eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
652 عکس
186 ویدیو
15 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128
مشاهده در ایتا
دانلود
از صحبت اغیار گذشتیم علی الله ما از همه جز یار گذشتیم علی الله شد وعده دیدار من و یار شب تار از خواب شب تار گذشتیم علی الله ☀️ علامه راحل، نادره دوران،آیت الحق حسن حسن زاده آملی حشره الله مع الائمه الاطهار @ofoqemobin
🔰☀️ اشعاری که علامه حسن زاده در هنگام ارتحال علامه طباطبایی سرودند و حقا بخش های زیادی از آن در وصف خودشان هم صدق می کند رحمة الله علیهما: صبا به كوي عزيزان روضه رضوان سلام ما به حضور عزيز ما برسان حضور قدسي قديس عيسوي مشرب كه مرده، زنده نمودي به حكمت و عرفان حضور فخر اماثل، جناب علامه حضور صدر افاضل، مفسر قرآن حضور نور دل و ديدگان اهل ولا حضور صاحب تفسير فرد، «الميزان» حضور مالك درج «نهاية الحكمه» حضور سالك مجذوب اولياي زمان پيام ما برسانش كه اي فرشته خصال كه اي خجسته فعال و كه اي ستوده بيان ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا تو راست شادي وصل و مرا، غم هجران لقاي روي توام آن زمان كه شد حاصل نموده ام به حقيقت، زيارت انسان ز امهات و اصول مجالس فيضت رسيده ام به معني واقع احسان سكوت تو، همه فكر و كلام تو، همه ذكر بيان تو، همه بكر و نوشته ات برهان به حكمت نظري، منبع بوعلي سينا به حكمت عملي، بوسعيد و توسيان دراست تو، به معيار خواجه و صدرا قداست تو، نمودار بُوذر و سلمان فغان و آه كه نشناختيم قدر تو را گرفت از كف ما نعمتي چنين، كفران كنون به سوگ تو بنشسته ايم در حسرت كنون ز دوري تو اوفتاده در حرمان نه من ز هجر تو اندر خروش و افغانم كه در خروش و فغان است خطّه ايران قيامتي شده برپا به قم كه واهمه گفت مگر كه «زلزلت الارض» را رسيده زمان مگر كه يونسي اندر دهان ماهي شد مگر كه نوح به كشتي نشست در توفان مگر كه مه به محاقش رسيد ناهنگام مگر كه نير اعظم به ظِل شده است نهان مگر كه عرش برين بر زمين فرود آمد و يا جنازه علامه شد به عرش روان صداي ضجه مرد و زن و صغير و كبير ز ارتحال چنان عالم عظيم الشأن قلم شكسته و دل خسته و زبان بسته چگونه وصف تو را مثل من كند عنوان ز درس و بحث و ز تعليم و تربيت تا هست سخن، فيوض الهي تو را رسد قرآن @ofoqemobin
☀️ آشنایی علامه حسن زاده با شخصیت مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی از زبان خودشان 🔺 راقم در عصر روز چهارشنبه بيست و يكم شعبان يكهزار و سيصد و هشتاد و هشت هجرى قمرى مطابق 22/ 8/ 1348 ه ش، در قم به حضور شريف جناب استاد علامه طباطبائى (روحى فداه) تشرف حاصل كرده بودم و پس از پاره‏اى از عرض حال خودم به محضر انورش از ميرزا جواد آقاى ملكى سخن به ميان آوردم. 🔺جناب استاد علامه (رضوان اللّه تعالى عليه) فرمودند: آقا ايشان دستور العملى براى مرحوم آقا شيخ محمد حسين كمپانى، استاد ما، نوشته است. و مرحوم آقاى شيخ محمد حسين كمپانى در دادن اين دستور العمل به ديگران خيلى ضنين بود، از روى آن يك نسخه بنده برداشتم، و يكى هم آقاى شيخ على محمد بروجردى كه فعلا در بروجرد است و آقاى آنجاست و از اخيار است. اين نسخه دستور العمل تمام دستوراتى بود كه مرحوم ميرزا جواد آقاى ملكى از مرحوم آخوند داشته بودند. عرض كردم مراد حضرتعالى از آخوند كيست؟ فرمود: آخوند ملا حسينقلى همدانى (رضوان الله عليه) عرض كردم: عجب، مرحوم آقاى ميرزا جواد آقا ايشان را ادراك كردند؟! فرمودند: ايشان چهارده سال در محضر مرحوم آخوند بود. 🔺عرض كردم: آقا من مى‏پنداشتم ايشان از شاگردان مرحوم آقاى قاضى است (حاج ميرزا على آقاى قاضى مذكور). فرمود: نه خير، آقاى قاضى شاگرد شاگرد است؛ يعنى از شاگردان مرحوم آخوند استفاده كرد اگرچه اواخر عمر مرحوم آخوند را درك كرده، ولى از او استفاده نكرده است. آنگاه جناب استاد علامه طباطبائى (قدس سرّه) اين مطلب را از استادش جناب قاضى ياد شده نقل كرد كه: مرحوم قاضى فرمود: من كه به نجف تشرف حاصل كردم روزى در معبرى آخوندى را ديدم شبيه آدمى كه اختلال حواس دارد و مشاعر او درست كار نمى‏كند. راه مى‏رود. از يكى پرسيدم كه اين آقا اختلال فكر و حواس دارد؟ گفت: نه، الآن از جلسه درس اخلاق آخوند ملا حسينقلى همدانى به‏درآمده و هر وقت آخوند صحبت مى‏فرمايد در حضار اثرى مى‏گذارد كه بدين صورت از كثرت تأثير كلام و تصرف روحى آن جناب، از محضر او بيرون مى‏آيند. 🔺 آنگاه به استاد علامه طباطبائى عرض كردم: آقا جنابعالى مرحوم آقا ميرزا جواد آقاى ملكى را ادراك كرده‏ايد؟ فرمودند: نه، ايشان در سنه يكهزار و سيصد و چهل و دو مرحوم شدند، و من دو سال بعد از آن به نجف مشرف شدم (يعنى از تبريز به نجف مشرف شدند و مرحوم آقاى ملكى در قم به رحمت الهى پيوستند) كه موفق بديدن مرحوم آقا جواد ملكى نشدم. 🔺 جناب استاد علامه طباطبائى (رضوان الله تعالى عليه) در شب پنجشنبه يازدهم ذي الحجه هزار و سيصد و هشتاد و هشت هجرى قمرى در خلوت پاكتى به بنده لطف فرمودند كه ديدم در ظهر پاكت نوشته است: «نامه مرحوم حاج ميرزا جواد آقاى ملكى» فرمودند: «آن را استنساخ كنيد و نسخه را به ما برگردانيد». اين نسخه همان نامه‏اى است كه آيت ربّانى مرحوم آقا ميرزا جواد آقاى ملكى، به آيت صمدانى مرحوم حاج شيخ محمد حسين كمپانى نوشته است. 📕 هزار و يك كلمه، کلمه 301، ج‏3، ص: 10 @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
اربعین، تمدن سازی و ظهور.mp3
18.37M
🔰 بستر ظهور توحید و تمدن سازی 🎙حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی 🔺 موضوعات مطرح شده: - تمدن و لزوم برخورداری یک اندیشه از ایده - بررسی ایده اجتماعی اسلام - چالش نسبت فرد و جامعه در تمام تمدن ها - چالش این نسبت در اندیشه اسلامی - راه حل اسلام در مساله نسبت فرد و انسان - تبیین راه حل اسلام مبتنی بر محوریت توحید و الغای اصل مادی در جامعه توحید محور و تبلور مساله گذشت و ایثار در سایه آن - امکان سلوک عالیِ فردی در بستر اجتماع توحیدی اسلام - نقش تاریخی در تحقق اجتماع مذکور و حل چالش فرد و اجتماع - سیدالشهداء و مساله فطرت نوع انسانی - طرح عظیم الهی برای سیدالشهداء = نجات بخشی بشریت - سیدالشهداء و بشر از صفات تاریک دوران مدرن - انقلاب، دفاع مقدس، راهپیمایی سه جلوه از جلوات حیات مستحکم سیدالشهداء و اثرات آن @almorsalaat
🏴 و بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى ... هنیئا لزوار الحسین علیه السلام ... رزقنا الله زیارته فی الدنیا و الآخره ...
