایش هشتم الگوی تعالی دختران.pdf
1.84M
📚 🔹دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار هستند. برای ایجاد، حفظ و تقویت این جایگاه می بایست نقشه هست ها و نیست ها و بایدها و نبایدهای سبک زندگی دختران ترسیم شود. این نقشه را به استناد فرهنگ قرآن و روایات بیان می دارد. این نقشه منطبق با ویژگی ها و شرایط تکوینی و فطری دختران و لحاظ رشد تربیتی او در دنیای امروز است. 🔸این نوشتار، مجموعه بیانات نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری است که تحت عنوان «درآمدی بر الگوی تعالی دختران» ارائه می گردد. 🔹کتاب حاضر در هفت فصل تنظیم شده است. عناوین فصول عبارتند از: «کلیات»، «روش دست یابی به الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش دختری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش همسری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش مادری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش اجتماعی در الگوی تعالی دختران» و «تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی». •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
هدایت شده از باور
. 🔸ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همۀ صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم. ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم. 🔹ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ...نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. 🔸جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند...تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آن‌چنانی برخوردار شد و از همۀ این‌ها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت. 🔹چه کوته‌نظرند آن‌هایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است؛ در‌حالی که صدای اسلام‌خواهی آفریقا از جنگ هشت سالۀ ماست؛ علاقه به اسلام‌شناسی مردم در امریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت سالۀ ماست. ✍ | پیام به روحانیون،مراجع،مدرسین،طلاب و ائمۀ جمعه و جماعات، ۱۳۶۷/۱۲/۳ 🏷 2⃣ 🩸 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
. 🔸بازنشر فهرست کتاب‌های نوجوان را با موضوع «دفاع مقدس» را تقدیم شما همراهان «باور» می‌کنیم. 🌀این آثار از سه ویژگیِ جذابیت بالا، محتوای مناسب و اثرگذاری تربیتی بر مخاطب نوجوان، برخوردارند. 🩸 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat