شرائع الاسلام 118.mp3
3.38M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سیام» 118
🔹 نمازهای مستحبی اذان و اقامه ندارد
🔸 اذان در لغت
🔹 پنج قول در مورد اذان و اقامه
🔸 آیا نماز قضا هم اذان و اقامه دارد؟
🔹 اذان و اقامه زنان «آهسته» باشد (فتوای محقق حلی)
🔸 اشکالی به اطلاقِ فتوای محقق حلی
🔹 توضیحی پیرامون «شرطان» در عبارت مذکور
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 119.mp3
6.94M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سیویکم» 119
🔸 اذان و اقامه در کدام نمازها بیشتر تأکید شده؟
🔹 نمازهای نافله اذان دارد؟
🔸 «نمازهای واجبِ غیر یومیه» اذان و اقامه دارد؟
سه بار گفتنِ «الصلاة» فقط در مورد نماز آیات وارد شده، ولی فقها تعمیم دادهاند (البته برخی مانند صاحب مدارک چنین تعمیمی را صحیح ندانستهاند)
🔹 اذان و اقامه در نمازهای قضا
🔸 نماز فرادا در صورت خواندن نماز جماعت
🔹 اگر وارد مسجد شود و نماز جماعت تمام شده، میتواند به اذان و اقامه آنها اکتفا کند؟
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 120.mp3
7.6M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و دوم» 120
🔹 شرایط مؤذّن
🔸 مجنون و اراده استعمالیه
🔹 آیا اسلام شرط مؤذن است یا ایمان؟
🔸 شرطِ ذکورت به اطلاقی که محقق بیان کرده، صحیح است؟
🔹 چه ملاکی برای ممیّز وجود دارد؟
🔸 در مورد ویژگیهای مؤذن چه اموری استحباب دارد؟
🔹 برخی مانند آیت الله سیستانی، گناه صغیره را هم مخلّ به عدالت میدانند
🔹 وظیفه کسی که اذان و اقامه یادش رفته و وارد نماز شده، چیست؟ میتواند برگردد و اذان و اقامه بگوید؟
🔸 تفاوت بینِ ارتزاق و اجرت
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 121.mp3
6.09M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و سوم» 121
🔹 اذان در غیر وقت جایز نیست
🔸 مؤذن نابینای پیغمبر (صلیاللهعلیهوآله)
🔹 اشکال سید مرتضی و پاسخ به ایشان
🔸 اختلاف در کیفیت اذان و اقامه
🔹 نظر میرزا محمد اخباری در مورد شهادت ثالثه
🔸 کاشف الغطاء و شهادت ثالثه
🔹 شهادت به صدیقه طاهره (سلاماللهعلیها) در اذان و اقامه
🔸 نظر مرحوم شیخ صدوق(ره) در مورد شهادت ثالثه
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 122.mp3
9.07M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و چهارم» 122
🔸 توضیحاتی پیرامون شهادت ثالثه در اذان و اقامه
🔹 وجوب ترتیب و موالات در اذان و اقامه
🔸 به سید مرتضی نسبت دادهاند که ایشان استقبال به قبله را در اذان و اقامه شرط دانستهاند
🔹 مستحب است اذان را شمردهتر بگویند و اقامه را سریعتر
🔸 تکلّم وسط اذان و اقامه
🔹 توضیحی پیرامون فقه الرضا
🔸 مقصود از ترجیع در اذان چیست؟
🔹 تثویب (الصلاة خیر من النوم)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 123.mp3
5.78M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و پنجم» 123
🔸 احکامی در مورد اذان و اقامه (۱)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 124.mp3
9.73M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و ششم» 124
🔸 احکامی در مورد اذان و اقامه (۲)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 125.mp3
11.24M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و هفتم» 125
🔹 اذان پشتِ سر مسافر روایتی ندارد
🔸 چرا برخی فرمودهاند که جزئیت با ندبیت تنافی دارد؟
🔹 واجبات و افعالِ صلاة
🔸 «نیّت» جوانحی است، نه جوارحی
🔹 توضیحی پیرامون کتابِ «معتبر» محقق حلی
🔸 فرق جزء با شرط
🔹 «نیّت» رکن است
🔸 شرایط معتبره در نیّت
🔹 نیّت از امور قلبیه است و تلفّظ آن شرط نیست
🔹 در چه موردی تلفّظ نیت استحباب دارد
🔸 اگر فعلی حَرَجی شد، واجب نیست اما اگر ضرری شد، حرام است (یکی از فرقهای لا حرج با لا ضرر)
🔹 ما نیّت را «باعث إلی الفعل» میدانیم و اخطاریبودن آن را نمیپذیریم
🔸 استدامه حقیقیه چیست؟
🔹 استدامه حکمیه چیست؟
🔸 تفریقی که محقق حلّی مطرح کرده، صرفاً به جهت تعلیم است
🔹 آیا نیت خروج از نماز، نماز را باطل میکند؟
🔸 توضیحی پیرامون علائم اختصاری برای کتب فقها
🔹 قصد ریا
🔸 تقرّباً إلی الکلب!
🔹 أنا خیر شریک
🔸 آیا ریا بعد از عمل هم مبطل است؟
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 126.mp3
9.12M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و هشتم» 126
🔸 وجه تسمیه تکبیرة الإحرام و تکبیرة الإفتتاح
🔹 سید مرتضی رفع الیدین را در هنگام تکبیرات واجب میداند
🔸 دلیلِ رکنیّت تکبیرة الإحرام چیست؟
جملات خبریه در مقام انشاء، ظهور در وجوب دارند بلکه نسبت به ظهور صیغه امر در وجوب، آکد است (نظر صاحب کفایه)
🔹 برخی از اصولیین مانند مرحوم خویی «آکدیّت» را قبول ندارند
🔸 کیفیتِ تکبیرة الإحرام
🔹 عبادات، توقیفی است
🔸 چرا محقق حلی فرمود: «لم تنعقد صلاته» و نگفت: «بطلت صلاته»؟
🔸 تعلّم اداء تکبیرة الإحرام به نهجِ عربیِ صحیح
🔹 «علمائنا» جمع مضاف است و یفید العموم (لذا از آن «اجماع» فهمیدهاند)
🔸 تفاوت «وجب» با «لزم»
🔸 در ترجمه تکبیرة الاحرام باید افضلیت را هم رعایت نماید و به ترجمههای بعیده اکتفا نکند
🔹 وظیفه أخرس
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 127.mp3
5.4M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه سی و نهم» 127
🔹 روایت «یعید» و تطبیق اصولی
🔸 وسواس در غسل! (به نقل از جرعهای از دریا)
🔹 وسواس در تکبیرة الإحرام
🔸 مصلّی مخیّر است که هر یک از «تکبیرات سبع» را که خواست، تکبیرة الإحرام قرار دهد
🔹 چه دلیلی وجود دارد که زیادت رکن مبطل است؟
🔸 تعبیرِ «لم تنعقد» أدقّ از تعبیر به «بطلان» است
🔹 مستحبات تکبیرة الإحرام
🔸 مدّ بين حروف «الله»
🔹 رفع الیدین هنگام تکبیر
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 128.mp3
9.71M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهلم» 128
🔸 مقصود از نحر در آیه «فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَر»
🔹 چرا شهید اول در برخی کتب خود، بحث قیام را بر نیّت و تکبیرة الإحرام مقدّم کرده و در برخی کتبش مؤخر آورده است؟
🔸 الشرط مقدّم علی المشروط
🔹 «علّت» سابقِ بر معلول است
🔹 دو مورد از «قیامات چهارگانه» رکن است و دو مورد آن، واجب غیر رکنی است
🔸 با مسمّای قیام، رکن بودن محقّق میشود
🔹 مسمّای وقوف در عرفات، رکن است، هرچند بتمامه واجب است
🔸 جمیع احکام، مشروط به قدرت است
🔹 الإضطرار فی کلّ باب من الفقه بحسبه!
🔸 تشخیصِ اضطرار توسّط عرف
🔹 قیامِ با تکیه بر عصا و... مقدّم بر جلوس است
🔸 الضرورات تقدّر بقدرها
🔹 رقصِ ملک سعودی و نشسته نماز خواندن!
🔸 حد عجز چه مقدار است؟
🔹 برخی مسائل پیرامون «قیام»
🔸 توضیحی مختصر پیرامون «تورّک»
🔹 توقّف محقق حلّی در مسأله
🔸 نقل خاطرهای از مرحوم شیخ علیپناه اشتهاردی(ره)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 129.mp3
6.05M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و یکم» 129
🔹 «قرائت» واجب است، اما رکن نیست (بیان دلیل)
🔸 مضمراتِ محمد بن مسلم در حکمِ مصرَّحات است
🔹 اخلال به سوره حمد
🔸 آیا بسم الله جزئی از سوره است؟
🔹 ترقیم آیات در زمان پیغمبر اکرم (صلیالله علیه و آله) نبوده است
🔸 برخی فقها معتقدند که «بسم الله» در هر سوره با سوره دیگر تفاوت دارد
🔹 نظر ابوحنیفه در مورد نمازخواندنِ به غیر عربی
🔸 لزوم رعایت ترتیبِ کلمات و آیات
🔹 توضیحی پیرامون تغییر ترتیبِ آیات قرآن
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 130.mp3
4.97M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و دوم» 130
🔹 تعلّم سوره حمد
🔸 در صورتی که وقت جهت یادگیری سوره حمد ضیق بود، چه کند؟
🔹 قاعده میسور
🔸 مقصود از «بقدر القراءة» به صورت واضح توسط محقق در شرایع بیان نشده است
🔹 تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم افضل است یا سوره حمد؟ (اختلافات)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 131.mp3
7.33M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و سوم» 131
🔸 قرائت سوره کامله بعد از حمد لازم است یا سوره ناقصه هم مکفی است؟ (قائلین دو قول چه کسانی هستند؟)
🔹 سوره کامله در نمازهای نافله هم لازم است؟
🔸 قرائت سوره در مواردِ ضیق وقت
🔹 در دورانِ امر بین احکام تکلیفیه اگر بخواهیم به احتیاط عمل کنیم، وظیفه چیست؟
🔸 اگر سوره را قبل از حمد بخواند، تکلیف چیست؟
🔹 خواندن سُوَر عزائم در قرائت
🔸 قرائت سورههای طولانی که موجب فوتِ وقت میشود، چه حکمی دارد؟
🔹 قران بین سورتین
🔸 جمع عرفی بین روایتِ نهی با روایتِ «لا بأس» کراهت است
🔹 موارد وجوبِ جهر و اخفات در نماز
🔸 ضابطه جهر و اخفات چیست؟
🔹 حواله جهر و اخفات به «عرف» است
🔸 «لیس علی النساء جهر» به معنای «عدم وجوب» است یا «عدم جواز»؟
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 132.mp3
7.07M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و چهارم» 132
🔹 جهر به بسمله
🔸 نظرِ حنفیه، شافعیه، مالکیه و حنابله پیرامون «بسم الله» در نماز
🔹 فخر رازی و جهر بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 فخر رازی از حیث فقهی شافعیمذهب و از حیث کلامی از اشاعره محسوب میشود
🔹 ترتیل در قرائت
🔸 استحباب وقف در مواضع وقف
🔹 صنعت استخدام در بلاغت
🔸 شیخ صدوق معتقد به وجوب قرائت سوره جمعه و منافقین در نماز ظهر جمعه بوده
🔹 کلامی از صاحب جواهر در مورد انتسابی به مرحوم صدوق(ره)
🔸 قرائت سُوَر قصار در نوافل یومیه
🔹 قرائت سُوَر طوال در نوافل لیلیه
🔸 مستحباتی در مورد قرائت برخی سورهها در نماز
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 133.mp3
9.1M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و پنجم» 133
🔹 نکتهای ادبی پیرامون «مسائل سبع»
🔸 «آمین بعد از حمد» مبطل است
🔹 اگر عبارتی که هممعنای آمین باشد، آورده شود مبطل است؟
🔸 چرا قید «بعد الحمد» را ذکر کرد؟
🔹 عامه روایاتی دارند که «آمین» بعد از حمد، فعلِ پیغمبر (صلیاللهعلیهوآله) بوده است
🔸 خیلی از مطالبی که در کتب نحوی آمده، متأثّر از نحو بصره است، نه نحو کوفه!
🔹 به فرّاء و جماعتی از کوفیین نسبت دادهاند که آنها بر خلاف بصریین، اقسام کلمه را چهارم مورد میدانند (اسم- فعل- حرف- اسم فعل)
🔸 اختلافنظر فقها در مورد «آمین»
🔹 حضرت (علیهالسلام) جواب راوی را نداد، بلکه جواب دیگری به او دادند!
🔸 موالات در قرائت
🔹 اگر در اثناء قرائت سکوت نماید (به نیت قطع- به غیر نیت قطع) تکلیف چیست؟
🔸 «ضحی» و «انشراح» دو سوره هستند یا یک سوره؟
🔹 تسبیحات اربعه (تغلیب در ادبیات)
🔸 جهر در موضع اخفات و بالعکس
🔹 اختلافاتی در کیفیت تسبیحات در رکعت سوم و چهارم
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 134.mp3
3.69M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و ششم» 134
🔹 سورههای عزائم در نوافل
🔸 معوّذتان (سوره فلق و ناس) از قرآن است؟
🔹 ابنمسعود و معوذتین
🔹 آیت الله سید محمد صدر قرائت سوره فلق و ناس را در نماز واجب جایز نمیداند
🔸 در نقدها باید انصاف را رعایت کنیم
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 135.mp3
9.2M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و هفتم» 135
🔸 توضیحی پیرامون «رکوع» و «رکعت»
🔹 الکسوف للشمس و الخسوف للقمر
🔸 کسوف و خسوف: «إذا اجتمعا افترقا و اذا افترقا إجتمعا»
🔹 «زیادتِ رکوع» مبطل است، زیرا رکوع رکن است
🔸 مراد از انحناء در رکوع
🔹 غیر مستوی الخلقة باید رجوع به مستوی الخلقة نماید
🔸 اگر کسی خلقتاً منحنی بود یا بعداً در اثر حادثهای چنین شد، چطور رکوع انجام دهد؟
🔹 طمأنینه در رکوع
🔸 فرقِ طمأنینه و استقرار
🔹 طمأنینه و استقرار: «إذا اجتمعا افترقا و اذا افترقا إجتمعا»
🔸 شیخ طوسی(ره) طمأنینه را رکن میداند
🔹 مصنّف(ره) در عبارت خود طریق اولویّت گرفته
🔸 «استطاعت» برای حج شرط وجوب است، اما «قطع مسافت» شرط واجب است
🔹 فرقی مهم بین «مقدمه واجب» با «مقدمه وجوب»
🔸 چرا اصولیین «مقدمه وجوب» را از بحثِ «ملازمه بین مقدمه و ذی المقدمه» خارج کردهاند؟
🔹 «الطبیعة تتحقّق بوجود أیّ فرد ما»
🔸 آیا هر ذکری در رکوع کفایت میکند یا حتما باید تسبیح گفته شود؟ (قائلین دو قول و بیانِ ادله آنها)
🔹 آیا تکبیر قبل از رکوع واجب است؟ (دو قول و بیان ادله)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 136.mp3
7.52M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و هشتم» 136
🔸 مستحبات و مکروهات رکوع
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 137.mp3
7.36M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه چهل و نهم» 137
🔹 سجود از ارکان است
🔸 فرق واجب و رکن
🔹 مساجد سبعه
🔸 فرق جَبهه و جَبین
🔹 کدام قسمت از ابهامین در سجده لازم است روی زمین قرار بگیرد؟
🔸 سجده بر «کَوْر العمامة» چه حکمی دارد؟
🔹 محل سجده چه مقدار میتواند از زمین ارتفاع داشته باشد؟
🔸 آجرهای سامرا
🔹 ذکر در سجود
🔸 طمأنینه در سجده
🔹 اگر در سفینه مضطربه قرار گرفت یا مبتلا به بیماری رعاش بود که نتوانست طمأنینه را رعایت نماید، وظیفه چیست؟
🔸 جلوس بعد از سجدتین
🔹 تکبیر قبل و بعد از سجده واجب است یا مستحب؟ (دلیل قائلین به وجوب و استحباب)