🏴 به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند که برون در چه کردی؟ که درون خانه آیی؟
☀️ شهادت عجیب و بی نظیر علامه حسن زاده درباره رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای رساله «انسان در عرف عرفان» اگر کسی این رساله را خوانده باشد و شخصیت بدون تعارف و صادق مرحوم علامه حسن زاده را بشناسد، این شهادت را بیانی بسیار بزرگ و پر معنا خواهد یافت. «تقدیم نامه» همین کتاب، این چند روز دستاویز قاذورات گویی مشتی سفله بی ارزش علیه مرحوم علامه حسن زاده شده است. الحمدلله این یاوه گویی ها توسط جماعتی که جز باطل از ایشان صادر نمی شود، حق را بیشتر واضح کرد و ارادت ارادتمندان او را فزون تر نمود. @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
ghasde-emtesale-amr.mp3
27.83M
🌀|بحثی جامع در موضوع قصد امتثال امر 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در این صوت که ویرایش شده جلسات 5، 6، 9 و 11 اسفند 99 از تدریس رسائل در مدرسه امام کاظم (ع) است، به مناسبت بحث از رجحان احتیاط در عبادات، بحث مفصلی در مورد قصد امتثال امر و نگاه های مختلف موجود در آن را مطرح می کنند. از امتیازات این صوت این است که به عمده بخش های ان به صورت پرسش و پاسخ و گفتگو است. @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
اللهُمَّ إِنَّکَ قُلْتَ لِنَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّابا رَحِیما وَ لَمْ أَحْضُرْ زَمَانَ رَسُولِکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ السَّلامُ اللهُمَّ وَ قَدْ زُرْتُهُ رَاغِبا تَائِبا مِنْ سَیِّئِ عَمَلِی وَ مُسْتَغْفِرا لَکَ مِنْ ذُنُوبِی وَ مُقِرّا لَکَ بِهَا وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِهَا مِنِّی وَ مُتَوَجِّها إِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ نَبِیِّ الرَّحْمَةِ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فَاجْعَلْنِی اللهُمَّ بِمُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ عِنْدَکَ وَجِیها فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
emam-reza-v-shekl-giri-naghshe-eini-tamaddon-eslami.mp3
18.09M
♨️| شکل گیری و تبیین نقشه عینی تمدن اسلامی در دوران امامت امام رضا (ع) 🎙استاد علی فرحانی ⁉️استاد در این صوت تبیین می کنند که در سیره انسان 250ساله، چهار دوره (دوره حضرت امیر (ع)، دوره امام باقر(ع)، دوره امام صادق (ع) و دوره علی بن موسی الرضا (ع)) بسط و نشر علم اتفاق افتاده است. اما سوال این است که چرا فقط حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ملقب و منسوب به «عالم آل محمدص» شده اند؟ 🔰برخی از بزرگان وجه این عنوان را، نشر و ترویج باطن دین در دوران حضرت (ع) و برخی دیگر وجه آن را مناظرات حضرت (ع)، دانسته اند. ✅استاد تبیین می کنند که این دو وجه، در عین صحت و درستی نمی تواند همه مطلب را پوشش دهد. بلکه وجه صحیح این عنوان این است که ایشان در سیره علمی و عملی خود، نقشه عینی تمدن اسلامی و نگاه حداکثری به دین را تبیین می کنند. 📌خلاصه سخنرانی استاد به مناسبت شهادت امام رضا(ع). 99.07.26 @almorsalaat
🏴 متاسفانه برادر و دوست عزیز، آقای محمد حسن مقدسیان پس از دوره ای بیماری و بعد از توفیق زیارت اربعین، در کربلای معلی به ملکوت اعلی پیوستند. 🏴 این دوست عزیز ما طلبه ای باهوش و بسیار پرتلاش و ذاکر مخلص اهل بیت علیهم السلام بود. در سالهایی که مشغول تحصیل اصول فقه مرحوم مظفر بودم، توفیق مباحثه با این دوست عزیز را داشتم و از نکته سنجی های او استفاده میکردم. 🏴 این خبر باورپذیر نبود، اما اینکه مرگ در کربلا آن هم در پایان ایام عزاداری سیدالشهداء علیه السلام - که آرزوی همه ماست - نصیب او شد خوشحالم و یقین دارم که این روح مخلص و جسم رنج کشیده مهمان مولای عالم شده است. @ofoqemobin
In the Name of Allah… Weekly gatherings on ✨Nahjul Balagha✨ _The Peak of Eloquence_ 🗓️ *_Sunday 10th October_* & continuing every sunday ⏰ *Time (Dublin Time):* 6pm - Lecture 6:45pm - Discussion (brother/sister segregated) _Global Timings on poster_ 🔗 *Live Links* 🔗 🔵 Zoom: bit.ly/FNCirelandevents 🔰 جلسات نهج البلاغه 🔺 یکشنبه ها ساعت 20:30 زنده از لینک بالا @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
🌀| : نباید مستلزم شود. 🔰یکی از نکاتی که در استنباطات فقها به چشم می خورد این است که فتوایی که بدست می آید و روشی که اتخاذ می شود نباید مستلزم شود. چرا که در اینصورت همین استلزام، موجب بطلان طریق و فتوا می گردد. 🔰در عبارات زیر برخی از تصریحات فقها به این مسئله ذکر شده است 📝أمّا في الطائفة الدالّة على وجوبهما للشكّ‌ في الزيادة و النقيصة فلإجمال أخبارها، و إعراض الأصحاب عنها، مع أنّ‌ العمل بها بما هو أظهر معانيها يوجب . (محقق نائینی، کتاب الصلاه ج2 ص329) 📝و أنت خبير بأنّه مستلزم و اختلال فيه، و لم يختلج ذلك التعارض و العلاج في ذهن ، و ليس مبنى فقه الإسلام على نحوه، و هو في فساد هذا التوهّم‏. (امام خمینی المکاسب المحرمه ج1ص331) 📝و هناك حقيقة مرّة، و هي انّ‌ التأكيد على حجية قول الصحابي لأجل انّ‌ حذفه من الفقه السنّي يوجب انهيار صرح البناء الفقهي الذي أشادوه، و تغيّر القسم الأعظم من فتاواهم، و حلول فتاوى أُخر محلّها ربما استتبع لا أُنس لهم به (آیت الله سبحانی، الانصاف ج2 ص550) 📝...في غاية الإشكال، لعدم استلزام القول بالضمان ، فإنّ‌ التفويت من موجبات الضمان. و معدومية عمل الحر لا تقتضي سقوطها عن المالية كما مرّ مفصّلا (آیت الله مروج، هدی الطالب ج1 ص85) 📝بل مقتضى ذلك حتى مع الاستقلال المجمع على خلافه، و على تقديره فلا ينبغي حصرها في الأمور المذكورة، بل هي إلى عدم الحصر أقرب منه. بل فتح هذا الباب يقتضي لا ينطبق على أصول الإمامية (جواهر الکلام ج38 ص210) 📝مع أنّ‌ التمسّك بعموم «نفي الضرر» في موارد الفقه من دون انجباره بعمل بعض الأصحاب يؤسّس (مکاسب شیخ، ج3 ص220) 📝أمّا أدلّة حمل فعل المسلم و قوله على الصّحة فيشكل التّعويل عليها و إثبات الآثار الواقعيّة لاستلزامه كما لا يخفى فلا بدّ من أن تحمل على مجرد عدم التفسيق (سید یزدی، حاشیه المکاسب ج1 ص36) 📝و ما هو شأن اللزوم استقرار الضرر و عدم التمكن من رفعه، و هنا عدم التمكن من رفعه، إلاّ أنّ‌ اعمال قاعدة الضرر في الفقه بهذا الترتيب يؤسس كما عن غير واحد من الاعلام. ( محقق اصفهانی، حاشیه المکاسب ج4 ص389 📝و لكن لا يخفى أنّ‌ مثل هذا المشي في الفقه يورث ، يعرض عنه المخالف و المؤالف، فتمام النظر في زماننا هذا إلى كيفية مشيهم، في الأخذ بما عملوا به و طرح ما طرحوا (محقق عراقی، شرح تبصره ج2 ص141) و لكن العمل بحديث الرّفع في كثير من أمثال المقام غير معهود بل لعلّ‌ العمل بها يستلزم (سید احمد خوانساری، جامع المدارک ج2 ص164) 📝فإنّ إلقاء الإطلاقات و العمومات على أصحاب الكتب و الأصول إلى‏ ما شاء اللَّه، مع بيان مقيّداتها و مخصّصاتها منفصلةً ببيان مستقلّ لأغراض و مصالح، منها فتح باب الاجتهاد و الدراسة، و فيهما من البركات و تشييد أركان الدين إلى ما شاء اللَّه، ففيها يكون تقييد المطلق و تخصيص العامّ رائجاً هيّناً عليه بناء فقه الإسلام، و رفع اليد عنه مستلزم لتأسيس (امام خمینی، کتاب الطهاره ج1 ص459) 📝بل لو بني على العمل بما أعرض عنه الأصحاب لحصل لنا ، فالمتعين تأويله أو طرحه (سیدمحسن حکیم، مستمسک عروه ج5 ص 91) ⁉️اینکه مایز از و تمایز آن با و تاثیر فهم و سیره فقهای سابق در اجتهاد چیست؟ ظاهرا مسئله ای مهم است که حدود و ثغور آن باید تبیین شود. ✍️محسن ابراهیمی 1400/7/20 @almorsalaat
☀️ به مناسبت سالگرد ارتحال عارف بی بدیل عصر ما، حضرت علامه آیت الله میرزا علی آقای قاضی طباطبایی (ششم ربیع الاول ۱۳۶۵ هجری) 🔶 دو سال است عطر نزده ام 🖊 خاطره ای از علامه طباطبایی به نقل از مرحوم علامه طهرانی: 🔰 بارى، استاد ما نسبت به استاد خود مرحوم علاقه و فراوانى داشت، و حقّاً در مقابل او خود را كوچك میديد؛ و در چهره مرحوم قاضى يك دنيا عظمت و ابَّهت و اسرار و توحيد و ملكات و مقامات می جست. 🔺 من يك روز به ايشان عطر تعارف كردم، ايشان عطر را بدست گرفته، و تأمّلى كردند و گفتند: دو سال است كه استاد ما مرحوم قاضى رحلت كرده‏ اند؛ و من تا بحال عطر نزده‏ ام. 🔺 و تا همين زمان اخير نيز هر وقت بنده به ايشان عطرى داده‏ ام؛ دَرِ آنرا میبستند و در جيبشان میگذاردند. و من نديدم كه ايشان استعمال عطر كنند، با اينكه از زمان رحلت استادشان سى و شش سال است كه میگذرد. 📕علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی، مهر تابان ص 24 🌹 حمدی نثار هر سه بزرگوار ... @ofoqemobin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | روايت آیت‌الله خامنه‌ای از شعری که مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در قنوت نماز شب میخواندند 🔍 متن کامل بیانات را در آدرس زیر بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3972
هدایت شده از المرسلات
📣 🔵سخنرانی با موضوع: تاثیرات قرآن و اسلام در تحولات و تکامل زندگی بشر 🎙حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی ⏰زمان: امروز (پنجشنبه) ساعت ۲۰ 🌐پخش زنده از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵سخنرانی با موضوع: تاثیرات قرآن و اسلام در تحولات و تکامل زندگی بشر 🎙حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی @almorsalaat
🔰 پنجشنبه ساعت 19 📣 در صفحه اینستاگرام انجمن حکمت دانشجویی دانشگاه شهید مطهری: @hekmat_motahari @ofoqemobin
نقش فلسفه در علم اصول فقه.mp3
14.38M
🔰 فایل صوتی جلسه «نقش فلسفه در علم اصول فقه» 🔺 نگاهی به فرآیند ورود سنت فلسفه اسلامی به محتوا و روش علم اصول فقه 🔸 لینک تصویری جلسه: https://www.instagram.com/tv/CVlDoHpITVb/?utm_medium=copy_link @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
✴️علمایی که مدت کمتری از اساتیدشان استفاده کرده اند، ابتکارات بیشتری دارند. 🔅در ميان علما افرادي که خيلي استاد ديده‌اند، من به اينها هيچ اعتقاد ندارم. به همين دليل اعتقاد ندارم که خيلي استاد ديده‌اند، همان که برايشان باعث افتخار است. 🔅مثلًا مي‌گويند فلان کس سي سال به درس مرحوم نائيني رفته يا بيست و پنج سال متوالي درس آقا ضياء را ديده. 🔅عالمي که سي سال يا بيست و پنج سال عمر يکسره درس اين استاد و آن استاد را ديده، او ديگر مجال کردن براي خودش باقي نگذاشته؛ دائماً مي‌گرفته، تمام نيرويش صرف گرفتن شده، ديگر چيزي نمانده براي آنکه با نيروي خودش به مطلبي برسد. 🔅ما در ميان استادهاي خودمان، آن استادهايي را مي‌ديديم ابتکار دارند که زياد معلم نديده بودند. 🔅شيخ انصاري که يکي از مبتکرترين فقهاي صد و پنجاه سال اخير است، از تمام علماي فعلي کمتر استاد ديده، يعني دوره استاد ديدنش بسيار کم بوده است. طلبه‌اي بود که رفت نجف. مختصري استادهاي نجف را ديد. بعد خودش راه افتاد دنبال استادهاي متنوع. رفت مشهد، مدتي در مشهد ماند. خيلي نپسنديد. به تهران آمد. تهران هم خيلي نماند، رفت اصفهان. اصفهان کمي بيشتر ماند. آقا سيد محمد باقر حجة الاسلام، در اين شهر معلم «رجال» بود. در فن «رجال» چيزهايي ياد گرفت. بعد رفت کاشان. سه سال کاشان ماند. نراقيها کاشان بودند. آنجا از همه جا بيشتر ماند. يعني همه دوره معلم ديدن او اگر حساب کنيد به ده سال نمي‌رسد، در صورتي که ديگران بيست سال و بيست و پنج سال و سي سال معلم ديده‌اند. 🔅آقاي بروجردي را اغلب ايراد مي‌گرفتند که کم استاد ديده، و از نظر ما حسنش همين بود که خيلي استاد نديده بود. ايشان هم کم استاد نديده بود، ده دوازده سال استادهاي درجه اول ديده بود، هفت هشت سال نجف و سه چهار سال اصفهان استاد ديده بود. ولي نجفيها قبولش نمي‌کردند، مي‌گفتند اين استاد کم ديده، مثلًا بايد سي سال استاد ديده باشد. و به همين دليل که کمتر استاد ديده بود، ابتکارش از اغلب آن علما بيشتر بود، يعني فکر مي‌کرد. مسائلي که مطرح کرده مسائلي است که خودش فکر مي‌کرد، چون مجال فکر کردن داشت.. 📚 شهیدمطهری، تعلیم و تربیت در اسلام ص۱۹ @almorsalaat
هدایت شده از مکتب امام
🔰 دوره آموزشی_گفتمانی اندیشه توحیدی در مکتب انقلاب اسلامی 📚 با محوریت کتاب (نگاشته مقام معظم رهبری) 🎥 توضیحات حضرات اساتید حجج اسلام عالم زاده نوری، فلاح شیروانی، خانجانی، هاشمی در ضرورت پرداختن به اندیشه توحیدی و دوره اندیشه توحیدی در مکتب انقلاب اسلامی 🗓 مهلت ثبت نام ۹ تا ۱۹ آبان ⭕️ دوره به صورت حضوری برگزار می شود ⭕️ طلاب برادر پایه ششم به بالا (شهر قم) ⭕️ طلاب خواهر سطح ۲ به بالا (شهر قم) 🗓 پاییز و زمستان ۱۴۰۰ شروع کلاس ها ۲۳ آبان (۲۵ جلسه) دوجلسه در هفته 💶 هزینه شرکت در دوره: هشتاد هزار تومان 👨‍💻 لینک ثبت نام 🌐 http://yun.ir/g_tohid 📲 کسب اطلاعات بیشتر 🆔 @gofteman_admin --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
☝️ طلاب بزرگوار! توصیه میکنم در این دوره شرکت کنید، نگاه جدیدی نسبت به اندیشه های رهبر انقلاب خواهید یافت ان شاء الله
هدایت شده از المرسلات
nezame-estenbati-emam-mostaghel-ast-v-barkhi-az-emtiazate-in-daztgah.mp3
8.46M
🌀| نظام استنباطی امام خمینی (ره)، یک نظام مستقل است + بیان برخی از امتیازات و تفاوتهای نظام اصولی ایشان از سایر نظامات 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده تدریس 00/08/08 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ شده و تدریس مناهج الوصول 🔰استاد علی فرحانی 📝لینک دانلود متن👇 soda96.ir/matn-manahej ✅ سال اول ۹۴-۹۵/ ۷۲ جلسه 👈ابتدای کتاب تا معانی حرفیه ✅ سال دوم ۹۵-۹۶/ ۷۲ جلسه 👈 معانی حرفیه تا جامع صحیح و اعم ✅ سال سوم ۹۶-۹۷/ به زودی ... 👈 جامع صحیح و اعم تا ابتدای تعبدی و توصلی 🔉لینک دانلود صوت (از ابتدای کتاب تا اواسط مقدمه واجب)👇 b2n.ir/manahejj @almorsalaat