eitaa logo
علوم انسانی اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
7 ویدیو
150 فایل
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
مشاهده در ایتا
دانلود
فایل مقاله برگزیده « نقش کمال نهایی انسان در اسلامی سازی علوم انسانی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی ».pdf
340K
فایل مقاله برگزیده « نقش کمال نهایی انسان در اسلامی سازی علوم انسانی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی » با ارائه عليرضا جليلي فر و صفدرالهي راد
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️«اللّهمّ إنّا لا نعلم منهم إلاّ خيرا» 🎥 اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان 🖤 وداع رهبر انقلاب با ➕ فرزندان شهدا در آغوش رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
◾️نگاهی تحلیلی بر جامعه امروز و درک آن از شهید رئیسی◾️ 🔹گم شدن جسم رییس جمهور گویی نوعی تعلیق پدیدارشناسانه ایجاد کرد که به ما امکان می‌داد به نحو دیگرگون با او مواجه شویم. فرصت شده بود تا در تصور فقدان رئیسی، او را در تحقق‌ها و فعلیت‌هایش از نو پیدا کنیم. 🔹مدل سیاست‌ورزی او نیز خاص خودش بود. سیاست را نیز همچون نوعی ماموریت و تکلیف به جای می‌آورد. شاید مهمترین مفهوم توضیح دهنده سیاست او در کنار تکلیف و ماموریت، تقوا بود.سیاست تقوا این است. دکتر سجاد صفار هرندی استاد دانشگاه 🔸درست در همان ساعات سخت و نفسگیر عصر یکشنبه که گروه‌های امداد و نجات در تکاپوی عملیات بازیافتن بالگرد حامل رئیسی و یارانش بودند، ما نیز عملیات بازیابی و از نو پیدا کردن او را در ذهن و ضمیر خود آغاز کردیم. ما که می‌گویم کم و بیش یعنی همه ما. 🔸 از امثال من که فی الجمله در زمره حامیان او به حساب می‌آمدیم و پیشتر برای پیروزی‌اش در انتخابات کوشیده بودیم تا منتقدان درون جبهه‌ای و برون جبهه‌ای و بخش بزرگی از مردم معمولی. 🔸 گم شدن جسم رییس جمهور گویی نوعی تعلیق پدیدارشناسانه ایجاد کرد که به ما امکان می‌داد به نحو دیگرگون با او مواجه شویم. پیشتر او هر چند پیش چشممان بود ولی نمی‌دیدیمش. اگر هم می‌دیدیم بیشتر کاستی‌های او در نسبت با ایدئال‌های ذهنی‌مان را می‌دیدیم. اینک اما فرصت شده بود تا در تصور فقدان رئیسی، او را در تحقق‌ها و فعلیت‌هایش از نو پیدا کنیم. 🔸گروه‌های امداد و نجات سپیده صبح دوشنبه جسم سوخته رییسی را باز یافتند، اما عملیات بازیابی کاراکتر او برای ما تا همین حالا ادامه دارد و راستش من فکر می‌کنم تا مدتها ادامه خواهد یافت. 🔸کاستیکا براداتان در کتاب "جان دادن در راه ایده‌ها" با استفاده از استعاره‌ای سینمایی می‌گوید:«کیفیت مرگ هر کس تعیین کننده معنای کلی زندگی اوست.» 🔸در واقع با مرگ گویی کل سکانس‌ها و پلان‌های پراکنده یک سرگذشت به یکباره تدوین می‌شوند و معنای نهایی خود را می یابند. 🔸به این سیاق، شهادت دراماتیک رئیسی، پرواز کردن، سوختن و یگانه شدن با خاک و سنگ و درختان کوههای جنگلی منتهی الیه شمال غربی ایران گویی کل زندگی او را یکباره برای ما معنادار کرد. زندگی بچه یتیم تهیدست مشهدی را که همچون بسیاری دیگر از همگنان خود با انقلاب اسلامی از حاشیه‌ مناسبات اجتماعی ایران به متن آن آمد. طی چهار دهه در جایگاه‌های مختلف نظم برآمده از انقلاب به انجام تکلیف و ماموریت خود برخاست و نهایتا نیز جان خود را بر سر انجام یکی از همین ماموریت‌ها نهاد. 🔸رئیسی از نیمه دهه نود مشخصا به سطح اول سیاست ایران وارد شد. اما مدل سیاست‌ورزی او نیز خاص خودش بود. او نه مانند هاشمی راهبردی سیاست‌ورزی می‌کرد و نه چون احمدی نژاد تاکتیکی، بلکه سیاست را نیز همچون نوعی ماموریت و تکلیف به جای می‌آورد. شاید مهمترین مفهوم توضیح دهنده سیاست او در کنار تکلیف و ماموریت، تقوا بود. مشیی که علی الظاهر انطباقی با روح زمانه نداشت. 🔸مشیی که علی الظاهر انطباقی با روح زمانه نداشت اما با شهادت نامنتظره و عروجش به بلندای ذهن و نفوذ به سویدای دل بخش بزرگی از ایرانیان امکانها و پتانسیلهای خود را ظاهر ساخت. سیاست تقوا این است مهمترین معنای زندگی ابراهیم رئیسی و در همان حال بزرگترین میراث سیاسی او برای آینده ما در یادداشتی دیگر به این مفهوم خواهم پرداخت به اذن خدا. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️نگاهی به سه سال سیاست خادم الرضا در دانشگاه‌ها؛ دستور بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تا تبدیل این مراکز به اتاق فکر اندیشه‌ورزی دولت 🔹مروری کوتاه به حدود سه سال ریاست جمهوری نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور شهید از همان روزهای اول ورود خود به ساختمان پاستور، ضمن اینکه دانشگاهیان را اتاق فکر اندیشه‌ورزی دولت می‌دانست، بلکه در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات مهم داخلی و خارجی نیز از نظرات دانشگاهیان و نخبگان به عنوان بازوی مشورتی اصلی خود کمک می‌گرفت. ▪️توجه جدی به علوم انسانی 🔹برای ما علوم مهندسی و پزشکی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است؛ اما آنها به هیچ وجه نباید جایگزین علوم انسانی شوند؛ چرا که ما در حوزه علوم انسانی صاحب اندوخته‌های فراوانی هستیم و برای دنیا در این زمینه حرف داریم و می‌توانیم متکی بر علوم انسانی تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم. 🔹امروز انتظار اصلی از دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی تراز، تولید علوم پیشرفته و مهارت آموزی در استفاده از فناوری‌های نوین برای رشد و پیشرفت کشور است. رویکردی منتج به تحول خواهد شد و ظرفیت‌ها را از بالقوه به فعلیت درخواهد آورد که ابتدا مبتنی بر تولید علم، کسب دانش و فرمول‌های علمی باشد و در ادامه نسبت به جامعه و نیاز آن شناخت داشته باشد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید https://www.msrt.ir/fa/news/85633 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️علوم انسانی و چالش اسطوره‌های مردمی انقلاب اسلامی 🔹پدیده‌هایی شبیه خروش مردمی در شهادت آیت الله مظلوم شهید رئیسی، علوم انسانی شبیه جامعه شناسی و علوم سیاسی را به چالش کشیده است. دانشجویان این رشته های علمی باید از این فرصت بهره گیری کرده این علوم را در تراز بنیادهای اصیل علم بازاندیشی کنند. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◼️حجت السلام ابوالفضل ساجدي : کاستیهای علوم انسانی غربی ▫️ به نام علم، به کام ؟؟ ▫️به نام دیدن واقعیات جامعه،‌ به کام چشم بستن بر واقعیات 🔹چرا جمعی از جامعه شناسان و تحلیلگران غربگرای مدعی روشنفکری، تجمعات ضد نظام ولو در جمع های کوچک را گزارش و تحلیل و بارها در شبکه های اجتماعی تکرار میکنند و بر طبل ناامیدی می کوبند، اما چشم بر تجمعات میلیونی تشییع شهید رییسی و امثال آن می بندند و در برابر آنها مهر سکوت بر لب می زنند؟ 🔹چرا این جمعیتها را نمی بینند؟ 🔹چرا تحولات در حال وقوع در جهان را نادیده میگیرند؟ 🔹چرا تحولات جهانی در واکنش به حوادث غزه را نمی نگرند؟ 🔹آیا اینها به دلیل پیشفرضهای پذیرفته شده مبانی لیبرال دموکراسی،‌ مدرنیته و سکولاریزم غربی نیست؟ 🔹آیا تحلیلهای یکسویه این عالمان علوم انسانی می تواند قابل اعتماد باشد؟ 🔹آیا عالم واقع بین، نباید به همه تحولات و تجمعات (موافق و مخالف) بنگرد؟ 🔹آیا این نخبگان تحت سیطره فرهنگی غرب نیستند؟ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
▪️«سَبکِ مُردن» بخشی از «سَبکِ زندگی» و «فلسفهٔ مرگ» هم تعیین کنندهٔ «فلسفهٔ زندگی» است. 🔹پژوهشگران تمدن در وزن‌کشیِ تمدن‌ها علاوه بر وزنِ زنده‌ها، مرده‌ها و شهیدان (همچون سقراط، مسیح ع، حسین‌بن‌علی ع، حلّاج) را وزن می‌کنند، و علاوه بر «طریقت‌های حیات»، «طریقت‌های ممات» را حیاتبخش و تمدن‌ساز می‌دانند. ▪️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس▪️ @TamadonEN
📣 بایدها و نبایدهای تحصیل در علوم عقلی اسلامی 💢با تأکید بر ضرورت امتداد حکمت اسلامی ❇️ کارشناس: حجت الاسلام دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی قم ❇️ دبیر علمی: جناب آقای استاد مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت 🗓 چهارشنبه 09/ 03/ 1403 🕰17:45 📍 مکان: قم، خیابان باجک، کوچه10، اولین فرعی سمت چپ، مجمع عالی حکمت، سالن همایش. 👈 شرکت حضوری در نشست برای عموم برادران و خواهران بلامانع است. ✅ پخش آنلاین در کانال مؤسسه پژوهشی امام علی‎(ع): http://eitaa.com/joinchat/3181904050C32a22f4cab 💠 مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) 🌐 ایتا | کانال پشتیبان | تلگرام | آپارات | اینستاگرام ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️فاطمه فلاح نژاد : ( پژوهشگر علوم اجتماعي ) چرا جامعه شناسان و عموم روشنفکران در تحلیل رخدادهایی مانند تشییع میلیونی حاج قاسم سلیمانی یا حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به لکنت می‌افتند؟ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◼️امام خامنه اي : دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی- ۲۳ بهمن ۹۱ 🔹فلسفه‌های مضاف - مثل فلسفه‌ی علوم انسانی ، فلسفه‌ی روانشناسی - خوب و لازم است؛ این ها همان چیزهائی است که امتداد حکمت ما محسوب می شود؛ منتها تکیه‌ی اساسی را باید بگذارید روی مسائل کلان جامعه‌ی اسلامی؛ مثل حکومت. ما وقتی به فلسفه‌های غرب نگاه می کنیم، می‌بینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد ، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها، حل می شود. 🔹اینها مسائل بنیادی شاخه‌های اصلی زندگی و جامعه است؛ اینها باید در فلسفه پاسخ پیدا کند. واقعاً برویم ببینیم بر اساس فلسفه‌ی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئله‌ی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. 🔹نمی شود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد. به نظر من بخش عمده‌ای از جاذبه‌ی فلسفه غرب، مربوط به این [امتدادها] است. 🔹بنابراین به طور کلی جهان‌بینی اسلام تبیین شود.مواد اصلی جهان‌بینی اسلام را مشخص کنید - مسئله‌ی انسان ، مسئله‌ی خدا، مسئله‌ی ارتباط انسان و خدا، مسئله‌ی تکلیف - در فلسفه‌ی اسلامی روی این ها کار شود. البته این ها پاسخ‌های روشنی هم دارد، در فلسفه‌ی ما خیلی از این‌ها مسائل مبهمی نیست؛ اما باید این پاسخ ها منعکس شود، گفته شود. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslam
◾️فايل صوتي کرسی علمی ترویجی «فابک (فکرورزی اسلامی برای کودک) از آغاز تا انجام» با ارائه حجت الاسلام دکتر محمدصادق علی‌پور 🔹ناقد اول: دکتر علی ستاری 🔹ناقد دوم: دکتر سیدمحمد حسینی سورکی 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین مهدی عزیزی 🔹 سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslam
1403.01.21 - فابک از آغاز تا انجام.mp3
29.05M
فايل صوتي کرسی علمی ترویجی «فابک (فکرورزی اسلامی برای کودک) از آغاز تا انجام» با ارائه حجت الاسلام دکتر محمدصادق علی‌پور
◾️فايل صوتي کرسی علمی ترویجی:«معنای عقل در فلسفه و دین و ظرفیت‌های آن برای تحول در علوم انسانی» ؛ جلسه ۲ با ارائه دکتر علی‌محمد ساجدی 🔹 ناقد: دکتر صبورا حاج‌علی‌اورک‌پور 🔹 مدیر جلسه: دکتر فرهاد خرمایی 🔹 ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ 🔹 دانشگاه شیراز؛ پژوهشکده تحول در علوم انسانی ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
«معنای عقل در فلسفه و دین و ظرفیت‌های آن برای تحول در علوم انسانی» ؛ جلسه ۲.mp3
46.88M
فايل صوتي کرسی علمی ترویجی:«معنای عقل در فلسفه و دین و ظرفیت‌های آن برای تحول در علوم انسانی» ؛ جلسه ۲ با ارائه دکتر علی‌محمد ساجدی
◾️دوره آموزشی مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی ✅برادران و خواهران ✅به صورت حضوری و مجازی ❇️اساتید: آیت الله رجبی حجت الاسلام والمسلمین رهدار حجت الاسلام والمسلمین رضازاده حجت الاسلام والمسلمین گرامی پور حجت الاسلام والمسلمین رمضان پور حجت الاسلام والمسلمین حیدری فطرت 🔹زمان; از ۱۹ خرداد لغایت ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ 🔹 مزایا: استفاده از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه اعطای گواهی حضور در صورت شرکت حضوری در دوره 🔹مهلت ثبت نام: تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ 🔹ظرفیت محدود 🔹 فرم ثبت‌نام https://b2n.ir/p35178 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◼️فايل صوتي و متني سخنرانی آیت الله ابوالقاسم علیدوست با موضوع " نقش حوزه‌ها در پر کردن حفره های تئوریک نظام در قوه قضائیه " 🔹ارائه شده در همایش ملی اندیشه های قضايي رهبر انقلاب 17 بهمن ماه سال 1402 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
نقش حوزه‌ها در پر کردن حفره های تئوریک نظام در قوه قضائیه.mp3
14.43M
سخنرانی آیت الله ابوالقاسم علیدوست با موضوع " نقش حوزه‌ها در پر کردن حفره های تئوریک نظام در قوه قضائیه "
نقش حوزه‌ها در پر کردن حفره های تئوریک نظام در قوه قضائیه.pdf
209.7K
سخنرانی آیت الله ابوالقاسم علیدوست با موضوع " نقش حوزه‌ها در پر کردن حفره های تئوریک نظام در قوه قضائیه "
🔰نخستین دوره مطالعاتی-آموزشی تدبّر در قرآن بر اساس اندیشه 🔰 : تدبّر در قرآن باید با راهنمایی همراه باشد. برای این کار بجاست از کتاب‌های مرحوم آقای مصباح (ره) استفاده بشود 💠 دوره 💠 💢 مزایا: ✅ لبیک به فرمان رهبری ✅ آشنایی جامع با هندسه اندیشهء قرآنیِ علامه مصباح یزدی (ره) ✅ بهره‌مندی از تدریس اساتید ✅ دریافت گواهینامه ⏳مهلت ثبت نام: تا ۱۶ تیرماه ⏰ شروع دوره: ۱۷ تیرماه 🍃 لطفاً در کانالها و گروهها اطلاع رسانی کنید 🔻راهنمای ثبت نام و اطلاعات بیشتر👇 https://eitaa.com/tamaddon_novien ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️آيت الله علي اكبر رشاد: منطق فهم دین! ▫️اگر عقل به میدان نمی‌آمد، ما مسئله ضرورت دین و نیاز به دین را نمی‌فهمیدیم و به‌سراغ دین نمی‌رفتیم. عقل برای درک حوزه‌های معرفت دینی به ما مبنا و پیش‌انگاره می‌دهد. عقل به ما می‌گوید: فهم دین در همه ابعاد آن ممکن است! اینکه چگونه می‌توانیم یافته‌های خود را صورت‌بندی کنیم، به‌مدد عقل است. ▫️بریده ای از درس خارج اصول(مقاصد شریعت) آیت الله علی اکبر رشاد ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️ شهادت ؛ احيا عواطف فطری و حل شکافهای اجتماعی◾️ 🔹هویت و شاکله انسان محصول یک شبکه در هم تنیده و در عین حال یک سلسله طولی از بینش ها، گرایش ها و رفتار های اوست. به طور معمول بُعد مشاهده پذیر انسانی به صورت مستقیم رفتارها و کنش ها هستند که لایه آشکار حیات فرد شمرده میشود. 🔹همین بینش ها و گرایشات مختلف باعث شده است نظام ارزشی هر کدام از گروه ها به گونه ای سامان یابد که حسن و قبح ها به سبک و سیاق خودشان معنا یابند. معنا و مصادیق خوب (معروف) و بد (منکر) در نظام ارزشی فرهنگ غرب در قیاس با فرهنگ اسلامی بسیار متفاوت است. 🔹راه حل این مشکل باید دارای تاثیرگذاری در هر دو ساحت بینشی و گرایشی باشد. باید در کنار گفتمان عقلانی و استدلالی، عواطف و احساسات را فعال ساخت تا راه گفتگو و هدایت گری برای طرفین باز شود تا در نتیجه با تصحیح بینش ها گرایشات جدید و متناسب به صورت طبیعی ایجاد و تقویت شوند. حسین نیک پژوهشگر حلقه اجتهادی فقه الاجتماع مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (علیه السلام) بخش اول 1️⃣ از هویت فردی تا هویت اجتماعی: 🔸هویت و شاکله انسان محصول یک شبکه در هم تنیده و در عین حال یک سلسله طولی از بینش ها، گرایش ها و رفتار های اوست. به طور معمول بُعد مشاهده پذیر انسانی به صورت مستقیم رفتارها و کنش ها هستند که لایه آشکار حیات فرد شمرده میشود. رفتارها غالبا معلول حالات، ملکات و گرایشات درونی و آنها نیز محصول بینشها و معرفت های انسان اند. 🔸هنگامی که سلسله ای از معانی مشترک در این سه لایه جنبه بین الأذهانی و عمومی بیابند، باعث ایجاد یک شخصیت جمعی و هویت اجتماعی میشود که در کلان ترین ساحت فرهنگ عمومی و خرده فرهنگ ها و در ساحت های پایین تر سازمان ها و گروه های اجتماعی را پدید می آورد. 2️⃣ بحران شکاف میان هویت های اجتماعی: 🔸به همان اندازه که این هویت های جمعی کارکرد های مثبت و در رأس آنها ایجاد وحدت اجتماعی دارند، میتوانند محل تنازعات و کشمکش ها نیز واقع شوند. تهاجم به فرهنگ رقیب و نزاع میان گروه های مختلف اجتماعی میتواند نظم، سامان جامعه و وحدت ملی را دچار آسیب سازد که بسیار خطیرتر از آسیب های نظامی، اقتصادی و ... است. ایجاد شدن دو قطبی یا چند قطبی های مختلف با محوریت موضوعات مختلف به خصوص حول مذهب، سیاست، اقتصاد؛ نمایان گر این است که نوعی از قشربندی و صف آرایی میان گروه های اجتماعی پدید آمده است. امری که سطوحی از آن طبیعی، ناگزیر و مفید است؛ اما عمق شکاف میان گروه ها میتواند به بحران های اجتماعی تبدیل شود. 3️⃣راه حل شکاف های اجتماعی: 🔸راه حل اساسی برای حل مشکل نزاع های اجتماعی، ریشه یابی اصل پیدایش تکثر آنهاست. اساسا پیدایش یک فرهنگ یا گروه اجتماعی رقیب، برآمده از یک شاکله بینشی و گرایشی متعارض است. همین بینش ها و گرایشات مختلف باعث شده است نظام ارزشی هر کدام از گروه ها به گونه ای سامان یابد که حسن و قبح ها به سبک و سیاق خودشان معنا یابند. معنا و مصادیق خوب (معروف) و بد (منکر) در نظام ارزشی فرهنگ غرب در قیاس با فرهنگ اسلامی بسیار متفاوت است. همچنین مسئله حجاب، روابط باز سیاسی با آمریکا و اروپا (برجام)، صیانت از فضای مجازی، ورود بانوان به ورزشگاه ها و ... را میتوان مصادیقی از تقابل میان گروههای اجتماعی در مسائل معاصر کشور دانست. برای این که تفاوت ارزش ها به قدری عمیق نشود که موجب رفتارهای بحران ساز در نظم اجتماعی گردد، بایستی به سراغ عمیق ترین لایه فرهنگ یعنی سلسله بینش ها، اعتقادات و معرفت های کلی رفت. عقلانیت و اندیشه را فعال کرد و با بحث و گفتگوی دو طرفه به جهاد تبیین پرداخت. 4️⃣ لزوم اثر گذاری بر عواطف: 🔸در مسیر مذکور نوعا مشکل دیگری نمایان میشود بدین صورت که بسیاری از اوقات گرایشات و احساسات و عواطفی که افراد در تعلق به فرهنگ و گروه خاص خود دارند، مانع از فعال شدن پذیرش گفتگوی عادلانه و عاقلانه و میشود و راه تعامل را سد میکند. طرف گفتگو نوعی حب و بغض های پیش ساخته و قضاوت های ارزشی دارد که به تعبیر بیگانه نوعی گارد ساخته است. 🔸بنابراین، راه حل این مشکل باید دارای تاثیرگذاری در هر دو ساحت بینشی و گرایشی باشد. باید در کنار گفتمان عقلانی و استدلالی، عواطف و احساسات را فعال ساخت تا راه گفتگو و هدایت گری برای طرفین باز شود تا در نتیجه با تصحیح بینش ها گرایشات جدید و متناسب به صورت طبیعی ایجاد و تقویت شوند. امری که در نهایت باعث میشود افتراق ها و اختلافات در صحنه اجتماعی به ایجاد اتحاد و وفاق همدلانه و متعالی مبدل گردند. 🔸بدیهی است که تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات، متوقف بر یافتن عواطف مشترک است. هر چقدر عواطف و احساسات در عمق فطرت انسانی ریشه دارتر باشند، عمومی تر و اثرگذارتر خواهند بود. ادامه دارد ... ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ خادم‌الرضا علیه‌السلام 🔹️پوستر ویژه رسانه KHAMENEI.IR برای خادم شهید حضرت رضا علیه‌السلام   به مناسبت ایام زیارت مخصوص امام رئوف 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) 🎨 مجموعه لوح | ۳. استاد واقعی علم و فکر و روح 🖼 روایت‌هایی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شخصیت و رهبری حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 بایدها و نبایدهای تحصیل در علوم عقلی اسلامی 💢با تأکید بر روش تحصیل علم منطق ❇️ کارشناس: حجت الاسلام و المسلمین دکتر استاد تمام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ❇️ دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر دانش‎آموخته دکترای فلسفه اسلامی دانشگاه باقر العلوم(ره) 🗓 پنج‎شنبه 17/ 03/ 1403 🕰10 صبح 📍 مکان: قم، خیابان باجک، کوچه10، اولین فرعی سمت چپ، مجمع عالی حکمت، سالن همایش. 👈 شرکت حضوری در نشست برای عموم برادران و خواهران بلامانع است. ✅ پخش آنلاین در کانال مؤسسه پژوهشی امام علی‎(ع): http://eitaa.com/joinchat/3181904050C32a22f4cab 💠 مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) 🌐 ایتا |کانال پشتیبان| تلگرام | آپارات | اینستاگرام | کتابسرا ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️ قرارگاه ملّی احیای دولت اسلامی ستاد امر به معروف کشور با هدف پیگیری و تمرکز بر حل مسائل حیاتی و اصلاح ساختارهای کلان نظام، با تکیه بر الگوهای اسلامی تشکیل شد. 💫 آدرس دفاتر مرکزی: دفتر تهران: خیابان پاسداران، تقاطع چیذری، ستاد امر به معروف کشور دفتر قم: بلوار رسالت، روبه روی رسالت ۵۱، جنب مسجد الزهرا (س) 🔹ارتباط با روابط عمومی ⬅️ @h_palizyan @gh_e_dolat_eslami ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami