هدایت شده از نامه جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 شماره ۱ و ۲ فصلنامه «نامهجمهور» به زودی منتشر میشود
♨️ به همراه ویژه نامه عدالتخواهی
🌐 مدیرمسئول: روحالله رشیدی
🌐 سردبیر: مجتبی نامخواه
🔰با ما همراه باشید
🆔 @nameh_jomhour | نامهجمهور
🔶🔷🔶معلمی؛خط تولید بی قراری
🔶«إنما بُعِثتُ معلماً*»
این جمله پیامبر اکرم ص می تواند دست مایه سوال هایی از وجود مبارکشان شود ؛پرسش هایی از این دست:
پیامبر عزیز!
اگر معلم برانگیخته شده ای
پس چرا در مدرسه ی ابوسفیان مشغول آموزش بچه ها نمی شوی؟ مگر نمی دانی آنها نماز جماعت شان را به قبله لات و منات و عزی بجا می آورند؟ اگر آنجا را دوست نداری چرا در همان خیابانِ مدرسه ی #انتفاعی ابوسفیان،یک مدرسه ی #غیر_انتفاعی تاسیس و برای کوری چشم بنی امیه بر سردرش، تابلو خوش قد و قواره ی «مدرسه غیر انتقاعی بنی هاشم» نصب نمی کنی؟!
🔷معلمِ بی مدرسه هستی و عجب شاگردانی داری!رتبه اول هایشان را؛سمیه ها و یاسرها را بجای تشویق،شکنجه می کنند اما پای درست حاضر و با مُرکب خون درس های تو را پس میدهند و مشق می کنند!
اگر معلم مبعوث شده ای پس تو را با تخت فرعونی و کاخ قارونیِ ابوسفیان چه کار؟
برو کار خودت را بکن! اخلاق بچه های مدارس مکه ضعیف است،بزرگ که می شوند دائم خون می ریزند این را درستش کنی خدمت بزرگی کرده ای؛ راستی خودت هم که گفته ای برای #اخلاق برانگیخته شده ام، چه کاری بهتر از این؟محمد امین هم که هستی، همه هم احترامت می کنند دیگر کسی شکمبه گوسفند روی سرت نمی ریزد کسی سنگ به پیشانیت نمی زند آقای معلم اخلاق!!
******
🔶راستی فرق پیامبر ما با دیگر معلم ها در چه بود که اینچنین با سایرین متفاوتش می کند؟
شاید بتوان گفت همه این تفاوتها از خود کلمه معلم شروع می شود؛
مُعَلِّم ؛اسم فاعل از باب تفعیل است؛کسی که "دانا" است و این "دانایی" را به "دیگری" انتقال می دهد و از نگاه علی ع #دانایی همانی است که "خدا از دارندگاش پیمان گرفته که در برابر شکم سیری ستمگران و گرسنگی ظلم دیدگان #بی_قرار باشند.**»
🔷بر این اساس:
چون معلم "دانا"ست پس باید #خودش"بی قرار" باشد.
چون معلم "دانایی" را آموزش میدهد پس باید #شاگردِ "بی قرار" تربیت کند.
چون معلم با "دانایی" سر و کار است پس باید "بی قراری" را آموزش بدهد.
🔶از همین جاست که بی قراری پبامبر ص صرفا در حد یک دلشوره،موعظه و حتی
کلاس تئوری پردازی عدالتخواهانه نیست؛ او#پهن شدن بساط دفتر و قلم دانایی و تعالی انبوه گرسنگان را در گرو #جمع شدن سفره های سیرها و خیلی سیرها می داند؛
پس نه تنها باید مدرسه ی #ابوسفیان_سِیر برچیده بلکه نظم و نظام حاکمی که سِیرها را سِیرتر می کند و گرسنه ها را نحیف تر، براندازی شود و بخاطر همین است که اشراف مکه از روز اول این معلمِ "بی قرار" را نپذیرفتند.
🔷اگر بی
قراری،محصول طبیعی علمِ حقیقی نبود؛امام صادق علیهالسلام که همچون سایر اهل بیت علیهم السلام کرسی درس بی همتایی داشت شهید نمی شد و همانند هم صنفان #بیخیالش مشغول مهمل
گویی می شد.
🔶اگر معلمی بی قراری نمی آورد؛ امام خمینی هم هر روز می رفت مسجد سلماسی درسش را می گفت و #بیخیال، تربیت می کرد و بعد بر می گشت خانه اش ۲۰۰متر آن طرف تر،نه اینکه تبعیدش کنند ۵۰۰۰کیلومتر دورتر.
🔷اگر معلمی چنین الزامی نداشت بهشتی و باهنر می نشستند همان کتاب های درسی زمان طاغوت را می نوشتند دیگر لازم نبود وارد مبارزات انقلاب شوند و اینهمه رنج بکشند و تهمت بشنوند و آخر سر هم در خون خود بغلتند.
🔶این پیشه معلمی است که ابراهیم همت را بی قرار می کند تا در دوره خفقان سرِ صفِ مدرسه سخنرانی آتشین علیه شاه ایراد کند و ساواک را آواره ی دستگیریش.
👈سوال این است که وقتی به معلمان و اساتید مدرسه،حوزه و دانشگاه روز معلم را تبریک می گوییم مرادمان کدام معلم است"بی قرار" یا "بیخیال"؟
و وقتی از تحول نظام آموزشی می گوییم حرکت به سمت کدام نظام تربیتی را مد نظر قرار می دهیم؟
پ ن ۱:
رهبر انقلاب:
جهت گیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از #عدالت باشد؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما،تعلیم و تربیتِ ما، #عدالت پرور تربیت کند، #عدالتخواه تربیت کند، #عدالت_ساز تربیت کند.۹۷/۲/۱۲
پ ن ۲:
همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و #درس_بخوانند و #درسی_بگویند و مطالعه بکنند و عبادت خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر #طرز_افکار آنها هم این بود.این مذهب یک مذهبی که در #مقابل_ظلم در طول تاریخ واقع شده است،نبود. ۶۰/۴/۸
*کنزالعمال، ح ۲۸۸۷۳
**خطبه 3نهج البلاغه
#محمد_زارع
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
ظلم-و-عدل-نکاتی-برای-معلمان-ویرایش-شده.pdf
93.6K
🔶نکات پیرامون تربیتِ عدالتخواهانه برای معلمان
قسمت اول
منبع:موسسه روشنای طلوع مهر
نکته:
طبعا باید پیرامون روش های تربیت عدالتخواهانه حلقه های مباحثه بسیاری در دانشگاه های فرهنگیان شکل بگیرید و مقاله ها و کتابها نوشته شود و ابزارهای هنری بسیاری از جمله سرود،تئاتر،داستان و...بکار گرفته شود اما از باب قطره ای از دریا این فایل برای همه معلم و دغدغه مندان تربیت کاربردی خواهد بود.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
داستان_های-ظلم-و-عدل-ویرایش-شده.pdf
116.7K
🔶نکات پیرامون تربیتِ عدالتخواهانه برای معلمان
قسمت دوم
منبع:موسسه روشنای طلوع مهر
نکته:
طبعا باید پیرامون روش های تربیت عدالتخواهانه حلقه های مباحثه بسیاری در دانشگاه های فرهنگیان شکل بگیرید و مقاله ها و کتابها نوشته شود و ابزارهای هنری بسیاری از جمله سرود،تئاتر،داستان و...بکار گرفته شود اما از باب قطره ای از دریا این فایل برای همه معلم و دغدغه مندان تربیت کاربردی خواهد بود.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از جوان مسلمان عدالتخواه
💠جوان مسلمان عدالت خواه
🔷 سومین جلسه از «سلسله جلسات هفتگی جوانان عدالت خواه استان قم»
🔸با موضوع بازگشت به قانون اساسی
🔹با ارائه حجتالاسلام والمسلمین محمد زارع
🔸زمان : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت۱۷:۳۰ تا نماز مغرب
🔹مکان : قم . میدان روح الله. حسینیه هنر
📍ورود برای عموم دانشجویان آزاد است .
📌جهت ثبت نام و حضور در جلسات به @edalatkhah_admin_kh پیام دهید .
🔻به ما بپیوندید🔻
https://eitaa.com/javan_m_edalatkhah
هدایت شده از جشنواره علوم انسانی عمار
🔴تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره علوم انسانی عمار
💠📣 مهلت ارسال آثار تا 31ارديبهشت ماه تمدید شد.
