eitaa logo
🌷نغمه های فاطمیون🌷
116 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
266 فایل
🔴 آدرس ما 🔴 🌷نغمه های فاطمیون🌷 https://eitaa.com/Nagmahyefatamion 🧕کودکان آمر🙎‍♂️ @Koodakan_Amer 🌱تسنیم هدایت 🌱 https://eitaa.com/Tasnimhadayt 🔹ارتباط با خادم کانال و دریافت لینک گروه 👇👇 @Goleyas6111
مشاهده در ایتا
دانلود
✅دلایل عقلی ونقلی وجود امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف.
❇️درسها: امام حسین(ع) با قرائت آیه «وَمَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا» این درس را آموخت که در حرکت‌های توحیدی، کارگزاران امین و جان برکف لازم است و افراد ترسو، ضعیف‌النفس و ضعیف‌الایمان هرگز نمی‌توانند دین حق را یاری کنند و از ارزش‌های الهی پاسداری کنند. بایدنیروهای مخلص و تمام‌عیار را انتخاب کرد. منحرفان سیاسی که استقلال فکری، سیاسی و اقتصادی ندارند نمی‌توانند تا پایان مقاومت کنند و در یک کلام افراد گمراه در حرکت‌های هدایت‌آفرین عاجز و ناتوانند.
( تقدیم به حسین بن علی و یاران با وفایش) ❇️در خواست کمک از گمراهان؛ هرگز. [سوره الكهف (18): آيه 51] وَ ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً (51) و من گمراه كنندكان را دستيار خود نمىگيرم. ❇️نكته ها: کاروان حسین علیه السلام به «قصربنى مقاتل» رسید، بار و بُنه را از مرکبها به زمین نهادند تا اندکى رفع خستگى کنند، در آن نزدیکى چادرى به چشم مى خورد، که اسبى جلو آن ایستاده بود، وقتى حسین علیه السلام متوجه شد صاحب چادر عبید الله بن حرّ جُعفى است، او را براى یارى و همراهى نزد خویش فرا خواند، امّا در عین حالى که وى از ملاقات و یارى حسین علیه السلام کراهت داشت، به حضور رسید و در برابر دعوت آن حضرت، فقط حاضر شد اسب چالاک و شمشیر پر ارزش خود را در اختیار حسین علیه السلام قرار دهد، تا بدین وسیله از همراهى و یارى او معارف شود، ولى آن حضرت، این آیه را خواند: «وَ ما کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً/ من آن گونه نیستم، که گمراه کنندگان را مددکار (و یاور) خود بگیرم» (کهف/ 51). زیرا به نظر امام حسین علیه السلام در آن روز، اسلام به فداکارى و جانبازی احتیاج داشت ❇️❇️پيامها: 1️⃣ كارگزارانجامعه اسلامی بايد امين باشند. «ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً» 2️⃣ آنان كه در راه و خط خدايند، نبايد از منحرفان كمك بگيرند و بايد استقلال سياسى و اقتصادى خود را حفظ كنند. «ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً».
⚠️دلـــت‌پاڪــ‌باشــه⚠️ در یڪی از دانشگاه ها پیرامون سخنرانی میڪردم ناگهان دختری جوان از وسط جمعیت فریاد زد حاجاقااااااااااااا چرا شما حجاب راساختید؟!!!! گفتم ؛ حجاب ،بافته ذهن ما نیست‌ حجاب‌ را ما نساختیم بلڪه درڪتاب‌خدایافتیم گفت ؛ حجاب اصلامهم نیست چون ظاهر مهم نیست دل‌پاڪ باشه ڪافیه گفتم؛ آخه چرایه حرفی‌میزنی‌ڪه‌خودت هم قبول نداری؟!!!! گفت : دارم گفتم : نداری گفت : دارم گفتم : ثابت میڪنم‌ڪه‌این حرفی‌ڪه گفتی‌ خودت قبول‌نداری گفت : ثابت‌ڪن گفتم : ازدواج‌ڪردی گفت : نه گفتم : خدایا این خانم ازدواج نڪرده و اعتقاد داره‌ظاهرمهم نیست دل پاڪ باشه پس یه‌شوهر زشت زشت زشت قسمتش بفرما فریاد زد : خدانڪنه گفتم : دلش پاڪه گفت : غلط ڪردم حاج اقاااااااا 👤استاد قرائتی
🌷۱۵ آیه بر حجاب وعفت تاکید کرده: 🌷۱.به نامحرم نگاه نکنید و خود را ازنامحرم بپوشانید،۳۰ و۳۱ نور و۵۹ احزاب 🌷۲.حضرت مریم عفیف بود.۹۱انبیا و۱۲تحریم 🌷۳.یوسف ع از گناه فرار کرد.۲۴یوسف 🌷۴.دوست نامحرم نگیرید.۵ مائده 🌷۵.باآنانکه عفیف نیستندیادوست نامحرم میگیرند،ازدواج نکنید‌۲۵ نساء،۳نور 🌷۶.به زنا نزدیک نشوید‌۳۲ اسراء 🌷۷.ازدواج کنید،خدا بی نیازتان میکند.۳۲ نور 🌷۸.زنی بگیرید که عفیف باشد،۳۴ نساء 🌷۹.ازاین درخت نخوریدکه لباس بهشتی تون میریزد.۱۹ اعراف 🌷۱۰.مواظب باشیدشیطان لباستان را نگیرد.۲۷ اعراف 🌷۱۱.به کارهای زشت نزدیک نشوید.۱۵۱انعام 🌷۱۲.خودنمایی نکنید.۳۳ احزاب 🌷۱۳.صدایتان راجلوی نامحرم زیبانکنید.۳۲احزاب🌷
🌷۷ کلمه قرآن درموردحجاب: 🌷۱.یغضضن...۳۱نور.. به نامحرم نگاه نکنید 🌷۲.یحفظن فروجهن.......پاکدامن باشید 🌷۳.ولایبدین زینتهن‌‌‌‌.....................۳۱نور زینتتون رابه نامحرم نشان ندهید 🌷۴. ولایضربن بارجلهن..............۳۱نور باکفش صدادارجلب توجه نکنید 🌷۵. ولاتخضعن بالقول........۳۲ احزاب صداتون رازیبانکنید 🌷۶. ولاتبرجن.......................۳۳ احزاب خودنمایی نکنید 🌷۷.یدنین علیهن من جلابیبهن به زنان بگو خودرابپوشانند.۵۹ احزاب 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷اهمیت حجاب: 🌷۱.اولین دستور خدا به انسان: مواظب باش شیطان لباست را نگیرد.۲۷ اعراف 🌷۲.اول فرمودحجاب ، دوم فرمود،نماز وزکات................۳۳احزاب 🌷۳. دوبار ازحضرت مریم ع تجلیل کرد، هردوبار،فرمود: باحجاب وعفیف بود التی احصنت فرجها ۱۲تحریم و۹۱ انبیاء 🌷۴.حضرت زهرا سلام الله علیها: بهترین عبادت برای زن،حفظ حجاب است 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷سیمای زن در قرآن: 🌷1.آرام بخش................23 روم 🌷2.بامحبت.....................23روم 🌷3.رحمت برای خانواده...23روم 🌷4.لباس برای مرد........187بقره 🌷5.عاقل از 9 سالگی 🌷ماموریتها: 🌷1.نماز................................33احزاب 🌷2.حجاب وعفت...............33 احزاب 🌷3.تربیت خانواده......10و11 تحریم 🌷تربیت یک انسان،به قدرتربیت همه ثواب دارد من احیاهافکانمااحیاالناس جمیعا...۳۲ مائده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(بسم الله الرحمن الرحیم) ⏹ هر خلبانی👨‍✈️قبل از اینکه اختیار هواپیما 🛬رو بهش بدن ، باید مدتی پرواز آموزشی انجام بده. تا سال ۱۹۵۰ این آموزشها با هواپیمای🛩️ واقعی انجام میشد. این کار، سانحه های زیادی ایجاد کرد. از اون به بعد دستگاه شبیه‌ساز (سیمیلاتور) رو ساختند . 🔸 سیمیلاتور یه کابین داره دقیقاً مثل کابین هواپیما🛩️. خلبان👨‍✈️ در این محیط قرار میگیره و تمام حالات یک پرواز واقعی رو تجربه میکنه. هر خلبانی 👨‍✈️باید این دوره رو بگذرونه. نتیجه اخلاقی: 📌 مردم ۲۵۰ سال در محیط واقعی در کنار معصومین (ع)زندگی کردند ، اما در این مدت ، خیلی سانحه رخ داد ... *یک امام در محراب ،* *یک امام در گودال ،* *یک امام در زندان ...* به شهادت رسیدند! ✅ کار به *عصاره عالم خلقت* که رسید ، غیبت شروع شد ، زندگی مردم رفت توی سیمیلاتور ، و تا نمره قبولی رو نگیرند ، وارد فضای واقعی نمیشن. *👈 زندگی در کنار ولی فقیه ، شبیه‌سازی زندگی در کنار امام زمان(عج) می‌باشد . 🔔 کسی که در سیمیلاتور رد بشه (قطعاً) در واقعیت هم رد شده است. 🌸 خودشون فرمودند : *الرّادّ علیهم کالرادّ علینا* *کسی که جانشینان ما را رد کند ، ما را رد کرده است.* 💦 اينم شاهدش👇 💔 مسلم بن عقیل ، سیمیلاتور امام حسین(ع) بود ، کسانی که مسلم رو رها کردند ... باعث به شهادت رسیدن *اباعبدالله الحسین(ع)* شدند. *🌾پشتیبان ولی فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد .* (امام خمینی«ره»)🌹
💎 هر روز واقعه کربلا تکرار می شود؛ انسان باید مشخص کند که با حق است یا باطل؟ 🌸انسان هر راهی را بدون تقیّد و پایبندی به قرآن و سنّت برود، روز به روز تنزّل می‌‌کند و تاریخ از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعۀ طَفّ هر روز تکرار می‌شود؛ ☘️ زیرا هر روز حقّی غصب و یا احقاق می‌شود، و همیشه حقّ و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم با جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین(ع) است. 👈بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن. 📚در محضر بهجت، ج 2، ص 361،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️ ☑️پرسش: دليل عزاداري در الان براي اهل بيت عليهم السلام که 1400 سال پيش به شهادت رسيدند چيست ؟ چرا کسي که 1400 سال پيش شهيد شده است در اين زمان هم ما عزاداري ميکنيم؟ ◾️ پاسخ: فلسفه ي عزاداري اظهار حزن و ماتم است حزن در مصيبتي است که به ناحق بر ايشان وارد شده عزاداري، نشانه محبت است اين گريه گريه محبت و پيروي است عزاداري، در حقيقت زنده نگه داشتن روزي است که در آن خون خليفه خدا و انسان کامل و حجت خدا بر زمين ريخته شده لذا روز کمي نيست روز بسيار مهمي است و اگر در اين مصيبت انسان شب و روز گريه کند باز هم کم است. ▪️ به همين جهت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زيارت ناحيه مقدسه خطاب به امام حسين (علیه السلام) مي فرمايد اگر نبودم تا در کربلا جانم را فداي شما کنم در عوض در مصيبت شما شب و روز اشک مي ريزم و اگر اشکم تمام شد خون گريه مي کنم! عزاداري وسيله اي براي اظهار همدردي با معصومين (علیهم السلام) در مصيبتي است که بر ايشان وارد شده نوعي حمايت از مظلوم است و اينکه هميشه حس حمايت از مظلوم را در