eitaa logo
نمادان‌‌|♾️🇮🇷🌐|
432 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
3.9هزار فایل
﷽ هوالظاهر نمادان 🌐 شبکه نشر و هم‌رسانی 🗃 کشکول اطلاعات و محتوا کاربردی 💬دانشی‌ حوزوی‌،دانشگاهی 💭بینشی 🔅معرفی و افق‌گشایی آثار درسگفتار صوت کتاب نرم‌افزار کانال سایت نظریات دانشمندان اساتید و نخبگان 📲zil.ink/namadan 📮اشتراک با ما 🇮🇷 @NamDan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست. 🖊رهبر معظم انقلاب 🕖 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
🔰آزاداندیشی در نگاه رهبری8⃣ 💠دوری از اختلافات 🔻از اختلافات باید توبه و استغفار کنیم. اختلاف به ما ضربه می‌زند. اختلاف گاهی با برانگیختن احساسات قومی و مذهبی و محلی و سیاسی است؛ گاهی با به کشمکش رساندن اختلافات فکری است. ❗️اختلاف فکری ممکن است وجود داشته باشد، ایرادی هم ندارد؛ اما نباید به کشمکش برسد. 🔻 این‌که ما به بعضی از کسانی که بر ضد اعتقادات مردم، بر ضد حقایق موجود جامعه و بر ضد تاریخ صحیح قلم‌فرسایی‌های اغواگر می‌کنند، اعتراض می‌کنیم، به خاطر همین است؛ و الا ما با بیان آزاد، مسأله و مشکلی نداریم. 📌بیانات‌ در دیدار کارگزاران نظام1384/08/08 ☑️کانال اطلاع‌رسانی کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه 📌@korsi_azadandishi_hozavi ➖➖➖➖➖➖️➖️➖️
🔰آزاداندیشی در نگاه رهبری 9⃣ 💠جدال و مراء 🔻چنانچه نباید بجای مناظره، به «جدال و مراء»، گرفتار آمد و بجای آزادی، به دام هتاکی و مسئولیت‌گریزی لغزید. ❗️آن روز که سهم «آزادی»، سهم «اخلاق» و سهم «منطق»، همه یکجا و در کنار یکدیگر اداء شود، آغاز روند خلاقیت علمی و تفکر بالنده دینی در این جامعه است و کلید جنبش «تولید نرم افزار علمی و دینی» در کلیه علوم و معارف دانشگاهی و حوزوی زده شده است. 📌پاسخ به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی1381/11/16 💠مهمل‌گویی نه بلکه نوآوری 🔻من کسی را به آنارشیزم علمی و به مهمل‌گویی علمی توصیه نمی‌کنم. 🔻 در هر زمینه‌ای، کسانی که از دانشی برخوردار نیستند، اگر بخواهند به خیال خودشان نوآوری کنند، به می‌افتند. 🔻ما در زمینه برخی از علوم انسانی و معارف دینی این را می‌بینیم. آدم‌های ناوارد بدون این‌که از ذخیره و سواد کافی برخوردار باشند، وارد میدان می‌شوند و حرف می‌زنند و به خیال خودشان نوآوری می‌کنند؛ که در واقع نوآوری نیست، است. 🔴 بنابراین در زمینه مسائل علمی، من این را توصیه نمی‌کنم. باید فراگرفت؛ اما نباید صرفاً مصرف کننده فرآورده‌های علمی دیگران بود. باید علم را به معنای حقیقی کلمه تولید کرد. 📌بیانات در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر1379/12/09 ☑️کانال اطلاع‌رسانی کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه 📌@korsi_azadandishi_hozavi ➖➖➖➖➖➖️➖️➖️
حوزه علمیه؛چیستی،گذشته،حال و آینده.pdf
454.7K
📖 کتاب «حوزه علمیه؛ چیستی، گذشته، حال و آینده » تألیف آیت الله اعرافی، در بهار سال 1395 توسط انتشارات اشراق و عرفان به چاپ رسیده است. ✍️ کتاب در چهار بخش چیستی،گذشته، حال و آینده، به بررسی حوزه علمیه پرداخته و در آن مباحثی از قبیل: رسالت حوزه و نقش حوزه در تمدّن‌ساز نسبت حوزه با مردم و حکومت و دانشگاه مسیر تحوّل علمی حوزه‌ها نقاط قوّت حوزه آسیب‌شناسی حوزه فرصت‌های پیشروی حوزه، مطرح شده است. 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
