eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
615 دنبال‌کننده
390 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📩 (ویرایش جدید) پایه . . . . . . . . . . . . 3 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش اول: یکی از بحثهای پایه‌ای در نوشتجات وگفتارهای احمدالحسن ومریدان او، حدیث وصیت کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی می‌باشد. 👈 حدیث وصیت، روایتی است منسوب به پیامبر (صلوات الله علیه وآله) که در آن، وصیت وسفارش پیامبر (صلوات الله علیه وآله) به حضرت علی ‌(صلوات الله علیه) ذکر گردیده است لذا یمانیون نام این روایت را (حدیث وصیت) گذاشته‌اند. 📣 توجه توجه: مجددا یادآور می شویم که پایه واساس دعوت احمد الحسن، حدیث وصیت می باشد. همانطور که می‌دانید وصیتهای مختلفی از رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) در احادیث وجود دارد، اما گاهاً بین مضامین این وصیتها تعارضاتی وجود دارد که در تشخیص وصیت صحیح از ناصحیح باید به اخبار علاجیه اهل بیت (صلوات الله علیهم) رجوع نمود. اگر در ذهن عزیزان باشد، ما در پایه اول به بررسی ادله احمد الحسن ومریدانش در مورد نفی علم رجال پرداختیم وثابت نمودیم که ادعای آنان خلاف دستورات قرآن واهل بیت (صلوات الله علیهم) می‌باشد. به نظر می‌رسد که اشاره به قسمتی از مباحث پایه اول، بسیار مفید بوده وما را در بررسی حدیث وصیت کمک فراوانی می‌نماید. ✅ خلاصه‌ای از بخش ششمِ پایه اول: 1⃣ اولین راهی که امام باقر (صلوات الله علیه) در بحث تعارض اخبار و تشخیص حدیث صحیح ارائه فرمودند این است که: (ای زراره آنچه که بین اصحاب مشهور است را بگیر و آن را که نادر و غیر مشهور است رها کن) 👈 منظور از عبارت (احادیث مشهور بین اصحاب) که حضرت فرمودند، احادیث مشهور بین شیعیان است، نه اهل سنت یا دیگر فرق. 2⃣ راوی می‌گوید: (پس گفتم هر دو حدیث مشهور است و روایت شده و از قول شما نقل شده، پس فرمودند: آن حدیثی را قبول کنید که راوی آن عادل تر در نزد شماست و از آن اطمینان [و وثوق] بیشتری دارید) البته حضرت در ادامه راه‌های دیگری هم بیان می‌کنند که برای دیدن تفصیلی بخش ششم به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/38 📣 با این اوصاف اگر به وصایای متعارضی برخورد کردیم، باید به ترتیب فوق طیّ طریق نموده تا وصیتّ حق را تشخیص دهیم وبه آن عمل نماییم. حال ما در بحث حدیث وصیت، به احادیث متعارض برخورد می‌کنیم. در حدیث وصیت کتای الغیبة صحبت از امامان (صلوات الله علیهم) ومهدیین به میان آمده ودر احادیث دیگر وصیت فقط صحبت از امامان شده است واین وصیت عاصم از ضلال معرفی گردیده است. لذا باید طبق دستور امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد احادیث متعارض عمل نمود تا وصیت صحیح را از ناصحیح تشخیص دهیم. 🔸 شهرت: همانطور که می‌دانید حدیث وصیتی که در کتاب الغیبة شیخ طوسی نقل گردیده است، هیچگونه شهرتی بین اصحاب نداشته واساساً همین یک حدیث است که بحث مهدیین در وصیت رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) را مطرح می‌کند. 🔸 اعدل و اوثق: از نظر بحث سندی هم که این حدیث جزو احادیث ضعیف محسوب می‌شود، آنهم نه به خاطر یک راوی، بلکه چندین راوی. علی بن سنان الموصلی العدل علی بن الحسین احمد بن محمد بن الخلیل جعفر بن احمد المصری الحسن بن علی عمّ جعفر والد الحسن بن علی تمامی این راویان مجهول هستند وتوثیقی ندارند واصلا بعضی از آنان شناخته شده هم نیستند. 👈 مضافا اینکه همین یک حدیث وصیت هم از طرق عامه بوده که این مساله وضعیت را به مراتب بدتر می‌کند. 🔅 مرحوم شیخ حر عاملی در این زمینه می‌گوید: (ولا يخفى أنّ الحديث المنقول أوّلاً من كتاب « الغيبة » من طرق العامّة) الایقاظ من الهجعة ج1ص403 🔅 وهمچنین در کتاب الفوائد الطوسیة ص111 می‌گوید: (ما رواه الشیخ فی کتاب الغیبه فی جمله الأحادیث التی رواها من طریق المخالفین فی النص علی الأئمه علیهم السّلام) مرحوم شیخ حر عاملی در دو عبارت فوق تصریح می‌نماید که این حدیث از عامه ومخالفین نقل شده است. ـ📄👇
