eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « افشاگری از محل دفن فاطمه سلام الله علیها » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2204
👌پاسخ سوال کاربر در مورد ادله عدم تحریف قرآن را درذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2205
👌پاسخ دو سوال کاربر ؛ 1⃣بستن بخت دختران برای ازدواج ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2206 2⃣آیا انسان سرنوشتی از پیش تعیین شده دارد که از او سلب اختیار کند ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2207 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2208
🤔 ❔آیا سوال قبر و فشار قبر واقعیت دارد ❗️آیا مرده در همین قبر مادی خود مورد سوال و مواخذه توسط دو ملک قرار می گیرد ❕اگر پاسخ مثبت است آیا بهتر نیست بالفور قبر را بشکافیم و مرده را از دست آنان نجات دهیم ❕❕ 💠💠 ❕از آیات و روایات بدست می آید که میان دنیا و آخرت عالمی وجود دارد که برزخ نام دارد و هنگامی که روح از بدن جدا می شود .در عالم برزخ در قالبی ، شبیه جسم دنیوی قرار می گیرد . 👌خداوند می فرماید؛ « مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُون‏ » ، «پشت سر آنها برزخی است تا روزی که بر انگیخته میشوند» 🔷مومنون100 ❕در روايتى از امام صادق عليه السلام مى ‏خوانيم كه فرمود ؛ اتَخَوَّفُ عَلَيْكُمْ فى الْبَرْزَخِ «من از برزخ درباره شما مى ‏ترسم». رواى سؤال كرد: ما الْبَرْزَخُ: «برزخ چيست؟» فرمود: «أَلْقَبْرُ مُنْذُ حِينَ مَوْتِه إلى‏ يَوْمِ القِيامَة»: «برزخ همان قبر است از آن زمانى كه انسان مى‏ميرد تا روز قيامت». 📚الکافی ج 3 ص 242 ❕و در حديث ديگرى از امام على بن الحسين عليه السلام آمده است ؛ «برزخ قبر است که باغى از باغ‏هاى بهشت، يا حفره‏ اى از حفره ‏هاى دوزخ است». 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 4 ص 36 👌ماده قبر در لغت به معنای پنهان شدن در چیزی و آرام یافتن در آن می باشد ‌. 📚معجم مفاییس اللغه ج 6 ص 97 🔸روح در عالم برزخ ، به بدنی شبیه بدنی دنیوی خودش تعلق می گیرد ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ «هنگامى كه خداوند قبض روح مؤمن مى‏ كند او را در قالبى همچون قالبش در دنيا قرار مى ‏دهد». 📚الکافی ج 3 ص 244 👌به خاطر همین به « برزخ » ، « قبر » گفته می شود زیرا روح با بدنی مثالی در برزخ استقرار یافته و آرام می گیرد . ❕بنابراین سوال قبر ، یعنی سوال در عالم برزخ و فشار قبر یعنی فشار و سختی در عالم برزخ که بر روح و بدن مثالی وارد می شود ، و بدن مادی مدفون در قبر مورد سوال و فشار قرار نمی گیرد . 🔸 بعضى معتقدند روح به طور موقّت، به جسم باز مى‏ گردد (البته نه به طور كامل بلكه به مقدارى كه قادر به پاسخ سؤال باشد) و از سوى فرشتگان خدا، مورد سؤال قرار مى‏ گيرد و پاسخ مى ‏گويد. 📚پیام قرآن ج 5 ص 373 ❕ولى مرحوم «علّامه مجلسى» در تحقيقى كه پيرامون احاديث اين باب دارد، در يكى از سخنانش چنين مى‏ گويد: «المراد بالقبر في أكثر الأخبار ما يكون الرّوح فيه في عالم البرزخ، مراد به قبر در اكثر اخبار، چيزى است كه روح در آن در عالم برزخ قرار دارد (يعنى قالب مثالى نه اين جسم مادّى عنصرى)» 📚بحار الانوار ج 6 ص 271 ❕ از اينجا پاسخ شبهه ه‏اى كه بعضى مطرح مى ‏كنند كه، ما اگر دهان مردگان را علامت‏گذارى كنيم و بعد از گذشتن يكى دو روز، قبر را بشكافيم، هيچ‏ اثرى كه نشان دهد آنها سخن گفته‏ اند، مشاهده نمى ‏شود ، یا چگونه است که قبر را بشکافیم و نکیر و منکر را فراری دهیم و ... روشن مى‏ گردد، زيرا سؤال و جواب از اين بدن و با اين دهان مادّى نيست، تا دنبال چنين اثرى باشيم. 👌از جمله امورى كه بر صحّت این كلام گواهى مى‏ دهد آيه شريفه «رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَ أَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ»؛ پروردگارا! ما را دوبار ميراندى و دوبار زنده كردى» ( غافر 11) مى ‏باشد، اين سخن را گنهكاران در قيامت در پيشگاه خدا مى‏گويند و نشان مى‏ دهد كه «احيا» دو مرتبه بيشتر صورت نگرفته: طبق برخی از تفاسیر این احیاء يكى در ابتدای دنيا و ديگرى در قيامت است . اگر اين بدن جسمانى در قبر پاسخگو باشد، بايد حيات موقّتى نيز در قبر پيدا كند و در نتيجه، انسان صاحب سه حيات و سه مرگ خواهد شد ( حيات در دنيا و حيات در قبر و حيات در قيامت، و مرگ قبل از حيات در دنيا، و مرگ در پايان عمر، و مرگ بعد از حيات در قبر). ❕به اين ترتيب، نبايد ترديد كرد كه سؤال و جواب از روح انسان، در قالب برزخى صورت مى ‏گيرد ،خصوصا آنکه برخی نقل ها می گوید ، نکیر و منکر ، مرده را در قبرش می نشانند و بازخواست می کنند چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ «أقعد في حفرته، او را در قبر مى‏ نشانند.» 📚نهج البلاغه خطبه 83 🔸اشاره به همين معنا است و گرنه بسيارى از قبرها، مخصوصا قبرهاى بدون لحد، گنجايش نشستن انسان را ندارد . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕در صورتی که میت دفن شود ، سوال و فشار بر او تا زمان دفن تاخیر می افتد و بلافاصله پس از دفن شدن مورد سوال و فشار قرار می گیرد ، لذا پیامبر گرامی همین که سعد معاذ را دفن کردند ، فرمود ؛ « سعد گرفتار فشار قبر شد » 📚علل الشرایع ج 1 ص 310 👌یا امام باقر علیه السلام توصیه کردند که دو چوب تر و تازه همراه میت دفن شود زیرا « تا زمانی که آن دو تر و داشته باشند و حساب از میت بر داشته می شود زیرا عذاب قبر و حساب در یک روز و یک ساعت است و بعد از خشک شدن آن دو چوب دیگر را عذاب نمی کنند» 📚الفقیه ج1 ص145 👌توصیه به تلقین میت ، هنگام دفن هم گواه بر آن است که سوال و جواب و فشار قبر تا زمان دفن میت تاخیر می افتد ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « چرا اهل میت پس از خاکسپاری ، میت خود را رها می کنند و اقدام به تلقین مجدد او برای رویارویی با منکر و نکیر نمی کنند ، زمانی که میت دفن شد و تنها ماند ، نزدیکترین مردم به او باید بر سر قبر او بنشیند و دهانش را به جایگاه سرش نزدیک کند و او را دهد که وقتی چنین می شود ، نکیر و منکر می گویند برویم که حجتش را به میت تلقین دادند » 📚التهذیب ج1 ص321 👌این دلائل و سایر روایات که از ذکر آن خود داری می شود نشان می دهد که سوال و فشار قبر تا زمان دفن کردن تاخیر می افتد . ❕اما باید توجه داشت که اگر میتی قرار بر دفن نشدنش باشد ، سوال و فشار قبر از او رفع نمی شود ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ « هیچ میتی در شرق و غرب عالم و در خشکی و دریای عالم نیست ، مگر آنکه نکیر و منکر در مورد ، خدای او و دین و پیامبر و امامش از او سوال می کنند » 📚بحار الانوار ج 6 ص 215 ❕در روايتى آمده است كه سؤال كردند اگر كسى چندين روز به دار آويخته شده باشد، فشار قبر درباره او چگونه است امام عليه السلام فرمود: «به هوايى كه‏ بر او احاطه دارد دستور داده مى‏ شود كه از هر طرف بر او فشار وارد كند» 📚الکافی ج 5 ص 594 👌بنابراین منظور از سوال و فشار قبر ، سوال و فشار در عالم برزخ است که این سوال و جواب برای کسانی که قرار بر دفن شدنشان است تا زمان دفن تاخیر می افتد و اگر دفن نشدن میتی قطعی باشد ، سوال و فشار برایش حتی بدون دفن شدن صورت می گیرد . ❕و اگر در برخی روایات آمده است که برای سوال و جواب و فشار قبر ، روح به جسدش بازگشت کرده و به آن ملحق می شود ؛ « یعاد روحه فی جسده » ( بحار الانوار ج 6 ص 227) ، « ردت الروح فی جسده » ( الکافی ج 3 ص 234) ، « فیلقی فیه الروح الی حقویه » ( تفسیر عیاشی ج 2 ص 226) ، به قرینه آنچه در بالا آمد ، مقصود ملحق شدن روح به جسد و جسمش در عالم برزخ است ، نه جسدی که در زمین مدفون است . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
🤔 ❔کانال های ضد دین و وهابیت این روزها خیلی شبهه می کنند که در روایات شیعه آمده است که حضرت علی را دوست دارد آنگاه اشکال می کنند که شما می گویید شیطان که دشمن خداست علی را که دوست خداست، دوست دارد ، یا شیطان خدا نیست و یا علی دوست خدا نیست ❕❕ 💠 💠 👌روایتی است که از سلمان نقل شده است که می گوید ؛ «ابليس ملعون به گروهى گذشت كه به امير المؤمنين عليه السّلام ناسزا مى‏ گفتند، ابليس جلو آنها ايستاد آن گروه گفتند: اين كيست كه جلو ما ايستاده؟ابليس گفت: من ابو مرّه هستم. گفتند: اى ابا مرّه، كلام ما را نشنيدى؟ ابليس گفت: بدا به حالتان، آقاى خود بن ابى طالب را سبّ كرده و ناسزا مى‏گوييد؟ گفتند: از كجا دانستى كه او آقاى ما است؟ ابليس گفت: از كلام پيامبرتان كه فرمود: هر كس كه من آقاى او هستم، على نيز آقاى او است خدايا كسى كه او را دوست دارد دوست بدار و آن كس كه دشمنش دارد دشمن بدار، خدايا يارى كن كسى را كه او را يارى كرده و ذليل نما كسى كه او را خوار كرده. ❔گفتند: آيا تو از موالى و شيعيان او هستى يا نه؟ 👌ابليس گفت: من نه از موالى او بوده و نه شيعه ‏اش هستم ولى دارم و كسى بغض او را در دل نمى‏ گيرد مگر آن كه من در مال و فرزندش شركت مى‏ كنم » 📚امالی صدوق ص347 📚علل الشرایع ج1 ص144 ❕این که علی علیه السلام را دوست دارد ، مطلبی غیر قابل قبول نمی باشد چرا که خداوند میفرماید ؛ « کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند خداوند رحمان محبت آنها را در دلها می افکند » 🔰مریم 96 ❕در روایات فراوانی از طرق اهل سنت و تشیع آمده است که آیه مذکور در شان علیه السلام نازل شده است و خداوند محبت او را در قلوب همگان قرار داده است ؛ 📚شواهد التنزیل ج1 ص365 📚الدر المنثور ج4 ص287 📚کشاف ج3 ص47 📚تفسیر قرطبی ذیل آیه مذکور 📚صواعق المحرقه ص170 📚بحار الانوار ج35 ص354 ❕در تفسیر چنین آمده است ؛ 👌 «ايمان و عمل صالح جاذبه و كشش فوق العاده‏اى دارد، اعتقاد به يگانگى خدا و دعوت پيامبران كه بازتابش در روح و فكر و گفتار و كردار انسان به صورت اخلاق عاليه انسانى، تقوا و پاكى و درستی و امانت و شجاعت و ايثار و گذشت، تجلى كند ، همچون نيروهاى عظيم مغناطيس كشيده و رباينده است. ❕حتى افراد و از پاكان لذت میبرند، و از ناپاكانى همچون خود متنفرند، به همين دليل هنگامى كه فى المثل مى ‏خواهند همسر يا شريكى انتخاب كنند تاكيد دارند كه طرف آنها پاك و نجيب و امين و درستكار باشد. 👌اين طبيعى است و در حقيقت نخستين پاداشى است كه خدا به مؤمنان و صالحان می دهد كه دامنه‏ اش از دنيا به سراى ديگر نيز كشيده مى ‏شود. 🔰اينكه بعضى آیه مذکور را در باره امير مؤمنان على علیه السلام دانسته و در روايات بسيارى به آن اشاره شده بدون شك درجه و مرحله بالاى آن، ويژه آن امام متقين است ولى اين مانع از آن نخواهد بود كه در مراحل ديگر همه مؤمنان و صالحان از طعم اين محبت و محبوبيت در افكار عمومى بچشند، و از اين مودت الهى سهمى ببرند، و نيز از آن نخواهد بود كه دشمنان نيز در دل خود احساس محبت و احترام نسبت به آنها كنند. 📚تفسیر نمونه ج 13 ص145 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ پرسش کاربر در مورد چرایی نیاز به دین را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2210
👌پاسخ پرسش کاربر در مورد آگاهی امام زمان علیه السلام نسبت به اعمال بندگان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2212 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2213
👌پاسخ شبهه پراکنی های وهابی در مورد بدعت بودن جشن های میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1879 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/674
🤔 ❔آیا می دانید در کتاب وسائل شیعه بابی وجود دارد به اسم باب استحباب متاركة الترك ما دام يمكن الترك یعنی: مستحب است که از ترک ها فاصله بگیرید و انها را ترک کنید! کتاب : وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : الحر العاملي، الشيخ أبو جعفر    جلد : 15  صفحه : 57 ١٤ ـ باب استحباب متاركة الترك والحبشة ما دام يمكن الترك در ادامه حر عاملی روایاتی درمورد ترک ها میاورد که مستحب است که از ترک ها دوری کنیم و تَرک کنیم تُرک هارا! این‌ روایت ها در کتاب کافی و کتابای دیگر شیعه موجود است! 🖌این چنین این مذهب خرافی به تُرک ها توهین و‌اهانت کرده است! 💠پاسخ💠 1⃣خطاب به وهابیون که مطلب فوق را در فضاهای مجازی گسترش می دهند می گوییم « کسی که خانه اش از شیشه است ، به خانه دیگری سنگ نمی زند » ❕آقایان گویا نمی دانند ، که روایت فوق عینا در کتب خودشان از پیامبر گرامی نقل شده است که فرمود ؛ « اترکوا الترک » « از ترکان دوری کنید » 📚سنن ابی داود ج 4 ص 1839 ❕یا فراتر از این نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « قيامت برپا نمى ‏شود تا آن كه مسلمانان با ترك‏ها بجنگند؛ مردمى كه صورت‏هايشان مانند سپرهاى روكش خورده و تُو بر تُوست، لباس‏هاى مويى مى ‏پوشند و در [كفش‏هايى از] مو راه مى ‏روند. » 📚سنن النسایی ج 3 ص 29 👌شما می توانید این مضمون روایت را در سایر کتب اهل سنت هم مشاهده کنید ؛ 📚مجمع الزوائد ج 5 ص 304_ فتح الباری ج 6 ص 449_ المعجم الکبیر ج 10 ص 181_ کنزالعمال ج 4 ص 365 و ... 2⃣در روایات ما آمده است که پیامبر گرامی فرمود ؛ « با ترکان متارکه کرده ( و نجنگید ) مادامی که آنان با شما متارکه ( و ترک جنگ ) کرده اند ( تارکوا الترک ما ترکوکم ) چرا که دشمنی آنان شدید و بی مقدار و حقیرانه است » 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 57 👌مقصود این روایات ، رومیان می باشد که در صدد دشمنی با مسلمین بودند و امپراطوری آنان تا مرزهای مسلمین ادامه داشت ، که مطابق روایات فوق ، پیامبر گرامی ، مسلمین را تا مهیا شدن زمینه مناسب از مقاتله با آنان نهی می کردند . در کتاب معجم البلدان چنین آمده است ؛ « رقّه و شامات همگى به روزگار خسروان در مرز روم بشمار مى‏ رفت و پايتخت ايشان انطاكيه بود تا آنگاه كه مسلمانان ايشان را از آنجا به دورترين نقاط كشورشان (قسطنطنيه) راندند .» 📚ترجمه معجم البلدان ج 2 ص 580 ❕قسطنطنيه همان شهر اسلامبول در تركيه کنونی است. 📚فرهنگ اعلام جغرافیایی _ تاریخی ص 317 👌انطاکیه هم که پاییتخت رومیان در اطراف مرزهای اسلامی بود ، يكى از قديمترين شهرهاى شام است كه به گفته بعضى در سيصد سال قبل از مسيح بنا گرديد، اين شهر در روزگار قديم از حيث ثروت و علم و تجارت يكى از سه شهر بزرگ كشور روم محسوب مى ‏شد. ❕شهر انطاكيه تا حلب كمتر از يكصد كيلومتر و تا اسكندريه حدود شصت كيلومتر فاصله دارد. 📚فرهنگ قصص قرآن ماده انطاكيه ص 320 _ مراصد الاطلاع علی اسماء الامکنه و البقاع ج 1 ص 124 👌بنابراین مورد روایات فوق ترک نبرد با ترکان و رومیان است تا زمانی که آنان صلح را بهم نزده بودند و به مسلمین هجوم نکرده بودند لذا شیخ حر عاملی روایات مذکور را تحت این باب می آورد ؛ « استحباب ترک متارکه ( و نبرد ) با ترکان تا زمان که این متارکه کردن ممکن باشد ( و آنان هجوم نکرده باشند )» 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 57 باب 14 ❕و نهایت جهل و نادانی است که مورد این روایات را تمام ترک زبانان بگیریم و بگوییم شیعه روایت دارد که باید از ترکان دوری کنید ، در حالی که عین همین مطلب را علمای اهل سنت و وهابیت هم نقل کرده اند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد « نذر فرزند کشی توسط عبد المطلب جد پیامبر گرامی اسلام » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2214
🤔 ❔احمد الحسن بصری مدعی است که او همان یمانی موعود است و همه باید از او تبعیت کنند ❗️وقتی می گوییم که در روایات آمده است که خروج یمانی و سفیانی همزمان است و هنوز سفیانی خروج نکرده تا یمانی بیاید می گویند که یمانی فعلا در حال جمع کردن نیرو است و هنوز خروج نکرده است ❕پاسخ چیست ❕❕ 💠💠 👌یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است . 🔸 امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد ؛ «پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج‏] يمانى، [خروج‏] سفيانى، بانگ [آسمانى‏]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى‏] در بيداء » 📚كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34. 🔸امام باقر عليه السلام مى ‏فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى‏] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم‏]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست». 📚كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى‏: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانش‏نامه: ص 389 ح 1395. ❕چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛ «پنج چيز، از نشانه‏ هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج‏] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه‏ » 📚عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642. ❕قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه ‏هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچم‏ها، پرچمى راه‏يافته‏ تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى‏ خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مى‏كند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود » 📚الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96 ❕خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند . 👌احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛ « یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است » 📚متشابهات ج 4 ص 69 ❕و در جای دیگر می گوید ؛ « بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98 ❕در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛ « برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد » 📚پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164 👌حال چند مطلب باید روشن شود ؛ 1⃣احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛ « احمد الحسن در بصره به دنیا آمد » 📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62 ❕« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است » 📚همان ص 74 👌و می گوید ؛ « اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109 👌روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است ❕چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد ❗️ 2⃣احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛ « من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است » 📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23 ❕و می گوید ؛ « من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم » 📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 92 🔸ادامه 👇