💠دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار در صدد برگزاری دومین جشنواره مردمی علوم انسانی عمار با سرفصلهای:
📍 سرفصلهای فراخوان:
♦️ انسان انقلاب اسلامی
♦️ جامعه انقلاب اسلامی
♦️ جهان انقلاب اسلامی
♦️ آینده انقلاب اسلامی
♦️و قالبهای ارائه:
📍 مقاله علمی
📍یادداشت
📍گفتار علمی
🔹️جهت ارسال آثار به سایت جشنواره مراجعه فرمائید:
🌐 https://ammarensani.ir/
🔹️لینک ارسال مستقیم آثار:
🔶️ fanoos.ammarfilm.ir
♦️مهلت ارسال آثار 31 اردیبهشت ماه 1402
زمان برگزاری اختتامیه جشنواره 10 الی 12 خرداد ماه 1402
🔴متن تکمیلی فراخوان در:
📍https://ammarensani.ir/?p=3754
🆔️ @ammar_ensani
"دین بیارتباط با مردم، مردم بیارتباط با دین"
یک مدل دینداری وجود دارد که هر از گاهی در مناسبات مذهبی مخصوصا عزاداریها از اماکن مذهبی خارج میشود و رخت عزا بر تن میکند و مثلا احیای شعائر دینی میکند.
در فاصله زمانی دو مناسبت هم مسائل مردم مسئلهاش نیست مگر هرازگاهی غُرزدنی.
طبیعی هم هست که از دل این مکتب سخن گوهربار همان مرجع جوان بیرون بیاید که "اسلام مکتب اقتصادی ندارد."
حقیقتا اسلام مناسکی شما نه تنها مکتب اقتصادی ندارد بلکه مکتب سیاسی، مکتب حکمرانی، مکتب مدیریت جوامع و حتی مکتب فرهنگی و هیچ مکتب اجتماعی دیگر هم ندارد!
سکولاریزم یک استدلال علمی نیست، عمل شماست.
آقایان احیای شعائر یعنی این رژه جعفری شما بتواند مسائل متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم را هم حل کند و گرنه صرف اظهار خشک و خالی، بیمایه فطیر است.
پ.ن: عکس از بنر دسته عزاداری یکی از مراجع معظم تقلید در ایام عزاداری اهلبیت است که این بنر برای قمیها بسی آشناست.
#علی_منتظرالمهدی
✅ @kookh_neshinan
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
☑️ امام صادق ع: العَدلُ أحلى مِنَ الماءِ يُصيبُهُ الظَّمآنُ، ما أوسَعَ العَدلَ إذا عُدِلَ فيهِ و إن قَلَّ! .
عدالت، از آبى كه انسانِ تشنه به آن مى رسد شيرين تر است . چقدر [دامنه] عدالت گسترده است اگر در كار عدالت ورزند، هر چند آن كار اندك باشد. (الكافي ج۲ص۱۴۶)
🔻۱:آب مایه حیات( وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ) و حیات عامل حرکت و رشد است
🔻۲: در لغت عرب به انسان ندار فقیر گفته میشود چون ستون فقراتش آسیب دیده و نمیتواند حرکت کند. جامعه فقیر جامعه ای است که به سکون و قعود مبتلا شده و امکان قیام و حرکت ندارد.
🔻۳: عطش فرد را از پا در می آورد و بی آبی شهر و روستاها(جامعه) را به هلاکت میرساند. در این روایت امام ع فقر و تبعیض را از جنس عطش دانسته اند و عدالت را به چونان آبی تشبیه کردند که حتی اندکش فرد و جامعه را سیراب و موجبات قیام و حرکت را فراهم میکند
🔻۴: عدالت و در نقطه مقابل آن فقر و تبعیض علاوه بر وضعیت سبب نیز هست؛ عدالت در منابع موجب عدالت در درآمدها میشود و... در سمت مقابل فقر و تبعیض نیز مجددا فقر و جهل خلق میکند و این موجب ناعادلانه تر شدن جامعه و در نتیجه مرگ تدریجی جامعه میشود!
🔸در این مورد پادکست "چرا فقیرها فقیرتر میشوند؟"و "فقر احمق میکند" را گوش کنید
b2n.ir/u13761
b2n.ir/d75352
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
هدایت شده از مستضعفین تیوی
🔹 امام صادق علیهالسلام: إنَّ من أعظم الناس حسرةً یوم القیامه، مَن وصف عدلاً ثم خالفه الى غیره.
🔹 از پشیمانترین مردم در روز قیامت كسى است از #عدالت بگوید، اما نسبت به دیگران عدالت روا ندارد.
وسائل الشیعه ج ۱۵، ص ۲۹۵
#سوزن_به_خود
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمیشود مگر با ثروتاندوزی سرمایهداران!
🎙 #رحیم_پور:
◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری میبینید که هرچه کار و زحمت میکشند باز هم گرسنه هستند بدانید #سرمایهداران آن جامعه حق اینها را خوردهاند.
🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف میکند، چیزی را میخورد که مال او نیست.
#جنگ_فقر_و_غنا
🎬 @Mostazafin_TV
🔶🔷🔶پیکارِ عِلم
مردی از دیار پارس پس از خواندن نسخه های خطی پدر داروسازش مشتاق آموختن شد و عزم کرد مشقت ها را به جان خریده، دوری و خطر های سفر که حتی جانش را دزدان و راهزنان تهدید میکنند، تحمل کند اما خود را به مکتب استاد عزیزش برساند.
استاد او را به شاگردی خود پذیرفت.
نه فقط او را؛ کلاس درسش گاهی پذیرای چهار هزار شاگرد بود؛ شاگردانی که هر کدام مدتی پس از شاگردی استاد، خود از بزرگترین و نام آورترین اساتید دارای مکتب در دنیا شدند.
مرد ایرانی در نهایت به عنوان اولین ایرانی شیمی دان، اولین کسی بود که باعث شهرت علم شیمی شد و پدر علم شیمی نام گرفت.
او جابربن حیان، شاگرد امام صادق(علیه السلام) بود.
شاگردی که قرنها پس از حیاتش توجه کیمیاگران اروپایی را به خود جلب کرد و به اقرار خودشان کتاب های او تاثیر عمیقی بر تصحیح دیدگاه کیمیا گران غربی گذاشته است.
〰〰〰🌱〰〰〰
امام صادق فقط یک استاد آموزشی نیست. یعنی آنچه را که به عنوان علم به شاگردان خود می آموزد تنها به منزله باسواد شدن آنان نیست؛ بلکه علم در مکتب او آن است که شاگردانش هم چون جابربن حیان آن را، عَلَمی برای معرفی قدرت اسلام به دنیا می کنند.
و او در جهت احیا و آموزش دیگر ارزشهای اسلامی از جمله نفی طاغوت نیز استاد قهاری است.
〰〰〰🌱〰〰〰
تاریخ را باید عمیق مطالعه کرد.
روزی باید مقابل طاغوت ایستاد حتی اگر بهای آن ریخته شدن خون باشد.
اما روز دیگر در مقابل همان طاغوت باید روشی دیگر انتخاب کرد.
هر دو به یک نتیجه ختم می شوند:
فلج شدن ساختار نظام ظلم و درنهایت فروپاشی آن
مهم بصیرت سیاسی است که باید در هر دوره ای به تناسب شرایط آن را به کار گرفت که موفقیت آمیز باشد و تشخیص آن به عهدهی هرکسی نیست. اما پیشوایانی داریم که می توانیم از الگوی رفتاریشان بفهمیم امروز وقت کدام عمل است.
امام صادق علیهالسلام می دید که حاکمیت برای مشروع جلوه دادن خود به مبانی معرفتی خودساخته ای تکیه داده او در یک مجاهده مستمر علمی می کوشید مکتب تشیع که همیشه علمدار تقابل با ظالمین بوده را بازخوانی و انسجام ببخشید و از این رهگذر آن تکیه گاه معرفتی و درباری را با کرسی درس خود در هم می کوبید. و این حادترین مبارزه ی سازنده و ممکن در آن زمانه بود.هم مکتب جعفری را بنیان نهاد و هم دشمنان جریان حکومت علوی را رسوا.
