eitaa logo
تلاوت
277 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
126 فایل
﷽ تلاوت و ختم قرآن کریم ———————- ⏰ #قرار_روزانه ✨ دو صفحه از مصحف شریف + ترجمه خواندنی 🎧 صوت صفحه استاد پرهیزگار و منشاوی 📖 تفسیر صوتی آیات تلاوت شده 🎞️ کلیپ یا ... مرتبط با آیات 📲 در ثواب تبلیغ معارف قرآن سهیم باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
Quran-page-135.mp3
2.41M
📢 هر روز بخوانیم 📖 صفحه صد و سی و پنج قرآن کریم 🎙 با صدای استاد ✏️ مهم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ای مدظله العالی: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید. https://eitaa.com/Nafaahat/11285 ╭════════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - - ‑ ‑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
135-anam-fa-maleki.mp3
5.02M
| ۱۳۵ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه محضر نورانی و با برکت سلام الله علیها 📿 جهت سلامتی و تعجیل در فرج (عجّل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنه‌ای مدّظله العالی صلوات ╭══════════ │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۷۹ 🏷 حجّ، میقات بندگی ✨ فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِيمَ ۖ وَ مَن دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا ۗ وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا ۚ وَ مَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ﴿ آل عمران/ ۹۷ ﴾ | ╭═══════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از فقه و احکام
65.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| | 🎧 اهمیت بسم الله الرحمن الرحیم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ زمان: ۳۰ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۱ ‌ ‌‌ ‌ ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
1403.6.21 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
7.52M
صلی‌الله علیه وآله | 🎧 اهمیت بسم الله الرحمن الرحیم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ زمان: ۳۰ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۱ ▪️ شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 صفحه ۱۳۶ قرآن کریم 🌸 آیات ۶۹ تا ۷۳ سوره مبارکه انعام ➕ و https://eitaa.com/mabaheeth/66937 ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
وَ مَا عَلَى الَّذِينَ يَتَّقُونَ مِنْ حِسَابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَ لَٰكِنْ ذِكْرَىٰ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ۶۹۝ البته کسانی که مراقب رفتارشان باشند، شریک جرم آن یاوه‌گوها نیستند؛ ولی به‌هر‌حال، به‌یادشان می‌آوریم تا به گناهِ انکار و مسخره‌کردن آیه‌های الهی آلوده نشوند. وَ ذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَعِبًا وَ لَهْوًا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا ۚ وَ ذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَ لَا شَفِيعٌ وَ إِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لَا يُؤْخَذْ مِنْهَا ۗ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ أُبْسِلُوا بِمَا كَسَبُوا ۖ لَهُمْ شَرَابٌ مِنْ حَمِيمٍ وَ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ ۷۰۝ به‌حال خودشان رها کن کسانی را که بازی و سرگرمی را برنامۀ خود قرار داده‌اند و زندگی دنیا و زرق‌و‌برقش گولشان زده است. با این قرآن مردم را به‌خودشان بیاور تا مبادا کسی در قیامت، گرفتار کارهای زشت خودش شود. آخر، آنجا جز خدا حامی و شفاعت‌کننده‌ای ندارد و برای نجات از عذاب، هر غرامتی هم بدهد، از او گرفته نمی‌شود! آن‌ها