ـ📄👆 امام کاظم (علیه السلام) ضمن حدیثی فرمودند: لَا تَأْخُذَنَّ مَعَالِمَ دِينِكَ عَنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا فَإِنَّكَ إِنْ تَعَدَّيْتَهُمْ أَخَذْتَ دِينَكَ عَنِ الْخَائِنِينَ الَّذِينَ خَانُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ خَانُوا أَمَانَاتِهِمْ إِنَّهُمُ اؤْتُمِنُوا عَلَى كِتَابِ اللَّهِ فَحَرَّفُوهُ وَ بَدَّلُوهُ فَعَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ رَسُولِهِ وَ لَعْنَةُ مَلَائِكَتِهِ وَ لَعْنَةُ آبَائِيَ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ شِيعَتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة. وسائل الشیعة ج27ص150 ترجمه: معالم دينت را جز از شيعه ما فرا مگير، زيرا اگر از ايشان بگذرى (ومعالم دين را از آنان ياد نگيرى) دينت را از خيانتكارانی كه به خدا و رسول او و به امانات ايشان خيانت و نادرستى كردند فرا گرفته اى، خيانتكاران را بر كتاب خداوند امين گردانيدند پس آنان كتاب خدا را تحريف و تبديل كردند، پس لعنت خدا و پيامبر و فرشتگان او و لعنت پدران گرامى و نيكو کردارم و لعنت من و لعنت شيعه ام تا روز قیامت بر ايشان باد. حال چرا یمانیون معالم دینشان را از دشمنان اهل بیت علیهم السلام می گیرند ⁉️ پرسشی است که باید منصفانه در پاسخش درنگ نمود. ✅ پس با اجرای راهکار اول امام باقر (صلوات الله علیه) در احادیث متعارض، حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی قابل استناد نبوده زیرا این حدیث غیر مشهور، در تضاد با احادیث مشهور دیگر می‌باشد. ✅ حتی اگر حدیث وصیت کتاب الغیبة، مشهور هم باشد با اجرای راهکار دوم امام باقر (صلوات الله علیه) ــ بحث اعدل واوثق ــ در احادیث متعارض، باز هم باید حدیث وصیت کتاب الغیبة را کنار گذاشت واخذ به احادیث اعدل و اوثق نمود. 💥 : حدیث وصیت کتاب الغیبة به هیچ وجه قابل استناد نیست زیرا: 📌 حدیث وصیت از نظر سندی ضعیف بوده و واز طریق اهل سنت نقل گردیده است. 📌 وهمچنین معارضه با احادیث دیگر دارد. 📌 این حدیث، مشهور بین اصحاب نیست. 📌 راویان آن اعدل و اوثق از راویان روایات معارض نیستند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر و سوال: 🔸 براستی چرا فرقه های پوشالین نمی توانند برای اثبات حقانیت خود به احادیث صحیح ومتواتر استناد نمایند ⁉️ وفقط به احادیث ضعیف وغیر مشهور و منقول از اهل سنت اکتفا می کنند ⁉️ 🔸 آیا کسی که اساس دعوت و استدلالش بر اساس احادیث ضعیف وغیر مشهور و منقول از اهل سنت می باشد، می تواند (یمانی) باشد⁉️ 🔸 آیا کسی که بر خلاف دستور صریح امام باقر (علیه السلام) عمل نموده وبه احادیث ضعیف وغیر مشهور و منقول از اهل سنت استناد می کند، می تواند (یمانی) باشد ⁉️ 🔸آیا کسی که خلاف دستور امام کاظم علیه السلام معالم دینش را از خائنین ــ اهل سنت ــ می گیرد، می تواند (یمانی) باشد⁉️ 🔸 چرا احمد الحسن ومریدانش به دیگر روایات وصیت هیچ اشاره ای نمی کنند واز بین تمامی روایات وصیت، فقط به همین حدیث ضعیف وغیر مشهور و عامی استناد می کنند ⁉️ نکند دیگر روایات وصیت، مبطل ادعا و دعوت آنها می باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 (ویرایش جدید) پایه . . . . . . . . . . . . 3 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش دوم لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/72 در بخش قبلی ثابت نمودیم که حدیث وصیت کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی، حدیثی است که 👈 از اهل سنت نقل شده و راویان آن هم مجهول می‌باشد. 