〰〰〰🌱〰〰〰
امام صادق علیه السلام با درک اوضاع و شرایط زمان خود به منظور تحقق یافتن اصل توحید و برپایی نظام توحیدی نه تنها در جامعه بلکه در فراتر از مرزهای سیاسی اسلام در ادامه ی روشی که جدشان امام سجاد و پدرشان امام باقر آغازگر آن بودند، به تربیت شاگردان در عرصه های علمی بلکه به تربیت سربازان و فرماندهان مبارز علیه نظام ظلم وتربیت مبلغان نظام توحیدی در سراسر سرزمین اسلامی و ورای آن سازماندهی یک تشکیلات عظیم پرداختند.
@mim_moalem
امام خمینی ره:
همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و #درس_بخوانند و #درسی_بگویند و #مطالعه_بکنند و #عبادت خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر #طرز_افکار آنها هم این بود؛این مذهب یک مذهبی که در #مقابل_ظلم در طول تاریخ واقع شده است،نبود.
۶۰/۴/۸
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت پروژه ای نیست؛ پروسه ای است.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
ایشونم دو تا کتاب به آقا هدیه دادند ولی خب رسانه ای نداشتند که بگن اقا ازشون کتاب خریده تا کتابای ایشونم نایاب بشه😉
هدایت شده از اما بعد... | یادداشتهای محمدجواد میری
❤️ درگوشیهای عاشقانه
✅ ترجمه روان مناجات خمسعشر
یکی دو سال پیش بیادبی کردم و به پیشنهاد و همت و البته صبر دوستان موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به خودم جرات ترجمه ادبی دعاهای پانزدهگانه مشهور به خَمسَعَشَر که منسوب به امام سجاد (علیه السلام) است را دادم.
در ترجمه، تلاشم این بود که نه سادگی را فدای ادبیّت متن کنم، نه لحن موجز و عاطفی دعا را فدای سادگیاش، و نه دقت در ترجمه و معادلیابی را فدای آن دو دیگر. نتیجه صد البته متنی است پر از عیب و نقصهای ناشی از خامطمعی من. حسنی اگر دارد، از اصل کلام و در مرتبه بعد دقت و همت ویراستاران علمی و ادبی کار است.
«درگوشیهای عاشقانه» این روزها در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در غرفههای آستان قدس رضوی در دو سالن اصلی و کودکونوجوان عرضه شده است. همچنین امکان خرید مجازی آن (با تخفیف و ارسال رایگان) تا ۳۰ شهریور از این لینک فراهم است:
https://b2n.ir/h38665
اما بعد... | یادداشتهای محمدجواد میری
eitaa.com/smjmiry
هدایت شده از جنبش عدالت خواه دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه(س)
🔹فَجَعَلَ اللَّهُ... الْعَدْلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوبِ
🔸اولین دوره آموزش مبانی عدالت اجتماعی مبتنی بر اندیشهی متفکرین انقلاب اسلامی جنبش عدالتخواه دانشجویی استان قم
🔹ویژه خواهران(دانشجویان و طلاب)
🔸مکان:دانشگاه حضرت معصومه(س)قم
🔸زمان : ۴و ۵ خرداد ماه
🔹راه ارتباطی و ثبت نام :
٠٩٠۴۶٧٢٢٨٩١
@Fatemehfiroozi_ir
@Edalatkhah_hmu
@edalatkhah_kh_qom
هدایت شده از محسن قنبریان
💠سلسله همایشهای جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
🔸️همایش دوم
🔷️اندیشه امام خمینی (ره)
با ارائه پژوهشگران علوم انسانی:
مهدی امامی، سیدعلی موسوی، محسن قنبریان، علی فرحانی، امین اسدپور، علی محمدی، محمد جواد تاکی، مجتبی نامخواه
📌 زمان:پنجشنبه ۴ خردادماه
-ساعت ۱۰ صبح
📍مکان:مصلی قم-پژوهشکده باقرالعلوم
🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار
🆔️ @ammar_ensani
همه دوستانی که در قم هستند و یا ممکن است که به قم مشرف شوند این همایش مهم رو از دست ندهند.
توجه مکان جلسه به آدرس زیر تغییر کرد:
📍 قم، خیابان معلم جنب بوستان کتاب مرکز همایشهای غدیر طبقه منفی ۲ سالن کنفرانس علامه طباطبایی
لینک حضور مجازی
⚪️🔵 مجمع دانشجویان عدالتخواه باهنر کرمان برگزار میکند:
💠 ششمین نشست تخصصی آموزشی "#داد"
🔹سر فصل های دوره :
✓جمـهـوریت مــردم و عـــدالت
✓عــدالت در اســلام و قــانـــون اساسی
✓راه مــا
✓ بایسته های تشکیلاتی
و...
💢ویژه برنامه دوره:
راهیان فــقــر و غــنــا در شهر کرمـــان
با حضور شورای شهر کرمان
🔹مکان: حسینه شهدای گمنام
🔹 زمان: ۴م و ۵م خردادماه ۱۴۰۲
🔷 جهت کسب اطلاعات بیشتر:
09906027495
@bahonaruk_edalatkhahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالای سرِ کشاورز زاده یِ دهاتی؛ سربازِ روح الله خمینی و خار چشم ستمگران جهانی،به گِردش حلقه زده اند مردم با ملیت ها و تیپ های مختلفی که اگر در خیابان با عینک برخی حزب اللهی ها به آنها نگاه کنی احساس تکلیف می کنی تا بروی و آنها را هدایت کنی!
سربازْ قاسم،اما آنها را دختر و پسر خودش میدانست.
سربازْ قاسم می گفت اگر به من بگویند پُل تحت تصرفی که قله های اطرافش را هم دشمن تصرف کرده، آزاد کن؛نمي كنم!چون این پل دوباره سقوط میکند؛چون تصرف پل فایده ای ندارد وقتی علت سقوطش هنوز فراهم است.
لابد اگر قرار بود امروز لایحه حجاب بنویسد جای کلمه «پل» را می گذاشت «حجاب»؛
وقتی سرمایه داری ریشو برای طبقاتی تر شدن جامعه رنجور ایران هنوز دارد تصمیم می سازد و می گیرد و همزمان ستاد های پرطمطراق فلان و بهمان مشغول منکر کردن معروف هاست...
سلام بر او که با همین نگاهش می دانست قاچاقچی چون شغل ندارد مشغول شرارت شده لذا اول برایش زمین و زراعت و خانه آماده کرد بعد از رفع علت، اتمام حجت کرد و اکثر اشرار قبل از اتمام مهلت سربازْقاسم سلاحشان را آوردند تحویل دادند از همان اول تیغش را نشان نداد.
سلام بر او باد.
دوست داشتم حالا که برای اولین بار می آیم زیارت مرقد سربازْقاسم همه ی در و دیوار پر باشد از مضامینی از این دست«حامی مستضعفان» «شهید جبهه جهانی فقر و غنا»اما زهی خیال باطل داشتم...
پیرزن عینکی روبروی من نشسته و بدون دندان دارد چیزی می خورد و با دست دیگرش که تسبیح ندارد به سینه اش می زند.هر از گاهی هم چادرش را درست می کند؛شاید بجای مادرِقاسم.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #محفل
▫️این زمین کج است!
🔹امروز وقتی از فقه گفته میشود منظورشان فقه قبل از امام خمینی است و این یعنی ارتجاع به گذشته. فقه قبل از امام، تفاوتش به این نیست که این مکتب آقای خویی است یا مکتب امام خمینی؟! دعوا سر این زمین کجی است که باید صاف شود.
🔸این زمین کج است که سرمایهداران، ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر میشوند. فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین را صاف کند. امام(ره)، انقلاب کرد که این زمین کج را صاف کند؛ چون منافع محرومان مهم است.
✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایدهی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد»
👤 حجتالاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🏴داغ بی تسلی
#سید_مرتضی_آوینی
داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.
ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد .
ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا #مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ.
...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است.
دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد.
امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این #بزرگترین_پیام_او_بود ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق #مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند.
دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟
آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟
امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و #باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین".
اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و #تلمیذ_مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«پدر مهربانم،امیدم،روح و روانم! کجا رفتی؟اماما!گرچه از داغت کمرم شکست اما همچون کوهی استوار در برابر دشمنانت می ایستم و مبارزه می کنم و راهت را ادامه میدهم.»
روزگاری رحلت امام برای عزادارش، مبارزه تعریف می کرد؛«می ایستم»«مبارزه میکنم» «راهت ادامه میدهم» اما امروز این کلمات با ذهن، زبان و عمل ما غریبه اند چون از نظر تا عمل مسلمان ِاسلامِ خمینی نیستیم.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan