eitaa logo
پژوهش یار
11.2هزار دنبال‌کننده
659 عکس
180 ویدیو
492 فایل
اولین بستر جامع پژوهشی؛ مدرسه علمیه امام جعفر صادقﷺ تایباد_خراسان رضوی نرم‌افزار eitaa.com/pajouheshyar/3395 تارنما Pajouheshyar.com #خدمات نذرسلامتی و تعجیل ظهورامام زمان سلام الله علیه و سلامتی وپیشبردمنویّات حضرت آقا حفظه‌ الله ارتباط @Alisadeghi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما همراهان گرامی. ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها)، به استحضار می رساند،. این کارگاه طی ۴۰ جلسه و ۶۰ مطلب در کانال تدریس شد. ان شاءالله که مثمر ثمر واقع شده باشد. بفضل الهی،کارگاه های دیگری برگزار خواهیم نمود. هرگونه نقد و یا پیشنهادتان را می توانید به شناسه زیر ارسال نمایید. @Javanenghelab أیّدکم الله بنصره ــــــــــــــــــــ واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق (سلام الله علیه) شهرستان تایباد. ــــــــــ درصورت تمایل،کانال را برای دیگران معرفی نمایید. @Pajouheshyar
استاد فرهمند (زید عزه) نکته صرفی ونحو راجع به جمله(امیر المومنین ) گفتیم کلمه امیر یا فعل مضارع هست یا صفت مشبهه راجع به چگونگی فعل مضارع گفتیم اما اگر صفت مشبهه باشد . از ریشه (مَیَرَ)بر وزن فعیل می شود (ممیر) واز ریشه (امرَ)بر وزن فعیل می شود (امیر) پس کلمه (امیر)یا فعل مضارع از ریشه(میر)هست یا صفت مشبهه از ریشه(امر) هست؟ اگر صفت مشبهه باشد المومنین مضاف الیه برای امیر هست ومحلا منصوب بنابر مفعول برای صفت مشبهه ولی اگر مضارع از (میر) باشد المومنین مفعول به برای امیرُ هست. ادامه دارد... ــــــــــ @pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نظری (زید عزه) موضوع: شبهات ادبی۲ @Pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رجبی (زید عزه) موضوع :بررسی تعریف اصل ــــــــــ @pajouheshyar
(شماره ۱۰) زغال‌های خاموش را کنار زغال‌های روشن می گذارند تا روشن شود چون همنشینی اثر دارد. پس رفیقی را انتخاب کنید که به شما انرژی ببخشد. ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
عنوان کتاب {شیوه شیوایی} کتاب شیوه شیوایی، چنانکه از نامش هویداست، یک متن ادبیاتی و به دنبال عرضه قواعد محض و اطلاعات خام ادبی نیست؛ بلکه است و با آموزش به شیوه برای نوشته شده است. به همین سبب، مطالب این کتاب در قالب درس‌هایی کوتاه و با آغاز و پایان مشخص، تقسیم‌بندی شده که هر درس معمولا با مقدمه‌ای مختصر شروع شده، مطالب را به صورت دسته‌بندی‌شده و ساده ارائه می‌کند و در پایان هر درس، تمرین‌هایی در نظر گرفته شده که باید توسط فراگیران انجام شود. خود نویسنده در سرآغاز کتاب می‌گوید: «فراگیرانی که این درس‌ها را با حوصله مطالعه کنند و یکایک تمرین‌ها را به دقت انجام دهند، می‌توانند از عهده نویسندگی با رعایت قواعد اصلی دستور زبان، لغت، فصاحت، بلاغت، و ویرایش برآیند. مقصود از شیوایی در این درسنامه همین است.» ــــــــــــــــــــ ✅ بر درس‌های این کتاب این کتاب در دو فصل کلی تدوین شده که فصل اول به نگارش، و فصل دوم به ویرایش می‌پردازد. کتاب، که خود به ۲۰ درس و کارگاه تقسیم شده است، در واقع شامل ۴ موضوع کلی است که با توجه به کارگاهی بودن این اثر، به قسمت‌های کوتاه تقسیم شده تا در طول یک دوره ۲۰ جلسه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. 1⃣پیکره نوشته: در این تک‌درس، بخش‌های تشکیل‌دهنده متن و چگونگی پیکره‌بندی متن، آموزش داده شده و به فراگیران کمک می‌کند که نمایی کلی از متن خود را طراحی کنند و برای شیوه نوشتن آن تصمیم بگیرند. 2⃣کلیدهای درست‌نویسی: ۱۰ درس از کتاب شیوه شیوایی به کلیدهای درست‌نویسی اختصاص یافته است. در این ۱۰ درس، نویسنده به ترتیب اهمیت و کاربرد، به ۴۷ قاعده درست‌نویسی اشاره می‌کند. به گفته نویسنده، این ۴۷ قاعده به صورت کاملا کارگاهی عرضه می‌شود تا راهنمایی عملی برای نویسندگان نوپا باشد. 3⃣درست‌نویسی واژگانی: دو درس از این درسنامه درباره درست‌نویسی واژگانی است. در این دو درس به معیارهای برگزیدن واژه مناسب پرداخته می‌شود. معیارهایی چون اصالت واژه، تناسب واژه با سبک و مخاطب، و همچنین درست‌نویسی املایی از آن جمله‌اند. 4⃣زیبانویسی: بخش پایانی فصل نگارش، درباره زیبانویسی است؛ چرا که نویسنده معتقد است شیوایی، تلفیقی از درستی و زیبایی است. به همین سبب در این بخش سعی می‌کند بنیادی‌ترین شگردهای زیبانویسی را به مخاطبان خود آموزش دهد. نیز که درباره ویرایش است، دو موضوع کلی را به فراگیران آموزش می‌دهد: شیوه خط و نقطه‌گذاری. هر کدام از این دو موضوع در دو درس آموزش داده می‌شوند. کتاب «شیوه شیوایی» کتابی ارزشمند در زمینه نگارش و ویرایش است و به طور ویژه، برای و علاقه‌مند به نویسندگی و قلم، قابل است. در صورت تمایل می توانید از آدرس زیر،این کتاب را تهیه نمایید. جوان انقلابی: شیوه شیوایی ویراست سوم – مرکز نشر هاجر http://hajarpub.ir/product/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D9%85/ قیمت با تخفیف 9.750 تومان ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
✅یک روش کاربردی ساده برای تدریس مجازی در پاورپوینت به راحتی می‌توانید روی اسلایدها صدا و توضیحات بگذارید. یک هندزفری موبایل را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید و از عملکرد ضبط آن مطمئن شوید. در منوی slide show گزینه Record narration را انتخاب کنید و سپس روی آیکون slide show (پایین سمت چپ) کلیک کنید تا اسلاید به حالت درآید. روی اسلایدها توضیح دهید و با کلیک کردن اسلایدها را جلو ببرید. روی هر اسلاید توضیحات آن اسلاید ضبط می‌شود. هر جا خواستید می‌توانید شوید و قسمت‌های ضبط شده را ذخیره کنید. هنگام ذخیره سازی آن را به صورت PowerPoint Show ذخیره کنید. وقتی روی فایل شده با پسوند pps دوبار کلیک کنید فایل با توضیحات شما اجرا می‌شود. اگر هم در حین اجرا ماوس را جابجا کنید و به متن یا شکل اشاره کنید آن هم ضبط می‌شود. این‌فایل ها را می‌توانید در گروه‌هایی که برای درسهایتان‌ تشکیل می‌دهید به اشتراک بگذارید. ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
۱۶ اردیبهشت،دوازدهمین سالگرد شهادت استاد عزیزمان،حاج عباس عباسیان (رحمةالله علیه) را گرامی میداریم . روحش شاد و راهش پر رهرو
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نظری( زیدعزه) موضوع: تقسیم ادات نفی ــــــــــــــــــــ @pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نوروزی (زید عزه) موضوع: نقش ابن تیمیه در ایجاد تشتت و تفرقه در جامعه اسلامی ــــــــــــــــــــ @pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نظری (زید عزه) موضوع ضرورت علم بلاغت قسمت اول @pajouheshyar
(حفظه‌الله‌) ✅تحقیق، منبع تغذیه‌ی آموزش است. ما اگر تحقیق را جدی نگیریم، باز سال‌های متمادی بایستی چشم به منابع خارجی بدوزیم و منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشه‌ی دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم و اینجا آموزش بدهیم. 🔻این نمی‌شود؛ این وابستگی است؛ این همان ترجمه‌گرائی و عدم استقلال شخصیت علمی برای یک کشور است. 📒بیانات معظم له در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها‌ ـ ۱۳۸۶/۰۷/۰۹ ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
پايگاه اسرا تي وي (asratv) جهت بهره برداري معرفي مي گردد. اسرا تی وی،با هدف نشر های مفید آموزشی در رسانه و انقلاب برای کسانی امکان دسترسی مستقیم به این کارگاه ها را ندارند به صورت خودجوش، در دسترس عموم قرار گرفت. از جمله کارگاه های آموزشی که می تواند در راستای فعالیت های پژوهشی، یاری دهنده معاونان پژوهشی باشد، : ✅ کارگاه آموزشی نشریات دیجیتال، 🔵کارگاه مدیریت منابع انسانی، ✅کارگاه آموزشی شایسته ها و بایسته های نشریات دانشجویی، 🔵کارگاه شیوه نگارش نشریه، ✅کارگاه آموزشی تأمین محتوای تابلو تصویری، 🔵کارگاه آموزشی مقاله نویسی نشریات، ✅کارگاه آموزشی اصول مصاحبه نویسی در نشریات، 🔵کارگاه آموزشی شیوه های سیر مطالعاتی، ✅کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری، 🔵کارگاه آموزشی تهیه بروشور و کتابچه، ✅کارگاه آموزشی شیوه های نقد کتاب، 🔵کارگاه آموزشی خبر نویسی، ✅و کارگاه های محتوایی جهت استفاده در فعالیت های پژوهشی 🔵و ... این کارگاه ها در قالبهای مختلف صوتی و تصویری در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است. آدرس پایگاه : http://www.asratv.com ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
هر علمی در آن مجموعه ای از اصطلاحات و مفاهیم کلیدی وجود دارد که برای آموزه های مربوط به آن علم،می بایست ابتدا این و را به خوبی شناخت. پژوهش نیز از این قاعده استثناء نیست.ما در این نوشتار سعی کردیم تا مفاهیم و اصطلاحاتی که در انواع پژوهش ها،مشترک بوده را تهیه و تنظیم نموده و در اختیار علاقه مندان به پژوهش قرار دهیم. إن شاءالله مثمر ثمر واقع شود. ــــــــــ ‌دریافت از کافه بازار ‏«آشنایی با مفاهیم پژوهشی» http://cafebazaar.ir/app/?id=pajouheshi.ashnaei.mafahim&ref=share ــــــــــــــــــــ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 🌐کانال معاونت پژوهش در ایتا https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐کانال معاونت پژوهش در سروش: sapp.ir/howzehpajohesh
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همراهان گرامی الحمدلله تولید جدید ما،در کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز قرار گرفت. سابقا،نرم افزار مقاله نویسی تولید کانال ما نیز،در کانال معاونت پژوهش قرار گرفته شد.
استاد محمدی (زید عزه) ✅بررسی سند روایت علی الید این قاعده در کتب ما وجود ندارد، یعنی نه در کتب اربعه و نه در غیر کتب اربعه سندی برای این روایت در کتب ما نیست. در کتب اهل سنت است. دقت کنید که سند در کتب آنها است،اما موردش عاریه است و این خیلی عجیب است. آن که ما ازاین قاعده در عاریه استفاده نمی کنیم وقائل به عدم ضمان در عاریه هستیم روایات اهل سنت⬇️ 1⃣روی أبو داود السجستانی الأزدی( 202 – 2075 ه ) فی باب (( فی تضمین العاریة )) ، سنن ابوداود- بسنده عن الحسن عن سمرة عن النبی(ص)، قال: (( علی الید ما أخذت حتی تؤدیه )) ثم إن الحسن نسی فقال: هو أمینک لا ضمان . 2⃣روی الترمذی( 209 – 279 هـ ) - فی باب (( ما جاء فی أن العاریة مؤدّاة )) عن قتادة عن الحسن عن سمرة عن النبی(ص) قال: (( علی اید ما أخذت حتی تؤدیه ))، قال: ثمّ نسی الحسن فقال: «فهو أمینک لا ضمان علیه»، یعنی العاریة. 3⃣روی ابن ماجة ( 207 – 275 هـ ) فی باب العاریة، عن قتادة عن الحسن عن سمرة أن رسول الله(ص) قال: (( علی الید ما أخذت حتی تؤدیه ــــــــــــــــــــ @pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نوروزی (زید عزه) موضوع: نقش ابن تیمیه در ایجاد تشتت و تفرقه در جامعه اسلامی ــــــــــــــــــــ @Pajouheshyar
( شماره یک) و ‌ با سلام طاعات شما طلاب محترم قبول درگه حق. ای از سوی واحد پژوهش مدرسه طلاب محترم پایه پیش نیاز و پایه اول تنظیم شده است. طلاب محترم جهت شرکت در مسابقه،پیرامون یکی از نعمت های الهی که در زندگی بیشتر برای تان محسوس بوده،در یکی از قالب های زیر،اقدام به نگارش نموده و برای مسئول پژوهش به شناسه زیر در ایتا ارسال نمایید. @Javanenghelab های اثر: 1⃣خاطره نویسی 2⃣داستان نویسی حداقل دو صفحه A4 و بصورت تایپی (می توانید در ایتا تایپ کرده و ارسال نمایید) 🎁🎁در پایان به ۵ اثر برتر،کارت شارژ اهدا خواهد شد. هر نفر،کارت شارژ ۱۰ هزار تومانی آخرین مهلت ارسال،۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ اعلام‌نتایج‌وبرندگان ۴ خرداد ماه۹۹ ــــــــــــــــــــ @pajouheshyar
(حفظه‌الله‌) رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله): طلاب و فضلا، تحقیق و علم و تدریس را خود بدانند... . 📒۱۳۷۱/۶/۲۹ ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
🌺 آشنایی با بخش های پایگاه جامع قرآنی نور👇👇
استاد رجبی (زید عزه) موضوع : بررسی اصطلاحات اصولی قاعده ید هرگاه شخصی برچیزی تسلط داشته باشد به گونه ای که بتوان هرنوع تصرف وتغییری در آن ایجاد کند،چنین تسلط و اقتداری را "ید" می گویند و حکم به مالکیت کسی برچیزی که تسلط بر آن دارد،"قاعده ید"نام دارد. می گوید: تصرف به عنوان مالکیت،دلیل مالکیت است مگر خلاف آن ثابت شود؛به دلیل اینکه تشخیص مصادیق استیلا با عرف است،لذا تسلط بر اشیاء متفاوت است. 1⃣گاهی رابطه بین انسان و اشیاء فیزیکی است،مثل اینکه کتاب در دست او یا لباس بر تن یا ...است. 2⃣گاهی نیز براساس قراردهای اعتباری و اجتماعی،انسان بر چیزی تسلط دارد، مثل وجود سند مالکیت خانه یا مغازه و... پس مصادیق ید از نظر عرفی،متنوع است. @Pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد فرهمند (زید عزه) موضوع: ادامه قیود منصوب مفعول له @Pajouheshyar
✅ نمایه نرجس کار ارزشمندی از خواهران طلبه مدرسه علمیه مکتب نرجس (سلام الله علیها) مشهد مقدس است. ✅ "نمايه نرجس" نمايه مقالات مجله هاي تخصصي علوم اسلامي شامل نمايه مقالات بيش از ۱۰۰ عنوان نشريه و مجله در زمينه علوم و معارف اسلامي است كه شما پژوهشگر و محقق گرامي مي توانيد بر اساس كليدواژه، موضوع، عنوان مقاله ، عنوان نشريات و پديدآور به جستجو بپردازيد و ... 🔵 آدرس دسترسی : http://www.namayenarjes.com ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouhshyar