eitaa logo
رادار انقلاب
29.1هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
47.5هزار ویدیو
145 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 آراسته باشید ✅امام کاظم(ع)، وقتی یکی از شیعیان را در بازار دیدند که ظاهر نامناسبی داشت فرمودند: «ای گروه شیعه! شما مردمی هستید که دیگران با شما می‌کنند. پس تا جایی که می‌توانید در برابر آنها باشید.» 📚صفات الشیعة ، صفحه ۹۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢اگر برای امام حسین(ع) این امکان وجود داشت که با دعای او در ظهر عاشورا ببارد، چرا ایشان دعا نکردند؟ مگر اختیارات امام نیست؟ 👇👇 ✅طبق روايات شيعه، دعاي حضرت نه تنها در مورد باران باريدن مستجاب مي گرديد ؛ بلكه اگر حضرت براي پيروزي ونصرت خويش نيز دعا مي كردند ، قطعا مستجاب مي شد ؛ اما : ✅حضرت مي خواست در كربلا براي همه مسلمانان ، تسليم در برابر حق را به نمايش گذارد و درس عملي تسليم را تا ابد به مردم بياموزد. ✅بناي حضرت بر اين بود كه در ماجراي عاشورا اسباب غير عادي را به كار نگرفته تا اين خود نيز درس ديگري براي مسلمانان شود تا وظيفه آناني را كه قادر به استفاده از اسباب غير عادي نيستند، در برابر ظلم وستم مشخص كند. ✅حضرت طبق روايات، حضرت در ماجراي عاشورا، در خواست فرشتگان و جنيان را براي ياري رد نموده و تمام آن ها را به مشيت الهي واگذار كردند . اين خود سبب نهايت مظلوميت براي حضرت شده و به همين جهت خبر شهادت آن حضرت در آن زمان كه وسائل اخباري محدود بود، به سرعت پخش گرديد.   http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هنوز وهابی از علی(ع) هراس دارند! محل و تولد امیرالمومنین در کعبه و مردمی که اجازه تبرک جستن ندارند! @mobahelegharn_21
💢فرزند آیت الله سید محمدرضا رضوی لاهیجی(ره) میگوید: مرحوم پدرم مقید بود #نظافت مجلس عزای دهه عاشورا را خودش انجام دهد. میفرمود دنیا و آخرت میخواهی درخانه امام حسین است. @mobahelegharne21
💢یکی از دوستانم متنی با فرستاده که ماجرای دعوای امام حسین و یزید بر سر یک زن بنام ارنیب بوده است، چرا ما باید برای این عزادار باشیم؟ ☑️ابتدا متن شبهه را بخوانید "سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فورا" زن را طلاق میدهد و حسین فورا" زن را ربوده، عقد میکند. یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخواطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد."  1_ آنچه در برخی اسناد تاریخی آمده است اصلا به این شکلی که این دشمن غرض ورز امام حسین نقل کرده است نیست بلکه ماجرا چیز دیگری است. امام حسین طبق این نقل تاریخی این زن را از یزید نجات میدهد و به شوهرش باز میگرداند. حتی روایت تأکید دارد که امام حسین فرمودند «. خدایا! آگاهی که او را به جهت مال و زیبایی، به عقد خود درنیاوردم» و به محض آگاهی از دلبستگی مجدد این زن به شوهر سابقش او را طلاق دادند.  2_روایت است و هیچ‌گونه سندی برای آن ذکر نشده تا بتوان آن را مورد بررسی قرار داد. چون ابن قتیبه(نویسنده کتاب الامامه و السیاسه) داستان را این چنین آغاز می کند: ما حاول معاویة من تزویج یزید قال: وذکروا أن یزید بن معاویة سهر لیلة من اللیالی، وعنده وصیف لمعاویة یقال له رفیق، ...او که خود همعصر این ماجرا نبوده است نمیگوید این ماجرا را از چه کسی شنیده است تا ما بتوانیم سلسلۀ راویان را بررسی کنیم. چه بسا فرد دروغگویی این ماجرا را به او گفته باشد.  3_ از سوی دیگر از این داستان در اسناد دسته اول و مشهور هیچ خبری نیست. مشهورترین کتابی که این داستان را ذکر کرده است کتاب الامامه و السیاسه است که برخی در این که نویسنده آن ابن قتیبه باشد شک دارند. از این گذشته اسناد معدودی هم که این ماجرا را نقل میکنند انقدر آشفته هستند که در برخی از آنان این ماجرا را به فرد دیگری نسبت میدهند ولی روایت آنها در مورد ازدواج ان فرد با اورینب نیز قابل قبول نیست و تضاد کامل با عقل دارد ولی به علت عدم ارتباط با بحث از آوردنش خودداری میکنیم.  4_ در داستان فوق آمده که حضرت امام حسین علیه السلام‌ ارینب را در یک مجلس کرد و فرمود: فقال : أشهد الله أنها طالق ثلاثا، (فرمود: خدا را شاهد میگیرم که او را سه طلاقه نمودم) و این با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام‌ هیچگونه سازگاری ندارد، بلکه خلاف ضرورت احادیث اهل بیت و فقه شیعه است که در فقه شیعه کاملاً و مبسوط بحث شده است.  5_ در داستان فوق امام حسین علیه السلام‌ به عبدالله سلام می فرماید: بل أدخله علیک حتى تبرئی إلیه منه کما دفعه إلیک.(تو داخل منزل من شده و با ارینب ملاقات کن و با تحویل اموال خود ذمه او را بری کن.) و این نیز با سیره اهل بیت علیهم السلام‌ و مردانگی عرب سازگاری ندارد که یک مرد اجنبی و نامحرم را به اندرون خویش راهنمایی کنند.گذشته از این که بری شدن ذمه نیازی به خلوت با نامحرم ندارد.  📚 الامامة و السیاسة، ج 1، ص 217 📚ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج 3، ص 129 📚حر عاملی، وسائل الشیعة، ج 22، ص 25 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چقد غم چقد گریه چقد عزاداری... یک نوجوان دهه هشتادی با پیام داد که چرا شما فقط دنبال گریه و غم هستین مردم افسرده میشن، چرا تبلیغ شادی نمیکنید؟! سَر حرفش هم در مورد مُحرم و هیات... بود. ✅کلی باهاش بحث کردم که این مراسمات از سر غم و غصه یا نیست، ولی مدام حرفهای روشنفکری همین کانالهای زرد رو میزد. ✅حرفم که تموم شد، رفتم عکسهای پروفایلش رو کردم حدود ۲۵ تا عکس گذاشته بود. پروفایلهاش در مورد خودکشی، عشق ناتمام، بی وفایی، تنهایی، خسته شدن از دنیا، خیانت و‌‌... بود. بهش گفتم تو که باید آدم باشی، پس این همه غم و غصه توی پروفایلهات چیکار میکنن؟ ✅هیات و روضه اهل بیت محل تربیت آدمهاست و نه فقط تخلیه احساسات... هیات اباعبدالله محل تربیت هاست. به مردم ندهیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
✅امام كاظم(ع): هر كس، خشم خود را از باز دارد، خداوند خود را در روز قيامت از او باز مى‌دارد. 📚الكافى، ج ۲، ص ۳۰۵ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا امام حسین(ع) را مذمت نموده اند؟ امام حسین(ع): ما از تبار هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند... ✅در متن حدیث آمده «سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُول...» در اینجا طراح شبهه اینقدر سواد دینی و حدیثی نداشته و در نهایت خیال کرده چون لقب امام حسین(ع) اباعبدالله است پس این حدیث نیز از امام حسین(ع) است. در حالی که لقب امام صادق(ع) نیز است و در متون حدیثی هر وقت حدیثی از اباعبدالله نقل شود؛ منظور امام صادق(ع) است نه حسین(ع). اگر حدیثی از امام حسین(ع) نقل شود اسم حسین(ع) در روایت می آید. البته این هیچ تأثیری ندارد. چون ائمه(ع) کلهم نور واحد هستند و همگی معصوم هستند و اگر حدیثی را امام صادق(ع) فرموده باشند گو اینکه امام حسین(ع) فرمودند و بالعکس. اما تنها خواستیم و ناآگاهی طراح شبهه را نشان دهیم. ✅در عرب به همه افراد غیر عرب گفته می شده «عجم» مثل خود ما ایرانی ها که به همه افراد غیر ایرانی می گوییم «خارجی» امامنظور ما فقط اعراب نیستند بلکه همه غیر ایرانی ها هستند به همین گونه در هم کلمه عجم به غیر عرب است در صورتی که اشکال کننده آن را به معنی «ایرانی» ترجمه کرده است!! که این غرض ورزی او را می رساند. ✅اما در باب ادامه متن که گفته:«ایرانی ها را باید کرد...» اگر در متن عربی دقت کنیم می بینیم پس از توضیح علامه(ره) آمده است: «سوء رأی الثانی فی الاعاجم» که اینهم طراح شبهه در خویش نیاورده. و این نیز به معنی «سوء رأی دومی(یعنی عمر بن خطاب) در مورد اعاجم(یعنی عجم ها)» و واضح است که ادامه عبارت در مورد نظر عمر بن خطاب می باشد و ربطی به حدیث یا توضیح علامه مجلسی(ره) ندارد. ✅لینک مطالعه پاسخ تکمیلی: https://goo.gl/yYQvGc http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا این روایت است که حضرت زینب(س) می‌فرماید تمام بدبختی ما از آن شروع شد؟ اگر روایت است در دوشنبه چه اتفاقی افتاده بود؟ ✅ این عبارت در معتبر روایی و وجود ندارد. با این وجود، در برخی نگاشته‌های معاصر چنین سخنی از نقل شده و این‌گونه نیز تحلیل شده است که حضرت زینب(س) اشاره به روز درگذشت اسلام(ص) کرده که در روز دوشنبه بوده است، همان روزی که سقیفه تشکیل شد؛ لذا معتقدند که ایشان با این سخن به ریشه اصلی حادثه اشاره کرده و آن‌را معلول حادثه‌ای که در روز درگذشت پیامبر(ص) اتفاق افتاده،‌ دانسته است. البته باید گفت؛ در آمده است که حضرت زینب(س) در عزای برادرش حسین(ع) چنین ‌گفت: «...پدرم به فدای کسی که لشکرش در روز غارت شد» 📚اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 133،  http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢احترام آیت الله بهجت به ده ساله صبح ، وقتی مجلس روضه در خانه برگزار می‌شد، همان جلوی در می‌نشست. هرکس وارد می‌شد، جلوی پای او می‌ایستاد و با خوشرویی از او استقبال می‌کرد؛ فرقی نداشت چه کسی باشد. اگر کودک بود، برایش دعایی می‌خواند و نوازشش می‌کرد. گاه می‌گفت روضۀ علی‌اصغر علیه‌السلام بخوانند. یک روز جمعه، در بین در باز شد، آقا برخاست و دست بر سینه، احترام گذاشت. نگاه که کردم کسی را ندیدم! تعجب کردم! آقا که نشست، تازه متوجه شدم وارد شده بود که به‌نظر، بیش از ده سال نداشت. 📚این بهشت، آن بهشت، ص۵٧؛ بر اساس خاطرۀ یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59