👈 مضافا اینکه معارضه دارد با احادیث مشهور بین اصحاب. امامان ما دستور داده‌اند که معالم دینمان را از اهل سنت نگیریم زیرا آنان خائن به خدا و رسول هستند، لذا باید این حدیث را رها نموده وبه احادیث دیگر وصیت از طرق شیعه اخذ نماییم. ✅ اینک حدیث وصیت کتاب الغیبة را ذکر نموده ومطالبی پیرامون آن تقدیم عزیزان می‌گردد. 🔸 متن روایت در سه بخش: أخبرنا جماعة عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري عن علي بن سنان الموصلي العدل عن علي بن الحسين عن أحمد بن محمد بن الخليل عن جعفر بن أحمد المصري عن عمه الحسن بن علي عن أبيه عن أبي عبد الله جعفر بن محمد عن أبيه الباقر عن أبيه ذي الثفنات سيد العابدين عن أبيه الحسين الزكي الشهيد عن أبيه أمير المؤمنين ع قال: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي اللَّيْلَةِ الَّتِي كَانَتْ فِيهَا وَفَاتُهُ لِعَلِيٍّ ع يَا أَبَا الْحَسَنِ أَحْضِرْ صَحِيفَةً وَ دَوَاةً فَأَمْلَى رَسُولُ اللَّهِ ص وَصِيَّتَهُ حَتَّى انْتَهَى إِلَى هَذَا الْمَوْضِعِ فَقَالَ يَا عَلِيُّ إِنَّهُ سَيَكُونُ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ مِنْ بَعْدِهِمْ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَأَنْتَ يَا عَلِيُّ أَوَّلُ الِاثْنَيْ عَشَرَ الْإِمَامِ سَمَّاكَ اللَّهُ فِي السَّمَاءِ عَلِيّاً الْمُرْتَضَى وَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الصِّدِّيقَ الْأَكْبَرَ وَ الْفَارُوقَ الْأَعْظَمَ وَ الْمَأْمُونَ وَ الْمَهْدِيَّ فَلَا يُصْلِحُ هَذِهِ الْأَسْمَاءُ لِأَحَدٍ غَيْرَكَ ترجمه: رسول خدا (ص) در همان شبي كه وفاتش در آن واقع شد، به علي (ع) فرمود: «اي ابا الحسن، كاغذ و دواتي بياور.» و حضرت وصيت خود را املا فرمود تا به اين جا رسيد كه فرمود: يا علي! بعد از من دوازده امام مي‌باشند و بعد از آنها دوازده مهدي. پس تو يا علي اوّلين دوازده امام هستي. خداي تعالي تو را در آسمانش، علي مرتضي، و امير المؤمنين، و صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون و مهدي ناميده و اين نام‌ها براي غير تو شايسته نيست. ‌ ‌🖋 يا عَلِيُّ أَنْتَ وَصِيِّي عَلَى أَهْلِ بَيْتِي حَيِّهِمْ وَ مَيِّتِهِمْ وَ عَلَى نِسَائِي فَمَنْ ثَبَّتَّهَا لَقِيَتْنِي غَداً وَ مَنْ طَلَّقْتَهَا فَأَنَا بَرِيءٌ مِنْهَا لَمْ تَرَنِي وَ لَمْ أَرَهَا فِي عَرْصَةِ الْقِيَامَةِ وَ أَنْتَ خَلِيفَتِي عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي فَإِذَا حَضَرَتْكَ الْوَفَاةُ فَسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِيَ الْحَسَنِ الْبَرِّ الْوَصُولِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِيَ الْحُسَيْنِ الشَّهِيدِ الزَّكِيِّ الْمَقْتُولِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ سَيِّدِ الْعَابِدِينَ ذِي الثَّفِنَاتِ عَلِيٍّ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ بَاقِرِ الْعِلْمِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ جَعْفَرٍ الصَّادِقِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُوسَى الْكَاظِمِ ـ📄👇
ـ📄👆‌ ترجمه: اي علي تو وصي من بر خاندانم، زنده و مرده‌ي ايشان هستي، و نيز وصي بر زنانم هستي، هر يك را كه تو به همسري من باقي گذاري، فرداي قيامت مرا ديدار كند و هر يك را تو طلاق دادي، من از وي بيزارم و مرا نخواهد ديد، و من نيز او را در صحراي محشر نخواهم ديد، و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستي، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به فرزندم حسن واگذار كن، كه او برّ وصول است، چون او وفاتش رسيد آن را به فرزندم حسين زكي شهيد مقتول بسپارد، چون هنگام وفاتش رسيد، آن را به فرزندش سيد العابدين ذي الثّفنات علي بسپارد، چون هنگام وفات او رسد، آن را به فرزندش محمد باقر بسپارد، و چون وفاتش رسد، آن را به فرزندش جعفر صادق واگذار كند، و چون وفاتش فرا رسد، به فرزندش موسي كاظم بسپارد 🖋 فإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ عَلِيٍّ الرِّضَا فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الثِّقَةِ التَّقِيِّ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ عَلِيٍّ النَّاصِحِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ الْحَسَنِ الْفَاضِلِ فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفِظِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِي [أَسَامٍ] كَاسْمِي وَ اسْمِ أَبِي وَ هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمَهْدِيُّ هُوَ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ. ترجمه: و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش علي رضا بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش محمد ثقه تقي واگذارد، و چون هنگام وفات او شود، به فرزندش علي ناصح بسپارد، و چون وفاتش در رسد، به فرزندش حسن فاضل واگذارد، و چون وفات او برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد ‌(ص) است، تسليم كند، و ايشان دوازده امامند. بعد از آن دوازده مهدي مي‌باشند. پس وقتي كه زمان وفاتش فرا رسيد، خلافت را به فرزندش كه اوّلين مهديين است مي‌سپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان است. 📌 البته ناگفته نماند که ترجمه فرازهای آخر، محل تامل بوده که ان شاء الله به آن پرداخته می‌شود. ❇️ بررسی: 1⃣ همانطوری که دقت می‌کنید در ابتدای حدیث، نام (مهدی) به عنوان یکی از اسماء اختصاصی حضرت علی (صلوات الله علیه) ذکر گردیده است اما در عین حال کسان دیگری هم این اسم را دارند ❗️❗️ همین تعارض اولیه در متن حدیث شاید دلالت بر این دارد که اهل سنت در نقل این حدیث کمی تغییرات داده‌اند. 👈 انگیزه این تحریف از سوی اهل سنت می‌تواند تغییر دین خدا و رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) باشد. اساساً یکی از شیوه‌های کسانی که در کار جعل حدیث هستند همین تغییرات مختصر در احادیث هست تا بوسیله آن بتوانند دین را عوض کنند. یعنی حق را با باطل مخلوط می‌نمایند تا تشخیص آن برای مردم میسر نشود. به همین جهت می‌باشد که ائمه دستور داده‌اند از اهل سنت اخذ حدیث ننموده ومعالم دین را از شیعیان بگیریم. در بخش قبلی به نمونه‌ای از آن روایات اشاره شد ودر اینجا هم نمونه‌ی دیگری می‌آوریم. امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند: أَ تَدْرِي لِمَ أُمِرْتُمْ بِالْأَخْذِ بِخِلَافِ مَا تَقُولُ الْعَامَّةُ فَقُلْتُ لَا نَدْرِي فَقَالَ إِنَّ عَلِيّاً ع لَمْ يَكُنْ يَدِينُ اللَّهَ بِدِينٍ إِلَّا خَالَفَ عَلَيْهِ الْأُمَّةُ إِلَى غَيْرِهِ إِرَادَةً لِإِبْطَالِ أَمْرِهِ وَ كَانُوا يَسْأَلُونَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع عَنِ الشَّيْءِ لَا يَعْلَمُونَهُ فَإِذَا أَفْتَاهُمْ جَعَلُوا لَهُ ضِدّاً مِنْ عِنْدِهِمْ لِيَلْبِسُوا عَلَى النَّاسِ. بحار ج2ص237 ترجمه: آیا می‌دانید که چرا به اخذ [روایات] برخلاف اهل سنت امر شده‌اید؟ گفتم: نمی‌دانم، حضرت فرمودند: همانا علی علیه السلام متدین به دینی نبود مگر اینکه امت مخالفت می‌نموده به جهت ابطال امر [ولایت] حضرت واز حضرت علی (صلوات الله علیه) سوال می‌کردند درباره چیزی که نمی‌دانستند وزمانی که حضرت فتوا می‌دادند، از پیش خودشان ضد آن را می‌ساختند تا مردم را به اشتباه بیاندازند. 👈 به همین جهت است که ائمه علیهم السلام فرموده اند معالم دین را از اهل سنت نگیریم. 2⃣ احمد الحسن ومریدانش می‌گویند که پیامبر (صلوات الله علیه وآله) این وصیت را عاصم از ضلال [یعنی مانع ضلالت وگمراهی] معرفی کرده‌اند اما در این حدیث اصلا چنین چیزی وجود ندارد. لطفا حدیث را دوباره با دقت بخوانید تا پی به صدق ادعای ما ببرید. ـ📄👇
ـ📄👆 💥 : 📌 حدیث وصیت حدیثی است که از اهل سنت نقل شده و راویان آن هم مجهول می‌باشد. 📌 مضافا اینکه معارضه دارد با احادیث مشهور بین اصحاب. 📌 تعارض در متن حدیث: در ابتدای حدیث، نام (مهدی) به عنوان یکی از اسماء اختصاصی حضرت علی ‌(صلوات الله علیه) ذکر گردیده است اما در عین حال کسان دیگری هم این اسم را دارند ❗️❗️ 📌 طبق حدیث امام صادق (صلوات الله علیه) اهل سنت کلمات حضرت امیر (صلوات الله علیه) را تغییر می‌دادند وبه مردم عرضه می‌کردند. البته این امر مختص به امام علی علیه السلام نمی باشد. 📌 در این حدیث هیچ صحبتی از (عاصم از ضلال بودن) نیست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسی که اساس دعوتش بر مبنای احادیث اهل سنت می باشد ــــ آن هم احادیثی که با احادیث مشهور شیعه در تعارض است ــــ می تواند شیعه باشد ⁉️ 🔸 یعنی (یمانی) برای اثبات حقانیت وصایت خود، هیچ مدرکی از کتب شیعه واحادیث مشهور ندارد ⁉️ 🔸 چرا (یمانی) احادیث دیگر وصیت پیامبر را که در کتب شیعه موجود است، به عنوان اساس دعوت خود ذکر نمی کند⁉️ 🔸 آیا می دانید در احادیث دیگر وصیت پیامبر، هیچ نامی از مهدیین وجود ندارد⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 (ویرایش جدید) پایه . . . . . . . . . . . . 3 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش سوم لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/74 در بخش قبلی نکاتی ذکر گردید که به خاطر اهمیت بحث، به خلاصه از آن نکات اشاره می‌شود: 📌 حدیث وصیت به اعتراف مرحوم شیخ حرعاملی، حدیثی است که از اهل سنت نقل شده، و راویان آن هم مجهول می‌باشد. مضافا اینکه معارضه دارد با احادیث مشهور بین اصحاب. 📌 تعارض در متن حدیث وجود دارد و آن اینکه در ابتدای حدیث، نام (مهدی) به عنوان یکی از اسماء اختصاصی حضرت علی ‌(صلوات الله علیه) ذکر گردیده است اما در عین حال کسان دیگری هم این اسم را دارند. 📌 در این حدیث هیچ صحبتی از (عاصم از ضلال بودن) نیست. اینک به ادامه بررسی پیرامون حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی می‌پردازیم. ✅ بررسی: 3⃣ آنچه که خیلی عجیب به نظر می‌رسد این است که احمدالحسن بر اساس حدیث وصیت، ادعا می‌کند که امامت بعد از 12 امام همچنان ادامه دارد، در حالیکه صراحتا پیامبر (صلوات الله علیه وآله) در این حدیث امامت را از مهدیین جدا می‌کنند. به عبارات زیر از حدیث وصیت دقت فرمایید: (سَيَكُونُ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ مِنْ بَعْدِهِمْ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً . . . فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً . . .) 👈 اساسی ترین حدیث مورد استناد برای امامت مهدیین از سوی احمدالحسن، همین حدیث وصیت می‌باشد که پر واضح است که این حدیث هیچ دلالتی بر مدعای او نداشته بلکه نافی ادعای احمدالحسن نیز می‌باشد. آری رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) به صراحت تمام 👈 امامت را از مهدیین جدا می‌نمایند اما احمد الحسن بر خلاف گفته رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) عمل نموده وامامت را برای مهدیین اثبات می‌نماید. 4⃣ فراز دیگری از حدیث وصیت که باید دقیقا مورد تامل قرار گیرد عبارت زیر است: (فإذا حضرته الوفاة فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ) ترجمه: پس زمانیکه موقع وفات او می‌شود، پس باید تسلیم کند خلافت [یا وصیت] را به فرزندش که اول مقربین است. سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که: آیا با وجود بعضی امامان و رجعت ایشان در زمان امام مهدی ‌(صلوات الله علیه)، می‌توان فرض نمود که شخص دیگری اول المقربین باشد؟ یعنی می‌شود در زمانی که امام حسین (صلوات الله علیه) تشریف دارند، شخص دیگری اول المقربین باشد؟ 