عزادار زنده نگه مي دارد. ▫️شخص عزادار به جايي مي رسد که خود را خونخواه امام مظلوم مي داند بلکه بالاتر اينگونه قلمداد مي کند که، خون خودش ريخته شده است لذا با عزاداري اعلام دادخواهي از خون آنها يا خون خود مي کند به همين جهت در زيارت عاشورا دو بار سخن از طلب ثار و يا خونخواهي به ميان آمده در يکجا «طلب ثارکم» آمده (خونخواهي شما اهلبيت علیهم السلام و در جايي بعدي «طلب ثاري» (خونخواهي خودم) آمده اين اوج نزذيکي عزادار با آن امام شهيد است که خود را نيز جزء شهداي رکاب حضرت مي بيند در يک فراز چنين مي گويد:«وَ أَنْ يرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍنَاطِقٍ بِالحَقّ مِنکُم»«ثاري» يعني خوني که خون‌ خواه‌ش من هستم. اما اين را هم مي‌داند که خودش به تنهايي نه قادر به خون‌خواهي امام از ظالمين جهان است و نه حق صدور حکم جهاد عليه آنان را دارد. ◾️لذا با حفظ مقام خون‌ خواه بودن براي خود، آن را به زمان ظهور موکول مي‌کند تا در معيت امام زمان عليه‌السلام به آن اقدام نمايد. اگر عزاداري نباشد به طور قطع راه و هدف معصومين که در زاه حق به شهادت رسيدند کم رنگ خواهد شد اين عزاداري است که براي ما روشن مي کند چه کسي؟ کجا؟ به دست چه کسي؟ و براي چه؟ به شهادت رسيده است به همين جهت است که امام خميني (ره) فرمودند: اين محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ▪️ شخص عزادار سعي مي کند به جهت غشق و محبت زياد خود به ايشان دايما حس همدري، و حزن و اندوه را در دل خود از طريق عزاداري و اشک ريختن بر مصايب ايشان، با شور و حرارت زنده نگه بدارد و مطمئنا از اين کار لذت برده و نشاط معنوي خاصي به دست مي آورد چرا که مي داند با اين عمل، دل محبوب را به دست آورده و معشوق را از خود راضي مي کند آثار تربيتي زيادي نيز بر اين عزاداري مترتب است از جمله اينکه او به خود اجازه نمي دهد به عنوان عزادار و محب آن امام معصوم، هر کاري دلش خواست انجام دهد و سعي در همسو شدن با آن امام معصوم مي کند. ▫️عنوان عزادار بودن، خود، حجاب و پرده اي ميان او و گناه قرار مي دهد به نوعي شخص عزادار در خيمه عزا، حود را واکسينه مي کند واکسن در برابر هواهاي نفساني و خرچه او را در برابر امامش قرار مي دهد عزاداري نوعي توسل به امام معصوم است تا ويروس هاي شهوات و نيروهاي شيطاني نتوانند او را از دين جدا کنند. عزادراي بسيار کمک شاياني در خفظ ايمان شخص ميباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️ ☑️پرسش: آیا حضرت سید الشهداء هنگام مواجهه با دشمن، نمی‌توانستند با تصرّف تکوینی، دشمن خود را نابود کنند؟ اگر می‌توانستند، چرا از آن قدرت خود استفاده نکردند و با فریاد «هل من ناصر ینصرنی» و امثال آن، از مردم یاری می‌خواستند؟ ◾️ پاسخ: اباعبدالله الحسين(عليه السلام) در واقعه عاشورا نه تنها از ولايت تكويني خود استفاده نكردند،بلكه از ياري و كمك ملائكه و جنينان هم استفاده نكرده اند،اينكه چرا آن حضرت از اين عوامل استفاده نكردند،مي توان گفت: اوّلاً 📌هر چند امامان(عليهم السلام) از امدادهاي الهي برخوردار بوده اند، اما جز به ضرورت از آن استفاده نمي كردند و بنا بر اين بوده كه به صورت عادي و طبيعي، امور را حل و فصل نمايند. ثانياً 📌در جريان واقعة كربلا با وجود اعلام آمادگي فرشتگان و جنيان، حضرت به خاطر مصالحي آن را نپذيرفتند. امام صادق(عليه السلام) مي فرمايد: "چهار هزار فرشته به زمين آمدند تا همراه با امام حسين(عليه السلام) جهاد كنند اما حضرت به آنها اجازة‌ جنگ نداد".