Omid.mp3
2.65M
#ازدواج_تنهامسیری 19
✅ انسان مومن هیچ وقت امیدش رو از دست نمیده.
باید خجالت های نابجا رو کنار گذاشت...
🌺 حاج آقا حسینی
❌نماینده شجاع
✅ نظر امام علی(ع) در مورد #مالک_اشتر:
«مالک! مالک چه بود! به خدا اگر کوه بود، کوهی بود جدا از دیگر کوهها و اگر سنگ بود، سنگی بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد. خدا رحمت کند #مالک را، او برایم چنان بود که من برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم.
آدم خوب بودن دلیل بر نماینده، رییس جمهور یا سیاستمدار خوب بودن نیست.
حکومت اسلامی، مالک اشتر میخواهد.
#مالک_اشتر سپر بلای علی(ع) بود بخاطر همین #رهبر_انقلاب فرمودند:
آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست - حالا آن مسند هر چه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد - خودش را #سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد،(شجاع باشد)
فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این میشود یک انتخابات خوب.
این نظر و معیار را با نامزدهای انتخاباتی پیش رو مقایسه کنید.
خود از این مجمل بخوان حدیث مفصل
⚘ @Nahjolbalaghe2
درفراق مالک
✅✅«و للّه درّ مالک و ما مالک لو کان من جبل لکان فندا، و لو کان من حجر لکان صلدا، أما و اللّه لیهدّنّ موتک عالما و لیفرحنّ عالما، على مثل مالک فلتبک البواکى، و هل مرجوّ کمالک، و هل موجود کمالک، و هل قامت النّساء عن مثل مالک».
(نهج البلاغه، نامه ۳۸)
✅یعنى خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند مرگ تو اى مالک جهانى را ویران و جهانى را شاد مى سازد یعنى اهل شام را خوشنود و عراق را خراب مى گرداند، بر مردى مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاورى مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسى هست، آیا زنان از نزد طفلى بر مى خیزند که مانند مالک شود.
(ر. ک: ترجمه و شرح نهج البلاغه(فیض الاسلام)، ج ۵، ص ۹۹۰- ۹۹۱).
⚘ @Nahjolbalaghe2
094.الشرح.mp3
249.8K
✅ سوره شرح
🎤استاد خلیل الحصری
⚘ @Nahjolbalaghe2
#صوتقرآن
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✅ادامه تفسیر سوره واقعه مى دانیم زوج همیشه به جنس مذکر و مؤنث گفته نمى شود، بلکه به امورى که قر
✨
✅ادامه تفسیر سوره واقعه
تعبیر به جَنّاتِ النَّعِیمِ انواع نعمتهاى مادى و معنوى بهشت را شامل مى شود.
ضمناً، این تعبیر مى تواند اشاره به این باشد که، باغهاى بهشت تنها کانون نعمت است، بر خلاف باغهاى دنیا که گاه وسیله زندگى و زحمت است، همان گونه که حال مقربان در آخرت با حالشان در دنیا متفاوت است; زیرا مقام والایشان در این دنیا، توأم با مسئولیتهائى است، در حالى که در سراى دیگر تنها مایه نعمت است.
بدیهى است منظور از قرب در اینجا قرب مقامى است نه قرب مکانى ; چرا که خداوند مکان ندارد و از ما به ما نزدیکتر است.
آیه بعد، به چگونگى تقسیم نفرات آنها در امم گذشته و این امت، اشاره کرده، مى گوید: گروه کثیرى از امتهاى نخستین اند (ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِینَ).
و گروه اندکى از امت آخرین (وَ قَلِیلٌ مِنَ الْآخِرِینَ).
ثُلّة چنان که راغب در مفردات مى گوید: در اصل به معنى قطعه مجتمع از پشم است، سپس به معنى جماعت و گروه به کار رفته است.
بعضى نیز آن را از ثَلَّ عَرْشُهُ (تختش فرو ریخت و حکومتش قطع شد) گرفته و آن را به معنى قَطَعَهُ مى دانند، و در اینجا به قرینه مقابله با وَ قَلِیلٌ مِنَ الْآخِرِینَ به معنى قطعه عظیم است.
طبق این دو آیه، گروه زیادى از مقربان از امتهاى پیشینند، و تنها کمى از آنها از امت محمّد(صلى الله علیه وآله) مى باشند.
ممکن است در اینجا این سؤال پیش بیاید که، چگونه این مسأله با اهمیت فوق العاده امت اسلامى سازگار است؟ با این که خدا آنها را بهترین امت خطاب کرده و فرموده: کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّة... .(۱۸)
پاسخ این سؤال با توجه به دو نکته روشن مى شود: نخست این که، منظور از مقربان همان سابقون و پیشگامان در ایمانند، مسلم است که در امت اسلامى پیشگامان در پذیرش اسلام در صدر اول، گروه اندکى بودند که نخستین آنها از مردان على (علیه السلام) و از زنان خدیجه بود، در حالى که کثرت پیامبران پیشین و تعداد امتهاى آنها و وجود پیشگامان در هر امت، سبب مى شود که آنها از نظر تعداد فزونى یابند.
دیگر این که، کثرت عددى دلیل بر کثرت کیفى نیست، و به تعبیر دیگر ممکن است تعداد سابقون این امت کمتر باشند، ولى از نظر مقام بسیار برتر، همان گونه که در میان خود پیامبران نیز تفاوت است: تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى بَعْض: ما بعضى از رسولان را بر بعض دیگرى برترى دادیم .(۱۹)
ذکر این نکته نیز لازم به نظر مى رسد که، ممکن است بعضى از مؤمنان در زمره پیشگامان در ایمان نباشند، اما داراى صفات و ویژگیهاى دیگرى باشند که، آنها را همردیف سابقون قرار مى دهد، و از نظر پاداش و اجر همردیف آنها هستند، لذا در بعضى از روایات از امام باقر(علیه السلام) چنین نقل شده: نَحْنُ السّابِقُونَ السّابِقُونَ وَ نَحْنُ الآخِرُونَ: ما پیشگامان پیشگام، و ما آخرون هستیم .(۲٠)
و در روایتى از امام صادق(علیه السلام) آمده است که، به جمعى از پیروان خود خطاب کرد فرمود: أَنْتُمُ السّابِقُونَ الاَوَّلُونَ، وَ السّابِقوُنَ الآخِرُونَ، وَ السّابِقُونَ فِى الدُّنْیا إِلى وِلایَتِنا، وَ فِى الآخِرَةِ إِلَى الْجَنَّةِ:
شما سابقون نخستین و سابقون آخرین هستید، در دنیا پیشگام در ولایت ما بودید و در آخرت پیشگام در بهشتید .(۲۱)
این نکته نیز لازم به یادآورى است که، بعضى تعبیر به اولین و آخرین را به اولین امت اسلام و آخرین امت اسلام تفسیر کرده اند، طبق این تفسیر همه مقربان از امت اسلامند.
اما این تفسیر، نه با ظاهر آیات سازگار است، و نه با روایاتى که در ذیل این آیات وارد شده که، افرادى از امم پیشین را بالخصوص به عنوان سابقون اولین معرفى کرده است.
⬇️📚
⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
#تفسیرسورهواقعه
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✅ادامه تفسیر سوره واقعه تعبیر به جَنّاتِ النَّعِیمِ انواع نعمتهاى مادى و معنوى بهشت را شامل مى
✨
✅ادامه تفسیر سوره واقعه👇
📚 ۱ ـ إِذا منصوب به ظرفیت است، و ناصب آن لیس است که در آیه دوم آمده، مثل این که مى گوئیم: یَوْمَ الْجُمْعَةِ لَیْسَ لِی شُغْلٌ ، این احتمال نیز داده شده که، ناصب آن أُذْکُر مقدر بوده باشد، و یا جمله کان کذا و کذا ( کشاف ، ذیل آیه مورد بحث) ولى احتمال اول از همه مناسبتر است.