🔰فهرست کتاب صوتی 📚« جمهوری اسلامی ایران» 🎙راوی: بهروز رضوی 📻منبع: ایران صدا 🔻معرفی کتاب صوتی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2074 🔻نمونه صوت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2075 🔻مقدمه https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2077 🔻فصل اول: اصول کلی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2079 🔻فصل دوم: زبان، خط، تاریخ و پرچم رسمی کشور https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2082 🔻فصل سوم: حقوق ملت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2084 🔻فصل چهارم: اقتصاد و امور مالی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2086 🔻فصل پنجم: حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2089 🔻فصل ششم: قوه مقننه https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2091 🔻فصل هفتم: شوراها https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2094 🔻فصل هشتم: رهبر یا شورای رهبری https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2096 🔻فصل نهم: قوه مجریه https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2099 🔻فصل دهم: سیاست خارجی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2101 🔻فصل یازدهم: قوه قضائیه https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2103 🔻فصل دوازدهم: صداوسیما https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2106 🔻فصل سیزدهم: شورای عالی امنیت ملی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2108 🔻فصل چهاردهم: بازنگری در قانون اساسی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2111 @sajjadmirzaei_ir
CamScanner ۲۰۲۴-۰۴-۲۹ ۱۴.۴۱.pdf
443K
تلخیص قاعده لوکان لبان الفائق
🔰فهرست کتاب صوتی 📚« » 🎙راوی: سیدحامد نجم الهدی 📻منبع: ایران صدا 🔻معرفی کتاب صوتی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2050 🔻نمونه صوت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2051 🔻فصل اول: پیشگفتار https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2053 🔻فصل دوم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2056 🔻فصل سوم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2058 🔻فصل چهارم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2060 🔻فصل پنجم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2065 🔻فصل ششم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2067 🔻فصل هفتم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2070 🔻فصل هشتم https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2072 @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخوند صورتی! این هفته یه جایزه داریم.💥 از اونجایی که فتنه‌باز این قسمت یه تپه نمکه، جایزه ته خیار رو براش کنار گذاشتیم 🥒🧂 🔻قسمت سوم فتنه‌باز 🔴 فتنه‌باز این قسمت رو ببین و برای دوستانت تعریف کن 😉 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید
در منقبت حضرت محمد ص و حضرت علی ع مصطفای احمدی، خیر البشر، بدر الدجی سرور و سالار عالم کیست الا مصطفی نفس و همتای محمد کیست الا مرتضی مرتضی گفتا منم عبد عبید مصطفی ✍🏻سجاد میرزائی @sajjadmirzaei_ir