[1] ✍️دليل عدم پذيرش حضرت از امدادهاي غيبي، گشودن باب امتحان بين مردم و اتمام حجت و درس شهادت و ايثار به شيعيان و بيمه كردن اسلام براي هميشه بوده. اگر صحنة عاشورا به وقوع نمي پيوست، چهرة افرادي چون شمر و يزيد و عمر سعد پديدار نمي گرديد، از طرفي جوهرة شخصيتي افرادي چون: حبيب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه بر ملا نمي شد. تقدير الهي بر اين تعلق گرفته بود كه آيين محمدي(صلي الله عليه و آله) با خون حسين(عليه السلام) و يارانش جاودانه گردد و باقي بماند: "حسين مني و أنا مِن حسين" ناظر به اين معني است و امام حسين(عليه السلام) راضي به قضا و قدر الهي و تسليم امر پروردگار است و همان را در جريان كربلا به فعليت در آورد. ثالثاً 📌حضرت مي توانست با اذن پروردگار و با يك اشاره و با استفاده از ولايت تكويني،‌ به آساني بر دشمن پيروز گردد، اما تقدير چيز ديگر بود. 🌱امام صادق(عليه السلام) فرمود:‌"وقتي امام حسين(عليه السلام) از مدينه بيرون رفت، بسياري از ملائكه با وسائل جنگي خدمت حضرت آمدند و سلام كردند و گفتند: اي حجت خدا بر جميع خلايق، بعد از جدّ و پدر و برادر خود. حق تعالي توسط ما جدّ تو را در موارد بسيار ياري كرد. اكنون ما را به ياري تو فرستاده است. حضرت فرمود:‌وعده گاه ما و شما موضعي است كه حق تعالي براي شهادت و دفن من مقرر فرموده و آن كربلا است". 🌱در ادامه در روايت آمده است: "جنيان به خدمت حضرت رسيدند و گفتند: اي سيد و بزرگ ما، ما شيعيان و ياروان توييم. آن چه خواهي بفرما تا اطاعت كنيم و اگر بفرمايي،‌جميع دشمنان تو را در همين ساعت هلاك كنيم،‌ بي آن كه متحمل رنج شوي. حضرت با اشاره به آيه اي از قرآن كه مسئلة مرگ و حتمي بودن آن را مطرح كرده فرمود: اگر توقف نمايم و بيرون نروم، خداوند اين خلق را به چه چيز امتحان خواهد كرد؟ جنيان گفتند: اي حبيب خدا، اگر نه آن بود كه اطاعت امر تو واجب و مخالفت تو حرام است، ‌جميع دشمنانت را پيش از آن كه به تو برسند مي كشتيم. حضرت فرمود: به خدا سوگند،‌قدرت ما بر ايشان از قدرت شما بيشتر است،‌ ولي مي خواهيم حجت خدا را بر خلق تمام كنيم.[2] ✍️بنا بر اين روايت مشخص مي شود كه آن حضرت قدرت اعمال ولايت تكويني را داشته اند،اما بنابر مصلحتي(اتمام حجت بر مردم) آن را اعمال نكرده اند. ▪️امام حسين(عليه السلام) در پاسخ به پيشنهاد عبدالله بن جعفر در انصراف از هجرت به عراق فرمود: در رؤيا پيامبر خدا را ديده ام و به من فرمان داده همين كار را انجام دهم. شايسته همين است كه بروم.[3] پي نوشتها: [1]. بحارالانوار، ج 45، ص 220. [2]. بحارالانوار، ج 44، ص 331؛ منتهي الامال، ص 300. [3]. ابومخنف، وقعه الطف، ص 156.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسیر حکمت هفتم 👇