eitaa logo
هیئت محبان قرآن و عترت(علیهم السلام)
49 دنبال‌کننده
891 عکس
845 ویدیو
32 فایل
قال رَسُولُ الله(ص):إِنِّي تَاركٌ فِيكُمُ اْلثَّقَلَيْنِ إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا اَبَداً كِتَابَ الله وعِتْرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نخستین واکنش جلیلی به اظهارات امروز ظریف دکتر سعید جلیلی در جمع مردم شهریار گفت: 🔹شنیدم امروز فردی گفته است بایدن خودش اجازه داد تا ما نفت بفروشیم؛ عجب! چرا بایدن آن ۹ ماه که شما روی کار بودید اجازه نداد؟!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️واکنش مجری شبکه سه به اظهارات محمدجواد ظریف، مشاور پزشکیان درباره برجام و رفع تحریم‌ها آیا ظریف تصور میکند حافظه تاریخی مردم ایران ضعیف است؟! 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقایونی که با پروفایل رهبری من رو خطاب قرار میدن لااقل صادق باشن و اون عکس رو از پروفایلشون پاک کنن 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
🔴عجیب ترین ادبیات دیپلماسی! در ادبیات دیپلماسی دنیا و فرهنگ سیاسی اسلام یک دیپلماتیک حرفه ای و متعهد به آرمان های کشور و مردمش باید تمام صداقت و رو راستی را خرج ملت خود و زیرکی و کیاست و عندالزوم دورویی و فریب و مکر و حیله حرفه ای را در مراودات و مذاکرات سیاسی با کشورهای متخاصم و علیه دشمن خرج کند. اما عجیب است که بعضی از مدعیان سردمداری در عرصه دیپلماسی کشور ما تمام صداقت و رو راستی را در مراودات با دشمنان مسلم و قسم خورده ملت ایران خرج کردند و از دیگر سو هر آنچه دروغ و فریب و مکر بلد هستند را نثار مردم و کشور کرده و می کنند! عجیب تر اینکه این افراد خرابکاری های عیان خود و البته ثابت شده در چشم ملت را هم به گردن نگرفته و مذبوحانه و وقیحانه در هر فرصتی به دنبال پیروز نشان دادن خود و مقصر تراشی از درون کشور و نظام اسلامی هستند. بی شرمانه تر این است که آنها حتی چشم خود را بر عهد شکنی ها و از پشت خنجر زدن های دشمن در مذاکرات بسته و با تبرئه امریکا و غرب عوامل داخلی را دلیل به فرجام نرسیدن فرجام قلمداد می کنند. البته به این آقایان باید گفت دچار خود فریبی افراطی شده اید و افتضاحی که در دوران ریاست بر اریکه دیپلماسی کشور ببار آوردید آنقدر عیان و آشکار و صدای تشت رسواییتان به قدری گوش خراش است که نه تنها ملت امروز ایران که مردم قرون متمادی تاریخ نیز بازتاب صدای ننگین آن را شنیده و آزرده خواهند شد. ✍ رضا دوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی(خودکشی از بالای پل)😱 تو این کلیپ چند دقیقه ای اندازه یک دنیا حرف و معرفت وجود داره. چه بسا انسان های بزرگی که متأسفانه تو جامعه ما کوچک و ناچیز دیده می شوند. وای به حال آنهایی که تو همین جامعه به هر قیمتی حتی مرگ خاموش دیگران آجر رو آجر میگذارند و کاخ می سازند و آقایی می خرند و فخر می فروشند! معرفت دُرّ گرانیست که به هرکس ندهند❤️😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی(خودکشی از بالای پل)😱 تو این کلیپ چند دقیقه ای اندازه یک دنیا حرف و معرفت وجود داره. چه بسا انسان های بزرگی که متأسفانه تو جامعه ما کوچک و ناچیز دیده می شوند. وای به حال آنهایی که تو همین جامعه به هر قیمتی حتی مرگ خاموش دیگران آجر رو آجر میگذارند و کاخ می سازند و آقایی می خرند و فخر می فروشند! معرفت دُرّ گرانیست که به هرکس ندهند❤️😭