💎شهید مطهری و طلبگی💎 💢طلبگی چه دارد که شهید مطهری فرمود اگر وارد این رشته نمی‌شدم خود آن را و جانشین آن را نداشتم؟ 🔸️يادم هست ، در زماني كه در قم تحصيل مي‏كردم ، يك روز خودم و تحصيلاتم‏ و راهي را كه در زندگي انتخاب كرده‏ام ارزيابي مي‏كردم ، با خود انديشيدم‏ كه آيا اگر بجاي اين تحصيلات ، رشته‏اي از تحصيلات جديد را پيش مي‏گرفتم‏ بهتر بود يا نه ؟ طبعا با روحيه اي كه داشتم و ارزشي كه براي ايمان و معارف معنوي قائل بودم اولين چيزي كه به ذهنم رسيد اين بود كه در آن‏ صورت وضع روحي و معنوي من چه مي‏شد ؟ فكر كردم كه الان به اصول توحيد و نبوت و معاد و امامت و غيره ايمان و اعتقاد دارم و فوق العاده اينها را عزيز مي‏دارم ، آيا اگر يك رشته از علوم طبيعي و يا رياضي يا ادبي را پيش گرفته بودم چه وضعي داشتم ؟ به خودم جواب دادم كه اعتقاد به اين اصول و بلكه اساسا روحاني واقعي‏ بودن وابسته به اين نيست كه انسان در رشته‏هاي علوم قديمه تحصيل كند . 🔸️بسيارند كساني كه از اين تحصيلات محرومند و در رشته‏هاي ديگر تخصص دارند ، اما داراي ايماني قوي و نيرومند هستند و عملا متقي و پرهيزكار و احيانا حامي و مبلغ اسلام اند و كم و بيش مطالعات اسلامي هم دارند ، احيانا ممكن‏ بود من در آن رشته‏ها بر زمينه‏هايي علمي براي ايمان خود دست مي‏يافتم بهتر از آنچه اكنون دست يافته‏ام . آن ايام ، تازه با حكمت الهي اسلامي آشنا شده بودم و آن را نزد استادي‏ - كه بر خلاف اكثريت قريب به اتفاق مدعيان و مدرسان اين رشته صرفا داراي يك سلسله محفوظات نبود ، بلكه الهيات اسلامي را واقعا چشيده و عميق ترين انديشه‏هاي آن را دريافته بود و با شيرين ترين بيان آنها را بازگو مي‏كرد مي‏آموختم . لذت آن روزها و مخصوصا بيانات عميق و لطيف و شيرين استاد از خاطره‏هاي فراموش ناشدني عمر من است . 🔸️در آن روزها با همين مسأله كه آن ايام با مقدمات كامل آموخته بودم‏ آشنا شده بودم ، قاعده معروف " الواحد لا يصدر منه الا الواحد " را آن‏ طور كه يك حكيم درك مي‏كند درك كرده بودم ( لا اقل به خيال خودم ) ، نظام قطعي و لا يتخلف جهان را با ديده عقل مي‏ديدم ، فكر مي‏كردم كه چگونه‏ سؤالاتم و چون و چراهايم يك مرتبه نقش بر آب شد ؟ و چگونه مي‏فهمم كه‏ ميان اين قاعده قطعي كه اشياء را در يك نظام قطعي قرار مي‏دهد ، و ميان‏ اصل " لا مؤثر في الوجود الا الله " منافاتي نديده آنها را در كنار هم و در آغوش هم جا مي‏دهم ، معني اين جمله را مي‏فهميدم كه " الفعل فعل الله‏ و هو فعلنا " و ميان دو قسمت اين جمله تناقضي نمي‏ديدم ، " امر بين‏ الامرين " برايم حل شده بود ، بيان خاص صدرالمتألهين در نحوه ارتباط معلول با علت و مخصوصا استفاده از همين مطلب براي اثبات قاعده " الواحد لا يصدر منه الا الواحد " فوق العاده مرا تحت تأثير قرار داده و به وجد آورده بود ، خلاصه يك طرح اساسي در فكرم ريخته شده بود كه زمينه‏ حل مشكلاتم در يك جهان بيني گسترده بود ، در اثر درك اين مطلب و يك‏ سلسله مطالب ديگر از اين قبيل ، به اصالت معارف اسلامي اعتقاد پيدا كرده بودم ، معارف توحيدي قرآن و نهج البلاغه و پاره‏اي از احاديث و ادعيه پيغمبر اكرم و اهل بيت‏ اطهار را در يك اوج عالي احساس مي‏كردم . در اين وقت فكر كردم ديدم اگر در اين رشته نبودم و فيض محضر اين‏ استاد را درك نمي‏كردم همه چيز ديگرم چه از لحاظ مادي و چه از لحاظ معنوي‏ ، ممكن بود بهتر از اين باشد كه هست ، همه آن چيزهايي كه اكنون دارم‏ داشتم و لااقل مثل و جانشين و احيانا بهتر از آن را داشتم ، اما تنها چيزي‏ كه واقعا نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين طرح فكري بود با نتايجش ، الان هم بر همان عقيده‏ام . 📚 عدل الهی ص ۱۰۰. 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پای درس استاد شهيد آیت‌الله مطهری قدس سره الشریف الان معلوم نیست ما در عصر برق از نظر آسایش روح از مردم عصر چراغ موشی بهتر باشیم .. وای به روزی که بگردی و یک وجدان پیدا نکنی، نه یک عقلی که بگوید خدا، نه یک عقلی که بگوید عدالت، عقل و زبان کار درستی نمی‌کنند برای آدم. وای به حال آن روزی که روحی که روح خدا در آن باشد، وجدانی که در آن وجدان عدالت باشد پیدا نشود... 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
در ستایش امام جعفر صادق ع صادق آل محمد جعفر بن باقر است جز احادیث، صاحب «مصباح» و «توحید» جعفر است او اباعبدالله ثانی بود بعد از حسین مبدأ احیای دین هم از حسین و جعفر است هم مفضل هم زراره، ابن مسلم، هم هشام هم فضیل و ابن حیان، جمله کار جعفر است جمله خاصه، جمله عامه، تحت دِین جعفرند هم وکالت، هم نیابت، اجتهاد از جعفر است. ✍🏻سجاد میرزائی @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بررسی ویژگی‌های شیعه از منظر امام جعفر صادق علیه السلام 🎙 حجت الاسلام ناصر رفیعی 📎 📎 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
💠 روز 💠 💎نکوهش جدال 🌼 الإمامُ الصّادق عليه السلام: المؤمنُ يداري و لا يماري. 🌸 مؤمن مدارا می کند و نمی ستیزد. 📚 بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۲۷۷. •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
🔰فهرست کتاب صوتی 📚« » بخش اول 🎙راوی: رضا خضرایی 📻منبع: ایران صدا 🔻معرفی کتاب صوتی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2013 🔻نمونه صوت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2014 🔻مقدمه و گفتار اول: گونه های مختلف بحث درباره مسئلهٔ امامت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2016 🔻گفتار دوم: اهمیت شناخت چهره و سیرهٔ حقیقی ائمه ع https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2018 🔻گفتار سوم: فلسفه و هدف امامت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2020 🔻گفتار چهارم: انسان ۲۵۰ سالهٔ مبارز https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2022 🔻گفتار پنجم: دوران های چهارگانه امامت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2026 🔻گفتار ششم: بررسی برههٔ آغازین دورهٔ چهارم امامت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2032 @sajjadmirzaei_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژگیهای شیعیان 🌼وصیت امام صادق علیه‌السلام به ابن‌جندب در مورد شیعیان 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
🔰فهرست کتاب صوتی 📚« » بخش دوم 🎙راوی: رضا خضرایی 📻منبع: ایران صدا 🔻معرفی کتاب صوتی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2035 🔻نمونه صوت https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2036 🔻 گفتار هفتم: حیات سیاسی امام صادق ع https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2038 🔻 گفتار هشتم: اقدامات حادّ ائمه ع و برخورد با علما و شعرای درباری https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2042 🔻 گفتار نهم: امامزادگان انقلابی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2044 🔻 گفتار دهم: تقیه https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2048 @sajjadmirzaei_ir
💠 روز 💠 💎ممْراز تا هفت نسل پاک نمی‌شود💎 🌼 قال الامام الصّادق علیه‌السلام: الْمِمْرَازُ لَا یَطِیبُ إِلَی سَبْعَةِ آبَاءٍ وَ قِیلَ لَهُ وَ أَیُّ شَیْءٍ الْمِمْرَازُ فَقَالَ الرَّجُلُ یَکْتَسِبُ مَالًا مِنْ غَیْرِ حِلِّه فَیَتَزَوَّجُ بِهِ أَوْ یَتَسَرَّی بِهِ فَیُولَدُ لَهُ فَذَاکَ اَلْوَلَدُ هُوَ اَلْمِمْرَازُ . 🌸 ممراز تا هفت نسل پاک نمی‌شود. گفته شد که ممراز چیست؟ حضرت فرمود: این است که مردی مال غیر حلالی را به دست آورد، و با آن ازدواج کند یا فرزندی برایش به دست آید؛ این بچه همان ممراز است. 📚 الكافی، ج۵، ص ۲۲۵. 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
🔰آزاداندیشی در نگاه رهبری0⃣1⃣ 💠مرز تعادل 🔻حرف اصلی ما امروز این است که نه با توقف در گذشته و می‌توان به جایی رسید، نه با و شالوده‌شکنی و هرج و مرج اقتصادی و عقیدتی و فرهنگی می‌توان به جایی رسید؛ هر دو غلط است. 🔻؛ همان نهضت آزادفکری که ما دو، سه سال قبل مطرح کردیم و البته دانشجوها هم استقبال کردند؛ اما عملا آن کاری را که من گفته بودم، انجام نشده است؛ نه در حوزه، نه در دانشگاه. من گفتم کرسی‌های آزاداندیشی بگذارید. البته حالا اینجا الان یادم آمد که در گزارش‌های مربوط به دانشگاه‌های سمنان خواندم که خوشبختانه مجموعه‌های فعال دانشجویی در سمنان با همدیگر مناظرات آزاد دارند. اگر این گزارش که به من دادند، دقیق باشد، بسیار چیز مثبت و خوبی است. 📌بیانات در دیدار دانشگاهیان سمنان1385/08/18 ☑️کانال اطلاع‌رسانی کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه 📌@korsi_azadandishi_hozavi ➖➖➖➖➖➖️➖️➖️
🔻گعده ای برای حل سوالات راهبردی در مورد مسیر و هویت طلبگی: 👈 روش صحیح هدف گذاری و برنامه ریزی در مسیر طلبگی 👈روش مواجهه با بحران ها در این مسیر 👈 تاثیر استعداد و علاقه در مسیر علمی و عملی طلبه و... پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه + گفتگوی صمیمانه در ✳️با حضور استاد سید مصطفی حسینی نسب زید عزه ⭕️سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ از ساعت: ۱۷:۳۰ الی ۱۹ مکان: خیابان گلستان نبش کوچه چهارم 🔻لوکیشن دقیق👇 https://nshn.ir/f37bsJ0H_xQQMI @zehnpooya 💠➖💠➖💠➖💠➖💠➖💠 ڪاناݪ جامع علوم اسلامی استاد حـسینۍنسبـــ 🆔 @hoseininasab 🌐http://eitaa.com/hoseininasab
🔰فهرست فرازهایی از 📚« » قسمت اول 🔻جلسه ۱ تبیین مفهوم انسان ۲۵۰ ساله https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1830 🔻جلسه ۲ منشور حکومت علوی«انگیزه های حکومت» https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1834 🔻 جلسه ۳ نقش امام رضا ع در زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار-۱ https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1836 🔻 جلسه ۴ نقش امام رضا ع در زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار-۲ https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1839 🔻 جلسه ۵ نقش امام رضا ع در زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار-۳ https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1841 🔻 جلسه ۶ هدف قیام حسینی https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1844 🔻 جلسه ۷ نگاه به تاریخ با نظریه انسان ۲۵۰ ساله https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1846 🔻 جلسه ۸ ائمه ما دائما درحال مبارزه و جهاد بودند https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1850 🔻 جلسه ۹ بیانی از سوره مبارکه عصر و اعجاز امام حسین ع در کربلا https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1852 🔻 جلسه ۱۰ نقش امام سجاد ع در زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار-۱ https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/1856 @sajjadmirzaei_ir
💠 روز 💠 💎 دنیاطلبی و آخرت‌طلبی 💎 🌼 قالَ رَجُلٌ لاِءَبی عَبدِ اللّه سلام الله علیه: وَاللّه ِ إنّا لَنَطلُبُ الدُّنيا ونُحِبُّ أن نُؤتاها، فَقالَ : تُحِبُّ أن تَصنَعَ بِها ماذا؟ قالَ : أعودُ بِها عَلى نَفسی و عِيالی ، و أصِلُ بِها ، و أتَصَدَّقُ بِها ، وأحُجُّ وأعتَمِرُ. فَقالَ سلام الله علیه: لَيسَ هذا طَلَبَ الدُّنيا ، هذا طَلَبُ الآخِرَةِ. 🌸 مردی به امام صادق سلام الله علیه عرض کرد :به خدا سوگند ما در پی دنیا هستیم و دستیابی به آن را دوست داریم. آن حضرت پرسید:می‌خواهی با آن چه کنی؟ گفت:می‌خواهم زندگی خود و خانواده ام را تأمين و صله رحم کنم و صدقه دهم و حج و عمره بگزارم. امام سلام الله علیه فرمودند: این، دنیا طلبی نیست، این آخرت طلبی است. 📚 الکافی ج۵ ص۷۲. مفاتیح الحیاة ص۵۸۴. 🔰کانال حوزه علمیه تربت حیدریه 🆔 @hozehtorbat
🔍 | 🔰 «انــقـلـاب فــرهــنـگـی ١» 🔸سال ٨٨ و به دنبال فتنۀ بزرگ و عجیب جریان غرب‌گرا، ظلم بزرگی به نظام اسلامی رواداشته شد و رأیِ نمایان جمهور مردم با ناجوانمردی نادیده گرفته شد و با صدها دروغ، آشوب بزرگی تا سرحد براندازی نظام برپا شد. ◽️ در این رابطه افراد زیادی از جمله سعید حجاریان گرفتار قانون شدند. ایشان پس از ماهها زندانی شدن در تاریخ سوم شهریور همان سال نامۀ دفاعیه‌ای به دادگاه چهارمِ مجرمان این خیانت بزرگ نوشت و ضمن این که اعتراف می‌کرد که «شعارهای وهن آلود و قانون شکنی‌های بی‌سابقه دشمن را به طمع انداخت» و بابت این خیانت از ملت شریف ایران پوزش می‌طلبید، انحرافاتی که از او و امثال او سر زده بود را به گردن «علوم انسانی غربی» انداخت. ◽️می‌گفت من «تئوری ماکس‌وبر دربارۀ سلطانیسم را که معتقد است بر بسیاری از امپراطوری های شرقی این شیوه از حکومت جاری بوده و یک حاکم پاتریمونیال تیولدار و تعدادی حامیان وی که هر کدام خیل عظیمی از تحت الحمایگان را یدک می‌کشیده اند نظام سلطه را در سراسر قلمرو سرزمین مستقر کرده بودند» بر شرایط ایران تحلیل کردم و بدین وسیله باعث انحراف بزرگی در تحلیل اوضاع کشور شدم. ◽️او ضمن این که می‌نوشت : «شورای عالی انقلاب فرهنگی ومسئولان آموزش عالی کشور همه در این انحراف بی‌تقصیر نیستند» می‌گفت «عده‌ای از فعالان سیاسی عالما عامدا با توجه به پیامدهای یک نظریه آن‌را در سطح دانشگاه، احزاب و جامعه اشاعه می دهند که اینجا بر مسئولین ذیربط است که با پیگیری شواهد و قرائن ردپای این گونه افراد را پیگیری کنند و قانون را در مورد آنها اجرا نمایند» ◽️در جمع بندی می‌گوید : «احساس رعب در نزد اندیشمندان غربی موجب ذلّت نفس و پذیرش بی قید و شرط نظریات آنان می شود وحضرت امام (ره) به ما آموختند که روی پای خود بایستیم و مقهور شرق و غرب نشویم و رمز توفیق ما تا کنون همین بوده است» 🔸تقریباً یک سال پس از اعتراف او، رهبر معظم انقلاب در ٢٩ مهرماه ١٣٨٩ فرمودند : «اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز را‌یج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رایج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت می‌شوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار می‌گیرند. حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامه‌ریزی، برای زمینه‌سازی‌های گوناگون» ┄┅••؛••┅┄ 🔸این یک حکایت واقعی است. ما داریم توسط این علوم استثمار می‌شویم و به ضعف و ذلت کشیده می‌شویم. امروز هم شرایط تغییری نکرده است و همین روالها جاری است و پیکر عزیز این کشور دائماً با این سموم تهدید می‌شود و جلوی پیشرفت ما گرفته می‌شود. این دقیقاً خلاف «آزاداندیشی» واقعی و فرمول پرتکرار استضعاف امثال این ملت مظلوم است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به روح بلند همۀ مجاهدان اندیشۀ ناب اسلامی ☘️@faslefarhang