۲ ـ مؤنث بودن کاذِبة به خاطر آن است که در تقدیر نفس کاذبة یا قضیة کاذبة است (ضمناً لام در لوقعتها را بعضى براى تقویة دانسته اند، ولى ظاهر این است که لام براى تعدیه است).
۳ ـ خافِضَةٌ رافِعَةٌ خبر مبتداى محذوفى است و در اصل هِىَ خافِضَةٌ رافِعَةٌ بوده است.
۴ ـ خصال ، جلد ۱، صفحه ۶۴ ـ نور الثقلین ، جلد ۵، صفحه ۲٠۴.
۵ ـ طور، آیه ۱٠.
۶ ـ مرسلات، آیه ۱٠.
۷ ـ حاقه، آیه ۱۴.
۸ ـ مزمل، آیه ۱۴.
۹ ـ قارعه، آیه ۵.
۱٠ ـ در ترکیب این جمله احتمالات متعددى داده اند که از همه مناسبتر این است که گفته شود: أَصْحابُ الْمَیْمَنَة مبتدا است و ما استفهامیه مبتداى دوم، و أَصْحابُ الْمَیْمَنَة خبر آن است، و مجموعاً خبر مبتداى اول مى باشد و فاء در آغاز جمله به عنوان تفریع و تفسیر است.
۱۱ ـ هر چند در آیات بعد به جاى أَصْحابُ الْمَشْئَمَة ، أَصْحابُ الشِّمال آمده است.
۱۲ ـ در ترکیب این آیه و آیه بعد، احتمالات فراوانى داده شده: نخست این که: السابقون اول مبتدا است، و دومى توصیف یا تأکید آن است، و اولئک المقربون مبتدا و خبر مى باشد که مجموعاً خبر است براى السابقون ، بعضى نیز احتمال داده اند که: السابقون السابقون مبتدا و خبر است، و شبیه شعر معروف ابوالنجم است که مى گوید: أَنَا أَبُوالنَّجْمِ، وَ شِعْرِی شِعْرِی ، که در واقع یک نوع توصیف عالى است، این احتمال نیز داده شده که السابقون اول به معنى سابقون در ایمان و السابقون دوم به معنى سابقون به سوى بهشت بوده باشد که باز هم مبتدا و خبر خواهد بود.
۱۳ ـ این معنى در حدیثى از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است (مجمع البیان، جلد ۹، صفحه ۲۱۵).
۱۴ ـ تفسیر مراغى ، جلد ۲۷، صفحه ۱۳۴.
۱۵ ـ تفسیر نور الثقلین ، جلد ۵، صفحه ۲٠۶.
۱۶ ـ تفسیر نور الثقلین ، جلد ۵، صفحه ۲٠۹.
۱۷ ـ فِی جَنّاتِ النَّعِیمِ (جار و مجرور) ممکن است متعلق به مقرّبون باشد، و یا متعلق به محذوفى که حال است براى ضمیر در مقرّبون و در تقدیر چنین است: کائنین فى جنّات النعیم و یا خبر بعد از خبر.
۱۸ ـ آل عمران، آیه ۱۱٠.
۱۹ ـ بقره، آیه ۲۵۳.
۲٠ ـ تفسیر صافى ، ذیل آیات مورد بحث.
۲۱ ـ تفسیر صافى ، ذیل آیات مورد بحث.
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🍃 ✅شرح نامه ۱۹( مکارم شیرازی ) 🔹از نامه هاى امام(عليه السلام) است که به بعضى از فرماندهانش نگاشته.
✨
✅ادامه شرح نامه ۱۹
بديهى است اين گونه رفتار با افرادى که مسلمان نيستند ولى در سايه حکومت اسلامى بايد زندگى سالمى داشته باشند، بهترين رفتار است; از يک سو به آنان آرامش مى دهد و هر گونه فکر طغيان و سرکشى را از وجودشان بر مى چيند و از سويى ديگر رفتار حکومت اسلامى را حمل بر ضعف و ناتوانى که ممکن است آن هم سرچشمه طغيان گردد نخواهند کرد. اين بهترين طريق رفتار با اين اقليت هاست.