🔸 مستحبات سجود
🔹 تدریس لمعه آقای اشتهاردی نکات خوبی دارد و کتاب «مدارک العروة» هم کتاب ارزشمندی است
🔸 هنگام رفتن به سجده، مستحب است که ابتدا دستها را روی زمین بگذارد یا پاها را؟
🔹 استحبابِ اخفضیتِ موضع سجود دلیل ندارد، ولی مساویاً دلیل دارد
🔸 محقق حلی(ره) جلسه استراحت را مستحب میداند، نه واجب
🔹 «إقعاء بین السجدتین» کراهت دارد
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 138.mp3
8.67M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه پنجاهم» 138
🔹 مسائل ثلاث
🔸 اگر مانعی در پیشانی شخص در هنگام سجده وجود داشته باشد، وظیفه چیست؟
🔹 سجدات القرآن (سجدههای واجب و مستحب قرآن)
🔸 سجود هنگام قرائت آیات سجدهواجب، بر «قاری»، «مستمع» و «سامع» چه حکمی دارد؟
🔹 آیا در سجدههای قرآن «تکبیر، تشهد، سلام، طهارت و استقبال قبله» لازم است؟
🔸 نکاتی پیرامون سجده شکر
🔹 استحبابِ تعفیر
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 139.mp3
7.24M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه پنجاه و یکم» 139
🔸 دلیلِ وجوبِ تشهد: اجماع، فعلالنبی صلیاللهعلیهوآله، امر به تشهد در روایات متعدده
🔹 به نظر میرسد دلیل اصلی در وجوب تشهد، روایات است
🔸 در روایتی تشهد را «سنّت» دانسته است، آیا این به معنای عدم وجوب تشهد نیست؟
🔹 اخلال در تشهد چه حکمی دارد؟
🔸 از قید «عامداً» در کلام محقق حلی(ره) چه چیزی را میفهمیم؟
🔹 واجباتِ تشهد
🔸 دلیل وجوب جلوس در تشهد
🔹 صدق عرفیِ «جلوس» مهم است (به هر کیفیتی که باشد)
🔸 من لم یصلّ علیکم فلا صلاة له
🔹 آیا صلوات در تشهد واجب است یا مستحب؟
🔸 تعلّم مقداری از تشهد را که بلد نیست، واجب است (از باب مقدمه واجب)
🔹 مستحباتِ تشهد
🔸 «تورّک» در جمیع جلوسات نماز مستحب است
🔹 محرِّم صلات، تکبیر است و محلّل آن، سلام است
🔸 سلام در نماز
🔹 واحبات و مستحباتِ سلامِ نماز
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 140.mp3
4.08M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه پنجاه و دوم» 140
🔹 مستحباتِ نماز
🔸 تکبیرات سبعه
🔹 قنوت
🔸 برخی مانند مرحوم صدوق قنوت را واجب دانستهاند
🔹 قنوت در لغت
🔸 اگر قنوت را فراموش کند، چه کند؟
🔹 موضع نگاهِ مصلّی در حال قیام، قنوت، رکوع و سجود
🔸 موضع قراردادن دستهای مصلی در هنگام قیام، رکوع، سجود
🔹 نگاه عرفی به «خلف مقام ابراهیم»
🔸 نگاه عرفی در مسئله «کعبه در جانب ایسر باشد»
🔹 نگاه عرفی به «تلقاء وجهه» در قنوت
🔸 طابق اول و ثانی در طواف کعبه
🔹 تسبیحات حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) و معرفیِ کتابی ارزشمند در این مورد
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
شرائع الاسلام 141.mp3
8.41M
✔️ تدریس کتابِ فقهی «شرائع الإسلام- محقق حلی- کتاب الصلاة- جلسه پنجاه و سوم» 141
🔹 قواطع الصلاة (مبطلات نماز)
#فقه
#تدریس_شرایع
@Nardebane_feghahat
ادامه جلسات هم ضبط شده، اما به مرور در کانال ارسال خواهد شد.
@Nardebane_feghahat