https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته سوم:
اگر گفته شود که:
⛔️ کاربرد عنوان (قُوّام) #مخصوص به اوصیاء و امامان بوده و بر دیگران اطلاق نمیشود بنابراین افرادی که پس از امام زمان (ع) تحت عنوان قُوّام میآیند، دارای مقام امامت و وصایت هستند ⛔️
🖋 در پاسخ به این ادعای گزاف میگوییم:
1️⃣ در صورت پذیرش این ادعا ـــ که عنوان (قُوّام) فقط بر امامان و اوصیاء اطلاق میشود ـــ مراد از قُوّام 👈 همان اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) بوده که در روایات فراوان به #رجعت آنان اشاره شده است (1).
2️⃣ اما اساسا این ادعا بدون دلیل بوده و قابل پذیرش نمیباشد 👈 زیرا در روایات، عنوان (قُوّام) بر غیر امامان و اوصیاء نیز اطلاق شده است.
👇به مدارک زیر دقت فرمایید:
🔻 عنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: قُمْتُ مِنْ عِنْدِ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) فَاعْتَمَدْتُ عَلَى يَدِي فَبَكَيْتُ فَقَالَ مَا لَكَ فَقُلْتُ كُنْتُ أَرْجُو أَنْ أُدْرِكَ هَذَا الْأَمْرَ وَ بِيَ قُوَّةٌ فَقَالَ أَمَا تَرْضَوْنَ أَنَّ عَدُوَّكُمْ يَقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَأَنْتُمْ آمِنُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّهُ لَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ أُعْطِيَ الرَّجُلُ مِنْكُمْ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَجُعِلَتْ قُلُوبُكُمْ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَوْ قُذِفَ بِهَا الْجِبَالَ لَقَلَعَتْهَا 👈 وَ كُنْتُمْ قُوَّامَ الْأَرْضِ وَ خُزَّانَهَا.
🔅 ترجمه:
عبدالملک بن اعین گوید که از نزد امام باقر (ع) بلند شدم و بر دستان خود تکیه نموده و گریه کردم. حضرتش فرمودند: تو را چه شده [که گریه میکنی] ؟
گفتم: امیدوار بودم که این امر [قیام] را درک کنم در حالی که نیرومندم [و جوان] .
حضرتش فرمودند: آیا راضی نیستید که دشمنان شما همدیگر را میکُشند و شما ایمن در خانههایتان هستید؟ همانا اگر آن [امر] شود به مردان از شما نیروی چهل مرد داده شود و قلبهای شما مانند قطعهای از آهن قرار داده شود که اگر به سوی کوهها پرتاب شود، کوهها را از ریشه برکَنَد 👈 و شما قُوّام زمین و خزانهداران آن هستید.
📕 الکافی، ج8ص294
✅ مرحوم علامه مجلسی در شرح عبارت (وَ كُنْتُمْ قُوَّامَ الْأَرْضِ) میگوید:
أي القائمين بأمور الخلق و الحكام عليهم في الأرض.
ترجمه: یعنی قائمین به امور خلق و حاکمان بر آنها در زمین
📕 مرآة العقول، ج26ص322
🔻 عنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَالِحٍ الْهَمَدَانِيِّ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى صَاحِبِ الزَّمَانِ (ع) أَنَّ أَهْلَ بَيْتِي يُؤْذُونِّي وَ يُقَرِّعُونِّي بِالْحَدِيثِ الَّذِي رُوِيَ عَنْ آبَائِكَ (ع) أَنَّهُمْ قَالُوا خُدَّامُنَا وَ قُوَّامُنَا شِرَارُ خَلْقِ اللَّهِ فَكَتَبَ وَيْحَكُمْ مَا تَقْرَءُونَ مَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى (وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً ظاهِرَةً [سبأ/18] فَنَحْنُ وَ اللَّهِ الْقُرَى الَّتِي بَارَكَ اللَّهُ فِيهَا وَ أَنْتُمُ الْقُرَى الظَّاهِرَةُ.
🔅 ترجمه:
محمد بن صالح همدانی گوید که به صاحب الزمان (ع) نامه نوشتم [و گفتم] همانا اهل بیت من با حدیثی که از پدرانتان روایت شده (خُدّام ما و قُوّام ما بدترین خلق خدا هستند) من را اذیت نموده و سرزنش میکنند.
حضرتش در پاسخ نوشتند: وای بر شما، مگر آنچه را که خدای تعالی فرموده نخواندهاید! (و بین ایشان و بین قریههایی که در آنها برکت دادیم، قریههای ظاهری قرار دادیم) [سبأ/18]
به خدا قسم ما قریههایی هستیم که خدا برکت در آنها قرار داده و شما قریههای ظاهره هستید.
📕 الغیبة شیخ طوسی، ص345
✅ با توجه به پاسخ حضرت، قُوّام و خُدّام اهل بیت (ع) ـــ که افرادی غیر از امامان و اوصیاء هستند ـــ شرار خلق خدا نبوده 👈 بلکه آنها همان قریههای ظاهرهای هستند که در آیه قرآن به آنان اشاره شده است.
ـــــــــــــــــــ
🖋پی نوشت:
(1) جهت مشاهده بخشی از روایات مربوط به رجعت امامان (ع)، به نقد حدیث 15 مراجعه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🔻 در یکی از ادعیه، اینگونه به امام زمان (ع) سلام میدهیم:
السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَهْدِي ... السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ وَ ابْنَ مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي وَ ابْنَ سَادَتِي 👈 وَ عَلَى أُولِي عَهْدِكَ وَ الْقُوَّامِ بِالْأَمْرِ مِنْ بَعْدِكَ 👈 السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه ....
🔅 ترجمه:
سلام بر تو ای امام مهدی ... سلام بر تو ای مولای من و فرزند مولای من و آقای من و فرزند آقایان من 👈 و [سلام] بر صاحبان عهد تو و قُوّام به امر بعد از تو 👈 سلام بر تو و بر آنها و بر امامان جمیعا و رحمة الله و برکاته.
📕 بحارالانوار، ج99ص227
✅ در این فراز (السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ) به امام زمان (ع) و به صاحبان عهد و قُوّام امر پس از ایشان و به همه امامان (ع) سلام میدهیم 👈 که این امر، ظهور در جدایی ائمه از قُوّام دارد.
🔻 عنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَ: مَاتَ أَبُو إِبْرَاهِيمَ (ع) وَ لَيْسَ 👈 مِنْ قُوَّامِهِ أَحَدٌ إِلَّا وَ عِنْدَهُ الْمَالُ الْكَثِيرُ وَ كَانَ ذَلِكَ سَبَبَ وَقْفِهِمْ وَ جَحْدِهِمْ مَوْتَهُ طَمَعاً فِي الْأَمْوَال ....
🔅 ترجمه:
یونس بن عبدالرحمن گوید: ابو ابراهیم [امام موسی کاظم (ع)] از دنیا رفت 👈 و از قُوّام او کسی نبود الا این که در نزدش مال زیادی بود و این مطلب سبب توقف آنان و انکارشان نسبت به موت ابو ابراهیم بود، به خاطر طمع در اموال.
📕 الغیبة شیخ طوسی، ص64
🔻 یونس بن عبدالرحمن میگوید:
وَ كَانَ أَحَدُ الْقُوَّامِ عُثْمَانَ بْنَ عِيسَى ....
ترجمه: عثمان بن عیسی یکی از قُوّام بود.
📕 الامامة والتبصرة، ص75
🔻 مرحوم شیخ طوسی برخی از نمایندگان و سفراء مورد تایید امامان (ع) را نام برده و میگوید:
و مِنهُم المُعَلَّى بنُ خُنَيسِ و كَانَ مِن قُوَّامِ أبِي عَبدِالله (ع) ...
🔅 ترجمه: و از آنها، معلی بن خنیس است که از قُوّام ابی عبدالله (ع) بود.
📕 الغیبة شیخ طوسی، ص347
📌 با توجه به احادیث و نقلهای فوق مشخص میگردد که لفظ (قُوّام) #مخصوص امامان و معصومین نبوده بلکه بر نمایندگان و کارگزاران آنان نیز اطلاق میشود.
🔹 نکته چهارم:
با توجه به آنچه در نکته قبل ذکر شد، چند معنی برای عبارت (وَالْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِهِ) احتمال میرود:
1️⃣ معنای اول:
در روایات و ادعیه مختلف، عنوان (قُوّام) بر امامان 12گانه (ع) اطلاق شده است.
🔻 مثلا در روایتی امام صادق (ع) فرمودند:
فَنَحْنُ قُوَّامُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِه .../ پس ما قُوّام خدا بر خلق او هستیم.
📕 الغیبة شیخ طوسی، ص347
🔻 و یا در زیارت ائمه بقیع (ع) میخوانیم:
السَّلَامُ عَلَيْكُمُ الْقُوَّامَ فِي الْبَرِيَّة .../ سلام بر شما قُوّام در خلایق
📕 الکافی، ج4ص559
🔻 و یا در زیارتی دیگر داریم:
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ... وَ عَلَى أَخِيهِ وَ ابْنِ عَمِّهِ ... وَ عَلَى فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ... وَ عَلَى سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ... وَ عَلَى آلِهِ الطَّاهِرِينَ ... عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ، وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى، وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ، وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُجَّةِ 👈 الْقُوَّامِ بِالْقِسْط ....
🔅 ترجمه:
پس درود فرست بر محمد ... و بر برادر او و پسر عمویش [علی (ع)] ... و بر فاطمه زهراء ... و بر دو آقای جوانان اهل بهشت، حسن و حسین ... و بر خاندان طاهرینش ... علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و حسن و حجت 👈 که قُوّام به قسط هستند.
📕 المزار الکبیر، ص510
✅ لذا با توجه به روایات فوق ممکن است که مراد از قُوّام پس از امام زمان (ع) 👈 همان امامان و اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) بوده که رجعت نموده و حکومت عدل الهی را استمرار میبخشند.
📌 لازم به ذکر است که در رجعت امامان (ع) هیچ تردیدی وجود ندارد (1) بلکه سخن در این است که آیا مراد از قُوّام پس از امام زمان (ع)، همان امامان رجعت کننده هستند یا این که افراد دیگری مدّ نظر میباشند؟
2️⃣ معنای دوم:
این که مراد از (قُوّام) بعد از امام زمان (ع) 👈 نمایندگان و فرماندهان و مدیران دولتی و کارگزاران باشند زیرا با توجه به آنچه که در نکته سوم ذکر شد، اطلاق عنوان (قُوّام) بر چنین افرادی، در روایات و ادعیه و اقوال به چشم میخورد.
3️⃣ معنای سوم:
البته این احتمال هم وجود دارد که مراد از (قُوّام) 👈 جمع بین دو معنای قبل باشد یعنی هم ائمه رجعت کننده (ع) و هم نمایندگان و فرماندهان و کارگزاران و مدیران دولتی.
ـــــــــــــــــــ
🖋پی نوشت:
(1) جهت مشاهده بخشی از روایات مربوط به رجعت امامان (ع)، به نقد حدیث 15 مراجعه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته پنجم:
ناظم العقیلی پس از نقل حدیث نوزدهم میگوید:
⛔️((در روایات قبل خواندیم که ذریه قائم (ع) با نامهایی چون (مهدیین، ائمه، والیان عهد) یاد شدهاند و در این روایت با عنوان (قُوّام) یاد شدهاند و (قُوّام) جمع (قائم) است یعنی کسی که برای امر دین و امامت و فرماندهی مردم و حفاظت از آنان و اصلاح امورشان قیام میکند)) ⛔️
🖋 و اما پاسخ:
1️⃣ در هیچ یک از روایات قبل، نصی بر این که ذریه امام زمان (ع) با عنوان (مهدیین و والیان عهد) یاد شده باشند وجود ندارد 👈 و نهایت چیزی که از حدیث وصیت ممکن است استفاده شود، فرزندی مهدی اول برای امام زمان (ع) میباشد و فرزندی 11 مهدی دیگر قابل اثبات نمیباشد. (1)
2️⃣ و اما نسبت به این که در برخی احادیث قبل ـــ یعنی حدیث 11 و 13 و 14 و 15 و 18 ـــ عنوان (امام) بر فرزندان حضرتش اطلاق شده است، به طور خلاصه یادآوری میکنیم که:
👈 فهم ناظم العقیلی نسبت به حدیث 11 اشتباه بوده 👈 و حدیث 13 در کتاب کافی به گونهای دیگر نقل شده است 👈 و حدیث 14 و 15 هیچگونه سندی به معصوم ندارد 👈 و حدیث 18 یکی از جعلیات فرقه اسماعیلیه میباشد. جهت توضیح بیشتر، به نقد احادیث فوق در همین کتاب مراجعه فرمایید.
👈 در حدیث 19 هم هیچگونه صحبتی از ذریه امام زمان (ع) در میان نیست تا بتوان عنوان (قُوّام) را مرتبط با آنان دانست.
😡 اما متاسفانه ناظم العقیلی به جهت عوام فریبی چنین میگوید: ((در روایات قبل خواندیم که ذریه قائم (ع) با نامهایی چون (مهدیین، ائمه، والیان عهد) یاد شدهاند و در این روایت با عنوان (قُوّام) یاد شدهاند ...)).
🔹 نکته ششم:
ناظم العقیلی پس از این که فرزندان امام زمان (ع) را تحت عنوان (قُوّام) جای میدهد، میگوید:
⛔️ (آنان همان 12 امام و خلیفه عادلی هستند که در مسجدی نماز میخوانند که امام مهدی (ع) بعد از قیام در کوفه بنا خواهد کرد همانطور که امام علی (ع) خبر میدهند (ع) در حیره مسجدی بنا میشود که پانصد در دارد. جانشین قائم در آن نماز میخواند زیرا مسجد کوفه گنجایش آن نمازگزاران را ندارد و حتما 12 امام عادل در آن نماز میگزارند) ⛔️
🖋 در پاسخ عرض میکنیم:
1️⃣ در حدیث 19 #هیچ_سخنی از فرزندان امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا نمیتوان عنوان (قُوّام) را بر فرزندان حضرتش تطبیق داد.
2️⃣ آن 12 امام عدلی که در مسجد حیره نماز خواهند خواند 👈 همان امامان رجعت کننده هستند و هیچ سخنی از فرزندان امام زمان (ع) در آن حدیث به میان نیامده که ضمن نقد حدیث پنجم، مفصلا پیرامون این حدیث گفتگو نمودیم.
🔹 نکته هفتم:
ناظم العقیلی در ادامه میگوید:
⛔️ (همانطور که ائمه قائمان به امر الهی در میان خلق هستند، مهدیین از ذریه امام مهدی (ع) نیز قُوّام هستند، همانطور که در روایات بعدی آمده و شامل تمام اوصیای بعد از رسول الله (ص) تا روز قیامت است.
امیرالمومنین (ع) میفرمایند:
و تنها ائمه قائمان به امر الهی در خلق و عارفان الهی بر بندگان هستند. کسی وارد بهشت نمیگردد مگر این که آنان را شناخته باشد و آنان نیز او را بشناسند و کسی وارد جهنم نمیشود مگر این که آنان را انکار کرده و آنان نیز او را انکار کنند. نهج البلاغه، خطبه 152
امام صادق (ع) فرمودند:
... وما قائمان الهی بر خلق و خزانهداران بر دین او هستیم. بصائرالدرجات، ص538
امام باقر (ع) به قتاده فرمودند:
وای بر تو ای قتاده، همانا خداوند عزوجل خلقی از خلایق خود را آفرید و آنان را حجتهای خود بر بندگان قرار داد و آنان خلفای الهی بر زمیناند، قُوّام به امر او هستند، در علمش نجیبانند. قبل از آفرینش آنان را به صورت سایههایی در سمت راست عرشش برگزید. الکافی، ج6ص256 ) ⛔️
✅ همانطور که مشاهده فرمودید، مجددا ناظم العقیلی بر اطلاق عنوان (قُوّام) بر فرزندان امام زمان (ع) اصرار میورزد 👈👈 تا بلکه بتواند با روانشناسی تلقین، ارتباط این مفهوم را با فرزندان امام زمان (ع) در ذهن مخاطب نهادینه کند اما مکررا عرض نمودیم که در حدیث 19 #هیچ_سخنی از فرزندان امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا نمیتوان عنوان (قُوّام) را بر فرزندان حضرتش تطبیق داد.
📌 لازم به ذکر است که ما هم عنوان (قُوّام) را مربوط به اوصیاء پیامبر (ص) تا روز قیامت میدانیم 👈 اما اوصیاء حضرتش بر اساس روایات متواتر، فقط 12 نفر بوده و آن سه حدیث انتهایی هم هیچ ارتباطی به فرزندان امام زمان (ع) نداشته و ادعاهای ناظم العقیلی را ثابت نمینماید.
ـــــــــــــــــــ
🖋پی نوشت:
(1) لازم به ذکر است که با فرض پذیرش معنای ناظم العقیلی از حدیث وصیت 👈 مهدی اول فرزند بلاواسطه امام زمان (ع) محسوب میشود اما در صورت عدم پذیرش این معنی، حتی فرزندی مهدی اول نسبت به امام زمان (ع) هم ثابت نمیشود. جهت توضیح بیشتر پیرامون حدیث وصیت و معنای صحیح آن، به نقد حدیث اول مراجعه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🟣 جمع بندی:
➖ در این حدیث #هیچ_سخنی از فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها به میان نیامده است.
➖ (قُوّام)، جمع کلمه (قائم) به معنای ایستاده و بپاخواسته بوده 👈 و معنای وصایت و امامت از آن فهمیده نمیشود.
➖ در صورت پذیرش این ادعا ـــ که عنوان (قُوّام) فقط بر امامان و اوصیاء اطلاق میشود ـــ مراد از قُوّام 👈 همان اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) بوده که در روایات فراوان به رجعت آنان اشاره شده است. اما اساسا این ادعا بدون دلیل بوده و قابل پذیرش نمیباشد 👈 زیرا در روایات، کلمه (قُوّام) بر غیر امامان و اوصیاء نیز اطلاق شده است.
➖ سه مصداق برای (قُوّام) احتمال میرود:
1️⃣ این که مراد، ائمه رجعت کننده (ع) باشند.
2️⃣ یا این که مراد، نمایندگان و کارگزاران حکومتی باشند.
3️⃣ یا این که مراد، جمع بین هر دو گروه قبل باشد.
➖ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که:
▪️ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
▪️ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
اما تمسک او به این حدیث دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمینماید.
💥💥نکته 💥💥
✅ همانطور که سابقا عرض کردیم، کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی مورد تایید احمد اسماعیل بصری بوده 👈 لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و #بطلان_فرقه او را ثابت مینماید.
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#VideoTwitt
🔰 مذهب تناقض !
استاد #علی_شریفی
#مهدی_یار
💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)
✅ همراه ما باشید :
|اینستاگرام| :@Valiasr_tv
|تلگرام| : @valiasr_tv
|ایتا|:eitaa.com/Valiasraj_tv
🌐 https://eitaa.com/PayehayePooshali
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عاقبت و سرانجام پیروان فرقه مدعی یمانی که به لیدرهای این فرقه دل خوش کردهاند . . .
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . .🌹🌹🌹
.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث19_150170020229.pdf
947.5K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "#40حدیث_مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_19: و فیها یکون قائمه و القوام من بعده ...
📕 کامل الزیارات، ص30
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_19: و فیها یکون قائمه و القوام من بعده ...
📕 کامل الزیارات، ص30
⛔️ پیروان فرقه مدعی یمانی بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 19 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_بسیار_مهم
📩 افشاء نامه محرمانه آقایان کهندل و موسوی و... به امام احمد بصری که اشتباهی برای امام علی شریفی ارسال شد🤣
😡 اختلافات شدید پشت پرده و افشاگریهای بسیار مهم لیدرهای فرقه مدعی یمانی
😱 آیا به راستی اینان همان 313 نفر یار مخلص امام زمان علیه السلام هستند؟
#نامه_محرمانه
▫️
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭 تغییر تاکتیک برای عوام فریبی
🤔 آیا میدانید راه شناخت مدعیان دروغین چیست❓
🔀 چرا در فرقههای دروغین سخنان ضد و نقیض به چشم میخورد❓
💥💥قابل توجه آقای #احمدکهندل که میگفت:
(( آقای شهبازیان در مورد دعوت، تردید براشون حاصل شده و سکوت اختیار کردهاند)) 😉
▫️
✅ نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_19: و فیها یکون قائمه و القوام من بعده ...
🖌 متن تلگرامی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1165
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1172
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1173
🆔 https://youtu.be/SPHFUapFUjw (HD)
🆔 https://aparat.com/v/AcOsY (HD)
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1157
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔫 شلیک سرباز به فرمانده
⭕️ حکایتی از گافهای ناخواسته پیروان احمد بصری
🤔 چرا مبلغین فرقه مدعی یمانی از رسیدن سخنان منتقدین خود به گوش اعضاء فرقه هراس دارند⁉️
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده🌹🌹🌹
▫️