گرفتار کارهای خودشان‌اند و به‌‌سزای بی‌دینی‌هایشان، نوشیدنیِ جوشان و عذابی زجرآور نصیبشان می‌شود! قُلْ أَ نَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنْفَعُنَا وَ لَا يَضُرُّنَا وَ نُرَدُّ عَلَىٰ أَعْقَابِنَا بَعْدَ إِذْ هَدَانَا اللَّهُ كَالَّذِي اسْتَهْوَتْهُ الشَّيَاطِينُ فِي الْأَرْضِ حَيْرَانَ لَهُ أَصْحَابٌ يَدْعُونَهُ إِلَى الْهُدَى ائْتِنَا ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۖ وَ أُمِرْنَا لِنُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ ۷۱۝ بگو: «به‌جای خدا بت‌هایی را بپرستیم که سود و زیانی به ما نمی‌رسانند؟! یعنی بعد از آنکه خدا راهنمایی‌مان کرد، به گذشتۀ تاریکمان برگردیم؟! درست مثل شخص حیرانی که شیاطین او را به درۀ سقوط می‌کشانند. البته، در همان حال، دوستان خوبی هم دارد که به راه درست دعوتش می‌کنند: ’بیا سمت ما.‘» بگو: «فقط راهنمایی خدا راهنمایی واقعی است و به ما دستور رسیده که تسلیمِ صاحبِ جهانیان باشیم.» وَ أَنْ أَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَ اتَّقُوهُ ۚ وَ هُوَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ۷۲۝ همچنین، به ما امر شده: «نماز را با آدابش بخوانید و در حضور خدا، مراقب رفتارتان باشید. او همان است که شما را دسته‌جمعی به محضرش می‌برند.» وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ ۖ وَ يَوْمَ يَقُولُ كُنْ فَيَكُونُ ۚ قَوْلُهُ الْحَقُّ ۚ وَ لَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ ۚ عَالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهَادَةِ ۚ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ ۷۳۝ اوست که آسمان‌ها و زمین را بر اساس حکمت آفرید. به‌محض اینکه به قیامت دستور بدهد: «باش»، به‌سرعت به‌وجود می‌آید؛ چون دستورش واقع‌شدنی است. روزی که در 🎺شیپور قیامت بدمند، معلوم خواهد شد که فرمانرواییِ همۀ عالم در اختیار اوست* و او دانای پنهان‌و‌پیداست و اوست کاردرستِ آگاه. ═════❖•°🌸 °•❖════ | | @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
٦٩ - وَ مَا عَلَى الَّذِينَ يَتَّقُونَ مِنْ حِسَابِهِمْ .... ← در این آیه یک مورد از نشستن در مجالس استهزای قرآن را استثنا کرده می فرماید اگر افرادِ با تقوا برای ارشاد آنها بنشینند چیزی از حساب گناهکاران بر آنها نیست ولی این حضور باید فقط برای متذکر ساختن بوده باشد تا شاید پرهیزکاری کنند. ⚠️ قابل توجه است که این اجازه شرکت در جلسات معاندین، برای افرادی است که دارای آگاهی و قدرت استدلال و دارای مقام تقوا باشند تا تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمن قرار نگیرند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۰- وَ ذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَعِبًا ... ← فرمود: کسانی که آیین خود را بازی و سرگرمی قرار دادند و امکانات زندگی، آنها را مغرور ساخته رها کن و به خودشان واگذار. این توبیخ شامل حال همه کسانی میشود که مقدسات و احکام الهی را بازیچه نیل به هدفهای مادی و جناحی و فرقه ای خود میگیرند و از دین برای خود دنیا میسازند. سپس در ادامه آیه به پیامبر (صلی‌الله علیه وآله) دستور می دهد این گونه افراد را با یادآوری معاد و قرآن تذکر دهد و بگوید روزی فرا میرسد که هر کسی به اعمال خودش سپرده میشود که راه فراری نمی یابد. «تُبْسَل» به معنای نگهداری و مانع شدن از چیزی با قهر و غلبه است لذا مجبور کردن کسی به تسلیم شدن را «ابسال» گویند و به گروگان گرفتن هم اطلاق میشود لذا در این آیه که فرمود: «أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ ...... یعنی اعمال زشت و بدآهنگ شما مانند مهاجم مسلحی با قدرت و غلبه شما را گروگان میگیرد و راه هرگونه فراری را بر شما میبندد. در آن روز با چنین موقعیتی که یک مجرم پیدا میکند، شفیع و یاوری برای او نخواهد بود مگر خدا و از طرفی خداوند در مقام خشم و انتقام نسبت به مجرمان است. بنابراین این تنها راه نجات نیز به روی آنان بسته است و هرگونه عوضی بپردازند از آنها پذیرفته نمیشود چرا که آنها در تور اعمال خود افتاده اند که راه جبران و اصلاح بسته و زمان گذشته است. در پایان آیه با لحن شدیدی میفرماید برای آنها نوشیدنی از آب داغ و سوزان است و عذابی دردناک به خاطر این که به حق و حقیقت کافر می شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۱ - قُلْ انَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لا يَنْفَعُنَا . این آیات چنین مینماید که مشرکان همواره تازه‌مسلمانان را به کفر و بت پرستی دعوت میکردند. این آیات به پیامبر (صلی‌الله علیه وآله) دستور می دهد که به آنها بگو آیا شما میگویید ما چیزی را شریک خدا قرار دهیم که نه سودی به حال ما دارد و نه میتواند زیانی برساند؟ این آیه به یک امر فطری و عقلی اشاره میکند که گرایش انسان به چیزی باید یا برای جلب نفع یا دفع ضرر باشد در حالی که بتهای 🗿 شما حامل هیچ خاصیتی نیستند. حال اگر ما دعوت شما را بپذیریم و پس از هدایت الهی در راه شرک گام نهیم، به عقب بازگشت کرده ایم و این بر خلاف عقل و است. این مانند آن میشود که کسی بر اثر وسوسه های شیطان راه مقصود را گم کرده و سرگردان و سرگشته در بیابان مانده باشد در حالی که او یارانی دارد که او را به سوی راه و جادهٔ روشن دعوت میکنند و فریاد میزنند به سوی ما بیا و او دعوت آنها را نمی شنود و همچنان سرگردان مانده است. تو با صراحت به آنها بگو هدایت فقط همان هدایت خداوند است و ما دستور داریم تنها در برابر خدای عالمیان تسلیم شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۳ - وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ .... ← عالم هستی محصول یک فرمان است. این آیه خطاب به همه بشریت میفرماید: این را بدانید که همه عالم هستی محصول یک فرمان الهی است و قیامت هم با یک فرمان پدید می آید و خود او شخصاً رسیدگی حساب بندگان را انجام خواهد داد، چون آگاهی اصلی در نزد او است و برای برپایی قیامت هم یک بار خواهد فرمود: «کُن» و قیامت بلافاصله حاضر خواهد شد (فیکون) و هر چه او بگوید همان خواهد شد؛ یعنی حق و هر چه تحقق یافته سخن اوست و هر چه سخن اوست حقیقت خارجی است ( قوله الحق ) و روز قیامت حکومت و اداره قیامت و رسیدگی به اعمال بندگان بدون واسطه با خود آن عزیز جمیل خواهد بود «له الملک» زیرا فقط اوست که از همه چیز آگاه است و از نیّات و شرایط محیطی و اجتماعی و زمانی اعمال خوب و بدی که از ما صادر شده خبر کامل دارد و نه دیگری؛ لذا کارگردان قیامت جز او کسی نمی تواند باشد. ۱. [ كُنْ فَيَكُونُ ] منظور این نیست که خدا یک فرمان لفظی صادر میکند بلکه هرگاه اراده او به پیدایی چیزی تعلق گرفت بدون نیاز به هیچ عامل دیگری اراده اش جامه عمل میپوشد. حال اگر اراده کرده است یک دفعه موجود شود یک دفعه موجود میشود و اگر اراده کرده تدریجاً موجود گردد مانند عالم ماده و طبیعت پس برنامه به تدریج شروع شده به پایان خواهد رسید. ۲. [ لَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ ] در آن روز از آن او خواهد بود حکومت و مالکیت خدا بر عالم. این مالکیت پیش از قیامت هم حاصل است و عالم قیامت ادامه همان حکومت بر هستی است؛ اما نظر به این که در این جهان یک سلسله عوامل و اسباب به اذن الله تعالی در تحقق هدفها و انجام کارها مؤثر است معمولاً بشر دست خدا را در این کارها نمی بیند ولی در قیامت که روز شهود است و خدا پرده از چشم همگان بر می افکند، همه چیز آن چنان که هست مشاهده می گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا