eitaa logo
نردبان فقاهت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
42 ویدیو
88 فایل
رضاحسینی ارتباط با ادمین @Rezahosseini7575 انتشار مطالب حوزوی، دروس خارج فقها، ادبیات، اصول، فقه
مشاهده در ایتا
دانلود
شرائع الاسلام 107.mp3
7.96M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه نوزدهم» 107 @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 108.mp3
10.86M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیستم» 108 🔸 نماز در فَرو سنجاب 🔹 وَبَر أرانب و ثَعالب 🔸 انسان که غیر مأکول اللحم است، پس چگونه موی او برای لباس مصلی مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ 🔹 پنج قسم انصراف: ۱) انصراف ظهوری: بالإجماع حجت است ۲) انصراف بدوی: بالإجماع حجت نیست ۳) انصراف تیقّنی ۴) انصرافی که موجب نقل است ۵) انصرافی که موجب اشتراک لفظی است این سه مورد آخر اختلافی است ولی مرحوم آخوند قائل است که علی الأقوی حجت می‌باشد 🔹 نظر امام خمینی در مورد مجسمه و اشکال آیت الله تبریزی به ایشان 🔸 پوشیدن حریر محض برای رجال در نماز منهی است و نهی در عبادات مفسد است 🔹 آیا خنثی می‌تواند در حریر محض نماز بخواند؟ (نکته‌ای اصولی) 🔸 تمسّک به عموم در غیر مورد مخصّص 🔹 لباس حریر در هنگام حرب (جنگ) 🔸 احکام ثانویه حاکم بر احکام اولیه است 🔹 اشکالی به «مطلقاً» در عبارت شرایع 🔸 برخی معتقدند که مسموعات أقوی از مکاتبات است 🔹 هر مسموعی از هر مکتوبی أقویٰ نیست 🔸 صلاة در ثوب مغصوب @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 109.mp3
6.75M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌یکم» 109 🔸 نماز در لباس غصبی 🔹 اگر غاصب نماز اذن به نماز در لباس غصبی بدهد، حکمش چیست؟ 🔸 جواز تخصیص به منفصل عقلی (بحث اصولی) 🔹 مخصّص لفظی و مخصّص عقلی 🔸 نماز در حذائی که «یَسْتُرُ ظَهر القدم» چه حکمی دارد؟ 🔹 برخی گفته‌اند: فعل معصوم صامت است و از آن «حکم الزامی و وجوب» را متوجه نمی‌شویم و اگر معصوم کاری را انجام ندهد، نهایتاً «عدم الوجوب» را برداشت می‌کنیم 🔸 استحباب نماز در «النعل العربیة» @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 110.mp3
5.78M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌دوم» 110 🔸 کفایت نماز در ثوب واحد 🔹 درع و خمار، پوششِ لازم برای نساء 🔸 برخی گفته‌اند که فعل معصوم دلالت بر جواز میکند و تکرار فعل معصوم، دلالت بر استحباب می‌کند 🔹 مبنای دشوار حاج آقا حسین قمی در عدالت 🔸 ستر عورت در صلاة @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 111.mp3
5.69M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌سوم» 111 🔹 پوشش أمه و صبیه در نماز 🔸 اگر أمه در وسط نماز آزاد شد یا صبیّه در اثناء صلاة به بلوغ رسید، باید خمار بر سر خود بیندازد؟ 🔹 «فعل کثیر» هادم و ماحیِ صورت صلاتیه است 🔸 قید «بما لا یبطل الصلاة» را چرا ذکر نمود؟ 🔹 کراهت نماز در لباس مشکی 🔸 نهی از نماز در قلنسوة سوداء 🔹 اشکال برخی اخباریین بر مشکی‌پوشیدن برای سیدالشهدا (علیه‌السلام) 🔸 جماعتی از فقها علت نهی از لباس مشکی را این دانسته‌اند که مشکی در آن دوران شعار عباسیّین بوده 🔹 تفکیک احکام فرهنگیِ دین از احکام فرافرهنگی 🔸 مقابله پهلوی با تمییز سادات از غیر سادات @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 112.mp3