روشن است آنچه امام(عليه السلام) در اين نامه بيان فرموده منحصر به اشخاص و يا زمان و مکان معينى نيست بلکه برنامه حساب شده اى است که در همه جا کارآيى دارد، بلکه مى توان گفت حکومت نسبت به افراد خودى نيز بايد همين گونه معامله کند. اگر زياد در مقابل آنها نرمش نشان دهد، ممکن است حمل بر ضعف او کنند و گروهى جرأت بر قانون شکنى پيدا نمايند و اگر قوانين را با خشونت و شدت اجرا کند، سبب رميدن مردم و از دست دادن عشق و علاقه آنها نسبت به حکومت خواهد شد. به هر حال اعتدال در ميان نرمش و خشونت، يکى از اصول ثابت مديريت و فرماندهى در تمام سطوح است.
حتى در مورد خداوند و سياست الهى نسبت به بندگان همين اصل رعايت شده و خداوند متعال آنها را بين خوف و رجا نگه مى دارد، قرآن مجيد مى فرمايد:
✨ «(نَبِّئْ عِبادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحيمُ * وَأَنَّ عَذابِي هُوَ الْعَذابُ الاَْلِيمُ);
اى پيامبر! بندگانم را آگاه کن که آمرزنده مهربان منم * و (اينکه) عذاب من همان عذاب دردناک است».(5)
و در دعاى معروف افتتاح مى خوانيم:
🍃 «وَأَيْقَنْتُ أَنَّکَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فِي مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَأَشَدُّ الْمُعَاقِبِينَ فِي مَوْضِعِ النَّکَالِ وَالنَّقِمَة;
يقين دارم تو در جاى رحمت، ارحم الراحمين و در جاى کيفر، اشد المعاقبين هستى».
بعضى از مفسّران نهج البلاغه در اينجا سؤالى مطرح کرده اند و آن اينکه امام(عليه السلام) چگونه دستور مى دهد که غير مسلمانان را زياد به خود نزديک نکن در حالى که قرآن با صراحت مى گويد: آنهايى که از درِ جنگ با شما در نيامدند و شما را از سرزمين خود آواره نساختند (و هيچ گونه عداوت و دشمنى با شما نداشتند) خداوند از نيکى با آنها و اجراى عدالت در حقشان نهى نمى کند
✨ (لا يَنْهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذينَ لَمْ يُقاتِلُوکُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِيارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِم).(6)
🔸پاسخ اين ايراد روشن است و آن اينکه امام(عليه السلام) نمى فرمايد به آنها نيکى نکن، بلکه مى فرمايد اعتدال را رعايت کن;
نه بيش از حد نزديک شوند که جرأت بر مخالفت پيدا کنند و نه دور شوند که سبب رنجش و طغيانشان گردد.
🔹نکته:
اسلام و اهل ذمه:
🔻رابطه اسلام و مسلمين را با غير مسلمانان مى توان در چهار صورت خلاصه کرد:
1. اهل ذمه: آنها صاحبان کتب آسمانى هستند که در داخل کشورهاى اسلامى به صورت اقليتى مذهبى زندگى مى کنند هرگاه آنها تظاهر بر خلاف قوانين اسلام نکنند و به مسلمين احترام بگذارند مسلمانان نيز موظّفند آنها را محترم بشمارند. حکومت اسلامى نيز موظف است جان و مال و ناموس آنها را حفظ کند.
ذمه به معناى پيمان است در واقع آنها پيمان هم زيستى مسالمت آميز با مسلمين دارند که يکى از شرايطش پرداختن ماليات کوچک و مختصرى است به نامه «جزيه» که در برابر اين وجه مختصر، حکومت اسلامى خدمات مهمى را در مورد آنها متعهد است و همان گونه که در نامه بالا ديديم، امير مؤمنان على(عليه السلام) نامه اعتراض آميزى به فرماندارش در مناطقى که اهل ذمه بودند مى نويسد و او را دعوت به خوش رفتارى با آنها مى کند.
احکام اهل ذمه در کتب فقهى در ذيل کتاب جهاد به صورت گسترده آمده است.
2. کفار حربى: آنها همان گونه که از نامشان پيداست کسانى هستند که در حال جنگ با مسلمانانند و به همين دليل نه تنها احترامى ندارند بلکه مسلمانان مأمور به جهاد در مقابل آنان هستند.
احکام کفّار حربى نيز در فقه اسلام در
کتاب الجهاد به طور مشروح آمده است
3.کفار معاهد:
🌱ادامه دارد...
⚘ @Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
12.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣ انقلاب ۵۷ چرا شکل گرفت؟
برنامه گلخانه با حضور استاد مدرسییان
#دهه_فجر
#فجر_سلیمانی
🌧 ۰۰۰﷽۰۰۰ 🌧
🌴🌖 یا اَیَّهَا الَّذِینَ آمَنوا لِمَ تَقولونَ
مالا تَفعَلون
↩️ای کسانی که ایمان آوردید چراچیزی را می گویید که عمل نمی کنید ؟
✨سوره ی صف ایه ۲✨
❌♨️چرا سخنی می گوئید
که عمل نمی کنید
⚠️یکی از بدترین بلاهایی که ممکن است بریک جامعه مسلط شود ،
♨️بلای سلب اطمینان است ۰♨️
↙️ عامل اصلی
آن جدایی گفتار از کردار است ۰
مردمی که می گویند وعمل نمی کنند ،هرگز نمی توانند به یکدیگر اطمینان کنند ودربرابر مشکلات هماهنگ باشند؛
هرگز برادری وصمیمیت درمیان آنها حاکم نخواهد شد وهرگز ارزش وقیمتی نخواهند داشت ۰
📣وهیچ دشمنی از آنان
حساب نمی برد۰
💬🖍هنگامی که غارتگران لشکر شام ،مرزهای عراق را مورد تاخت وتاز قراردادندوخبربه گوش علی علیه السلام رسید ،سخت ناراحت شد ،
📚خطبه ای خواند وبه مردم عراق فرمود :
❌♨️ای مردمی که بدنتان باهم وخواهشهایتان مختلف است ؛
سخنانتان هنگامی که لاف دلیری می زدید، سنگهای سخت را نرم می کند،
در حالی که کردارتان دشمنانتان را به طمع می اندازد۰
چون در بزم نشینید،دعوی رزم آوری می کنیدوچون جنگ چهره نماید؛از آن می گریزید ۰
📚❌در حدیثی از امام باقرعلیه السلام می خوانیم :
کسی که مردم را به عدالت دعوت کند ،در حالی که خودش عادل نباشد ،حسرتش در روز قیامت زیاد است ۰و اظهار تاسف می کند که چرامن در مورد فرمان خدا کوتاهی کردم۰
👇دقت کنید:
🌴🌖 کَبُرَ مَقْتًا عِندَاللهِ اَن تَقولوا
مالا تَفعَلون
در نزد خدا بسیار مغبوض است
که چیزی را بگویید
که به جا نمی آورید۰
✨سوره ی صف آیه ۳✨
منبع
❌⁉️مسئولان محترم این آیه
خط قرمزِ عملکردهای شماست
😔😔 با قرآنی باشید ۰۰۰۰۰۰
که به آن قسم خوردید۰‼️‼️
🌧 ۰۰۰﷽۰۰۰ 🌧
🌴🌖 یا اَیَّهَا الَّذِینَ آمَنوا لِمَ تَقولونَ
مالا تَفعَلون
↩️ای کسانی که ایمان آوردید چراچیزی را می گویید که عمل نمی کنید ؟
✨سوره ی صف ایه ۲✨
❌♨️چرا سخنی می گوئید
که عمل نمی کنید
⚠️یکی از بدترین بلاهایی که ممکن است بریک جامعه مسلط شود ،
♨️بلای سلب اطمینان است ۰♨️
↙️ عامل اصلی
آن جدایی گفتار از کردار است ۰
مردمی که می گویند وعمل نمی کنند ،هرگز نمی توانند به یکدیگر اطمینان کنند ودربرابر مشکلات هماهنگ باشند؛
هرگز برادری وصمیمیت درمیان آنها حاکم نخواهد شد وهرگز ارزش وقیمتی نخواهند داشت ۰
📣وهیچ دشمنی از آنان
حساب نمی برد۰
💬🖍هنگامی که غارتگران لشکر شام ،مرزهای عراق را مورد تاخت وتاز قراردادندوخبربه گوش علی علیه السلام رسید ،سخت ناراحت شد ،
📚خطبه ای خواند وبه مردم عراق فرمود :
❌♨️ای مردمی که بدنتان باهم وخواهشهایتان مختلف است ؛
سخنانتان هنگامی که لاف دلیری می زدید، سنگهای سخت را نرم می کند،
در حالی که کردارتان دشمنانتان را به طمع می اندازد۰
چون در بزم نشینید،دعوی رزم آوری می کنیدوچون جنگ چهره نماید؛از آن می گریزید ۰
📚❌در حدیثی از امام باقرعلیه السلام می خوانیم :
کسی که مردم را به عدالت دعوت کند ،در حالی که خودش عادل نباشد ،حسرتش در روز قیامت زیاد است ۰و اظهار تاسف می کند که چرامن در مورد فرمان خدا کوتاهی کردم۰
👇دقت کنید:
🌴🌖 کَبُرَ مَقْتًا عِندَاللهِ اَن تَقولوا
مالا تَفعَلون
در نزد خدا بسیار مغبوض است
که چیزی را بگویید
که به جا نمی آورید۰
✨سوره ی صف آیه ۳✨
منبع
❌⁉️مسئولان محترم این آیه
خط قرمزِ عملکردهای شماست
😔😔 با قرآنی باشید ۰۰۰۰۰۰
که به آن قسم خوردید۰‼️‼️
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✍🏻ادامه #سوره_اعراف_آیه_123
#تفسیر_نور
☘قالَ فِرْعَوْنُ آمَنْتُمْ بِهِ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَکُمْ إِنَّ هذا لَمَکْرٌ مَکَرْتُمُوهُ فِی الْمَدِینَهِ لِتُخْرِجُوا مِنْها أَهْلَها فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ«123»☘
🍃فرعون(به ساحران)گفت:آیا پیش از آن که به شما اجازه دهم به او ایمان آوردید؟قطعاً این نیرنگی است که شما در این شهر اندیشیده اید تا اهلش را از آن بیرون کنید.پس به زودی خواهید فهمید!(که با چه کسی طرف هستید و چه کیفری خواهید شد.)🌸🍃
💠پیام ها💠
1-✅در استعمار فرهنگی حکومت ها،آزادی اندیشه و حقّ انتخاب عقیده از مردم سلب می شود. «قالَ فِرْعَوْنُ آمَنْتُمْ بِهِ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَکُمْ»🌸🍃
2-✅یکی از شیوه های طاغوت ها،تهمت زدن به مردان حقّ است. «إِنَّ هذا لَمَکْرٌ مَکَرْتُمُوهُ» حتّی به کارگزاران خود اعتماد ندارند و هر حرکت معنوی را سیاسی می بینند،چنانکه در جای دیگر،فرعون ساحران را شاگرد موسی می شمرد.🌸🍃
«إِنَّهُ لَکَبِیرُکُمُ الَّذِی عَلَّمَکُمُ السِّحْرَ»[27]
3-✅طاغوت ها از حس وطن دوستی و عواطف مردم،در مسیر اهداف خود سوءاستفاده می کنند. «لِتُخْرِجُوا مِنْها أَهْلَها»🌸🍃
4-✅تهدید به قتل و شکنجه،از ابزار سلطه ی طاغوت هاست. «فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ»🌸🍃
#سخن_ناب_روز
«أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا إِنَّهُ لَیسَ لِأَنْفُسِکمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا؛ آیا آزاده ای نیست که این خرده طعام مانده در کام (دنیا) را رها کند و آن را برای آنان که در خور آن هستند، فرو گذارد؟ برای جان های شما بهایی جز بهشت نیست پس آن را جز به بهشت نفروشید.»
نهج البلاغه حکمت ۴۵۶
✅✅حضرت استاد آیه الله جوادی آملی حفظه الله فرمودند لماظه یعنی :گوشت لابه لای دندان را میگویند آیا آزاد مردی نیست که از گوشت لای دندان بگذرد آن هم گوشت تازه که نیست گوشت لابه لای داندان است که پهلوی از آن خورده این پست جایی است که پهلوی برآن نشسته و از آن پست هر طوری که خواسته(اختلاس دزدی...)استفاده میکرده لذا قرآن میفرماید👇👇
💢سوره حضرت ابراهیم علیه السلام آیه۴۵: وَ سَكَنْتُمْ في مَساكِنِ الَّذينَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَ تَبَيَّنَ لَكُمْ كَيْفَ فَعَلْنا بِهِمْ وَ ضَرَبْنا لَكُمُ الْأَمْثالَ
و شما در منازل ستمگران پيش از خود مسكن گزيديد و مشاهده كرديد كه عاقبت ما چه بر سر آنها آورديم و بر شما سرگذشت آنها را مثل آورديم (تا مگر عبرت گيريد و از كار زشت و ستمگرى دست كشيد، ولى هرگز پند نگرفته و بيدار نشديد).💢
👌✅شما جای ظالمین نشسته اید(پهلوی) این آیه نفرموده جای گذشتگان نشستین میفرماید جای ظالمین نشستین این خودش هشدار است یعنی ظلم آنها سبب سقوط آنان شده حواستان بخودتان باشد که اگر شما هم بخواهید راه آنان را پیش ببرید شما هم تعویض میشوید
#استاد_جوادی_آملی_حفظه_الله
🌻حضور در #راهپیمایی؛ دستور صریح #قرآنی)🌻👇
🔵«.... وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّارَ»( توبه/120).
آیه شریفه، بر این نکته تاکید دارد که مسلمانان باید #دسته_جمعی به مسیری گام نهند که دشمن را به خشم می آورد. و این اقدام جزو عمل صالح بشمار می رود....
🔵در عصر کنونی ،حضور در صحنه های انقلاب اسلامی ،از جمله راهپیمایی ها،مصداق این آیه است.
✅چون #حضور و حمایتِ مردمرم؛ #قدرت_نرم_حکومت اسلامی و عامل#امنیت است.
✅👊ولی امر مسلمین،حضرت #آیت_الله_خامنه ای(دامت برکاته) در خطبه های نماز جمعه(27 دیماه1398)، حضوربی نظیر و منسجم مردم ایران در #تشییع_سردار_سلیمانی و فریاد انتقام خواهی را #سوخت حقیقی #موشکهای شلیک شده به پایگاه آمریکا در عین الاسد،معرفی میکند.
🌻👊حضور در راهپیمایی= #قدرت_نرم_و_امنیت ایران👊🌻
👊🌸در41سالگی انقلاب،همه می آییم🌸👊
علی اکبر صیدی
Shab4Fatemieh1-1398[04].mp3
7.78M
🔸حاج قاسم کجایی؟ 😭💔
❤️این فتح مبین از توست
راه اربعین از توست
ای شیر حسینی، فرزند خمینی 💚
🔹بانوای: حاج میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ | صدای ماندگار سید مرتضی آوینی در توصیف شخصیت و قیام امام خمینی
🔺 فیلم کمتر دیده شده