5⃣ در بعضی از نسخ خطی کتاب الغیبة شیخ طوسی به جای عبارت (ابنه)، کلمه (ابیه) قرار دارد یعنی عبارت اینگونه می‌شود: (فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْیهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ) ترجمه: پس زمانیکه موقع وفات او می‌شود، پس باید تسلیم کند خلافت [یا وصیت] را به پدرش [یعنی امام حسین] که اول مقربین است. [نسخه در انتها ارائه می گردد] همانطور که می‌دانیم غسل وکفن ودفن امام زمان (صلوات الله علیه) به دست مبارک امام حسین (صلوات الله علیه) صورت می‌پذیرد ودر روایات داریم که امام بعدی عهده‌دار این امور می‌باشد. امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: . . . فَإِنَّ الْإِمَامَ لَا یُغَسِّلُهُ إِلَّا إِمَامٌ مِثْلُه. با وجود این نسخه از کتاب الغیبة، سوال مطروحه در قسمت قبل هم پاسخ گفته می شود ودیگر عبارت هیچ ابهام ومشکلی ندارد. با توجه به روایت امام کاظم (صلوات الله علیه) ــــ علاوه بر اشکالات اساسی قبلی که تاکنون در مورد حدیث وصیت بیان نمودیم ــــ می‌توان نتیجه گرفت که مهدی اول در صورت وجود، امام نبوده ونیست زیرا امور کفن ودفن امام زمان (صلوات الله علیه) به دست او صورت نمی‌گیرد. پس علاوه بر تصریح پیامبر بر جدایی امامت از مهدیین در حدیث وصیت ــــ که در نکته 3 در متن حاضر به آن پرداختیم ــــ غسل وکفن ودفن امام زمان علیه السلام به دست امام حسین علیه السلام هم دلیل دیگری بر عدم امامت مهدیین می باشد. البته همانطور که در بخشهای سابق گذشت، حدیث وصیت دارای اشکالات متعددی می باشد که دیگر نمی توان به این حدیث استناد نمود. 6⃣ ناگفته نماند اگر حدیثی دارای اختلاف نسخه باشد، دیگر قابل استناد نیست مگر اینکه قراین محکمی بر صحت نسخه مورد نظر ارائه گردد. در بحث (وخروج الیمانی من الیمن) احمد الحسن ومریدانش با اثبات اختلاف نسخه در حدیث مورد نظر، استناد به آن را غیر قبول اعلام نمودند. ان شاء الله به شبهه (وخروج الیمانی من الیمن) در آینده می پردازیم وپرده از غرض ورزی احمدومریدانش بر می داریم. بنابراین به اعتراف احمد ومریدانش، حدیثی که اختلاف نسخه داشته باشد قابل استناد نمی باشد. ـ📄👇
ـ📄👆 💥 : 📌 صراحتا پیامبر (صلوات الله علیه وآله)درحدیث وصیت کتاب الغیبة، امامت را از مهدیین جدا می‌کنند ومی‌فرمایند: سَيَكُونُ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ مِنْ بَعْدِهِمْ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً. 📌 اما احمد الحسن بر خلاف گفته رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) عمل نموده وامامت را برای مهدیین اثبات می‌نماید. 📌 آیا با وجود امام حسین علیه السلام می‌توان پذیرفت که فرزند امام زمان علیه السلام اول المقربین باشد؟ 📌 در بعضی از نسخ خطی کتاب الغیبة شیخ طوسی به جای عبارت (ابنه)، کلمه (ابیه) قرار دارد یعنی عبارت اینگونه می‌شود: (فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْیهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ) 📌 نسخه فوق با ماجرای غسل امام زمان (صلوات الله علیه) به دست امام حسین (صلوات الله علیه) بسیار سازگار می‌باشد و در روایات هم داریم که امام را جز امام غسل نمی‌دهد. 📌 به اعتراف احمدالحسن ومریدانش در مباحث مشابه، اگر در حدیثی اختلاف نسخه باشد، دیگر آن حدیث قابل استناد نیست لذا استناد به حدیث وصیت شیخ طوسی از این جهت هم مورد خدشه می‌باشد. 📌 با توجه به اشکالات عدیده حدیث وصیت، این حدیث قابل استناد نمی‌باشد. لذا اثبات امامت برای مهدیین و یا ادعای اتحاد یمانی با مهدی اول زیر سوال رفته و بطلان بعضی ادعاهای احمدالحسن ثابت می‌گردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسی که بر خلاف گفته رسول خدا در حدیث وصیت عمل نموده وامامت را به مهدیین هم سرایت می‌دهد، می‌تواند (یمانی) باشد؟ 🔸 آیا کسی که ادعای علم پیامبر (صلوات الله علیه وآله) می‌کند ولی از اثبات حرفهای خود عاجز می‌باشد وبه حدیث وصیت اهل سنت اکتفا می‌کند ــــ آن هم با این همه اشکالات وارده بر حدیث ــــ می‌تواند ‌(یمانی) باشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 3 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش چهارم لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/77 ممکن است در ذهن بعضی از عزیزان سوالی مطرح شود که در زیر به آن اشاره نموده وپاسخ آن را عرض می نماییم. ❓ سوال واشکال: شیخ طوسی در چند صفحه قبل از حدیث وصیت می‌گوید: فأما ما روي من جهة الخاصة. بنابراین حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی از طرق شیعه نقل شده وقابل استناد می‌باشد. چرا این وصیت را معتبر نمی دانید؟ 🖋 جواب: اولا: این مبنا که (اگر راوی روایتی شیعه بود آن حدیث درست وصحیح است) صحیح نمی‌باشد زیرا بالوجدان در اطراف ما شیعیانی وجود دارند که فاسق و دروغگو هستند. مثلا خود همین احمد الحسن ومریدانش بارها مطالبی را نقل نموده‌اند که دروغ محض می‌باشد وحتی در مواردی کلام قتاده سنی را به امامان معصوم نسبت داده‌اند. رجوع شود به بحث (اندازه خون حجامت). حال که ما در اطرافمان 👈 شیعیان کاذب وفاسق داریم، باید بر مبنای دستور الهی در این آیه (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمين) خبرهای انسانهای فاسق را مورد تبیّن وبررسی قرار دهیم و اعتماد به اقوال آنها ننماییم. برای توضیح بیشتر رجوع شود به لینک زیر: https://telegram.me/PayehayePooshaly/13 ثانیا: ناظم العقیلی از کلام شیخ طوسی که می‌گوید (فأما ما روي من جهة الخاصة) این برداشت را نمی‌کند که همه راویان در سند حدیث وصیت شیعه هستند ــــ که اگر باشند هم دردی دوا نمی‌شود زیرا باید ثقه بودن افراد ثابت گردد ــــ لذا در کتاب (انتصاراً للوصیة ص45) می‌گوید: (ولم یبق احد من رواة الوصیة لم یعلم تشیعه الا احمد بن محمد بن الخلیل) ترجمه: باقی نماند احدی از روات حدیث وصیت که دانسته نشد تشیعش الا احمد بن محمد بن الخلیل. 👈 پس همانطور که می‌بینیم ناظم العقیلی هم از کلام شیخ طوسی (فأما ما روي من جهة الخاصة) این برداشت را نمی‌کند که تمام راویان حدیث مذکور شیعه هستند. ثالثا: مرحوم شیخ حرّ عاملی تصریح دارند این روایت از اهل سنت می‌باشد که در بخش اول حدیث وصیت به آن اشاره شد. رابعا: اساساً ذکری از بعضی راویان حدیث وصیت در کتب رجالی نیست، حتی شخص مرحوم شیخ طوسی هم در دو کتاب رجال و الفهرست خود، به آنها اشاره نمی‌کند. 👈 حال چگونه می‌توان به تشیع این افراد گمنام پی برد ⁉️ خدا می‌داند. 📌 خلاصه اینکه اگر هم تمام روات حدیث وصیت شیعه بودنشان ثابت گردد، دردی دوا نمی‌شود زیرا آنچه مهم است (وثاقت) می‌باشد. البته در بحث علم رجال بیان نمودیم که تنها راه تشخیص احادیث صحیح، بحث سندی ورجالی نمی‌باشد، بلکه بحثهای رجالی یکی از راههای تشخیص می‌باشد. لازم به ذکر است که راه های دیگر تشخیص احادیث صحیح از ناصحیح، هیچکدام در تصحیح وتایید حدیث وصیت کاربرد نداشته وندارد. حدیث وصیت علاوه بر مشکلات فراوانی که دارد ــــ از قبیل ضعف سندی، تعارض متن، اختلاف نسخه و ‌. . . ــــ تعارض با احادیث مشهور هم دارد که در این هنگام باید اخذ به احادیث مشهور نمود. اینک به ادامه بررسیها حول حدیث وصیت می‌پردازیم. ✅ بررسی: 7⃣ در انتهای حدیث وصیت داریم: فإذا حضرته الوفاة فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِي [أَسَامٍ] كَاسْمِي وَ اسْمِ أَبِي وَ هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمَهْدِيُّ هُوَ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ. احمد الحسن ومریدانش ضمیر در عبارت (لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِي) را به (ابنه) بر می‌گردانند واینگونه ترجمه می‌نمایند: (برای فرزند امام زمان سه اسم وجود دارد). اما 👈 با قراین حدیثی دیگری که در دست هست 👈 وهمچنین با توجه به نسخه دیگری که کلمه (ابیه) دارد، این ترجمه اشتباه بوده وضمیر (له) به خود امام زمان بر‌می‌گردد و آن سه اسم هم اسامی مربوط به امام زمان می‌باشد. به روایت زیر دقت کنید: عَنْ أَبِي وَائِلٍ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ ذَكَرَ الْمَهْدِيَّ فَقَالَ إِنَّهُ يُبَايَعُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ أَحْمَدُ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِيُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا). الغیبة شیخ طوسی ص470 ترجمه: حضرت رسول (صلوات الله علیه وآله) یادی از مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) نموده وفرمودند: با او بین رکن ومقام بیعت می‌شود واسمش احمد وعبدالله ومهدی است واین سه اسم اوست. ـ📄👇
ـ📄👆 ممکن است گفته شود آن کسی که بین رکن ومقام با او بیعت می‌شود، احمد الحسن می‌باشد واین سه اسم هم مربوط به اوست. 🖋 در جواب گوییم: دقیقا روایاتی موجود است که مثل روایت فوق بوده وبه جای اسم (احمد)، اسم (محمد) ذکر گردیده است واین خود دلیلی محکم بوده که مراد از احمد، محمد، عبدالله ومهدی، وجود مقدس آقا امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. به روایت زیر دقت فرمایید: 🔅 (عن حذيفة قال سمعت النبي ص و قد ذكر المهدي فقال إنه يبايع بين الركن و المقام اسمه محمد و عبد الله و المهدي فهذه أسماؤه ثلاثتها). الخرائجوالجرائح ج3ص1149 ویامثلا در روایت دیگری پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) اشاره‌ای به اسم امامان نموده وبرای حضرت علی (صلوات الله علیه) نام می‌برند ومی‌فرمایند: 🔅 أنت يا علي، ثم ابني هذا، ووضع يده على رأس الحسن، ثم ابني هذا، ووضع يده على رأس الحسين، ثم ابنه سميك يا أخي سيد العابدين، ثم ابنه يسمى محمدا، باقر علمي، وخازن وحي الله، وسيولد في زمانك يا أخي فاقرأه مني السلام، 👈 ثم تكملة اثني عشر إماما من ولدك إلى مهدي أمة محمد صلى الله عليه وآله وسلم، الذي يملأ الأرض قسطا وعدلا كما ملئت قبله ظلما وجورا. والله إني لأعرفه ــــ يا سليم ــــ حيث يبايع بين الركن والمقام، وأعرف أسماء أنصاره وقبائلهم. اعتقادات شیخ صدوق ص120 وکتاب سلیم ص184 ترجمه قسمت اشاره شده: سپس کامل شدن 12 امام از فرزندان تو تا مهدی امت محمد صلوات الله علیه وآله، که زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که پر از ظلم وجور شده است، ای سلیم به خدا قسم او را ــــ امام دوازدهم مهدی را ــــ می شناسم که بیعت می شود بین رکن ومقام ومی شناسم اسماء یارانش را وقبیله هایشان را. حدیث فوق نص است در امام دوازدهم امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) واینکه با او بین رکن ومقام بیعت شده و اوست که زمین را پر از عدل داد می‌کند. لازم به ذکر است که هیچ نصی وجود ندارد که با یمانی هم بین رکن ومقام بیعت می شود. 💥 : 📌 اگر راویان حدیث وصیت همگی شیعه باشند، باز هم دردی دوا نمی‌شود ونمی‌توان به حدیث وصیت اخذ نمود زیرا بالوجدان می‌دانیم همه شیعیان مورد وثوق وعادل نیستند. 📌 منظور شیخ طوسی از عبارت (فأما ما روي من جهة الخاصة) تشیع تک تک راویان حدیث وصیت نیست و ناظم العقیلی هم از این کلام شیخ طوسی چنین برداشتی ندارد. 📌 مرحوم شیخ حرّ عاملی تصریح دارند که حدیث وصیت از عامه واهل سنت می‌باشد. 📌 ضمیر در عبارت (له ثلاث اسامی) با توجه به احادیث دیگر وهمچنین با توجه به نسخه دیگر کتاب الغیبة، به امام زمان بر‌می‌گردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسی که ادعای علم پیامبر (صلوات الله علیه وآله) می‌کند ولی از اثبات حرفهای خود عاجز می‌باشد وبه حدیث وصیت اهل سنت اکتفا می‌کند ــــ آن هم با این همه اشکالات وارده بر حدیث ــــ می‌تواند ‌(یمانی) باشد⁉️ 🔸 آیا کسی که بر خلاف روایات، خود را به عنوان (کسی که بین رکن ومقام با او بیعت می شود) معرفی می نماید، می تواند (یمانی) باشد⁉️ 🔸 آیا کسی که بر خلاف روایات، خود را به عنوان (کسی که زمین را پر از عدل و داد می کند) معرفی می نماید، می تواند (یمانی) باشد⁉️ 🔸 آیا کسی که با روایات بازی نموده وبر خلاف روایات سخن می گوید، می تواند (یمانی) باشد⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .