eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
693 عکس
228 ویدیو
16 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128 کانال آرشیو دروس و جلسات: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از المرسلات
عظمت حضرت زهراء و شب قدر.mp3
19.04M
🌀| حقیقت شب قدر و ارتباط آن با حضرت زهراء سلام الله علیها 🎙استاد علی فرحانی 💢استاد در این جلسه نکات بسیار مهم و بسیار قابل توجهی را توضیح میدهند. 📌تاریخ جلسه: 11/11/98 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
☝️ توصیه جدی استماع این جلسه
🔰 نماز مهم شب آخر ماه مبارک برای غفران، قبولی ماه رمضان از او و بخشش گناهان ولو ۷۰ سال اهل گناهانی باشد که از گناهان همه بزرگتر است: ✅ به نقل از اقبال الاعمال سید بن طاووس به نقل از رسول اکرم صلی الله علیه و آله: 🔺 ۱۰ رکعت (۵ نماز دو رکعتی) در هر رکعت: ۱ حمد و ۱۰ توحید در هر سجده و رکوع : ۱۰ بار تسبیحات اربعه پس از پایان نماز: هزار بار «استغفرالله» و سپس سجده با این ذکر:« يا حَيُّ يا قَيُّومُ، يا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ، يا رَحْمانَ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ وَ رَحِيمَهُما يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ، يا إِلهَ الْأَوَّلِينَ وَ الآخِرِينَ، اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا، وَ تَقَبَّلْ مِنَّا صَلاتَنا وَ صِيامَنا وَ قِيامَنا.» اقبال الاعمال ج۱ ص ۴۱۸
در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان توفیق داشتیم بحثهایی با عنوان هدف و مسیر طلبگی در جمع برخی طلاب داشته باشیم. احیانا این جلسات برای طلابی که هنوز در این حوزه سوالات جدی دارند به کار آید. در این جلسات به هدف طلبگی و لوازم آن و اجمالی از مسیر رسیدن به آن پرداخته شده است @ofoqemobin 👇👇👇
1. هدف طلبگی.mp3
9.86M
چشم اندازی برای هدف طلبگی؛ اقامه دین @ofoqemobin
3. هدف طلبگی.mp3
10.08M
بازگشت عالمانه به تراث شیعی لازمه اقامه دین @ofoqemobin
4. هدف طلبگی.mp3
8.46M
اسلام شناسی و نسبت اجتهاد و تبلیغ @ofoqemobin
🔰 كلمة بها تجمع بين ظهوره سبحانه و خفائه‏ 🔺 هستى او پيداتر از همه هستى ‏هاست، زيرا كه او به خود پيداست، و پيدايى ساير هستى‏ها بدوست؛ «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ». همه اشيا بى هستى او عدم محض است، و مبدأ ادراك همه هستى راست هم از جانب مدرِك و هم از جانب مدرَك، و هر چه را ادراك كنى اوّل هستى مدرَك شود و اگر چه از ادراك اين ادراك غافل باشى و از غايت ظهور مخفى ماند همه عالم به نور اوست پيدا كجا او گردد از عالم هويدا زهى نادان كه او خورشيد تابان به نور شمع جويد در بيابان 🔺ادراك مبصر بى واسطه نور ديگر چون شعاع صورت نبندد، با آن كه شعاع از غايت ظهور در آن حالت غير مرئى مى‏نمايد، تا طايفه‏اى انكار آن مى‏كنند، نورى كه واسطه ادراك شعاع بود بر آن قياس بايد كرد؛ «نُورٌ عَلى‏ نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ» 🖊 ملا محسن فیض کاشانی 📕 مجموعه رسائل ملا محسن فیض، اللئالى، ج-3 ص 12 @ofoqemobin
🔰 نسبت ذات واجب و تعینات و تفسیر «و هو معکم اینما کنتم» در کلام ملامحسن فیض کاشانی به وسیله تمثیل عدد یک به سایر اعداد (تمثیلی دیگر در کنار تمثیل نور و تمثیلات مشهور دیگر ...) در اثر فوق العاده ایشان «الکلمات المکنونه» 🔺 كلمة: فيها تمثيلات لبيان التوحيد الوجودي والتعيّنات‏ ⭕️ از غيب مطلق تا آخرين مرتبه مظاهر حقّ يك وجود است كه به حسب اختلاف تجليّات و تعيّنات مسمّا به مراتب گشته. و اين تعيّنات اعتبارات محضه است و اضافات صرفه، چنانكه واحد را ربع اربعه و ثلث ثلاثه و نصف اثنين گويند. اين نسب و اضافات قادح در واحديّت او نيست، همچنين اطلاق اسماى مراتب به اعتبار تجليّات و تعيّنات بر ذات رفيع الدرجات مانع احديّت او نيست. واحد در مراتب اعداد ظهورى دارد كه در هر يك خاصيّتى و فايده [اى‏] مى‏دهد كه در آن ديگر نيست، و حقيقت هر يك مغاير حقيقت ديگرى است و همه تفصيل مرتبه واحد مى‏كنند، يعنى مبيّن آنند كه واحد است كه در اين مراتب به تكرار ظهور كرد؛ زيرا كه اثنين دو واحد است و ثلاثه سه واحد و همچنين. پس مادّه اعداد واحد متكرّر است، و صورت اعداد هم واحد. پس همه اعداد به واحد موجودند و به او محتاج، و واحد بر واحديّت خود ازلًا و ابداً باقى است و از همه مستغنى. و همچنان كه عدد به معدود ظاهر مى‏شود، وجودات امكانيّه به ماهيّات هويدا مى‏گردد. ومهما نظرت إلى الوجود جمعاً وتفصيلًا وجدت التوحيد يصحبه لا يفارقه البتّة صحبة الواحد للأعداد، فإنّ الإثنين لا يوجد أبداً ما لم تضف إلى الواحد مثله. ولا تصحّ الثلاثة ما لم تزد على الإثنين واحداً وهكذا إلى ما لا يتناهى، فالواحد نفس العدد والعدد كلّه واحد. لو نقص من الألف واحد، انعدم اسم الألف وحقيقته وبقيت حقيقة أخرى وهي تسعمئة وتسعة وتسعون. ولو نقص منها واحد، ذهب عينها البتّة، فمتى انعدم الواحد من شي‏ء عدم ذلك الشي‏ء. هكذا التوحيد، إنّ حقيقته «وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ» «1». وبعبارة أخرى الاثنان «2» مثلًا ليس عبارة إلّاعن ظهور الواحد مرّتين مع الجمع بينهما. الكلمات المكنونة (چاپ كنگره فيض)، ص: 69 @ofoqemobin