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّهُ يَعْلَمُ الْجَهْرَ مِنَ الْقَوْلِ وَيَعْلَمُ مَا تَكْتُمُونَ» او سخنان آشکار را می‌داند، و آنچه را کتمان می‌کنید (نیز) می‌داند (و چیزی بر او پوشیده نیست)! (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۱۰ ) @ayehsobh تفسیر: این تصور را نیز به مغز خود راه مدهید که اگر تأخیرى در مجازات شما شود به خاطر این است که خدا از اعمال و سخنان شما آگاه نیست. نه، او همه را مى داند او هم سخنان آشکارتان را مى داند و هم آنچه را کتمان مى کنید (إِنَّهُ یَعْلَمُ الْجَهْرَ مِنَ الْقَوْلِ وَ یَعْلَمُ ما تَکْتُمُونَ). 🌺🌺🌺 اصولاً پنهان و آشکار براى شما که علمتان محدود است مفهوم دارد، اما براى آن کس که علمش بى پایان است، غیب و شهود یکى است و پنهان و آشکار در آنجا یکسان مى باشد. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۱۰ سوره‌ مبارکه انبیاء)
🔴باز قرآن بر نیزه می رود؟! قرآن حجت و ثقل اکبر است و بین مسلمین رکن صادق اما به تنهایی فصل الخطاب نیست! قرآن کتاب هدایت است و هر آنچه نیاز بشری تا قیامت است در قرآن آمده است اما آنچه و آنکه در هنگامه اختلاف و تفرفه و فتنه در جامعه اسلامی حرف آخر را می زند خود قرآن تنها نیست! چرا؟! چون قرآن در عین حال که در اوج عظمت و در بالاترین مرتبه مجد و شکوه است مظلوم ترین و مهجورترین ودیعه الهی و رسول(ص) در میان امت است! وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا(٢۵ فرقان) در آن روز رسول (به شِکوه از امت در پیشگاه رب العزّه) عرض کند: بارالها (تو آگاهی که) امّت من این قرآن را به کلّی متروک و رها کردند. آیا قرآن از ابتدای اسلام تاکنون در خانه ها و مساجد مسلمین نبوده است؟ آیا مسلمین قرآن را با ١۴ روایت با زیباترین الحان و اصوات تا کنون قرائت نکرده و نمی کنند؟ آیا قرآن به زیباترین خط ها و در نفیس ترین کاغذها چاپ و تکثیر نمی شود؟ البته که همه اینها شده اند و می شود اما چرا و چگونه قرآن مهجور است؟! قرآن از زمانی مهجور شد که از تالی تلو خود جدا شد. از زمانی که بین او و مترجم و مفسر او فاصله افتاد. از آنچه که قرار بود همواره با او باشد و امت قرآن را باید بعد از رسول با او به امانت نگه می داشت، فراق حاصل شد. قرار و وصیت پیامبر(ص) بود که؛ قرآن باید همواره با عترت و اهل ولایت الله باشد نه جدا از عترت. قرآن زمانی مهجور شد که هر فردی از امت اجازه یافت ترجمه و تفسیر خود از قرآن را درست و دقیق بداند و قرآن و آیات آن به هزاران تفسیر تکه تکه و از حقیقت و حقایق خود مهجور و هجران زده شد. در طول تاریخ اسلام منافقین و طمع ورزان به حکومت در توجیه اعمال خود قرآن به گونه ای و مفسدان و گنهکاران امت در جهت تبرئه و تطهیر و توجیه کردار زشت خود به گونه ای دیگر تأویل و تفسیر کردند. قرآن برای هدایت است. قرآن مانع از اختلاف و تفرقه است. آری قرآن فصل الخطاب است اما نه به هر زبان و ترجمه و تفسیری که در این صورت هر آیه قرآن ممکن است به تعداد فرد فرد امت تفسیر و برداشت شود و این هزار هزار قطعه شدن قرآن، اوج تفرقه و گمراهیست. قرآن با یک مترجم و یک مفسر فصل الخطاب و کتاب هدایت است. ترجمه و تفسیر ولی خدا زبان و سخن قرآن در هر زمان است. روح قرآن یعنی قرآن ناطق، قرآن عامل، قرآن حاکم یعنی رسول خدا و ائمه هدی و جانشینان امام زمان در طول غیبت. به همین دلیل است که می گوییم حرف آخر در هنگامه اختلاف در امت و رسیدن به ترجمه درست و تفسیر مناسب قرآن مربوط به آن اختلاف را باید از زبان ولی خدا و قرآن ناطق و حجت های خدا جویا شد. گم کردن این شاه کلید در امت و یا غافل کردن امت توسط شیاطین زمان از این مهم باعث شد تا قرآن بیش از آنکه وسیله هدایت امت باشد ابزار و اسباب سوء استفاده فاسدین و جاهلین و خودکامگان و در نتیجه گمراهی و بدبختی جامعه مسلمین باشد! در حساس ترین برهه های تاریخ در بستر هجران قرآن با همین قرآن سخت ترین ضربات را به اسلام و قرآن زدند. گاهی در هنگامه رحلت رسول خدا برای سلب حق از امام حق با ترجمه و تفسیر خود از