6.04M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌چهارم» 112 🔹 ادامه بحثِ «مکروهات لباس مصلّی» 🔸 اشتمال صمّاء 🔹 فرق عمامه مسلمین با مشرکین و کفّار 🔸 تحنّک در نماز 🔹 مرحوم فیض کاشانی قائل به حرمت تحنّک در زمانِ حاضر می‌باشد (زیرا عنوان لباسِ شهرت پیدا کرده است) 🔸 عبارات صاحب جواهر در مورد تحنّک 🔹 لثام و نقاب در صلاة 🔸 نماز در قباء مشدود کراهت دارد، إلا فی الحرب 🔹 خواندنِ فقه عامّه چه اهمیتی دارد؟ @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 113.mp3
8.76M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌پنجم» 113 🔸 وجودِ تماثیل بر لباس مصلّی کراهت دارد 🔹 تصویر گُلی بر روی انگشتر امام کاظم (علیه‌السلام) 🔸 نظرِ ابن‌ادریس در مسأله 🔹 الجمع مهما أمکن أولی من الطرح (جمع عرفی بین روایات) 🔸 مکان مصلّی 🔹 ملک عین و ملک منفعت 🔸 در بیع و شراء ملک عین است ولی اجاره ملک منفعت است 🔹 اقسام إذن 🔸 اباحه شرعی و اباحه مالکی 🔹 اشکال صاحب مدارک به محقق حلّی 🔸 مثال‌هایی برای «شبه اُجرت» 🔹 اقسام اباحه: اباحه صریح، اباحه به فحوی (به اولویّت)، اباحه به شاهد حال 🔸 چون فحوی را قسیم شاهدِ حال قرار داده، لذا مشخص می‌شود که در این متن اینها غیر همدیگر هستند 🔹 اشکالی از «مدارک الأحکام» و «مسالک الأفهام» به محقق حلّی 🔸 نظر فضل بن شاذان در مورد نماز در مکان مغصوب، مخالف دیدگاهِ مشهور است 🔹 اگر مالک به غاصب یا غیر غاصب اذن داد، نماز در آن مکان چه حکمی دارد؟ 🔸 جاهل به موضوع غصب 🔹 جاهل به حکم غصب 🔸 خواندنِ نماز در حال خروج از دارِ غصبی @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 114.mp3
9.34M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌و‌ششم» 114 🔸 فاصله بین زن و مرد هنگام نماز 🔹 قید «تصلّی» بیانگر چه مسأله‌ای است؟ 🔸 نکته‌ای از صاحب حدائق در مورد «لا ینبغی» 🔹 حائل بین زن و مرد 🔸 آیا ظلمت یا فقد البصر، «حائل» محسوب می‌شود؟ 🔹 خاطره‌ای به نقل از مرحوم اشتهاردی در مورد نماز در مسجدِ بالاسر 🔸 قبر دو تاجر در مسجد بالاسر 🔹 نجاست مکان مصلّی در چه مواردی مانعی ندارد؟ 🔸 ابوالصلاح حلبی قائل به «لزومِ طهارتِ مساجد سبعه» است 🔹 رعایت ادبِ صاحب حدائق نسبت به ابوالصلاح حلبی 🔸 سید مرتضی قائل است که تمام مکان مصلی باید طاهر باشد @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 115.mp3
10.52M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌وهفتم» 115 🔹 مکان‌هایی که نماز در آن کراهت دارد 🔸 معنای کراهت در ما نحن فیه 🔹 کراهت صلاة در حمّام 🔸 علّت‌هایی که برای کراهت صلاة در حمام ذکر کرده‌اند، ثابت نیست 🔹 ابوالصلاح حلبی نماز در حمام را حرام دانسته است 🔸 حدیثِ مدرج 🔹 نکته‌ای ادبی پیرامون «اختصاص» 🔸 نماز در «معاطن الإبل» و «مساکن النمل» کراهت دارد 🔹 برخی از «مساکن النمل» تعدّی به مساکن سایر حیوانات هم نموده‌اند 🔸 تمسّکا بإطلاق اللفظ 🔹 نماز «بین المقابر» کراهت دارد، ولی در مواردی استثناء شده 🔸 منطور از «بیوت النیران» چیست؟ 🔹 نماز در «بیوت المجوس» با نماز در «بیت فیه مجوسی» چه تفاوتی دارد؟ 🔸 نماز در مقابل بابِ مفتوح @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 116.mp3
