هدایت شده از وحید یامین پور
انسانی که به اندازهگیری و انباشت اطلاعات رو میآورد، به اندیشیدن پشت میکند. علم جدید، انسان بیاندیشه میسازد. اولین تاثیر بیگانگی با اندیشه، آوارگی است. اندیشیدن با "ریشه داشتن" همراه است. انسان بیگانه با اندیشه، روی زمین جایی برای سُکنی گزیدن و ریشه دوانیدن پیدا نمیکند. ما اغلب مسکن داریم ولی سُکنی، نه. به همین جهت انسانِ آواره، به توریسم و سپس به مهاجرت رو میاورد. ولی هیچ مقصدی برای توریست یا مهاجر، محلی برای سکنی نیست. انسان بدون انس با اندیشه، همه جا آواره است. او با زمینی که ریشههایش را بپروراند، بیگانه است.
#یادگاری
➕️ @yaminpour
هدایت شده از رهگذر
من نمیدانم که ایراد دل من از کجاست
جان به قربانت بگو حلال این مشکل کجاست؟
من غمانگیزم و تنها ، گاه گاهی منزوی
ای به قربانت که نامت مرهم این قلب ماست
من گنه کارم عزیزم چون که دورم از تو من
راه حل پاکی من از خودم نزد شماست
این منی را کز خودم اینگونه هستم در گریز
دامن مهر تو تنها مأمن این بی نواست
#عین_صاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 A guide to the Christopher Nolan's movies 🎬 🎞 🎥
#Christopher_Nolan
@NafirNey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 «جانبخشی به اشیا» یک صنعت ادبی نیست؛ شغل هانس زیمره...
#Hans_Zimmer
#James_Bond #Interstellar #Gladiator #The_Dark_Knight_Rises #Man_of_steel #The_Last_Samurai #Rush #Dune
@NafirNey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن استاد مطهری با شیفتگان علوم انسانی غربی و شرقی
🔸 شهید آیتالله مطهری در سخنرانی خود در اسفندماه ۵۷، در شور و غوغای نخستین روزهای پیروزی انقلاب، تبیین علوم انسانی بدون غربزدگی و شرقزدگی را یک «فریضه» میخواند
🔹 ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر سفر را آغاز کن
📍دومین اردوی سالیانه مثل خمینی
♨️برگزاری توسط خانه طلاب جوان با همکاری معاونت تهذیب حوزه علمیه
🔖 ویژه طلاب برادر
🗓زمان: ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه
📌 سایت مثل خمینی👇
🌐https://l.khanetolab.ir
📌ارتباط با ادمین👇
🆔 @mesle_khomeini
#نشر_حداکثری
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
هدایت شده از سِرِّثاری
هوش مصنوعی - serrethari.mp3
4.51M
📻 پادکست | هوش مصنوعی
🔸آیا میتوان الگوریتمهای هوش مصنوعی را به گونهای نوشت تا مانند انسان، دارای قوهی خیال یا درک کلی شوند؟
هوش مصنوعی در جدیدترین و بروزترین نسخههاش، قادر به تجزیه و تحلیل تمام وقایع حسی، خیالی و حتی مفاهیم کلی و نیمه مجرّده!
هوش مصنوعی، ماهیت انسان رو خوب میتونه تجزیه و تحلیل کنه ولی حقیقت انسان رو نه ..
🔺«استاد احمد فرحانی»
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 این بشر در یک سطح بینالمللی آبروی جمهوری اسلامی را خواهد برد. آنقدر روشن است که نه خط میخواهد، نه نشان...
پ.ن: به واکنشها دقّت کنید
@NafirNey
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تفأل آقای پزشکیان به قرآن در بدو ورود به ساختمان ریاست جمهوری
+آقای #پزشکیان به حجتالاسلام محمدی گلپایگانی: ببینید چی اومد!
قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم...
+: وای!
(ادامه قرائت آیه)
+ این که خیلی بده!
- آقای #مخبر: بد شد ها؟!
+آره بابا...
متن کامل آیه:
قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ؛
ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎیی ﺍﺯ ﺟﻦ ﻭ ﺍﻧﺲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ. ﻫﺮﮔﺎﻩ ﮔﺮﻭهی ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻧﺪ، ﻫﻢﻣﺴﻠﻜﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺧﻔﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭی ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺟﻤﻊ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﻥﮔﺎﻩ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻧﺸﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻤﺮﺍهی ﻛﺸﻴﺪﻧﺪ، ﭘﺲ ﻋﺬﺍﺑﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﮔﺮﺩﺍﻥ. ﺧﺪﺍ میﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺑﺮﺍب ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻣﺘﺎﻥ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭلی ﻧمیﺩﺍﻧﻴﺪ. (اعراف: ٣٨)
https://eitaa.com/tarbiat_hokmrani
هدایت شده از عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
هشتم مرداد روز بزرگداشت شیخ اشراق پایهگذار حکمت اشراق است. در دوره ای که فلسفه مورد هجوم غزالی و اشعریان بود، وی امتداد جریان فلسفه اسلامی و تلفیق آن با معارف شهودی را پیش برد و جان خویش را هم در این راه تقدیم کرد.
کتاب قلندر و قلعه از معدود آثار خواندنی است که تلاش دارد روایتی از زمانه و اندیشه های شیخ اشراق را ارائه دهد.
مطالعه این اثر را به همگان توصیه می کنم و ای کاش چنین آثاری در ارتباط با سایر حکما و متفکرین نیز نگارش میشد. پیش از آنکه دیگران روایت مغشوش خود را غلبه دهند.
https://eitaa.com/amin_asadpour
.
🔰"نویسنده یک جوان 20 سالهی کلّهخر بوده که یک روز همینجوری تصمیم میگیرد توریستی برود پاکستان! من که خودم متعلّق به آن دیارم، خیلی جگر نمیکنم -ما میگوییم جگر- که همچین کاری بکنم. در ادامه هم یک روایت خوشخوان از سفرش نوشته."
👇🏻👇🏻👇🏻
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#معرفی_کتاب
﷽
🔰 در دیار اقبال
*معرّفی کتاب «روزنامه پاکستان»
┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄
کتاب را در نمایشگاه کتاب تهران دیدم، در غرفه انتشارات سوره. چشمم را گرفت، بیشتر هم بخاطر طرح جلدش. سبز یک دست با یک «ــستان» در وسط، و دور نویسی با رسم الخط اردو.
راستش میخواستم ببینم نویسنده دقیقا چه دیده؟ آیا توانسته آنچه من دیدهام را تمام و کمال تصویر کند؟ البته که پاسخ را از قبل میدانستم.
کتاب را به ثمن ۲۸۰۰۰۰ ریال خریدم -صفرها هیچ قدرتی ندارند، البته فقط برای ریال. گذاشتم تا مثلا در فرصتی مناسب بخوانم. فرصتی که هم شما میدانید و هم من که مفهومی موهوم است. رابطه ما -یا حداقل من- با فرصتِ مناسب، رابطه پلنگ است و ماه. چه بسیار کارها را معطل کردم، تا فرصت مناسبش پیش بیاید و نشد، که پنجه به خالی زدم و در حسرت ماه ماندم...
حجم کتاب کم بود؛ آنقدر کم که وقتی وسط یک مهمانی خانوادگی آن را به شیخ -پدرم- معرّفی کردم، تا تمام شدن مهمانی همهاش را خوانده بود. البته او عادت دارد؛ هر کتابی را که دوست دارد، شروع به خواندش میکند و آهسته و پیوسته پیش میرود تا تمام شود. با همین روش یک دور تفسیر نمونه و المیزان را خوانده و همینطور کُتُب فقهی طویلی را که هر کسی حوصله نمیکند بخواند. اخیراً هم تا جلد 11 یا 12 حاشیه عروه آقای خویی را خوانده بود -تا جایی که من دیدم. اغلب، کتابهایی را که آرزو دارم که بخوانم، میدهم او بخواند؛ بعد از نماز صبح، کوسن مبل را برمیدارد، میگذارد کنار مبل و به آن تکیه میدهد -چون کلّاً با مبل حال نمیکند امّا کوسن آن، از متکّاهای معمولی گندهتر است- و میخواند و میخواند... تا زمانی که سرویسش برسد. او اصلاً خود را در بازی ماه و پلنگ نمیاندازد و دنبال فرصت مناسب نمیگردد. توضیح احوالات شیخ یک نوشتهی جدا میطلبد. برگردم به کتاب (:
نویسنده یک جوان 20 سالهی کلّهخر بوده که یک روز همینجوری تصمیم میگیرد توریستی برود پاکستان! من که خودم متعلّق به آن دیارم، خیلی جگر نمیکنم -ما میگوییم جگر- که همچین کاری بکنم. در ادامه هم یک روایت خوشخوان از سفرش نوشته.
بعضی چیزها را چپ و چول مطرح کرده و نظرات سیاسی خود را هم بعضاً قاطی نوشتهها به خورد خواننده داده؛ البته چاپ اوّل کتاب برای سال 1394 است و بعید میدانم که الآن که زمان زیادی گذشته بتواند از نظرات دفاع کند.
جاهایی را توصیف کرده به چشم دیدهام؛ مثل تفتان و کویته و لاهور، و البتّه کشمیر و مظفّرآباد و پیرچناسی -هنوز هم به یادآوردنِ عظمت ارتفاعات آن منطقه، نفسم را بند میآورد. آزاد کشمیر همهاش کوه است و درّه و رود، و اصلاً زمین صاف ندارد. بافت شهری هم جوری است که انگاره شهر را پاشیده باشند روی یکی از نقّاشیهای باب راس. خانهها سه دیوار دارد و دیوار پشتی، شیب کوه است. جادّهها دور کوهها پیچیدهاند، مثل مارهای گرسنه. کسی نیست که نداند منطقهی کشمیر، مورد مناقشه هند و پاکستان است؛ به همین علّت به این منطقه خیلی بیشتر از دیگر جاهای پاکستان رسیدگی شده تا حاکمیّت در مقابل اقدامات دولت هند کم نیاورد. این است که خطّ تلفن و اماکان تفریحی و جادّههای نسبتاً خوب در کشمیر وجود دارد. وگرنه وضعیّت جادّهها در مهمترین بخشهای کشور مثل لاهور و اسلامآباد، تعریفی ندارد.
نویسنده از چیزهایی هم گفت که کمتر راجع به آنها شنیده بودم. پرفسور عبدالسلام و فرقه احمدیّه و اینها. جالب اینکه خودْ منطقهی تحت حفاظت آنها را به چشم دیده و با مرشدان این فرقه دیدار داشته.
خلاصه که کتابِ کمحجم، جالب و خوشخوانی بود که خاطرات خوبی را هم برایم یادآوری کرد.
پ.ن: اطّلاعات اینجانب از پاکستان، از سال 2015 -که آخرین سفرم بود به آن دیار- بروزرسانی نشده. لذا ممکن است بعضی چیزها الآن تغییر کرده باشد.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#معرفی_کتاب