🛑 درخواست یادداشت برای دو ماهنامه #خط⭕️
🌀موضوع کلی : 🔰🔰🔰
👌《 حلقه های میانی 》👌
📝ریز موضوعات 🔰🔰🔰
1️⃣ نقش حلقه های میانی در تشکیل دولت اسلامی
2️⃣ منشأ دینی مقوله حلقه های میانی و تفاوت آن با الگوههای مشابه غربی مانند NGOها
3️⃣ مهم ترین اقدام این روزهای حلقه های میانی چه چیزی باید باشد.
4️⃣ نقش طلاب و روحانیون در جریان حلقه های میانی
5️⃣ چیستی حلقه های میانی و روند شکل گیری آنها
6⃣الزامات تشکیل حلقه های میانی
7⃣نقش مردم در شکل گیری و به ثمر رسیدن اهداف حلقه های میانی
8⃣تشکیلات بایسته حلقه های میانی یا مزیت آنها؟
♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰
1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد.
2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد .
3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود🔻🔻
@Mh_hasanzadeh
4️⃣ #مهلت_ارسال_یادداشت تا #تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ می باشد .
🌺مزایا
1⃣ دریافت حق التحریر
2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت.
📲آیدی دبیر این پرونده 🔻🔻
@Mh_hasanzadeh
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🏃🏻♂️زندگی تردمیلی🚶🏻♂️
✍ #محمدجوادمحمود🔰🔰
وقتی روی #تردمیل راه میری،
بعد از یک ربع،
نیم ساعت،
🕰و یا نهایتا چهل پنجاه دقیقه،
حسابی خسته میشی
و به قول معروف کالری میسوزونی!😓
اما فرض کن همین زمان رو،
در یک کوچه باغ،🌳
یا یک بوستان و پارک،
🏢و یا حتی یک پاساژ و بازارچه قدم میزدی...
در اون حال چه بسا آدم
یکی دو ساعت قدم بزنه،🚶🏻♂️
اما متوجه نمیشه و به کارش مشغوله!
به نظرت علّتش چیه؟!🤔
هر قدم توی #باغ و #بازارچه،
👈🏻#جدید و نو هست،
و تو رو یک گام به سوی جلو حرکت میده!
اما هر قدم روی تردمیل،
چیزی نیست جز تکرار مسیر قبلی
البته با تحرّک اعضای بدن!🚴🏻♀️
زندگی هم همینطوره،
اگر فکر کنیم هر روز،
تکرار روز گذشته است!
و شروع هر سال،
جانشین سال قبلی است؛
قدم روی تردمیل روزمرّگی گذاشتهایم!
اینکه ساعت گرد است و بعد از یک دور،
سر جای اوّلش میایستد نباید گولمان بزند!
امروز، دیروز نیست،
رمضان امسال، رمضان گذشته نیست،
هر روز و لحظه، قدم جدیدی است که باید آن را،
خرج رسیدن به هدف حقیقی زندگی کنیم...
روز و ماه و سال،
قرارداد آدمی است تا گم نشود،
و الّا هر «لحظه»،
مرواریدی ناب از عمر است که تکرار نمیشود‼️
#امام_كاظم(عليه السلام):
هر كه دو روزش برابر باشد، زیانکار است
و هر كه امروزش بدتر از ديروزش باشد ملعون است
و هر كه پيشرفتى در وجود خود نبيند در كمبود به سر برد
و هر كه در مسير كاستى باشد، #مرگ براى او بهتر از زندگى است.
«كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ»
سوره مبارکه #الرحمن، آیه29
⚠️ توجه توجه 🔻🔻
#دعوت_به_همکاری
✅ از #طلاب #آقا واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید:
1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان
2️⃣ ساکن قم
✅ زمینه های همکاری:
1⃣ یک نفر جهت امور گرافیکی (مسلط به نرم افزار فتوشاپ و ایندیزاین)
2⃣ یک نفر جهت مدیریت سایت(مسلط به وردپرس)
3⃣ یک نفر جهت مدیریت کانال (ادمین)
🎁 مزایا:
♦️دریافت حقوق و مزایا ماهیانه
♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان
♦️امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح
📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید.
@gohari_67
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ درخواست یادداشت جهت شماره ۱۷ دو ماهنامه خط
🌀 موضوع کلی: #"حوزه و گفتمان سازی دولت اسلامی"
📝 ریز موضوعات: 🔰🔰🔰
1️⃣ نسبت و جایگاه گفتمان سازی در پیشبرد حرکت انقلاب
2⃣آسیب شناسی عملکرد حوزه در گفتمان سازی دولت اسلامی
3⃣بررسی ظرفیت رسانه های نوین در تبلیغ و گفتمان سازی دولت اسلامی توسط طلاب
♦️شرایط نگارش: 🔰🔰🔰
1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد.
2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد.
3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود.
4️⃣ مهلت ارسال یادداشت تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ می باشد.
🔰 مزایا:
1⃣ دریافت حق التحریر
2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت.
📲 آیدی دبیر این پرونده: 🔻🔻
🌐 @Sarbazyaser
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
📜 درس خواندن استعماري📜
🎙گفت و گو با آيت الله محي الدين حائري شيرازي پيرامون زيّ طلبگي
🗒 یکی از ریشههای اصلی این مسئله (رفتار های خلاف زی طلبگی) به بحث استعمار بازمیگردد. استعمار ما را زنجیر کرده است به زنجیرهایی که با چشم دیده نمیشود.ما درس خواندن استعماری و درس خواندن غیر استعماری داریم.
🗒 طلبه با عمامه موتورسیکلت سوار میشود و کلاه ایمنی ندارد. مردم اعتراض میکنند که چرا موتورسیکلت او را متوقف نمیکنید؟ عمامه که کلاه ایمنی نیست. شما موتورسیکلت من که با آن نان میخورم را متوقف کردید اما موتورسیکلت طلبه را توقیف نکردید! ببینید اینگونه است که مردم ما به این انقلاب بدبین میشوند.
🗒 شما برگردید روی این مسئله کار کنید که لایههای اکراه به انحراف را در مردم ما ببینید. این اکراهها ریشه استعماری دارد. شما فکر میکنید مردم با اختیار دارند این کارها را میکنند؟ نه! اکراههای نامرئی در کار است.
مگر قرآن به ما نگفته است که ساحرها اول آمدند گفتند اگر ما پیروز شویم اجرتی هم در کار هست؟ آدم مختار اینگونه حرف میزند. چطور شد وقتی به سجده افتادند و تهدید به مرگ شدند، اینها گفتند که ما طمع داریم که خدا ما را بیامرزد و این سحری بود که تو ما را به آن مجبور میکردی. حالا میفهمند که مجبور بودند. چطور از کاری که با اختیار انجام دادند به اکراه و اجبار تعبیر میکنند؟ به اکراههای غیبی توجه کنید. امام زمان علیهالسلام که قیام میکند، آیا برای اینکه مردم را مجبور به اسلام کند، قیام میکند؟ امام عصر (عج) با این کار می خواهد فضای لااکراهی به وجود بیاید.
🗒 شما فکر میکنید اگر طلبه محل درآمد دیگری داشته باشد، حسن است یا عیب؟ میدانید طلبههای امام صادق (ع) همهشان شغل داشتند. هیچکدام شغلشان طلبگی نبوده است. محل درآمدشان از تعلیم و تربیت جدا بوده است و همهشان قربة الی الله درس میخواندند و تدریس میکردند و کار میکردند و محل زندگیشان یا از کاسبی بوده است یا از تجارت بوده است یا مثلاً زراعت بوده یا صنعت. الآن شما یکی از مشکلاتتان همین است. اگر پول زیادی به شما بدهند، طلبه دولتی میشوید و اگر ندهند که اسلامتان متلاشی میشود. چکار باید کنیم؟
🗒 همیشه در مسائل دنبال سیستم بگردید. این سیستمها عاشق بار نمیآورد. شما میگویید حضور غیاب اجباری است. طلبه از ترس حضوروغیاب سر کلاس میرود یا با عشق میرود؟ نتیجه این سیستم هم میشود مدرکگرایی. بیایید روی سیستمها فکر کنید. با سیستمهای استعماری مقابله کنید. ما یک مورد داریم، و یک سیستم. سیستم یعنی جریان. غیر سیستم یعنی مورد. به مورد سر خودتان را گرم نکنید. فرض کنیم که مورد را اصلاح کردید. اما سیستم همچنان خراب است. برخورد با طلبهای که ماشین گرانقیمت سوار میشود برخورد با مورد است.
#تحصیل_منزوی
#عهد_شماره 52
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀ذوب در ولایت🌀
📹#رهبر_انقلاب ⬇️⬇️⬇️
♻️ بنده نمیفهمم معنای ذوب در ولایت را. ذوب در ولایت یعنی چه؟ باید ذوب در اسلام شد. خود ولایت هم ذوب در اسلام است. روزی که شهید صدر گفت «در امام خمینی ذوب شوید؛ همچنانکه او در اسلام ذوب شده است»، تنها شاخص صحت راه، شخص امام بود؛ نه قانون اساسی بود، نه جمهوری اسلامی بود، نه نظامی بود، نه دستگاهی بود. در صحنهی آشفتهی هویها و جریانها و خطوط مختلف، یک قامتِ برافراشته و یک عَلَمِ سرافراز وجود داشت و او امام بود؛ شهید صدر میگفت در او ذوب شوید. راست هم میگفت؛ ذوب در امام، ذوب در اسلام بود. امروز اینطوری نیست. ذوب در رهبری، ذوب در شخص است؛ این اصلاً معنا ندارد. رهبری مگر کیست؟ رهبری هم باید ذوب در اسلام باشد تا احترام داشته باشد. احترام رهبری در سایهی این است که او ذوب در اسلام و ذوب در همین هدفها بشود؛ پایش را یک قدم کج بگذارد، ساقط میشود. هیچکس در شخص و در جهت ذوب نمیشود؛ در آن هدفها باید ذوب شد؛ در اسلام باید ذوب شد؛ در اهداف والای اسلامی باید ذوب شد؛ در واقع در ملت باید ذوب شد! ۸۳/۳/۲۷
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| هرچه میخواهند بگویند؛ بگویند کشور ملّایان؛ حکومت آخوندیسم؛ ما از میدان بیرون نمیرویم…
🎙 #امام_خمینی ‹ره›؛ ۳۱ خرداد ۶۱:
🔹در مصاحبههای نجف و پاریس گفتم اسلام پیروز بشود #روحانیون میروند سراغ شغلهای خودشان. لکن آمدیم و از این حرف عدول کردیم چون دنبال مصالح اسلام هستیم.
🔸هرچه میخواهند بگویند، بگویند کشور ملایان، حکومت آخوندیسم، این هم یک حربهای است که ما را از #میدان به در کنند. ما از میدان بیرون نمی رویم.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نگاشته
«بسمالله»
اکثریت پوچ «ضدانقلاب»!
🔹این روزها در #فضای_مجازی، خیلی دیدهایم کسانی که به اصطلاح مخالف #نظام هستند و مدعیاند اکثریت #مردم با ایشان هم فکر هستند و القا میکنند دیگر کمتر کسی هست که طرفدار نظام #جمهوری_اسلامی باشد.
🔸امّا وقتی به تحلیل علل مخالفت این افراد بپردازید، با یک تناقض آشکار روبرو خواهید شد، چرا که با کنار هم قرار گرفتن دلایل، علی القاعده اینها باید بایکدیگر مخالف باشند نه با نظام!
🔹در فلان شبکه کمپینی علیه نظام راه میاندازند بخاطر اینکه به حق زبان #فارسی در این حکومت اجحاف شده است و امّا گوشهای دیگر در شیپور بیعدالتی میدمند به دلیل اینکه در کشور فقط زبان فارسی محور است و #لهجهها مورد توجه نیستند!
🔹امّا آن چه که دشمن سعی دارد از این جریانات نشان دهد؛ یک عبارت است، «مخالفت با نظام»...
یعنی از این مشکلات متعارض، نقطه مشترک آنها فاکتورگیری میشود و چنین توهمی ایجاد میکند که انگار افراد زیادی با نظام مخالف هستند و یک #اتحّاد بزرگی علیه حکومت شکل گرفته است.
امّا چگونه کسی که مخالف با نظام است به دلیل اهمیت ندادن به زبان فارسی، میتواند با کسی که دشمن است بخاطر توجه به زبان فارسی، در یک جبهه متّحد شود؟!
🔸شاید راننده تاکسیهایی دیده باشید که از قیمت پایین کرایهها ناراضیاند و حتما برخورد داشتهاید با مسافرانی که به بالا بودن قیمت تاکسیها معترض هستند و معتقدند این کرایهها منصفانه نیست. حال فرض کنید این مسافران و رانندهها کمپین و تجمعی را بیاندازند برای پلمپ کردن تاکسیرانی! خندهدار نیست؟!
به ظاهر افراد زیادی متحد شدهاند علیه تاکسیرانی و انگار یک نقطه مشترکی وجود در این بین وجود دارد، اما حقیقت آن است که اصل مخالفت بین خود این دو گروه است نه جای دیگر!
🔹قطعا در حکومت ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود و از طرفی حیات سیاسی و اجتماعی هر نظامی به انتقادات و اصلاح معضلات است؛ علاوه بر اینکه در سیره حکومت اسلامی اصلا خود حاکم به دنبال شنیدن نقد و مشکلات مردم است و نه تنها از این کار هراسی ندارد؛ بلکه آن را #لازم میداند. در فرازهایی از خطبه 216 #نهج_البلاغه میخوانیم:
🔸«با من آن گونه که با زمامداران ستمگر سخن گفته مىشود، سخن نگوييد و آن گونه که مردم خود را در برابر حاکمان تندخو و جبّار حفظ مىکنند، محدود نسازيد ... و گمان نكنيد كه شنيدن سخن #حق بر من سنگين است ... بنابراين از گفتن سخن حقّ يا مشورت عادلانه، خوددارى نکنيد.»
🔹یکی از مصادیق #جهاد_تبیین روشن کردن این تناقضات و ازبین بردن ذهنیت چنین توهمی است که «همه مخالف هستند»! باید تبیین کرد که علت مخالفت دشمنان با نظام، با انتقادات مردم عادی به حکومت، زمین تا آسمان فرق دارد و صف مردم از صف #معاند و خائن جدا است، تا خدای نکرده دشمن، این انتقادات را مصادره به مطلوب نکند و چنین اتحاد موهومی را القا نکند!
🔸پ.ن: اگر دقت کنید، #حضرت_آقا با ظرافت و دقت کامل در بیانات مختلف، به این نکته اشاره میکنند و مقابل این ذهنیت به طور کامل میایستند. یعنی خیلی واقع گرایانه میفرمایند که مردم گلهمند هستند و مطالبه دارند؛ امّا از #اسلام و نظام و انقلاب جدا نشدهاند. این یعنی اینکه میشود معقتد بود امّا منتقد بود!
🖌#محمدجوادمحمودی
@negashteh|نگاشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 ببينيد | حقايقی درباره حضرت خديجه(س) در بيانات رهبر انقلاب
▫️ايشان مظلومه است؛ غريب است
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
♻️ گزیده ای از بیانات امروز مقام معظم رهبری👇👇👇
1⃣خیلی از ما مسئولان به علل مختلف به ترک فعل و انجام ندادن وظایف مبتلا هستیم که خداوند در این باره انسان را سختگیرانه مورد مؤاخذه قرار میدهد.
_
2⃣ در نظامهای سیاسی جهان مسئولان مورد سؤال مردم هستند اما در نظام اسلامی مسئولان علاوه بر مردم، در معرض سوال و مؤاخذه مهمتر و سنگینترِ خداوند نیز هستند
___
3⃣ همه مسئولان را به مراقبت کامل از دو آسیب مهم یعنی «غرور» و «انفعال» فراخواندند و افزودند: غرور بخاطر پست و مقام، موفقیتها، غَرّه شدن به لطف پروردگار و هر منشأ دیگری، «طلیعه شکست» و «مقدمه سقوط درونی و اجتماعی و کاری» انسان خواهد بود و با ایجاد توهم و بزرگبینی، فرد مسئول را از مردم دور میکند
4⃣ امروز ناامید کردن مردم و القای حس بن بست در جامعه، جفا به مردم، کشور و انقلاب است
___
5⃣ رهبر انقلاب اسلامی افزودند: با وجود موارد منفی در اقتصاد، در همین حوزه نیز نشانههای موفقیت وجود دارد که یک نمونه آن تابآوری اقتصاد کشور در برابر تحریمهای بیسابقه است.
6⃣ رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان و در بیان نکاتی درباره شعار سال، با اشاره به بعضی دیدگاههای مطرحشده درباره ناسازگاری دو خصوصیتِ «دانشبنیانی» و «اشتغالآفرینی» گفتند: این حرف درست است که با پیشرفتِ فناوری، نیاز به نیروی انسانی کمتر میشود اما این مطلب درباره شرایط کشور ما که ظرفیتهای تعطیل یا نیمهتعطیل زیادی در بخشهای پاییندست دارد صادق نیست و با دانشبنیان کردن تولید در این بخشها، فرصتهای شغلی نیز چند برابر میشود.
___
7⃣ متأسفانه مواد خام در کشور با قیمت ارزان صادر، و محصول نهایی با قیمت گران وارد میشود در حالیکه با تولید دانشبنیان باید این روند اصلاح و محصول نهایی تولید و صادر شود.
_
8⃣ گاهی مردم عادی نکاتی را به مسئول میگویند که از مشاوران کارکشته و نزدیک هم شنیده نمیشود
__
9⃣ مراقب باشیم اگر احتمالاً گشایشی ایجاد شد، درآمدها صرف واردات بیرویه نشود و به مسائل زیربنایی از جمله حمل و نقل جادهای و ریلی، شرکتهای دانشبنیان، نوسازی صنایع، راههای ارتباطی با کشورهای همسایه و حل مشکل مهم آب اختصاص یابد که خوشبختانه دولت در مسئله آب کارهای خوبی آغاز کرده اما حل این مشکل به #پول نیاز دارد.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه خط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣#نشر_حداکثری
✳️شماره جدید✳️ #نشریه_خط منتشر شد
📢#دشمن_در_حوزه📢
🔻استراتژی دشمن در حوزه؛ ایجاد شبکه روحانیهای میانه رو!
📕 ویژه نامه بررسی مسئله نفوذ دشمن در حوزه علمیه
🎙 با آثار و گفتگوهایی:
🔻 از اساتید:
عابدی/ملکی/عزت زمانی/پناهیان/سیدحمید روحانی/مقدمی/کاظم زاده/عالم زاده نوری/سیدعلی موسوی/مهدیان
🌀خرید با تخفیف ویژه برای طلاب سراسر کشور:
👈👈🏻👈🏼«۳۵ هزار تومان»
🔻از طریق:
@gohari_67 // ۰۹۱۶۹۵۸۹۸۹۲
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔵 من خودم را شاگرد آقای مطهری میدانم
💠 #رهبر_انقلاب: من خودم را شاگرد آقای #مطهری می دانم و با ایشان دوستی صمیمانه و نزدیک داشتم. روزی به ایشان گفتم: من شاگرد شما هستم، تعجب کردند و گفتند: شما پیش بنده درس نخوانده اید. حقیقتاً هم بنده پیش استاد مطهری درس نخوانده بودم، اما یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را پایه گذاری کرد، سخنرانی های بیست سال پیش آقای مطهری بود.
📝 گفت و گو با روزنامه اطلاعات 1360/02/12
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔵 نظر سفیر آلمان در مورد رضاشاه!
🔰 ویپرت بلوشر سفیر آلمان، در کتاب خاطراتش مینویسد: رضا شاه کلا بیسواد است و بی فرهنگ.نه تنها با هیچ زبان خارجی آشنا نیست، بلکه حتی فارسی را هم به طرز عامیانه ای صحبت می کند، از همان نوع که در کوچه و خیابان می توان شنید و این خود علت آن است که او از هر معاشرتی خود را کنار می کشد. يك خصلت خوب دارد و نود و نه تا بد.
📚 منبع:کتاب سفرنامه بلوشر/نوشته ویپرت بلوشر(سفیر آلمان در ایران) /ترجمه کیکاووس جهانداری/صفحه273
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶میفهمی هیچ هستیم، هیچِ هیچ
هیچی نیستیم . . .
مگه میشه برگشت . . .
🔷فقط بایست اهل توبه و مناجات و تضرع باشیم و با تمام تلاش در مسیر خدا فقط و فقط به لطف و محبت و غفران الهی امیدوار باشیم.
🔸استاد علی صفایی
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔴 مردم، قدرت تحلیل سیاسی نداشتند 🔴
🔍 من در بررسی حوادث امام مجتبی(ع) به این نتیجه رسیده ام که در آن روزگار، مردم #قدرت_تحلیل_سیاسی نداشتند. یعنی آدم هایی مثل عمار یاسر و مالک اشتر که در زمان امیرالمومنین(ع) آن خلا را پر می کردند، نبودند.
⭕️ در زمان امیرالمومنین(ع) خود ایشان که همه ی کارها را انجام نمی داد، آن بزرگوار در یک طرف قضیه قرار داشت و نمی توانست مرتب از خودش حرف بزند.
کسی چون #عماریاسر حضور داشت که نقشش در زمان امیرالمومنین(ع) فوق العاده بوده است. هرجا یک #گره_سیاسی در ذهن مردم به وجود می آمد عمار آنجا حاضر بود.
❌ در زمان امام حسن(ع) و در سپاه او، کسی چون #عبیدالله_بن_عباس حضور دارد که نقطه ی مقابل امثال عمار یاسر و مالک اشتر در عهد امیرالمومنین(ع) است. همین عبیدالله بن عباس، یک لشکر ۳۰۰هزارنفری را گذاشت و شبانه به اردوگاه معاویه پناهنده شد. شما ببینید وقتی امیر یک لشکر چنین کاری بکند، در لشکر چه پیش می آید!
🔴 ...حادثه #صلح امام حسن(ع)، جزو #حوادث_تلخ تاریخ اسلام است و به نظر من، امام حسن(ع) از #مظلوم_ترین افراد است.
📕 بصیرت و استقامت/نشر صهبا/ ص۲۶
#امام_خامنه_ای
#تحلیل_سیاسی
#صلح_امام_حسن
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 اهتمام آیت الله ناصری به قرائت قرآن
🔻 یکی از رفقا که کار زیادی هم ندارد میگفت: من در طول هفته کار و مشغله خیلی مختصری دارم؛ ولی در طول هفته هر چه میخواهم یک جزء قرآن را دو جزء کنم نمیتوانم.
🔻 ولی ابوی ما [آیتالله حاج شیخ محمد ناصری] با آن کثرت مشغله، روزی چند نماز جماعت و چند منبر و جوابگویی به مسائل مردم و امور دیگر، در طول ماه مبارک رمضان روزی شش جزء قرآن میخواند.
🗓 به نقل از حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
#قرآن
#آیتالله_ناصری
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺قدر آقای مصباح را میدانم🌺
📹مقام معظم رهبری(دامت برکاته)🔰🔰🔰
🌀 یکی از خصوصیات آقای مصباح پرداختن به کارهای بنیادی است. شما بدانید اگر میگفتید برای این کار (طرح ولایت) میخواهیم سراغ آقای مصباح برویم، مشکل میدانستم ایشان قبول کنند، ولی بعد که شنیدم، واقعاً خدا را شکر کردم. کسی بهتر از ایشان را نمیتوانید پیدا کنید. ایشان هم از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند و هم از لحاظ معنوی، خیلی مهم است این وارستگی و صفای معنوی و من خدا را شکر میکنم که چنین جلوههایی وجود دارد.
بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را میدانم. واقعاً میدانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنهای هستند و حقا و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را -حالا به این تعبیر بگوییم - خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم «علم»، هم «بصیرت» به معنای حقیقی کلمه و هم «صفا».
این سه تا باهم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. هر چه از آن درس اخلاق هفتگی پخششده و من گوش کردم، واقعاً انسان استفاده میکند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش میشد من غالباً گوش میکردم و بهره میبردم.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
«بسمالله»
♻️پیرایشگاه بندگی!
👈🏻وقتی میری آرایشگاه،
باید یک ربع تا بیست دقیقه زیر دست آرایشگر بنشینی،
تا آخرش موهات مرتب و قشنگ بشه...
⚠️امّا اگر وسط کار از روی صندلی بلند شی،
یا اینکه چند بار سرت رو تکون بدی و نگذاری کارش رو انجام بده،
بعد داد و هوار راه بندازی «چرا موهای منو اصلاح نکردی»...
😡آرایشگر با عصبانیت و کمی تعجب بهت میگه:
«مرد حسابی مگه درست نشستی
که من بتونم کارم رو انجام بدم؟!»
😠حالا اگه در جوابش بگی:
«مگه من پنج دقیقه ننشستم زیر دستت؟!
چرا همین اندازه موهام مرتب نشده؟!
چرا انقدر نامیزونه؟!»
✅به نظرم خودتم حق بهش میدی که بهت بخنده!
✂️به قول آرایشگر اخه مرد حسابی،
موهات موقعی اصلاح میشه که یک ربع
کامل بنشینی و تکون نخوری!
نمیشه بگی چون پنج دقیقه نشستم
پس به همون اندازه باید موهام مرتب بشه!!!
بعضی اوقات در مشکلات زندگی، ما هم چنین گلایه
کودکانهای از خدا میکنیم؛
همین قدر خنده دار‼️
❌نه درست به دستوراتش عمل میکنیم،
❌نه کمی صبر داریم تا نتیجه حاصل بشه؛
🔖ولی تا مشکلی پیش میاد،
داد و هوارمون رو بالا میبریم که:
آهای مگه من نماز نخوندم،
مگه من روزه نگرفتم،
مگه من ...
پس چرا اینطوری شد؟!
در اینطور وقتها از خودمون بپرسیم،
😔مگه من چقدر به دستورات اصلاحگر
هستی عمل کردم که انقدر توقع دارم؟
✅آیا به اندازه کافی برای نتیجه صبر کردم،
یا وسط کار از زیر دست او بلند شدم
و داد و هوار راه انداختهام؟
پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلم):
«هر کس بر چیزی که خوش ندارد، صبر کند؛
آنچه را که دوست دارد به دست میآورد.»
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حاج آقا مجتبی تهرانی🔰🔰🔰
🌀در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و مولی باقی نمیماند🌀
#اهمیت
#قدر
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
9311-fa-algharat-tarjomeh.pdf
3.29M
💠 شهید سلیمانی (ره) 🔰🔰🔰
«این کتاب الغارات را که قدیمیترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت علی بن ابیطالب هست، آگاهانهتر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه میکنیم، نظر میدهیم و دفاع میکنیم.» - 1397/3/17
📕 الغارات از کهنترین متون تاریخی شیعه بهحساب میآید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، حیات عملی، خطبهها، نامهها و سفارشهای حضرت و نیز جنگها و کشمکشها در زمانخلافت امام علی و پس از آن است. از آنجهت که در این اثر به غارتهای معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است.
#الغارات
#مطالعه
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌙در این شب قدر عزیز بیایید حرف این ولی الهی را آویزه گوش کنیم 🌙
💠 «من نگرانیام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بیانصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطهای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. این فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمیآید». ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍁 زندگی پس از زندگی🍁
✍حجت الاسلام کاظم زاده
🌀شما را نمی دانم یادتان می آید یا نه.
اما من بچه تر که بودم، نوار کاستی پخش شد با نام سیاحت غرب که روایت داستانی کتابی با همین نام، نوشته عالمی به نام آقا نجفی قوچانی از علمای دوره مشروطه بود که در قالب یک قصه جذاب، مردی از دنیا میرود و ماجراهای پس از مرگ و برزخ، به صورت اول شخص مفرد بیان میشود.
🔰شروعش هم با یک آهنگ مخوف این طور آغاز میشد:« و من مردم»
به پول امروز، فکر کنم بیست میلیونی بازدید و لایک خورد.😁
یادم هست تا کلی وقت نمازهایم را سر وقت میخواندم، دیگه آدامس روی زنگ مردم نمی چسباندیم،😂😂
یه بنده خدایی در محله مان در یک اقدام انقلابی ، ماهواره اش را خرد کرد، مثل بمب تو منطقه پیچیده بود که فلانی هم توبه کرد.
🔰اما چند سالی است ماجرا به گونه دیگری در حال تکرار شدن است، اگر در سیاحت غرب، داستانی مبتنی بر آیات و روایات اندر احوالات قبر و برزخ میشنیدیم الان در «زندگی پس از زندگی» داستانهای واقعی از گونه ای مرگ و بازگشت مجدد به دنیا میشنویم.
عجیب است پس از چند سال از پخش این برنامه، چند روزی است، هجمه هایی نسبت به این برنامه میشود که اینها واقعیت ندارد، توهم افراد است،پایه علمی ندارد و....
🔰راجع به این برنامه پربیننده چند نکته مهم قابل توجه است
۱. این تجربه مختص به ایران نیست در سرتاسر دنیا نمونه های فراوانی از این جنس وجود دارد و حتی اختصاصی به کشورهای مسلمان هم ندارد و الان در غرب رشته ای با اسم اختصاری nde وجود دارد که هدفش بررسی علمی این تجربه هاست.
۲. به لحاظ علمی در دنیا بین متخصصین، مثل همه مسائل علمی، در این مسأله هم اختلاف وجود دارد، برخی معتقدند که این تجربه ها،بازتاب توهمات و خیالات و اندیشه ها و شخصیت خود فرد است که در یک فضای ویژه ای به چشم می آید.
در مقابل یک جماعتی هم معتقدند که هیچ ریشه مادی برای این حوادث نمی توان پیدا کرد و به قول خودشان کاملا ماورایی است. شاهدش هم اینکه در افرادی که هیچ زمینه دینی ندارند و مثلا یک کودک چهار پنج ساله در یک خانواده و کشور ملحد، تجربیات بسیار مشترک با یک فرد مسلمان دارد.
۳. به لحاظ معارف اسلامی این جزء بدیهیات است که انسان، دارای دو بعد مادی و معنوی است، جسم و روح دارد کما اینکه عالم هستی، غیب و شهود دارد.
تعلق و وابستگی این روح به بدن، هر چقدر که کمتر شود، آزادی عمل بیشتری پیدا خواهد کرد، اساسا یکی از فلسفه های دستورات دینی، کم کردن وابستگی جان انسان به بدن و عالم ماده است. وابستگی ای که برای همه در زمان مرگ از بین میرود. در این تجربه ها، روح نه به صورت کامل بلکه ناقص از بدن کنده میشود و فرا زمانی میشود، کلی حادثه در کسری از ثانیه رقم میخورد.
۴. حملات به این برنامه با وجود سابقه سه ساله اش در سیما، به قول عباس موزون، مجری برنامه به این دلیل است که تجربه گران، امسال بیشتر از اهل بیت گفتند و کار حتی به سردار سلیمانی، هم رسید. اساسا دو کلیدواژه ولایت و شهادت سبب کهیر زدن برخی میشود، چه کنیم؟!
۵. تعامل میان حوزه با افراد صاحب این تجربه ها و متخصصینی که در این موضوع، کار می کنند، هم سبب میشود که انحرافات احتمالی این جریانات از بین برود و هم موضوعات جدیدی برای استنباط معارف دینی فراهم شود.
برنامه را با خانواده حتما ببینید، هم جذاب است چون قصه دارد و هم به شدت اثرگذار است مخصوصا برای بچه ها که پاک ترند.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حجت الاسلام و المسلمین مهدیان🔰🔰🔰
♦️عدالتخواهی خوارج خوش خط و خال♦️
#مناظره
#عدالتخواهی
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠اگر مردم احساس مسئولیت نکننند .....💠
📹حجت الاسلام و المسلمین پناهیان🔰🔰🔰
🔘 علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمیگوید و نمیخواهد با سیاستبازانه و فریبکارانه و بیتقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در اینصورت ولایت دچار غربت میشود.
🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد میکند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همهچیز هم به مسئولیتپذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 آیا امامزمان(ع) هم میخواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا میخواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امامزمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آنطرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امامزمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 پس راهحل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیدهای که قویتر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک میکنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری میکنند، اینها سازماندهیکننده و انگیزهبخش به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد میکنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر میکنند.
🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونهاش مالک اشتر و عماریاسر است که نقشهای هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم.
🔘 وقتی این دستها قطع میشوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی میکند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد میشود. حضرت کریمانه برخورد میکند؛ ولی ابهّتاش میریزد و خیلیها جرأت جسارت پیدا میکنند. ابهّت و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرتطلبهای زورگو که حرمتشکنی میکنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب میخورد.
🔘 یک عدهای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، میبُرّد و نمیتواند امامش را از غربت بیرون بیاورد.
🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امامزمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد میکنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند.
🔘 در زمان امامزمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل میدهند. بهواسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم میشود. اینها با رفتارشان، با منششان و با گفتارشان، مسائل را تبیین میکنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است.
🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما بهخاطر ترس از دوقطبیهای کاذبی که در جامعه درست شده، نمیتوانند حرف بزنند، میگویند «اگر حرفی بزنم متهم میشوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم»
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی💠
✍علی مهدیان🔰🔰🔰
🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴)
یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟
🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟
🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت.
🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد.
🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است.
🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است.
🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64