eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
247 ویدیو
77 فایل
پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✅ مزیت اصلی ما در پلتفرم‌هایمان تکیه بر مولفه های فرهنگی در معماری پلتفرم‌هاست. محمدصادق نصرالهی _ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌺عید سعید فطر گرامی باد🌺 امام علی علیه السلام: ▫️این، عیدِ کسی است که خداوند روزه او را پذیرفته و عبادتش را قبول کرده است. 🌱 فرا رسیدن عید سعید فطر بر عموم مسلمانان گرامی باد. 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
. ✅ یکی از مولفه های حق برخورداری از فضای مجازی سالم و مفید، وجود زیست بوم های تخصصی است مثل دانش آموزی و یا خردسالان. محمدصادق نصرالهی _ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
(اینترنت اشیا) عنوان: ✅ اینترنت اشیا (IoT): کاربردها، فناوری ها و چالش های مورد بحث چکیده: 📝 اینترنت اشیا اصطلاحی است برای توصیف دنیایی که درآن اشیا قادر خواهند بود با اتصال به اینترنت یا به کمک ابزارهای ارتباطی, با سایر اشیا تعامل داشته باشند و اطلاعات خود را با هم و یا با انسان ها به اشتراک بگذارند و کلاس جدیدی از قابلیت ها, برنامه های کاربردی و سرویس ها را ارائه دهند. دنیایی که درآن تمامی اشیا و دستگاه‌های نامتجانس قابلیت آدرس دهی و در نتیجه قابلیت کنترل پذیری دارند. اینترنت اشیا، نوآوری آینده در زمینه تکنولوژی های بیسیم محسوب میشود و در بسیاری از زمینه ها و حوزه ها دارای کاربرد است. 🔹در این مقاله ابتدا این ایده را از دیدگاه های مختلف بررسی کرده و سپس کاربردهای آن را در زمینه ها و حوزه های گوناگون معرفی می کنیم. همچنین در ادامه به بررسی جدیدترین فناوری های ارائه شده برای پیاده سازی اینترنت اشیا و مهمترین چالش های مورد بحث که این پدیده با آن روبروست می پردازیم . ✍🏻 برای دریافت و مطالعه این مقاله، آن را در پست بعدی مشاهده بفرمایید. 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
8401395h0869.pdf
1.17M
عنوان: 🌐 اینترنت اشیا (IoT): کاربردها، فناوری ها و چالش های مورد بحث نویسندگان: 👤حمیدرضا یزدان پناه 👤محمدرضا حسنی آهنگر 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅ امروز روز جهانی هنر است و به همین بهانه در این نوشتار به این مطلب خواهیم پرداخت که چگونه NFT اکوسیستم های هنری جدید را شکل می دهد؟ 🔹 در دنیای هنر، به‌طور سنتی هنرمندان به کمک یک شخص ثالث برای نمایش آثارشان در گالری‌ها، همچنین برای فروش قانونی و رسمی و انتقال مالکیت اثر در بازارهای هنر نیاز دارند. 🔹توسعه روزافزون پلتفرم‌های ارائه ان.اف.تیNFT، بازار بزرگی را برای هنرمندان و علاقه‌مندان به خلاقیت‌های تصویری ایجاد کرده و روز به روز بر تعداد هنرمندانی که برای عرضه آثار خود در قالب NFT تمایل نشان می‌دهند، افزوده می‌شود. با وجود اینکه شاید هنوز سوءتفاهم‌ها و ابهام‌هایی دربارۀ مزیت‌های این شکل از ارائه اثر هنری را در اذهان عمومی شاهد هستیم، اما اطلاع‌رسانی‌های اخیر به‌اضافه تجربه‌های هنرمندانی که در این مسیر قدم برداشته‌اند، استقبال از توکن‌های غیرقابل تعویض را دوچندان کرده است. 🔹قابل پیش‌بینی است که در صورت آگاهی یافتن از مزیت‌های ارائه آثار در قالب NFT، طیف‌های بیشتری از هنرمندان هم به پلتفرم‌های عرضه‌کننده آن ملحق شوند. اما این مزیت‌ها دقیقاً چیست و چگونه می‌تواند هنرمندان را در مسیر موفقیت‌های حرفه‌ای بیشتر یاری کند؟ 🔻در این نوشتار اصلی‌ترین مزیت‌های ارائه اثر در قالب ان.اف.تی را مرور می‌کنیم. برای دریافت و مطالعه، آن را در پست بعدی مشاهده بفرمایید. 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
چگونه NFT اکوسیستم‌های هنری جدید را شکل می‌دهد؟.pdf
328.3K
. ☑️ چگونه NFT اکوسیستم های هنری جدید را شکل می دهد؟ 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
. ✅ تاثیر شبکه های اجتماعی بر مغز نوجوانان 🔹احتمالا این جمله را شنیده‌اید که شبکه‌های اجتماعی برای نوجوانان می‌تواند اعتیادآور باشد. در مطالعه‌ای که توسط محققان مرکز عکسبرداری از مغز UCLA انجام شده، آن‌ها دریافتند که بخش‌هایی از مغز نوجوانان نسبت به لایک (Like) شدن در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان می‌دهد. 🔸در این مطالعه، محققان روی واکنش‌های مغز ۳۲ نوجوان تمرکز کردند و به آن‌ها تصاویری از شبکه‌های اجتماعی آن‌ها نشان دادند. 🔹اسکن‌های مغز این ۳۲ نوجوان نشان داد که بخشی از مدار پاداش مغز آن‌ها، به ویژه هنگامی که تعداد زیادی لایک در عکس‌های خود مشاهده می‌کردند، فعال می‌شد. 🔸به گفته محققان این ناحیه از مغز، دقیقا همان بخشی‌ست که با دیدن عکس افرادی که دوستشان داریم یا پول بدست می‌آوریم فعال می‌شود. 🔹از آنجا که در دوره نوجوانی رشد مغز با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد، مهم است والدین تاثیری که استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر فرزندشان بگذارد را درک کنند. 🔸به همین دلیل وضع قوانین و محدودیت‌هایی برای استفاده نوجوان از شبکه‌های اجتماعی ضروری است. کنترل کردن رفتار نوجوانان در حین استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرات منفی این فناوری را کاهش دهد. 🔹به طور کلی باید بدانید که شبکه‌های اجتماعی مانند هر فناوری دیگری مزایا و معایب خود را دارد. با درک درست از آن می‌تواند تاثیرات منفی آن را کاهش داده و از مزایای آن برای رشد توانایی‌های نوجوانان استفاده کنید. 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
. 💻 عصر پهلوانان اولین بازی شخصیت محور ایرانی _ ایران از معدود کشورهای منطقه و خاورمیانه است که در آن صنعت بازی سازی توسط فعالیت‌های بسیار خوب بازی سازان ایرانی، با رشد قابل توجه و چشم‌گیر در حال شکل گیری است. 📝 بازی رایانه‌ای "عصر پهلوانان "یک بازی اکشن سوم شخص نقش آفرینی است که اولین بازی نقش محور ایرانی محسوب می‌شود و بر اساس اسطوره های ایرانی و بیش از همه شاهنامه فردوسی طراحی و ساخته شده است. 📃 عصر پهلوانان به صورت کاملا حرفه اي طراحی و ساخته شده است؛ ویژگی های مانندگرافیک زیبا و جذابیت روند بازی، وسعت داستان بازی و طراحی زیبایی فضای بازی که از بناهای سنتی ایران باستان الهام گرفته شده است. 📃 این بازی دارای ۹۴ شخصیت می باشد که تمامی آن ها برگرفته از افسانه ها و اسطوره های ایرانی هستند. 📃 داستان در چندین سرزمین افسانه ای اتفاق می افتد که بازیکن با استفاده از سلاح ها و جادوهای کهن برای به دست آوردن راز و اکسیر رویین تنی پیش می رود و در این راه با شخصیت های پلید مبارزه می کند. در عصر پهلوانان گفت و گو ها به خوبی طراحی شده و بازیکن برای پیش بردن داستان باید با شخصیت های مختلف بازی گفت و گو کند و با کسب اطلاعات از آن ها به دنبال ماموريت ها برود. دیالوگ های این بازی توسط گویندگان حرفه ای اجرا شده است. 🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) : 📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi .
📝 شصت‌ و هفتمین نشست کرسی یونسکو / حضوری و مجازی _ موضوع: متاورس، واقعیت پیچیده در مجاز: روایت روان‌شناسی از متاورس در زندگی انسان‌های مدرن _ با ارائه: دکتر منیژه فیروزی _ زمان: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ _ پخش زنده در زوم: اینجا کلیک کنید meeting ID:
89075574019
Passcode:
963708
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi .
📑 کنفرانس بین المللیِ تحول دیجیتال در آموزش و کاربردهای هوش مصنوعی 2024 / کشور بوسنی _ گردهمایی متخصصان هوش مصنوعی _ سایت: https://mostart.sum.ba/ _ تاریخ: ۵ اردیبهشت ماه ▪️در صورت محدودیت های مسافرتی ارائه آنلاین از راه دور فقط برای مقالات علمی مجاز خواهد بود. 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📃 موضوع: تحلیل لایه‌ای بازی های رایانه ای: رویکردی برای داوری اخلاقی _ نویسندگان: علیرضا آل‌بویه _ محمد سلیمی _ فاطمه جمشیدی 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
ISMC_Volume 9_Issue 1_Pages 1-19_240423_083950.pdf
202.5K
📃 موضوع: تحلیل لایه‌ای بازی های رایانه ای: رویکردی برای داوری اخلاقی 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📝 موضوع: «واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی» / حضوری و مجازی _ ارائه دهندگان: حجت الاسلام دکتر محمودی و حجت الاسلام دکتر نهاوندی _ دبیرعلمی: حجت الاسلام محمد موحد _ این نشست، 8 اردیبهشت ساعت 17 در میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می شود. _ حضور برخط: اینجا کلیک کنید 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
🗒 سلسله کارگاه‌های کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش _ ارائه دهندگان: دکتر میرعرب و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی مجیدی نظامی _ زمان: 4 و 11 و 18 و 25 اردیبهشت 1403 - ساعت: 10 الی 12 _ مکان: قم، پردیسان، انتهای خیابان دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی _ لینک ورود به جلسه: dte.bz/SSHIB 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📝 زیست بوم نوآوری، زیر یک سقف _‌ بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور _ بزرگترين گردهمایی شركت‌هاى نوپا و نوآور _ زمان: 18 الی 20 اردیبهشت 1403 _ نمایشگاه مجازی : www.inotex.com/ex بخش حضوری: ایستگاه نوبنیاد، بزرگراه بابایی، آزادراه تهران ـ‌ پردیس ـ‌ خروجی اول بعد از عوارضی اصلی ـ بعد از دانشگاه آزاد پردیس ـ پارک فناوری پردیس 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📝 شصت‌وهشتمین نشست کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی: دوفضایی‌شدن جهان / حضوری و مجازی _ موضوع: تجربیات ادراکی از واقعیت مجازی در متاورس: رئالیسم مجازی در برابر تخیل‌ گرایی مجازی _ با ارائه: خانم منیژه اخوان _ زمان: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵-۱۳:۳۰ _ پخش زنده در زوم: اینجا کلیک کنید meeting ID:
86320916112
Passcode:
059667
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📝 نشست با موضوع کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان / حضوری و مجازی _ ۱۳ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد (پنجشنبه ها، ساعت ۱۶ الی ۱۹) _ ثبت نام: @adm_mfvm _ مهلت ثبت نام: ۱۲ اردیبهشت ماه _ مکان: قم،موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، اندیشکده راهبردی مقصد 👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📝 نشست اختصاصی پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم با موضوع جایگاه حوزه‌های علمیه در زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای ... _ با حضور: حجت‌الاسلام عبداللهی _ زمان: پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ _ حضور در نشست از طریق پخش‌ زنده آپارات: 🌐 www.aparat.com/oisc_majazi 👈 پژوهشگاه فضای‌ مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
📚 آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب _ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز در مصلای امام خمینی افتتاح می‌شود و تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. _ همزمان با برگزاری بخش حضوری از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، بخش مجازی نیز در سامانۀ book.icfi.ir امکان خرید کتاب را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فراهم می‌کند. 👈 پژوهشگاه فضای‌ مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
. 📋 آغاز نشست پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم با موضوع جایگاه حوزه‌های علمیه در زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای ... _ با حضور: حجت‌الاسلام عبداللهی _ حضور در نشست از طریق پخش‌ زنده آپارات: 🌐 www.aparat.com/oisc_majazi 👈 پژوهشگاه فضای‌ مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
. _ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در خصوص جایگاه مهم بازی‌های رایانه‌ای فرمودند: بازی‌های رایانه‌ای ، ارتباط میان رشته‌ای با بخش زیادی از رشته‌ها دارد. _ ایشان در خصوص جایگاه حوزه علمیه نسبت به این موضوع بیان داشتند: جایگاه حوزه نسبت به موضوع بازی‌های رایانه‌ای، مانند جایگاه امام است و باید به کمک بازی‌ساز بیاید و در خصوص مبانی و الگوهای تولید بازی‌های اسلامی ایرانی بتواند به او یاری رساند. 👈 پژوهشگاه فضای‌ مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
. _ حجت الاسلام عبداللهی درباره فعالیت هایی که حوزه علمیه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای داشته، بیان داشتند: در حوزه علمیه، مقالات و پایان‌نامه هایی نگارش شده و اتفاقات مبارکی افتاده است. _ ایشان در خصوص این سوال که آیا درس خارج هم در این زمینه داریم یا نه، پاسخ دادند: ما در حوزه علمیه شش سال است که درس خارج فقه بازی‌های رایانه‌ای داریم. این اتفاق بسیار ارزشمند است و خیلی‌ها از آن اطلاعی ندارند. 👈 پژوهشگاه فضای‌ مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi