eitaa logo
هیئت محبان قرآن و عترت(علیهم السلام)
49 دنبال‌کننده
898 عکس
850 ویدیو
32 فایل
قال رَسُولُ الله(ص):إِنِّي تَاركٌ فِيكُمُ اْلثَّقَلَيْنِ إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا اَبَداً كِتَابَ الله وعِتْرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مواظب باشیم دوباره اشتباه انتخاب نکنیم! 👁 پاسخ یک خانم به خانم میانسالی که گفت انتخابات انتصابیه: ما اشتباه کردیم.... ما اشتباه انتخاب کردیم.... تقصیر خودمان بود.. 🌷🌹🌷🌹
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَهُمْ فِيهَا لَا يَسْمَعُونَ» برای آنان در آن [= دوزخ‌] ناله‌های دردناکی است و چیزی نمی‌شنوند. (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۰ ) @ayehsobh تفسیر: براى توضیح بیشتر پیرامون وضع دردناک، این عابدان گمراه ، در برابر آن معبودان بى ارزش ، مى گوید: آن‌ها در دوزخ، فریادها و ناله هاى دردناک دارند (لَهُمْ فِیها زَفِیرٌ). زَفِیر در اصل، به معنى فریاد کشیدنى است که با بیرون فرستادن نفس توأم باشد. و بعضى گفته اند: فریاد نفرت انگیز الاغ در آغاز، زفیر و در پایانش شهیق نامیده مى شود، و در اینجا اشاره به فریاد و ناله اى است که از غم و اندوه برمى خیزد. این احتمال نیز وجود دارد که این زفیر و ناله غم انگیز، تنها مربوط به عابدان نباشد، بلکه شیاطینى که معبودشان بودند نیز در این امر با آن‌ها شریکند. 🌺🌺🌺 جمله بعد، یکى دیگر از مجازات هاى دردناک آن‌ها را بازگو مى کند و آن این که آن‌ها در دوزخ چیزى نمى شنوند (وَ هُمْ فِیها لایَسْمَعُونَ). این جمله، ممکن است اشاره به این باشد: آن‌ها سخنى که مایه سرور و خوشحالیشان باشد مطلقاً نمى شنوند، و تنها مستمع ناله هاى جانکاه دوزخیان، و فریادهاى فرشتگان عذاب هستند. بعضى گفته اند: منظور این است که این‌ها را در تابوت هاى آتشین مى گذارند، آن چنان که مطلقاً صداى هیچ کس را نمى شنوند، گوئى تنها آن‌ها در عذابند، و این خود مایه مجازات بیشترى است; چرا که اگر انسان، گروهى را هم زندان خود ببیند مایه تسلى خاطر او است که: أَلْبَلِیَّةُ إِذا عَمَّتْ طابَتْ: بلا چو عام بود دلکش است و مستحسن !. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۰ سوره‌ مبارکه انبیاء)
با سلام و احترام لینک زیر حکم مأموریت شماست شخصا مشاهده بفرمایید👇 https://DigiPostal.ir/cupzznm
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّ الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُم مِّنَّا الْحُسْنَىَ أُولَئِكَ عَنْهَا مُبْعَدُونَ» (امّا) کسانی که از قبل، وعده نیک از سوی ما به آن‌ها داده شده [= مؤمنان صالح‌] از آن دور نگاه‌داشته می‌شوند. (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۱ ) @ayehsobh تفسیر: آیه بعد، حالات مؤمنان راستین و مردان و زنان با ایمان را بازگو مى کند تا در مقایسه با یکدیگر وضع هر دو مشخص‌تر شود. نخست مى گوید: کسانى که به خاطر ایمان و اعمال صالحشان وعده نیک به آن‌ها از قبل داده ایم، از این آتش هولناک و وحشتناک دورند (إِنَّ الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَّا الْحُسْنى أُولئِکَ عَنْها مُبْعَدُونَ). اشاره به این که ما به تمام وعده هائى که به مؤمنان در این جهان داده ایم وفا خواهیم کرد، که یکى از آن‌ها دور شدن از آتش دوزخ است. 🌺🌺🌺 گر چه ظاهر این جمله این است که تمام مؤمنان راستین را شامل مى شود ولى بعضى احتمال داده اند اشاره به معبودانى همچون حضرت مسیح(علیه السلام) و مریم است که بدون خواست آن‌ها به وسیله گروهى عبادت شدند، و از آنجا که آیات سابق مى گفت: شما و خدایانتان وارد دوزخ مى شوید، و این تعبیر ممکن بود شامل امثال حضرت مسیح(علیه السلام) نیز شود، قرآن بلافاصله این جمله را به صورت یک استثناء بیان مى کند که این گروه، هرگز وارد دوزخ نخواهند شد. بعضى از مفسران شأن نزولى در مورد این آیه ذکر کرده اند که نشان مى دهد بعضى همین سؤال را از پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) کردند و آیه در پاسخ آن‌ها نازل گردیده است. ولى با این حال مانعى ندارد که آیه فوق، هم پاسخى براى این سؤال باشد و هم یک حکم عمومى، نسبت به همه مؤمنان راستین. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۱ سوره‌ مبارکه انبیاء)
🔷شما هم دعوتید. ♦️شبی شاد و آموزه های تربیتی با حضور دکتر عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: باید یخِ بین مردم و دولت آب شود 🔹وقتی توانستیم با مردم آشتی کنیم و اعتماد سرمایه‌گذار را جلب کنیم رشد شکل می‌گیرد. مردم باید بدانند در کشور ثباتِ قانون‌گذاری وجود دارد. 🔹برای رسیدن به رشد اقتصادی باید مردم را در اقتصاد به صحنه بکشیم و شکاف بین مردم و دولت را از بین ببریم. کامنت هاتون رو برام اینجا بزارید : https://harfeto.timefriend.net/17129536389330 📌به کانال بپیوندید : @khabare_fouriw
یعنی چی آشتی با مردم ؟ مگه مردمی تر از دولت رئیسی هم داشتیم ؟ مگه کسی قهر بوده با مردم ؟؟ نکنه منظورش از مردم، مردم ، همون ۴ درصدن ؟ " یخ بین مردم و دولت آب شود" ؟؟ این حرفهای به ظاهر زیبا نشانه ی عمق اختلافات این جماعت با تفکر انقلابیه که مردم رو فقط اون ۴ درصد مرفه بی دردی میبینن که سودشون تو ضرر کردن ۹۶ درصد بقیه است ! دقت کردید ؟؟ از هوش سیاسیتون برای دریافت درون مایه ی اصلی صحبتای اینا استفاده کنید. مردم مردم، که میکنه منظورش همون ۴ درصده و الا کسی تو دولت رییسی ، تو ارتباط با مردم مشکل داشت ؟؟ دیگه مردمی بودن بالاتر از این که رئیسی تا اقصا نقاط ایران رو خودش حضوری میرفت سر میزد ؟
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «لَا يَسْمَعُونَ حَسِيسَهَا وَهُمْ فِي مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ» آن‌ها صدای آتش دوزخ را نمی‌شوند؛ و در آنچه دلشان بخواهد، جاودانه متنعّم هستند. (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۲ ) @ayehsobh تفسیر: در آیه مورد بحث، چهار نعمت بزرگ الهى را که شامل حال این گروه سعادتمند است برمى شمرد: نخست این که آن‌ها صداى آتش را نمى شنوند (لایَسْمَعُونَ حَسِیسَها). حَسِیس چنان که ارباب لغت گفته اند، به معنى صداى محسوس است، و به معنى خود حرکت یا صدائى که از حرکت برمى خیزد نیز آمده است، آتش دوزخ که دائماً در آتشگیره هایش مشغول پیشروى است، داراى صداى مخصوصى است، این صدا از دو جهت وحشتناک است: از نظر این که صداى آتش است و از نظر این که صداى پیشروى است. مؤمنان راستین چون از جهنم دورند، هرگز این صداهاى وحشتناک به گوششان نمى خورد. 🌺🌺🌺 دیگر این که آن‌ها در آنچه بخواهند و مایل باشند به طور جاودان متنعم اند (وَ هُمْ فِی مَا اشْتَهَتْ أَنْفُسُهُمْ خالِدُونَ). یعنى آنجا محدودیت این جهان را ندارد که انسان آرزوى بسیارى از نعمت‌ها را بکند و به آن دسترسى نداشته باشد، هر نعمت مادى و معنوى که بخواهد بدون استثناء در دسترس او است، آن هم نه یک روز و دو روز که در یک عمر جاویدان! (تفسیر نمونه/ آیه ۱۰۲، سوره مبارکه انبیاء)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ اگه رأی ندیم چی میشه؟ مشارکت در انتخابات چه ربطی به امنیت ملی ایران داره❓ ✅ چارت سیاست خارجی آمریکا درباره رفتار با کشورهایی که پشتوانه مردمی ندارند را ببینید! دکتر فرشته سادات رحیمی _دکترای مطالعات آمریکا پ ن: بسیار ارائه فنی و دقیقی است👌👌 هر چه خروجی ها و فارغ التحصیلان مطالعات آمریکا (با رویکرد صحیح) در ایران بیشتر شوند، میتواند برای مقاومت آگاهانه ملت ایران بسیار کمک کار باشد. ✍ https://eitaa.com/joinchat/572850353Ca4e6fe6d24
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «لَا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَذَا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ» وحشت بزرگ، آن‌ها را اندوهگین نمی‌کند؛ و فرشتگان به استقبالشان می‌آیند، (و می‌گویند:) این همان روزی است که به شما وعده داده می‌شد! (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۳ ) @ayehsobh تفسیر: سوم این که: فزع اکبر آن‌ها را غمگین نمى کند (لایَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الاْ َکْبَرُ). فَزَع اکبر (وحشت بزرگ) را بعضى اشاره به وحشت‌هاى روز قیامت دانسته اند که از هر وحشتى بزرگتر است، و بعضى اشاره به نفخه صور و دگرگونى هاى پایان این جهان و تزلزل عجیبى که در ارکان این عالم مى افتد آن چنان که در آیه 87 سوره نمل آمده است. ولى از آنجا که وحشت روز رستاخیز مسلماً از آن هم مهم‌تر است، تفسیر اول صحیح‌تر به نظر مى رسد. 🌺🌺🌺 بالاخره آخرین لطف خدا درباره کسانى که در این آیات به آنها اشاره شده این است که فرشتگان رحمت به استقبال آن‌ها مى شتابند و به آن‌ها تبریک و شادباش مى گویند و بشارت مى‌دهند این همان روزى است که به شما وعده داده مى شد (وَ تَتَلَقّاهُمُ الْمَلائِکَةُ هذا یَوْمُکُمُ الَّذِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ). در نهج البلاغه مى خوانیم امیر مؤمنان على(علیه السلام) فرمود: به اعمال نیک مبادرت ورزید تا با همسایگان خدا در سراى او باشید، در جائى که پیامبران را رفیق آن‌ها قرار داده، و فرشتگان را به زیارتشان مى فرستد ، خدا آن چنان این گروه را گرامى داشته که حتى گوش‌هایشان صداى آتش دوزخ را نمى‌شنود. «تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۳، سوره مبارکه أنبیاء»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی: ⭕️ این یک دقیقه را با آب طلا بر تمام دیوارها بنویسید تا اتمام حُجَّت بر همه باشد، خصوصا مسئولان و کسانی که مشغول سیاه‌نمایی بر علیه نظام اسلامی هستند! 🔴همه ما وظیفه داریم با شرکت فعال و حساب شده در انتخابات نظام اسلامی این ودیعه الهی را تقویت و حراست نماییم. عدم شرکت در انتخابات تضعیف نظام است. 📜 @sheraneh_eitaa
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ» در آن روز که آسمان را چون طوماری در هم می‌پیچیم، (سپس) همان‌گونه که آفرینش را آغاز کردیم، آن را بازمی‌گردانیم؛ این وعده‌ای است بر ما و قطعاً آن را انجام خواهیم داد. (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۴ ) @ayehsobh در آخرین آیه بحث گذشته خواندیم، مؤمنان راستین از فزع اکبر، وحشت بزرگ، غمگین نمى شوند، آیه مورد بحث، توصیفى از آن روز وحشت بزرگ است و در حقیقت علت عظمت این وحشت را مجسم مى سازد، مى گوید: این امر، روزى تحقق مى یابد که ما آسمان را درهم مى پیچیم همان گونه که طومار نامه‌ها درهم پیچیده مى شود! (یَوْمَ نَطْوِی السَّماءَ کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ). در زمان‌هاى گذشته براى نوشتن نامه ها و همچنین کتاب‌ها، از اوراق طومار مانند استفاده مى کردند، این طومارها را قبل از نوشتن به هم مى پیچیدند و شخص کاتب تدریجاً آن را از یک طرف مى گشود، و مطالب مورد نظر را روى آن مى نوشت و بعد از پایان کتابت نیز آن را مى پیچیدند و کنار مى گذاشتند و لذا هم نامه ها و هم کتاب هایشان شکل طومار داشت. این طومار، سجل نامیده مى شد که براى کتابت از آن استفاده شده بود. در این آیه تشبیه لطیفى نسبت به درنوردیدن طومار عالم هستى در پایان دنیا شده است، در حال حاضر این طومار گشوده است و تمام نقوش و خطوط آن خوانده مى شود و هر یک در جائى قرار دارد، اما هنگامى که فرمان رستاخیز فرا رسد، این طومار عظیم با تمام خطوط و نقوشش، در هم پیچیده خواهد شد. البته پیچیدن جهان، به معنى فنا و نابودى آن نیست چنان که بعضى پنداشته اند بلکه، به معنى درهم کوبیده شدن و جمع و جور شدن آن است. 🌺🌺🌺 اما این که بعضى از مفسران احتمال داده اند: منظور از این بازگشت، بازگشت به فناء و نیستى، یا به هم پیچیدگى همچون آغاز آفرینش است، بسیار بعید به نظر مى رسد. و در پایان آیه، مى فرماید: این وعده اى است که ما داده ایم و قطعاً آن را انجام خواهیم داد (وَعْداً عَلَیْنا إِنّا کُنّا فاعِلِینَ). از بعضى روایات استفاده مى شود: منظور از بازگشت خلق به صورت اول آن است که انسان ها بار دیگر پا برهنه و عریان ـ آن گونه که در آغاز آفرینش بودند ـ بازمى گردند، ولى بدون شک، منظور این نیست که مفهوم آیه منحصر در این معنى باشد، بلکه این یکى از چهره هاى بازگشت آفرینش به صورت نخست است. (تفسیر آیه ۱۰۴، سوره مبارکه انبیاء)
سلام علیکم یکی از چالش ها و شاید مهمترین چالشی که در میزگردهای انتخاباتی و در رسانه ها برای آقای دکتر جلیلی مطرح می شود ضعف حوزه عمل نسبت به حوزه تئوری و نظریه پردازی در سوابق ایشان است. خصوصا اینکه این چالش را با بیشتر و پر رنگ تر بودن حوزه عمل و عملگرایی آقای دکتر قالیباف با توجه به بیشتر بودن سوابق اجرایی وی مقایسه می کنند. این چالش عمدتا در زمان مهمترین سمت دکتر جلیلی یعنی زمان تصدی وی در پست ریاست شورای عالی امنیت ملی و هم زمان ریاست مذاکرات هسته ای با این سؤال که دستاوردهای ملموس و عملی این مدت مسئولیت در دو حوزه خصوصا نتایج اقتصادی آن چه بوده، بارخوانی می شود. برای بررسی این چالش و میزان واقع نگری آن باید ابتدا به مقدماتی توجه شود. اولا؛ دو پست همزمان ریاست شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکرات هسته ای دو مسئولیت کاملا راهبردی و بسیار حساس و خطیر در برهه زمانی مزبور بوده اند. ثانیا‌؛ این دو مسئولیت قابل مقایسه با بسیاری از پست های اجرایی و عملیاتی میانی و حتی کلان کشور نیستند. ثالثا؛ این دو پست بسیار مهم علیرغم همپوشانی قابل توجه ای که با یکدیگر دارند هر کدام متضمن دستاوردهای موضوعات و حوزه های مهم سیاسی، امنیتی و اقتصادی هستند. رابعا؛ دستاورد صنعت هسته ای برای کشور ما تماما مبنای پیشرفت های علمی، فن آوری، سیاسی و مشخصا اقتصادی در سطح کلان و بین المللی بوده و هست. توضیح اینکه؛ مسئول این دو پست از یک سو باید حافظ و توسعه دهنده امنیت ملی کشور و بازدارنده تهدیدات نظامی دشمن باشد و از سوی دیگر زیرساخت ها و دستاوردهای گران بهای ملی که بطور مشخص صنعت بومی هسته ای کشور را که صنعت پایه و مادر در عصر جدید است را حفظ و صیانت کند. دشمن از یک سو تمام تلاش خود را می نمود تا فن آوری هسته ای را تعطیل و از سوی دیگر با بهانه های پوچ امنیتی کشور ما را مورد تهدید نظامی قرار داده و با این بهانه چانه زنی خود را در مذاکرات افزایش دهد. بنابر این اگر آقای دکتر جلیلی در طول دو مسئولیت خود علاوه بر حفظ دستاورد ملی هسته ای توانسته باشد مانع جنگ و عملی شدن تهدیدات دشمن شده باشد باید اذعان داشت موفقیت لازم و منتج به عمل شدن شیوه های خود را حاصل نموده است. همه آگاهان می دانند که به هر تقدیر بیشترین صیانت و دفاع در مذاکرات هسته ای و بدون عقب نشینی را در زمان تصدی آقای دکتر جلیلی شاهد بودیم. ضمن اینکه هیچ گونه تهدید نظامی به جز در حد شعار و ترساندن مسئولین از سوی دشمنان را تجربه نکردیم. متأسفانه تمام عقب نشینی های کشور و به دنبال آن گستاخی ها و عهد شکنی های و افزایش تحریم های دشمن بعد از تغییر تیم مذاکرات و تغییر پست ریاست شورای عالی امنیت ملی به وقوع پیوست. ✍ رضا دوست
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!» (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۵ ) @ayehsobh تفسیر: بعد از آن که در آیات گذشته به قسمتى از پاداش هاى اخروى مؤمنان صالح اشاره شد، در دو آیه بعد، به یکى از روشن ترین پاداش هاى دنیوى آن‌ها که حکومت روى زمین است با بیان شیوائى اشاره کرده مى گوید: در زبور بعد از ذکر چنین نوشتیم که سرانجام بندگان صالح من (حکومت) زمین را به ارث خواهند برد (وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الاْ َرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ). أرْض به مجموع کره زمین گفته مى شود و سراسر جهان را شامل مى گردد مگر این که قرینه خاصى در کار باشد، گر چه بعضى احتمال داده اند مراد وارث شدن سراسر زمین در قیامت است، ولى ظاهر کلمه أرض هنگامى که به طور مطلق گفته مى شود، زمین این جهان است. واژه ارث، به معنى چیزى است که بدون معامله و دادوستد به کسى انتقال مى یابد، و گاهى در قرآن کریم، ارث به تسلط و پیروزى یک قوم صالح بر قوم ناصالح و در اختیار گرفتن مواهب و امکانات آن‌ها گفته شده است، چنان که در آیه 137 سوره اعراف درباره بنى اسرائیل و پیروزیشان بر فرعونیان چنین مى خوانیم: وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِینَ کانُوا یُسْتَضْعَفُونَ مَشارِقَ الاْ َرْضِ وَ مَغارِبَها: ما شرق و غرب زمین را به ارث به آن قوم مستضعف دادیم . گر چه زبور در اصل، به معنى هر گونه کتاب و نوشته است، ولى در قرآن مجید، در دو مورد از سه موردى که این کلمه به کار رفته، اشاره به زبور داود است و بعید به نظر نمى رسد که مورد سوم یعنى آیه مورد بحث نیز به همین معنى باشد. زبور داود یا به تعبیرى که در کتب عهد قدیم آمده مزامیر داود عبارت است از مجموعه اى از مناجات ها، نیایش ها و اندرزهاى داود(علیه السلام) پیامبر. در اینجا این سؤال پیش مى آید: چرا در میان کتب آسمانى، تنها از این دو کتاب نام، برده شده است؟ پاسخ این است که این تعبیر، ممکن است به خاطر آن باشد که داود، یکى از بزرگترین پیامبرانى بود که تشکیل حکومت حق و عدالت داد، و بنى اسرائیل نیز مصداق روشن قوم مستضعفى بودند که بر ضد مستکبران قیام کردند، و دستگاه آن‌ها را در هم پیچیدند و وارث حکومت و سرزمین آن‌ها شدند... (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۵ سوره‌ مبارکه انبیاء)
. ♻️ جلیل محبی به عنوان مسئول قالیباف آغاز به کار این ستاد را اعلام کرد. نگاهی کنید به توییت‌های دیگرش قبل از شهادت آقای رییسی. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
دوستداران ولایت مدار و انقلابی به شدت از دو قطبی جلیلی و قالیباف پرهیز کنند. مشکل امروز و فردای ما قالیباف یا جلیلی نیست. مسئله پیش رو سوختن هر دو بزرگوار در آتش اختلافات درون جبهه اصول گرایی و خالی شدن عرصه حکمرانی برای تک سوار جبهه متحد اصلاحات و اعتدال و بهار و... و... و.. است. از نفوذی ها غفلت نکنید!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥متروی توکیو سوژه رسانه‌ها شد 🔹ازدحام عجیب مسافران و بسته شدن دربها با زور و فشار ماموران مترو
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّ فِي هَذَا لَبَلَاغًا لِّقَوْمٍ عَابِدِينَ» در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادت‌کنندگان! (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۶ ) @ayehsobh تفسیر: و لذا در آیه بعد، به عنوان تأکید بیشتر مى گوید: در این سخن ابلاغ روشنى است براى گروهى که خدا را با اخلاص پرستش مى‌کنند (إِنَّ فِی هذا لَبَلاغاً لِقَوْم عابِدِینَ). بعضى از مفسران، هذا را اشاره به تمام وعد و وعیدهائى که در این سوره و یا در تمام قرآن آمده است، دانسته اند که موضوع بحث ما نیز در این مفهوم کلى وارد است. 🌺🌺🌺 اما ظاهر آیه این است که هذا اشاره به همان وعده اى است که در آیه قبل به بندگان صالح خود در مورد حکومت روى زمین، داده شده است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۶ سوره‌ مبارکه انبیاء)
📌 وَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ (اعراف / آیه 182) و آنها كه آيات ما را تكذيب كردند تدريجا از آن راه كه نمي‏دانند گرفتار مجازاتشان خواهيم كرد. تقویم امروز: 📆 يكشنبه ۲۷ خرداد 📜 ۹ ذی الحجه 🗓 ۱۶ ژوئن