آیات قرآن در حضور امت با خاندان و فرزندان وحی محاجه کردند و مقامات امام حق را غصب کردند. گاهی با بر نیزه کردن قرآن نجات اسلام و امت اسلامی را در یک قدمی پیروزی به شکست تاریخی جبران نا پذیر و حاکمیت هزار ساله نفاق ختم کردند. و امروز عده ای چشم بر حجت و ولی زمان بسته و با قرآن و آیات آن به توجیه و تطهیر خطاها و اشتباهات خود می پردازند! حال آنکه باید اعمال و کردار خود را با ترجمه و برداشت ولی زمان بسنجند و به کردار خود نمره دهند. ولی خدا در بیان درستی و نادرستی اعمال آنان چیزی می گوید و آنها چیز دیگری می گویند و اگر مردم معنای هجران قرآن و مظلومیت آن را ندانند هماگونه فریب خواهند خورد که چون امتی قرآن را بر فراز نیزه دیدند فریب خوردند. وقتی می گوییم *ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند* یک مصداق واقعی آن است که قرآن را از علی جدا نکنیم و این دو ودیعه و امانت را از هم مهجور نسازیم. ✍رضادوست
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَإِنْ أَدْرِي لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَّكُمْ وَمَتَاعٌ إِلَىَ حِينٍ» و من نمی‌دانم شاید این آزمایشی برای شماست؛ و مایه بهره‌گیری تا مدّتی (معیّن)! (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۱۱ ) @ayehsobh تفسیر: و نیز اگر مى بینید مجازات الهى فوراً دامن شما را نمى گیرد، به واسطه آن نیست که او از کار شما آگاه نباشد؛ من چه مى دانم شاید این آزمونى براى شما باشد! (وَ إِنْ أَدْرِی لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ). و مى خواهد شما را تا مدتى از لذائذ این جهان بهره مند سازد؛ سپس با شدت هر چه تمام تر شما را بگیرد و مجازات کند (وَ مَتاعٌ إِلى حِین). 🌺🌺🌺 در واقع براى تأخیر مجازات الهى در اینجا دو فلسفه بیان شده است: نخست مسأله امتحان و آزمایش است، خدا هرگز در عذاب عجله نمى کند، تا خلق را آزمایش کافى کند و اتمام حجت نماید. دیگر این که: افرادى هستند آزمایش آن‌ها تمام شده، و کلمه مجازاتشان قطعى گردیده، اما براى این که سخت کیفر ببینند، نعمت را بر آن‌ها گسترده مى سازد تا کاملاً غرق نعمت شوند، و درست در همان حال که سخت در لذائذ غوطه‌ورند تازیانه عذاب بر آن‌ها مى کوبد تا دردناک تر باشد، و رنج محرومان و ستمدیدگان را به خوبى احساس کنند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۱۱ سوره‌ مبارکه انبیاء)
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «قَالَ رَبِّ احْكُم بِالْحَقِّ وَرَبُّنَا الرَّحْمَنُ الْمُسْتَعَانُ عَلَىَ مَا تَصِفُونَ» (و پیامبر ص) گفت: «پروردگارا! به حق، داوری فرما (و این طغیانگران را کیفر ده)! و پروردگار ما (خداوند) رحمان است که در برابر نسبت‌های ناروای شما، از او استمداد می‌طلبم!» (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۱۲ ) @ayehsobh تفسیر: آخرین آیه مورد بحث، که آخرین آیه سوره انبیاء است همچون نخستین آیه این سوره سخن از غفلت مردم بى خبر مى گوید، و به عنوان نقل قول از پیامبر(صلى الله علیه وآله) در یک عبارت نفرین مانند، ناراحتى او را از این همه غرور و غفلت منعکس مى کند. مى گوید: پیامبر بعد از مشاهده این همه اعراض و روى گردانى، عرض کرد: پروردگار من! به حق داورى فرما و این گروه طغیانگر را طبق قانون عدالتت کیفر ده! (قالَ رَبِّ احْکُمْ بِالْحَقِّ). 🌺🌺🌺 در دومین جمله روى سخن را به مخالفان کرده مى گوید: پروردگار همه ما خداوند رحمان است و ما از پیشگاه مقدسش در برابر نسبت هاى ناروائى که شما به او و ما مى دهید استمداد مى طلبیم (وَ رَبُّنَا الرَّحْمنُ الْمُسْتَعانُ عَلى ما تَصِفُونَ). در حقیقت با کلمه رَبُّنا آن‌ها را به این واقعیت توجه مى دهد که ما همه مربوب و مخلوقیم و او خالق و پروردگار همه ما است. تعبیر به الرَّحْمن که اشاره به رحمت عامه پروردگار است به آنها گوشزد مى کند که: سر تا پاى وجود شما را رحمت الهى فرا گرفته، چرا لحظه اى درباره آفریننده این همه نعمت و رحمت نمى اندیشید؟ و تعبیر الْمُسْتَعانُ عَلى ما تَصِفُونَ به آن‌ها اخطار مى کند: گمان نکنید ما در برابر انبوه جمعیت شما تنها هستیم، و تصور نکنید این همه تهمت و دروغ و نسبت هاى نارواى شما، چه در مورد ذات پاک خدا، و چه در برابر ما، بدون پاسخ خواهد ماند، نه، هرگز، که تکیه گاه همه ما او است، و او قادر است از بندگان مؤمن خود در برابر هر گونه دروغ و تهمت دفاع کند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۱۲ سوره‌ مبارکه انبیاء) استاد قرائتی موضوع: تفسیر قرآن نوع:سخنرانی کوتاه سوره مبارکه انبیاء آیه: ۱۱۲ @ayehsobh
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ» ای مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسید، که زلزله رستاخیز امر عظیمی است! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱ ) @ayehsobh تفسیر: این سوره با دو آیه تکان دهنده و هیجان انگیز پیرامون رستاخیز و مقدمات آن شروع مى شود، آیاتى که بى اختیار انسان را از این زندگى گذراى مادى بیرون مى برد و به آینده هول انگیزى که در انتظار او است، متوجه مى سازد. آینده اى که اگر امروز به فکر آن و آمادگى بر آن نباشد، به راستى وحشتناک است و اگر باشد، دل انگیز و روح افزا است. 🌺🌺🌺 نخست، عموم مردم را بدون استثناء، مخاطب ساخته، مى گوید: اى مردم! از پروردگارتان بترسید، و پرهیز کارى پیشه کنید که زلزله رستاخیز، جریان مهم و عظیمى است (یا أَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ). خطاب یا أَیُّهَا النّاسُ، دلیل روشنى است بر این که هیچگونه تفاوت و تبعیضى از نظر نژاد، زبان، اعصار، قرون، مکان ها و مناطق جغرافیائى و طوائف و قبائل در آن نیست، و مؤمن و کافر، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، مرد و زن امروز و آینده، همه در آن شریکند. جمله اتَّقُوا رَبَّکُمْ عصاره تمام برنامه هاى سعادت بخش است; چرا که از یکسو، توحید را بیان مى کند (رَبَّکُمْ) و از سوى دیگر، تقوا را، و به این ترتیب، برنامه هاى عقیدتى و عملى در آن جمع است. و با ذکر جمله إِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ حقیقتى را که در بسیارى از آیات قرآن آمده است، به طور سربسته بازگو مى کند، و آن این که رستاخیز با یک انقلاب و تحول شدید در سازمان عالم هستى بر پا مى گردد: کوه ها از جا کنده مى شوند، دریاها به هم مى ریزند، زمین و آسمان در هم کوبیده مى شوند، و جهانى نو با زندگانى نو آغاز مى گردد، مردم در آستانه قیامت در وحشت عظیمى فرو مى روند، و سر از پا نمى شناسند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱ سوره‌ مبارکه حج)
🔴مهم مهم مهم ❌حتما بخوانید و انتشار دهید❌ خوانندگان عزیز واقعا از بیان این مطلب عذرخواه و شرمسارم اما نمی دانم چرا وقتی سخنان آقای پزشکیان و استنادهای او به آیات شریفه قرآن را در جهت اثبات ادعاها و زدن رأی مردم عزیز را می شنیدم نا خودآگاه به یاد این ضرب المثل افتادم که؛ دزد چون با چراغ آید گزیده تر برد کالا! واقعیت هر چه به خود تلنگر زدم که ذهنم را از این تلقی و تطابق پاک کنم نشد و افکارم با ادله هایی از خود قرآن قانعم کرد که برداشت تو درست است و چون درست است اگر کاری نکنی و ننویسی مسئولی. آقای پزشکیان در مناظره انتخاباتی شب گذشته مخالف هرگونه برخورد قهری و خشن با متخلفین عرصه عفاف و حجاب بود. یعنی بر این عقیده اصرار و اقرار داشت که حاکمیت حق ندارد افرادی که شرع و قانون را زیر پا گذاشته و با وضعیت نامناسب و خارج از حدود تعیین شده در اسلام و قانون به سطح جامعه آمده اند را به نحوی که خود شرع و قانون فرموده تنبیه نماید! آنچه مشخص است این دیدگاه جز با هدف خوشامد طیفی خاص و بدست آوردن رأی آنها از مخیله دکتر پزشکیان عبور و خروج نکرده است. فارغ از اینکه نباید اجازه داد تا کاندیداها و جریانات سیاسی مسلمات دین را وجه المعامله و وجه المصالحه تبلیغات خود قرار دهند(خطایی که متأسفانه طی سالیان گذشته تا الان توسط جریان خاص انجام گرفته و یکی از علل تزلزل و تزبزب اجتماعی در موضوع حجاب بوده و هست) دردناکتر آن است که فردی با قرآن به جنگ قرآن برود. از آقای پزشکیان باید پرسید؛ آیا قرآن در موضوعات مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و... مسلمانان فقط آیات ایجابی دارد و آیات سلبی و تنبیهی ندارد؟ آیا شما فقط آیات ایجابی را حفظ کرده اید و از آیات سلبی و غضب و عقاب آن بی اطلاعید؟! قطعا حافظ قرآن همه آیات قرآن را می داند. پس چرا در سخنانتان از آنان نمی گویید؟! جناب دکتر پزشکیان آیا قرآن ضمن بیان آیات عفو و بخشش و تسامح و تساهل رحمانی در خصوص تخلفات اجتماعی مثل قتل نفس، دزدی، بی عفتی و زنا که بیحجابی و خودنمایی و خودآرایی دلیل و مقدمه آن است، آیات عذاب و عقابی ندارد؟ آیا در قرآن آیات زدن تازیانه و سنگسار و قطع دست و اجرای حدود الهی نداریم؟ آیا در قرآن نیامده است که خداوند قومی(قوم لوط) را به خاطر فراگیری یک بی عفتی در آنها، یکجا و به بدترین عذاب هلاک کرد؟ آیا اوامر خداوند حداقل در سه جای قرآن به زنان مسلمان مبنی بر رعایت حجاب و عفاف نیامده است؟ قطعا آمده است و شما می دانید که آمده است. پس چرا برای منافع شخصی و حزبی خود آنها را نادیده گرفته اید؟! آیا این آیه شریفه قرآن را حفظ هستید که می فرماید؛ أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ ۚ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ(بقره ٨۵) آیا به بعضی از آیات کتاب خدا ایمان دارید (قبول دارید) و به بعض دیگر کافرید(قبول ندارید)؟! پس جزای چنین مردم بدکردار چیست به جز ذلّت و خواری در زندگانی این جهان و بازگشتن به سخت‌ترین عذاب در روز قیامت؟ و خدا غافل از کردار شما نیست. آقای پزشکیان ادعا می کنید خط قرمزتان رهبریست اما دروغ می گویید چون خط قرمز رهبری قرآن است و شما به تحقیق از قرآن عبور کرده اید! رهبری که جای خود دارد! آقای پزشکیان اگر می خواهید رأی زنان و دختران مظلوم و محروم ایران عزیز را بدزدید شما را به همان آیات قرآن که حافظ آن هستید با تحریف و تقطیع قرآن آنها را فریب ندهید نه به قرآن ظلم کنید و نه پیروان قرآن را با قرآن گمراه سازید. توبه کنید و الا به فرموده قرآن عذاب درناک الهی در انتظارتان خواهد بود. ✍رضادوست
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَىَ وَمَا هُم بِسُكَارَىَ وَلَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ» روزی که آن را می‌بینید، (آنچنان وحشت سراپای همه را فرامی‌گیرد که) هر مادر شیردهی، کودک شیرخوارش را فراموش می‌کند؛ و هر بارداری جنین خود را بر زمین می‌نهد؛ و مردم را مست می‌بینی، در حالی که مست نیستند؛ ولی عذاب خدا شدید است! (سوره مبارکه حج/ آیه ۲ ) @ayehsobh تفسیر: آیه بعد، نمونه هائى از بازتاب این وحشت عظیم را در چند جمله بیان کرده مى گوید: روزى که زلزله رستاخیز را مشاهده کنید، آنچنان وحشت سر تا پاى همه را فرا مى گیرد که مادران شیرده از کودک شیرخوارشان غافل مى شوند (یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَة عَمّا أَرْضَعَتْ). 🌺🌺🌺 و هر باردارى (در آن صحنه باشد) جنین خود را سقط مى کند (وَ تَضَعُ کُلُّ ذاتِ حَمْل حَمْلَها). سومین بازتاب این که مردم را به صورت مستان مى بینى، در حالى که مست نیستند! (وَ تَرَى النّاسَ سُکارى وَ ما هُمْ بِسُکارى). ولى عذاب خدا شدید است که این چنین هول و وحشت به دل ها افکنده و انسان ها را از خود بى خود ساخته است (وَ لکِنَّ عَذابَ اللّهِ شَدِیدٌ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲ سوره‌ مبارکه حج)
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ» گروهی از مردم، بدون هیچ علم و دانشی، به مجادله درباره خدا برمی‌خیزند؛ و از هر شیطان سرکشی پیروی می‌کنند. (سوره مبارکه حج/ آیه ۳ ) @ayehsobh تفسیر: از آنجا که در آیات گذشته ترسیمى از وحشت عمومى مردم به هنگام وقوع زلزله قیامت بود، در آیات بعد، حال گروهى از بى خبران را منعکس مى کند که چگونه از چنین حادثه عظیمى غافلند. مى گوید: گروهى از مردم بدون هیچ علم و دانشى درباره خدا به مجادله برمى خیزند (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْم). گاه، در اصل توحید و یگانگى حق و نفى هر گونه شریک، جدال مى کنند و گاه، در قدرت خدا نسبت به مسأله احیاى مردگان و بعث و نشور، و در هر صورت هیچگونه دلیلى بر گفته هاى خود ندارند. 🌺🌺🌺 جمعى از مفسران گفته اند: این آیه در مورد نضر بن حارث نازل شده که از مشرکان متعصب، لجوج و پشت هم انداز بود، او اصرار داشت که ملائکه دختران خدا هستند!، و قرآن مجموعه اى از افسانه هاى پیشینیان است که به خدا نسبت داده شده!، و زندگى بعد از مرگ را منکر بود. بعضى دیگر آن را اشاره به همه مشرکان دانسته اند که در مسأله توحید و قدرت خدا به مجادله برمى خاستند. ولى با توجه به این که شأن نزول ها هرگز مفهوم آیه را محدود نمى کند نتیجه این دو قول یکى است، و همه کسانى را که به نوعى، از روى تقلید کورکورانه یا تعصب، یا پیروى از خرافات و هوا و هوس ها، به جدال در برابر حق برمى خیزند شامل مى شود. آن گاه اضافه مى کند: این گونه افراد که تابع هیچگونه منطق و دانشى نیستند از هر شیطان سر کش و متمردى تبعیت مى کنند (وَ یَتَّبِعُ کُلَّ شَیْطان مَرِید). نه از یک شیطان، که از همه شیطان ها! اعم از شیاطین انس و جن که هر یک از آنها براى خود نقشه و برنامه و حیله و دامى دارند. واژه مرید از ماده مرد (بر وزن سرد) در اصل، به معنى سرزمین بلندى است که خالى از هر گونه گیاه باشد، و به درختى که از برگ خالى شود امرد مى گویند، و روى همین جهت، به نوجوانانى که مو در صورتشان نروئیده نیز، امرد گفته مى شود. در اینجا منظور از مرید کسى است که عارى از هر گونه خیر و سعادت و نقطه قوت است، و طبعاً چنین کسى، سرکش، متمرد، ظالم و عصیانگر خواهد بود. روشن است پیروى از شیطان بى همه چیز انسان را به چه سرنوشتى مبتلا مى سازد. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳ سوره‌ مبارکه حج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊 دیپلم => آمریکا سربازی => آمریکا کارشناسی => آمریکا کارشناسی ارشد => آمریکا دکتری => آمریکا دفاع مقدس => آمریکا ازدواج => آمریکا اشتغال => آمریکا آیا کسی که بخش اصلی عمرش را در آمریکا تنفس کرده و به اعتراف خودش با مسئولان آمریکایی ارتباط و رفت و آمد دارد، می‌تواند منافع ملت ایران را تأمین کند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نطق آقای متفکر آزاد درباره تفاوت دولت‌ها راه کدام دولت را برویم؟ راه دولت خسران محض را؟! یا راه دولت خدمت محض را؟ 🔹نماینده مردم تبریز در مجلس:جهانگیری معاون اول دولت روحانی در سخنانی گفته بود نباید اجازه دهیم راهی که در دولت شهید رئیسی شروع شده ادامه یابد! 🔹روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز ضمن انتقاد از چنین سخنانی قسمی از خدمات شهید جمهور آیت الله رییسی را طی نطقی به دولت مردان گذشته و کاندیداهای کنونی گوشزد کرد.
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَن تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَىَ عَذَابِ السَّعِيرِ» بر او نوشته شده که هر کس ولایتش را بر گردن نهد، بطور مسلّم گمراهش می‌سازد، و به آتش سوزان راهنماییش می‌کند! (سوره مبارکه حج/ آیه ۴ ) @ayehsobh تفسیر: لذا در آیه بعد، مى گوید: بر او نوشته و مقرر شده است که هر کس حلقه اطاعت و ولایتش را بر گردن نهد به طور مسلّم گمراهش مى سازد و به آتش سوزان راهنمائیش مى کند (کُتِبَ عَلَیْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلاّهُ فَأَنَّهُ یُضِلُّهُ وَ یَهْدِیهِ إِلى عَذابِ السَّعِیرِ). 🌺🌺🌺 سَعِیر از ماده سعر (بر وزن قعر) به معنى شعله‌ور شدن آتش است، در اینجا منظور آتش سوزان دوزخ است که از هر آتشى سوزنده تر مى باشد. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۴ سوره‌ مبارکه حج)
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَيِّنَ لَكُمْ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاءُ إِلَىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ وَمِنكُم مَّن يُتَوَفَّىَ وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَىَ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ» ای مردم! اگر در رستاخیز شک دارید، (به این نکته توجّه کنید که) ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، سپس از «مضغه» [= چیزی شبیه گوشت جویده شده‌]، که بعضی دارای شکل و خلقت است و بعضی بدون شکل؛ تا برای شما روشن سازیم (که بر هر چیز قادریم)! و جنین‌هایی را که بخواهیم تا مدّت معیّنی در رحم (مادران) قرارمی‌دهیم؛ (و آنچه را بخواهیم ساقظ می‌کنیم؛) بعد شما را بصورت طفل بیرون می‌آوریم؛ سپس هدف این است که به حدّ رشد و بلوغ خویش برسید. در این میان بعضی از شما می‌میرند؛ و بعضی آن قدر عمر می‌کنند که به بدترین مرحله زندگی (و پیری) می‌رسند؛ آنچنان که بعد از علم و آگاهی، چیزی نمی‌دانند! (از سوی دیگر،) زمین را (در فصل زمستان) خشک و مرده می‌بینی، اما هنگامی که آب باران بر آن فرو می‌فرستیم، به حرکت درمی‌آید و می‌روید؛ و از هر نوع گیاهان زیبا می‌رویاند! (سوره مبارکه حج/ آیه ۵ ) @ayehsobh از آنجا که در آیات گذشته، گفتگو از تردید مخالفان در مبدأ و معاد بود، در آیات بعد به دو دلیل محکم و منطقى براى اثبات معاد جسمانى استدلال شده است: یکى از طریق توجه به تحولات دوران جنینى، و دیگرى از طریق تحولات زمین به هنگام نمو گیاهان. در حقیقت قرآن مى خواهد، صحنه هاى معاد را که مردم در همین زندگى دنیا با آن سر و کار دارند، پیوسته با چشم خود مى بینند و از آن غافلند، براى آنها تشریح کند، تا بدانند زندگى بعد از مرگ، نه تنها امر غیر ممکنى نیست، بلکه دائماً صحنه هاى مشابه آن را در زندگى روزمره با چشم خود مشاهده مى کنند. 🌺🌺🌺 نخست، همه انسان ها را مخاطب ساخته مى گوید: اى مردم! اگر در رستاخیز تردید دارید به این نکته توجه کنید که ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، و پس از آن از چیزى شبیه به گوشت جویده که بعضى داراى شکل و خلقت است و بعضى بدون شکل (یا أَیُّهَا النّاسُ إِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْب مِنَ الْبَعْثِ فَإِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ تُراب ثُمَّ مِنْ نُطْفَة ثُمَّ مِنْ عَلَقَة ثُمَّ مِنْ مُضْغَة مُخَلَّقَة وَ غَیْرِ مُخَلَّقَة). همه اینها به خاطر آن است که این حقیقت را براى شما آشکار سازیم که ما بر هر کار قادر و توانا هستیم (لِنُبَیِّنَ لَکُمْ). و جنین هائى را که بخواهیم تا مدت معینى در رحم مادران قرار مى دهیم تا دوران تکاملى خود را طى کنند، و آنچه را بخواهیم ساقط مى کنیم و از نیمه راه از مدار خارجش مى سازیم (وَ نُقِرُّ فِی الأَرْحامِ ما نَشاءُ إِلى أَجَل مُسَمّىً). از آن پس یک دوران انقلابى جدید آغاز مى شود و ما شما را به صورت طفل از شکم مادر بیرون مى فرستیم (ثُمَّ نُخْرِجُکُمْ طِفْلاً). به این ترتیب، دوران زندگى محدود و وابسته شما در شکم مادر پایان مى پذیرد، و قدم به محیطى وسیع تر، مملوّ از نور و صفا و امکانات بسیار فزون تر مى گذارید. باز چرخ هاى حرکت تکاملى شما متوقف نمى شود، و همچنان سریع در این راه به پیشروى ادامه مى دهید سپس هدف این است که به حد رشد و بلوغ و کمال جسم و عقل برسید (ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ). در اینجا جهل تبدیل به دانائى، و ضعف و ناتوانى تبدیل به قدرت و توانائى، و وابستگى مبدل به استقلال مى شود. ولى این چرخ باز متوقف نمى گردد، هر چند گروهى از شما در این میان از دنیا چشم فرو مى بندند اما گروه دیگرى سیر نزولى حیات را بعد از تکامل شروع مى کنند، تا به بدترین مرحله زندگى یعنى نهایت پیرى برسند (وَ مِنْکُمْ مَنْ یُتَوَفّى وَ مِنْکُمْ مَنْ یُرَدُّ إِلى أَرْذَلِ الْعُمُرِ). 🌺🌺🌺 آرى، به مرحله اى مى رسد که چیزى از علوم خود را به خاطر نخواهد داشت پرده هاى نسیان و فراموشى صفحه عقل و فکر او را مى پوشاند، و در واقع حالتى شبیه حال کودکى به او دست مى دهد! (لِکَیْلا یَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْم شَیْئاً).
این ضعف، ناتوانى و پژمردگى دلیل بر فرا رسیدن یک مرحله انتقالى جدید است، همان گونه که سستى پیوند میوه با درخت، دلیل بر رسیدگى آن و وصول به مرحله جدائى است. این دگر گونى هاى عجیب و پى در پى که حاکى از قدرت بى پایان پروردگار است روشنگر این حقیقت است که همه چیز حتى احیاى مردگان، براى او سهل و آسان است. البته، در مورد این مراحل مختلف حیات، بحث هاى فراوانى است که در نکته ها خواهد آمد. سپس، به بیان دلیل دوم که زندگى و حیات گیاهان است پرداخته، مى گوید: در فصل زمستان به زمین نگاه مى کنى، آن را خشک و مرده مى بینى، اما هنگامى که قطره هاى حیات بخش باران را بر آن فرو فرستادیم، و فصل بهار فرا رسید، حرکت و جنبشى سراسر آن را فرا مى گیرد، و نمو مى کند، و انواع گیاهان زیبا را مى رویاند (وَ تَرَى الأَرْضَ هامِدَةً فَإِذا أَنْزَلْنا عَلَیْهَا الْماءَ اهْتَزَّتْ وَ رَبَتْ وَ أَنْبَتَتْ مِنْ کُلِّ زَوْج بَهِیج). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵، سوره مبارکه حج)
🔴کاندیدای اصلح را چطور انتخاب کنیم؟ 🔵درکلام رهبر فرزانه و حکیم و دلسوز مردم و کشور ⭕️ لطفا رسانه ندای ولایت باشید و در همه کانال ها و گروه های خانوادگی و دوستان و... که عضو هستید و می شناسید انتشار دهید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تبلیغاتی معروف و پربازدید انتخابات سال۱۴۰۰ و انتخاب رئیس جمهور ❤️شهید آیت الله رئیسی❤️ که مجددا در حال انتشار درفضای مجازی است. لطفا در انتشار حداکثری آن از هم اکنون و بخصوص در روزهای پایانی تبلیغات نامزدها مسئولانه مشارکت نمائیم. قطعا حضور و مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی و خادم جمهور آینده ، مکمل و در ادامه انتخاب و خدمت شهید جمهور ، رئیسی عزیز شهید خواهد بود. فعالانه و صبورانه و انقلابی و جهادی در تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۳ و معرفی نامزد اصلح و برای تداوم راه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و تشکیل دومین دولت گام دوم انقلاب دولت جوان و مومن و مردمی و انقلابی حضور داشته باشیم. پس یا علی گویان تلاش کنیم و بگوئیم: بسم الله الرحمن الرحیم