5.62M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌وهشتم» 116 🔹 سجده بر چه چیزهایی جایز نیست؟ 🔸 چرا قید «بالعادة» را مطرح کرد؟ 🔹 سجده بر قطن و کتان چه حکمی دارد؟ 🔹 نکته‌ای پیرامون أخذ به مخالفتِ عامه 🔸 اشکالی در حمل برخی روایات بر تقیّه 🔹 عبارات محقق حلّی در مورد یکی از مرجّحات 🔸 طعن شیخ مفید نسبت به مخالفت با عامّه 🔹 ما من مسألة فقهیة (کنایه از قلّت) که اهل‌سنت با هم اختلاف نظر دارند @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 117.mp3
6.35M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه بیست‌ونهم» 117 🔸 سجده بر «وَحَل» جایز نیست 🔹 در صورتی که «ما لا یصح السجود» در اختیار نداشت، چگونه سجده کند؟ 🔸 المیسور لا یسقط بالمعسور 🔹 سجده بر کاغذ 🔸 کلمه «کواغذ» در روایت آمده است 🔹 مقصود از «ابوالحسن» در این روایت، امام هادی (علیه‌السلام) می‌باشد، زیرا راوی «علی بن مهزیار» است 🔸 عرض بدون معروض محال است (نگاه عقلی و عرفی) 🔹 فرق «بیت» با «دار» 🔸 «علم اجمالی» در اصول پایین‌تر از علم تفصیلی است، بر خلافِ علم اجمالی در فلسفه 🔹 علم یعنی وضوح ولی اجمال یعنی مبهم‌بودن؛ پس آیا علم اجمالی تناقض نیست؟ (پاسخی در حلقات شهید صدر داده شده) 🔸 چهار نظریه در مورد حقیقتِ علم اجمالی (حلقه ثالثه شهید صدر) 🔹 علم اجمالی در شبهه محصوره و غیرِ محصوره @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 118.mp3
3.38M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ام» 118 🔹 نمازهای مستحبی اذان و اقامه ندارد 🔸 اذان در لغت 🔹 پنج قول در مورد اذان و اقامه 🔸 آیا نماز قضا هم اذان و اقامه دارد؟ 🔹 اذان و اقامه زنان «آهسته» باشد (فتوای محقق حلی) 🔸 اشکالی به اطلاقِ فتوای محقق حلی 🔹 توضیحی پیرامون «شرطان» در عبارت مذکور @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 119.mp3
6.94M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌و‌یکم» 119 🔸 اذان و اقامه در کدام نمازها بیشتر تأکید شده؟ 🔹 نمازهای نافله اذان دارد؟ 🔸 «نماز‌های واجبِ غیر یومیه» اذان و اقامه دارد؟ سه بار گفتنِ «الصلاة» فقط در مورد نماز آیات وارد شده، ولی فقها تعمیم داده‌اند (البته برخی مانند صاحب مدارک چنین تعمیمی را صحیح ندانسته‌اند) 🔹 اذان و اقامه در نمازهای قضا 🔸 نماز فرادا در صورت خواندن نماز جماعت 🔹 اگر وارد مسجد شود و نماز جماعت تمام شده، می‌تواند به اذان و اقامه آنها اکتفا کند؟ @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 120.mp3
7.6M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ دوم» 120 🔹 شرایط مؤذّن 🔸 مجنون و اراده استعمالیه 🔹 آیا اسلام شرط مؤذن است یا ایمان؟ 🔸 شرطِ ذکورت به اطلاقی که محقق بیان کرده، صحیح است؟ 🔹 چه ملاکی برای ممیّز وجود دارد؟ 🔸 در مورد ویژگی‌های مؤذن چه اموری استحباب دارد؟ 🔹 برخی مانند آیت الله سیستانی، گناه صغیره‌ را هم مخلّ به عدالت می‌دانند 🔹 وظیفه کسی که اذان و اقامه یادش رفته و وارد نماز شده، چیست؟ میتواند برگردد و اذان و اقامه بگوید؟ 🔸 تفاوت بینِ ارتزاق و اجرت @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 121.mp3
6.09M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ سوم» 121 🔹 اذان در غیر وقت جایز نیست 🔸 مؤذن نابینای پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🔹 اشکال سید مرتضی و پاسخ به ایشان 🔸 اختلاف در کیفیت اذان و اقامه 🔹 نظر میرزا محمد اخباری در مورد شهادت ثالثه 🔸 کاشف الغطاء و شهادت ثالثه 🔹 شهادت به صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) در اذان و اقامه 🔸 نظر مرحوم شیخ صدوق(ره) در مورد شهادت ثالثه @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 122.mp3
9.07M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ چهارم» 122 🔸 توضیحاتی پیرامون شهادت ثالثه در اذان و اقامه 🔹 وجوب ترتیب و موالات در اذان و اقامه 🔸 به سید مرتضی نسبت‌ داده‌اند که ایشان استقبال به قبله را در اذان و اقامه شرط دانسته‌اند 🔹 مستحب است اذان را شمرده‌تر بگویند و اقامه را سریع‌تر 🔸 تکلّم وسط اذان و اقامه 🔹 توضیحی پیرامون فقه الرضا 🔸 مقصود از ترجیع در اذان چیست؟ 🔹 تثویب (الصلاة خیر من النوم) @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 123.mp3
5.78M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ پنجم» 123 🔸 احکامی در مورد اذان و اقامه (۱) @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 124.mp3
9.73M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ ششم» 124 🔸 احکامی در مورد اذان و اقامه (۲) @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 125.mp3
11.24M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ هفتم» 125 🔹 اذان پشتِ‌ سر مسافر روایتی ندارد 🔸 چرا برخی فرموده‌اند که جزئیت با ندبیت تنافی دارد؟ 🔹 واجبات و افعالِ صلاة 🔸 «نیّت» جوانحی است، نه جوارحی 🔹 توضیحی پیرامون کتابِ «معتبر» محقق حلی 🔸 فرق جزء با شرط 🔹 «نیّت» رکن است 🔸 شرایط معتبره در نیّت 🔹 نیّت از امور قلبیه است و تلفّظ آن شرط نیست 🔹 در چه موردی تلفّظ نیت استحباب دارد 🔸 اگر فعلی حَرَجی شد، واجب نیست اما اگر ضرری شد، حرام است (یکی از فرق‌های لا حرج با لا ضرر) 🔹 ما نیّت را «باعث إلی الفعل» می‌دانیم و اخطاری‌بودن آن را نمی‌پذیریم 🔸 استدامه حقیقیه چیست؟ 🔹 استدامه حکمیه چیست؟ 🔸 تفریقی که محقق حلّی مطرح کرده، صرفاً به جهت تعلیم است 🔹 آیا نیت خروج از نماز، نماز را باطل می‌کند؟ 🔸 توضیحی پیرامون علائم اختصاری برای کتب فقها 🔹 قصد ریا 🔸 تقرّباً إلی الکلب! 🔹 أنا خیر شریک 🔸 آیا ریا بعد از عمل هم مبطل است؟ @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 126.mp3
9.12M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ هشتم» 126 🔸 وجه تسمیه تکبیرة الإحرام و تکبیرة الإفتتاح 🔹 سید مرتضی رفع الیدین را در هنگام تکبیرات واجب می‌داند 🔸 دلیلِ رکنیّت تکبیرة الإحرام چیست؟ جملات خبریه در مقام انشاء، ظهور در وجوب دارند بلکه نسبت به ظهور صیغه امر در وجوب، آکد است (نظر صاحب کفایه) 🔹 برخی از اصولیین مانند مرحوم خویی «آکدیّت» را قبول ندارند 🔸 کیفیتِ تکبیرة الإحرام 🔹 عبادات، توقیفی است 🔸 چرا محقق حلی فرمود: «لم تنعقد صلاته» و نگفت: «بطلت صلاته»؟ 🔸 تعلّم اداء تکبیرة الإحرام به نهجِ عربیِ صحیح 🔹 «علمائنا» جمع مضاف است و یفید العموم (لذا از آن «اجماع» فهمیده‌اند) 🔸 تفاوت «وجب» با «لزم» 🔸 در ترجمه تکبیرة الاحرام باید افضلیت را هم رعایت نماید و به ترجمه‌های بعیده اکتفا نکند 🔹 وظیفه أخرس @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 127.mp3
5.4M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی‌ و‌ نهم» 127 🔹 روایت «یعید» و تطبیق اصولی 🔸 وسواس در غسل! (به نقل از جرعه‌ای از دریا) 🔹 وسواس در تکبیرة الإحرام 🔸 مصلّی مخیّر است که هر یک از «تکبیرات سبع» را که خواست، تکبیرة الإحرام قرار دهد 🔹 چه دلیلی وجود دارد که زیادت رکن مبطل است؟ 🔸 تعبیرِ «لم تنعقد» أدقّ از تعبیر به «بطلان» است 🔹 مستحبات تکبیرة الإحرام 🔸 مدّ بين حروف «الله» 🔹 رفع الیدین هنگام تکبیر @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 128.mp3
9.71M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهلم» 128 🔸 مقصود از نحر در آیه «فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَر» 🔹 چرا شهید اول در برخی کتب خود، بحث قیام را بر نیّت و تکبیرة الإحرام مقدّم کرده و در برخی کتبش مؤخر آورده است؟ 🔸 الشرط مقدّم علی المشروط 🔹 «علّت» سابقِ بر معلول است 🔹 دو مورد از «قیامات چهارگانه» رکن است و دو مورد آن، واجب غیر رکنی است 🔸 با مسمّای قیام، رکن بودن محقّق می‌شود 🔹 مسمّای وقوف در عرفات، رکن است، هرچند بتمامه واجب است 🔸 جمیع احکام، مشروط به قدرت است 🔹 الإضطرار فی کلّ باب من الفقه بحسبه! 🔸 تشخیصِ اضطرار توسّط عرف 🔹 قیامِ با تکیه بر عصا و... مقدّم بر جلوس است 🔸 الضرورات تقدّر بقدرها 🔹 رقصِ ملک سعودی و نشسته نماز خواندن! 🔸 حد عجز چه مقدار است؟ 🔹 برخی مسائل پیرامون «قیام» 🔸 توضیحی مختصر پیرامون «تورّک» 🔹 توقّف محقق حلّی در مسأله 🔸 نقل خاطره‌ای از مرحوم شیخ علی‌پناه اشتهاردی(ره) @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 129.mp3
6.05M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و یکم» 129 🔹 «قرائت» واجب است، اما رکن نیست (بیان دلیل) 🔸 مضمراتِ محمد بن مسلم در حکمِ مصرَّحات است 🔹 اخلال به سوره حمد 🔸 آیا بسم الله جزئی از سوره است؟ 🔹 ترقیم آیات در زمان پیغمبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) نبوده است 🔸 برخی فقها معتقدند که «بسم الله» در هر سوره با سوره دیگر تفاوت دارد 🔹 نظر ابوحنیفه در مورد نمازخواندنِ به غیر عربی 🔸 لزوم رعایت ترتیبِ کلمات و آیات 🔹 توضیحی پیرامون تغییر ترتیبِ آیات قرآن @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 130.mp3
4.97M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و دوم» 130 🔹 تعلّم سوره حمد 🔸 در صورتی که وقت جهت یادگیری سوره حمد ضیق بود، چه کند؟ 🔹 قاعده میسور 🔸 مقصود از «بقدر القراءة» به صورت واضح توسط محقق در شرایع بیان نشده است 🔹 تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم افضل است یا سوره حمد؟ (اختلافات) @Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 131.mp3
7.33M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و سوم» 131 🔸 قرائت سوره کامله بعد از حمد لازم است یا سوره ناقصه هم مکفی است؟ (قائلین دو قول چه کسانی هستند؟) 🔹 سوره کامله در نمازهای نافله هم لازم است؟ 🔸 قرائت سوره در مواردِ ضیق وقت 🔹 در دورانِ امر بین احکام تکلیفیه اگر بخواهیم به احتیاط عمل کنیم، وظیفه چیست؟ 🔸 اگر سوره را قبل از حمد بخواند، تکلیف چیست؟ 🔹 خواندن سُوَر عزائم در قرائت 🔸 قرائت سوره‌های طولانی که موجب فوتِ وقت می‌شود، چه حکمی دارد؟ 🔹 قران بین سورتین 🔸 جمع عرفی بین روایتِ نهی با روایتِ «لا بأس» کراهت است 🔹 موارد وجوبِ جهر و اخفات در نماز 🔸 ضابطه جهر و اخفات چیست؟ 🔹 حواله جهر و اخفات به «عرف» است 🔸 «لیس علی النساء جهر» به معنای «عدم وجوب» است یا «عدم جواز»؟ @Nardebane_feghahat